Sportul Popular, septembrie 1959 (Anul 14, nr. 3469-3486)

1959-09-24 / nr. 3483

’ Ne-am obişnuit ca la fiecare concurs de călărie organizat în Bucureşti să „aplaudăm“, în primul rînd, frumoasa bază hipică, de fiecare dată mai atrăgătoare. Ieri, aspectul bazei ne-a încîntat pur şi simplu. Tribune(aşa cum ar trebui să fie... mereu), un teren excelent gazonst, parcursul de obstacole executat de minune şi cu multe ...surprize plăcute (obstacole noi, un colorit variat, sumedenie de ...pitici din ipsos), totul a creat un decor din cele mai frumoase. Primul dintre participanţii la această ediţie a campionatului, care a cîştigat titlul de campion a fost tînârul călăreţ DAN MINDRU, de la Dinamo Bucureşti care, pe calul Făget, a realizat cel mai bun rezultat în proba de dresaj juniori şi fete categoria semiuşoară : 451 puncte. Locurile următoare au fost ocupate de R. Barth (Independenţa Sibiu) pe Mîndra ,cu.441 puncte şi A. Costea (Recolta Bucureşti) pe Rigoletto cu 425 p. Prima probă de obstacole din cadrul campionatului a reunit la startul întrecerilor un număr de 31 de călăreţi. C. Vlad (cu Bîrsan), E. Boiangiu (cu AVărgea) şi Iloja (cu Vis) porneau ca favoriţi în proba de campionat categorie semi-uşoară dar, în general, concurenţii erau de valoare apropiată, astfel căm se puteau face pronosticuri. Conform regulamentului, proba s-a desfăşurat în două manşe, uimind ca in caz de egalitate de puncte să aibă loc un baraj pentru desemnarea campionului. întrecerile de dimineaţă n-au reuşit să lămurească lucrurile, ci, dimpotrivă, le-au "complicat serios prin penalizările obţinute de unii dintre pretendenţii la titlu. (C. Vlad cu Bîrsan, Gr. Lupancu cu Cabala etc.). Nu mai puţin de... 13 călăreţi au terminat prima manşă fără nici o penalizare astfel incit; după-amiază, lupta pentru titlu urma să se dea în pripiul rînd între aceştia. Înainte da continuarea probei, spectatorii au aplaudat mirroasa evoluţie a tinerilor călăreţi de la şcoala de călărie din Lugoj şi de la cea din Bucureşti (ciştigator V. Bălan, Buc, pe Accident cu O punct., timpl:08,3) precumşi o interesanta demonstraţie de volţie. Şi, iatâ-ne din nou urmârindu-i pe specialiştii probei de semiuşoară. Pentru primele locuri interesează îndeosebi performanţele celor 13 călăreţi care au realizat în prima manşe 6 puncte. Dintre aceştia însă, Recer Oscar cu Rîndunica dărîmă la penultimul obstacol, W. Fleischer cu Lasea este eliminat, Gh. Ghiţuran cu Imiga este penalizat cu 4 puncte iar E. Boiangiu cu Mărgea este, de asemenea, scos din „cursa“. In barajul pentru titlul de campion răieun doar şase concurenţi: I. A. Rodar cu Mureş, 2. P. Stana cu Sîdat, 3. C. Vlad cu Horn, 4. M. Loghin cu Văpaia, 5. I. loja cu Vis, 6. Recer Oscar cu Berea. Se părea că „duelul“ barajului va fi între R. Oscar cu Berea şi I. loja cu Vis. Primul este însă penalizat cu 4 puncte şi realizează un timp slab iar al doilea are un uşor accident la obstacolul 3 şi nu mai continuă proba. Toţi ceilalţi concurenţi termină parcursul cu cîte 4 puncte penalizare, astfel încît" va decide... timpul realizat. El este favorabil lui C. VLAD de la Echipa hi-- pică a grănicerilor care ocupă primul loc şi cucereşte titlul de campion republican pe acest an. Clasamentul probei : 1. C. VLAD (E.N. Gr.) pe Horn 4 