Sportul Popular, decembrie 1959 (Anul 14, nr. 3522-3539)

1959-12-03 / nr. 3523

HOCHEI GHEAŢĂ Duminică se dispută meciul amical C. C. A.-Ştiinţa Cluj Duminică după-amiază, pe patinoarul artificial din parcul „23 August", va avea loc o întîlnire amicală de hochei pe gheaţă între echipele C.C.A. şi Ştiinţa Cluj. Cu acest prilej, spectatorii bucureşteni vor avea prilejul să vadă evoluînd o bună parte din jucătorii echipei reprezentative care, acum cîtva timp, a obţinut un frumos succes întrecînd cu 7—1 reprezentativa R. P. Ungare. Meciul, care va avea şi un caracter de verificare a pregătirilor efectuate pînă în prezent de aceste două echipe fruntașe, va începe la ora 18. -  -In aşteptarea sezonului... In aceste zile, cînd termometrul mai indică adesea plus cîteva grade, patinatorii bucureşteni — care au la dispoziţie patinoarul artificial — şi cei din Miercurea Ciuc, unde e mai frig decît în alte regiuni ale ţării, se pregătesc de zor pe o gheaţă foarte bună. Pe gheaţa patinoarului din parcul „23 August“ se antrenează zilnic nenumăraţi tineri şi tinere, iar la Miercurea Ciuc, campioana ţării la patinaj artistic Măriei Weinrich se ocupă cu multă dragoste de creşterea viitoarelor cadre. Ce fac însă patinatorii şi secţiile de patinaj din celelate oraşe? Răspunsul : se pregătesc şi ei în vederea începerii sezonului oficial. ORAŞUL STALIN: Clubul Olimpia din localitate a început lucrările de reamenăjare a patinoarului situat la poalele muntelui Tîmpa. Această bază sportivă va fi mărită şi utilată după ultimele cerinţe moderne. De pregătirea secţiei de patinaj artistic se ocupă instructorul B. Heulehert. De asemenea, consiliul asociaţiei sportive Steagul roşu a luat frumoasa iniţiativă de a înfiinţa un centru de pregătire ,pentru tineret sub conducerea campionului ţării lapatinaj artistic, Roman Turuşanco. CLUJ: După ce au avut la dispoziţie cîteva zile cu gheaţă, patinatorii de la Ştiinţa şi Clubul sportiv şcolar au fost nevoiţi să-şi continue pregătirile pe uscat. Profesorul Sorin Paşcu a făcut un plan amănunţit de pregătire a „viteziştilor“ de la Ştiinţa, în timp ce antrenorii Andrei Somodi (patinaj artistic) şi Vasile Boldiş (viteză) înscriu în secţiile respective noi tineri şi tinere. GHEORGHIENI: Fostul campion şi recordman republican la juniori, Ştefan Csato, a fost numit profesor la o şcoală din localitate. In acest sezon, el va antrena pe componenţii secţiei de patinaj viteză a asociaţiei sportive Progresul Gheorghieni. Izuncram Concursul republican la categoria semi-mijlocie Sîmbătă la Cîmpulung (reg. Piteşti) va avea loc o reuniune de haltere: concursul republican la categoria semi mijlocie. La întreceri participă halterofili de valoare în frunte cu campionul şi recordmanul ţării Tiberiu Roman. In afară de concurs vor evolua alţi recordmani ca Lazăr Baraga (categoria mijlocie), Ion Birău (cat. semiuşoară) ş.a. Duminică va avea loc un concurs cu caracter demonstrativ de haltere pentru ridicări (smuls) cu o singură mină. CICLISM Amănunte asupra sezonului internaţional al anului 1960 Interviu cu delegatul F. R. C. la Congresul U.C.L. prof. N. Oţeleanu In zilele de 26 şi 27 noiembrie a avut loc la Zürich Congresul Uniunii Cicliste Internaţionale (U.C.I.). Federaţia romina de ciclism a fost reprezentată la acest Congres de prof. N. Oţeleanu, antrenor federal. La înapoierea de la Zürich, am solicitat reprezentantului F.R.C. amănunte asupra desfăşurării lucrărilor— Ce probleme au figurat pe ordinea de zi a Congresului? — Congresul a discutat, sub conducerea preşedntelui U.C.L. Rodoni, problemele legate de definitivarea calendarului internaţional pe anul 1960 atît pentru profesionişti cit şi pentru amatori — şosea şi pistă. După dezbateri îndelungate s-a fixat programul internaţional oficial care a şi fost comunicat federaţiilor naţionale de specialitate