Sportul Popular, mai 1955 (Anul 10, nr. 2610-2626)

1955-05-03 / nr. 2610

DINAMO BUCUREŞTI S-A DISTANTAT IN CLASAMENTUL CATEGORIEI A LA FOTBAL CLASAMENTUL JOI, 5 MAI: Locomotiva Constanţa-Flacăra Ploeşti Etapa viitoare (8 mai) CLUJ: Ştiinţa-Dinamo Oraşul Stalin. PLoEşTI : I-lacăra-Locomotiva Timişoara. PETROŞANI: Minerul-Locomotiva Tîrgu Mureş. ARAD : Flamura roşie-C.C.A. TIMIŞOARA : Ştiinţa-Avîntul Reghin. BUCUREŞTI: Progresul — Locomotiva Constanţa, era în poziţie clară de ofsaid. Sima a centrat şi Turcuş a reluat in plasă printr-o lovitură de la 18 m. Arbitrul de tuşă Ştefan Nicolau (Craiova) a semnalat ofsaidul în care se afla Sirriu cînd a primit mingea, dar arbitrul de centru Tiberiu Asztaioş (Bucureşti) nu a oprit jocul. Asztaioş, care a arbitrat în diagonală, a condus bine pînă în min. 87, cînd nu a sancţionat ofsaidul. Cele două echipe au aliniat următoarele formaţi : LOCOMOTIVA • Franciscovici — Corbus, Androvici, Rodeanu — Gali, Ritler — Bungescu, Székely, Covaci losif, Ferenczi, Bădeanţu. MINERUL: Crisnic — Romoşan, Vasiu, Panait — Deleanu, farkas II — Sima, Coidum, Paraschiva, Gabor, Turcuş. S-au remarcat: Romoşan, Vasiu, Farkas II şi Paraschiva de la învingători şi Corbus Androvici şi Gali de la învinşi In întîlnirea dintre echipele de tineret, Minerul Petroşani a învins Locomotiva Timişoara cu 2-1 12-0) PAVEL VELŢAN, PETRE ARCAN 1. Dinamo Bucureşti 11 6 5 6 21: 6 17 2. Minerul Petroşani 10 5 3 2 11: 8 13 3. Ştiinţa Cluj 10 5 3 2 16:12 13 4. Progresul Bucureşti 10 5 3 2 14:11 13 5. Flacăra Ploeşti 9 4 4 1 16: 7 12 6. C.C.A. 10 4 3 3 17: 9 11 7. Dinamo Oraşul Stalin 10 4 2 4 12:14 10 8. Ştiinţa Timişoara 10 3 3 4 13:10 9 9. Flamura roşie Arad 11 3 3 5 13:16 9 10. Locomotiva Timişoara 10 2 4 4 11:14 8 ÎL Locomotiva Tîrgu Mureş 10 2 3 5 11:20 7 12 Locomotiva Constanta 9 2 2 5 5:14 6 13. Avîntul Reghin 10 0 2 8 9:28 2 Dinamo Bucureşti — Progresul Bucureşti 3-0 (0-0) Nici cei mai înflăcăraţi suporteri dinamovişti nu şi-ar fi putut închipui în prima repriză, cînd iniţiativa a fost în cea mai mare parte a timpului de partea Progresului, că meciul s-ar putea încheia cu o victorie la scor a echipei Dinamo. Şi totuşi, ceea ce nu se putea presupune cu nici un chip, s-a întîmplat: Dinamo a învins cu 3-0 şi n-a lipsit mult ca scorul să ia proporţii şi mai mari. Cum s-a ajuns la această situaţie? Progresul a început în forţă şi linia de atacanţi a combinat frumos în cîmp, punînd de multe ori în derută apărarea dinamovistă, care a fost nevoită, dealtfel, să acorde 5 cornere. Toate acestea au rămas însă fără rezultat din cauză că duelul atletic dintre apărătorii dinamovişti şi atacanţii Progresului a fost inegal. Şi în alte faze înaintaşii Progresului au resimţit acest handicap, pentru că au făcut greşeala de a „ridica“ mingile în faţa fraţilor Băcuţ, care, cu statura lor, îi dominau net la jocul de cap. Propriu-zis, deşi în prima jumătate de oră Progresul a fost în atac, totuşi singurele ocazii clare au fost cele din min. 11, cînd Ozon a tras puternic în bară şi din min. 30, cînd Cacoveanu, intrat în careu, a tras razant peste bară. După pauză, cum terenul devenise moale şi alunecos din cauza ploii care se pornise din min. 35, cei 80.000 spectatori — care stăteau nemişcaţi sub rafalele de ploaie ce nu mai conteneau — se aşteptau ca jucătorii Progresului, mai puţin masivi, să se