Sportul Popular, iunie 1959 (Anul 14, nr. 3417-3434)

1959-06-11 / nr. 3423

Pentru a patra oară fruntaşă pe ramură de producţie.. Fabrica descâlţaminte .Jihov’ din Capitală este o întreprindere fruntaşă. Renumele acestei fabrici (care a primit anul acesta pentru a patra oară drapelul de fruntaşă pe ramură de pro-*tucţie), a trecut de hotarele ţării. Exponatele marelui combinat bucureştean au participat adesea cu succes la marile expoziţii şi tirguri internaţionale de la Leipzig, Bruxelles, Paris, Viena, Buenos Aires, iar produsele sale au fost in ultimul timp deseori solicitate in multe ţări europene. Toate aceste frumoase realizări, cărora li s-ar putea adăuga multe altele, am fost posibile numai după istoricul met al naţionalizării. După actul revoluţionar de la 11 iulie 1948, înfăptuire măreaţă a clasei Turnătoare condusă de partid, vechile barăci insalubre au fost înlocuite cu hale moderne, producţia a fost in mare parte automatizată (benzi de transport rulante, uscător automat) şi recent fabrica s-a îmbogăţit cu o nouă secţie de fabricare a tălpii sintetice, care va aduce industriei noastre uşoare numeroase economii. De asemenea, in tot ■cest timp grija pentru muncitori a fost o permanentă preocupare a conducerii întreprinderii. Lucrătorii de la Jehcov“au astăzi la dispoziţie condiţii de lucru igienice, cantină, dispensar, casă de odihnă, iar copiii lor — cămine şi tabere de odihnă. Şi, fireşte, sportul nu putea lipsi din preocupările muncitorilor de la „Kirov". Asociaţia lor sportivă cuprinde astăzi 900 membri, ectele de fotbal şi volei activează cu sitee, şi campionatul orăşenesc şi rional, iar echipa de şah este campioană pe raion. In acelaşi timp, muncitorii fabricii au îndrăgit tot mai mult gimnastica de producţie, pe care o practică astăzi cu regularitate aproape 1500 dintre ei. A. V. Utemistul Constantin Moga, muncitor fruntaş la fabrica de pielărie şi Incultaminte .Kirov“ din Capitală, este unul din cei mai buni jucători de fotbal din echipa de juniori a fabricii. Iată-l lucrind la mașina de stanțat talpă. - " Popas la fabrica de zahăr „Popa Şapcă“ (Urmare din pag. 1) nască capacitatea tribunei stadionului şi de altele. Peste puţină vreme, poporul nostruva sărbători a 15-a aniversare a eliberării sale. Şi muncitorii de la fabrica „Popa Şapcă“ va să cinstească cum se cuvine acest eveniment. Cum? In curind vor începe prelucrarea noii recolte de sfeclă cu 3 săptămîni mai devreme ca anul trecut, vor da — plnă la 23 August — 42 vagoane de zahăr peste sarcinile de plan ce le revin şi vor economisi 7,5 tone prin reducerea pierderilor. De asemenea, vor face economii, care micşorează preţul de cost cu 33.530 lei acumulînd peste plan alţi 36.425 lei. „Şi tot ca un angajament de viitor puteţi nota că in anul 1959, al 15-lea an al eliberării, muncitorii fabricii noastre vor da patriei o producţie dublă faţă de cea de vîrf a capitaliştilor, din 1937, m-a asigurat tovarășul Gheorghe Cristescu, directorul adjunct al fabricii. Campionatul de calificare la handba ldle promovate în campionatul feminin de cat. A și în cel masculin de categoria B. La sfîrșitul săptăminii trecute s-a disputat prima etapă din cadrul