Sportul Popular, aprilie 1959 (Anul 14, nr. 3384-3400)

1959-04-25 / nr. 3397

Reprezentativa noastră de fotbal întîlneşte Turcia în al doilea meci din cadrul „Cupei Europei“ (Urmare din pag. 1) ziarişti şi fotoreporteri au venit în întîmpinarea jucătorilor noştri. MARE INTERES IN JURUL MECIULUI De altfel, de multe zile presa acordă ţi o mare importantă partidei care se va desfăşura duminică după amiază pe stadionul „Mihai Paşa“. Ziarele de specialitate şi cele politice cu rubrici sportive consacră spaţii mari acestei întîlniri şi în articolele lor atrag atenţia jucătorilor turci asupra dificultăţii jocului şi misiunii lor. Aceste ziare, printre care Mikiiet Yeni-Sabah şi Tercuiman, subliniind importanta acestui meci pentru fotbalul turc, arată că echipa naponală a gazdelor are o misiune foarte grea. Ziarele păstrează o notă ponderată în ceea ce privește rezultatul întîlnirii, evitînd să facă pronosticuri. ANTRENAMENT LA „MIHAI PAŞA“ Jucătorii noştri se prezintă într-o dispoziţie foarte bună, au poftă de joc, lucru vădit şi la antrenamentul de azi după amiază, pe care l-au făcut pe terenul pe care vor juca duminică, la „Mihai Paşa“. A fost, de fapt, un simplu antrenament de acomodare, care a constat din 15 minute încălzire şi alte 15 minute de tras la poartă. Terenul de joi este taxe, cu iarbă doar pe margini. Sîmbătă dimineaţă fotbaliştii noştri vor mai face un antrenament uşor, ultimul. Echipa pe care o vom alinta este aceea cunoscută de la Bucureşti: TOMA POPA, CARICAS, SOAREJENEI, NIUNWEILLER—OAIDA, AL. VASILE, ALEXANDRESCI, ZAVODA I, ANGHEL VASILE. Dintre aceşti jucători, Jenei este debutant, Popa, Nunweiller şi Vasile Alexandru se află la al treilea joc în echipa A, iar Caricas, Oaidă, Alexandrescu și V. Anghel la al 4-lea. Singur Torna este mai „bătrîn“, are la activ 14 jocuri internaționale. PREGĂTIRILE GAZDELOR Selecționabilii turci se pregătesc de multă vreme. Lotul a făcut citeva antrenamente comune între etapele de campionat. Aici, la începutul anului s-a încheiat campionatul ligii profesioniste Istanbul şi imediat a început noul campionat, de data aceasta cu caracter naţional, pe ţară, la care iau parte 16 echipe împărţite în două serii. Jocurile acestui nou campionat, care a fost întrerupt puţin înainte de a începe pregătirile efective ale lotului, au ajutat foarte mult la verificarea jucătorilor selecționabili. Joi după amiază, lotul de 15 jucători a făcut un antrenament tehnictactic sub conducerea antrenorului italian Remondini. Antrenamentul a constat dintr-un joc „apărarea contra înaintarea“. Informativ notez că înaintarea a învins cu 3-0 şi că a jucat în formaţia pe care Turcia o va alinia duminicaHilmi-Can-Suat-Lefter-Kadri). La antrenament au participat şi jucătorii care au jucat la Luxemburg în meciul militar Turcia-Luxemburg. Vineri dimineaţă, Remondini a ţinut o şedinţă de antrenament tactic, în cursul căruia s-a ocupat în mod special de portarul Ozean şi stoperul Naci. Formaţia definitivă pentru duminică este următoarea : OZCAN—BASRI, ISMAIL—AHMED, NACI. MUSTAFA—HILMI, CAN, SU AT, LEFTER, KADRI. JOGUL SE RADIODIFUZEAZĂ Timpul este aici, ca şi la Bucureşti, cam rece, dar bun pentru fotbal. Stadionul „Mihai Paşa" are o capacitate de 28—30.000 de locuri, care — după interesul manifestat — vor fi insuficiente duminică. Meciul va începe la ora 15.30 (avem aceeaşi oră) şi va fi retransmis în întregime de trimisul radioului nostru. Arbitrii jocului, iugoslavii Nedelkovski, Ivanovski şi Mihailov sunt aşteptaţi să sosească sîmbătă. Intre timp a sosit Anton Pandov, secretarul general al federaţiei bulgare de fotbal, în calitate de delegat din partea U.E.F.A., sub auspiciile căreia se desfăşoară „Cupa Europei“. Jucătorii