descurce mai uşor. înainte însă ca acest lucru să se confirme sau nu, au „căzut“, în trei minute, două goluri ale dinamoviştilor. In min. 53, Ene, profitînd de o ezitare a lui Paraschiv, a şutat imparabil, iar în min. 55, înainte ca jucătorii Progresului să se dezmeticească de pe urma primului „șoc“, tot Ene trimite pentru a doua oară balonul în plasă, reluînd mingea șutată în bară de Suru. Din acest moment, echilibrul meciului s-a rupt. Dinamo a prins aripi, a mai înscris încă un gol, prin Suru, în min. 59 și a pus totală stăpînire pe joc pînă la sfîrşit. Progresul s-a „pierdut“ cu totul, apărarea era mereu depăşită şi chiar înaintarea, care în prima repriză combinase frumos, acţiona fără convingere. Desigur, nu este chiar atît de uşor să înghiţi o pilulă atît de amară — trei goluri în 10 minute — dar nu este mai puţin adevărat că echipa Progresului a arătat lipsuri serioase în ceea ce priveşte pregătirea morală şi de voinţă, resemnîndu-se în faţa „soartei“ şi încetinind ritmul luptei. Dinamo, aşa cum a jucat în repriza a doua, a arătat mai multă maturitate, o justă concepţie de joc, apărîndu-se cu hotărîre cînd a fost nevoie şi atacînd eficace atunci cînd adversarul era prins „pe picior greşit". In mod special s-au remarcat fraţii Băcuţ, Toma (dar ar fi timpul să renunţe la durităţi), Suru şi Ene. De la Progresul au ieşit în evidenţă în prima repriză Tănase, Ozon, Fusulan şi Cacoveanu. Arbitrul, D. Schulder, a condus foarte bine următoarele formaţii: PROGRESUL: Cosma-Gică Andrei, Paraschiv, Soare-Tănase, Ştirbei, Fusulan, Smărăndescu, Cacoveanu, Ozon, Blujdea. DINAMO: Birtaşu (din min. 85 Călinoiul-Băcuţ, Băcuţ II, Toma- Călinoiu, Anghel-Barta, Nicuşor, Ene, Magheţ, Suru. In meciul de tineret, victoria a revenit echipei Progresul cu 4-1 (1-1). JACK BERARIU S. MASSLER Ştiinţa Cluj — Flacăra Ploeşti 1-0 (1-0) CLUJ 2 (prin telefon). 15.000 spectatori au urmărit acest meci în care elementul tehnic a fost depăşit de dîrzenia şi ritmul viu de joc caracteristice în special echipei gazete. Victoria localnicilor a fost pe deplin meritată şi ea putea fi realizată la o diferenţă mai mare dacă atacanţii Ştiinţei ar fi şutat mai precis la poartă. Oaspeţii au practicat un joc de apărare cu rare contraatacuri, ceea ce i-a situat de la început îrrtr-o stare de inferioritate faţă de adversarii lor. Putem■pune că formaţia din Ploeşti a fost de nerecunoscut. Atacurile, rare, s-au desfăşurat lateral, iar şuturile la poartă au fost slabe şi imprecise. Chiar de la începutul jocului se remarcă forma bună a mijlocaşilor clujeni care t mning atacul echipei. In min. 7 Marinescu salvează o situaţie critică. Presiunea gazdelor se intensfică şi în min. 26, 27, 28 ei ratează bune ocazii de a înscrie. Golul este înscris în min. 35 în urma unei combinaţii pe partea stângă între Moldovan şi Avram, primul înscriind printr-un şut sec de la semirustarită din apropierea liniei de 16 m. Singura mare ocazie a Flăcării este ratată în min. 39 de către Ştefănescu, care trage razant cu bara. In partea a doua a întîlnirii, Ştiinţa atacă timp de 20 minute. După o perioadă echilibrată, Suciu în min. 51 şi Avram trt min. 57 ratează două situaţii favorabile. Flacăra îşi revine în min. 64, iar Ştiinţa slăbeşte oarecum ritmul die joc. Totuşi, în min. 70, Avram trage de puţin peste bară, iar în juin. 72 Pahonţu salvează o