acestor întreceri. Iată câteva dintre rezultatele înregistrate : Masculin: Utilajul Petroşani-Sîrma Cîmpia Turzii 12—N (4—4); Petrolul Teleajen-Voinţa Olteniţa 12—10 (7—3); C. S. Piatra Neamt-Flacăra Brăila 8—3 (4—3); Metalul Titanic Bucureşti-C.S. Bărăganul 10—9 (5—4); Electroputere Craiova-Rapid Oradea 11—6 (5-2); Flamura roşie Agnita-Inainte Odorhei 6—0 (neprezentare). Feminin: Confecţia Bucureşti-Spartac Constanţa 2—2 (1—0). Meciul se va rejuca. C.S.M. Reşiţa-Dinamo Craiova 10—1 (5—0); Harghita Odorhei-1 Mai Petreşti 1—0 (0—0); Stăruinţa Odorhei- Tipo Oradea 4—2 (1—1). Duminică 14 mai va avea loc cea de a doua etapă, în care se vor întîlni echipele învingătoare din prima fază a întrecerii. In momentul de faţă, campionatul feminin fiind terminat iar cele două întreceri masculine întrerupte, atenţia iubitorilor de handbal este îndreptată către campionatele de calificare, la sfirşitul cărora vom putea cunoaşte Două competiţii de verificare la tenis de masă pentru „Criteriul european” de juniori Pînă la întrecerile de tenis de masă file „Criteriului european” pentru juniori a mai rămas o lună de zile. In vderea acestei importante competiţii, care va avea loc la Constanţa între 16—19 iulie, tinerii sportivi au început antrenamentele la cluburile şi asociaţile lor. In cadrul acestor pregătiri sînt incluse şi o serie de concursuri de verificare şi selecţionare. Chiar la sfirşitul acestei săptămini se vor desfăşura la Bucureşti şi Cluj două concursuri de verificare. Astfel, duminică dimineaţa cu incepere de la ora 8:30 în sala din str. Mendeleev nr. 34 din Capitală se va disputa o competiţie deschisă tuturor tinerilor şi tinerelor din Bucureşti care n-au împlinit încă 18 ani. Înscrierile se pot face joi, vineri şi sîmbătă dimineaţă şi dupăamiază in str. Mendeleev nr. 34 la sala de sport. La Cluj, întîlnirile vor avea loc sîmbătă şi alături de juniorii Negulesti, Rethi, Judith Krejak etc. au mai fost invitaţi să ia parte şi o serie de elemente fruntaşe ca : Gh. Cobîrzan, Gavrilescu, Maria Biro, Marta Tompa şi Doina Vuşcan. Începe „Cupa Carpilor” la tenis Timp de patru zile (azi, mîîne, sîmbătă şi duminică), oraşul Sibiu va găzdui întrecerile de tenis ale tradiţionalei competiţii dotată cu „Cupa Carpaţilor". Startul va fi luat de cei mai buni tenismeni din ţară, cu excepţia fraţilor Gheorghe şi Marin Biziru și Ion Țiriac plecați la Paris. CAMPIONATUL CAPITALEI LA GIMNASTICĂ Săptâimîna trecută s-a desfăşurat in sala Dinamo campionatul Capitalei la gimnastică. La acest concurs au participat 16 gimnaşti şi gimnaste. Iată cîştigătorii pe categorii: BĂIEŢI — cat. I: Sieghardt Fabriţius (Dinamo) 56,65 p; Cat. II: Gh. Condovici (C.S.S.) 64,96 p; Cat III: A. Bolboacă (Dinamo) 66,40 p; Cat. I. Jun.: Barban Popescu (C.S.S.) 56,60 p; Cat. II jun.: B. Alexandru (C.S.S.) 55,60 p; FETE : Cat. I.: Ana Mărgineanu (Dinamo) 35,95 p; Cat. II.: Elena Tutan (C.S.S.) 52,60 p; CM. Hr.: Margareta Dima (Sttirtac) 48,60 p; Cat. I jun.: Ioana Ghițulescu (C.S.S.) Sp.30 p; Cat. II Jun. M. Braşoveanu (Progresul) 48.75 p. * 1 DESPĂRŢIRE Marţi, pe Giureşti la o oră ciar cantinele întreprinderilor mai erau încă pline, pe o căldură de miez de vară, două