puncte, timp 32,3 sec; 2. Petre Stana (Dinamo Buc.) pe Sidef 4 puncte, timp 32,1 sec. ; 3. A. Kadar (C.C.A.) pe Mureş 4 puncte, timp 41,3 sec. Întrecerile continuă dimineaţa şidupă-amiaza. DAN GIRLEŞTEANU a u început campionatele republicane, de călărie Dan Mîndru(Dinamo) şi C. Vlad(E.H. Gr.) primii învingători Triucul călare Ioan Mindru a muncit mult, s-a pregătit intens fieritru aceste întreceri. Rezultatul? Priviţi fotografia noastră care-l înfățișează pe campionul probei de dresaj juniori, categoria semiușoară. „Cupa AgraUniri“ in raionul Tg.Iforeş De-abia s-au terminat întrecerile finale ale Spartachiadei de vara a tineretului şi iată că o nouă competiţie populară se deschide tinerilor sportivi de la sale. Este vorba de competiţia dotată cu „Cupa Agriculturii“. In raionul Tg. Mureş, întrecerile sportive din cadrul acestei competiţii se bucură de o largă participare a tinerilor de la sale. Anul acesta, pentru început, „Cupa Agriculturii" se va desfăşura numai la fobal, volei, atletism şi popice (pentru băieţi), atletism şi volei (pentru fete). In prezent, întrecerile au ajuns în faza intercomunală. La jocurile de fotbal participă 57 echipe care își dispută întîietatea după sistem eliminatoriu. Iată cîteva rezultate: Becheceana Eremitul—Steaua Călugâreni 3—2; Progresul Iobăgeni—Mirajul Damieni 3-0 ; Platoul Nirajului—înainte Baza 4—2. Pînă la 20 septembrie s-a desfăşurat faza raională a competiţiei, între 27 septembrie—4 octombrie se va desfăşura faza interraională, la 10 şi 11 octombrie vor avea loc întrecerile din faza regională iar între 23 şi 25 octombrie se va desfăşura finala „Cupei Agriculturii". întrecerile finale la toate sporturile cuprinse în regulamentul „Cupei Agriculturii" Se vor desfăşura în satele şi comunele dirr raionul Tg. Mureş, astfel, finalele la fotbal vor avea Ide la :Vârgati, Găieşti şi Sîlivăşii. Echipele campioane de volei se vor întrece în finală în comuna Troiţa, cele de popice la Miercurea Niraj iar atleţii îşi vor măsura puterile la Găteşti. In fiecare sat sau comutnl se fac intense pregătiri pentru ca întrecerile sportivilor să se desfăşoare in condiţiuni din cele mai bune. Astfel, asociaţia sportivă „Nirajid” (preşedinte Deutsch György) din comuna Miercurea Niraj s-a îngrijit din timp pentru a renova complet popicăria din comună care, în prezent, este una din cele mai moderne din regiune. Ea are instalaţii şi dispozitive electrice moderne pentru marcarea popicelor doborît. Sătenii şi, fireşte, sportivii din comună, au contribuit prin muncă voluntară la renovarea popicăriei. In plus, ei au contribuit cu materiale în valoare de peste 10.000 lei, astfel că în prezent, frumoasa popicărie din Miercurea Niraj îşi aşteaptă oaspeţii. ION PAUŞ — corespondent în meci revanşă Din Craiova—Hutnik (R. P. Polonă) 15—4 la box CRAIOVA 23 (prin blofon). Marţi seara s-a desfăşurat pe stadionul Jiul din localitate întîlnirea revanşă dintre echipele Dinamo Craiova şi Hutnik (R.P. Polonă). După cum se ştie, în primul meci — care a avut loc duminică — oaspeţii au cîştigat cu scorul de îl—"De dată aceasta, boxerii craioveni au intrat în ring decişi să învingă şi au prestat un box de o bună valoare. Ei şi-au luat o binemeritată revanşă, la scorul de 16—4. Dintre puigiliştii români, cea mai frumoasă impresie au lăsat-o Nicolae Ion, Matei Godeanu şi Gheorghe Buzaţu. REZULTAŢII TEHNICE: muscă: V. Vintilă b. p. Hakonieczny; cocoş: Zurakowski b. p. N. Filigeanu; pană: M. Godeanu b. p. Boczarsky; pană: A. Farcaş b. p. Jamroz; semiuşoară: I. Nicolae b. p. Forysinsky; uşoară: I. Olaru b. p. Grzadziela; semimijlocie: ,C. Iordache. b. p. Olinger’(un rezultat de egalitate era mai just); mijlocie: Gh. Buzata b. p. Wasilewski; semigrea:. 