noştri aşteaptă cu încredere meciul de mîine. Ei îşi cunosc partenerii şi sunt hotărîţi să reprezinte cu cinste mişcarea noastră sportivă, Joi după-amiaza la lacul Floreasca... Optimismul şi voia bună domneau în cabana unde jucătorii lotului reprezentativ de fotbal şi-au petrecut ultimele zile înainte de a pleca la Istanbul. Vremea rece, mohorîtă, n-a schimbat buna dispoziţie a fotbaliştilor. Doar Toma, căpitanul echipei se încruntase un pic văzînd cum vîrvtul răscoleşte suprafaţa de obicei calmă a lacului. Timpul nefavorabil îi lipsise de plăcerea de a se îndeletnici cu a doua lui mare pasiune (desigur, după fotbal), cu... pescuitul... Toma nu ne-a vorbit însă despre pescuit, ci despre întîlnirea decisivă de mîine, în care ultimului apărător al echipei îi revin sarcini deosebite •• — „Gazdele ne vor opune o mare rezistenţă, pentru că ţin neapărat să se califice. Nu trebuie să uităm că au o linie de atac foarte periculoasă şi că in ultimul timp ei au pierdut pe teren propriu doar in faţa brazilienilor şi încă la diferenţă minimă. Victoria va fi de partea echipei ai cărei jucători vor reuşi să-şi păstreze calmul pină in minutul 90. Şi aceştia cred că vom fi noi...“ Cele spuse de Toma au fost completate de mijlocaşul Jenei, debutantul echipei naţionale: — „Sunt fericit că am cinstea să îmbrac tricoul reprezentativei noaste intr-un meci atit de important. Sper că golurile cu care am rămas datori in meciul cu Farul le vom înscrie la... Istanbul“. — „Vom lupta cu toată energia pentru victorie. Sunt convins că ne vom califica“ — a întărit spusele lui Jenei, masivul extrem dreapta Oaldă. Intre timp s-au apropiat de noi cei doi antrenori ai lotului, A. Botescu şi I. Oană. N-am vrut să pierdem ocazia de a le cunoaşte părerea. „Deplasăm la Istanbul o echipă combativă. Condiţia fizică a jucătorilor este bună, iar ritmul de joc al echipei s-a îmbunătăţit simţitor în ultimul timp. Cu toate indisponibilităţile survenite in ultimul moment, sperăm că duminică echipa îşi va găsi şi eficacitatea mult dorită“ — ne-a spus Botescu. Vineri dimineaţă la aeroportul Băneasa... In ciuda orei matinale, în sala de aşteptare este multă animaţie. Pleacă, doar, fotbaliştii la Istanbul, unde-i aşteaptă o partidă decisivă în „Cupa Europei“ şi au venit să-i petreacă şi să le ureze succes rude, prieteni, sportivi. Curînd, avionul special care-i va transporta pînă la Ankara, de unde călătoria va continua pînă la Istanbul cu un avion-cursă, îşi porneşte motoarele, iar fotbaliştii sunt invitaţi să se îmbarce. Lotul, condus de tov. I. Simion, vicepreşedinte al U.C.P.S. şi antrenorii A. Botescu şi I. Oană, cuprinde pe următorii jucători: Toma şi Mindru, portari, Popa, Caricaş, Soare şi Macri, fundaşi, Jenă, Nunweiller şi Tabarcea, mijlocaşi, Oaidă, Al. Vasile, Alexandrescu, lavoda I, V. Anghel, Mateianu şi H. Moldovan, înaintaşi. Au mai făcut deplasarea şi Constantin şi Dinulescu, care însă nu vor juca. La decolarea avionului, batistele încep să fluture în semn de urare de drum bun şi succes. De la ferestrele avionului membrii delegaţiei noastre sportive răspund salutînd cu mîna. Chipurile jucătorilor exprimă in acelaşi timp dorinţa şi hotărirea de a reprezenta cu cinste fotbalul romîrtesc. Avem încredere in ei. Delegaţia noastră sportivă a sosit ieri la amiază la Istanbul. In mijlocul fotbaliştilor noştri înaintea plecării la Istanbul Imagine din cursul unui antrenament a fotbaliştilor turci Azi la Giuleşti, un meci intre foştii fotbalişti • Stadionul din Giuleşti găzduieşte astăzi după-amiază un interesant program sportiv. In cadrul manifestaţiilor sportive iniţiate de Comitetul Orăşenesc U.T.M. Bucureşti în cinstea celui de al VII lea Festival Mondial al Tineretului şi Studenţilor