echipe de fotbal din categoria A. Farul şi Rapid şi-au luat rămas bun pînă in toamnă de la publicul care făcuse neincăpător stadionul feroviarilor. Despărţirea a arătat celor de faţă, că dacă locul 10, un clasament, ocupat de prima echipă este cu totul meritat, treapta a patra in ierarhia celor mai bune formaţii din ţară, nedreptăţeşte oarecum pe tinerii ceferişti. Nu sunt unul dintre admiratorii fanatici ai tărcaţilor", dar trebuie să recunosc că dragostea ce- i înconjoară este pe deplin justificată. Ne aflăm în fața celei mai tinere garnituri de fotbalişti din categoria A şi faptul că ea reprezintă miile de muncitori din căile ferate, le acordă larga simpatie a susţinătorilor. Finalul acestui campionat ţin ceea ce priveşte pe Farul şi pe Rapid) a satisfăcut pe suporterii feroviari un edit prin scorul astronomic (7—0), cit mai ales prin focul de ansamblu, este drept că replica constănţenilor a fost UH pizzicato (lucru ce nu-i scuză chiar dacă ar fi atribuit unei oboseli ce urmează lungului efort din primă- niară), dar nu-i mai puţin adevărat !ă atacul ceferist s-a desfăşurat peteren cu subtilitate. Rapidul ni s-a părut nu dupăamiaza de marţi (ca mici lipsuri ce vor fi remediate), formaţia campioană de mîine. Poate , urticipările mele se vor dovedi nejustificate şi pot fi puse acum pe seama unui entuziasm de mo- \ ment, dar trebuie să declar, că împreună cu ceilalţi, am văzut pa- Huleşti clipa depăşirii adolescenţei fotbalistice a „minjilor“ rapidişti, înaintea meciului din Turcia, unde jucătorii acestei formaţii au • ■ o misiune dificilă, nu putem în-Theia fără urarea ca acolo şi mai apoi în ţară, ei să-şi transforme urmele în renume. EUGEN BARBU Despre sportivii clubului Recolta şi succesele lor printre clubure sportive bucureştene care îşi fac simţită prezenţa în activitatea sportivă cotidiană se află şi Recolta. Activitatea acestui club este pe larg comentată de iubitorii aportului. Reprezentativele purtînd ecusonul clubului sportiv Recolta şi-au ciştigat un bine meritat prestigiu In Întrecerile sportive din ramurile enumerate mai jos. Ele au cucerit titluri de campioane ale ţării, au înregistrat rezultate superioare şi au obţinut simpatia publicului prin dîrzenia şi buna lor pregătire. De un an (clubul sportiv Recolta a luat fiinţă la 1 iunie 1958) evoluţia sportivilor de la Recolta este aşteptată cu interes pe terenurile şi în sălile de sport din diferite colţuri ale ţării. Cei peste 400 sportivi activi încadraţi în clubul sportiv Recolta îşi desfăşoară activitatea în cadrul a 10 secţii: atletism, călărie, box, nataţie, popice, ciclism, caiac-canoe, tir, pentatlon modern, fotbal. Aceşti sportivi îşi desăvîrşesc măiestria sub supravegherea şi îndrumarea unor tehnicieni calificaţi. Pe bazele sportive din şos. Iancului, Fioreasca, Herăstrău şi Colentina se pregătesc cu sîrguinţă 6 maeştri ai sportului, 51 sportivi de cat. I, 54 de cat. a 11-a, 38 de cat. a III-a şi peste 150 juniori. Printre performanţele care constituie mândria clubului se numără titlurile de campioni obţinute de Ion Dumitrescu (tir), echipa feminină de popice, Elena Leov (călărie), juniorii A. Rotman şi P. Decuseară (sărituri în