Sportul Popular, ianuarie 1960 (Anul 15, nr. 3540-3555)

1960-01-28 / nr. 3554

A LUAT SFIRŞIT TURNEUL BOXERILOR DE CATEGORIE MIJLOCIE MICA (Urmare din pag. 1) Marţi seara. Iubitorii boxului din Capitală au luat drumul sălii Floreasca pentru a asista la ultima reuniune din cadrul turneului boxerilor de categorie mijlocie mică. Primul meci, amical, între Gh. Giurea şi M. Pîrvu, a constituit o... „uvertură“ de toată frumuseţea, entuziasmînd spectatorii. Era de aşteptat ca, în continuare şi meciurile „oficiale“ să se ridice la un nivel superior. Aceasta însă nu s-a întîmplit decit cu unele mici excepţii. Se p pare că miza pusă în joc i-a făcut pe unii boxeri să uite principala lor îndatorire, aceea de a practica un box spectaculos. Dintre partidele notate cu calificativul „insuficient“ vom aminti pe acete'" în care au evoluat boxerii A. Griesen,V. Lăzăreanu, O. Silberman,L. Rakocsi, I. Păduraru-I. Piţigoi, N. Stănescu-Gh. Buzatu. Iată acum cîteva amănunte din întîlnirile care au vent în evidenţă: Constantin Stănescu-Ştefan Bejan. Dupa ce evoluase sub posibilităţi in primul meci, Stănescu a cucerit marţi seara o victorie mult aplaudată în ţaţa lui Bejan. Ceferistul s-a arătat a fi un veritabil puncher, directele sale de stînga atingîndu-şi mereu viuta. Stănescu a dominat centrul ringului şi, prin deplasări rapide, şi-a surprins deseori adversarul descoperit Stîngile lui Stănescu au temperat pe boxerul militar, care începuse partida cu mult curaj. Spre sfîrşitul meciului Bejan a primit un avertisment pentru atacuri cu capul. Vasile Bogoi-Virgil Badea. Pugilistic gălăţean s-a străduit şi a reuşit să dovedească că descalificarea sa în primul meci a fost cu totul accidentală. Marţi seara el a realizat, în compania metalurgistului V. Badea o partidă plăcută, cu multe momente pasionante. Şi de data aceasta, Bogoi a preferat lupta corp la corp. Avînd omai mare rapiditate în executarea loviturilor, el a reuşit să se impună cu tărie în faţa boxerului de la Metalul M.I.G. Badea, un tînăr curajos, posesor al unor lovituri puternice, a greşit aşteptînd prea mult momentul unei lovituri decisive, lucru care pînă la urmă nu s-a întîmplat datorită mobilităţii adversarului său. In plus, spre finalul partidei, „hărţuit“, pugitistul de la Metalul nu a mai avut resurse fizice şi a recurs la obstrucţii. In aceste condiţii, fireşte, victoria a fost atribuită lui Vasile Bogoi, Gheorghe Constantin-lulu Astaloş. Din nou tînărul din Reghin a impresionat plăcut spectatorii bucureşteni datorită curajului, pregătirii sale fizice excelente. Astaloş „s-a bătut“ deseori de la egal la egal cu boxerul de la Cetatea Bucur şi numai experienţa mai mare a acestuia din urmă a decis ca victoria să fie de partea sa, Ştefan Rusu-Nicu Constantin. Disputa dintre aceşti pugilişti a oferit momente de luptă încordată, pe care toţi cei prezenţi în sala Floreasca se aşteptau să o vadă terminîndu-se înainte de limită. Ambii boxeri au terminat însă partida „în picioare“, dar, după ce şi-au împărţit fără menajamente numeroase lovituri, Rusu a început foarte bine meciul trimiţirid cu succes directe de stingă însă, de la sfîrşitul reprizei a doua, iniţiativa a trecut de partea lui Nicu Constantin care, avînd un finiş mai bun, a cucerit o meritată victorie la puncte. R. CALARAŞANU ★ Astă-seară, începînd de la ora 19, se va desfăşura in sala de festivităţi a Institutului Pasteur o nouă reuniune în cadrul campionatului republican de calificare juniori și seniori. Se vor disputa 15 întilniri. Schimb de directe între Gh. Buzatu (stingă) și