Sportul Popular, iunie 1959 (Anul 14, nr. 3417-3434)

1959-06-01 / nr. 3417

Ziua Internaţionala a Copilului Astăzi, 1 lume, este ziua internaţională a Copilului. In această zi, sute de milioane de oameni cinstiţi de pe întreg pămintul îşi afirmă cu şi mai multă vigoare hotărîrea de a lupta pentru pace, pentru viitorul fericit al copiilor de pretutindeni. Dar Ziua Internaţională a Copilului nu este numai o zi scumpă a milioanelor de luptători pentru pace. Ea este în acelaşi timp şi un prilej de a compara modul cum trăiesc copiii în diferite părţi ale lumii. In ţările socialiste, copiii sunt înconjuraţi de toată dragostea şi ocrotirea societăţii. Grija pentru cei care vor purta mine steagul luptei pentru triumful comunismului este caracteristică pentru toate aceste ţări. Cu totul altfel stau lucrurile în ţările capitalului. Acolo, zeci de milioane de copii au o viaţă chinuită, întunecată. Exploatarea cruntă din fragedă vîrstă a copiilor, posibilităţile ex-trem de reduse de a urma cursurile şcolare, bolile şi lipsa de nutriţie iată ce hărăzeşte covîrşitoarei majorităţi a tinerei generaţii sistemul capitalist. In ţara noastră, Ziua copilului este o sarbatoare a întregului popor, prin grija neţărmurită a partidului, copilăria micilor cetăţeni ai patriei este plină de soare şi de bucurie. Au apus pentru totdeauna vremurile cînd România se număra printre ţările cu cea mai ridicată mortalitate infantilă de pe glob. Astăzi, numărul paturilor, în maternităţi este de peste şase ori mai mare ca în 1938. La sate, unde în trecut nu exista nici o unitate pentru ocrotirea copilului, funcţio-, nează peste 1.600 case de naşteri. Numărul locurilor în creşe a crescut de la 295, în 1938, la 12.737 la sfîrşitul anului 1958. Intr-un singur an — 1958 — şi-au petrecut vacanţa de vară, în taberele şi coloniile, de la munte sau de la mare 200.000 de pionieri şi şcolari. La şcoală, în tabere, sportul este prieten bun al copiilor noştri. Prin sport ei se călesc, cresc mai voinici, mai vioi. Sărbătorim ziua de 1 iunie încrezători în viitorul luminos al copiilor noştri şi deplin solidari cu toţi cei ce luptă pentru apărarea dreptului copiilor de pretutindeni la o copilărie fericită, lipsită de grija zilei de miip „Cupa ţărilor latine“ O frumoasă victorie a trăgătorilor români Reprezentativa de tir a R. P. Romíno, care participă la întrecerile din cadrul „Cupei ţărilor latine“ ce se desfăşoară la Madrid, a obţinut o frumoasă victorie. La proba de armă liberă calibru redus 3x40 focuri, echipa noastră formată din Valentin Enea, Marin Ferecatu și Constantin Antonescu a realizat 3372 p. ocupînd locul I. Pe locul II s-a clasat echipa franceză cu 3351 p., iar pe locul III Italia cu 3294 p. Locul IV a revenit Portugaliei, locul V Spaniei, iar locul VI a fost ocupat de Monaco. Astă seară pe Stadionul Republicii li vom revedea pe fotbaliştii algerieni Iubitorii fotbalului din Capitală vor avea prilejul să vadă din nou evoluînd pe valoroşii jucători ai selecţionatei Algeriei. Ultimul meci al oaspeţilor se va desfăşura astă seară, de la ora 19.30, în nocturnă pe Stadionul Republicii, unde vor întâlni selecționata sindicală Petrol-Chimie. legi in categoria A 0 etapă in care s-au marcat