Sportul Popular, februarie 1959 (Anul 14, nr. 3350-3365)

1959-02-10 / nr. 3355

Poiana Stalin 9 (prin telefon). După disputarea campionatului republican pentru echipajele de 2 persoane (cîştigat de CCA) şi a Cupei FRSB (cucerită de Voinţa Bucureşti) campionatul R.P.R. pentru echipajele de 4 persoane a fost aşteptat cu deosebit interes. După cum era de aşteptat, lupta pentru titlu s-a dat între echipajele CCA şi Voinţa Bucureşti. In primele 2 manşe disputa a fost de o rară dîrzenie şi a fost cîştigată de militari care conduc cu 85 sutimi de secundă. Echipajul CCA a întrecut de altfel cel mai bun timp înregistrat pe pîrtie de un bob de 4 persoane , în prima manşă a realizat 1:10.65 iar în a doua 1:09.35. Lupta continuă îrrsă marţi, cînd vor avea loc ultimele 2 manşe, după care va fi cunoscut echipajul campion al ţării la bob de 4 persoane. Iată clasamentul după primele 2 manşe: 1. CCA (Ene, Paşovschi, Vişevan, Brăeşteanu) 2:20.00 (manşa I: 1:10.65; manşa a II-a: 1:09.35); Voinţa Bucureşti (Rădulescu, Gostamagna, Bonea, Cristescu) 2:20.85 (manşa I: 1:10.71; manşa a II-a: 1:10.14); 3. Progresul Sinaia (Faraschivescu, Matei, Oancea, Gătej) 2:22.78; 4. Carpaţi I Sinaia 2:23.68; 5. Voinţa Sinaia 2:32.47; 6. Uzinele 1 Mai" Ploeşti; 2:44.97. Tot azi a avut loc şi prima manşă a concursului republican pentru începători la bob 2 persoane. întrecerile au un caracter de regularitate, locurile fruntaşe fiind ocupate de echipajele care se apropie mai mult de timpul barem: 1:30.0. Clasamentul este următorul: 1. IMS Roman III (Gh. Maftei, I. Angliei) 1:30.18; 2. Voinţa Bucureşti II (Gh. Cristescu, C. Ioan) 1:29.59; 3. Voinţa Sinaia (C. Runcu, A. Negoiţă) 1:29.15; 4. ICNCF Bucureşti (C. Vizireanu, M. Dumitrescu) 1:32.05; 5. CCA II 1:34.06, 6 Voinţa Bucureşti I 1:25.28; 7. IMS Roman I 1:35.30; 8. CCA I 1:38.97; 9. Carpati Sinaia 1:20.90; 10. ICNCF II 1:47.27. A doua manşă are loc marţi. D. STANCILESCU După două manşe C. C. A. conduce în campionatul de bob al R.P.R., 4 persoane Incepînd de mîine în sala Floreasca Turneul final al campionatului republican de handbal in 7 pentru echipele feminine Incepînd de mîine, sala Floreasca din Capitală va găzdui o nouă competiţie de handbal în 7, turneul final al campionatului republican pe anul 1950 pentru echipele feminine, înainte de a vă face cunoscut programul întrecerii, cîteva cuvinte despre echipele participante. In conformitate cu regulamentul de desfăşurare a competiţiei, la turneul final iau parte 8 formaţii, dintre care 6 s-au calificat direct, în urma campionatelor regionale, iar 2 sunt cîştigătoarele turneelor de calificare care au avut loc recent la Timişoara şi Oraşul Stalin. S-au calificat direct următoarele formaţii : Olimpia şi Cetatea Bucur (clasate în această ordine pe primele locuri ale campionatului oraşului Bucureşti), Tractorul Oraşul Stalin şi Gloria Sighişoara (primele două clasate în campionatul regiunii Stalin), Constructorul Timişoara (cîştigătoarea campionatului regiunii Timişoara) şi Ilefor Tg. Mureş (prima clasată în campionatul Regim, Autonome Maghiare). Celelalte două formaţii sunt Flamura roşie Sibiu şi C.S. Şcolar Timişoara, ambele cîştigătoare ale turneelor de calificare Dintre echipele participante se detaşează net Olimpia Bucureşti, care în ultimii doi ani a cucerit titlul de campioană a ţării la handbal în 7, şi Cetatea Bucur, o puternică formaţie care concurează cu şanse la primul loc. Una dintre echipele provinciale a cărei evoluţie se anunţă promiţătoare este Ilejor Tg. Mureş, o formaţie alcătuită din multe