situaţie critică la poarta oaspeţilor. Pînă la sfîrşit Flacăra atacă, însă fără vigoare. Formaţiile: ŞTIINŢA: Todor — Székely, Luca, Dobrescu — Moldovan, Nedelcu — Munteanu, Suciu, Avram, Georgescu, Dragoman, FLACARA : Roman — Pahonţu, Marinescu, Topşa — Cosmoc, Perei — Ştefănescu, Teodorescu, Dragan, Marin Marcel, Rădulescu. A arbitrat bine A. Bölöni (Cranil Stalin). Meciul de tineret dintre Ştiinţa şi Flacăra s-a sfîrşit cu rezultatul de 0—0 TIMIŞOARA 2 (prin telefon de la subredacţia noastră). — După aspectul jocului, un rezultat de egalitate era mai just. Oaspeţii au acţionat mai legat în cîmp şi au atacat mai mult, în timp ce gazdele au jucat dezorganizat, dar acţiunile lor sporadice au fost mai periculoase. In repriza , jocul a fost mai viu, dar după pauză el a devenit anost. Unicul punct al partidei a fost înscris in min. 87. Farkas H l-a deschis în adîncime pe Sima, care o 1. 4TU Locomotiva Timișoara — Minerul Petroșani 0-1 (0-0) Locomotiva Constanţa — C.C.A. 1-0 (0-0) Constanţa 2 (prin telefon). In faţa a 25.000 spectatori, Locomotiva din localitate a obţinut o victorie meritată, datorită elanului cu care a jucat de la început şi pînă la sfîrşit. Prima repriză a fost caracterizată printr-un joc iute, dîrz, cu faze frumoase. Deşi militarii au avut mult mai mult iniţiativa decit gazdele, ei nu şi-au putut concretiza superioritatea, datorită dîrzeniei cu care constănţenii s-au apărat, cît şi din pricina lipsei de ■precizie în şut a atacanţilor. In min. 57, Cădariu şutează tare la poartă, însă Onisie, schimbă în ultimul moment direcţia mingii. In minutul 59, Sever trimite mingea lui Cădariu care trage puternic prin surprindere de la 15 m, spre poartă. Torna, neatent, scapă balonul care se opreşte în plasă. Din acest moment, militarii atacă, dar Locomotiva se apără bine, astfel că jocul ia sfîrşit cu scorul de 1 -0. Arbitrul G. Dragomirescu, (Ploeşti), a condus următoarele formaţii: LOCOMOTIVA : Nebelea-Lungu, Tatomir, Stăncescu-Munteanu, Manole-Vultur, Ispas, Sever, Cădariu, Constantin. C.C.A.: Toma-Zavoda II. Apolzan, Dumitrescu-Balint, Onisie-Alexandrescu, Ivănescu, Caricaş, Tătaru, Moldoveanu. S-au remarcat: Nebelea, Stăncescu, Manole, Sever şi Ispas (Locomotiva), Apolzan, Onisie, Caricaş şi P. Moldoveanu (C.C.A.). La tineret, C.C.A. — Locomotiva 2-1 (2-0). 1. Paulian şi P. Enache corespondenţi Avîntul Reghin — Flamura roşie Arad 1-2 (0-2) REGHIN, 2 (prin telefon). In minutul 4, Flamura roşie Arad conducea cu 2—0 Petschowski în minutul 2, cu contribuţia portarului Secheş, şi în minutul 4, cu contribuţia întregii apărări a Avîntului, care-1 considera pe atacantul arădan în poziţie de ofsaid, a înscris cele două goluri. Profitînd de deruta localnicilor, Flamura roşie a continuat să domine. După pauză, Avîntul se prezintă mult schimbat în bine. Toţi jucătorii săi luptă cu hotărîre, cu elan, şi reuşesc să domine fără întrerupere pînă la sfîrşitul meciului. Dar numai o singură dată, prin şutul lui Mateon din minutul 49, Avîntul reuşeşte să înscrie în poarta apărată de Faur. Cu şapte minute înainte de sfîrşitul meciului localnicii au avut o mare ocazie să realizeze meritata egalare, dar Feher trage peste bară de la 8 metri. AVÎNTUL: Secheş-Balint, Bartha, Toniţă-Veszi, Feher-Eleş, Munteanu, Mateon Constantinescu, Hulea. FLAMURA ROŞIE: Faur-Szücs, Duşan, Farmati-Jenei, Serfözö-Birău, Mercea, Kapas, Petschowski, Dumitrescu. La tineret: Avintul-Flamura roşie 0-6 (0-3). Localnicii s-au comportat foarte slab. Petre Trufia corespondent Locomotiva Tg. Mureş — Ştiinţa Timişoara 1-1 (0-0) TG. MUREŞ, 2 (prin telefon de la subredacţia noastră). — Calitatea jocului Locomotiva Tg. Mureş- Ştiinţa Timişoara a fost influenţată de vînt şi ploaie. Scorul egal ilustrează fidel desfăşurarea meciului. Ştiinţa a atacat însă mai hotărît, schimburile de locuri ale înaintaşilor săi punînd în derută apărarea localnicilor, iar Locomotiva a jucat bine numai în anumite perioade (ultimele 20 minute din fiecare repriză), cînd, de altfel, a şi depăşit apărarea hotărită a oaspeţilor. In prima repriză, Mazăre (min 30) şi Dinulescu (min. 43), au pierdut ocazia să deschidă scorul pentru Ştiinţa, iar situaţiile ratate de localnici au culminat în minutul 33 cînd Józsi a tras fulgerător în bară. După pauză, la o ciocnire cu Brînzei, Pakai se accidentează şi părăseşte definitiv terenul. Ştiinţa marchează prin Ciosescu, care primind mingea de la Boroş înscrie nestingherit (min. 61). Un nou atac al oaspeţilor este oprit neregulamentar în careu de Szász, care-l trînteşte la pămînt pe Gîrleanu, dar arbitrul nu acordă 11 metri (min. 72). Egalarea este adusă de Józsi (min. 74) în urma unei centrări a lui Soos. A arbitrat Ilie Drăghici (Bucureşti) următoarele formaţii: LOCOMOTIVA: Lukacs-Vakarcs II, A. Szász, Vakarcs I-Kajlik, Ghirling, Soos, Józsi, Fülöp, Horkcsas, Pakay. ŞTIINŢA: Uţu-Zbîrcea, Brînzei, Florescu-Cojereanu, Nicolin- Gîrleanu, Ciosescu, Dinulescu, Mazăre, Boroş. In jocul de tineret, Locomotiva Tg. Mureş — Ştiinţa Timişoara 0-3 (0—2) NERVA POPA DUMITRU NICOARA Etapa a V-a a campionatului republican de juniori la fotbal SERIA a IV-a SERIA I Locomotiva Iaşi-Flamura roşie Burdujeni 2-0 (0-0). Avîntul Fălticeni-Ştiinţa Iaşi 1-4 (1-3). Flamura roşie Bacău-Flamura roşie Buhuşi 1-3 (1-1). Dinamo Bacău-Voinţa Fălticeni 3-1 (2-0). SERIA a 11-a Flacăra Moreni-Dinamo VI Bucureşti 1-1 (0-1). Flacăra Cîmpina-Dinamo Galaţi 3-1 (3-0). Ştiinţa Bucureşti-Voinţa Focşani 3-0 (1-0). Locomotiva Galaţi-Locomotiva Bucureşti 2-7 (2-1). Flacăra 1 Mai Ploeşti-Locomotiva Constanţa 3-1 (1-0). SERIA a IlI-a Progresul C.P.C.S.-Tînărul Dinamovist Piteşti 3-1 (3-0). Tinărul Dinamovist I Bucureşti- Locomotiva Tr. Severin 6-0 (5-0). Metalul Bucureşti - Progresul Bucureşti 1-1 (0-1). Ştiinţa Craiova-C.C.A. Bucureşti 2-1 (1-1). Flacăra Ploeşti-Locomotiva Craiova 6-0 (5-0). Metalul 108-Metalul Reşiţa 2-1 (0-1). Locomotiva Arad-Metalul Hunedoara 2-0 (0-0). Minerul Lupeni-Minenl Petroşani 0-3 (0-2). Locomotiva Timişoara . Ştiinţa Timişoara 0-0. SERIA a V-a Metalul Cîmpia Turzii-Metalul Baia Mare 2-2 (1-0). Metalul Oradea-Progresul Satu Mare 5-0 (3-0) Locomotiva Cluj-Voinţa Cărei 4-1 (1-1). Ştiinţa Cluj-Flamura roşie Arad 2-1 (2-1). Progresul Oradea-Flamura roşie Cluj 2-0 (1-0). SERIA a VI-a Progresul Sibiu-Locomotiva Tg. Mureş 1-0 (1-0). Metalul Steagul roşu Oraşul Stailin-Flacăra Mediaş 2-0 (2-0). Dinamo Oraşul Stalin-Flamura roşie Sf. Gheorghe 4-2 (3-1). Locomotiva Oraşul Stalin-Avîntul Reghin 2-1 (1-1). Meciul Uz. Tr. Oraşul Salin- Constructorul Tg. Mureş 1-1 (1-1). Noi recorduri republicane de atletism in cinstea zilei de 1 Mai IAŞI 5 (pin telefon), in localitate s a disputat prima ediţie a „Cupei Iaşilor" la