Sportul Popular, noiembrie 1955 (Anul 10, nr. 2717-2732)

1955-11-26 / nr. 2730

Rugbişti juniori în întrecere... S-a încheiat activitatea competiţională internă. Aşa cum este normal, majoritatea echipelor din categoriile A şi B îşi continuă pregătirile făcînd două-trei antrenamente pe săptămînă. Dar, mergînd pe majoritatea stadioanelor din Capitală şi îndeosebi pe cel al Tineretului, vei fi plăcut surprins văzînd alături de jucătorii echipelor mai sus amintite, o serie de juniori din diferite colective sportive bucureştene antrenîndu-se cu mulltă conştiinciozitate. Şi fiindcă timpul se menţine favorabil, comisia de juniori a organizat o întîlnire între cei mai buni juniori ai diferitelor colective din Capitală, selecţionaţi în urma meciurilor de verificare susţinute duminica trecută între 6 echipe bucureştene (Locomotiva Griviţa Roşie, Constructorul, Metalul 16, Dinamo, C.C.A. şi Progresul Sănătatea. Astfel, au fost aleşi 45 de jucători care se vor întâlni mîine la ora 10 pe terenul Constructorul în vederea selecţionării celor mai buni dintre ei. Interesul pe care-l simeşte această întîlnire este pe deplin justificat dacă ţinem seama de valoarea jucătorilor, de calitatea meciurilor pe care le-au susţinut în acest sezon, precum şi nivelul tehnicotactic pe care au reuşit să-l realizeze în diferite partide. Ţinînd seamă de scopul acestei întîlniri, precum şi de faptul că aceşti juniori n-au mai jucat împreună, va fi interesant de urmărit felul în care ei vor reuşi să realizeze un joc de echipă, omogen, in care finalitatea şi frumuseţea fazelor să fie urmarea firească a unor acţiuni collective si individuale bine gîndite. Dintre cei pe care îi vom vedea evoluînd mîine pe terenul Constructorul, remarcăm pe M. Ţibuleac, A. Toma, M. Horsa, Gr. Antimonianu, V. Nistor, M. Vusec, A. Gernat, I. Mazan, D. Segat, care s-au remarcat de-a lungul campionatului prin munca lor perseverentă și calitatea jocului prestat. COMPETIŢII DE POLO Astăzi începe la bazinul acoperit de la Floreasca turneul de polo pe apă organizat de comisia orăşenească de notaţie, turneu rezervat echipelor feminine de juniori şi seniori aparţinînd colectivelor sportive din Capitală. In ceea ce priveşte competiţia rezervată echipelor feminine, credem că antrenorii acestor echipe trebuie să privească cu seriozitate iniţiativa comisiei orăşeneşti. Pentru ca această competiţie să-şi atingă scopul propus, progresul nataţiei feminine prin introducerea jocului de polo în rîndul înotătoarelor, echipele feminine participante la acest turneu trebuie să se prezinte cu o pregătire prealabilă. Or, pînă în momentul de faţă, majoritatea echipelor înscrise nu acordă importanţa cuvenită acestei iniţiative. Antrenamentele specifice jocului de polo s-au făcut sporadic la unele colective, iar la altele cu loturile incomplete sau de loc. Iată programul de astăzi şi miine: astăzi ora 19 Voinţa-Locomotivri (fern.); ora 20,15 Progresul I- C.C.A. (juniori); ora 21 Dinamo II- Voinţa II (juniori); mîine: ora 9 Progresul-Fi. roşie + Avîntul (fern.); ora 9,45 Fi. roşie-Metalul; ora 10,30 Locomotiva-Progresul II; ora 11,15 Voința I-Tînărul Dinamovist I; ora 12 Avîntul-Constructorul. Echipele de seniori își vor disputa prima etapă joi 1 decembrie ★ * ★ Un atac al Avintului Fălticeni la poarta lui Dinamo Bucureşti. Birtaşu (in fotografie ,,mascat" de bara laterală) rezolvă cu dificultate o situaţie critică, fiind „asediat" de trei înaintaşi ai Avintului (Ilie, Constantinescu şi Soneriu), fără ca vreun alt apărător dinamovist să-i vină în ajutor. C.C.A.—Locomotiva Bucureşti şi Progresul Oradea*— Dinamo Bucureşti in semifinalele Cupei R. P. R. Ieri la amiază a avut loc la Inspecţia de fotbal din C.C.F.S. tragerea la sorti a semifinalelor Cupei R.P.R. Tragerea la sorti a dat următorul program: 4 decembrie, la Oradea: Progresul—Dinamo Bucureşti. 7 decembrie, la Bucureşti: C.C.A.