Sportul Popular, ianuarie 1959 (Anul 14, nr. 3333-3349)

1959-01-03 / nr. 3333

i Veşti de la corespondenţii noştri “ DIN ACTIVITATEA TINARULUI COLECTIV CARAIMAN BUŞTENI Colectivul sportiv Caraiman Buşteni înfiinţat de curînd pe lingă fabrica de hîrtie „1 Septembrie“ din localitate are în prezent aproape 1.200 membri. Pînă la căderea, zăpezii colectivul sportiv s-a îngrijit să procure, să verifice şi să recondiţioneze materialele necesare activităţii din timpul iernii. In acelaşi timp a fost reamenajată pîrtia de schi Caraiman (pe Valea Albă), ca şi cabana de lîngă pîrtie. (Victor Zbarcea). SEZONUL DE IARNA LA SIBIU Competiţiile de sală sînt în plină desfăşurare la Sibiu. In săţi poţi vedea zilnic antrenamente sau concursuri de volei, baschet, handbal, gimnastică ş. a. Sălile Steaua Roşie, Centrul şcolar tehnic, Şcoala de meserii, Şcoala de construcţii, Şcoala medie Gh. Lazăr, ca şi bazinul acoperit de înot sînt folosite la maximum de sportivi, care se pregătesc in vederea activităţii din primăvară. Cabanele au fost amenajate, iar complexul de la Păltiniş, ca şi cabanele de la Fîntînele, Sîmbăta şi Negoiul sînt In aşteptarea concursurilor de ochi. Pirtiile de schi din Făgăraş şi anume cele de la Siriu, de pe Valea Sîmbetii, Valea Sărăţii au fost puse la punct şi sînt gata să primească concurenţii. O vie activitate le este asigurată iţi patinatorilor, care vor avea la dispoziţie patru patinoare, dintre care două (Steaua Roşie şi Luceafărul) amenajate cu instalaţie pentru nocturnă. Pentru copii au fost amenajate pe calea Poplacii trasee pentru săniuţe. (Mircea Vlădoianu şi Cornel Frăcea). RECOLTA STOICANESTI A PRIMIT STEAGUL DE COLECTIV FRUNTAŞ In cadrul plenarei consiliului regional U.C.F.S. Piteşti a fost evidenţiată activitatea colectivului sportiv Recolta Stoicăneşti din raionul Drăgăneşti. In acest colectiv se practică în mod regulat şi organizat atletismul, voleiul, oină, fotbalul, trînta, şahul, schiul, gimnastica ş. a. Pentru numeroasele manifestaţii sportive pe care le-a organizat sau la care a participat, ca şi pentru activitatea depusă în toate domeniile, consiliu regional U.C.F.S. Piteşti a acorda colectivului sportiv Recolta Stoicăneşti steagul de colectiv fruntaş (I. Chilibar şi I. Feţeanu) DUMINICA SPORTIVA IN COMUNA VORONA De curînd, colectivul sportiv Flacăra din comuna Vorona (raionul Botoşani) a organizat o reuşită duminică sportivă la care au participa 90 de tineri şi tinere din comună, întrecîndu-se la fotbal, volei, oină, sai şi popice. In caz că vremea va permite colectivul sportiv va organiza şi alte asemenea manifestaţii. (Virgil Haiu) PREOCUPĂRILE COMISIILOR REGIONALE DIN IAŞI Comisiile regionale de atletism, handbal, tir şi tenis de masă din Iaşi se preocupă în perioada actuală de rezolvarea unor însemnate probleme organizatorice şi de instruire. Aceste comisii se îngrijesc de organizarea umor şcoli de arbitri. Cursurile şcolii de arbitri la atletism au început, iar zilele acestea se aşteaptă să-şi înceapă activitatea şi şcolile de arbitri la handbal, tenis de masă şi tir. Predarea lecţiilor este încredinţată profesorilor de educaţie fizică cu specializarea respectivă, antrenorilor şi arbitrilor mai vechi. (C. Adumitresei) . Iniţiative lăudabile în organizarea întrecerilor din cadrul Spartachiadei / Întrecerile celei de a IV-a ediţii a Spartachiadei de iarnă a tineretului stat în plină desfăşurare. Veşti sosite din cele mai îndepărtate colţuri ale ţării vorbesc despre entuziasmul cu care tineretul ia parte la întreceri, despre dîrzenia cu care concurenţii îşi dispută întîietatea, despre interesul pe care îl stîrnesc pretutindeni concursurile din cadrul Spartachiadei. Organizarea întrecerilor Spartachia- ddei de iarnă a prilejuit promovarea unor frumoase iniţiative, care,pe