Sportul Popular, decembrie 1958 (Anul 13, nr. 3315-3332)

1958-12-16 / nr. 3324

Intîlnirea de gimnastica R. P. Romina — R. S. S. Ucraîniana Un prilej de preţioase învăţăminte pentru gimnaştii noştri Aducindu-ne aminte de clipele emoţionante ale concursului, de miile de spectatori care urmăreau îrotr-o linişte desăvîrşită exerciţiile, ca apoi să izbucnească în aplauze prelungite, de frumuseţea şi dificultatea elementelor executate, nu putem găsi decît cuvinte de laudă pentru întîlnirea de gimnastică dintre reprezentativele R.P. Române şi R.S.S. Ucrainiene. Concursul a satisfăcut pe deplin, sub toate aspectele. GIMNAŞTII NOŞTRI S-AU COMPORTAT PESTE AŞTEPTĂRI Poate că au fost unii care au manifestat unele rezerve în ceea ce priveşte comportarea reprezentativei noastre masculine, deoarece, după cum se ştie, echipa era formată numai din elemente tinere, fără experienţa marilor concursuri, iar întîlnirea cu puternica echipă a ghmaştilor ucrainieni constituia un examen foarte dificil. Dar neîncrederea a fost spulberată chiar după primele aparate. Tinerii noştri gimnaşti s-au întrecut pe ei înşişi. Dovedind o mare putere de luptă, echipa noastră a reuşit să dea o replică deosebit de frumoasă excelentei echipe oaspe. Dintre reprezentanţii noştri, în mod deosebit trebuie să evidenţiem pe Gheorghe Stanciu, Ion Zamfir şi Costache Gheorghiu, care au dat dovadă de o pregătire bună, precum şi pe tînărul Cezar Cernuşca. Acesta a ocupat la caii cu minere locul II, după Boris Sahlin. Hotărît lucru, gimnaştii noştri fruntaşi sunt pe drumul cel bun, care le cere însă pe viitor o muncă şi mai susţinută. Ei au învăţat foarte mult din acest concurs, din experienţa bogată a gimnaştilor sovietici. Ca o concluzie generală trebuie să subliniem faptul că reprezentanţii noştri au încă nume de făcut în privinţa pregătirii fizice şi în special la capitolul dezvoltării forţei, care acum este insuficientă. Această deficienţă şi-a spus cuvîntul îndeosebi la inele şi paralele. De asemenea, ei vor trebui să se străduiască să-şi îmbogăţească exerciţiile pentru că în unele cazuri ele nu corespund cerinţelor regulamentului concursurilor internaţionale. După ce-şi vor însuşi noi elemente, mai grele, gimnaştii noştri trebuie să pună accent pe o execuţie corectă, cu uşurinţă şi fără mari cheltuieli de efort ,aşa cum am văzut la gimnaştii echipei oaspe. Privind comportarea reprezentativei noastre la diferite aparate, trebuie să scoatem în evidenţă evoluţia neaşteptat de bună la cal cu mînere, care pînă acum a constituit punctul ei slab. De data aceasta exerciţiile la cal, ca şi cele de la bară, au fost satisfăcătoare. Echipa ucrainiană a avut o evoluţie strălucită. Cele mai multe elogii se cuvin, desigur, cunoscuţilor campioni: Boris Sahlin şi Iurii Titov, ale căror exerciţii au fost adevărate demonstraţii de măiestrie. Dar şi ceilalţi membri ai reprezentativei oaspe ca: Boris Tkaciov, Iurii Makurin, Vasilii Parşin, Nikolai Ribalko s-au prezentat la un nivel înalt la toate aparatele. Exerciţiile lor sînt variate, cu multe elemente grele (torente acrobatice valoroase la sol, salturi, întoarceri spectaculoase la bară şi paralele, elemente dificile de forţă la inele) şi sînt executate cu o uşurinţă rar întîlnită. Gimnaşitii noştri, într-adevăr, au avut din ce învăţa... Intr-un articol