N. Stoenescu Foto: Gh. Dumitru O’Brien: 19,22 la greutate şi cadrul unui concurs desfăşurat în sala „Memorial“ din Los AngelesPileţii americani au reuşit o serie de rezultate valoroase. O’Brien a aruncat greutatea la 19,22 m, cea mai bună performanţă mondială pe teren acoperit. D. Bragg a sărit 4,71 m cu prăjina şi a ratat la înălţimea record de 4,87 m. La săritura în înălţime a în■vins Dumas cu 2,09 m- Al doilea s-a clasat P. Stuber 2,04 m. Proba de milă a revenit studentului D. Barleson în 4:06,0 Pe locul IV s-a clasat recordmanul mondial Vaern, cronometrat cu 4:13,9. întilniri internaţionale ale tiocrceştilor noştri Ştiinţa Cluj a plecat ieri în?. Cehoslovacă Luna februarie va fi o lună bogată pentru hocheiştii noştri. Ei vor susţine, în acest interval, numeroase meciuri internaţionale. Seria acestor întîlniri va fi deschisă de echipa Ştiinţa Cluj care — întărită cu o serie de jucători de la alte echipe de categoria A — a plecat ieri dimineaţă în Cehoslovacia. Hocheiştii noştri vor susţine şase întilniri in intervalul 29 ianuarie — 6 februarie. Iată programul partidelor : Vineri 29 ianuarie, cu Dublu Litomerice (cat. B), duminică 31 ianuarie: cu Havlick Brod (cat. B), luni 1 februarie: cu DullaHilara (cat. A), miercuri 3 februarie : cu Spartak ZJS Brno, joi 4 februarie: cu Slovan Hodonin (cat. B) şi sâmbătă 6 februarie cu Banska Bistriţa (cat. B). A făcut deplasarea următorul lot de jucători: portari: Stafie şi Puşcaş; fundaşi: Czaka, Ionescu, Varna I., Hollo I.; atacanţi: Biro, Naghi, Takacs I, Ferenczi, Andrei, Szabó, Cazan II, Kalamar, Ötvös, Ţiriac, Takács II. Echipa este însoţită de antrenorul M. Flamaropol. 1 ★ In ziua de 9 februarie va sosi in ţara noastră o echipă de hochei pe gheaţă suedeză, Văsteras. Această formaţie (care activează în prima serie a ligii de sud a campionatului suedez) va susţine mai multe jocuri la noi, între 10 şi 15 februarie. Este probabi ca una sau două întilniri să aibă loc in provincie. • Tradiţionala competiţie „Cupa oraşului Bucureşti” programează intre 16—20 februarie, cea de a treia ediţie a sa. In afara celor două echipe romîneşti (Bucureşti şi Bucureşti-tineret) şi-au confirmat pînă acum participarea două puternice echipe de peste hotare : Torpedo Corchi (UAI.S.S.) şi V.Z.K.C. Ostrava (R. Cehoslovacă). Se mai așteaptă confirmarea participării unei echipe din R.*. Ungară. „Cupa campionilor europeni" la baschet Au fost stabilite întîlnirile din cadrul sferturilor de finală Comisia de organizare a „Cupei campionilor europeni“ la baschet (bărbaţi şi femei), întrunită la Madrid, a stabilit întîlnirile din cadrul sferturilor de finală. La bărbaţi, învingătoarea meciului C.C.A. Bucureşti—Dinamo Tbilisi va întîlni pe cîştigătoarea jocului dintre echipele campioane ale R.P. Bulgaria şi Turciei. In celelalte partide din sferturile de finală se vor întîlni următoarele echiipe: Polonia (Varşovia) — C. F. Barcelona, S.K.V.O. Riga cu învingătorul dintre echipele campioane ale Austriei şi Iugoslaviei, Slovan Orbis Praga cu învingătorul dintre echipele campioane ale Franţei şi Belgiei. Meciurile din tur se vor disputa pînă la 29 februarie, iar retururile pînă la 15 martie. In competiţia feminini ordinea intîlnirilor este următoarea: A.S. Montier Nandaise (Franţa)—Steaua Roşie Belgrad; V.S.K. Krakovia—Daugava Riga; Lokomotiv Sofia—S.O. Praga. Deţinătoarea cupei, Slavia Sofia, se califică direct în semifinale. Pregătirile scrierilor francezi Scrimerii francezi îşi continuă pregătirile în vederea Jocurilor Olimpice de la Roma. După concursurile de