Sportul Popular, februarie 1960 (Anul 15, nr. 3556-3572)

1960-02-13 / nr. 3563

deveniţi joi dimineaţă din Elveţia,voleibaliştii de la Rapid Bucureşti erau mulţumiţi că au reuşit să facă în „ţara cantoanelor“ o bună propagandă sportului românesc. Chiar în ziua sosirii, echipa şi-a fâcut antrenamentul obişnuit dar într-o sală mai mică, a început să ne povestească tov. Apostol Chirulescu, conducătorul delegaţiei sportivilor ceferişti, pentru că în sala cea mare se disputa un turneu internaţional de hochei pe rotile. O sumedenie de ziarişti şi fotoreporteri au asistat la acest antrenament rămînînd entuziasmaţi. Ce ne puteţi spune despre jocul cu E.O.S.? — E.O.S. este echipa întreprinderilor de electricitate din Lausanne. A fost fondată în 1956 şi chiar în anul următor a cucerit pentru prima dată titlul de campioană a Elveţiei, performanţă repetată doi ani mai tîrziu. In 1958 şi anul acesta a cîştigat „Cupa Elveţiei“... Meciul cu E.O.S. s-a disputat în faţa unei mari asistenţe. Atît de mult a plăcut jocul practicat de sportivii romini incit după terminarea celor trei seturi spectatorii ne-au cerut să mai jucăm două seturi de demonstraţie. Am alcătuit două formaţii din cite patru romini şi doi elveţieni realizind un joc deosebit de spectaculos. — După cite ştim, duminică aţi mai jucat un meci amical cu selecţionata Elveţiei. — Am jucat şi am cîştigat cu 3-1 (15-7, 15-9, 13-15, 15-0), dar asta numai după ce am mai jucat alte două seturi de demonstraţie. La sfîrşit, publicul, conducătorii federaţiei elveţiene de volei şi ai echipei E.O.S., ne-au mulţumit călduros pentru frumoasa propagandă făcută voleiului. — Ne-ar interesa formaţia pe care a folosit-o E.O.S. — Căpitanul echipei a fost Léo Poitier, iar ceilalţi jucători se numesc Georges Delloye, Gerard Biffe, Antoine O’Neill, Dante Catagno, Constantin Cavadias, Constantin Stassias, Theo Zirnfeld, Roland Cantin, Said Văstebi. Pe toţi aceştia, în afară de Biffe ii aşteptăm simbătă dimineaţa — Ce echipă va alinia Rapid ? — Formaţia va fi cunoscută pe teren. In orice caz lotul va fi cel obișnuit: Nicolau, Drăgan, Plocon, Pavel, Ponova, Răducanu, Mincev, Munteanu, Grigorovici, Brănescu, Petrişor, Baciu. In încheiere să amintim că meciul Rapid—E.O.S. va fi condus de arbitrul cehoslovac Leopold Jebacek. ,Cupa Campionilor Europeni“ la volei masculin Rapid Bucureşti a făcut o reuşită demonstraţie la Lausanne Sportivii elveţieni sosesc azi dimineaţă pentru returul meciului cu Rapid * N. NICOLAU Turneul jucătorilor ruşi din Copu Pe măsură ce întrecerile din sala C.G.A. se apropie de sfîrşit, confruntările tenismandor fruntaşi bucureşteni devin mai echilibrate, mai spectaculoase. Prima parte a probei masculine s-a încheiat prin desemnarea celor 4 calificaţi pentru turneul final (în ordinea tabloului) : C. Năstase, G. Bosch, M. Viziru și Gh. Viziru. Aseară au început și întîlnirile din turneul, final. In primul meci, G. Bosch l-a întrecut pe O. Năstase cu 6—8, 6—2, 6—4, 6—4. Partida a oferit momente de frumos spectacol, ambii jucători excelind prin dîrzenie şi agresivitate. De remarcat în ultimul set — la situaţia de 5 2 şi 40—0 pentru Bosch — acesta n-a putut fructifica 5 mingi de meci consecutive... In continuare, învingătorul și-a putut concretiza superioritatea abia în ghemul 10. In al doilea meci, Gh. Viziru l-a întrecut pe M. Viziru cu 7-5, 6-2, 6-1. Bărbaţi (sferturi de finală): Năstase-Zacopceanu 4—6, 6—1, 6—4; Bosch-Burcescu 6—2, 6—4; M.Viziru- Georgescu 8—6, 1—6, 6—3; Gh. Viziru-Caralulis 6—8, ab. Femei (sferturi de finala): Eva Stăncescu-Sanda Giogolea 6—0, 6—1; Irina Ponovailia Doboşiu 6—3, 3—6, 6—3; Rodica