viitor vom vorbi despre comportarea echipelor feminine. ILDIKÓ GYÖRGYI AL Talentatul nostru gimnast, Ion Zamfir, in timpul săriturii la cal. (Foto: I. Mihăică) Campionatul republican de handbal redus BUCUREŞTI. După cum era de aşteptat, partidele programate în această etapă a fazei orăşeneşti a campionatului republican de handbal redus au fost deosebit de disputate şi au oferit un spectacol plăcut numeroşilor spectatori prezenţi în sala Floreasca. In primul joc dintre formaţiile feminine Constructorul TCH şi Cetatea Bucur victoria a revenit ultimei formaţii cu scorul de 8—2 (5—1). Intr-un meci viu disputat pina in ultimul minut, Titanii si Politehnica (masculin) au terminat la egalitate: 16—16 după ce la repriză Politehnica realizase un ușor avantaj (2 puncte). Continuînd seria rezultatelor bune obținute în ultima vreme Rapid a întrecut C.C.A. cu 21—19 (10—9). In cea de a doua întîlcîire feminină s-au confruntat formațiile Olimpia și Rapid. A cîștigat Olimpia cu 7—3 (2—0). In mare formă, din moviştii au dispus în ultimul meci desfăşurat ieri, de C.S.U. Bucureşti cu scorul de 25—15 (12-7) ORAŞUL STALIN (prin telefon). — Duminică s-a desfăşurat în localitate prima etapă — faza regională — a campionatului republican de handbal redus, întrecerile disputate în sala Tractorul din localitate s-au terminat cu următoarele rezultate: Flamura roşie Sibiu — Record Mediaş (feminin) : 17—2 (7—1) ; Luceafărul Oraşul Stalin — Măgura Godiei (feminin) : 3—8 (0—2) ; Tractorul Oraşul Stalin — Gloria Sighişoara (feminin): 9—11 (8—5); Dinamo Oraşul Stalin — Voinţa Sighişoara (masculin): 20—12 (13—8); C.S.A. Oraşul Stalin — Recolta Hălchiu (masculin) : 15—16 (9—9) ; Politehnica Oraşul Stalin — Climia Făgăraş (masculin) : 17—24 (9—14) GH. MÂZGÂREANU — corespondent întîlnirea de gimnastica dintre echipele R. P. Române şi R. S. S. Ucrainiene a constituit un spectacol de calitate — a declarat arbitrul sovietic, Evghenii Iarohin In timp ce aplauzele mai continuau în sală, am căutat un colţ mai liniştit pentru ca să cerem părerea tovarăşului Evghenii Iarohin, arbitrul sovietic, despre întîlnirea internaţională de gimnastică între echipele R. P. Romîne şi R.S.S. Ucrainiene. — „Concursul mi-a plăcut foarte mult — ne-a spus tov. Iarohin. In afară de faptul că a prilejuit un spectacol de înaltă calitate, a contribuit in mare măsură la stringerea legăturilor prieteneşti intre sportivii sovietici şi romini. întîlnirea echipelor feminine a fost interesantă atit sub aspectul luptei, cit şi in privinţa măiestriei de care au dat dovadă toate participantele. Despre concursul masculin aş vrea să spun puţin mai mult. Mi-a plăcut foarte mult evoluţia echipei române. Gimnaştii români sunt cu toţi foarte tineri, cu mari perspective. Ei au luptat cu dârzenie. In viitor, ei vor trebui să pună un accent mare pe dezvoltarea forţei. Sunt destul de mulţumit de comportarea echipei noastre. Publicul bucureştean m-a uimit prin interesul şi priceperea manifestată la competiţie“. In încheiere, Evghenii Iarohin a urat succes sportivilor noştri în activitatea lor viitoare. ARBITRII DIN ARGENTINA AMENINŢĂ CU FORFAIT! BUENOS AIRES (Agerpres). — Ca urmare a gravelor incidente petrecute în ultimul timp la meciurile din campionatul argentinian de fotbal, federaţia din Argentina a luat o serie de măsuri drastice. De acum înainte arbitrii de fotbal care conduc meciurile de prima divizie,vor fi protejaţi de detaşamente speciale de poliţie. Cu o săptămînă în urmă, arbitrii de fotbal din Argentina au declarat că nu se vor mai prezenta la meciurile unde sînt delegaţi, în cazul cînd nu li se asigură securitatea faţă de eventualele manifestări de violență ale publicului. Rezultate normale la etapa de ieri a campionatului republican Behochei Astăzi, diu meci decisiv pentru şefia seriei a doua: C.C.A.