elemente tinere, pe scheletul căreia a fost formată selecţionata de tineret care a jucat în cadrul turneului International. Sistemul de disperie este acelaşi ca şi în ceilalţi ani. Adică, creie 8 formaţii vor fi împărţite în drouă serii, în cadrul cărora se va jura sistem turneu, dar numai tur. După aceea, în ultima zi a întrecerii, pripele două clasate în cele două serii îşi vor disputa locurile 1 şi 2, cele clasate pe locurile 2 în serii vor juca pentru desemnarea locurilor 3 şi 4 şi aşa mai ieri seară la sediul Federaţiei de handbal s-au tras la sorţi cele două serii ale turneului final al campionatului republican de handbal în pentru echipele feminine. Iată alcătuirea lor : SERIA I : Cetatea Bucur, Ilefor Tg. Mureş, Constructorul Timişoara, Gloria Sighişoara; SERIA A II-A: Olimpia Bucureşti, C.S. Şcolar Timişoara, Tractorul Or. Stalin, Flamura roşie Sibiu. Programul de azi este următorul : ORA 16,30; Tractorul Or. Stalin — Flamura roşie Sibiu; ORA 17,30: C.S. Şcolar Timişoara—Olimpia Bucureşti; ORA 18,30: Ilefor Tg. Mureş— Gloria Sighişoara; ORA 10,30: Cetatea Bucur—Constructorul Timişoara. Progresul Gheorghieni a cîştigat „Cupa Lacul Roşu” la hochei Luni s-a disputat, la Gheorghieni, ultimul meci din cadrul competiţiei de hochei pe gheaţa dotată cu „Cupa Lacul Roşu”, între Progresul Gheorgheni şi Dinamo Tg. Mureş. Net superioară în toate cele trei reprize, echipa locală a cîştigat cu 8—1 (1—0, 3—0, 4—1). Au înscris: Almasi I (2), Almasi II (îl), Kari (2), Benedek (1), Varod I XI (1), respectiv Beladi. Cupa a fost cîştigată de echipa Progresul, care a totalizat 8 puncte, urmată de Dinamo Tg. Mureş 6 p, Harghita M. Ciuc 4 p, Stăruinţa Tg. Secuiesc 2 p şi Selecționatalre juniori din Gheorgheni 0 p. LADISLAU LAUDA, coresp. Concursul Pronosport nr. 7 din 15 februarie programează în continuare întîlniri din cadrul campionatelor itali-g. şi francez. I. Lazio—Florentina (camp, italian). In luptă pentru primul loc, oaspeţii vor depune toate eforturile pentru obţinerea victoriei. Pronostic : 2. II. Juventus—Padova (camp, italian). Cu toate că în ultima etapă gazdele au obţinut o victorie la scor, sarcina lor este destul de dificilă în întîlnirea cu Padova. In perspectivă un meci echilibrat. Pronostic : X si 1. III. Triestina—Roma (camp, italian). Un meci greu pentru Triestina, mai ales că echipa oaspe ştie să-şi organizeze apărarea pentru a scoate un rezultat cît mai bun. Pronostic: 1 şi 2. IV. Alessandria—Spăl (comp. italian) -1După înfrîngerea la scor suferită duminică, gazdele au „şanse“ să-şi agraveze situaţia în clasament, mai ales că joacă cu o echipă capabilă de rezultate bune. In perspectivă un meci disputat. Pronostic: 1 şi 2. V. Bari—Milan (camp, italian). Gazdele au o echipă care „scoate“ rezultate bune în compania formaţiilor de valoare, iar oaspeţii în lupta pentru titlu, vor depune toate eforturile pentru a învinge. Pronostic: 1 şi 2. Vi. Lanerossi—Torino (camp, italian). După ultimele rezultate înregistrate de cele două formaţii, prima şansă în această întîlnire o au gazdele, care se află în formă bună. Pronostic: 1 solist. Vil. Nice—Lyon (camp, francez). Un joc destul de dificil pentru gazde, dacă ţinem seama de valoarea echipei oaspe. Totuşi, în actuala conjuctură a clasamentului gazdele nu pot pierde. Pronostic: 1. Viii. Ales—Marseille (camp, francez). Derbi-ul echipelor codaşe poate să furnizeze o surpriză, în sensul că Marseille să nu piardă. Pronostic: 1 şi X. IX. Strasbourg — Reims (camp. francez). In perspectivă un jocchilibrat. Oaspeţii se află pe