Sportul Popular, septembrie 1958 (Anul 13, nr. 3264-3281)

1958-09-25 / nr. 3278

la sfîrşitul acestei săptămîni, aeroportul Glinceni va găzdui un nou concurs internaţional. Este vorba de cea de a V-a ediţie a „Criteriului european de motomodele“. Este firesc ca în preajma unui asemenea eveniment să existe o stare de febrilitate, atît în rîndul concurenţilor cît şi al tehnicienilor care vor asigura buna desfăşurare a competiţiei. Această atmosferă am găsit-o zilele trecute la aeroportul sportiv din apropierea Capitalei, unde am poposit cîteva cure în mijlocul concurenţilor români. „Motomodeliştii noştri sunt gata pentru startul „Criteriului european de motomodele“ ne-a spus antrenorul lotului, Ștefan Benedek. Dar, mai întîi, l-am rugat pe antrenorul Benedek să ne răspundă la o întrebare menită să pună în temă la cei care vor viziona sîmbătă dimineaţa întrecerea unora dintre cei mai buni motomodelişti din Europa . — Care este caracteristica unui aparat de zbor şi cum se efectuează probele de concurs? — Aparatele de zbor sunt prevăzute cu un motoraş mecanic de 2,5 cm. culi. In cadrul unui concurs, fiecare concurent va trebui să efectueze cinci starturi şi, dacă este posibil, să acumuleze 900 secunde (un start trebuie să dureze maximum 3 minute). Dacă după efectuarea celor cinci starturi, mai mulţi concurenţi au realizat punctajul maxim, se va da un al şaselea start de baraj, care este nelimitat. Aci va cîştiga concurentul al cărui aparat se va menţine mai mult în aer. Este foarte greu însă ca un motomodel să realizeze punctajul maxim, adică să se menţină în aer 15 minute. — Care este performanţa maximă a sportivilor romîni în acest gen de probe ? — Trebuie să vă spun cu multă bucurie că concurenţii care vor reprezenta ţara noastră în „Criteriul european de motomodele“ sunt bine pregătiţi. Luni, la concursul de verificare, trei sportivi români au atins rezultatul de 900 sec. din 900 posibile. Cei trei sînt:campionul european Anania Moldoveanu, maestru al sixiitului, Otto Hintz şi tînărul Petre Siegel. Aceştia, împreună cu maestrul sportului Ionel Georgescu vor alcătui echipa A a ţării noastre. Echipa B este formată din maestrul sportului Ştefan Purice, Victor Galea, Andrei Georgescu şi Dorin Matei. In ce priveşte oaspeţii, foarte bine pregătiţi se anunţă a fi concurenţii sovietici şi iugoslavi. De asemenea şi sportivii polonezi, care în ultimul timp au înregistrat performanţe frumoase. Cea de a V-a ediţie a „Criteriului european de motomodele“ pe care îl găzduieşte ţara noastră a trezit interesul multor constructori de motomodele din Europa şi sunt toate indi-, ciile că ea se va solda cu succes deplin. R. CALARASANU Sî mim tu, la Clineeni: începe „Criteriul european de motomodele“ Miine, la Iaşi Cea de a doua etapă a Cupei R. P. R. ia tenis de masă Competiţia de tenis de masă Cupa R.P.R. întreruptă multă vreme şi reluată anul acesta se bucură de un deosebit interes în rândurile jucătorilor şi jucătoarelor, ca şi ale amatorilor acestui sport. Interesul cu care este inconjurată această competiţie se datoreşte fără îndoială şi formulei de desfăşurare. Intr-adevăr, regulamentul concursului care se dispută în patru faze, dă dreptul de participare în fiecare etapă oricărui sportiv legitimat, indiferent de categoria de clasificare şi de rezultatele obţinute in vreuna din faze. Deci întrecerile Cupei R.P.R. pot constitui un preţios schimb de experienţă între masa de jucători de nivel mediu şi fruntaşi. Concursul începe mîine la Iaşi şi va dura trei zile.Uiă parte toţi sporivii noştri fruntaşi la tenis de masă, precum şi toţi echipierii formaţiilor masculine şi feminine de categoria I. înaintea etapei de la Iaşi socotim interesant să amintim clasamentul primelor cinci colective clasate în urma primei etape de la Arad, desfăşurată la începutul lunii iunie. 