—Voinţa. Miercurea Ciuc Eforturile depuse de tinerii jucători de la Voinţa M. Ciuc în meciul cu Ştiinţa Cluj şi-au spus cuvîntul, ieri, în partida pe care aceştia au susţinut-o cu Sultanul Sebeş. Este adevărat că de-a lungul celor 60 de minute de joc iniţiativa a aparţinut aproape în întregime Voinţei, însă de această dată jucătorii de la M. Ciuc au acţionat lent, fără coeziune şi înghesuind atacurile în faţa porţii. Datorită în special acestui lucru, ei au uşurat mult sarcina apărării echipei Sultanul, care şi în această partidă a făcut dovada dîrzeniei cu care ştie să joace. Dacă la toate aceste lucruri mai adăugăm şi faptul că poarta echipei Voinţa era apărată de un portar , iată programul de azi şi de mîine: AZI: ora 10: T.A.R.O.M.-Ştiinţa Cluj; ora 17: Nicovala Sighi vişoara-Steagul roşu Oraşul Stalin; ş I ora 19: C.C.A.-Voinţa M. Ciuc; ( MIINE: ora 10: Sultanul-Ştiinţa I Cluj; ora 17: Nicovala Sighişoara- C.C.A.; ora 19: T.A.R.O.M.-Voinţa. ) M. Ciuc, improvizat (Taşnadi), care a făcut faţă cu greu rarelor contraatacuri ale holcheiştilor de la Sebeş, veţi înţelege mai uşor de ce nu a lipsit mult ca această partidă, disputată ieri dimineaţă, să se încheie cu un rezultat surpriză. Pînă în minutul 54, adică cu şase minute înainte de fluierul final, scorul era de 1—0 pentru Voinţa, prin golul marcat de Varga, în prima repriză. Avantajul Voinţei era deci minim şi de cîteva ori Sultanul ratase ocazii clare. In acest moment însă, acelaşi Varga înscrie din nou. Conduşi cu 2—0 jucătorii din Sebeş continuă să lupte şi, la capătul unui contraatac, Pătraşcu reduce din handicap. Sfîrşitul partidei a fost confuz. Voinţa a mai înscris încă trei puncte (Szabó I, Szabó II, Varga), dintre care unul din neatenţia portarului Singer, iar altul discutabil. Scorul final a fost de 5—1 (1—0, 0—0, 4—1) pentru Voinţa. Desfăşurarea acestui meci a ridicat din nou problema bunei amenajări a porţilor. La jocul de hochei pe gheaţă, porţile, confecţionate din bare de metal, dacă nu sunt bine aşezate pe gheaţă pot crea confuzii, deoarece barele interioare se ridică de pe suprafaţa gheţii şi permit ca pucul să treacă pe sub ele. Din cauza unei astfel de defecţiuni, primul gol marcat de Voinţa a fost contestat de jucătorii de la Sebeş. De asemenea, plasele trebuie să fie foarte rezistente şi fără rupturi. La meciul Voinţa M. Ciuc — Ştiinţa Cluj s-a marcat un gol, pucul trecând printr-o astfel de ruptură. Spre deosebire însă de cazul anterior, de această dată punctul nu a fost acordat. Este bine ca administraţia patinoarului să ia măsuri (la fel cum a procedat pentru amenajarea la timp a gheţii), în aşa fel încît meciurile să se poată desfăşura în bune condiţiuni. In jocurile disputate aseară s-au înregistrat următoarele rezultate tehnice: Nicovala Sighişoara-T.A.R.O.M. Bucureşti 11—3 (2—2, 2—0, 