Sportul Popular, februarie 1960 (Anul 15, nr. 3556-3572)

1960-02-08 / nr. 3560

Turneul final al campionatului republican feminin de handbal în 7 In prima zi: Ştiinţa timişoara a învins pe Cetatea Bucur Pronoticurile cu privire la echilibrul de valoare al echipelor participante la trneul final al campionatului republican de handbal feminin s au dovedit pe deplin întemeiate. Spectatorii prezenţi ieri în tribunele sălii Fioreasca au urmărit partide interesante, în care victoriile au fost obţinute de abia în ultimele minute de joc, ceea ce demonstrează lupta strînsă care a caracterizat meciurile primei zile a turneului final. Şi acum, cîteva consideraţiuni despre jocuri. RAPID a ciştigat, dar... NU UŞOR Pentru mulţi, partida dintre formaţia bucureşteană Rapid — în continuu progres în ultima vreme — şi cea a C.S.A. Sibiu se anunţa drept un joc în care Rapid urma să obţină o victorie comodă. Lucrurile s-au întîmplat însă altfel. Rapid desfăşoară un joc destul de confuz, ineficace — cu totul diferit de cel cu care ne obişnuise în ultima vreme. Sibiencele profită şi reuşesc să menţină sotul destul de strîns pînă la sfîrşitul reprizei cînd Rapid conduce doar cu 3—2. Prima repriză se caracterizează şi printr-un joc dur practicat de ambele echipe. După pauză jucătoarele de la Rapid par mai hotărîte să practice un joc de valoare tehnică ridicată, reuşesc chiar o serie de acţiuni în atac şi cu 10 minute înainte de sfîrşitul! partidei conduc cu... 7—3. Victoria pare sigură şi (de ce mereu aceeaşi greşeală ?) bucureştencele nu mai insistă. Rezultatul ? Echipa din Sibiu îşi revine, preia iniţiativa şi înscrie punct după punct. Scorul este acum 7—6 pentru Rapid. Cu acest rezultat se termină o partidă în care ambele echipe au furnizat în general un joc de factură tehnică modestă. Au marcat: C. Dumitrescu (3), Alaria Constantinescu, Elena Drăghici, Mioara Boian şi Florica Coşug pentru Rapid, Lucia Dobre (3), Mariane Kapp (2), Helga Handler pentru C.S.M. Sibiu UN JOC PASIONANT ŞI O SURPRIZĂ Cu toate că Cetatea Bucur începe jocul puternic, după cîteva minute conduce... Ştiinţa Timişoara cu 2-0. Urmează un moment important, în care Ştiinţa pierde ocazia de a mări scorul, ratînd o lovitură de la 7 m. Cele două echipe desfăşoară un joc interesant, cu multe faze spectaculoase şi deşi nu „plouă“ cu goluri, partida satisface prin valoarea arătată de ambe echipe. Fireşte, este o constatare generală pentru ei sunt şi suficiente aspecte critice ce pot fi subliniate (pase greşite, la adversar, neatenţii în contraatacuri, momente prelungite de joc static). După ce la pauză conduce cu 3—1. Ştiinţa continuă să domine reuşind să mărească scorul la 4—2 şi apoi la 6—4. Din acest moment, Cetatea Bucur marchează o puternică revenire şi în ultimele 10 minute practică un joc la valoarea sa obişnuită. Este însă prea tîrziu Ştiinţa Timişoara — avînd în Gerlinde Roipp o urcătoare în formă excepţională — rezistă cu succes contraatacurilor iniţiate de jucătoarele de la Cetatea Bucur şi continuind să practice jocul lor ofensiv, ridică scorul la 7—4. Alai erau doar trei minute de joc. Suporterii echipei Cetatea Bucur prevedeau o înfrîngere la scor. Experienţa handbalistelor bucureşhne îşi spune însă cuvîntul şi Cetatea Bucur — profitînd de faptul că nici Ştiinţa Timişoara nu mai insistă — reduce