de o parte, au contribuit la buna desfăşurare a concursurilor, iar pe de altă parte au ajutat la popularizarea sportului. Ne referim, printre altele, la interesanta iniţiativă a comisiei de organizare a Spartachiadei din regiunea Timişoara, care după cum ne relatează corespondentul nostru regional, Al. Gross, a iniţiat organizarea unor „Duminici sportive“ ale Spartachiadei. In diferite comune ale regiunii Timişoara s-au desfăşurat cu regularitate asemenea întreceri, în organizarea cărora un real spriji l-au dat şi colectivele sportive din oraşele regiunii. Aceste colective sportive au deplasat echipe modei, care au făcut demonstraţii sau au susţinut întreceri amicale cu formaţiile din comunele respective. Pe de altă parte, sportivii şi activiştii sportivi prezenţi în comună au dat o mînă de ajutor în organizarea întrecerilor din cadrul Spartachiadei, care s-au desfăşurat într-un cadru festiv, încheindu-se cu frumoase rezultate, mai ales în ce priveşte popularizarea sportului în rîndurile oamenilor muncii de la sate. Experienţele făcute în comunele Dorobanţ (raionul Arad), Vălişoara şi Margina (raionul Caransebeş), Lenauheim (raionul Jimbolia), Pariam (raionul Sînnicolaul Mare), Biled (raionul Timişoara) au probat eficacitatea acestei metode de muncă. La concursurile organizate în aceste comune au luat parte sute de concurenţi, care, întrecîndu-se alături de sportivii veniţi de la oraşe, sportivi cu o pregătire superioară, au putut să înveţe mult, să cunoască mai bine mijloacele pentru ridicarea măiestriei sportive. Aşa după cum spuneam mai înainte, exemple despre promovarea unor iniţiative menite să contribuie nu numai la buna organizare a întrecerilor Spartachiadei, ci şi la popularizarea şi consolidarea activităţii sportive sînt multe. Ele confirmă faptul că Spartachiadele, pe lingă faptul că mobilizează sute de mii de tineri în frumoase întreceri sportive, au devenit azi adevărate „şcoli organizatorice“ pentru colectivele sportive. Ele contribuie atît la atragerea tineretului in sport, cît mai ales la întărirea şi dezvoltarea activităţii sportive, la consolidarea colectivelor sportive prin creşterea capacităţii lor organizatorice, la popularizarea cu succes a diferitelor ramuri de sport. (c. a.) SPORTUL POPULAR Pag. 2- IStr. 3333 Un nou club sportiv: Dinamo Bacău De curînd, în cadrul unei şedinţe festive, a fost constituit clubul sportiv Dinamo Bacău care va activa cu următoarele secţii: fotbal, şah, handbal, tenis de masă, volei, tir şi atletism. In cadrul şedinţei de constituire au fost accentuate importantele probleme asupra cărora va trebui să-şi îndrepte atenţia clubul şi anume ridicarea elementelor tinere, dezvoltarea aportului de performanţă paralel cu dezvoltarea activităţii sportive de mase ş. a. Preşedinte al clubului Di-namo Bacău a fost ales tov. Radul Dumitru, înfiinţarea clubului sportiv, Dinamo Bacău constituie un eveniment de sea imă în viaţa sportivă a acestui oraş, deoarece în felul acesta activitatea diferitelor discipline sportive şi a sportului de performanţă, poate lua o şi mai mare extindere. Clubul Dinamo este primul club sportiv înființat în regiunea Bacău și al treilea din întreaga Moldovă. ILIE STANCU și VICTOR MIHAILAI , corespondenți . la sfirşit de an Un raid prin cluburile şi colectivele sportive orădene A devenit tradiţional ca la sfîrşitul unui an de muncă să se facă analiza activităţii desfăşurate. Respectînd această tradiţie am făcut şi noi — în ultimele zile ale anului 1958 — un raid prin cluburile şi colectivele sportive orădene pentru a vedea munca depusă de sportivii, antrenorii şi activiştii sportivi din aceste unităţi, pentru a releva aspectele pozitive şi a le semnala pe cele negative în vederea grabnicii lor lichidări... Primul popas: Clubul sportiv Oradea. In acest club sportiv funcţionează 10 secţii: popice, baschet, scrimă, fotbal, polo, tenis de masă, tenis de cîmp, ciclism, moto şi atletism. Cel mai bun rezultat a fost obţinut de secţia de popice, care a cucerit titlul de campioană republicană. Secţia de polo a cărei echipă a cîştigat detaşat campionatul categoriei B va fi reprezentată în sezonul anului 1959 în categoria A. Alte constatări sunt de ordin negativ. Baschetbalistele manifestă multă inconstanţă. Prin felul cum s-au comportat în meciuri, ele au oferit entuziaştilor suporteri şi clipe de satisfacţie dar şi dezamăgire. Fotbaliştii se află pe penultimul loc în seria I a categoriei B. Compartmental cel mai slab : înaintarea... Secţia de tenis de masă deşi dispune de două echipe divizionare mi s-a putut prezenta la campionatul de calificare desfăşurat la Satu Mare. Serioase deficienţe manifestă conducerea clubului în domeniul manipulării fondurilor. Bazinul acoperit n-a putut fi terminat pentru că fondurile au fost gospodărite prost. înainte de a se face instalaţia electrică şi alte lucrări importante, au fost achiziţionate ornamente şi statui în valoare de 200.000 lei (!?!). Se pune întrebarea: cine răspunde pentru aceste fonduri cheltuite neraţional ? Să ne continuăm raidul... Colectivul sportiv Rapid (înfiinţat prin fuzionarea colectivelor sportive Metalul şi Gloria C.F.R. Oradea). In cele 11 secţii pe ramură de sport activează peste 1.300 membri U.C.F.S. Secţiile de şah, lupte şi fotbal participă la competiţii republicane, iar altele (popice, atletism, tir, tenis de masă, handbal, turism) angrenează în competiţii de casă, întreceri populare ş.a. un mare număr de membri U.C.F.S. Secţia de lupte — bine îndrumată de antrenorul Iuliu Pantici — are la activ rezultate frumoase. De asemenea au obţinut rezultate meritorii membrii secţiei de şah unde activează 6 candidaţi maeştri şi 12 jucători de categoria I. Şi în acest colectiv sportiv „punctul slab" îl constituie activitatea echipei de fotbal. Capitolul spre care trebuie îndreptată toată atenţia este lipsa de omogenitate a echipei. Colectivul sportiv Rapid are o bază sportivă bine amenajată, pe care se străduieşte s-o îmbunătăţească din ce în ce mai mult. Consiliul colectivului sportiv Rapid trebuie să insiste însă în mod deosebit pe mobilizarea membrilor U.C.F.S. la marile competiţii de mase cum sunt Spartachiadele de vară şi de iarnă şi crosurile populare. Pentru aceasta este necesară o judiciosă repartizare a sarcinilor pe fiecare membru al consiliului. Un nou popas: colectivul sportiv Voinţa. In cadrul acestui colectiv activează următoarele secţii: baschet, fotbal, polo, popice, şah, handbal, turism, gimnastică, box, tenis de masă, tenis de cîmp, tir, nataţie şi alpinism. Reprezentativele colectivului au participat la toate competiţiile prevăzuta în calendarul oficial. In succes deosebit a obţinut colectivul sportiv Voinţa în mobilizarea membrilor săi la întrecerile de mase şi in organizarea unor interesante competiţii populare. Pentru randament superior în muncă pot fi evidenţiaţi antrenorii: Sonenwirth (polo), Ionescu, Lorincz (baschet), Spitz (tenis de masă), Reti (gimnastică), Mezei (box) ş.a. Printr-o mai intensă muncă s ar putea realiza în acest colectiv mai mulţi membri U.C.F.S. Consiliul colectivului sportiv Voinţa are cuvîntul... Scurtul nostru raid a luat sfîrşit Concluziile ce se impun sînt evidente : acolo unde s-a depus muncă şi interes, roadele n-au întîrziat să se arate; acolo unde însă s-a cuibărit dezinteresul rezultatele sînt, firesc, nemulţumitoare... Pentru noul an aşteptăm in toate cluburile şi colectivele sportive o activitate intensă care să ridice tot mai sus prestigiul sportiv al oraşului nostru. ILIE GIRIŞA corespondent O nouă bază