Sportul Popular, noiembrie 1953 (Anul 8, nr. 2328-2343)

1953-11-23 / nr. 2339

Cel de al patrulea joc al echipei Dinamo Tbilisi, în cadrul turneului întreprins în ţara noastră, s-a disputat ori pe stadionul „23 August” din Capitală în faţa a aproape 10.000 spectatori. In acest match, fotbaliştii gruzini au întâlnit echipa campioană a ţării noastre, Casa Centrală a Armatei, în tovărăşia căreia au realizat un joc tehnic şi spectaculos, mult aplaudat şi apreciat de spectatori. Dealungul celor 90 minute, ambele echipe s-au întrecut cu deosebită dârzenie, realizând multe faze interesante mai ales în jocul de câmp. In această privinţă, Dinamo Tbilisi a excelat, impresionând, ca de altfel în toate partidele de până acum, prin perfecţia execuţiilor tehnice şi prin jocul variat, în viteză. Mulţumită acestor calităţi, oaspeţii au dominat mai mult, menţinând mai multă vreme balonul în jumătatea de teren a echipei C.C.A. Acest aspect a fost mai evident în special în repriza a doua. Dacă Dinamo Tbilisi nu a reuşit să concretizeze superioritatea evidentă în jocul de câmp, aceasta se datoreşte pe de o parte faptului că atacanţii au tras slab sau imprecis la poartă, iar pe de alta faptului că apărarea echipei C C.A., în frunte cu Toma, s-a comportat foarte bine. Deasemeni, trebue arătat, ca o altă parte pozitivă în jocul echipei noastre campioane, contribuţia adusă de mijlocaşi— mai ales de Bone — care au servit cu promptitudine atacanţii şi au adus o contribuţie însemnată la apărare. Sub nivelul normal a jucat ori linia de atac a echipei C.C.A, care nu a reuşit să păstreze mingea şi să termine în mod eficace acţiunile iniţiate. Totuşi, suplinind aceste lipsuri printr’o deosebită putere de luptă, echipa C.C.A. a reuşit o performanţă care face cinste fotbalului nostru: victoria cu 1-0 în faţa valoroasei echipe din Tbilisi. Arbitrul N. N. Balachin (U.R.S.S.), care a condus secondat la tuşe de St. Geac şi D. Schulder (R.P.R.), a fluerat începerea matchului, chemând la întrecere următoarele formaţii: DINAMO TBILISI: Margania- Elaşuili, Rusadze, N. Gagnidze — Larionov, Makaradze — Zasraşvili, C. Gagnidze, Kaloev, Gogoberidze, Cicuaseli. C.C.A.: Toma — Zavoda II, Apolzan, Ivănescu — Onisie, Bone— Zavoda I, Tătaru, Alexandrescu, Petschowsky, Caricas. în primele 10 minute, dinamoviştii din Tbilisi au iniţiativa şi crează faze periculoase la poarta C.C.A. In min. 5, Toma apără un shot al lui Cicuaseli, iar în minutul 9 tot el respinge greu, în corner, un shot de la 6 metri al lui Kaleev. După executarea cornerului, dinamoviştii obţin o nouă lovitură de colţ, rămasă şi aceasta fără rezultat. C.C.A. contraatacă şi in min. 12, Margania culege o centrare a lui Petschowsky. După patru minute, Kaleev ratează la o centrare a lui Cicvaseli. In minutul 17, se înscrie singurul goal al partidei. Tătaru face o cursă de la centru, trage de la aproximativ 20 metri şi mingea intră în plasă: 1-0. In min. 19, ocapeţii au o bună ocazie de a egala: Zastaşvili centrează, Kalcev reia cu capul în colţ jos, dar Toma plonjează şi reţine. Jocul se echilibrează şi C.C.A. începe să realizeze mai multe acţiuni ofensive. După ce Tătaru trage peste bară (min. 23), Zavoda I Încearcă poarta, dar Margania este la post. Dinamo Tbilisi răspunde cu o serie de acţiuni periculoase. In min. 30, Elaşvili reia afară o lovitură liberă executată de Zasraşvili, iar Cicvaseli trage slab, şi Tema reţine (min. 32). Un minut mai târziu, se petrece o