apă), Magdalena Udrea (patinaj). Aceste performanţe precum şi rezultatele obţinute în întîlnirile internaţionale sunt stimulente puternice in munca de instruire a tinerilor sportivi din clubul Recolta. Printre preocupările de seamă ale conducerii clubului sportiv Recolta (preşedinte — P. Moldovan, vicepreşedinţi — L. Negrea, N. Popescu, L. Kars, secretar — P. Popescu) se evidenţiază aceea privind munca de educaţie a sportivilor. Sportivii de la Recolta au participat regulat la cursurile de învatămînt politic si si-au făcut o datorie din a critica cu asprime atitudinile netovărăşeşti, nesportive, ale unor membri ai clubului, ori de cfte ori s-au ivit astfel de cazuri. Şi in ultimul timp ele îşi fac din ce in ce mai puţin apariţia. Este un drum bun pe care clubul are datoria să persevereze. Pe panoul de onoare al clubului se află alături sportivi şi antrenori. Să cităm cîteva nume: ing. Olimpia Popescu (componentă a lotului R.P.R. de popice, fruntaşă în producţie), Ericka Arion, maestră a sportului (componentă a lotului R.P.R. de popice, muncitoare fruntaşă la laboratorul de analize al M.A.S.), comunistul Petre Moisescu (popice) — lucrător în M.A.S., Gh. Tomiuc (pentatlon modern) — mecanic la centrul Otopeni, fruntaş în producţie, comunistul Ion Dumitrescu (tir), economist în M.A.S., comunistul Ferdinand Popescu (antrenor popice), W. Roman (antrenor pentatlon modern), G. Grigoriu (antrenor ciclism) ş.a. In holul de la intrarea în arena de popice şi în hala de sport am văzut panouri cu fotografii, o adevărată expoziţie. (De altfel de aici am obţinut şi fotografia pe care o publicăm o dată cu acest material). Interesant este însă că aceste imagini n-au fost alese în funcţie de măiestria cu care fotograful a ştiut să încadreze sau să prindă faza, ci numai pe baza activităţii sportive şi nu producţie a celor ce fuseseră fotografiaţi. Este și acesta un mijloc — eficace — de evidenţiere a sportivilor ! H. N. Elena Leov, sportivă fruntaşă, reprezintă cu cinste culorile clubului sportiv Recolta. Steagul roşu—Oraşul Stalin şi Progresul Bucureşti fruntaşe în categoria B la baschet A 11-a etapă a campionatului categoriei B la baschet masculin a programat întîlnirea dintre echipele Steagul roşu Oraşul Stalin şi Ştiinţa Craiova, care avea mare importanţă pentru stabilirea ocupantei primului ocin seria I. Meciul s-a încheiat cu un rezultat oarecum surprinzător. După lotul deosebit de valoros prezentat de craioveni şi după o serie de rezultate obţinute în cîteva turnee amicale, Ştiinţa se prezenta favorită. Totuşi, victoria a revenit echipei Steagul roşu din Oraşul Stalin, care a jucat mult mai omogen şi cu mai multă gîndire tactică. Acestea au fost de altfel elementele care au determinat înfrîngerea formaţiei din Craiova care a avut individualităţi valoroase, dar care nu a alcătuit o echipă în adevăratul sens al cuvîntuîui. In seria a doua, Progresul Bucureşti a înregistrat o nouă victorie şi continuă să conducă neînvinsă, urmată de Constructorul Cluj, care a înregistrat o singură înfrîngere, în tur. Meciul dintre aceste echipe, programat pentru etapa de duminică, va fi hotărîtor pentru şefia clasamentului. Iată acum rezultatele