Sportul Popular, aprilie 1960 (Anul 15, nr. 3591-3607)

1960-04-05 / nr. 3593

.Au început întrecerile în cadrul crosului „Să întîmpinăm 1 Mai”. Participare numeroasă la Arad ARAD 4 (prin telefon), începute la 1 aprilie, întrecerile de cros din cadrul Competiţiei „Să întîmpinăm 1 Mai” sunt mai plină desfăşurare. Numai în primele trei zile au participat la concursuri de 3.500 de tineri şi tinere. Astfel, întrecerile organizate de asociaţia sportiva U.T.A. au concurat 860 tineri, la crosul asociaţiei I.C.A. 320, la cel al asociaţiei U.V.A.-AMEFA — 580 ele. Şcolile se îngrijesc, de asemenea, de buna organizare a acestei importante competiţii. La etapa de asociaţie organizată de Şc. medie nr. 3 au luat parte 480 de elevi, iar la concursurile Şcolii medii nr. 1 peste 400. Se remarcă munca desfăşurată de asociaţiile sportive U.V.A.-AMEFA şi I.C.A. pentru popularizarea întrecerilor, precum şi activitatea de mobilizare a tineretului, pe care au susţinut-o cu entuziasm membrii consiliului asociaţiei sportive U.T.A. După entuziasmul cu care membrii U.C.F.S. din asociaţiile sportive arădane se înscriu la startul competiţiilor din cadrul crosului de mase „Să întîmpinăm 1 Mai” se poate prevedea că în prima etapă vor lua parte peste 15.000 de sportivi. la Sibiu: pregătiri intense Cele 60 de asociaţii sportive din oraşul Sibiu se pregătesc intens pentru organizarea primei faze a crosului de mase. „Să întîmpinăm 1 Mai”. Numeroşi tineri şi tinere s-au înscris pe listele de participare, iar organizatorii se îngrijesc de amenajarea traseelor. Majoritatea asociaţiilor sportive şi-au programat concursurile pe cunoscutul traseu din parcul „Dumbravă", care a găzduit în anii trecuţi importante competiţii de acest gen. Alte asociaţii au recunoscut trasee în împrejurimile fabricilor şi întreprinderilor. In cursul acestei săptămîni cele mai multe asociaţii îşi vor desemna învingătorii primei etape. In Capitală, primele întreceri ale sportivilor de la Fabrica de confecţii Tinerii din cadrul asociaţiei sportive a Fabricii de connfecţii au participat ieri după-amiază la primele întreceri — pe sectoare de producţie — ale crosului „Să întîmpinăm 1 Mai”. Acest eveniment a fost pregătit cu multă atenţie de consiliul asociaţiei sportive. Planul de acţiune în vederea organizării etapei pe asociaţie a fost făcut de mai multă vreme în colaborare cu comitetul U.T.M. O atenţie deosebită a fost acordată popularizării competiţiei, folosindu-se cu succes staţia de radioficare şi ziarul de uzină. Aceasta a făcut ca ieri după-amiază în jurul orei 16, numeroşi muncitori din sectoarele 2 şi 3 să fie prezenţi în curtea fabricii pentru a participa la primele întreceri de cros. In fiecare zi, pînă sîmbătă, toţi muncitorii care s au înscris în competiţie se vor întrece pe sectoare, urmînd ca sîmbătă să se desfăşoare, finala pe asociaţie. C. C. A. din nou pe drumul afirmării • Dobrescu şi Cismaş In mare formă • Fugiliştii germani in progres tehnic • Arbitrajele la înălţime In urma victoriei de duminică, boxerii de laC.A. au luat conducerea cu 2-1 asupra redutabilei echipe Vorwärts Berlin, pe care militarii au întîlnit-o pentru a treia oară. Dar invingînd detaşat o formaţie puternica, boxerii noştri au meritul