reprezentate la Zürich. — Care sunt cele mai interesante competiţii internaţionale din sezonul sportiv al anului 1960, rezervate cicliştilor amatori? — In ordine cronologică, după părerea mea, întrecerile cicliste care vor atrage atenţia iubitorilor sportului cu pedale sunt: „Cursa Păcii", ediţia a XIII-a, care se va desfăşura între 2 şi 16 mai „Turul Croaţiei şi Sloveniei“ organizat de federaţia de ciclism din R.P.F. Iugoslavia între 9 şi 12 iunie , întrecerea pe echipe de la Cottbus (R. D. Germană) pe o distanţă de 100 km, care va avea loc la 24 iulie şi va constitui o bună verificare pentru Jocurile Olimpice. „Turul Iugoslaviei“ 24—31 iulie: între 3 şi 12 august campionatul mondial de pistă la Leipzig; 13 august — campionatul mondial de fond la Karl Marx Stadt (Sachsenringrennen) 25—30 august: Jocurile Olimpice de la Roma „Circuitul Berlinului“ (R.D-G.) la 4 septembrie. — Dintre competiţiile din calendarul federaţiei noastre au fost incluse probe in calendarul internaţional oficial . — Fireşte. Concursul internaţional care se va desfăşura pe velodromul Dinamo din Bucureşti la 2 şi 3 iulie, „Premiul oraşului Bucureşti“ — cursă de fond pe echipe, contra-timp 100 km şi „Turul ciclist al R. P. Române“ care va avea loc în luna septembrie, au apărut în calendarul competiţional al Uniunii Cicliste Internaţionale. In legătură cu marile competiţii internaţionale ale anului 1960 — „Cursa Păcii“ şi Campionatele mondiale — trebuie să vă spun că la acest Congres au fost înmînate invitaţii oficiale de către organizatori. Reprezentanţii federaţiilor au manifestat un deosebit interes pentru aceste competiţii, ceea ce înseamnă că la startul lor vor fi prezente numeroase delegații de sportivi. TE HI IS DE MASĂ Mîine, în Capitală Începe etapa finală a campionatelor republicane de juniori Abia au luat sfîrşit campionatele republicane de seniori şi iată că mîine începe o nouă competiţie importantă. Tot în sala Casei de cultură a tineretului din raionul Gheorghe Gheorghiu- Dej din Capitală (bd. Grozăveşti nr. 82) încep vineri dimineaţa întrecerile pentru desemnarea campionilor de juniori ai ţării pe echipe şi individual. La echipe (băieţi şi fete) se vor juca după formula „Cupei Corbillon“ (campionatul mondial al formaţiilor feminine), adică patru simpluri şi un dublu. La concurs participă toţi campionii regionali, iar din oraşul Bucureşti iau parte primii opt juniori şi primele patru junioare. Regiunile Cluj, Oradea şi Timişoara vor fi reprezentate de primii patru juniori şi primele două junioare. Competiţia se va disputa vineri, sîmbătă şi duminică. Mîine jocurile încep de la ora 9 şi 16,30. Arbitrii delegaţi la jocuri vor fi prezenţi mîine dimineaţă la ora 8,30 şi nu după-amiază cum au fost anunţaţi iniţial. Hocheiştii din R. D. Germană se afirmă La sfirşitul lunii noiembrie, echipa reprezentativă de hochei pe gheaţă a R.D. Germane a susţinut două meciuri cu selecţionata Norvegiei, repurtind tot atitea victorii: 3—1 şi 7—2. Pregătirile echipei de hochei a R.D. Germane continuă pînă la meciurile de selecţie pe care le va susţine cu cea a R.F. Germane în vederea desemnării echipei care va particpa la R. O. de iarnă de la Squaw Valley. In fotografie: fază de la recenta întîlnire de hochei R.D. Germană— Norvegia 7—2. va LEI începe meciurile cheie4*«. Sîmbătă, Cetatea Bucur—Dinamo Mai sunt de disputat doar trei etape în campionatele republicane masculine şi feminine de volei. Deşi Cetatea Bucur ocupă actualmente primul loc în clasamentul masculin şi Dinamo Bucureşti este lider în clasamentul echipelor feminine, ele nu sînt sigure pe locurile deţinute. De ce ? Abia acum încep „meciurile cheie“, care vor avea o influenţă hotărîtoare asupra părţii superioare a ambelor clasamente. Faptul că cele mai importante partide au loc abia acum, la sfîrşitul primei părţi a campionatului, are