etapei a 11-a clasamentele şi întîlnirile din etapa viitoare. see m I Steagul roşu Oraşul Stalin—Ştiinţa Craiova 68—62 (42—35), Medicina Iaşi-C. S. Bacău 43—34 (17—26), C. S. M. Rădăuţi-Politehnica Oraşul Stalin 73—50 (27—20), Sâmătatea Roşiorii de Vede- Farul Constamţa 47—45 (23—23), Petrolul Ploeşti-Voinţa Rm. Vilcea 10—56 (33—29). Steagul roşu Or. Stalin 9. Sănăt Roş. de Vede 11 4 0 7 587.792 19 10. Voinţa Rm. Vilcea II 2 0 9 560.840 15 Ştiinţa Craiova-Folitehnica Oraşul Stelin, C. S. Bacău-Farul Constanţa, Steagul roşu Oraşul Stalin—Voinţa Rm. Vîlcea, Medicina Iaşi-Fetrolui Ploeşti, CS.M. Răidăuţi- Sănătatea Roşiorii de Vede. SERIA A I-a Voinţa Tg. Mureş-Voinţa Oradea 66—55 (33—22), Rapid Cluj-Medicina Timişoara 67—49 (33—21), Progresul Bucureşti-luceafărul Jibîiu 56—60 (28—24), Constructorul Cluj-Mureşul Deva 125—55 (67—29), Strungul Ariad-Voinţa Satu Mare 43—45 (10—23). 1. Progresul Bucureşti 11 III 1 734.497 33 2. Constructorul Cluj I1 le 0 1 792.521 31 10. Luceaifârul Sibiu 11 2 1 8 579.681 16 Voinţa Oradea-Luceafărul Sibiu, Medicina Timişoaara-Mureşul Deva, Voinţa Tg. Mureş-Voinţa Satu Mire, Rapid Cluj-Strungul Arad, Progresul Bucureşti-Constructorul Cluj 11 10 0 1 842.504 31 2. Ştiinţa Craiova T1 1 0 2 907.559 29 3. Petrolul Ploeşti 11 7 0 4 626.641 25 4. Farul Constanţa 11 7 0 4 695.570 25 6. Medicina Iaşi 11 4 0 7 515.532 19 6. Politeh. Or. Strain 11 4 0 7 610.613 19 7. C.S.M. Rădăuţi M 4 0 7 672.796 19 8. C. S. Bacău 0 4 0 7 612.738 19 3. Voinţa Tg Mureş 11 7 0 4 688.624 25 4. Voinţa Oradea 11 5 1 5 596.904 22 6. Voinţa Satu Mare 5 0 6 537.609 21 6 Strungul Ared 11 4 0 7 590.815 19 7. Mureşul Deva 11 4 0 7 576.6939 8 Medicina Timisoara 11 2 2 7 549:660 17 9. Rapid Cluj 11 3 0 8 544.60 17 REUNIUNEA DE BOX DE LA ARENA VOINŢA Sîmbătă seara va avea loc la arena Voinţa (str. Cezar F.oltec nr 7, tram, vai 25, 19) o reuniune amicală de box care cuprinde un program, printre altele, următoarele meciuri: I. Vasilov—C. Stănescu, C. Gherasim—A. Cozma, I. Stoica—R. Davidovici, T. Bătrînu— Trandafir Reuniunea va începe la ora 19.30. CONCURS DE ORIENTARE TURISTICA Zilele trecute a avut loc în pădurea Brănești un concurs de orientare turistică de gradul II, organizat de comisia raională de turism a consiliului raional U.CF.S. „TudorVladimirescu“ prin asociaţia sportivă „Munca Alimentară". Concursul — care a avut ca scop aplicarea noului regulament internaţional al concursurilor de orientare turistică — s-a bucurat de un frumos succes. Au participat 17 echipe masculina şi 6 feminine. Iată formatete clasate pe primele locuri: FEMININ: 1. „Progresul Frizeri" (alcătuită din Geta Marin şi Angela Voicu) 27 p; 2. „Tinereţea" 241 p; 3. „Suveica" 250 p. MASCULIN: 1 ,,Avîntul" (alcătuită din A. Miriţianu si E Tomari.n) 6p.; 2. „M.I.P.Ch. o p; 3. „Metal Unirea" 9 p DE LA I.E.B.S. In legătură cu jocul internaţional de fotbal Di Vno Bucureşti—Alexandria (Italia), care va avea loc la 25 iunie la Bucureşti, se aduce la cunoştinţa asociaţiilor şi cluburilor sportive că pînă la data de 15 iunie (ora 15) trebuie să comunice în scris la I.E.B.S. (Str. Vasile Conta nr. 16) necesarul de Miesa pentru sportivi și membrii lor susținători.