—Locomotiva Bucureşti. O semifinală se dispută la 7 decembrie deoarece Locomotiva Bucureşti va fi plecată în R.P. Albania între 26 noiembrie şi 5 decembrie. Astfel incit, finala Cupei se va disputa la 11 decembrie. Comportarea inegală a unui antrenor Este adevărat că, Avintul Fălticeni izbutise să le elimine din „cupă“ printre alte echipe pe Ştiinţa Cluj şi pe Progresul C.P.C.S., dar chiar aceste performanţe nu-i acordau teoretic şanse în faţa puternicei formaţii dinamoviste. Disproporţia de valoare între cele două echipe indica o victorie comodă a dinamoviştilor şi chiar fălticenenii, cu care am vorbit înainte de joc, nu sperau în altceva decit într-un scor cît mai strins şi faptul că au reuşit nu este întâmplător. Fotbaliştii de la Avîntul Fălticeni, cu o excelentă pregătire morală, nu s-au lăsat intimidaţi de faima adversarului lor şi au atacat cu multă vigoare — simplist dar periculos — şi puţin a lipsit ca apărarea bucureştenilor să cedeze. La pregătirea morală şi de voinţă a echipei Avîntul o importantă contrab”H" a avut, fireşte, antrenorul C. Popescu. Tot el a încercat însă să uzeze de unele procedee criticabile. Astfel, el nu a luat măsuri ca terenul de joc să fie practicabil, încercînd să-i handicapeze pe oaspeţi, neobişnuiţi să joace pe un teren nenivelat, plin de gropi şi de noroi. A fost necesară intervenţia arbitrului M. Popa, care — cercetînd în dimineaţa zilei de miercuri starea terenului — a cerut ca acesta să fie nivelat, anunţând că în caz contrar interzice disputarea jocului, pe motivul regulamentar că starea terenului periclitează integritatea fizică a jucătorilor. E drept ca, în faţa acestei eventualităţi, fălticenenii s-au grăbit şi au „cîrpit“ pe ici, pe colo, terenul, pentru ca jocul să aibă totuşi loc. Asemenea atitudini ca aceea a antrenorului de la Avintul nu sunt conforme cu mentalitatea unui sportiv de tip nou şi ele trebuie înlăturate grabnic. S. MASSLER DIN TREI „SFERTURI’ ■ La Arad, dacă după prima repriză şi începutul reprizei a doua scorul ar fi fost 3-0 sau 4-1 pentru FI. roşie, Locomotiva Bucureşti n-ar fi avut nici o obiecţiune de făcut. Scorul ar fi exprimat o superioritate evidentă. In restul reprizei a doua însă, jocul s-a echilibrat şi scorul de 1-1 a fost just. In schimb, dacă în prelungiri ar fi fost 4-1 pentru Locomotiva, nimeni n-ar fi contestat valoarea rezultatului, pentru că Locomotiva a fost mai bună. Iată deci, o evoluţie interesantă a jocului, determinată de pregătirea diferită a echipelor, mai ales din punct de vedere fizic. ■ Progresul Oradea a luptat cu multă ardoare şi convingere în jocul cu Dinamo Oraşul Stalin. Nu acelaşi lucru se poate spune însă şi de dinamovişti, care au privit meciul cu multă uşurinţă. Au fost jucători care înainte de începerea jocului erau siguri că ei vor cîştiga. Au cîştigat, însă, orădenii şi la fixarea rezultatului final autoîncrederea — nejustificată — a dinamoviştilor a contribuit în destul de mare măsură. ■ Metalul Cîmpia Turzii este o echipă „specialistă“ în „jocul la ofsaid", o tactică retrogradă, care frînează dezvoltarea unui joc complet şi care răpeşte meciului orice spectaculozitate. Spre acest fel de joc a alunecat în ultimul timp şi echipa C.C.A. Totuşi, în „sfertul lor de finală“, cele două echipe au renunţat la „jocul la ofsaid“. Şi bine au făcut. Jucătorii şi-au putut demonstra nestingheriţi calităţile, construind faze de joc bune, oferind un spectacol interesant şi întrecîndu-se pe măsura posibilităţilor lor reale. Locomotiva Bucuresti in turneu in R. P. Albania In cursul zilei de astazi echipa de fotbal a Locomotivei Bucureşti pleacă în R.P. Albania, unde va susţine două întîlniri: la 29 noiembrie cu Partizan la Tirana şi la 3 decembrie cu Dinamo la Tirana. în vederea acestui turneu, feroviarii bucureşteni vor deplasa un lot de jucători din care fac parte Dungu, Coman, Vărzan, Ferenezi, Roman, Olaru, Filete, Ene II, Bodo, Macri, Călin, Langa, ș.a. INFORMAŢII ■ Plata premiilor la concursul Special din 16 noiembrie şi la