Sportul Popular, septembrie 1954 (Anul 9, nr. 2485-2502)

1954-09-02 / nr. 2485

Oaspeţi sportivi care au participat la manifestaţiile internaţionale organizate In cinstea zilei de 23 August. De la stingă la dreapta: Teneaghin din echipa de fotbal „ Rezervele de Muncă“-Leningrad; baschetbalistul Iu-Pan-Chi din echipa „1 August “-Pekin; Krizák din echipa de fotbal „Banik Ostrava“-?; Cehoslovacă; rugbistul Williams din formaţia britanică „Swansea“; fotbalistul Panaiotov din „Selecţionata oraşului Sofia“; EidEsaoui din reprezentativa de lupte a Egiptului — văzuţi de Gora. Campionatul individual de tenis al R.P.R. Numai trei zile ne mai despart de data cînd, pe terenurile de tenis ale centrului de antrenament Nr. 2 şi Ştiinţa Politehnica din Capitală, fruntaşii tenisului din ţară vor începe întrecerea pentru cucerirea titlurilor de campioni ai Republicii noastre. , La aceste intilniri se vor înfrunta în lupta sportivă, pe lingă membrii lotului republican, şi cei mai buni jucători şi jucătoare care s-au remarcat în competiţiile ce au avut loc pină acum. Interesant de urmărit va fi desigur asaltul pe care îl vor da pentru cucerirea întîietăţii tineri ca ŞtefanAnghelescu, Ion Rákosi, Cornel Zacopceami, Gluhavz, Mihai Sorin, jucătorilor cu mai multă experienţă, ca maeştrii sportului Gh. Viziru, C. Caralulis, VV Viziru, A. Schmtt, jucătorii fruntaşi Gh Cobzuc, A. Pusztai, E. Grünwald. De asemenea, va putea fi urmărită evoluţia celor mai buni tineri jucători şi jucătoa-re care, în urma comportării lor frumoase de la finalele campionatului republican al juniorilor, au fost invitaţi de comisia centrală de tenis să participe la întrecerile campionatului individual al seniorilor. Dintre aceştia, se remarcă juniorii Vasile Sereşter, Alexandru Bardan, Ion Burcescu, Günther Bosch, Şt. Georgescu şi junioarele Livia Avram, Ecaterina Roşianu, Nina Brenner, Inge Bosch. Alături de aceştia, vor lua parte o serie de alţi tineri şi tinere ca C. Năstase, T. Roşianu, Ivancea, V. Turdeanu, C. Vasilescu, Eleonora Roşianu, care au depăşit de curînd virsta junioratului. La finalele care încep duminică în Capitală jocurile se vor desfăşura la următoarele probe : simplu bărbaţi, simplu femei, dublu bărbaţi dublu femei şi dublu mixt (categoria I-a și a 11-a. OR VENI... N-OR VENI...? Cum de o bună bucată de vreme nu mai avusese Ioc o reuniune de box în oraşul Cernavoda, iubitorii sportului cu mănuşi s-au gindit să organizeze o intilnire „tare" cu boxerii din Constanţa. Zis şi făcut. Conducerea colectivului local Constructorul s-a deplasat la Constanţa, unde s-a adresat uneia din puternicele formaţii rugilistice: Metalul S.X.C. Mai exact, s-a adresat /op., Jacobovschi, antrenor. Acesta foarte bucuros de propunere (o întilnire amicală tur şi retur), a fost ele acord şi contractul s-a încheiat îndată. Apoi, potrivit uzanţelor, contractul a fost întărit şi de comisia regională de box, in vederea galei care urma să aibă loc in seara zilei de 15 august, în oraşul dunărean. Cum era şi normal, au început pregătirile in vederea reuniunii. S-au făcut afişe, comunicări în cadrul şedinţelor la diferite întreprinderi din localitate, cum şi înştiinţări zilnice prin staţia de radiofi- Ca rre. Şi nu numai odată pe zi, ci chiar de 3—4 ori megafoanele radioficării vesteau acea reuniune. Aşa că de la prichindelul,cu pantaloni scurţi şi pină la, vîrstnicul încărunţit, toţi cernavotţepii ştiau de acest eveniment sportiv. Pe stradă, pe terenurile desport, la frizerie în magazine, la