Sportul Popular, august 1956 (Anul 11, nr. 2861-2876)

1956-08-04 / nr. 2862

Intîlniri internationale ale sportivi!» noştri AZI Şl MlINE LA BUDAPESTA, MECI DE ATLETISM INTRE ECHIPELE DE TINERET ALE R.P. UNGARE ŞI R.P. ROMÍNÉ BUDAPESTA 3 (prin telefon de la trimisul ziarului Uj Sport). — După o călătorie foarte obositoare, echipele de juniori şi junioare ale R. P. Romíne venind din Cehoslovacia, au ajuns joi dimineaţa în capitala Ungariei. O parte dintre cei care au evoluat în cadrul meciului de la Praga şi-au continuat însă călătoria spre Bucureşti, deoarece echipa noastră este completată de o serie de alţi tineri selecţionaţi special pentru această întîlnire. Să nu uităm că de fapt meciul de la Budapesta reuneşte echipele de tineret ale R. P. Româno şi R. P. Ungare. In felul acesta echipa noastră este completată, printre alţii, de: Iolanda Balaş, Liana Jung, Marilis Cuţui, Ştefan Kadar, Zoltán Vamoş, Iuliu Karandi, Xenofonie Boboc, Paul Păunesc, Metodie Trandafirov, Stan Rizescu, Grigore Enache etc. Odată reunită în Budapesta, echipa de tineret a R.P.R. a participat la două antrenamente de acomodare. Cu acest prilej, am putut remarca forma excepţională a tînărului, de 16 ani. Mircea Stein, care a reuşit la triplu sărituri de aproape 14,70 m. Tocmai de aceea se aşteaptă de la el un nou record de juniori. Echipa Ungariei este foarte puternică. In rîndurile sale vor evolua printre alţii atleţi cunoscuţi ca: Vira Neszmely (11,5 sec. pe 100 m), Ida Nemeth (25,5 sec. pe 200 m; 1,10 m la înălţime; 11,7 pe 80 m.g); Toth Bella (10,7 sec. pe 100 m); Kovács (48,1 sec. pe 400 m plat); Kárpáti (8:32,0 pe 3.000 m plat) etc. Intîlnirea echipelor de tineret ale R. P. Romíne şi R. P. Ungare se desfăşoară astăzi şi mîine pe Stadionul Popular din Budapesta. Probele de duminică vor avea loc în deschidere la meciul de fotbal dintre Vasas Budapesta—Rapid Viena, care contează ca finală pentru „Cupa Europei Centrale“. ERWIN RONA TURNEUL VOLEIBALISTELOR DE LA VOINŢA REGIUNEA STALIN IN R.P. BULGARIA Reprezentativa feminină de volei Voinţa, regiunea Stalin, a susţinut două jocuri in cadrul turneului pe care î l efectuează în R.P. Bulgaria. In prinţul meci al turneului a dispus de echipa Septemvri din Oraşul Stalin cu scorul de 3—1. In a doua întîlnire a întrecut o reprezentativă a Oraşului Stalin tot cu scorul de 3—1. Turneul va fi continuat prin jocurile pe care echipa Voinţa regiunea Stalin le va susţine cu echipa unei cooperative din Sofia şi cu reprezentativa asociaţiei Flamura roşie din Bulgaria. ECHIPELE FEMININE DE VOLEI ALE R.P. ROMINE ŞI R. CEHOSLOVACE AU OFERIT UN MECI DISPUTAT Intîlnirea internaţională de volei dintre reprezentativele feminine ale R. Cehoslovace şi R. P. Romíné, disputată joi seara în incinta Stadionului de Iarnă din Praga, a suscitat un viu interes justificat pe deplin de interesanta desfăşurare a partidei. Victoria a revenit cehoslovacelor, care au I învins cu acelaşi scor, la seturi, cu care echipa masculină a dis- | pus miercuri seara de reprezen. | tanţii ţării noastre: 3—1. Intii,nirea feminină a fost însă mult mai disputată, echipele arătîndu-se apropiate ca valoare. De remarcat că în două din cele trei seturi cucerite de gazde, victoria a fost realizată la „consecutive“, fapt care ilustrează evidentul echilibru dintre formaţii. Iată de altfel scorul final al jocului: 15—7, 16—14, 8—15, 17—15. Echipele Romîniei îşi continuă turneul în Cehoslovacia jucînd azi la Ostrava cu reprezentativele R. Cehoslovace. Ultimele meciuri vor fi susţinute luni la Brno în compania selecţionatelor masculină şi feminină ale regiunii Moravia. Joi a avut loc la Leipzig deschiderea celei de a doua ediţii a serbării gimnasticii şi sportului german (urmare din pag. I) amiază s-au întilnit pe uriaşa platformă din fata măreţului monument al luptei