Sportul Popular, iunie 1959 (Anul 14, nr. 3417-3434)

1959-06-11 / nr. 3423

Rapid în campionatul internaţional feroviar de fotbal O parte dintre spectatori nici nu părăsise încă stadionul Giuleşti — locul de disputare a ultimei partide de la campionat a Rapidului (cu Farul) —cînd fotbaliştii bucureşteni au şi purtait la... drum. Duminică, la Ankara ei vor întîlni selecţionata feroviari turcă şi graba lor era explicabilă: trenul cu care urmau să călătorească pînă la Sofia şi de aici mai departe spre Ankara, plecase din Bucureşt chiar înainte defluierul final al arbitrului şi ei urmau să-l ajungă la Giurgiu cu o maşină, la asemenea împrejurări, desigur ci ram avut puţin timp la dispoziţie pentru a sta de vorbă cu reprezentanţi noştri în campionatul internaţional feroviar. In cabina rapidiştilor domnei mult optimism după victoria la scoi asupra constănţenilor şi mai ales după frumoasa lor comportare. Bucureșteni privesc partida de la Ankara cu multă seriozitate, ghidîndu-se după valoare, atinsă pe plan general de fotbalu turc. Iată, de altfel, ce ne-a spus Enev II, centrul înaintaș : : — Sperăm să avem o comportai frumoasă. Nu știm dacă terenul pe care vom juca este gazanat sau nuaceastă ultimă eventualitate ne-a dezavantaja), dar, după jocul de azi sperăm să ne întoarcem victorioşi. Cu toţii dorim să ajungem in finala acestei competiţii de amploare, mult apreciată in lumea sportivilor feroviari. — Echipa Rapidului s-a comportat bine in meciul cu Farul — a intervenit R. Ghiuriţan, antrenorul care însoţeşte echipa la Ankara. Verva de joc a înaintaşilor ne dă speranţe intr-un succes la Ankara, unde vom alinia formaţia: Danga (Todor) — Greavu, Stancu, Macri — Bodo, Langa —Copil, Leahevici, Ene II, Georgescu, Văcaru. Ca rezerve contăm pe Neamţu, Dodeanu şi Milea (în cursul meciului se pot schimba jucători). Şi acum, cîteva cuvinte despre campionatul internaţional feroviar. Echipele participante au fost împărţite în patru grupe, cîştigătorii lor urmînd să se întîlnească în 1961 în cadrul turneului final. Echipa noastră face parte din aceeaşi grupă cu selecţionatele feroviare din Turcia, Bulgaria (probabil Lokomotiv Sofia) şi Iugoslavia (probabil Lokomotiv Zagreb). Rapid va întîlni selecţionata bulgară în august la Bucureşti, iar pe cea iugoslavă în primăvara anului viitor. Pînă atunci, urăm succes Rapidului în partida sa de debut de la Ankara. Motocicliştii noştri iau astăzi startul în concursul internaţional de la Erfurt Astăzi, la Erfurt (R. D. Germană), se dă startul în tradiţionala întrecere internaţională de regularitate şi rezistenţă de 4 zile. Motociclişti din numeroase ţări (printre care U.R.S.S., R. Cehoslovacă, R. P. Polonă, R. P. Ungară, R. P. Română şi R. D. Germană) se vor întrece de-a lungul a aproape 900 km pe un traseu dificil situat în pădurile Turingiei. Reprezentativa R. P. Române este formată din Mihai Pop, Gh. Ioniţă, Ludovic Szabó, Barbu Predescu şi Mircea Cernescu (antrenor M. Sărăceanu). Motocicliştii români sunt bine pregătiţi şi — la fel ca în ediţiile precedente — vor lupta pentru primele locuri în clasamentul pe naţiuni. La individual, concurenţii noştri se vor strădui să reediteze performanţa din ediţia precedentă cînd toţi cei şase reprezentanţi români au reuşit să cucerească medalii de aur. Cele mai bune formaţii — care vor lupta cu şanse la cîştigarea primului loc pe ţări — sunt cele ale Uniunii Sovietice şi R. Cehoslovace. Trofeele puse in joc în cadrul acestor întreceri sunt „Vasul de argint“ şi „Cupa de club G.S.T.