floretă şi spadă cîştigate de d’Oriola, recent federaţia franceza de specialitate a alcătuit lotul trăgătorilor de sabie. Din echipă fac parte Lefevre, Mouton, Parent, Roch, Sagot şi alții. La sfîrşitul saptamanii, Concursuri de popularizare cu participarea schiorilor fruntaşi la zilele de 30 şi 31 ianuarie, din iniţiativa F.R.S.R.A., cei mai buni schiori ai ţării vor participa la o serie de întreceri organizate în diferite localităţi alături de schiorii din împrejurimi. Acţiunea federaţiei, primită cu toată însufleţirea de către schiorii fruntaşi, constituie un minunat prilej de popularizare a acestei frumoase discipline sportive, o foarte bună ocazie de împărtăşire a experienţei maeştrilor sportului, campionilor ţării şi a celorlalţi schiori de frunte sportivilor din centrele respective. Pentru deplina reuşită a acestei iniţiative se cuvine să adresăm comisiilor regionale, raionale şi orăşeneşti de schi apelul de a asigura o cît mai largă participare a schiorilor din regiune, legitimaţi şi nelegitimaţi, care vor avea posibilitatea să urmărească evoluţia celor mai de seamă schiori ai ţării. Cît despre aceştia, sîntem convinşi că în afara demonstraţiei lor în concursuri, nu vor precupeţi, nici o clipă pentru a da tinerilor schiori sfaturi preţioase. Şi acum, citeva rinduri despre „repartizarea“ lor. LA MOGOŞA (regiunea Baia Mare), unde se va disputa tradiţionalul concurs dotat cu „Cupa Mogoşa“, vor lua parte campionii ţării nona Micloş, N. Iovici (Dinamo Oraşul Stalin), N. Pandrea, C. Tăbăraş (C.C.A.), Edith Horvath (Stăruinţa Baia Mare), Mihaela Ghioarcă (Voinţa Oraşul Stalin), precum şi schiorii fruntaşi K. Gohn (Dinamo Oraşul Stalin), Gh. Cristoloveanu, I. Bîrsăn şi I. Coliban (Olimpia Oraşul Stalin). CA VATRA DORNEI (regiunea Suceava) vor participa Gh. Bălan, L Zangor (C.C.A.), I. Letcă, Dan Focşeneanu (Dinamo Oraşul Stalin), Radu Scimneci, Val. Ionescu (Olimpia Oraşul Stalin) ; LA SEMENIC (regiunea Timişoara) : M. Bucur, Petre şi Mircea Clinei, Gh. Sorică (Carpaţi Sinaia), M. Enache şi Radu Banu (CC.A.), St Matei, C. Şandru (Dinanto Oraşul Stalin) ; LA PARING (regiunea Hunedoara) , N. Iovan, M. Dragomirescu, Utta Speck, Zoriţa Suciu, Gertrude Lexen (toţi de la Ştiinţa Bucureşti) ; LA RIŞNOV (regiunea Stalin) : I. Cimpoia, St. Drăguş, C. Enache, Z. Ailenii (C.C.A.), Maria Simion (Voinţa Sinaia), Gh. Vilmos (Voinţa Gheorghieni), Gh. Brenci şi V. Prişcu (Voinţa Oraşul Stalin), Barbăşescu şi Val. Chiu (Olimpia Oraşul Stalin) ; LA FUNDATA (regiunea Stalin) : Gh. Olteanu, I. Răşină, I. Şupeală, Iuliana Simon, Marcela Bratu (Dinamo Oraşul Stalin) ; LA RĂŞINARI (regiunea Stalin) : Dinu Petre, M. Aldescu, Dan Bădescu (Dinamo Orașul Stalin). Troianescu învingător in întâlnirea cu Ghiţescu Marţi după-amiază au continuat întrilnirile din runda a 2-a a turneului şahiştilor fruntaşi din Capitală. Fără a se mai prezenta la reluarea partidei întrerupte cu Troianescu, Ghiţescu a anunţat că cedează. Intr-adevăr, poziţia era pierdută pentru negru, după ce în cursul partidei avantajul alternase, dînd o notă de ridicată spectaculozitate acestei întilniri. Şi în cealaltă întreruptă — Menas-Ichim — victoria a fost de partea albului. Menas a valorificat cu precizie avantajul avut la întreruperea partidei, obţinund un punct preţios. Tot marţi s-au disputat şi partidele care fuseseră animate. Urseanu a întîmpinat o rezistenţă dîrză din partea lui Rotaru, şansele pe tablă ramînînd echilibrate şi după întrerupere. Aceasta a făcut ca adversarii să cadă de acord asupra remizei, fără a mai continua jocul. S-a întrerupt şi partida Creţulescu-Reicher. Nacht nu s-a prezentat la partida pe care o avea de susţinut cu Pavlov. In urma tuturor acestor rezultate, clasamentul a luat următoarea configuraţie : Ciocîltea, Samarian 2 p, Gavrilă,Menas, Traianescu 1/2 p, Bozdoghiră, Drîmer, Joiţa, Buşcaşu, Rotaru, Stănculescu, Urseami I p, Pavlov (1), Nacht (1), Georgescu, Ghiţescu, Ichm V? p., Creţulescu (1), Reicher (I), Botez. 