popoarelor, locul istoric unde cu aproape un secol şi jumătate in urmă poporul german in alianţă cu poporul rus a zdrobit tirania autocrată natO leoniană care a faramitat Germania in 300 de principate. Aci a avut loc deschiderea festivă a serbării jocurilor gimnastice şi Atmosfera de basm este deplină. Parcă străvechii tuaregi au cobortt din pădurile seculare ale patriei lor in această poiană să fină sfat de război. Dar nul Cuvintele lui Rudy Reichert, vicepreşedintele Uniunii Sporturilor din R.D.G. subliniază cu tărie caracterul paşnic al serbărilor gimnasticii şi sportului, dorinţa sportivilor din R.D.G. ca împreună cu cei din Germania Occidentală să lupte laolaltă împotriva militariştilor şi fasciştilor germani pentru o patrie unită, liberă şi iubitoare de pace. Aceasta reiese şi din cuvintele jurămîntului rostit in fata a zeci de mii de tineri de artistul Günther Simon, laureat al premiului naţional Minunatele cuvinte rostite de primul vicepreşedinte al consiliului de miniştri al R.D.G. Iov. -■ • - — HONVED BUDAPESTA A SOSIT CU ÎNTREAGA ECHIPA MAI PI Iţim PUSKAS Joi seara a sosit pe calea aerului în R.D. Germană faimoasa echipă Honved din Budapesta. Imediat de la aeroport fotbaliştii maghiari ai plecat cu autobusele la Karl Marxstadt unde vor fi găzduiţi. Din echipă fac parte cunoscuții Faragó, Bozsik, Kotasz, Budai, Kocsis, Czibor, care se află intr-o deosebită dispoziție de joc. Puskás nu face parte din echipă. sportive germane, ca loc simbolic al luptei pentru unitatea poporului german La orele 21 răsună puternic sunetul zecilor de fanfare care vestesc deschiderea festivităţii. Pe ambele margini ale uriaşei platforme din fața monumentului, intră fugind sute şi sute de sportivi purtind in mîini făclii aprinse. Pe de o parte şi alta a monumentului uriaş urcă steagurile purtind drapelele asociaţiilor sportive. In virful monumentului pe catargul cel mai inait urcă în drapelul de stat al R.D.G. Lumina reflectoarelor răspîndită din belşug dă întregii festivităţi o atmosferă de basm. Pe scările de la picioarele monumentului urcă o mie de tineri îmbrăcaţi în cămăşi albe şi pantaloni negri. Este corul format din cei mai buni cintăreţi din republică. In liniştea deplină răsună puternic imnul final din poemul simfonic Tuaregii, corul fiind dirijat de însuşi compozitorul Hans Holrtrijh Hincer, Walther Ulbricht, care reamintesc puternicile tradiţii progresiste şi revoluţionare ale gimnaştilor şi sportivilor germani, chemînd tineretul german la lupta pentru unitate, pace şi un viitor fericit sunt întimpinate cu frenetice aplauze. TICU SIMION Azi la Budapesta al treilea joc Azi se dispută pe „Népstadion“ din Budapesta al treilea joc pentru finala Cupei Europei Centrale, dintre Vasas și Rapid Viena. In primele două meciuri echipele au din finala Cupei Europei Centrale terminat la egalitate: 3—3 la Vienna și 1—1 la Budapesta. Intîlnirea de azi va fi condusă de cehoslovacul Vlcek.  DINAMO ORAŞUL STALIN SE AFLA LA KARL MARXSTADT Joi a sosit pe aeroportul Schonefeld de lingă Berlin echipa de fotbal Dinamo Oraşul Stalin din Republica Populară Romînă care va participa la manifestaţiile sportive de la Leipzig. In aceeaşi seară dinamoviştii au ajuns la Karl Marxstadt fiind găzduiţi în frumosul hotel Chemnitzhoof. Conform programului, în cursul zilei de astăzi fotbaliştii de la Oraşul Stalin vor sosi la Leipzig unde vor viziona marea demonstraţie de gimnastică, iar seara, în nocturnă, meciul de fotbal Honved — Wismut. Duminică după-amiază Dinamo Oraşul Stalin va juca pe stadionul cu 100 000 locuri în compania puternicei reprezentative a Leipzigului PRELUDIU LA MELBOURNE Spartachiada Popoarelor Uniunii Sovietice care începe la 5 august va fi în felul ei şi o repetiţie înaintea Jocurilor Olimpice. Dacă la Spartachiadele republicilor unionale au fost selecţionate