“. Pentru primul trofeu se vor întrece reprezentativele nationale, iar pentru cel de al doilea își vor disputa inițietatea reprezentativele de club. Turneul internaţional de şah de la Balaton şi turneul internaţional de şah de la Balaton s-au jucat trei runde. Reprezentantul nostru Bela Soos l-a învins pe Nejkirch (runda a Il-a) şi a remizat cu Ujtelki în runda a IlI-a. In fruntea clasamentului se găsesc acum 5 jucători: Soos, Holmov, Nejkirch, Ujtelki și Klüger, care au totalizat cîte două puncte. Atleţii romîni participă la concursuri internaţionale de la Cairo, Varşovia Prasa şi Budapesta In cursul acestei luni atleţii noştri fruntaşi vor lua startul într-o serie de importante concursuri internaţionale care se vor desfăşura în străinătate. Astfel, la 13—14 iunie la Cairo şi 18—19 iunie la Alexandria, vor avea loc două mari concursuri. In vederea participării la aceste concursuri, un grup de trei atleţi români ( C.onstantin Grecescu Zoltán Vámos şi Traian Sudrigean) a părăsit Capitala în cursul zilei de marţi. Marele stadion „A X-a aniversare“ din capitala Poloniei găzduieşte la sfîrşitul acestei săptămîni întrecerile concursului internaţional .Memorialul Rusocinski“ la care vor lua parte o serie dintre cei mai valoroşi atleţi din majoritatea ţărilor europene. România va fi reprezentat de Iolanda Balaş, Ana Coman, Georgeta Dumitrescu, Ioana Luţă-Petrescu, Tiberiu Ardeleanu, Alexandru Bizîm şi Sorin Ioan. Un grup de atleţi români va participa în zilele de 20 şi 21 iunie la Praga la concursul organizat în memoria lui Evzen Rosicki, iar între 26 şi 28 iunie un alt grup va lua startul în concursul internațional de la Budapesta. In preajma etapei de zonă a campionatelor republicane individuale de box V cuiipiidididie icpuuiiLdircummuuuri ’de box ale seniorilor pe anul 1959 se apropie de sfîrşit. Dar, abia acum, cînd ne aflăm înaintea etapei de zonă, competiţia devine mai pasionantă. Este şi firesc, deoarece la această etapă — care va avea loc între 24—27 iunie la Craiova, Constanţa, Cluj şi Oraşul Stalin — vor participa maeştri emeriţi şi maeştri ai sportului, boxeri de categoria I, cîştigătorii şi finaliştii etapei de calificări, precum şi — ca invitaţi — cîţiva dintre cei mai talentaţi tineri, care au terminat de curînd stagiul de juniorat şi care se află în atenţia F.R. Box. Iată deci, imotive care lasă să se întrevadă cît de pasionante vor fi întîlnirile pugiliştilor în cadrul acestei etape. Din listele de înscrieri sosite la federaţia de specialitate rezultă că la faza de zonă se va înregistra o mare afluenţă de tineri, ceea ce ne face să presupunem că în acest an, ei vor juca un rol important în desfăşurarea competiţiei. Este normal să fie aşa, deoarece în ultimul timp, cu prilejul numeroaselor reuniuni amicale, tinerii boxeri s-au dovedit a fi în mare progres. Cînd facem această afirmaţie, verificată în practică, ne gîndim la pugilişti ca Francisc Pazmani, Paul Pavel, Mihai Goanţă, Ion Marica, Nicolae Eremia, Gheorghe Octavian, Ştefan Bejan, Andrei Olteanu, Vasile