scorul la 7—6. Dar imediat Reipp „scapă" şi, singură, înscrie imparabil stabilind rezultatul final de 8—6. Este o primă surpriză a turneului final. Au înscris: Gerlinde Roipp (6), Brighitte Bucur şi Clotilda Kontz pentru Ştiinţa Timişoara, Elena Roşu (4), Aurora Popescu şi Maria Ghiţă pentru Cetatea Bucur. STIINTA BUCUREŞTI — C. S. TG. MURES 8—64—41 Un început asemănător celui din partida anterioară. După primele minute, Clubul sportiv Tg. Mureş conducea cu 2-0. Vom asista la o nouă surpriză ? In orice caz, handbalistele din Tg. Mureş manifestă multă voinţă de a practica un joc bun în faţa rutinatei formaţii bucureştene. Trebuie să subliniem faptul că pînă la urmă a reuşit acest lucru cu toate că scorul final nu le-a fost favorabil. După o repriză egală (4—4), cele două echipe desfăşoară un joc foarte echilibrat. Notăm: 5—4 pentru Ştiinţa, apoi 5—5.........6—61 Jucătoarele din Tg. Mureş fac evidente eforturi pentru a obţine victoria, dar le împiedică rezistenţa şi jocul bun al adversarelor, precum şi forma slabă a portarului lor, Viorica Bontea. Scor final 3-6. Au marcat: Elena Jianu (3), Aurora Niculescu (2), G. Constantinescu, Aurelia Szőke şi Josefina Ştefănescu pentru Ştiinţa Bucureşti şi Elena Cătineanu (3), Valeria Covrig, A Magdalena Szász şi Maria Incze pentru C. S. Tg. Mureş. Întrecerile continuă astăzi în sala Floreasca, de la orele 18, cu următoarele jocuri: C.S.M. Sibiu — C.S. Tg. Mureş; Ştiinţa Bucureşti — Ştiinţa Timişoara; Cetatea Bucur — Rapid Bucureşti. DAN GIRLEŞTEANU bază din jocul Rapid Bucureţli-CS.fd. Sibiu cu care a fost inaugurat turneul final al campionatului republican feminin de handbal in 7. Apărarea echipei libiene nu poate opri decit prin fault un atac iniţiat de Elena Cofug Foto : Boris Ciobanu LAUSANNE (prin telefon). Voleibaliştii de la Rapid Bucureşti au debutat victorios în primul lor joc din cadrul „Cupei Campionilor Europeni”. Intîlnind sîmbătă seara la Palatul Sporturilor din Lausanne echipa E.O.S., campioana Elveţiei, rapidiştii au cîşigat uşor şi pe deplin meritat, cu 3—0 (15—7, 15—6, 15—10). Un public numeros a ţinut să vadă la lucru pe reprezentanţii voleiului masculin românesc, care ocupă un loc de frunte în ierarhia mondială. Spectatorii au rămas impresionaţi de valoarea ridicată a voleiului practicat de jucătorii echipei noastre campioane. Sportivii noştri au început meciul înfirmătoarea formaţie (care, de altfel, nu a fost schimbată de loc de-a lungul celor trei seturi) : Nicolau, Dragan, Munteanu, Grigorovici, Răducanu, Pavel. Pentru că nu se cunoştea aproape nimic despre echipa elveţiană, jucătorii români sunt foarte prudenţi la început. Ei joacă cu mare atenţie şi reuşesc să ia un avans de cîteva puncte, care este mărit din ce în ce mai mult. Aplauzele miilor de spectatori au marcat sfîrşitul primului set. La reluare, rapidiştii au iniţiativa, prestează un joc de înaltă valoare tehnică şi depăşesc în toate compartimentele pe elveţieni. Simţind că victoria nu le va scăpa, feroviarii au unele momente, de scădere a ritmului în setul al treilea, care le revine tot lor în cele din urmă. După meci publicul nu a părăsit sala ci a cerut jucătorilor noştri să mai dispute, de data asta amical, încă două seturi în compania sportivilor de la E.O.S. Toţi jucătorii de la Rapid s-au comportat bine. Merite speciale au