atletism, competiţie organizată în scopul popularizării atletismului in rîndurile tineretului ieşean. întrecerea s-a bucurat de atenţia publicului din localitate, care a asistat un număr mare la acest concurs. Alături de cei mai buni atleţi şi atlete din regiunile Iaşi, Bîrlad şi Suceava, la această întrecere au evoluat şi o serie dintre atleţi fruntaşi ai ţării noastre. Datorită acestui fapt s-au realizat numeroase performanţe de valoare, printre care şi un nou record republican. Astfel, tînărul atlet M. Trandafilov a reuşit să treacă la săritura cu prăjina peste stach-'- ridicată la 3,72 m., rezultat care constituie un nourecord de juniori cat. I a R.P.R. Un alt rezultat remarcabil a realizat şi tinărul maestru al sportului Ion Knaller, care a înscris în palmaresul său o nouă performanţă la săritura in înălţime : 1.95 m. Remarcăm că acest rezultat este al doilea in Lista celor mai bune rezultate romîneşti de pină acum la proba respectivă. De asemenea, sunt de remarcat rezultatele obţinute in probele de 100 m. băieţi : Wiesenmayer, Al. Stoenescu şi St. Prisiceanu, toţi trei, 10,8 sec.; 110 m. garduri Ion Opriş 14,9 sec . 3.000 m. Victor Firea 8:49.8 . suliţă băieţi: Andrei Demeter 62.80 m; 1.000 m. Ştefan Mihai 2:28.6. T VORNICII şi R. VILARA In Bucureşti s-a desfăşurat ieri un concurs atletic la care au participat ce mai buni juniori şi junioare din ţară Cu acest prilej s-au stabilit cîteva performanţe de valoare, printre care şi trei noi recorduri republicane. Pe primul loc vom situa rezultatul obţinut de maestra sportului Ana Roth (Dinamo) care în proba de aruncare a greutăţii a reuşit 13,36 m, ceea ce constituie un nou record de senioare şi junioare, al R.PR. Tot în cadrul acestui concurs, rezervat juniorilor, în proba de ştafetă 3x800 m. fete, echipa formată din: Ana Popa, Maria Ionescu şi Maria Spătaru a realizat timpul de 7:27.7, întrecînd vechiul record al R.P.R. cu peste 10 secunde . De asemenea, echipa de ştafetă 4x400 m, formată din : Iuliu Carandi, Zoltán Vamoş, Dan Constantinescu şi Mircea Ursac a acoperit distanta în 3:27.6, realizind astfel un nou record de juniori al R.P.R C. Grecescu şi Nicu Nicolae corespondenţi Cluj 2, (prin telefon). In localitate s-a desfăşurat un concurs atletic în cadrul căruia maestra sportului Alexandra Sipoe a realizat un excepţional record R.P.R. în proba de 400 m., parcurgând distanţa în 57,5 sec.!! De asemenea, Alexandra Sicoe a alergat cursa de 500 m, în 1:18,1 egalând recordul R.P.R. pe această distantă. Pe locul al doilea in această probă a sosit Măritş Gutui cu timpul de 1:19,0 ceea ce constituie un nou record de junioare cat I al R.P.R. In cadrul aceluiasi concurs, atletul Mircea Pop a realizat în cursa de 100 m, timpul de 10,8 sec. La săritura cu prăjina, pe primul loc sa clasat Miircea Dumitrescu cu rezultatul de 3.90 m INFORMAȚII lată cum arată un buletin cu toate rezultatele exacte la concursul Pronosport nr. 17 (etapa din 2 mai 1955). I Progr. Buc-Dinamo Buc. 2 II Şt. Cluj-FI. Ploești 1 III Loc. C-ta-C.C.A. 1 IV. Loc. Tg. Al — SL Tim. îi V Avîntul Reghin-Flr. Arad 2 VI Din. Bîrlad-Din. Bacău 2 VII FI. Moreni-Din 6 Buc. VIII Loc. Tr. Severin-Progr. Sib. 1 IX. Loc. Arad-Prog. Oradea 2 X Av. Fălticeni-St. Iaşi 2 XI Loc. Galati-Progr. Focşani 1 XII Fl. r. Bacău-Fl. r. Buhuşi 2 La acest concurs au fost depuse aproximativ 550.000buletine.