fază interesantă la poarta lui Dinamo Tbilisi. Zavoda shotează puternic şi Margania respinge greu la Rusadze, care e nevoit să acorde corner, rămas fără rezultat. Bone este apoi In două situaţii favorabile (min. 36 şi 41), dar — ezitând — nu poate concretiza. In min. 42, oaspeţii au o nouă ocazie de a egala: Cicvaseli trage plasat, Toma respinge în corner la executarea căruia se produce învălmăşeală. Gogoberidze interceptează şi de la 6 metri shotează puternic, dar Toma blochează în ultima instanţă. La reluare, in echipa Dinamo, Goglidze îl înlocueşte pe Rusadze. In primele 10 minute, jocul se menţine mai mult la centru, dar treptat, dinamoviştii preiau iniţiativa şi domină. In min. 54, Zavoda I trage peste poartă, la capătul unei acţiuni personale, iar după 4 minute Larionov trage slab. In min. 60, Gogoberidze pătrunde cu balonul până la linia de fund, de unde centrează periculos, dar Kalcev ezită să shoteze şi Ivănescu degajează. Un minut mai târziu, oaspeţii au o nouă ocazie favorabilă: Cicvaseli trage în bară şi Gogoberidze — căruia i-a revenit balonul - shotează şi el, dar Apolzan acordă corner. In min. 62, schimbare în atacul lui Dinamo: Todira intră în locul lui Kaleev. In min. 65, Zasrașvili trage în zid o lovitură liberă și balonul interceptat de Larionov este trimis de acesta peste bară. Trei minute după aceea, Tătaru — in luptă cu Maharadze — pierde balonul în apropierea careului de 6 metri. In acelaş minut Gagnidze îl obligă pe Apolzan să trimită în corner, intr’o situaţie dificilă. Lovitura de colţ este urmată de o a doua, rămasă şi ea neconcretizată. In min. 72, Caricas face o cursă pe aripă, terminată cu un shot apărat de Margania. Faptul că atacul C.C.A. nu funcţionează satisfăcător determină trei schimbări: ies Petschowsky, Caricas şi Alexandrescu şi intră P. Moldoveanu, V. Moldovan şi Dragan. Şi în atacul lui Dinamo intervine o modificare: Zastaşvili este înlocuit cu Vartimiade. In mim. 75, Vartimiade shotează pe lângă bară, iar în min. 80, tot el întârzie să tragă, la o minge trimisă de Gogoberidze. In min. 83, Margania respinge cu pumnii la un corner si Onisie reia peste poartă. In ultimele minute, C.C.A. are o scurta revenire în timpul căreia P. Moldoveanu si Zavoda I ratează. In ultimul minut, Dinamo atacă insistent si obţine o lovitură liberă pe care o execută de la 20 de metri de poartă, Cicvaseli. Mingea urmărită de Gagnidze şi Golgoberidze este insă culeasă de Toma. In decursul partidei au ieşit în evidenţă: Toma, Apolzan, Bone şi Alexandrescu (C.C.A.) şi Elaşvili, Maharadze, Gogoberidze şi C. Gagnidze (Dinamo Tbilisi). RADU URZICEANU EF. IONESCU Eri pe Stadionul 23 August C. C. A. - DINAMO TBILISI 1-0 (1-0) Echipa de rugbi a Casei Centrale a Armatei a câştigat şi Cupa R.P.R. Stadionul Republicii din Capitală a găzduiteri dimineaţă întâlnirea de rugbi dintre echipele Casa Centrală a Armatei şi Locomotiva Griviţa Roşie, contând pentru finala Cupei R.P.R pe anul 1953. Aproape 4.000 de spectatori au venit să urmărească această importantă întrecere sportivă în care s-au întâlnit două din echipele fruntaşe ale ţării. Matchul a fost foarte frumos, mai ales im repriza întâia, când jucătorii ambelor echipe au creat multe faze spectaculoase şi au practicat un rugbi de calitate. Dealtfel, întâlnirea de eri a fost una din cele mai frumoase ale anului. Spectaculozitatea matchului se datorește în mare măsură feroviarilor, care au jucat deschis, căutând să practice un