1. Progresul Bucureşti 69 puncte, 2. Constructorul Bucureşti 54 puncte, 3—4 Progresul Cluj şi Spartac Bucureşti, 5. C.S.U. Bucureşti 12 puncte. Selecţionata masculină de volei a Bucureştiului a plecat la Paris Ieri a plecat la Paris echipa reprezentativă masculină a oraşului Bucureşti. la capitala Franţei, voleibaliştii neri vor lua parte un turneu internaţional organizat cu prilejul aniversarii a 20 ani de la înfiinţarea Ligii de volei din lie-de-France. Vor mai lua parte reprezentativele oraşelor Moscova, Varşovia şi Paris. Jocurile vor avea loc vineri, sîmbătă şi duminică în sala „Pierre de Coubertih“. Au făcut deplasarea jucătorii Roman, Rusescu, Miculescu, Nicolau, Păunoiu, Cherebeţiu, Fieraru, Drăgan şi Ganeta, însoţiţi de antrenorul federal I. Takacs şi N .Murafa, antrenorul echipei. Cicliştii polonezi şi cehoslovaci au confirmat participarea la „Cursa Victoriei” Aşa cum am mai anunţat, la 29 septembrie se va da startul în cea de a XIX-a ediţie a tradiţionalei întreceri de ciclism „Cursa Victoriei“, organizată de Casa Centrală a Armatei. Alături de cele 9 reprezentative de cluburi şi colective sportive din ţara noastră şi-au confirmat participarea (la invitaţia organizatorilor) formaţiile Legia (Varşovia) şi Dukla (Praga). Valoarea acestor două echipe este cunoscută iubitorilor sportului cu pedale din ţara noastră şi nu ne îndoim că rutierii oaspeţi vor contribui efectiv la dinamizarea şi valoarea cursei. Cicliştii de la Legia şi Dukla şi-au anunţat sosirea în Capitală pentru sîmbătă. Atletele sovietice au învins categoric reprezentativa R.F. Germane MÜNCHEN 24 (Agerpres). Meciul internaţional de atletism dintre echipele feminine ale U.R.S.S. şi R. E. Germane, desfăşurat marţi la München, s-a terminat cu scorul de 81—40 în favoarea sportivelor sovietice. In majoritatea probelor reprezentantele U.R.S.S. s-au clasat pe primele două locuri, dominînd cu autoritate pe adversarele lor. Iată cîteva dintre rezultatele tehnice: 100 m: Krepkina (U.R.S.S.) 11,9; 800 m : Ermolaeva (U.R.S.S.) 2,06,6; lungime : Pretcenko 6,08 m. Tamara Press a cîştigat proba de disc cu o performanţă de 53 m şi tot ea s-a clasat prima la greutate cu 16,50 m. In proba de 80 m garduri, campioana europeană Galina Bîstrova a avut ca principală adversară pe Zenta Kopp, recordmană mondială. Atleta germană a luat unstart slab, a doborît cel de-al doilea gard şi s-a clasat ultima, în timp ce Bîstrova a ocupat primul loc cu timpul de 11 secunde. Maria Itkina a terminat victorioasă la 400 m plat — 54,2 şi Zabelina la 200 m plat cronometrată în 24,4. Dubla întîlnire atletică dintre reprezentativele R. F. Germane şi U.R.S.S. (bărbați şi femei) s-a terminat cu rezultatul de 186-155 în favoarea sportivilor sovietici. O importantă competiţie de tir Final a concursului de armă sport In zilele de 27 şi 28 septembrie a.c., poligonul Tunari va cunoaşte o animaţie deosebită, specifică marilor concursuri. La această dată peste 100 de trăgători, reprezentînd cele 16 regiuni ale ţării şi oraşul Bucureşti, se vor întrece în finala concursului de armă sport (3X20 focuri). Această importantă competiţie de masă, care a început încă din linia mai, a angrenat sute de mii de oameni spre practicarea tirului, a scos la iveală numeroase elemente talentate şi cu perspectivă, care vor fi văzute, de altfel, sîmbătă şi duminică la poligonul Tunari. Iniţiativa federaţiei de tir de