echipele care se vor întrece pe noul stadion din Moscova, acum la Spar, tachiada Popoarelor U.R.S.S. va fi selecţionată echipa reprezentativă a Uniunii Sovietice, cea care va evolua pe stadionul olimpic de la Melbourne. In presa sovietică este prezentată pe larg pregătirea pe care o fac echipele tuturor ţărilor participante la a XVI-a ediţie a J. O. Cu deosebit interes urmăresc sportivii şi iubitorii de sport din Uniunea Sovietică rezultatele atleţilor americani — cei mai puternici din lume. Alergătorii, săritorii şi aruncătorii din S.U.A. au înscris la activul lor mari succese în ultima vreme, dar nici atleţii sovietici nu stau cu miinile încrucişate şi în cursul lunii iulie ei ne-au adus bucuria cîtorva rezultate excepţionale. Sînt cîţiva ani de cînd Leonid Scerbakov duce o luptă îndîrjită pentru recordul mondial de triplu salt împotriva brazilianului Da Silva, cel pe care l-a urmat pe locul doi la Olimpiada de la Helsinki. Concurînd la Spartachiada Moscovei, Scerbakov a realizat o săritură de 16,46 m, ceea ce este numai cu 10 cm, mai puţin decit recordul mondial al lui Da Silva. Participind de asemenea la Spartachiada Moscovei, decatonistul Vasilii Kuzneţov, a stabilit un nou record european. El a acumulat 7.688 puncte, cu următoarele rezultate pe probe: 100 m. — 10,7; lungime — 7,16; greutate — 14 51; înălţime — 1,83; 400 m. — 49,6; 110 m. g. — 15,4; disc — 46 88; prăjină — 4,10; suliţă — 59 61; 1 500 m. — 5,02 4. De un mare interes s-au bucurat întrecerile celor mai buni atleţi sovietici, desfăşurate pe stadionul din Kiev. Ardalion Ignatiev a alergat cu acest prilej 200 m. în 20,7, iar Viaceslav Bogatov a parcurs 200 m. garduri în 23,2. Acestea sunt noi recorduri unionale. Acelaşi Ignat'ev luînd startul pe 220 yarzi a înregistrat 21,1 ceea ce reprezintă un nou record european. In formă excelentă si-a arătat una din cele mai bune sprintere sovietice, Maria Itkina. Ea a alergat 220 yarzi în 23,6, nou record mondial. Totodată, ea a ameliorat recordul european pe 200 m, cu 23,5. Sprinterele noastre au realizat un record mondial şi la ştafeta de 4 x 100. Băţul ştafetei a fost adus la finiş în 45,2 de Vera Krepkina, Olga Koşeleva, Maria Itkina şi Irina Bocikareva. Merită atenţie deosebită şi noul record al lui Igor Kaşkarov, care a trecut înălţimea de 2,08 m. Aruncătorul de ciocan Mihail Krivonosov ameliorase de patru ori pînă acum recordul mondial la această probă, concurind pe stadioanele din Elveţia, Polonia şi Iugoslavia. lată însă că de curînd rezultatul său a fost întrecut de americanul Blair. După cum se ştie, Krivonosov a răspuns strălucit atletului de peste ocean, aruncînd ciocanul la 66,38 m, cu prilejul Spartachiadei Bielorusiei. Trebuie subliniat că echipa de fotbal a U.R.S.S. a obţinut recent dreptul de a concura pe stadionul olimpic din Melbourne, calificîndu-se în dauna reprezentativei Israelului. După ce primul meci fusese clştigat de fotbaliştii sovietici cu 5—0 la Moscova, al doilea meci a fost cîştigat tot de U.R.S.S. cu 2—1, în deplasare. Şi acum, cîteva cuvinte despre alte două mari întreceri internaţionale, care deşi au fost disputate la sporturi ce nu fac parte din programul Olimpiadei, au stîrnit totuşi un deosebit interes. La Leningrad s-au întrecut motocicliştii din Bulgaria, Ungaria, China, Iugoslavia, Polonia, Finlanda, Cehoslovacia şi Norvegia. In această întrecere, victoria a fost obţinută de sportivii cehoslovaci, urmaţi pe locul doi de echipa U.R.S.S. O altă mare competiţie internaţională este campionatul mondial de paraşutism, care a început la 29 iulie la Moscova. Paraşutiştii sovietici, campioni mondiali pe 1954, primesc vizita paraşutiştilor din alte ţări. Dar despre rezultatele acestei interesante competiţii vom vorbi în corespondenţa noastră următoare, deoarece întrecerile iau sfîrşit la 5 august