locul 111 şi nu este exclus să ne rezerveze surprize. Pronostic : X şi 2. X. Toulouse—Nknes (camp. francez). Un joc dificil pentru echipa gazdă care întîlneşte un adversar puternic și hotărît să-și păstreze primul loc în clasament. Pronstic: X și 2. XI. Rennes—Racing (camp, francez). In ultimele etape echipa oaspe a avut o scădere de formă destul de accentuată. Credem însă că în întîlnirea de duminică va depune toate eforturile pentru un rezultat bun. Pronostic : X şi 2. Xil. Sochaux—Monaco (camp, francez). Nu este exclus ca această întîlnire să fie oarecum favorabilă oaspeţilor, care au o echipă mai bună. Pronostic : X şi 2. CONCURSUL PRONOEXPRES Concursul Pronoexpres nr. 6 porneşte cu un report de 250.000 lei la categoria I şi 169.130 lei la categoria a II-a. Nu uitaţi ! Astăzi este ultima zi cînd mai puteţi depune buletinele la concursul Pronoexpres nr. 6. • Tragerea din urnă a concursului Pronoexpres nr. 6 va avea loc mîine miercuri 11 februarie la ora 19, în sala din str. Doamnei nr. 2. Rubrică redactată de I. S. Loto- Pronosport De pe terenurile de fotbaL, ^ Despre scopul meciurilor de antrenament ^ Cum privesc jucătorii pregătirea personală ^ Mai multe corectări şi repetări ^ Cînd arborii îşi sau inima în dinţi». ^ Ştiinţa Cluj speră ^ Pregătirile Farului Constanţa In momentul de faţă, pe toate terenurile de fotbal se desfăşoară o intensă activitate de pregătire. Mai grăbite (pentru ele sezonul oficial va începe la 8 martie cu jocuri de cupă), echipele de categoria A precum şi cele de B şi C calificate în Cupa R.P.R. se antrenează de zor cu dorinţa vădită de a se pregăti cît mai bine în vederea unei comportări superioare în sezonul de primăvară. Colindînd în aceste zile terenurile de fotbal — teatrul de desfăşurare a pregătirilor, nu se poate să nu reţii unei aspecte interesante, mai ales atunci cînd au loc meciuri de antre- t nament. De ele va fi vorba mai jos. Dar, mai întîi să ne ocupăm puţin despre . ...SCOPUL MECIURILOR DE ANTRENAMENT ! pentru că avem impresia că unii spec satori le privesc ca orice meci ami-f cal şi le tratează în consecinţă, cu o exigenţă nejustificată. In fond, echipele au nevoie de jocuri de antrenament pentru: adaptarea organismului la efortul specific fotbalului; verificarea stadiului de pregătire atins; desăvîrşirea pregătirii; sezisarea lipsurilor care stăruie în pregătire din toate punctele de vedere; realizarea unei omogenităţi mai bune; realizarea diferitelor idei tactice; precizarea formaţiei de bază; acomodarea cu terenurile grele, pe care s-ar putea să joace şi meciurile de campionat. Prin această prismă trebuie privite meciurile de antrenament din această perioadă şi nu prin aceea a jocurilor amicale de la care se poate pretinde spectacol şi încă de calitate. Aşa s-au petrecut lucrurile duminică, de pildă, la jocul Progresul—Dinamo Obor, în cursul căruia unii spectatori s-au declarat nemulţumiţi faţă de comportarea uneia sau alteia din echipe, a unor sau altor jucători, uitînd care este rostul acestor meciuri de antrenament şi trecînd cu vederea faptul că în asemenea întîlniri este normal să se comită greşeli individuale şi colective, să nu ofere spectacolul obişnuit „amicalelor“. Echipele se află, doar, la mijlocul pregătirilor... Şi acum să trecem la cîteva aspecte din pregătirea fotbaliştilor noştri.’ MAI INTII DESPRE JUCĂTORI Se pare că la jucători s-a produ o schimbare în ce priveşte atitudinea faţă de pregătirea personală. Am vorbit cu mulţi dintre ei şi din discuţii ne-am dat seama că privesc cu ma multă grijă şi exigenţă antrenamentele, că participă la ele în mod conştient cu dorinţa de a realiza o pregatire cît mai bună. Duminică au stat de vorbă cu Ciocea, mijlocaşu stingă al Progresului, care ne-a confirmat în bună măsură această impresie — Eşti mulţumit de modul cum se prezintă echipa ? — Ca pentru primul meci, nu am motive să fiu nemulţumit. Nu merge încă cum trebuie, dar mai avem timp. Să nu uităm că ne aflăm la jumătatea drumului. Mai tîrziu va merge mai bine. Sînt convins, îmi dau seama după atmosfera bună care domneşte în mijlocul nostru, de ambiţia cu care se antrenează colegii mei, din grija şi atenţia cu care lucrează cu noi antrenorii. Şi trebuie să meargă mai bine pentru că avem de dovedit că ştim să jucăm mai bine decit în tur. Cu atit mai mult cu cît trebuie să ne îndepărtăm grabnic de zona retrogradării. — Crezi că veţi reuşi? — Am fost noi în situaţii mai dificile ca acum şi tot am scăpat. Cu o pregătire bună, trecem noi cu bine şi acest hop. MAI MULTE CORECTĂRI ŞI REPETĂRI La fel ca Ciocea ne-au vorbit şi alţi jucători: Ene, Nunweiller, Apolzan, Staicu... Lor le reamintim un lucru însă: să nu aştepte totul de la antrenori. Fiecare din ei îşi poate lua grija unei pregătiri temeinice printr-un antrenament individual perseverent. Meciurile de antrenament au lăsat să se vadă lipsuri de ordin tehnic mai ales în pase, preluări şi suluri defectuoase. De aceea este indicat ca antrenorii să includă în lecţia de antrenament cît mai multe corectări şi repetări a procedeelor tehnice. Exersările numeroase şi repetările duc la îmbunătăţirea şi perfecţionarea deprinderilor tehnice, fac pe jucători să jongleze oricum şi oricînd cu batonul. De asemenea, prin exersări repetate se ameliorează şi execuţia loviturilor libere, de pildă a loviturii de colţ, căreia i se asigură în primul rînd un conţinut tactic. Duminică am asistat la cîteva lovituri de colţ bine executate de Oaidă, Blujdea sau P. Moldoveanu. Dar de fiecare dată ele au rămas fără rezultat practic. Mingea ajungea exact în porţiunea de teren din faţa porţii foarte aglomerate, deci fără posibilitate de a fi folosită în mod eficace. La antrenamente însă, se poate exersa executarea loviturii de colţ în alt mod, pasînd lateral unui jucător care ţîşneşte pentru a prelua mingea şi pentru a trage la poartă sau, atrăgînd spre el adversari, deci dezaglomerînd faţa porţii, să paseze spre o porţiune de teren mai liberă. Aşa au executat cornerele majoritatea extremelor la campionatul mondial din Suedia, constituind unul din învăţămintele acestui turneu. ŞI ACUM, CITE CEVA DESPRE ARBITRI Aceste jocuri de antrenament servesc ca pregătire ai arbitrilor. Şi mulţi dintre ei se străduiesc să le folosească cît mai bine în scopul de a-şi îmbunătăţi arbitrajul. Meciul Progresul-Dinamo Obor a fost condus de Vasile Dumitrescu-Bucureşti, unul din arbitrii noştri tineri de valoare. Mulţi dintre spectatori şi chiar dintre jucători şi-au manifestat duminică nemulţumirea faţă de cele patruleii acordate. Intr-adevăr, este o cifră unică în fotbalul nostru, chiar în jocuri amicale. Dar deciziile arbitrului au fost regulamentare. Poate un 11 nu este discutabil, acela acordat pentru un hends în careu comis involuntar. In rest însă, infracţiunile săvîrşite de Nunweiller IV (atac pe la spate şi piedică), Buzeşan (atac lateral cu blocarea piciorului adversarului) şi Caricaş (împingerea adversarului) se pedepsesc cu lovitură liberă cînd se produc în cîmp şi cu 11 m în careu. Dacă s-ar fi ostenit puţin să răsfoiască regulamentul de joc, nici unil din spectatorii