săseanu, Mihai Nicolau, Nicu Popa şi alţii. In mare măsură însă, nivelul calitativ aşteptat va fi asigurat de prezenţa poxerior consacraţi, care, uneşte, sunt decişi să-şi apere cu toate puterile şansele de participare la turneu final. Din cei peste 100 pugilişti înscrişi pînă în prezent, desprindem numele unor campioni şi foşti campioni republicani ca Gheorghe Negrea, Vasile Mariufan, Dumitru G Gheorghiu, Nicolae Mîndreanu, Andrei Iarcaş, Dumitru Rizea ş.a., a căror prezenţă la startul întrecerilor este aşteptată cu legitim interes de amatorii de box din cele 4 oraşe ale ţării. Dată fiind importanţa acestei etape, federaţia de specialitate a hotărît ca întîlnirile din etapa de zonă să fie conduse de o serie de arbitri judecători dintre cei mai experimentaţi. Aceştia, împreună cu tinerii arbitri care au absolvit cursurile de calificare, sunt chemaţi să judece cu toată atenţia şi seriozitatea, astfel ca la turneul final de la Bucureşti să participe cu adevărat cei mai buni boxeri ai ţării noastre în momentul de faţă. Pe de altă parte, este de datoria comisiilor regionale de box să asigure etapei de zonă un cadru sărbătoresc, o organizare cît se poate de bună, pentru a da caracterul cuvenit acestei importante etape a campionatului individual. Cu acest prilej, reamintim asociaţiilor şi cluburilor sportive că înscrierile boxerilor pentru etapa de zonă se primesc la F. R. Box (str. Vasile Cotita nr. 16) pînă la data de 13 iunie. In după-amiaza zilei de mîine, Paris, pe terenul central de la Roland Garros, sunt programate primele două meciuri de simplu din cadru! întîlnirii internaţionale de tenis R. P Romînă-Franţa, contînd pentru sferturile de finală ale „Cupei Davis* (zona europeană). Tenismenii noştri susţin cel mai dificil examen al lor din ultimii ani. In faţa fraţilor Gheorghe şi Marin Viziru şi a tînărului Ion Ţiriac vor sta jucători cu experienţă, cu o mare reputaţie internaţională. Pierre Darmon şi Robert Haillet, care vor reprezenta ţara gazdă în jocurile de simplu, sunt două nume binecunoscute in arena tenisului internaţional. Ei au fost deseori cîştigători ai unor importante turnee, fiind cotaţi printre cele mai bune rachete din Europa. Echipa de dublu a Franţei, formată din Jean-Claude Molinari şi Jean-Noel Grinda, are şi ea la activ numeroase performanţe, printre care cucerirea primului loc la ediţia de anul trecut a tradiţionalului turneu de la Roland Garros. Fireşte, împotriva unor astfel de adieri la Paris, la sediul federaţiei franceze de tenis, a avut loc tragerea la sorţi a întîlnirilor. Iată programul acestora: Vineri: Gheorghe Viziru (R. P. Romînă)—Robert Iraillet (Franţa) Ion Ţiriac (R.P. Romînă)—Pierre Darmon (Franţa) Sîmbătă: Gheorghe Viziru, Marin Viziru (R.P. Romina)— J. C. Molinari, J. N. Grinda (Franţa) Duminică: Gheorghe Viziru (R.P. Romînă)—Pierre Darmon (Franţa) Ion Ţiriac (R.P. Romînă)—Robert Iiailiet (Franţa), versuri, sarcina campionului nostru Gheorghe Viziru şi a lui Ion Ţiriac — care ne vor reprezenta în întîlnirile de simplu — ca şi a dublului Gheorghe şi Marin Viziru se anunţă deosebit de grea. Trebuie să spunem că jucătorii români sunt conştienţi de aceasta, fapt pentru care s-au pregătit cu deosebită sîrguinţa în vederea unei comportări cât mai bune. La plecarea