de la Viena, are loc partida dintre foştii jucători de fotbal, organizată în colaborare cu U.C.F.S. oraş Bucureşti. O echipă e alcătuită pe scheletul fostului Rapid, alta pe scheletul fostului Juventus. Iată de altfel formaţiile: A. P. Rădulescu (Negru, Marki) — Ghiurițan, Mihăilescu, Asbiceanu — Vintilă (Costea), Socec — Lungu, Marian, A. Rădulescu, Fiote, Bogdan (Timăsescu), B. Tr. Ionescu (Stănculescu) — Sfera, Gică Teodorescu, Gică Andrei— Gorgorin (Drăgan), Pepelea — A. Bărbulescu, Iordache, ConstantinescuGrecu, Flamaropol, Gică Popescu. Rezerve: Gică Niculae, Catană, Taciuc, A Niculescu, Alexandrescuîntîlnirea va începe ,la ora 17 și va fi precedată de un meci de pitici (Rapid — Dinamo). In pauza partidei, spectatorii vor participa în baza biletului de intrare la joc, la o tombolă dotată cu un aparat de radio, o bicicletă și o minge de fotbal. Concursul Pronosport nr. 17 justifică din plin, prin partidele care sunt incluse în program, interesul pe care i-l arată sutele de mii de participanţi. In privinţa meciului Turcia — R.P. Romina, discuţiile sunt în toi. La ultimul antrenament pe care l-au susţinut la Bucureşti în compania formaţiei I.C.A.R. selecţionaţi« s-au dovedit în formă şi felul în care „s-au mişcat“ ne permite să sperăm într-o victorie la Istanbul. Crina din Reşiţa care primeşte vizita formaţiei Gaz Metan Mediaş a făcut în această săptămmnă pregătiri deosebite. O victorie a localnicilor apare firească. Ea va permite de altfel reşiţenilor ca la cel mai mic „accident“ al liderului, să-i ia locul în fruntea clasamentului. Feroviarii timişoreni deplasează la Baia Mare aceeaşi formaţie pe care au folosit-o duminica trecută în partida cu C.S.M. Reşiţa. Pentru a vă permite să apreciaţi mai bine şansele echipelor cuprinse în programul concursului Pronosport nr. 17, indicăm scorurile cu care s-au încheiat în tur partidele respective. Turcia — R. P. Romînă (Cupa Europei) 0—3 C.S.M. Reşiţa — Gaz Metan Mediaş (cat. B) 1—1 Corvinul Hunedoara — C. S. Oradea (cat. B) 1—0 Tractorul Or. Stalin — CS.A. Sibiu (cat. B) 2—2 C.F.R. Arad — C.S. Tg. Mureș (cat. B) 0—1 CS.M. Baia Mare — C.F.R. Timișoara 2—2 Ind. Sîrmei C. Turzii — A.M.E.F.A. (cat. B) 1—2 Ştiința Craiova — Minerul Lupeni ■ (cat. B) 1—1 Flacăra Moreni V- Metalul Titanii (cat. B) 2—2 Prahova Ploeşti. — Foresta Fălticeni (cat. B) 1—1 C.S.M.S. Iaşi — Dinamo Galaţi (cat. B) 1 — 1 Unirea Focşani — Rulmentul Birlad (cat. B) 2—4 După cum vedeţi, multe meciuri egale, patru victorii pe teren propriu şi una singură în deplasare. Va fi şi aceasta o etapă a meciurilor nedecise? Va reuşi vreuna din echipele care joacă în deplasare să obţină victoria? Mîine seară vom avea răspunsul la aceste întrebări. NU UITAŢI, depuneţi chiar acum buletinele dumneavoastră pentru concursul Pronosport nr. 17, PROGRAMUL CONCURSULUI nr. 18 (etapa din 3 mai 1959) 1. — Petrolul — C.C.A. II. — Dinamo Buc. — U.T.A. III. — Farul — Progresul Buc. IV. — Jiul — Steagul roşu V. — Ştiinţa Cluj — Ştiinţa Tim. VI. — A.M.E.F.A. — C.F.R. Arad VII. — C.S. Tg. Mureş — C.S.M. Reşiţa VIÎL — C.S.A. Sibiu — Corvinul Himed. IX. — Ştiinţa Craiova — C.F.R. Tim. X. — Foresta Fălticeni — C.S.M.S. Iași „ XI. — Rulmentul Bîrlad — Tarom XII. — Poiana Cîmpina — Dinamo Galati PRONOEXPRES In urma lucrărilor de omologare a concursului Pronoexpres nr. 16 din 22 aprilie au fost stabilite următoarele premii : Categoria 11-a 2 variante a 60.685 lei fiecare. Categoria Ill-a 3 variante a 25.716 lei fiecare Categoria IV-a 85 variante a 907 lei fiecare Categoria V-a 272 variante a 283 lei fiecare Categoria Vl-a 1106 variante a 69 lei fiecare. Report la categoria I-a lei 250.000. Fond de premii: 757.124. Scurte informaţii în legătură cu meciul de mîine • Întîlnirea se dispută în cadrul „Cupei Europei“ inter-ţări, competiţie care se află la prima sa ediţie. Pînă acum au avut loc următoarele jocuri: Franţa—Grecia 7-1 şi 1-1, U.R.S.S.