următorul avantaj: vor putea fi văzuţi la lucru, în meciuri dificile, cei mai buni voleibalişti şi cele mai bune voleibaliste, ceea ce constituie un criteriu de selecţie în vederea întîlnirilor cu reprezentativele Uniunii Sovietice. Unul din aceste meciuri va avea loc sîmbătă în sala Floreasca din Capitală. Este vorba de întîlnirea masculină Cetatea Bucur—Dinamo Bucureşti. Tot în vederea meciurilor cu U.R.S.S. (care vor avea loc la 25 şi 27 decembrie a. c.) cele mai importante jocuri din ultimele etape au fost reprogramate. Ele vor avea loc cu cîteva zile înaintea datei de 20 decembrie, cînd a fost stabilită ultima etapă a turului. Astfel, întîlnirea cheie a campionatului feminin, aceea dintre formaţiile bucureştene Rapid şi Dinamo, se va disputa marţi 15 decembrie în sala Floreasca, în loc de 20 decembrie. Joi 17 decembrie, tot în sala Floreasca, vor avea loc trei întâlniri masculine programate iniţial tot în etapa a XI-a. Este vorba de jocurile Victoria — Cetatea Bucur, C.C.A.—Ştiinţa Cluj şi Rapid—Dinamo, unul din derbiurile campionatului masculin. Fără îndoială, programul alcătuit astfel este mult mai judicios decît cel anterior, pentru că dă posibilitate vo- leibaliştilor şi voleibalistelor noastre fruntaşe să se pregătească şi mai bine în vederea întîlnirilor internaţionale care vor avea loc peste puţină, vreme. Din sportul sovietic scurte ştiri === Iniţiativa sportivilor din Celiabinsk Printr-o scrisoare publicată de curînd în ziarul „Sovietski sport“, iubitorii jocului cu crosa şi pucul din oraşul Celiabinsk — jucători, antrenori, instructori obşteşti, arbitri — propuneau o serie de măsuri şi acţiuni pentru popularizarea şi continua dezvoltare a hocheiului în Uniunea Sovietică. Iniţiativa sportivilor din Celiabinsk a fost primită cu satisfacţie şi interes atît de către hocheişti, cît şi de către Prezidiul Federaţiei de hochei a U.R.S.S., care a sprijinit-o şi a aprobat-o. Sporirea numărului de hocheişti, desăvîrşirea măiestriei lor sportive, îmbunătăţirea calităţii arbitrajelor, pregătirea de noi arbitri, organizarea controlului obştesc pentru terminarea cît mai grabnic a construcţiilor sportive de iarnă, o largă propagandă a hocheiului în rîndul tineretului — iată sarcini concrete şi imediate ale tuturor asociaţiilor sportive din L. R.S.S. Pe lingă echipele participante la campionatul unional sau în campionatele republicilor, vor fi create cursuri speciale pentru pregătirea portarilor. Se va organiza un concurs între secţiile de hochei ale tuturor oraşelor fie Uniunea Sovietică, ale cărui rezultate vor fi cunoscute la 1 iunie 1960. Piscul „MOSCOVA PEKMN" Colaborarea dintre alpinisti sovietici şi chinezi este tradiţională. In anul 1955, de exemplu, ei au escaladat împreună piscul „Octombrie“, situat la 6780 m, şi un virf situat la o altitudine de 6673 m, pe care l-au denumit „Unitate". Această colaborare a dat roade şi in anii următori, iar recent ea a fost încununată de un nou succes. Un grup de alpinişti sovietici şi chinezi au escaladat pentru prima oară un pisc de pe versantul sudic al munţilor Zaalaiski, situat la înălţimea de 68523 m. In cinstea prieteniei care leagă pe sportivii celor două ţări, alpinista au dat noului pisc denumirea de „Moscova-Pekin". O nouă bază sportivă la Harkov Recent, tineretul din oraşul Harkov a primit o nouă bază sportivă. Este vorba de un bazin acoperit de înot, al doilea de acest fel din oraş, care va permite înotătorilor şi poloiştilor din oraş să-şi menţină forma sportivă, prin organizarea şi în timpul iernii a unor întreceri şi competiţii. Primele antrenamente la noul bazin au atras numeroși sportivi din Harkov. A. Gruşevski (R.S.S. Uzbekă) învingător in turneul de şah de la Taskent La Taşkent a luat sfîrşit primul turneu internaţional de şah al ţărilor din Asia. El a fost cîştigat cu 9/2 puncte