0 p. Dat fiind că trei dintre participanţii la turneu vor fi angajaţi în zilele următoare la întrecerile internaţionale de şah care se vor disputa în Capitală, turneul se amînă pînă după terminarea acestora. Alergătorii din R.O. Germană au dominat primele două etape ale Turului Egiptului Pe o căldură caniculară, la 26 ianuarie, s-a dat startul din Luxor în cel de al Vll-lea Tur ciclist al Egiptului. La întrecere iau parte echipe de cîte 5 alergători din R.P. Bulgaria, R.D. Germană, R. Cehoslovacă, Grecia, Libia şi Republica Arabă Unită. Prima etapă disputată de-a lungul văii Nilului între oraşele Luxor şi Sohag (220 km) a fost dominată de cicliştii din R.D. Germană. O furtună violentă de nisip a făcut cursa foarte dificilă din care cauză primul pluton a trecut linia de sosire cu o oră întîrziere faţă de timpul prevăzut. Sprintul final s-a dat între alergătorii din R.D.G., Müller şi Ampler şi cehoslovacul Revay. A învins Müller. Timpul său 7 : 29:32,2. După 9 minute a sosit Oldemburg (R.D.G.) şi Rigntos (Grecia), iar după alte 10 minute întreaga echipă a R.P. Bulgaria. In etapa a doua (Sohag—Asiut 115 km) condiţiile de concurs au fost normale. S-a mers în pluton compact pînă la sosire. Sprintul final a fost cîştigat de Horst Oldemburg, cronometrat în 2 h 59:30,0. După două etape conduce în clasament Kurth Mfilter 10 h 27:32,0. La 1 minut se află coechipierul său Ampler. Urmează Revay la 3:22,0; Oldemburg la 8:52,0; Riguros la 9:53,0. Primul din echipa Bulgariei este Dimităr Kotev care ocupă locul VIII la 19:35,0 de lider. Pe echipe conduce formaţia R.D. Germane urmată de cea a R.P. Bulgaria şi R. Cehoslovace. (Agerpres). SCURTE ȘTIRI • MECIUL DE FOTBAL R.P. Ungară — Austria, contînd pentru preliminariile tiene utili olimpic, va avea loc la 26 martie în oraşul Graz. O zi mai tîrziu, la Viena, reprezentativa Austriei va întîlni echipa Franţei în cadrul sferturilor de finală ale „Cupei Europei“ interţări. • CLUBUL francez P.U.C. a anunţat că va juca meciul cu G.A.F. Aarhus din cadrul semifinalelor „Cupei campionilor europeni“ la handbal în 7 la 3 februarie, şi nu la data fixată anterior. Data celei de a doua semi finale (Dinamo Bucureşti—Göppingen) nu a fost încă stabilită. • SELECŢIONATA DE HOCHEI pe gheaţă a cluburilor din Moscova a jucat în oraşul Kolowna (Canada) cu formaţia Vernon, finalista „Gupej Allan“. Sportivii sovietici au desfăşurat un joc de înaltă clasă, repurtîrul victoria cu scorul de 10—2 (3—1, 5—0, 2-1). • IN CONTINUAREA TURNEULUI pe care îl întreprinde în Africa, echipa cehoslovacă de fotbal Spartak Trniava a jucat la Addis Abeba cu reprezentativa Etiopiei, pe care a întrecut-o cu scorul de 2—L • TURNEUL INTERNATIONAL masculin de baschet desfășurat în capitala R.P. Polone a fost cîștigat de echipa orașului Praga. Ea este urmată în clasament de Varșovia II, Varșovia I și Belgrad. Reacţia şi dmmnistraţia: bucureşti str. Vasile Conta nr.6 telefon 11.10.05. Interurban 72. Nr. 1—2 STAS 3452 întreprinderea Poligrafiei Nr. 2 str. brezoianu fir. 23—25 Abonamentele X se fac la oficiile poştale prin factorii poştali și difuzorii ,voluntari din întreprinderi.