restaurante, saua locul de producţie, în timpul liber subiectul principal de discuţie era, fireşte, gala de box. Organizatorii au închiriat, pentru suma de lei 250, grădina cinematografului „7 noiembrie", au aranjat masa specială la restaurant, au înştiinţat comisia de medici, şi au pus in vinzare biletele. Ca bune gazde, cei de la Constructorul au trimis încă de dimineaţă o delegaţie ingară pentru a-i primi pe constănţeni. O altă delegaţie s-a instalat, pe şosea, la intrarea in oraş, în cazul că boxeri ar fi venit cu maşina. La telefoane a fost trimis, de asemenea, un delegat să se intereseze la ce oră au plecatboxerii şi cu ce mijloc de locomoţie vin. Intre timp, un alt delegat a aranjat totul la policlinica locală, pentru vizita medicală a boxerilor. Şi au aşteptat bieţii organizatori în gară, la telefoane şi la marginea oraşului pină la ora 20, cînd trebuia să înceapă reuniunea. Constănţenii nici pomeneală să apară„ Degeaba a tot încercat delegatul de la telefoane să dea de Iov. Iacobovschi, căci nu era de găsit in Constanţa în acea zi. Ce au avut de pătimit organizatorii, în urma neseriozităţii celor de la Metalul S.U.C., este lesne de înţeles. Răfuială cu spectatorii, dintre care unii nici nu voiau să nudă de restituirea costului biletelor, ci voiau să vadă box, căci doar pentru asta veniseră. Alţii, mai... temperamentali, le-au adresat şi unele aprecieri nu tocmai, plăcute auzului. Şi, colac peste puţ pază, a venit şi responsabilul restaurantului cu nota de plată a celor 26 de mese „speciale", pregătite pentru delegaţia din Constanţa. Iar cînd şi-au făcut socotelile, in acea seară dramatică de 15 august, organizatorii au constatat că pentru „gală" cheltuiseră 650 lei, dar... degeaba. Şi asta pentru că Metalul S.N.C. (inclusiv tov. iacobovschi) nici nu a binevoit măcar sădea un telefon la timp, să anunţe că boxerii constănţeni nu pot face deplasarea. O neglijenţă pentru care nu mai este nevoie de nici un fel de calificativ. Tare am vrea să ştim cum se „simt“ cei care s-au făcut vinovaţi de eşecul unei manifestaţii sportive pentru care s-au depus rîvnă şi eforturi materiale. EMIL ÎENCEC (după o corespondenţă a tov. N. Boncotă, preşedintele colectivului sportiv Constructorul Cernavoda) PE MARGINEA JOCURILOR INTERNAŢIONALE DE FOTBAL Tara noastră a fost vizitată în luna august de patru valoroase echipe de fotbal: Rezervele de Muncă-Leningrad, Banik Ostrava din R. Cehoslovacă, Selecţionata oraşului Sofia şi Motor Zwickau din R. D. Germană. Bilanţul acestor întîlniri a fost favorabil fotbaliştilor români, care au cucerit victoria în cinci jocuri, au terminat unul la egalitate şi au pierdut două, marcînd 19 goluri față de 15 primite. Jocurile s-au ridicat deseori la un nivel tehnic superior şi în special partida dintre Selecţionata oraşului Bucureşti şi Rezervele deMuncă-Leningrad. ★ Comportarea generală a fotbaliştilor noştri în aceste jocuri a fost bună, cu excepţia celei a echipelor Ştiinţa şi Locomotiva. Ei au jucat cu multă însufleţire şi au făcut dovada posibilităţilor lor reale, graţie cărora au obţinut rezultate favorabile. In mod deosebit s-a aridenţiat selecţionata Bucureşti în jocul cu Rezervele de Muncă-Leningrad. Selecţionata a desfăşurat timp de 60 minute un joc excelent din toate punctele de vedere. De asemenea, Selecţionata Tineretului a avut o comportare bună. Flacăra Ploeşti a reuşit a doua victorie internaţională din acest an (prima cu 3—1 cu Haladas), iar Progresul Oradea a debutat cu un frumos succes, întrecînd Motor