concursul Pronosport Nr. 46 din 20 noiembrie a.c. continuă în Capitală mîine duminică dimineaţa de la ora 8. Participanţii îşi pot ridica premiile numai de la agenţiile proprii Pronosport din raioanele unde şi-au depus buletinele. ■ Miercuri 30 noiembrie se închide un nou concurs special Pronosport Concursul cuprinde 6 meciuri din categoria A de fotbal, dintre care două întîlniri programate cu pronostic la pauză şi final, precum şi 4 întîlniri din cadrul campionatului de tineret. Fiind ultima etapă a campionatului categoria A şi de tineret de fotbal, toate întîlnirile se vor disputa miercuri 30 noiembrie d.a. lata programul acestui concurs Interesant: I. Prog. Buc. — Flac. Ploeşti (pronostic la pauză). II. Prog. Buc. — Flac. Ploeşti (pronostic final). III. Min. Petroşani — C.C.A. Buc. (pron. la pauză). IV. Min. Petroşani — C.C.A. Buc. (pronostic final). V. Dinamo Bucureşti — Loc. Timişoara (cat. A). VI. Ştiinţa Tim. — Dinamo Oraşul Stalin (cat. A). VIL Ştiinţa Cluj — Locomotiva Constanţa (cat. A). VIII. Loc. Tg. Mureş — Avîntul Reghin (cat. A). IX. Mun. Petroşani — C.C.A. Buc. (camp, tineret). X. Ştiinţa Tim. — Dinamo Oraşul Stalin (camp, tineret). XI. ştiinţa Cluj — Loc. Constanţa (camp, tineret). XII. Loc Tg. Mureş — Av. Reghin (camp, tineret). MECIURI DE REZERVA A. Dózsa Bp. — Szombathelyi Törekvés (camp. R.P.U.) B. Vasas Izzó — Csepeli Vasas (camp. R.P.U.) C. Dinamo Buc. — Loc. Timișoara (camp, tineret). D. Progresul Buc. — Flacăra Ploești (camp, tineret). Programul jocurilor de mîine CATEGORIA A ŞI TINERET (Penultima etapă): Dinamo Oraşul Stalin-Ştiinţa Cluj (0—1 şi 1—1); Locomotiva Timişoara-Flacăra Ploeşti (0—3 şi 1—2); Locomotiva Tej. Mureş-Minerul Petroşani (0—3 şi 2—2); C.C.A. Bucureşti-Flamura roşie Arad (0—1 şi 0—1); Avîntul Reghin-Ştiinţa Timişoara (0—2 şi 2—5); Locomotiva Constanţa-Progresul Bucureşti (0—5 şi 1—3). CAMPIONATUL REPUBLICAN DE JUNIORI (finala): Tînărul Dinamovist I Bucureşti-Ştiinţa Cluj la Bucureşti. CUPA COMISIEI CENTRALE DE FOTBAL (finala): Flamura roşie „N. Beloianis“ Timișoara- Progresul Corabia, la Orașul Stalin. Penultima etapă ...Şi cea mai importantă, poate, de pină acum. Campionatul categoriei A cunoaşte mîine o etapă, mai bine zis, citeva jocuri decisive. Incertitudinea aceasta, creată de inconstanţa echipelor noastre, în ceea ce priveşte primul loc şi jocul 10, a făcut să crească la maximum interesul pentru această importantă competiţie. Aşa se explică de ce mîine, toate privirile vor fi îndreptate spre Timişoara şi Tg. Mureş Unde au loc meciurile importante ale etapei. La Timişoara, Locomotiva din localitate va încerca să obţină cele două puncte cu care să-şi asigure locul în categoria A. In acelaşi timp însă, Flacăra Ploeşti va depune toate eforturile pentru a ciştiga jocul sau să smulgă măcar un meci nul, pentru a ajunge un sfirşit pe primul loc, după care jinduieşte de atita timp. La aceeaşi oră, la Tg. Mureş, Locomotiva va intilni pe Minerul Petroşani. Mureşenii, de asemenea, au nevoie de cele două puncte in vederea evitării retrogradării. Acestea sint două din ,,partid de-cheie" ale acestui sfirşit de campionat. In rest, jocuri de interes, ca să spunem aşa, local. Flamura roşie îşi încheie la Bucureşti activitatea competițională pe acest an. Arădanii întrunesc formaria echipei C.CA., pe Stadionul Republicii, intr-un joc in care au posibilitatea, împreună cu bucureştenii, să furnizeze un spectacol de calitate. Meciul interesează îndeaproape jocul patru. Pentru acelaşi loc luptă şi Ştiinta Timişoara care mîine joacă la Reghin cu Avintul şi Ştiinta Cluj care se deplasează la Oraşul Stalin pentru jocul cu Dinamo. In ultima partidă a etapei, Locomotiva Constanta primeşte vizita Progresului Bucureşti. Acesta din urmă, indiferent de rezultatul de la Constanta îşi va păstra locul trei. In schimb, Dinamo Oraşul Stalin nu poate fi sigur pe locul actual dacă nu ciştigă miine cel puțin un punct. In caz contrar, riscă să fie