de către candidatul de maestru A. Gruşevski (R.S.S. Uzbekă), care, de-a lungul concursului a obţinut 9 victorii, o remiză şi a pierdut 2 partide. Pe locul II s-a clasat compatriotul său maestrul sportului M. Muhitdinov, cu 9 puncte. Locurile următoare ale clasamentului sunt ocupate de maestrul sportului S. Momo (R. P. Mongolă) şi marele maestru A. Lilienthal (R.S.F.S.R.) cu cite 72 puncte și campionul Indoneziei, A. Bahtiar, cu 7 puncte. •IN CADRUL campionatelor unionale studenţeşti de la Kazan, halterofilul Anatoli Jiteţki din categoria mijlocie a stabilit un nou record mondial la stilul „aruncat“ cu o performanţă de 151 kg. Vechiul record al lumii era deţinut de francezul Paterni cu un rezultat de 150,5 kg. 21 DUPĂ DISPUTAREA A 12 partide, în meciul pentru titlul mondial de saski (dame) scorul este de 9—3 în favoarea marelui maestru sovietic Kuperman, campionul lumii. * ÎNTÎLNIRIINTERNAȚIONALE DE FOTBAL : la Atena, Danemarca— Grecia 3—1 (0—0) ; la Reims, Stade de Reims—Dinamo Tbilisi 1—0 (1—0) ; la Rio, Argentina—Paraguay 2—0 (2—0) ; la Teheran, Sanin—Brazilia (șer, olimpică) 4—1.( Olmedo n-a rezistat dolarilor!... Intr-o declaraţie făcută ieri la Los Angeles, Alex, Olmedo campionul de tenis al S.U.A. şi fost cîştigător al Wimbledonului, a confirmat ştirile anterioare care anunţau că el intenţionează să treacă la profesionism. Olmedo a recunoscut că a încheiat un contract cu cunoscutul promotor american Jack Kramer și va apare de aici încolo în cadrul spectacolelor de tenis profesionist pe care le regizează acesta. Prin trecerea la profesionism a lui Olmedo, echipa de tenis a S.U.A. —■ care anul trecut a cîștigat „Cupa Davis“ — se vede lipsită de unul din cei mai buni titulari ai ei. încă un sportiv de frunte din lumea capitalistă se arată neputincios în faţa tentaţiei banilor şi cade în mrejele patronilor de exhibiţii de circ! Valoroase rezultate obţinute de reprezentativele de lupte ale R. P. Ungare şi R. P. Bulgaria Recent s-au desfăşurat două întîlniri internaţionale de lupte care au stîrnit un interes deosebit în rîndurile amatorilor acestui sport. La Budapesta reprezentativa de lupte clasice a R. P. Ungare a repurtat o strălucită victorie în faţa selecţionatei Italiei. Rezultatul de 7-1 în favoarea luptătorilor maghiari, dovedeşte forma excelentă a sportivilor din ţara vecină şi prietenă. Din cele opt întîlniri, trei meciuri s-au terminat cu victorii la tuş. Kerekes a dispus de Tomnichia (cat. 52 kg.), Hodos și Granetini (cat. 57 kg) și Polyak de Trippa (cat. 67 kg). Celelalte partide s-au terminat cu victorii la puncte: Keleman l-a Învins pe Dalian (cat. 62 kg), Szilvassy pe Macchia (cat. 79 kg), Gurics pe Garzoiana (cat. 87 kg), iar Kozma pe Bugareli (cat. grea). Singura victorie a italienilor a fost obţinută de Benedetti în faţa lui Zsibrita (cat. 73 kg). In oraşul Dimitrovgrad s-a desfăşurat întîlnirea de lupte libere dintre reprezentativele R. P. Bulgaria şi Italiei. Luptătorii bulgari au obţinut o victorie netă cu scorul de 5—2. Echipa de ttataţie a oraşului Budapesta soseşte mîine in Capitală In vederea întilnirii de tataţie (înot, sărituri şi polo) dintre reprezentativele oraşelor Bucureşti şi Budapesta, oaspeţii au alcătuit loturi puternice. Din echipa maghiară de trataţie fac parte printre alţii, Lantoş, Ulrich, Újlaki (în probele de liber), Fabian şi Kunsági (in probele de bras), înotătoarele Egervári, Bodokî, precum şi jucătorii de polo Rusovan I, Konrad I, Lukasz, Varga, Nemeth, Kiss, Vitalis ş.a. Echipele oraşului Budapesta sosesc mîine în Capitală. Redacţia şi administraţia: Bucureşti, btr. Vasile Conta nr II, telefon 11.10.05. Interurban 72. Nr. 1—2 STAS 3452, întreprinderea Poligrafică Nr. 2, str. Brezoianu Nr. 23—25 X X Abonamentele se fac la oficiile poştale prin factorii poştali şi difuzorii voluntari din întreprinderi. ,