sportivă în oraşul Ploeşti Nu de mult, în oraşul Ploeşti a ost inaugurată o nouă şi frumoasă fază sportivă. Este vorba de arena de topire amenajată prin grija colectivului sportiv „Petrolul“, de pe lingă Rafinăria nr. 1. Sportul popicelor este larg răspltilit în rîndurile muncitorilor, tehnicilor şi funcţionarilor Rafinăriei nr. 1 o vechle dorinţă a lor era aceea de avea în apropierea întreprinderii o topicărie, unde să-şi poată desfăşuractivitatea atît jucătorii de popice consacraţi, cît şi numeroşii tineri dornici să-şi ridice măiestria in acest spoirt. Dorinţa lor s-a împlinit! Astăzi, în imediata apropiere a rafinăriei muncitorii au la dispoziţie o popicărie modernă, cu două pite, pe care se pot organiza în bune condiţiuni numeroase concursuri. In fotografia noastră puteţi vedea un aspect al acestei frumoase baze sportive. (fotografia B. CIOBANU) O ÎNTRECERE şi roadele ei Zilele trecute am stat de vorbă cu tov. Petre Capră, preşedintele consiliului orăşenesc UCFS Bucureşti, despre o întrecere iniţiată pentru sărbătorirea zilei de 30 Decembrie şi care avea drept scop stimularea activităţii consiliilor raionale UCFS şi a cluburilor sportive din Capitală în principalele lor preocupări. Rezultatele acestei întreceri sunt dintre cele mai frumoase. Prin stimulentul creat consiliile raionale UCFS şi cluburile bucureştene au muncit cu mai iultă rîvnă şi cu mai mult spor pentru îndeplinirea sarcinilor de fiecare zi, care au constituit de altfel obiectivele întrecerii. VICTORIE DECISA DE-ABIA IN FINAL! Primul loc în întrecerea consiliilor rainal UCFS a fost deţinut pe rînd de mai multe dintre ele. In final însă, consiliul raional UCFS Nicolae Bălcescu s-a dovedit mai harnic, mai organizat şi a cucerit victoria cu 52 pt., urmat de raioanele UCFS ,,Gh. Gheorghiu- Dej" şi Tudor Vladimirescu cu cite 48 pt . „LV. Stalin" şi „V. I. Lenin" 46 pt., ,,1 Mai“ 45 pt., „Griviţa Roşie“ 37 pt. şi „23 August“ cu 35 pt. Fireşte, acest clasament nu poate exprima activitatea dusă de activiştii salariaţi şi obşteşti ai consiliilor UCFS din raioanele Capitalei pentru îndeplinirea cu tot entuziasmul a obiectivelor cuprinse în întrecere. In lunile de întrecere consiliile raionale UCFS s-au străduit să-şi îmbunătăţească necontenit activitatea, să mărească numărul purtătorilor insignei UMA, să organizeze cit mai multe competiţii pe plan raional, să îmbunătăţească permanent munca de educaţie a sportivilor. Iar rezultatele acestei munci neobosite au fost deosebit de rodnice. CLUBURILE... ..au arătat şi ele un mare entuziasm pentru această întrecere care a cuprins mai multe obiective, printre care: înscrierea de membri în UCFS, îndeplinirea calendarului sportiv, creşterea cadrelor tinere, activitatea de masă, gimnastica de producţie, realizarea bugetului, acţiuni gospodăreşti şi de economisire ş.a. In întrecerea cluburilor locul întâi a fost cucerit de Dinamo cu 73 de puncte. Urmează în clasament: Rapid 71 pt., Metalul 68 pt., CCA şi Progresul cu cite 61 pt. Dintre cluburile de categoria a Il-a cel mai bun s-a dovedit Constructorii cu 71 pt, urmat de Recolta 65 pt., CSU 63 pt., Victoria 61 pt., Olimpia 60 pt., Clubul şcolar 59 pt., Voinţa şi Cetatea Bucur cu cite 51 pt. Acestea sunt rezultatele întrecerilor organizate da consiliul orăşenesc U. C. F. S. Bucureşti în cinstea zileide 30 Decembrie. Roadele acestei întreceri s-au văzut însă în realizarea în cit mai bune condiţii a obiectivelor propuse, în îmbunătăţirea activităţii, obţinerea unor rezultate superioare în muncă. Schimbul de experienţă efectuat, precum şi stratul emui existent în rindurile activiştilor salariaţi şi obşteşti au dovedit cu prisosinţă că iniţiativa consiliului orăşenesc UCFS a fost binevenită şi că ea poate constitui un exemplu cit se poate de util.