însă internaţionalii Nicolau şi Dragaţi, iar tînărul Grigorovici, care a jucat pentru prima dată intr-un meci mai dificil, s-a comportat la înălţimea aşteptărilor. Sportivii vor pleca spre ţară luni seara. Duminică, la Bucureşti, va avea loc returul partidei E.O.S.Rapid. Sâmbătă la Lausanne Rapid Bucureşti a debutat victorios in „Cupa Campionilor Europeni“ la volei . Jucătorii români au învins cu 3-0 echipa E.O.S. Lausanne, campioana Elveției . PROLETAR! DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VA ! Organ al Uniunii de Cultura Fizică și Sport din R. P. Romina 4 pagini 25 bani Luni 8 februarie 1960 ANUL XVI nr. 3560 n „Cupa regiunii Stalin" la schi Dispute spectaculoase şi un ou record al pîrtiei Lupului Trofeul a revenit echipei regiunii Stalin ORAŞUL STALIN, 7 (prin telefon). Concursul de schi dotat cu „Cupa regiunii Stalin“, început vineri pe Sulinar, a continuat sîmbătă și ieri prin probele de fond disputate în Poiana Stalin şi prin cele alpine desfăşurate în Kantzer (slalomul special) şi pe Valea Lupului (coborîrea). In general întrecerile au oferit spectacole atractive, urmărite cu mult interes de un numeros public, care a fost entuziasmat de lupta pasionantă dată în special între schiorii echipelor regiunii Stalin şi ai oraşului Bucureşti. Timpul favorabil şi zăpada bună au permis înregistrarea unor timpi de valoare ridicată, fapt care demonstrează temeinica pregătire a participanţilor. Cursa cea mai spectaculoasă la care au asistat sute de localnici şi excursionişti — a fost cea de coborire, în care câştigătorul — Gheorghe Bălan — a realizat un nou record al pîrtiei Lupului : 2:25,5. întrecerile din cadrul „Cupei regiunii Statin“ au reuşit să întrunească toate condiţiile unui veritabil concurs republican. Organizatorii (comisia de schi a regiunii Stalin) s-au străduit să contribuie la buna desfăşurare a acestei competiţii. Trofeul oferit a fost cucerit de prima echipă a regiunii Stalin, care a acumulat cel mai bun punctaj. De remarcat că este pentru a doua oară cînd echipa regiunii Stalin ocupă primul loc în această competiţie. Iată rezultatele tehnice: Sîmbătă, fond 5 km fete: 1. Marcela Bratu (regiunea Stalin) 23:23,0; 2. Iuliana Simon (reg. Stalin) 23:47,0; 3. Maria Simion (reg. Ploeşti) 24:25,0; 4. Maria Gavenea (reg. Stalin) 25:46,0; 5. Gerande Bosch (reg. Ploeşti) 25:55,0. Fond 15 km băieţi: 1. Gheorghe Badescu (reg. Stalin) 54:06; 2. Stelian Drăguţ (oraş Bucureşti) 54:07 ; 3. P. Dinu (reg. Stalin) 54:26; 4. I. Cimpoia (or. Bucureşti) 54:37; 5. I. Supeală (reg. Stalin) 54:51; 6. I. Răşină (reg. Stalin) 54:54; 7. C. Enache (or. București) 55:33; 8. M. Aldescu (reg. Stalin) 55:35; 9. Gh. Cincu (or. București) 55:43; 10. I. Bogdan (reg. Stalin) 55,51. Slalom special fele: 1. Ilona Midlos (reg. Stalin)8,00; 2. Cristina Konerth (reg. Stalin) 100,08; 3. Elisabeta Harnusz. (reg. Cluj) 170,06; 4. Elisabeta Fabioli (reg. Cluj) 183,06. Slalom special seniori: 1. C. Tăbăraş (or. București) 83,04; 2. N..andrea (or. București) 83,09; 3. I. Sangor (or. București) 84,07; 4. I. Secui (reg. Stalin) 84,08; 5. A. Bucur (reg. Ploești) 85,03; N. Covici (reg. Stalin) 87,01; 7. K. John (reg. Stalin) 87,04 ; 8. M. Enache (or. București) 90,02; 9. Gh. Balan (or. București) 90,03; 10. A. Botuşaru (reg. Iiboeşti) 90,06. Slarori special juniori : 