echipei române spre Paris, la aeroport, maestrul sportu- lui Gh. Viziru ne asigura : „Ştim că la Paris ne aşteaptă trei zile de tenis care ne vor pune la grea încercare. Sîntem pătrunşi de importanţa misiunii noastre şi de aceea nu vom pretcupeţi nici un efort pentru a apăra cu cinste culorile patriei în faţa renumiţilor jucători francezi. Iar în ceea ce priveşte rezultatul final, chiar dacă gazdele pornesc cu prima şansă, nu trebuie să uităm că acum II ani, tot în faţa unei reprezentative franceze — alcătuite atunci din celebrii Destremeau şi Bernard — victoria ne-a scăpat de puţin...“. Declaraţia lui Gh. Viziru reprezintă un îndemn pentru coechipierii săi şi — bineînţeles — o promisiune pentru numeroşii iubitori ai tenisului din ţara noastră. ★ Echipa învingătoare a întîlnirii de la Paris se va califica pentru semifinalele „Cupei Davis“, urmînd să joace împotriva câştigătoarei meciului Italia-Africa de sud, care se dispută la Florenţa în acelaşi timp cu meciul R. P. Romînă-Franţa. „Cupa Davis“ Mîine începe la Paris întîlnirea de tenis R. P. Romînă-Franţa alterofilii romîni la marele concurs internaţional al echipelor militare din ţările frăţeşti La sfîrşitul acestei săptămîni va avea loc la Moscova unul din cele mai mari concursuri internaţionale de haltere din acest an. Este vorba de concursul echipelor militare in ţările frăţeşti. La întreceri vor lua parte halterofili de valoare mondială, printre care pe prim plan se situează sportivii sovietici şi cei din R. P. Chineză. Pe bună dreptate, antrenorul emerit Ştefan Petrescu ne spunea că, cu prilejul acestei mari confruntări, ne putem aştepta să fie doborîte multe recorduri mondiale. Datorită valorii concurenţilor care-şi vor disputa încheiarea, concursul internaţional de la Moscova poate fi comparat cu un campionat european. Printre halterofilii care se vor fi şi trece la Moscova se numără şi vale.« roşii sportivi militari fruntaşi din R. P. Polonă, R. D. Germană, R. P. UtVgară şi R. P. Romînă. Ţara noastră va fi reprezentată de halterofilii fruntaşi din echipa C.C.A Concursul de la Moscova va constitui un bun prilej de învăţăminte pentru halterofilii noştri, care pot obţine rezultate valoroase. Ia formă foarte bună se aiă Ion Panait Tiberiu Roman şi Lazăr Boraga, de la care aşteptăm noi recorduri. Din echipa C.C.A. mai fac parte: S. Cazan, A. Vásárhelyi, V. Andronovici și G. Moldoveanu. • TENISMANII SOVIETICI Andrei Potanin și Alla Dmitrieva au debutat cu succes în turneul de Beckenham (Anglia). Primul a întrecut pe rind pe Bailey (Australia) cu 4-6, 6-2, 6-1 și pe Jack Frost (S.U.A.) cu 3-6, 6-2, 6-3. Dmitrieva a învins pe Ruth Jeffries (S.U.A.) a 6-3, 5-7, 6-4 și pe Warrick (Anglia) cu 7-5, 6-1. Alte rezultate: Olmedo (S.U.A.)—Otway (N. Zeel.) 6-3, 9-7 Bekker (Ang.)