atras in lupta echipelor Locomotiva Timişoara şi Locomotiva Tg. Mureş pentru evitarea locului 11. La Timişoara, am ajunul cel« mai important meci al etapei şi, poate, al campionatului.» Timişoara, 25 (prin telefon de la trimisul nostru), 1— In ultima vreme, nici un joc de fotbal n-a suscitat atîta interes în oraşul bănăţean ca meciul de mîine. Explicaţia este lesne de găsit: la Timişoara se „joacă“ nu numai locul X, ci şi locul I din clasament, aşa că titlul acestui scurt reportaj nu este cu nimic exagerat. De altfel, biletele pentru acest meci au fost epuizate cu multe zile înainte, iar în oraş, în tramvaie, la atelierele C.F.R., pretutindeni, nu se discută decât despre acest meci, despre pregătirile echipei timişorene, despre posibilitatea victoriei ei, ca şi despre frumoasa performanţă a echipei din Ploeşti care candidează la titlu. La Timişoara au sosit astăzi crainici-reporteri de la radio, care vor transmite duminică repriza a II-a a acestui important meci. Tot astăzi, vor sosi reporteri cinematografici de la studioul „Alexandru Sahia“, care vor fixa pe peliculă momentele cele mai importante ale acestui meci aşteptat cu nerăbdare de iubitorii fotbalului din tara noastră. In dimineaţa zilei meciului un tren special va aduce de la Ploeşti citeva sute de susţinători ai echipei petroliştilor. Iată câteva amănunte asupra celor două echipe Locomotiva a participat marţi la o şedinţă de pregătire fizică, iar joi a făcut ultimul antrenament la două porţi, jucând cu echipa de tineret. In privinţa formaţiei, cu unele rezerve în linia de atac, ea va fi — probabil — următoarea : Franciscovici — Corbuş, Androvici, Rodeanu — Gali, Ferenczî — Daraban, Ţigăniuc, I. Covaci, Izdrăilă, Bădeanţu. Flacăra a sosit vineri şi, după ce jucătorii şi-au lăsat valizele la hotel, au plecat la terenul Locomotiva unde au participat la un antrenament de acomodare. Formaţia va fi cea obişnuită, adică: Roman — Pahoniu, Marinescu, Topşa — Cosmoc, Peret — Zaharia, Teodorescu, Drăgan, Marin Marcel, Ghiţă. Am stat de vorbă cu antrenorii celor două echipe şi cu ciţiva jucători, toţi ne-au spus un singur lucru: vor lupta din toate puterile pentru a obţine victoria. Duminică seara vom vedea însă, cine va cuceri cele două puncte. EFTIMIE IONESCU Două finale Intensa activitate a echipelor de juniori desfăşurată anul acesta se încheie mîine odată cu disputarea finalelor la două competiţii: campionatul republican şi „Cupa Comisiei Centrale de Fotbal“. În finala campionatului republican, după 572 de meciuri, în cursul cărora au fost marcate peste 2100 de goluri, s-au calificat Tînărul Dinamovist Bucureşti şi Ştiinţa Cluj. Aceste două echipe au fost printre cele mai bune din numărul total de 61 care au participat în campionat. In cursul competiţiei, Tînărul Dinamovist a susţinut 24 de jocuri, cîştigînd 19, terminând la egalitate 2 şi pierzînd 3. Bucureştenii au marcat 79 de goluri şi au primit 14. Bilanţul Ştiinţei: 18 victorii, un meci nul şi 3 infringed, 79 goluri date, 16 primite. Tînărul Dinamovist a cîştigat seria a IlI-a, Ştiinţa seria a V-a, iar în turul final fiecare a totalizat cele mai multe puncte în cele două serii. In partida de mîine, cele două echipe sunt chemate să justifice calificarea în finală, printr-un joc bun. Intrînirea se dispută pe Stadionul Republicii cu începere de la ora 12,15, în deschidere la jocul C.C.A.-FI. roșie Arad. Arbitrul mesajului va fi T. Firan. Cealaltă finală, a Cupei Comisiei Centrale de Fotbal, se dispută la Oraşul Stalin, între Flamura roşie „N. Beloianis“ Timişoara şi Progresul Corabia, formaţii de juniori care s-au dovedit a fi mai bune dintre toate echipele campioane de regiuni. Timişorenii au învins pe rînd pe: Voinţa Arad (1—0), Voinţa Ona-Adea (2—0) şi Metalul Sibiu (4—1). Iar Progresul Corabia pe: Voinţa Piteşti (7—0), Voinţa Bucureşti (3—1), a terminat la egalitate în deplasare cu Flacăra Tîrgovişte (1—1) şi a dispus de Locomotiva Paşcani, cu 3—1