Stoian-Aneta Verone 7—5, 4—6, 12—10; Julieta Namian-Manana Ciogolea 6—2, 7-5. Azi şi inline se dispută ultimele jocuri din turneul final masculin, precum şi semifinalele şi finala probei feminine, (rd. v.). Dubla Initilnire R. P. Romîrcă—R. P. Ungară (Urmare din pag. 1) lei întilniri care întruneşte la start oeerie de „palete” care au figurat pe tabloul de onoare al campionilor mondiali şi acum sunt deţinătorii principalelor titluri europene. Antrenorul Victor Pall consideră ca foarte talentaţi pe tinerii noştri jucători. „In scurtă vreme, cred, aceşti sportivi vă vor aduce mari satisfacţii pe plan internaţional. Totuşi jucătorii noştri, mult mai experimentaţi, au prima şansă. In schimb la fete, prevăd un scor foarte strîns şi o întrecere în care calităţile de luptă, voinţa, vor decide rezultatul final. Sunt binevenite aceste confruntări înaintea „europenelor” de la Zagreb, unde sînt convins că finala feminină va opune la masa de joc, tot reprezentativele R. P. Române fi R. P. .Ungare”. Părerea antrenorului Victor Pall a fost întărită de volubila campioană europeană Eva Koczian: „Un pronostic? E greu de dat in intilnirea feminină. In orice caz va fi un meci extrem de disputat in care sperăm să învingem noi. Dar, fiindcă există un dar, am auzit că Angelica Rozeanu este în formă și cum îi cunosc talentul, conștiinciozitatea și dirzenia, nu se ghe pini la urmă". Ultimul oaspete căruia i-am luat din scurt interviu a fost jucătorul Nr. 1 al Europei, Zoltán Berezik. — Am auzit că ai cam părăsit defensiva? —Nu chiar de tot. Dar din ce în ce mai mult caut să contrez adversarul sau să-l surprind prin lovituri de atac fulgerătoare. — Vei folosi această tactică şi cu jucătorii noştri? — Depinde cit de ofensivi vor fi Radu Negulescu şi ceilalţi, cum se vor orienta ei în joc. — Un pronostic...? — Voi încerca să aduc echipei mele două puncte din trei posibile. — Dar la fete? — Ciştigătoare sigură R. P. Romina, cu 3—1 sau 3—2. — Joci cumva la „Toto” ? — Da, şi cîştig deseori. ■— Bine. Atunci contăm pe pronosticul dumitale ! ...După cum se vede, păreri împărţite dar unanimitate în aprecierea întîlnirilor de azi ca foarte importante. Lucru de care sînt convinşi şi reprezentanţii noştri. Rămîne ca ei să lupte hotărît de la prima ziuă la ultima minge pentru o comportare cit mai bună, demnă de renumele tenisului de masă romînesc. Cele două reprezentative vor folosi următoarele loturi : R. P. Romină, Angelica Rozeanu, Maria Alexandru, Geta Pitică, Mariana Harasch, Radu Negulescu, Gheorghe Cobîrzan, Mircea Popescu, Adalbert Rethi, R. P. Ungară, Eva Koczian, Livia Mosoczi, Ilona Kerekes, Zoltán Berczik, Ferenc Sido, Zoltán Bubonny, László Földy. In turneele individuale vor mai juca şi Catrinel Folea, Otto Bottner și Tiberiu Covaci. HIPISM Miine dimineaţă se desfăşoară, pe hipodromul Băneasa-Trap, cea mai interesantă alergare din anul prezent, Campionatul de Iarnă. In această probă participă fruntaşii cailor reprezentînd generaţiile adulte. Concurează 9 cai, avînd recorduri 1’25— 1728 şi anume : Novac 1700 (Dinu Tr.), Lac 1700 (Ichim), Baltag 1700 (Avram), Vinetu 1700 (Ciobanu), Triumf 1700 (Moldovan), Tarcău 1720 (Oană), Omar 1740 (Tănase), Olteţ 1740 (Toderaş), Eronin 1700 (Mihăilescu). Cai din prima categorie mai figurează și în premiul Bîlea in care sînt înscriși : Tămilos 1700 (Pavelescu), Hrisov 1700 (Dinu), Adrian (Gheorghe V.), Delicioasa 1700 (Angliei), Pîrjol, 1700 (Voioși, Elegant 1720 (Ghinea), Sita 1720 (Ștefănescu), Hermes 1740 (Mihăilescu), Pamfil 1740 (Avram), Hamefal 1780 (Tănase). Cel mai numeros lot îl prezintă premiul Bistricioara în care participă următorii 12 trăpași : Stegar 1700 (Toderaș), Flueră vînt 1720 (Borlescu G.), Utopist 1720 (Brailovschi), Răboj 1720 (Teofîl), Rigoletto 1740 (Szabó A.), Hermina II 1740 (Ichim), Ograda 1740 (Gheorghe V.), Săbărel 1740 (Marca), Energia 1740 (Ghinea), Gladiola 1760 (Borlescu I.), Haga 1760 (Olteanu), Tulipan 1780 (Bontai V.). Celelalte alergări au de asemeni un mare număr de concurenţi, cu şanse bine echilibrate. In cele 7 alergări participă 71 concurenţi, cu o medie de 10 trăpaşi de alergare. Intrecind pe Rapid în meciul decisiv, Ştiinţa Bucureşti a cucerit titlu de campioană a ţării Ultima zi a campionatului 1 Nerăbdare, emoţii, pronosticuri. Şi o întrebare : Rapid sau Ştiinţa Bucureşti ? Jucătoarele vor să pară calme, dar ghiceşti uşor la fiecare emoţia aceea firească în pragul tuturor importantelor confruntări sportive. Şi totuşi, cu puţin înainte de joc, totul reintră în normal. E linişte şi (curios)... calm ! Asistăm la finala campionatului republican feminin de handbal în 7. Din tribune izbucnesc ropote de aplauze. Notăm formaţiile cu care intră pe teren cele două echipe ■ ŞTIINŢA BUCUREŞTI: Irina Nagy — Hilde Rotl, Elena Jianu, Iosefina Ştefănescu, Carolina Cîrligeanui, Aurora Niculescu, Aurelia Szökő ; RAPID BUCUREŞTI: Elena Zainescu, Mioara Boian, Constanţa Dumitrescu, Florica Coşug, Ana Stark, Maria Constantinescu, Elena Draghiei. Jocul începe într-un ritm rapid. Atacă Ştiinţa, dar apărarea Rapidului este bună (mai tîrziu avea să devină însă destul de uşor vulnerabilă). Un schimb de pase şi, de la distanţă, Aurora Niculescu trage puternic, înscriind primul punct: 1-0 pentru ŞtiinţaUn contraatac periculos al Rapidului se opreşte însă în... blocajul jucătoarelor de la Ştiinţa. N-au trecut decit cinci minute şi scorul se modifică din nou , înscrie Elena Jianu, pe jos, bine plasat. Jocul devine mai pasionant. Elena Drăghici este pe punctul de a înscrie, dar e faultată: lovitură de la 7 in. Ana Stark transformă. Este 2-1 pentru Ştiinţa. Jucătoarele de la Rapid prind curaj şi atacă insistent, dar Irina Nagy apără spectaculos şi, mai ales eficace. Intervin şi unele schimbări în formaţii. Elena Jianu — in formă bună — înscrie: 3-1. Ana Stark este, puţin mai tîrziu, evident faultată. O nouă lovitură de la 7 m. Tot ea execută şi scorul devine 3-2. Un minut înainte de sfirşitul primei reprize Szökő „găseşte“ un culoar şi înscrie imparabil: 4-2. La reluare jocul este şi mai disputat. De remarcat ca Anna Stark ratează o lovitură de la 7 m. In schimb, Constanţa Dumitrescu reduce scorul in min. 26 la 4-3, pentru ca Aurora Niculescu să restabilească diferenţa de două puncte puţin mai tîrziu. Jucătoarele ambelor echipe luptă din răsputeri, dar sînt mai puţin calme. Aşa se explică cele cîteva lovituri de la 7 m, ratate de Ana Stark, Aurora Niculescu şi Constanţa Dumitrescu. Aurelia Szökő măreşte avantajul echipei sale (6-3) dar în acelaşi minut în scrie şi Maria Constantinescu, astfel că partida — care a entuziasmat pe spectatori — a luat sfîrşit cu scorul de 6-4 (4-2). Ştiinţa Bucureşti a obţinut o victorie meritată, demonstrind încă o dată valoarea sa ridicată. Cuvinte de laudă trebuie spuse şi despre jucătoarele de la Rapid. Terminînd neînvinsă turneul final, Ştiinţa Bucureşti cucereşte astăzi titlul de campioană a ţării — un succes pe care-l merită cu prisosinţă, dar care obligă componentele acestei echipe la o şi mai bună comportare în viitor. ★ Important pentru poziţia din clasamentul turneului final, jocul dintre Cetatea Bucur şi C.S.M. Sibiu s-a încheiat cu victoria la limită a echipei bucureştene care, deşi condusă cu 1-2 la pauză, a reuşit să preia iniţiativa în partea a doua