multe goluri Nici etapa de ieri n-a adus clarificări în campionatul categoriei A la fotbal. Lupta pentru primul loc, ca şi pentru evitarea retrogradării continuă, ridicînd aceleaşi semne de întrebare. Petrolul, C.G.A. şi Dinamo Bucureşti — toate trei învingătoare — îşi menţin atît ordinea în clasament, cît şi diferenţele de puncte. In schimb, Rapid — care a pierdut în faţa lui Dinamo— a pierdut şi contactul cu plutonul celor trei echipe angajate în întrecerea pentru titlu. Ştiinţa Cluj a cîştigat un punct la Constanţa, dar poziţia sa nu s-a ameliorat. Echipa studenţilor timişoreni, învinsă la scor la Ploeşti, a rămas acum la două puncte de locul 10 pe care-l ocupă larul Constanţa. O remarcă interesantă: după etapa de ieri, nicio o echipă nu şi-a schimbat locul în clasament. Oaidă, care a greşit de puţin ţinta. Cinci minute după reluare, Tătaru centrează, Mindru intervine nedecisui Raksi reia în plasă de la un metru. In min. 54, Mindru respinse un Şut Restanţă (3 iunie): Steagul roşu — U.T.A. / Etapa viitoare (7 iunie): C.C.A. — Jiul, Ştiinţa Cluj — Rapid. Progre- J sul — Dinamo Bacău, Petrolul — U.T.A., Ştiinţa Timişoara — Dinamo Bucureşti, Farul — Steagul roşu. / Cupa R.P.R. (3 iunie), c.S.M. Baia Mare — Progresul Bucureşti la Arad , şi Dinamo Bucureşti — Rapid Bucu- Vreşti la Bucureşti. J REZULTATELE DE IERI — Jiul — U.T.A. l—p (V-D) / Farul — Ştiinţa Cluj S—3 (1—1) Progresul — C.C.A. 1—3 (0—0) J Petrolul — ştiinţa Tim. 7—1 (5—1) S 'Rapid — Dinamo Buc. 1-3 (0—0) J Dinamo Bacău — St. roşu'1—1 (1—0) J CLASAMENTUL / 1. Petrolul (X) 20 14 1 5 45:21 25/ 2. C.C.A. (20 20 12 4 4 34:24 28 S 1 3. Dinamo Buc. (3) 20 11 4 5 40:24 26 J 4. Rapid (4) 20 10 3 7 37:26 23 C 5. Din. Baoău (5) 20 S 5 6 31:27 23 1 6. U.T A. (6) 19 7 4 8 25:21 18 / 7. Progresul (7) 20 8 2 10 35:32 18 \ 8. St. roşu (8) 19 6 5 8 24:27 17 / 9. Jiul (9) 20 6 4 10 25:40 16/ 1 10. Farul (10) 20 5 5 10 28:45 15 1 11 Ştiinţa Tim. (11) 20 4 5 11 16:30 13 1 12. Ştiinţa Cluj (12) 20 1 10 9 19:31 12 1 O victorie pe deplin meritată a echipei C. C. A. Scorni de 3—in favoarea echipei nu. Ware, scor cu care s-a încheiat „deschiderea“ de ieri de pe „23 August este, poate, prea sever față de aspectul jocului din punct de vedere al dominării teritoriale. El reflectă însă în mod real, raportul dintre comportarea celor două Unii de atac, compartiment în care C.C.A. a fost evident superioară partenerului său de întrecere Pentru că, în timp ce Progresul ţinea la desftrşit batonul, pe care-l plimbe de pe o parte pe alta, căutindu-i pi Oardă şi pe Dinulescu (ieri, „şt ei şi amândoi), C.C.A. a ştiut mereu ce vrea învingătorii şi-au concentrat acţiuni pe poartă, au atacat rapid şi derutam şi au combinat exact atit cu trebuii pentru a-şi crea situaţii de gol. Acţiunile de atac mai închegate, superioritatea în viteza cu care s-au deplasat pe teren, plusul de energie în faze finale, iată ce a determinat ieri victoria formaţiei militare. Ca spectacol, partida a plăcut in general, în ciuda unei prime reprizi modeste. In această parte a jocului Progresul a dominat pe alocurichiar cu autoritate. Fără claritate însă tara faze de gol. Mult mai periculoase, au fost însă acţiunile echipei C.C.A Alexandrescu şi Baksi