—Legus (U.R.S.S.) 6-0, 6-2. • TINARUL ATLET eston Reia Aun a stabilit un nou record al U.R.S.S. de juniori la decatlon cu 6.901 puncte. • ECHIPA DE BASCHET DINA* MO BUCUREȘTI și-a continuat turneul în U.R.S.S., jucînd la 9 iunie la Tbilisi cu formaţia locală Dinamo. Gazdele au repurtat victoria cu seorul de 74-51. DIN GRECIA A LUAT SFÎRŞIT cursa internaţională de automobilism „Circuitul Acropolis“, care a măsurat 3000 km. La întrecere în aceeaşi grusă cu automobilele americane Ford, Chevrolet, Plymouth şi cu automobi-N Iul englez Jaguar a participat şi o maşină de fabricaţie sovietică „Vol t ga“. Maşina sovietică a întrecut multe maşini străine, ocupînd locul II la categoria „turism“. I • MOTOCICLISTUL CEHOSLOVAC JAROSLAVV CIZEK a cîştigat cea de-a 6-a probă a campionatului european de motociclism viteză care sa desfăşoară la Praga. El conducea ataşat după 6 probe. • LA SYDNEY, reprezentativa cangreză de rugbi „British Lions“ a întrecut cu 27-15 (14-6) selecţionat* Noii Galiiate sud. I • MECIURI INTERNAŢIONALII DE FOTBAL: La Milano, Internazionale—F.O. Santos Sao Paolio 3-1 (2-0). Au marcat: Firmani (3) respectiv Pele (2). La Viena : reprezentativa Austriei—Botafogo Rio de Janeiro 2-2 (2-1). Au înscris: Sherlard Horak, respectiv Garincha şi Valdyi* La Gottwaldow. Selecţionata de furtiori a R. Cehoslovace—Racing Club Strasbourg 7-2 (4-2). La Paris: Raccing Club—A. C. Milano 4-1 (1-0). i Campionatul de fotbal al U. R. S. 5. S. K. V. O . — marea revelaţie d in etapa a a-a a campionatului de fotbal al U.R.S.S. s-au jucat cinci meciuri. Cel de al şaselea (Dinamo Moscova—Dinamo Kiev) a fost amînat din cauza turneului pe care moscoviţii il întreprind în Iugoslavia. A fost în general o etapă în care s-a marcat mult şi în care nici un meci nu s-a terminat la elamare. Formaţia din Rostov — SKVO — pe care nu mai e cazul s-o denumim „debutantă“ în clasa A, şi-a consolidat poziţia pe locul secund al clasamentului. Luni, SKVO a întrecut categoric, cu 3—1, pe Torpedo Moscova. Un meci deosebit de important a amt loc pe stadionul din Lujniki. T.S.R.M.O. a întîlnit pe Spartak într-o partidă de tradiţie. Campionii ţării evoluează, după cum se ştie, cu o echipă muit înoită. Dintre jucătorii consacraţi au ieşit pe teren portarul Ivakin, mijlocaşii Maslenkin şi Netto, înaintaşii Mover, Salnikov şi Ilin. Cu toate eforturile depuse, Spartak n-a putut ţine piept jocului legal şi solid al militarilor care au cîştigat cu 3—0. Zenit a pierdut la Kuibîşev (0—2) în faţa Aripilor Sovietelor, care renunteaza asuel a treia victorie consecutiva. Lokomotiv a dispus ai acelaşi scor de Şahtior şi tot cu 2-0 a învins n Moldova pe Dinamo Tbilisi. Etapa a VIII-a a convenit dinamoviştilor din Moscova, care păstrează un considerabil avans în fruntea clasamentului, avînd (teoretic) 4 puncte asupra lui SKVO şi 5 puncte înaintea lui Lokomotiv şi T.S.K.M.O. Cît priveşte pe campioana ţării, Spartak, ea este complet ieşită din cursă şi nu-i mai poate ajunge pe dinamovişti chiar şi în ipoteza că va cîştiga toate meciurile pe care le mai are de jucat, ceea ce este foarte greu de presupus— IATA CLASAMENTUL: 1. Dynamo Moscova 7 6 10 15: 4 13 2 SKVO 8 4 3 1* 17.td 11 3 Lokomotiv 8 4 2 2 L4: 7 lO 4. TSKMO 8 4 2 2 1-0. 7 14 5. Zenit 8 3 3 2 11:11 9 6 Moldova 8 3 3 2 19:12 9 7. Ar. Sovietelor 8 3 1 4 12 1*1 7 8. Torpedo 8 3 1 4 8: 9 7 9. Spartak Moscova 8 1 4 3 7: 9 6 10. Dinamo Tbilisi 8 2 2 4 10:15 6 11. Sahtiotr 8 1 2 5 7:15 4 12 Dinamo Kiev 7 0 2 5 7;l*3 2 Redacţia şi administraţia : Bucureşti, str. Vasîle Conta nr 16, telefon 11.79.73 - 74-75. Nr. 1-2 STAS 3452, întreprinderea Poligrafică Nr. 2, str. Brezoianu* Nr. 23—25 * * * Abonamentele se fac la oficiile poştale prin factorii poştali şi difuzorii voluntari din Întreprinderil