a relua organizarea unor asemenea concursuri de masă care au fost abandonate cu cîţiva ani în urmă de fosta comisie centrală, merită toată lauda. Se impune însă ca întrecerile finale ale concursului să fie urmărite cu atenţie de către antrenori şi de federaţia de specialitate, iar trăgătorii talentaţi, să fie supravegheaţi în continuare şi luaţi chiar în evidenţă pentru o eventuala selecţionare în lotul reprezentativ al ţării. Este, de asemenea, datoria colectivelor sportive şi cluburilor din care fac parte trăgătorii selecţionaţi în reprezentativele regiunilor, să înlesnească deplasarea acestora la concurs. • La l1 şi 12 pc-ATLETISM tombrie va avea loc la Varșovia întîlnirea dintre reprezentativele R. P. Polone și R. F. Germane (masculin). • Cu prilejul campionatelor de atletism ale R. S. S. Ucrainene de la Simferopol, atletul sovietic Vladimir Golubnicii a stabilit un nou record mondial în proba de 20 km, marş cu timpul de 1 h 27 : 05. Această performanţă este mai bună cu 53“2/10 decât recordul mondial oficial deţinut de atletul sovietic Mihail Lavrov. • Intilnirea dintre echipele Finlandei şi Suediei s-a încheiat cu victoria atleţilor finlandezi, cu scorul de 232—177. Gazdele au cîştigat II probe, oaspeţii 9. De remarcat înfrîngerea campionului european la săritură în înălţime R. Dahl, care s-a clasat al treilea (2,01 m.) după compatriotul său Pettersen (2,03) şi finlandezul Salminen (2,01). Alte rezultate 1.500 m. — Waern (S) 3:42,2, Vuorisalo (F) 3:43,6. Salonen (F) 3:43,7. Lungime — Valkama (F) 7,62 m. Prăjină— Landstroem (F) 4,45 m. Lind (S) 4,40 m. Triplu — Rahkama (F) 15,77 m. Ciocan — Asplund (S) 62,89 m. • La Plovdiva a BO a vut loc întîlnirea revanșă dintre echipele reprezentative ale Bulgariei și Republicii Arabe Unite, întîlnirea s-a terminat la egalitate 5—5 (în primul meci victoria revenise echipei bulgare cu scorul de 6—4). MOSCOVA 24 (Agerpres). — După cum transmite corespondentul sportiv al Agenţiei TASS, la 15 octombrie se va desfăşura la Londra meciul dintre echipele selecţionate de box ale oraşelor Moscova şi Londra. Pugiliştii sovietici şi-au început de pe acum pregătirile şi antrenorii au selecţionat 8 din cei 10 titulari ai echipei. Printre aceştia se află cunoscuţii campioni Andrei Abramov, Boris Stepanov, Vladimir Safronov, Nikolai Smirnov, Iuri Gromov şi alții. • Ciclistul francez CICLISM Roger Riviere a stabilit un nou record mondial al orei, parcurgînd pe pista velodromului Vigorelfi din Milano 47,346 km. De remarcat că în timpul tentativei el a spart un cauciuc și a fost nevoit să schimbe bicicleta, pierzînd cîteva secunde. Performanţa sa întrece cu 413 m, vechiul record deţinut tot de el din anul 1954. unTCDD * In cadmi campionat HAL Lifeelor Ucrainei, sportivul A. Jiteţki a reuşit să împingă in limitele categoriei mijlocii 145,5 kg. Performanţa* este cu 0,5 kg. superioară recordului mondial oficial al americanului Tommy Cano. La categoria semimijlocie V. Timoşenko a împins 140 kg. adică cu 5 kg. mai mult decît reuşise Cano la recentele campionate ale lumii. • In R. D. Germană HOCHEI a început sezonul internaţional, inaugurat în Werner Sellenbindenhalle din Berlin, cu meciul T.S.K.M.O. — Dinamo Weisswasser. Campionii U.R.S.S. au cîştigat uşor cu scorul de 16—1 (6—0, 6—0, 4—1). In turneul inter- TENIS naţional de tenis de la Split, în proba de simplu bărbaţi, victoria a revenit polonezului Skonecki care l-a învins în finală pe compatriotul său Licis cu 6—3, 6—3, 10—8. La simplu femei victoria a revenit campioanei poloneze Jedrzejowska care a învins-o pe Gencic (Iugoslavia) cu 6—2, 6—4. Spartachiada