1. Ferentz b. p. Bel; grea: Vladzimierz b. p. Cîrstea. Deși învins, boxerul craiovean a avut o comportare frumoasă. In general, deciziile au fost juste, oglindind real cele petrecide în ring. IR. SCHULTZ și V. BEREZOV SOI SI ^corespondenți In ajunul dublei întîlniri de rugbi IM.R."’Î.D.G. Asistind la antrenamentele loturilor A şi de tineret ale ţării noastre Duminică, rugbiştii din ţara noastră vor avea de susţinut prima confruntare internaţională a sezonului: reprezentativa ţării va primi, la Bucureşti, replica formaţiei A a R.D. Germane. Trei zile mai tirziu, la Bîrlad, îşi vor măsura forţele echipele de tineret ale celor două ţări. • Pregătirile rugbiştilor noştri au intrat în stadiul final. Tineretul, de pildă, s-a antrenat marţi dimineaţă, pe stadionul de la „şosea“ iar dupăamiaza pe stadionul Republicii. Accentul a fost pus atît pe pregătirea fizică generală, cît şi pe corecta executare a unor procedee tehnice şi tactice. Scoaterea baloanelor din grămadă, momentul pasei, încrucişări, schimbarea direcţiei de atac a înaintării, declanşarea uior şarje dm spaţii reduse, ■ repuneri de baloane de la tuşă etc. In antrenamentul de ieri, cei doi antrenori care răspund de pregătirea lotului, Nicolae Popa şi Florian Tudorache, şi-au îndreptat atenţia către omogenizarea echipei. Măsura s-a impus de la sine, deoarece actualul lot cuprinde jucători din nu mai puţin de 7 echipe. Astăzi, lotul de tineret va face un joc de verificare în compania reprezentativei A, iar sîmbătă va intîlni formaţia de categorie A, Constructorul Bucureşti. In lot a fost introdus şi jucătorul de linie a IlI-a, Zalmann de la C.C.A., care a dovedit o formă excelentă la meciul de duminică din campionat cu C.S.M.S. Iaşi. „ Lotul A s-a antrenat marţi după amiază pe terenul din Parcul Copilului, avînd ca partener echipa calupioană a ţării, C.F.R. Griviţa Roşie. Partida, condusă de unul dintre antrenorii lotului, Cornel Munteanu, n-a corespuns decît în parte. Jucătorii noştri fruntaşi au manifestat prea mult interes pentru rezultat (au şi învins cu scorul de 42—5), neglijînd respectarea unor scheme tactice recomandate de antrenori şi care, aveau în vedere, în special, o mai riguroasă colaborare între linia de treisferturi şi compartimentul înaintării. Este însă de relevat verva majorităţii jucătorilor, orientarea lor către jocul ofensiv, fapt care anunţă pentru duminică o partidă deschisă, spectaculoasă. A fost folosit următorul lot: PENCIU. Mateescu, WUSF.K. Sava, A. P.ARBU, NISTOR, C. STANESCU, Tenfdovici, lordăchescu, Rădulescu. GRAUR, DF.MIAN, MORARU, ZLATOIANU, MLADIN, Dobrotă și M. BLISU. După jocul de vericare de astăzi cu echipa de tineret, lotul A efectua mîine un ultim antrenament. T. S. G. S. M. Reşiţa—Dinamo Bucureşti şi Cetatea Bucur— C. S. Tg. Mureş, două derbiuri ale etapei a V-a a campionatelor categoriei A de