Zwickau. Toate aceste formaţii au dovedit o pregătire mai bună. In schimb, Ştiinţa şi Locomotiva s-au prezentat sub aşteptări, manifestînd serioase lipsuri în pregătirea tehnico-tactică, morală şi de voinţă. Este adevărat, că au fost şi întrprejurări care au influenţat negativ comportarea jucătorilor de pildă, modul impropriu in care au fost cazaţi fotbaliştii feroviari la Constanţa, în ajunul jocului cu Banik Ostrova. Dar, în principal, cauza slabei lor comportări a fost lipsa de pregătire corespunzătoare. Pe viitor, conducerile acestor echipe trebuie să acorde mai multă atenţie şi interes pregătirii jucătorilor. Lipsuri în pregătire au manifestat şi celelalte echipe. In primul rînd, o lipsă de ordin tactic, scoasă în evidenţă de meciurile in care echipele oaspe au adoptat un joc defensiv ermetic. Echipele noastre au dovedit în aceste întîlniri că nu ştiu să rezolve situaţiile neprevăzute create de un asemenea joc strict defensiv, că înaintaşii se descurcă foarte greu în faţa unor apărări aglomerate în faţa porţilor lor. Ştiinţa în jocul cu Motor Zwickau (repriza doua), Selecţionata Bucureşti în meciul cu Selecţionata Sofia şi Selecţionata Tineretului în partida cu Motor Zwickau (repriza întiia) au arătat această lipsă tactică, în ciuda capacităţii, posibilităţilor şi experienţei fotbaliştilor acestor echipe. Departe de a se adapta la situaţiile de joc pentru a putea străpunge sistemul defensiv al adversarilor, jucătorii noştri s-au lăsat angrenaţi într-un joc corp la corp, de uzură, fără perspectivă, care nu putea decît să convină apărărilor. Atunci cînd s-au rupt însă, din acest fel de joc şi au început să acţioneze iute, cu pase scurte pe jos fără oprirea mingii, cu dese schimburi de jocuri şi schimbări de joc de pe o parte pe alta, aspectul jocului s-a schimbat. De pildă, în partida Selecţionata Tineretului-Motor Zwickau, apărarea oaspeţilor a cedat total şi singura preocupare a sa a fost de data aceasta evitarea unui scor mai mare. Considerăm că aceasta este una dintre cele mai importante lipsuri ale echipelor noastre şi că, de aceea, pregătirea tactică a jucătorilor trebuie să ocupe un loc de frunte în antrenamentele fotbaliştilor noştri. Jocurile internaţionale din luna august au fost urmărite de zeci de mii de spectatori, printre care foarte mulţi fotbalişti şi antrenori. Ei au putut vedea şi învăţa multe lucruri bune din aceste meciuri, după cum au avut prilejul să constate— comparativ cu părţile pozitive ale echipelor oaspe — lipsurile lor şi ale echipelor iar. De pildă, au fost de reţinut: trasul la poartă de la distanţă (caracteristic înaintaşilor celor patru echipe oaspe), jocul în viteză, mai precis pase executate direct, fără oprire (cum au jucat fotbaliştii sovietici şi bulgari), pregătirea fizică excepţională, graţie căreia un joc poate fi dus in aceeaşi alură 90 de minute, ba chiar în ritm forţat spre sfirşit (fotbaliştii sovietici), tehnica individuală dezvoltată (fotbaliştii sovietici şi cehoslovaci), organizarea la un moment dat a jocului defensiv prin dublarea stoperului şi retragerea unui inter sau a unei extreme (fotbaliştii bulgari şi germani) şi participarea extremelor la acţiunile de apărare, (fotbaliştii sovietici, bulgari şi germani). ★ Jocurile prieteneşti internaţionale cu Rezervele de Muncă-Leningrad, Motor Zwickau, Selecţionata oraşului Sofia şi Banik Ostrava au ajutat pe fotbaliştii noştri să-şi aprecieze posibilităţile actuale şi să-şî verifice stadiul de pregătire. In general, ele au atins un