Corestendenţă specială de la Moscova pentru ziarul „Sportul popular’’ de V. VIKTOISOV Echipa de polo pe apa a Angiei soseşte în Capitală la 7 august Peste cîteva zile amatorii jocului de polo pe apă din capitala ţării noastre vor avea posibilitatea să urmărească evoluţia valoroasei echipe a Angliei. Jucătorii englezi, vor susţine în zilele de 8 şi 10 august o dublă întîlnire cu echipa reprezentativă a R.P.R. In vederea acestei întîlniri echipa de polo R.P.R. se pregătește intens. Lotul republican urmează un program de antrenament sub îndrumarea lui V. Daroczi. Lotul republican este alcătuit din 11 jucători: Marinescu, Deutsch, Hospodar, Zahan, Simon, Nagy, Bordi, Szabó, Novac, Bădiţă şi Blajek. Echipa Angliei va sosi în Bucureşti în ziua de 7 august TURUL CICLIST AL EUROPEI După cum se ştie Turul Europei urma să se termine în Olanda, la Rotterdam. Traseul a suferit însă o modificare, în sensul că întrecerea va număra numai 10 etape, şi va lua sfîrşit la Charleroi (Belgia). De asemenea, au survenit unele modificări şi în ceea ce priveşte lista echipelor participante. Cîteva ţări au anunţat in ultimul moment că nu mai participă. Printre acestea se află şi Bulgaria, ai cărei ciclişti erau cotaţi drept unii din fruntaşii alergării. Plecarea se va da din Zagreb miercuri către prînz, cicliştii avînd de străbătut, pînă la Rijeka, capătul primei etape, un traseu foarte dificil, din pricina numeroaselor urcușuri. De altfel, de-a lungul primelor patru etape, pînă la Innsbruck, traseul este în genere muntos, fapt hotărîtor în ceea ce privește clasamentul final al cursei. Pe pistele de atletism din lume • Elevul Eduard Andreev din Moscova a stabilt un nou record unional de juniori în proba de 100 m, plat cu timpul de 10”7/10. Vechiul record de juniori era 10”8/10 şi aparţinea elevului Koţitadze din Baku. • In zilele de 11 si 12 august la Istanbul va avea loc un mare concurs internaţional de atletism la care şi-au anunţat participarea peste 150 de sportivi din 10 ţări: R. P. Bulgaria, R. Cehoslovaca, R.P. Iugoslavia, Anglia, Suedia, R.P.R., R. P. Polonă, Israel, Finlanda şi Turcia. • La Anvers s-a desfăşurat întîlnirea de atletism dintre echipele masculine ale Belgiei şi Olandei. Victoria a revenit atleţilor belgieni cu 217,5—199,5 puncte. Iată cîteva din cele mai bune rezultate înregistrate: 190 m. Saat (Olanda) 10”6/10; 200 m. Van Thoumout (Belgia) 22”1/10 400 m. Moens (Belgia) 40”8/10; 5000 m. Herman (Belgia) 14’50”6/10; 110 m. garduri: Kamerbeck (Olanda) 14”7/10; 400 m. garduri: Lambrechts (Belgia) 54”7/10; prăjină: pirlot (Belgia) 4 m.; triplu salt: Herssens (Belgia) 14,40 m.; 4x100 m.: Belgia 42”2/10; 4x400 m. Belgia 3T8”5/10. Două valoroase recorduri mondiale la atletism Negrul WILLIE WILLIAMS (S. U. A.) a alergat 10 1/10 pe 100 m, BERLIN 3 (Agerpres). La 3 august, în cadrul unui concurs de atletism desfășurat pe stadionul olimpic din Berlin, atletul negru Willie Williams (S.U.A.) a stabilit un nou record mondial la proba de 100 m. plat, realizînd timpul de 10”1/10. Vechiul record mondial — 10” 2/10, data de 20 de ani şi fusese stabilit de un alt atlet negru Jessie Owens, în anul 1936 la Chicago. De atunci alţi 7 atleţi au egalat acest record, dar nici unul nu a reuşit să-l doboare. ★ BUDAPESTA 3 (Agerpres). — In orăşelul Tata dyi R.P. Ungară atletul maghiar István Rózsavölgyi a doborît vineri după amiază recordul mondial în proba de 1.500 metri alargînd această distanţă în 3’40” 6/10. Recordul mondial anterior deţinut împreună de trei atleţi Iharos, Tábori şi Nielsen, era de 3’40” 8/10. Redacția »1 Administrația, București, str. Consiliile Nr 1/telefon b.30.31—5.30.37 Nr 1—962 SI AS 3452 Intr Poligrafică Nr. 2 str. Brezoianu Nr. 23—25. * " Abonamentele se fac la oficine poştale prin factorii poştali şi difuzorii voluntari din Întreprinderi