7—1). Au marcat: Buiuc 3, Onu 3, Soiali 2, Covacevici, Schneider şi Schuster pentru Nicovala, Pană, Ganga II şi Brinduş pentru T.A.R.O.M. C.C.A.. Steagul roşu Oraşul Stalii 4—2 (3—1, 1—0, 0—1). Au marcat: Peter 2, Lörinez şi Zografi pentru C.C.A., Tiron şi Gogianu pentru metalurgişti. In urma acestor rezultate clasamentul seriei a H-a are următoarea înfăţişare: 1. C.C.A. 2. Voinţa M. Ciuc 3. Ştiinţa Cluj 4. Nicovala Sighișoara 5. Steagul roșu 6. Sultanul Sebeș 7. T.A.R.O.M. 3 300 24 : 56 3300 18: 86 3201 23: 84 4202 20:23 4 420 28:14 4400 47:27 0300 35:200 Ce-i nou în tenisul de masă mondial • Jucătorii chinezi favoriţi ai campionatelor mondiale • Tanaka şi Ogimura învinşi în Brazilia. • Sportivii sovietici pentru prima oară la startul campionatelor mondiale. Deşi pînă la începerea marei confruntări a celor mai buni jucători şi jucătoare de tenis de masă din lume, campionatele mondiale, de la Dortmund, mai sunt trei luni şi jumătate, febra acestor întreceri a cuprins de multă vreme lumea pasionaţilor sportului cu mingea de celuloid. Rezultatele, noutăţile, sînt notate cu grijă în carnetele specialiştilor, ale comentatorilor, fiind imediat incluse în diferite calcule. • Jucătorii şi specialiştii maghiari precum şi cei din R.D.G. care au fost anul acesta în R. P. Chineză ca şi cei care i-au văzut pe jucătorii chinezi la Stockholm în 1957, indică această ţară drept principală favorită a viitoarelor campionate mondiale. Campionii europeni Berezik şi Eva Koczinn au fost învinşi în China populară de Van Ciuaniao şi Citi. Ciun hui, dar aceştia la rîndul lor au suferit înfrîngeri de la alţi compatrioţi necunoscuţi încă pe plan mondial, dar de o valoare certă. De asemenea renumita jucatare Sun Meiin şi-a reluat antrenamentele şi după forma pe care o arată se pare că va avea un cuvînt greu de spus la Dortmund. Dar pentru că vorbim despre jucătorii acestei mari ţări asiatice vom spune cîteva cuvinte şi despre alţi jucători asiatici care se pregătesc să asalteze titlurile supreme. Astfel, japonezii în a căror ţară tenisul de masă este considerat de departe „sportul nr. 1“, şi care deţin actualmente cinci din cele 7 titluri mondiale, au înregistrat un mare eşec în cadrul Jocurilor asiatice. învingătorii? Jucătorii din Vietnamul de sud. Chiar în Japonia, vestiţii Tanaka, Ogimura, Fujio Eguchi au pierdut în campionatele ţării lor, ca şi în cele universitare la jucători ca Seiji Narita, Y. Nakajima, Kimyo Matsuzuki, Hoshino etc . Acum cîteva luni, Tanaka şi Ogimura au întreprins un turneu în Brazilia, cîştigînd majoritatea meciurilor. Spunem majoritatea meciurilor, pentru că şi Tanaka şi Ogimura au fost nevoiţi să plece steagul în faţa „copilului minune", cum îl numesc cei care l-au văzut evoluînd, Biribe în vtrstă de numai 13 ani. Din 7 partide, Tanaka a fost învins în 4, iar Ogimura a pierdut o întîlnire din 4. Biribe, care este un atacant prin excelenţă, se pare că este pe drumul către titlul mondial. Şi chiar dacă acest lucru nu se va întîmpla anul viitor, în orice caz, datorită vîrstei sale, Biribe poate să aştepte în... linişte pînă în 1961 — data viitoarelor campionate ale lumii. • Cunoscătorii în materie aşteaptă cu viu interes evoluţia pentru prima oară în istoria campionatelor mondiale a sportivilor sovietici. Ultimele lor evoluţii au demonstrat că