Internaţionala a armatelor Frăţeşti (Urmare din pag. 1) Safronov (U.R.S.S.) b. p. Keresov (R. P. Bulgaria) — a fost un meci spectaculos, mult aplaudat de numerosul public spectator; Schulz (R.D.G.) b. p. Kosa (R. Cehoslovacă); semiuşoară: Stavrea (R.P. Bulgaria) b.p. Mille (R. P. Albania) ; Sorokin (U.R.S.S.) b.p. Török (R. P. Ungară); ușoară : Dewandovski (R. P. Polonă) b. p. Mitev (R. P. Bulgaria) ; semmijlocie : ’ Olesch (R.D.G.) b. p. Bartosiewicz (R. P. Polonă); Büchsenschuss (R.D.G.) b.p. Vahin (U.R.S.S.); mijlocie: Kiselev (U.R.S.S.) b. p. Darnoc (R. P. Polonă), semigrea; Stancov (R. P. Bulgaria) b. p. Klis (R. P. Polonă). • In cadrul seriilor la nataţie, Blajec a realizat un nou record R.P.R. la 100 m liber (59,0). Vechiul record: 59,1. O serie la 200 m bras a fost cîștigată de Kolesnikov (U.R.S.S.), în timp ce reprezentanţii noştri, Schmaltzer (locul 4 cu 2:51,9) şi Pascal (locul 6 cu 2:57,9) au avut o comportare meritorie. La 100 m spate, Sorokin (U.R.S.S.) a realizat 1:06,1, iar la 1500 m. (serii) Cimikov (U.R.S.S.) a ocupat primul loc cu 19:05,3, fiind urmat de concurentul român Şt. Ionescu cu 19:24,3. • Proba de scrimă din cadrul pentatlonului modern a fost deosebit de interesantă. Dintre reprezentanții noştri cea mai bună comportare a avut-o Ţintea clasat pe locul 7 cu 648 p., urmat de Ionescu cu 641 p. şi Stoenescu pe locul 12 cu 604 p. Pe echipe, după două probe, conduc pentatloniştii maghiari urmaţi de cei sovietici, polonezi şi romîni. • In cadrul poliatlonului militar s-a desfăşurat ştafeta de înot de 10X50 m. Noutatea concursului a constat în faptul că toţi participanţii au înotat echipaţi, luînd startul din apă. Pe primul loc s-a clasat reprezentativa U.R.S.S. cu 7:05,5. Echipa ţării noastre a ocupat locul 5 cu 8:12,4. • In primele tururi în competiţia de lupte clasice reprezentanţii noştri au obţinut următoarele rezultate: CAT. 52 KG.: Lustig termină la egalitate cu Kovanski (Pol.) şi este Învins la puncte de Kerekes (Ung.); CAT. 57 KG: Popescu b. p. Horvath (Ceh.) şi pierde la puncte în faţa lui Timoşin (U.R.S.S.) ; CAT. 62 KG: Micuţa b. p. Kraus (R.D.G.) şi Wagner (Ceh.); CAT. 67 KG: V. Grozavu b. p. Neuman (R.D.G.) şi termina la egalitate cu Damianov (Buig.); CAT. 73 KG: Marinescu face meciul cu Vrbornv (Ceh.) și Krug (R.D.G.) . CAT. 79 KG: Recov (Bulg.) b. tus min. 6,54 pe lonescu; Krijanovski (Pol.) b. tus lonescu mini 6,27. La CAT. GREA: Vascu Popovici b. p. Manik (Ceh.) si pierde la puncte la Marnov (Bulg.). • In turneul de baschet s-au înregistrat următoarele rezultate: R.P.R. — Polonia 88—87 (50—50), Albania —■ R. D. Germană 51—69, R. D. Germană — Vietnam 113—60, Albania — Bulgaria 68—88, Cehoslovacia — R. P. Mongolă 132—25, R.P.D. Coreeană — Ungaria 64—83, Polonia — U.R.S.S. 63—92, R.P.D. Coreeană — R. P. Mongolă 187—36, Cehoslovacia — Ungaria 74—94, U.R.S.S. —• R. P. Chineză 108—65. • Turneul de fotbal a continuat cu jocurile sferturilor de finală. La Dessau s-au întîlnit reprezentativele R. P. Romíne și R. P. Bulgaria. Ecapa noastră — lipsită de Alexandrescu, bolnav, și Apolzan accidental, şi juciiid fară nici o orientare — a deziluzionat din toate punctele de vedere şi a pierdut cu 4—0 (1—0). Din formaţia : Toma — Zavoda II, Nagy, Staicu — Jenei, Bone — Cacoveanu, Constantin, Onisie (Mihăilescu), Zavoda I, Tătaru — singurul care a corespuns a fost Bone şi oarecum Staicu. Ceilalţi au jucat slab. Constantin, Tătaru şi Zavoda II au fost de nerecuioscut, iar Toma prost inspirat în intervenţii, a primit două goluri gratuite. Celelalte rezultate: I .R.S.S. — R.P.D. Coreeană 4—0 (2—0), R.D.G. — R. P. Ungară 