a jocului. Scortina 1 : 4-3. Au marcat : Victoriţa Dumitrescu (2), Vasile Antoaneta şi Gabriela Miniteanu pentru Cetatea Bucur şi Lucia Dobre (2), Helga Dandler pentru C.S.M. Sibiu. În ultima partidă : C.S. Tg. Mureş — Ştiinţa Timişoara 9-6 (7-2). DAN GIRLliŞTEANU CLASAMENTUL TURNEULUI FINAL 1. ştiinta Bucureşti 5 5«« 38:2« 10 2. Rapid Bucureşti 5 4 0 1 39:2« * 3. Ştiinta Timisoara 5 2 0 3 32:31 4 4. Cetatea Bucur 5 2 0 3 31:37 4 5. C.S. Tg. Mures 5 1 0 4 31:40 2 *. C.S.M. Sibiu 5 1 0 4 20:37 2 Miine—start in „Cupa Grigore Preoteasa“ Miine dimineaţă se va da startul în prima etapă a tradiţionalei competiţii de rugbi rezervată echipelor bucureştene de categorie A, „Cupa Gr. Preoteasa“. Trei din cele patru partide sînt programate pe stadionul din şos. Olteniţei. In primul meci se vor întilni formaţiile Ştiinţa şi Progresul. In cel de al doilea joc, incontestabil derbiul etapei, se vor înfrunta formaţiile Constructorul şi Dinamo. Rivalitatea sportivă dintre cele două echipe este îndeobşte cunoscută de toţi amatorii sportului cu balonul oval, astfel că întîlnirea este aşteptata cu un legitim interes. In fine, redutabilii rugbişti de la C.C.A. vor primi replica Metalului M.I.G., o formaţie tînăra, dar care ştie să lupte, capabilă de multe surprize. Ultimul meci al etapei, cel dintre formaţia campioană a ţării C.F.R. Griviţa Roşie şi recent promovata în „A“, Petrolul Ploeşti, este programat pe terenul din Parcul Copilului şi promite un spectacol deosebit de atractiv, dacă ţinem seama de orientarea ambelor echipe către jocul deschis, la mînă, caracteristic rugbiului modern. In campionatele republicane Prima etapă a returului programează o partidă pasionantă: C. C. A.Dinamo Oradea Amatorii de baschet din Bucureşti, Cluj, Tg. Mureş şi Timişoara vor asista miine la primele jocuri din cadrul returului campionatelor republicane. Aşteptată cu un deosebit interes, reluarea celei mai importante competiţii de baschet din ţara noastră programează încă din prima etapă o serie de întîlniri echilibrate şi pasionante. „Capul de afiş" îl deţine fără îndoială meciul C.C.A.— Dinamo Oradea deoarece cele două echipe au furnizat aproape întotdeauna în întîlnirile lor directe dispute pasionante. Jocuri nu mai puţin interesante sînt şi Rapid Bucureşti—Voinţa Iaşi, în care bucureştenii vor căută să se revanşeze după înfrîngerea din tur (58-59), Ştiinţa Cluj—Steagul roşu Oraşul Stalin, precum şi partida feminină Constructorul Bucureşti—Voinţa Oraşul Stalin. Fruntaşele campionatului feminin au de susţinut în această etapă jocuri relativ uşoare: Rapid Bucureşti cu I.C.F. Bucureşti, iar Ştiinţa cu Voinţa Bucureşti. Iată, de altfel, programul complet al jocurilor din această etapă : In Capitală (începînd de la ora 9 sala Giuleşti): Voinţa Bucureşti—Ştiinţa Bucureşti (f); I.C.F.—Rapid (f); Rapid—Voinţa Iaşi (m), iar după-amiază în sala Dinamo, de la ora 16,00: Ştiinţa Bucureşti—Metalul (m); Constructorul Bucureşti—Voinţa Or. Stalin (f); C.C.A.— Dinamo Oradea (m); CLUJ : Ştiinţa—C.S.M. Tg. Mureş (f); Ştiinţa—Steagul roşu Or. Stalin (m); TG. MUREŞ: Voinţa—Progresul Bucureşti (f); TIMIŞOARA: C.S.S. Banatul—C.S. Oradea (f). Jocurile masculine Dinamo Bucureşti—Dinamo Tg. Mureş şi Progresul Bucureşti— Ştiinţa Timişoara sunt amînate. Grigore Costescu (Rapid) a fost unul din jucătorii care s-au remarcat in prima parte a campionatului republican. Intercepţiile şi contraatacurile sale fulgerătoare i-au atras de nenumărate ori aplauze la „scenă deschisă“. Spectatorii bucureşteni îl vor putea urmări pe talentatul jucător unpidist mâine dimineaţă cu prilejul partidei David—Voinţa Iaşi. Foto: Gh. Dumitrru