bun nivel tehnic şi s-au desfăşurat într-o notă de sportivitate. PETRE GAŢU ★ Schniecke (Motor Zwickau) SPORTUL POPULAR Nr. 2485 Pag 3 » Azi începe „Cupa de toamnă a C. C. S.” la tir Concursul pe echipe interasortaţii organizat de Consiliul Central al Sindicatelor, prin secţia cultură fizică şi sport,—dotat anul acesta cu „Cupa de toamnă a CCS." — începe astăzi pe poligonul Tunari. Dacă ţinem seama de Faptul că, în afara asociaţiilor sportive sindicale, sunt invitate şi asociaţiile, Voinţa, Dinamo şi C.C.4. trebuie să remarcăm că la startul acestei mari întreceri vor fi prezenţi cei mai valoroşi trăgători ai noştri. Regulamentul concursului prevede trei clasamente individuale şi unul general, după cum urmează: clasament individual masculin pentru fiecare probă, clasament indivi,dual feminin pentru probele de armă, clasament individual pentru fiecare probă în care intră rezultatele masculine şi feminine (nu intră rezultatele obţinute de trăgătorii de la C.C.4., Dinamo şi Voinţa) şi clasament general pe reprezentative de asociaţii sindicale. Concursul de tir interasociaţii este la cea de a treia ediţie a sa. Primele două ediţii au fost cîştigate de asociaţia Metalul. In ultima zi de întreceri din cadrul concursului „Cupa de toamnă a C.C.S.", se va desfăşura, tot pe poligonul Tunari, şi Finala Spartachiadei sindicale la tir pe anul 1954. Această competiţie, caracteri- zată prin angrenarea maselor largi, de oameni ai muncii în practicarea acestui sport, a selecţionat pe parcursul celor trei faze efectuate pe cei mai talentaţi începători, care se vor întiini duminică în finală.Dncă din timpul desfăşurării fazei a treia, aceşti sportivi au primit sprijinul efectiv din partea C.C.S.ului, prin asociaţiile sportive, care le-a pus la dispoziţie cartuşe şi antrenori pentru a se putea prezenta la finală în cele mai bune condiţiuni. Astfel, asociaţia Flamura roşie şi-a început antrenamentul, sub supravegherea antrenoruluiV. Prescure, la 25 august cu un lot de 15 trăgători. Tot pe data de 25 august au mai început antrenamentele organizate şi asociaţiile: Progresul cu un lot de 11 trăgători, sub conducerea antrenorului St. Popescu, Recolta cu 14 trăgători antrenor G. Bumb şi Flacăra, sub conducerea antrenorului C. Popescu. La 27 august au început antrenamentele asociaţia Avintul (antrenor Al. Luscalov) Locomotiva (antrenor St. Doczi) şi S Pinta ‘ (antrenor M Baiai). La 28 au- gust au început pregătirile pohurile asociaţiilor Constructorul (an- I trenor Elisabeta Mironescu) şi Metalul (antrenor D. Pineta). O mare atenţie este acordată noilor elemente descoperite cu ocazia Spartachiadei sindicale, ceea ce ne face să aşteptăm ca rezultatele pe care le vor obţine aceştia în întrecerile de duminică să-i situeze printre trăgătorii cu perspective să completeze loturile noastre reprezentative. Tot duminică la Tunari, în organizarea Consiliului Central al Sindicatelor prin secţia cultură fizică şi sport, va avea loc un concurs individual de taiere, la care vor lua parte cei mai buni faierişti ai noştri. Iată programul celor patru zile de concurs: joi 2 septembrie era 9 armă liberă (3x40 focuri) seria I-a; vineri 3 septembrie ora 9.15 armă liberă (3x40 focuri) seria II-a ; ora 9,30 pistol liber (60 focuri); simbătă 4 septembrie ora 8.30 pistol viteza (60 focuri) manșa I-a; ora 9 armă liberă combinată (30 focuri 50 m.+30 focuri 100 m.) ; duminică 5 septembrie ora 830 pistol viteză (60 focuri) manșaula; ora 8,30 armă sport (3x20 focuri) și talere MOO bucăți).