3-0 (2-0) şi R.P. Albania — R. Cehoslovacă 1—0 (0—0). Perdun locurile 9—11: R. P. Polonă — R. P. Chineză 1—1 (1—0). Semifinalele vor avea loc joi: R.D.G. — R. P. Albania la Berlin şi U.R.S.S. — R.P. Bulgaria la Leipzig. Pentru locurile 5—8 : R. P. Romina — R. P. D. Coreeană la Gera şi R. Cehoslovacă — R. P. Ungară la Erfurt. • Miercuri a fost de asemenea zi plină. In probele de înot, sovieticul Sorokin a cîștigat finala la 100 m liber cu 56”4 iar Kolesnikov (U.R.S.S.) pe aceea la 200 m. bras cu 2'40”8. Concurentul romin Schmalzer a ocupat locul 8 (2’52”9) la 200 m. bras, iar Brajec locul 6 cu 59’’8, la 100 m. liber. La 200 m. fluture romînii Nagy (2 56”4) si Schmalzer “ (2’57”2) au ocupat locurile 5 si respectiv 6 în serii. St. lonescu (4’50”4) si Blajec (5’00”9) s-au calificat în finala la 400 m. liber. • La Erfurt s-a disputat proba de 20 km mars. Pe primul loc : Lobastov (U.R.S.S.)cu 1 h 33’42”4. Roateş (R.P.R.) s-a clasat al 11-lea cu 1 h 53’35”8. In rest, la atletism s-au disputat calificări. La greutate (unde Skobla a aruncat 16,63), Coveianu nu s-a calificat, aruncînd 13,58 m. • La tir, la proba de armă liberă calibru redus 3x40 poziția culcat, echipa noastră s-a clasat a 6-a cu 1916 p, şi a 7-a la poziţia genunchi cu 1830 p. Trăgătorii sovietici au cucerit toate probele: armă liberă calibru redus, armă militară pe echipe şi individual. • In turneul de box, V. Schiopu a fost învins de Petkov (R. P. Bulgaria) la puncte, Czegeti a dispus la puncte de Olesch (R.D.G.), iar Negrea a pierdut la puncte în faţa bulgarului Mitev. • S-au terminat întrecerile la gimnastică, cu victoria netă a reprezentanţilor armatei sovietice. Pe echipe U.R.S.S. şi individual Stolkov (cu 56,75 p.) au ocupat primul loc. • După două probe la poliatlon militar, echipa noastră ocupă locul 3 în clasamentul provizoriu. In semifinalele turneului de lupte clasice s-au calificat următorii sportivi romîni: Lustig Oliver, Popescu, Micula, Grozavu, Marinescu și Popovici. Două concursuri internaţionale de atletism la Bucureşti şi Cluj Sîmbătă 27 şi duminică 28 seţii emite, stadioanele Dinamo din Bucureşti şi „Gh. Gheorghiu-Dej“ din Cluj vor găzdui două interesabtie manifestări atletice internaţionale. La Bucureşti se vor intilni echipele Rapid şi Lokomotiv Leipzig. La Cluj va avea loc un concurs internaţional cu participarea a 80 de atleţi, reprezentînd asociaţia sportivă studenţească A.R.S. din R. P. Polonă, şi a celor mai buni atleţi ai cluburilor noastre universitare. Reprezentativa oraşului Bucureşti a învins selecţionata Chişinăului (Urmare din pag. 1) la puncte în faţa lui Panasiuk (C). Meci frumos şi de ridicat nivel tehnic. Gh. Dumitru a executat trei centuri laterale, depăşindu-şi net adversarul. Categ. 73 kg.: I. Chefăr (R) pierde la puncte întîlnirea cu maestrul sportului Dobrovolski (C). Deşi s-a dovedit bine pregătit din punct de vedere fizic, I. Chefăr n-a insistat în luptă şi a fost depăşit de sportivul sovietic. Categ. 79 kg : M. Beluşica (B) cîştigă la puncte întrecerea cu Cetverikov (C). Sportivul român a fost net superior. Categ. 87 kg.: Gh. Popovici (B), întrece la puncte pe Zapornîi (C). A fost cel mai frumos meci al întîlnirii. Gh. Popovici a învins la o diferența apreciabil de puncte. Categ. grea: Al. Suli (B) cîștiga la puncte întîlnirea cu maestrul sportului Sapova (C) . Redacţia şi administraţia: Bucureşti, str. Vasile Conta nr. 16, telefon 11.79.73 - 74-75. Nr. 1-2 STAS 3452, întreprinderea Poligrafică Nr. 2, str Brezoianu Nr. 23-25 A A Abonamentele se fac la occiile poştale prin factorii poştali şi difuzorii voluntari prin întreprinderi