şi jucătorii care au protestat n-ar fi contestat valabilitatea deciziilor arbitrului. Au însă o scuză: arbitrii nu prea i-au obişnuit pînă aci îă cu asemenea acte de curaj, dacă aşa se poate numi aplicarea corectă a regulamentului... (P. Gaţu) ŞTIINŢA CLUJ SPERA Ştiinţa a făcut sîmbătă un simplu antrenament la Predeal, încheiat cu un joc redus la două porţi. După antrenament, redactorul nostru R. Voia a stat de vorbă despre stadiul de pregătire al clujenilor cu antrenorul Mărdărescu, care i-a spus următoarele : „Mai sunt multe de ameliorat, mai ales în ce priveşte orientarea tactică şi viteza de execuţie. Acest lucru a fost împiedicat însă şi de starea actuală a terenurilor (înzăpezite). La capitolul pregătire fizică deocamdată mă declar mulţumit. Disciplina exemplară a jucătorilor cred că ne va ajuta foarte mult pentru rezolvarea cît mai rapidă a pregătirii strict necesare rămînerii în prima categorie“. PREGĂTIRILE FARULUI CONSTANŢA Constănţenii şi-au început pregătirile de la 10 ianuarie, iar de două săptămîni au început antrenamentele la două porţi. La 1 februarie a jucat cu IMUM Medgidia (8—0), iar duminica aceasta cu Poiana-Cîmpina : 8—0 (1—0). Au marcat: Zinculescu, Călin şi Sever. A fost un antrenament reuşit în ansamblu. Echipa a dovedit o bună pregătire fizică, evidenţiind orientarea corectă a halfilor, cel mai bun compartiment la ora actuală. Apărarea însă vădeşte încă nesiguranţă în intervenţii, iar atacul de marcat insuficient şi imprecizie. Formaţia: Ghibănescu (Maroşi)—Toma (Straton), Straton (Dănulescu), Sava (Lepădatu)—Niculescu, Pană—Moroianu, Corneanu (Bîrlan), Călin, Sever, Zinculescu. P. ENACHE corespondent regional Aşa s-a înscris primul gol, după pauză. Olaru a săltat mingea peste portarul echipei Filaret, ieşit din poartă pentru a-i micşora unghiul. Fază de la meciul de antrenament Rapid-Filaret, disputat duminică pe terenul II de la „23 August“. (Foto : V. Bagiac) SPORTUL POPULAR Nr. 3355 Pag- 5-« II m SPRRTjjjjjLE REUNIUNE DE BOX IN CINSTEA ZILEI DE „16 FEBRUARIE“ Clubul sportiv Metalul MIG organizează in cinstea, zilei de 16 Februarie o reuniune pugilistică, la care şi-au anunţat participarea boxeri de la C.C.A-O s U Recolta si Metalul. Reuniunea va avea loc în ziua de 13 februarie în sala de festivităţi a uzinelor 23 August. Cu acest prilej, vor încrucişa mănuşile, printre alţii: Mircea Dobrescu (CCA) — Marin Cristea (Metalul); Şt. Mihăilescu (CCA) — I Sândulescu (Metalul); Emil Cismaş (CCA) — Dan Eugen (Metalul); Şerbu Neacşu (CCA) — D. Razea (Metafizi); Gh. Predescu CSU) — Teodor Lucian (Semănătoarea); Al. Someş (Recolta) — I. Volintiru (Semănătoarei). C. S. GLORIA GALAŢI—DINAMO CRAIOVA 14—6 LA BOX Duminică dimineaţă a avut loc la Galaţi, în sala de festivităţi a fabricii de piese de schimb C.F.R. o reuniune de box organizată în cinstea zilei de 16 Februarie. S-au întrăit echipele C.S. Gloria Galaţi şi Dinamo Craiova. Gala a oferit cel mai frumos spectacol pugilistic desfăşurat în localitate, în ultimii ani Foarte bine pregătiţi, gălăţenii au cîştigat detaşat întîlnirea la score’ de 14—6! REZULTATE TEHNICE: V. Vintilă (D) b.a. II D. Ionescu (Gal); Paul Pavel (Gal) b.p. N. Filigeannu (D); Nicu Popa (Gal) b. dese. III Andrei Flarca( (D); D. Boiangiu (Gal) b.p. V. Ionescu (D); șt. Bogdi (Gal) b.p. D. Prunoiu (D); Gh Eremia (Gal) b.p. C. Bilă (D); Gh. Buzatu (D) b.p. V. Bogoi (Gal); P. Deca (D) meci nul cu Adolf Cristea (Gal); X. Ferenţ (D) meci nul cu Gh. Rösnier (Gal); Al. Ghiţă (Gal) b. eb. I St. Marcoviceanu (D); A. SCHENKMAN — corespondent