joc cât mai frumos. Ambele echipe au luptat cu multă dârzenie, căutând să reprezinte cât mai bine culorile colectivelor lor. La capătul celor 80 minute de joc, victoria, şi totodată Cupa R.P.R., a revenit echipei Casa Centrală a Armatei care a câştigat la scor: 6—0 (3—0). Rugbiştii Casei Centrale a Armatei au reuşit frumoasa performanţă de a câştiga in acest an campionatul ţării şi Cupa R.P.R. Este prima dată de la înfiinţare când C.C.A. reuşeşte să termine învingătoare în ambele competiţii. Deşi învinsă in jocul de eri, Locomotiva Griviţa Roşie are meritul de a fi făcut un joc de bună calitate. Dealtfel, cu un bun realizator la loviturile de picior, feroviarii ar fi putut obţine un alt rezultat Jocul a început în nota de dominare a echipei C.C.A. In primele minute se joacă deschis, la mână. In min. 5 C.C.A. are o acţiune pe vina de 3/4, balonul ajunge la Dobre care, însă, este placat în ultimul moment de Tănăsescu. Puţin timp după această fază, balonul, repus în joc, ajunge la Şerban Mehedinţi care îl pasează lui Ştefan Constantin. Acesta reuşeşte un drop goal şi scorul este de 3-0 pentru C.C.A. In continuare, militarii domină insistent până în min. 12. Din acest moment, feroviarii îşi revin puternic şi, treptat, pun stăpânire pe joc. Ei practică un joc larg pe linia de 3/4, cu şarje de pe o parte pe alta a terenului. La capătul unei astfel de acţiuni, în min. 16, Locomotiva are ocazia să egaleze dar la o încercare a lui Pârcălabescu balonul loveşte bara laterală. In această perioadă C.C.A. s-a apărat cu hotărire şi a reuşit să anihileze toate atacurile feroviarilor. Până la sfârşitul reprizei jocul se menţine sub dominarea echipei Locomotiva Griviţa Roşie. In acest timp, feroviarii beneficiază de două lovituri de pedeapsă pe care însă Cocor şi Pârcălăbescu le ratează. Prima repriză ia sfârşit cu scorul de 3-0 pentru C.C.A. La reluare, în primele minute, se joacă tot deschis. In min. 45, la o grămadă în terenul feroviarilor, mingea a ieşit şi a fost introdusă din nou în grămadă de linia a treia. Arbitrul acordă lovitură de pedeapsă in favoarea echipei C.C.A. pe care N. Ghiondea o transformă şi ridică scorul la 6-0. Din acest moment C.C.A. practică un joc închis pentru a menţine rezultatul. Aspectul jocului este egal şi din când în când feroviarii atacă fără finalitate. Până la sfârşitul matchului Locomotiva beneficiază de trei lovituri de pedeapsă însă niciuna nu este fructificată astfel că matchul ia sfârşit cu scorul de 6-0. Arbitrul Theo Kranz a condus în general bine. A avut însă şi unele greşeli in aprecierea fazelor. Echipele au utilizat următoarele formaţii: C.C.A. : Danciu, Pădureanu (Căpuşan), Teofilovici (N. Popescu), Marinache, Blăgescu, Şerban Mehedinţi, Lazarache, Ştefan Constantin, Merghişescu, Chiriac, Dobre, N. Ghiondea, Kramer, Veluda, Peneiu. Locomotiva Griviţa Roşie: Pârcălăbescu, Milea, Şerban, Cocor, Mlădin, Pleu, Ciobanu (Posmoşanu), Moraru, Comşa (Zamfir), Gabrielescu, Petrescu, Ghiaţă, Caligari, Tănăsescu, Crişan. S-au remarcat: Lazarache, Marinache, Şerban Mehedinţi, Penciu, Blăgescu (C.C.A.) şi Pârcălăbescu, Milea, Comşa, Mladin, Picu (Locomotiva Griviţa Roşie). ION DULAMIŢA TOMA POPESCU Au fost alcătuite echipele de fotbal ale R. P. Ungare şi Angliei In cursul zilei de eri, echipa de fotbal a R. P. Ungare a plecat de la Paris la Londra, unde după cum am mai anunţat, fotbaliştii maghiari vor întâlni echipa Angliei. Matchul va avea loc pe stadionul Wembley