1. Gh. Văcaru (reg. Stalin) 80,05 ; 2. V. Şuteu (reg. Stalin) 82,04 ; 3. N. Şuteu (reg. Stalin) 82,06; 4. O. Liphardt (reg. Stalin) 84:09. Duminică, ştafeta 3x5 km fete: 1. Regiunea Stalin (Maria Gavenea, Rodica Munteanu, Marcela Bratu) 1 h 14:32; 2. Regiunea Ploeşti 1 h 17:07; 3. Regiunea Cluj 1 h 33:19. Ştafeta 4x10 km băieţi: 1. Oraşul Bucureşti (Gh. Cincu, O. Enadie, Şt Drăguş, I. Cimpoia) 2 h 40:58; 2. Regiunea Stalin (echipa a ll-a) 2 h 46:58; 3. Regiunea Stalin (echipa I) 2 h 47:03; 4. Regiunea Ploeşti 2 h 56:48; 5. Regiunea Cluj 3 h 10:52; 6. Regiunea Hunedoara 3 h 11:46. Coborire seniori: 1. Gh. Bălan 2:25,5; 2. C. Tăbăraş 2:27,8; 3. Vad Ionescu (reg. Stalin) 2:30,3; 4. Gh. Cristoloveanu (reg. Stalin) 2:31,6; 5.C. Golm și I. Zangor 2:34,8; 7. P. Clinei (reg.Ploești) 2:36,4; 8. A. CAROL GRUIA-corespondent (Urmare in pag. a 2-a) Gh. Bălan, ciftigătorul probei de coborire din cadrul „Cupei regiunii Stalin** Foto : D. Stănculescu Echipa de fotbal Lokomotiv Leipzig a sosit ieri în Capitală Wisla este aşteptată miercuri . După cum am anunţat, în cursul acestei luni ne vor vizita mai multe echipe străine de fotbal: Lokomotiv Leipzig, Wisla Cracovia şi Donawitz (Austria). Prima dintre ele a şi sosit. Fotbaliştii de la Lokomotiv Leipzig sunt oaspeţii Capitalei de ieri după amiaza. Sub conducerea preşedintelui clubului din Leipzig, K. Fleischmartn, au făcut deplasarea 16 jucători şi anume : Portari : Weigang şi Sommer. Fundaşi : Hermann, Fraundorf, Scherbarth şi Krause I. Mijlocaşi : Fischer, Söllner şi Reinert, înaintaşi : Oase, Baumann, Dröbhr, Behiie, Gewöhn, Konzack, Krause !!. Stînd de vorbă cu preşedintele clubului oaspe, K. Fleischmann, acesta ne-a spus că găseşte util acest schimb de experienţă cu echipele româneşti, în compania cărora Lokomotiv se va antrena şi va juca. In ceea ce priveşte programul echipei oaspe, acesta vafi definitivat în cursul zilei de astăzi, cînd va avea loc o şedinţă tehnică la Dinamo, ai cărui oaspeţi sunt fotbaliştii din Leipzig. Primul joc urmează să aibă loc duminică la Ploeşti. De notat că echipa Lokomotiv Leipzig a mai jucat în ţara noastră, în 1957, cînd a obţinut o victorie asupra echipei U.T.A. In ceea ce priveşte echipa Wisla Cracovia (R. P. Polonă), aceasta a anunţat clubul Dinamo că va sosi ia Bucureşti în cursul zilei de miercuri. Azi începe Competiţia de tercis din Capitala întrecerile concursului de tenis organizat de Casa Centrală a Armatei încep azi după amiază de la ora 16 în sala de sport din calea Piesnei Nr. 114. Aşa cum s-a mai anunţat, vor lua „startul“ jucători şi jucătoare fruntaşe din Bucureşti, printre care enumerăm pe maestrul emerit al sportului Gheorghe Viziru, tripla campioană republicană Julieta Namian, Günther Bosch, Ştefan Georgescu, T. Bădin, Eva Stăncescu, Irina Ponova, Caralulis, Zacopceanu, Constantin Năstase etc. Dee asemenea vor mai evolua şi o serie de elemente tinere masculine şi feminine remarcate în ultimul timp. Competiţia se va desfăşura numai la probele de simplu bărbaţi şi simplu femei. Sperăm că primele întîlniri de tenis ale anului ne vor da prilejul să urmărim meciuri interesante şi de un nivel tehnic satisfăcător, mai ales că tenismenii bucureşteni şi-au început pregătirile de multă vreme Concursul durează toată săptămîna, reuniunile disputindu se zilnic între orele 16 şi 21.