— Ungaria 3-1, România — Turcia 3-0, Irlanda — Cehoslovacia 2-0. • Invingătoarea dublei întîlniri Romînia—Jurch va intilni în sferturi de finală pe invingătoarea partidei Danemarca — Cehoslovacia sau Irlanda. In meciurile din cadrul „Cupei Europei“ nu se înlocuiesc jucătorii accidentaţi. • Fotbalul romnnesc susţine biune la Istanbul al 148-lea său meci internaţional. Echipa naţională turcă se găseşte la al 73-lea joc. 9 Ultimele partide internaţionale ale celor două echipe: Romínia — R.D. Germană 2—3, Romînia — Ungaria 1—2, Romînia — Turcia 3—0, Turcia — Belgia 1—1, Turcia — Bulgaria 0—0, Turcia — Cehoslovacia 1—0. • Regulamentul „Cupei Europei“ prevede că se califică echipa care în Toma Costică, portarul şi căpitanul echipei noastre naţionale, cele două jocuri (tur-retur) marchează cel mai mare număr de goluri. • Ir, caz de egalitate de goluri marcate după cele două partide, regulamentul stabileşte următoarele: „A doua întilnire va fi prelungită cu 30 de minute (două reprize a 15 minute), alegerea terenului făcindu-se printr-o nouă tragere la sorţi înaintea primei reprize a prelungirilor. Dacă nici după această prelungire nu se va obţine un rezultat, meciul va fi prelungit cu încă două reprize a 15 minute, jocul trebuind să fie oprit la marcarea primului gol. In caz de rezultat de egalitate după această nouă prelungire, învingătorul va fi desemnat prin tragere la sorţi“. • Actuala echipă campioană a Turciei este Kenerbahce. Pînă în acest, an, campionatul s-a organizat pe o singură ligă, la Istanbul, ligă devenită profesionistă. Din acest an însă, campionatul se organizează pe întreaga ţară. Participă 16 echipe împărţite în două serii a opt echipe. • Din echipa noastră care a cîştigat în toamnă cu 3—0 nu joacă miine Constantin, Dinulescu, Eftimie şi Tătaru. Deci, la înaintare numai Oaidă îşi păstrează locul. • Reamintim arbitrii de miine: 8. Nedelkovski, Tr. Ivanovski şi M. Mihailov (Iugoslavia). SPORTUL POPULAR Nr. 3397 Pag. 5-g Ştiri, rezultate de fotbal Cuplaj pe Giulești Mîine, pe stadionul Giulești se va desfășura un interesant program fotbalistic, în cadrul căruia echipele de categorie A Rapid şi Steagul roşu Orașul Stalin se vor intilni pentru un „Cupa 1 Mai“. Echipele vor alinia formaţii complete. La Rapid este probabil să reintre Georgescu. Programul a fost astfel alcătuit: ora 13.15: Rapid — Progresul (juniori), ora 15: Tarom — Poiana Cîmpina (categoria B) şi ora 16.45 : Rapid — Steagul roşu. Progresul joacă cu C.C.A., Dinamo la Rîmnicu Sărat In aşteptarea reluării campionatului, celelalte trei echipe bucureştene de categorie A susţin şi ele meciuri amicale. Astfel, Progresul se întîlneşte cu C.C.A. Partida are loc mîine la ora 10.30 pe stadionul din str. dr. Staicovici. Dinamo va evolua la R. Sărat. Jocuri amicale în ţară în ţară, mîine vor avea lot următoarele partide amicale: Petrolul Ploeşti—Unirea Mizil, Faul Constanţa—Dinamo Bacău, Ştiinţa Cluj—Jiul Petroşani. In cursul săptămtnii...citeva echipe au disputat meciuri de antrenament: • La Cîmpina : Poiana—C.C.A. !• (0-0). A marcat Dumitru. Joc frumos, de bună factură tehnică. In repriza a doua C.C.A. a folosit şi pe Cacoveanu şi Tătaru. • La Petroşani , Jiul—Corvinul Huledoara 5—0 (2—0). Au marcat : loth (2), Ciurdărescu (2) şi Ghibea. Cu acest prilej şi-au făcut reintrarea in echipa Jiului Vasiu, Romoşan, Ghitea şi Nertea. • La Satu Mare: Someşul—Ştinţa Cluj 0—4 (0—2). Au marcat: Ivansuc (3) şi Marcu. Ivansuc a fost legitimat pentru Ştiinţa. • La Jimbolia: Ştiinţa Timişoara —Ceramica : 3—1.