Miercuri după amiază, cu începere de la ora 14,15 (16,15 ora R.P.R 1. In matchul de antrenament susţinut de echipa maghiară Sâmbătă, la Paris, în compania echipei ,,C. O. Billancourt", echipa R. P. Ungare şi-a întrecut adversarul cu scorul de 18—1 in urma acestui ultim antrenament oficial, în matcrul cu Anglia echipa R. P. Ungare va avea următoarea alcătuire : Grosits-Buzanski, Lorant, Lantos- Bozsik, Zakarias-Budai II, Kocsis, Hidegkúti, Puskas, Czibor. Comisia tehnică a Federaţiei Engleze de Fotbal a alcătuit următoarea reprezentativă a Angliei : Merick-Ramsey, Johnston, Eckerseey-Wright, Dickinson-Mathews, Taylor, Mortensen, Sewer, Finney. Ştiinţa Timişoara campioană feminină de handbal a u. P. R. pe anul 1953 Rezultatul de 4-2 (2-0) cu care a luat sfârşit finala campionatului republican feminin, disputată ori pe stadionul 23 August din Capitală între cele două formaţii fruntaşe ale handbalului feminin din ţara noastră Ştiinţa Timişoara şi Ştiinţa I.C.F., oglindeşte just raportul de forţe de pe teren. Victoria obţinută de Ştiinţa Timişoara, câştigătoarea titlului de campioană a ţării pe anul 1953, a fost o surpriză pentru toţi cei care cunoşteau posibilităţile şi valoarea acestei echipe. Jocul organizat, în special în apărare, voinţa deosebită şi puterea de luptă de care au dat dovadă studentele din Timişoara în decursul celor 40 minute de joc, a făcut ca partida să decurgă în cea mai mare parte a timpului în nota superiorităţii lor. Jocul lent prestat de înaintarea Ştiinţei I.C.F. a dat posibilitatea adversarelor să-şi organizeze apărarea (dovedită de foarte multe ori impenetrabilă). Greşelile de tactică, comise în apărare de Ştiinţa I.C.F., au făcut ca în general jocul acestei echipe să nu se ridice la valoarea lui normală cât şi la înălţimea valorii individuale a jucătoarelor ce o compun. La începutul matchului, timp de 14 minute, ambele echipe au arătat multă nesiguranţă în loviturile la poantă, acţiunile lor ofensive sfârşindu-se cu lovituri imprecise sau uşor de apărat. Primul goal al partidei a fost marcat în min. 15, Eva Aczel comite un fault. Lovitura de pedeapsă de la 13 metri este transformată de Ana Metz. Ştiinţa Timişoara conduce astfel cu 1-9. Nu trec decât trei minute de joc şi din nou Ana Metz, foarte bine plasată în spatele apărării adverse, primeşte o pasă de la Brunhiilda Neumohr- Welter şi marchează al doilea goal al echipei sale : 2-0 pentru Ştiinţa Timişoara. După pauză, studentele din Bucureşti luptă cu mai multă hotărîre dar continuă să fie tot atât de imprecise în aruncările la poartă. In plină dominare a echipei Ştiinţa IC.F. un contraatac al timişorencelor pune în poziţie favorabilă de şut pe Marieta Sandu care înscrie. Este 3-0 pentru Ştiinţa Timişoara. Ştiinţa I.C.F. continuă să atace cu hotărîre şi jucătoarele întreprind o serie de Atacuri rapide. La capătul unei astfel de acţiuni ele înscriu în min. 34 prin Hortensia Şuşelescu şi în min. 35 prin Elena Jianu. La scorul de 3-2 pentru Ştiinţa Timişoara jocul devine foarte îndârjit. Apărătoarele echipei bucureştene comit o serie de neregu- larităţi. Toate încercările Ştiinţei I.C.F. de a egala se lovesc de apărarea sigură a Ştiinţei Timişoara care opreşte numeroase atacuri. Cu trei minute înainte de sfârşit Felicia Tocmacov reuşeşte să marcheze cel de al patrulea goal pentru Ştiinţa Timişoara. Arbitrul Ioana Dumitru (Bucureşti) a condus bine următoarele formaţii: ŞTIINŢA TIMIŞOARA : Irina Günther — Hortensia Munteanu, Cecília Iordache — Dee, Brunhilda Neurohr — Welter, Heilwiga Rabong, Ileana Nagy, Ana Metz, Felicia Tocmacov, Edith Orbán, Alexandra Golgofi, Marieta Sandu. ŞTIINŢA I.C.F. : Hortensia Todor — Iosefina Ugram, Aurora Bran, Eva Aczel, Mihaela Popa, Teodora Simionescu , Hortensia Şuşelescu, Elena Jianu, Marina Rădulescu, Cornelia Simionescu, Elena Ştefănescu. ★ Pentru locurile trei şi patru în clasamentul campionatului republican, feminin pe 1953 s-au întâlnit ori dimineaţă pe terenul Progresul I.T.B. din Capitală, echipele Progresul Bucureşti şi Flamura Roşie Mediaş. Victoria a revenit echipei Progresul cu scorul de 4-2 (2-1). Cele 6 puncte ale partidei au fost înscrise de Maria Petrescu (2), Ileana Colesnicov şi Victoria Cristea pentru Progresul Bucureşti şi Gerda Hornen (2) pentru Flamura Roşie Mediaş. ŞTEFANIA TUDORI · CAMPIONATUL MASCULIN DE CALIFICARE LA HANDBAL Bucureşti — Ştiinţa I.C.F. — Dinamo Oradea 17—6 (6-0). Odorhei — Spartac — Dinamo Bârlad 25—0 (12-0). Ploeşti — Flacăra — Dinamo 6 Buc. 5-4 (2-2). Timişoara — Tehnometal — Progresul Făgăraş 14—5 (5-2). Rezultatele etapei a XXI-a a diviziei de handbal Voinţa Sibiu — Flamura Roşie Jimbolia 7—5 (4-3). Ştiinţa Cluj — Dinamo Oraşul Stalin 3—3 (2-2). Şantierul Oraşul Stalin — Ft. Roşie Cisnădie 7—7 (5-9). Flamura Roşie Sighişoara — Dinamo Buc. 2—3 (1-1). C.C.A. — Recolta G.A.S. Varias (fost Progresul Periam) 16-6 (7-2). CLASAMENTUL 10. Flamura Roşie Sighişoara 21 4 4 13 108:164 12 11. Ştiinţa Iaşi 20 4 2 14 122:185 10 12. Recolta G.A.S. Varias 19 2 3 14 100:168 1 1. Dinamo Oraşul Stalin 21 18 2 1 184:103 38 2. Dinamo Buc. 21 17 1 3 187:112 35 3. C.C.A. Buc. 21 16 1 4 223:113 33 4. Voinţa Sibiu 21 13 3 5 181:141 29 5. Şantierul Oraşul Stan 21 10 5 6 179:155 25 6. Ştiinţa Tim. 21 7 2 12 173:189 16 7. Pr. Roşie Jim. 21 6 3 12 115:151 15 8. Ştiinţa Cluj 20 5 5 10 123:172 15 9. Fl. R. Cisnădie 21 5 3 13 112:160 13 Echipa feminină de baschet a Uniunii Sovietice va juca in R. Cehoslovacă PRAGA 22 (prin telefon de la corespondentul ziarului nostru Josef Pondenik). Marţi va sosii la Praga echipa feminină de baschet a Uniunii Sovietice în vederea câtorva întâlniri prieteneşti cu baschetbalistele cehoslovace. Prima întâlnire va avea loc Sâmbătă 28 Noembrie la Praga, când echipa Uniunii Sovietice va întâlni reprezentativa feminină de baschet a R. Cehoslovace. Lotul jucătoarelor cehoslovace este cantonat la Praga unde se pregătește în vederea acestei întâi, nici sub îndrumarea antrenorului S. Mrazek. Azi la Bristol 0 SELECŢIONATĂ MAGHIARĂ DE TENIS DE MASĂ SUSŢINE PRIMA ÎNTÂLNIRE IN ANGLIA Echipa de tenis de masă a R. P. Ungare care va susţine în cursul acestei săptămâni trei matchuri internaţionale în Anglia a sosit în cursul zilei de Vineri la Londra. Din capitala Angliei, lotul de tenis de masă al R. P. Ungare s-a deplasat la Bristol în vederea întâlnirii internaţionale care va avea loc astă seară, între reprezentativa Angliei de Sud şi o selecţionată maghiară. Iată matchurile programate azi la Bristol : Simplui bărbaţi : Gyetvăi- Bergmann, Sido—Simons, Peterfi— Miller, Szepesi—Craigie. Simplu femei : Farkas Gervainé— D. Rowe, Eva Koczian—Winm, Famtusz—Seaman, Simonne—Millibank. Redacţia şi administraţia, Bucureşti ft* Crist Mille Nr pelerin 4 31 9 '« 8 31 97 NID S2 Intr Poligrafia Nr 2. «tr Breicianu Nr. 23-25. Taxa poştala plătită in numerar conform aprobării Ad- ti al Poştelor sl Telecomunicaţiilor cu Nr. 180.628/945.