handbal Campionatele categoriei A de handbal continuă astăzi cu jocurile etapei a V-a. Derbiul etapei îl constituie, fără îndoială, meciul CS.M. Reşiţa—Dinamo Bucureşti, în care se întîlnesc două echipe cu comportări complet diferite în etapa trecută. Dinamoviştii vor primi cu siguranţă o replică viguroasă din partea fostului lider, care va căuta să arate că înfrîngerea de duminică nu a fost,decit un simplu, accident. Cealaltă fruntaşă a clasamentului, Chimia Făgăraş, are o sarcină mai uşoară, deoarece întîlneşte pe teren propriu formaţia ieşeană C.S.M.S Şi campionatul feminin programează în această relaţiă o partidă tare. Este vorba de meciul din Capitală Cetatea Bucur.—C. S. Tg. Mureş în care ambele echipe aflate în luptă directă pentru titlul de campioană, îşi vor disputa cu multă ardoare cele două puncte. Iată şi programul celorlalte întîlniri: Masculin: C C.A.—Tehnoinetal Timişoara: Victoria Jimbolia—Rapid; Dinamo Or. Stalin— Voinţa Sibiu; Feminin: Tractorul Or. Stalin—Ştiinţa Buc.; Constructorul Tim.—Record Mediaş: Steaua roşie Sibiu—Ştiinţa Tim.— C.S.M. Reşiţa—Rapid★ Dintr-o greşită recepţionare telefonică rezultatul furţiunei de duminică dintre C.S. Tg. Mureş şi Tractorul Or. Stalin a apărut 4—4 (1—2) în loc. de 7—4 (1—2) pentru echipa mureşană. Iată de altfel şi aspectul real al clasamentului: Jocul Cetatea Bucur—CS. Tg. Mureş se desfăşoară pe Stadionul „23 August" II de la ora 15.15, iar cel dintre C.C.A. şi Termometa 1 pe stadionul C.C.A. la ora 17. 1. C.S. Tg. Mureş 4 1 0 0 25:11 ! 2. Cetatea Bucur 4 3 0 1 28:11 6 3. Ştiinţa Buc. 4 3 0 1 30:12 6 4. Rapid Buc. 4 3 0 1 24:17 6 6 6. Ştiinţa Tim. 4 3 0 1 10:11 6 11. Steaua roşie Sibiu 4 2 0 2 22:16 4 7. Record Mediaş 4 1 0 3 11:28 2 8. Constructorul Tim. 4 10 35:13 2 6. Tractorul Or. Stalin 4 0 0 4 17:25 0 10. C.S.M. Reşiţa _ 4 0 0 4 7:35 0 PRIMELE ZILE DE ŞCOALĂ, PRIMELE ORE DE EDUCAŢIE FIZICĂ. : Aii intopţit şcolile, in tramvaie pe s'hard, in ' librării, pretutindeni esti ijisoţit de voioşia, de forfota micilor adpiţetu. Vrei, nu vrei, foci cunoştinţă in probleme de hared frăitiintă, cu proiectele lor,icu dorinţa pe care şi-o manifestă fiecare — de a înregistra chiar din primele zile de şcoală frumoase succese, la învăţătură, ca şi la sport. Scurtul nostru popas prin doini şcoli din Cipitală’, ne-a relevat din plin dorinţa tire a tineretului şcolar de a armoniza cit mai bine cele două activităţi. ACOLO UNDE COPIII FAC PRIMII PASI IN SPORT.. Primul popas — într-o şcoală nou,»* pe harta oraşului, situată pe stfel Stoian Minitaru, sc. elementară de 7 ani Nr. 111 „Ştefan Plavăţ". înainte ,aici era .un. maidan.. I*a. luat lyyyl o clădire impunătoare, cu clase luminoase, cu mobilier elegant. Ai fi fost primiţi cu amabilitate de directorul şcolii, tov. F. Dali, li arătăm scopul ■vizitei noastre: dorim să asistăm la o oră deeducaţie fizică. Ora începuse de câteva minute. Protagoniste — elevele din cl. a VI-a D. Executau tocmai o serie de exerciţii din partea pregătitoare a lecţiei: mers în ritul variat, uşoare alergări, mişcări de extensie. Tema lecţiei ? însuşirea elementelor din tehnica startului. Le-a explicat pe larg profesoara Maria Stăpinoiu, le-a demonstrat sub privirile atente ale întregei clase. Apoi, pe rînd, au exersat elevele. — Simbotin, capul sus