s-au deplasat cu iuţeală (fiind jucători uşori, terenul alunecos le-a convenit) şi contraatacurile lor au creat derută în apărarea adversă, care — de data aceasta — nu l-a mai simţit, în spate, pe Mindru atit de sigur. De aceea, într-o repriză în care Progresul a dominat mai mult, C.C.A. a ratat 3 mari ocazii de gol: în min. 2, cînd Constantinescu a pasat în urmă în loc să şuteze, în min. 14 cînd Dobrescu a respins in ultima instanţă o minge care-l depăşise pe Mindru şi în min 25, cînd Zavoda I a şutat aftră de pe ciţiva metri. La poarta lui Voinescu am înregistrat doar un „cap" al lui al lui Zavoda I, exact in piciorul lui... Constantinescu, care reia sigur, la colţ: 2—0. Progresul reacţionează mai calm şi reuşeşte să reducă scorul (Dinu- RADU URZICEANU (Continuare în pag. 3-a) Primul sol al meciului C.C.â.c.Progresul. Mindru tiza putut retine balonul Pe care Raksi if va trimite in plasă. ■ -■«***. (Eetoj4jmmx Organ al Uniunii de Cultura Fizică și Sport din R. E. Romina ANUL XIV—Nr. 3417 * Luni 1 iunie 1959 * 4 pagini 25 bani Fum nmER a iUc «Irt io .loji Emuiei" Elena Teodorescu a ocupat locul II, iar Sonia lovan locul III la individual compus Cracovia 31 (prin telefon). Simbata a început în sala Visla din localitate întrecerea celor mai bune gimnaste de pe continent contînd pentru „Cupa Europei“. Au fost prezente la această importantă competiţie concurente din 14 ţări. In prima zi gimnastele s-au întrecut pentru stabilirea clasamentului individual compus. Cea mai mare surpriză a acestei ediţii a „Cupei Europei“ o constituie victoria gimnastei poloneze Natalia Kot. Totalizînd 37,866 puncte, reprezentanta R. P. Polone a cucerit titlul de campioană europeană. Sportivele noastre Elena Teodorescu şi Sonia Iovan au avut în această întrecere o comportare excelentă. Ele au reeditat performanţa de acum doi ani şi s-au clasat pe locurile II şi respectiv III. Gimnastele române au lăsat o bună impresie celor 2000 de spectator care au urmărit întrecerea, prin siguranţa şi constanţa cu care au lucrat în toate aparatele. De altfel, Elena Teodorescu poate fi considerată şi performera competiţiei, fiind singura concurentă care s-a clasat în primele şase locuri la toate aparatele.Elena Teodorescu a realizat o performanţă remarcabilă în „Cupa Europei", clasindu-se pe locul II la individual compus. Iat-o pe valoroasa noastră gimnastă, lucrînd la birnă. Ca şi la alte concursuri, birna a fost aparatul care a dat cel mai mult de lucru concurentelor. S-au înregistrat multe căderi de pe acest aparat, ceea ce fireşte a influenţat în mod hotărîtor clasamentul. Printre cele ce au ratat exerciţiul la bîrnă au fost şi concurentele sovietice Astahova şi Manina, care de altfel contau printre principalele pretendente la titlu. Clasament la individual compus : 1. Natalia Kot (R.P. Polonă) 37,866 p., 2. Elena Teodorescu (R.P. Romina) 37,767 p. 3. Sonia lován (R.P. Romina) 37,500 p., 4. Anikó Ducza (R.P. Ungară) 37,366 p. 5. Ingrid Fest (R. D. Germană) 37,166 p. Duminică după-amiază s-au desfăşurat întrecerile primelor şase clasate pe fiecare aparat pentru stabilirea clasamnetului pe aparate. Gimnastele noastre s-au comportat din nou bine: Elena Teodorescu a ocupat locul IV