în U.R.S.S. există o pleiadă de tineri, ca jucătoarea Ramanaskute care s-a relevat la campionatele europene de la Budapesta şi care a obţinut frumoasa performanţă de a ajunge pînă în semifinalele probei de simplu feminin din campionatele Scandinaviei, Averin, Zabroski, pentru ca să nu mai vorbim de învingătorul lui Berezik, Paskiavicius sau de Samoris. • Cele trei campionate internaţionale mai importante (ale Austriei, Iugoslaviei şi Scandinaviei) desfăşurate pînă acum, au scos în evidenţă progresul rapid al unor jucători suedezi ca: Larsson, Borg, Alser. Forul maghiar de specialitate, contează in principal, în vederea Dortmundului pe Berezik, Bubony, Földy, Sido, Gyetvai, Eva Koczian, Livia Mosoczi care se dovedesc bine pregătiţi. Nu se cunosc amănunte prea multe despre antrenamentele şi evoluţiile jucătorilor cehoslovaci, vestgermani şi chiar englezi printre care Ann Hayden finalistă în trei probe la ultima ediţie a campionatelor mondiale. • Federaţia de specialitate din S.U.A. a interzis pentru un an folosirea paletelor acoperite cu burete, urmînd — în această privinţă — exemplul forului englez. C. S. Turneul echipelor de baschet Cetatea Bucur (băieţi) şi Rapid (fete) in U.R.S.S. Ieri au părăsit Capitala echupele de baschet Cetatea Bucur (băieţi) şi Rapid (fete) care vor susţine două inbuituri in oraşele Chişinău şi Tiraspol. Echipele române vor juca azi şi joi cu selecţionatele orașelor respective. • La Moscova în cadrul unui concurs la care au participat cei mai buni serimeri sovietici s-au înregistrat cîteva mari surprize. La floretă femei campioana mondială Valentina Kiseleva a fost întrecută de Tamara Evitova, în timp ce campionul mondial la sabie Iikov Rîlski a pierdut în fața lui Kiizneţov. La floretă bărbaţi Midler a dispus de campionul unional Sveşnikov. Intîlniri internaţionale la hochei pe gheaţă : Suedia—Norvegia 4—2, Spartak Sokolovo—Dinamo Moscova 2— 1, Wismut Karl Marx Stadt—Dinamo Novosibirsk 5—13. 9 Cu prilejul campionatului popular de cros desfăşurat în R. D. Germană a u participat peste 200.(XX) sportivi. Numai în regiunea Berlin numărul concurenţilor s-a ridicat la 44.000. • Echipa suedeză de fotbal Norrkoeping a jucat la Asuncion cu echipa Olimpia, campioana Paraguaiului. Gazdele au câştigat cu scorul de 3- 0. • La Brno echipa masculină de baschet a R. Cehoslovace a dispus cu scorul de 63— 59 (23—28) de echipa R.P. Bulgaria. • După cun se anunță din Adis-' Iralia, campioana olimpică Dawn Fraser este nevoită să se retragă din viața sportivă. Fiind consultată de medici ea a fost sfătuită să părăsească activitatea sportivă întrucît prezintă grave afecţiuni în funcţiuni-le inimii. • In acest an atleţii din Iran au corectat 12 recorduri ale ţării. Printre recordurile cele mai valoroase se numără cele deţinute de Kemani la înălţime (2,03) şi Baghanbashi la 5000 m. (14:30,2) și 10.000 m (30:36,0). Deținătorii recordurilor nu depășesc în medie vîrsta de 20 ani. Redacţia , administraţia: Bucuraţi sti VasMe Contanta, telefon 11.79 73 - 74-75 Nr 1—2 STAS 3452, întreprinderea Poligrafică Nr. 2 str. Brezoianu Nr. 23—25 A A A A Abonamentele se fac la oficiile OUtilaje nr i n factorii nost/lli rlifti70Y*ii vnliintnri Hin intrpnrinHari Abonamentele se fac la oficiile poştale prin factorii poştali şi difuzorii voluntari din întreprinderi