şi privirea înainte !... — Neculce, nu-i bună poziţia mîinilor. Pumnii se ţin strînşi. De asemenea, corpul nu trebuie să depăşească linia startului... Aşa, acum , bine. —Popobnici, plecarea din start se face printr-o zvîchireputernică... Cele vizate repetă, repetă de zor. Simt căldura din glasul profesoarei lor, îşi dau seama că fără puţină strădanie nu poate ieşi un lucru ■ bun. Cîteva exerciţii cu pasul lansat şi apoi, iată-ne martorii unui adevărat concurs de alergări. Distanţa — 40 m. Atmosfera — pUnă de voie bună. Pentru cîteva momente am avut impresia că retrăim însufleţite de întreceri din cadrul finalelor Spartachindei pionierilor şi şcolarilor. Cele mai bune au fost... gimnastele : Eleonora Pătraşcu, Maria Simbotin, Elena Popovici, Ileana Neculce. Mişcările liniştitoare şi pregătirea pentru raport ne-au amintit !Că fetiţia se apropii de sfrşit"... La plecare n-am mai găsit pe directorul şcolii, care ne rugase sau comunicăm impresiile noastre. O facem pe această cale: am asistat la o oră de educaţie fizică reuşită Am admirat frumoasele aptitudini pentru atletism ale elevelor din a VI-a, am remarcat competenţa, dragostea, pasiunea cu care munceşte profesoara Maria Stăpinoiu... „Şi UNDE SE FORMEAZĂ VIITORII RECORDMENI ŞI PERFORMERI După subtitlu este uşor de ghicit locul următorului popas : şc medie Nr. 35, cu program special de educaţie fizică. O coincidenţă, şi acolo, tot oră de atletism ! Sub conducerea prof. Elisabeta Stănescu şi Adam Sebessii, cei din a IX-a îşi făceau încălzirea. Apoi, s-au împărţi pe grupe: într-un sector s-au adunat aruncătorii, în altul săritorii, la capătul pistei de alergări s-au grupat specialiştii în sprint. Remarcăm rîvna elevilor. Nu există de fel timpi morţi. Fiecare secundă este foarte preţioasă. Iat-o pe Mihaela Popescu încercînd la înălţime 1.52 m. Din blocstart ţişneşte Adriana Meculescu. A, bargă multă uşurinţă. — Adriana ca şi Mihaela, ne spune prof. Sebessyi, iar parte din echipa clubului sportiv şcolar al Capiiniei. In octombrie, la Budapesta, ele au de susţinut un examen deosebit de dificil — revanşa in întîlnirea atletică cu şcolarii maghiari. Să nu vă surprindă deci, grija deosebită cu care se pregătesc... Aşadar, încă din primele zile de şcoală, elevele de la „35" şi-au început pregătirile în vederea viitoarelor lor confruntări sportive. Cu seriozitate, cu multă atenţie. Nu este, oare aceasta, cea mai bună garanţie a succesului?... TIBERIU STAMA Prima oră de educaţie fizică... Cu graţie şi naturaleţe, micuţele eleve din clasa a VI-a D a şcolii elementare nr. III „Ştefan Plavăţ" execută un Inimos exerciţiu de ansambluri , XFoto: H. Nandyţ, _ îiocaţiune «de bilete Biletele pentru programul de dumi nce d® pe stadionul 23 August (Progresul—Dinamo, meciul de rugbi R.P R.-R.D.G., CC.A-Rapid) se pun în vînzare începînd de azi la casele de bilete obşnuite. Biletele pentru aceste jocuri au seria 54. Sunt valabile permisele roşii şi albastre dîra piele la tribuna I sector 0, verzi pentru ziar şti la masa presei în limita locurilor rezervate fiecărui ziar, albastre dermatin, verzi dermatin, gri dermatin cu ştampila fotbal şi rugbi, maron elberate de UCFS oraş Bucureşti, precum şi carnetele de antrenori şi arbitri de fotbal şi rugbi, vizate la zi, la tribuna I sector 1 şi 46