la paralele, IV la sărituri şi sol şi locul VI la bîrnă, iar Sonia lovan s-a clasat pe locul II la bîrnă și IV la paralele. Iată clasamentele: sărituri: 1. Natalia Kot, 2. Vera Ceaslavska (R. Cehoslovacă), 3. Ingrid Fost, 4. Elena Teodorescu, 5. Belici (R.P.F. Iugoslavia), 6. Sirot (Franţa). Paralele: 1. Astahova, 2. Teodorescu, 3. Fost, 4. lován, 5. Manina, 6. Ducza, 7. Sirot Bîrnă: 1. Ceaslavska, 2. lován, 3. Kot, 4. Bosakova (R. Cehoslovacă), 5. Dimova (R.P. Bulgaria), 6. Teodorescu. Sol: 1. Astahova, 2. Manina, 3. Bosakova, 4. Teodorescu, 5. Kot, 6. Stahov (R.P. Polonă). Olimpia Bucureşti campioană republicană la handbal feminin Ultima etapă a campionatului republican feminin de handbal s-a consumat ieri, cele şase partide disputate cu acest prilej încheindu-se cu rezultate normate. O singură excepţie de la această caracteristică generală a făcut-o meciul de la Sibiu, unde s-au întilnit Steaua roşie din localitate caOlimpia Bucureşti, echipa care a ciştigat titlul de campioană. Avînd asigurat primul loc in clasament, bucureştencele nu au mai evoluat la valoarea lor şi au fost întrecute de formaţia sibiană. O dată terminate jocurile acestei etape s-a încheiat şi ediţia 1953—1959 a campionatului republican feminin. Titlul de echipă campioană a revenit echipei Olimpia Bucureşti (antrenor prof. Gabriel Zugrăvescu). Cât priveşte retrogradarea, Măgura Godlei şi Gloria Sighişoara vor activa în viitor în campionatul regional, in timp ce Record Mediaş şi Constructorul Imuşoara vor trebui să susţină meciuri de baraj cu formaţiile clasate pe primele două locuri in campionatul de catificare. Iată amănunte despre jocurile acestei ultime etape: Cetatea Bucur — Ştiinţa Timişoara 7—2 (3—2), locul a fost frumos şi echilibrat in prima repriză, cînd apărarea echipei timişorene a jucat mai bine, a fost mai mobilă. In par ca a doua a meciului bucureştencele au dominat clar. Punctele au fost înscrise de V. Dumitrescu (3), A. Vasile (2), Iipa şi Popescu (Cetatea Bucur), Vaida, Koncz (Ştiinţa). C.S.U. Bucureşti — Record Mediaş 5—3 (3—0). Meciul s-a disputat pe ploaie, fapt care a influenţat buna lui desfăşurare. Ambele formaţii au ratat numeroase ocazii de gol. Echipa din Mediaş a prestat un joc bun. Au marcel: Jianu (2), Coştig (2), Roth pentru C.S.U., Seidner (2), Liga pentru Record. Rapid Bucureşti — C.S. Tg. Mureş 3—1 (1—1).’ A fost o partidă viu disputată mai-ales in prima repriză. Mureşencele au condus un timp cu 1—0. Au înscris: Drăghici, Miclea, 13 fimei ,pentru Rapid şi Covrig pentru C.S. Tg. Mureş. Constructorul Timişoara — Tractorul Oraşul Stalin 3—6 (0—3).Au marcat: Sandu (2), Neurath (Constructorul), Starck (5), Reipp (Tractorul). Steaua roşie Sibiu — Olimpia Bucureşti 6—4 (3—1). Steaua roşie a condus la un moment dat cu 5—1 (min. 33), apoi jucătoarele acestei echipe au scăzut ritmul. Au marcat 3 Walzer (2), Gros (2), Alba, Dobro (Steaua roşie), Szökö (4) pentru. Olimpia. Gloria Sighişoara — Măgura Codlei 2—4 (2-0). Ieri, echipa reprezentativă masculină a ţării a susţinut un meci de verificare întîlnind formaţia Tehnometal Timişoara. Meciul s-a încheiat cu scorul de 18—18 (9-7). La Făgăraş: Chimia Făgăraş —8 C.S.M.S. Iaşi 5—5 (3—2) (masculiii* cat. A).