în plus, de a fi realizat şi un spectacol pugilistic de Înaltă valoare, care a mulţumit pe cei 3000 de spectatori prezenţi în tribunele sălii Floreasca. Intr-adevăr, aşa cum subliniam în cronica noastră de ieri, militarii sunt pe punctul de a-şi forma din nou o echipă redutabilă, capabilă să înfrunte formaţii puternice din ţară sau de peste hotare. Este un merit al tînărului antrenor Gh. Fiat, a cării muncă conştiincioasă, dusă cu răbdare, începe să-şi arate roadele. Multă vreme ne vom aminti cu plăcere de boxul spectaculos, prestat de Dobrescu şi Cismaş. Tinerii Turcu şi Baciu nu s-au ridicat însă la valoarea colegilor lor de echipă. Poate că lipsa de experienţă, tracul cu care au intrat in ring să-i fi împiedicat să acţioneze la adevărata valoare, lucru observat îndeosebi la Turcu, Baciu a dovedit mai mult curaj, dar a făcut serioase greşeli tehnico-tactice. Vasile Neagu a dovedit din nou că e un boxer combativ, curajos, cu apreciabile cunoştinţe tehnice. Dar şi duminică, ca şi în meciul de la Constanţa susţinut cu scoţianul Robert Scott, Neagu a arătat că nu ştie să-şi dozeze eforturile, spre sfîrşitul partidei el dînd semne de oboseală. Oaspeţii au lăsat în general, o impresie bună, nu au aratat că alcătuiesc o echipă valoroasă, care pune un accent deosebit pe tehnică. Boxul sobru dar eficace al lui Schultz, contrele trimise cu promptitudine in momentul şi la locul potrivit, de Leslie Glesch şi Siegmund, ne-au dovedit că boxerii germani vor avea peste puţin timp un cuvînt greu de spus în ierarhia valorilor europene. Tritiluirea de duminică ne-a mai arătat că în cadrul echipei Vorwärts se duce o curajoasă acţiune de promovare a elementelor tinere. Majoritatea boxerilor de la Vorwärts au dovedit multă prospeţime, avînd toatelumile caracteristice tinereţii : forţă, combativitate, rezistenţă. La frumuseţea spectacolului pugilistic de duminică au contribuit şi arbitrajele prestate de Dittner (R.D.G), Gh. Dumitrescu şi M. Stănescu. R. CALARASANU In ultimul timp V. Mariuţan a avut comportări tot mai bune. Duminică dimineaţa el a obţinut o nouă victorie in faţa puternicului Siegmund, lată-l în foto- grafie trimițind cu precizie o directă de dreapta. SPORTUL POPULAR Pag. 14-a Nr. 3593 Dinamoviştii cramei învingători n R. P. Polonă Sîmbătă seara s-a desfăşurat în oraşul Stirova Voia (R.P. Polonă) o întîlnire internaţională de box între selecţionata locală şi echipa romînă Dinamo Craiova. Boxerii craioveni au avut o comportare foarte bună, reușind să cîștige intilnirea cu scorul de 12—8. lată rezultatele: V. Vintilă b. dese. Rumaninschel; C. Toma b.p. Pjinski; Kopeci b.p. I. Nicolae; V. Ionescu meci nul cu Arian; Komajewski b.p. D. Prunoiu; Dragnea b.p. Greiner; Tr. Stuparu meci nul cu Arger; P. Deca b.p. Clavas; Servan b.p. Ferenczi (decizie eronată); Ciobotaru b.p. Kiatcowski. Astă-seară boxerii români vor susţine o nouă întîlnire cu Hutnic Nova Huta. Gală de verificare inaintea turneului balcanic Mîine seară incepînd de la ora 19, va avea loc in sala Floreasca o reuniune de verificare a lotului reprezentativ care va participa la turneul balcanic de la Istanbul. Vor participa boxerii din lotul republican precum şi pugiliştii I. Rodicenco, G. Peterman, V. Bogoi şi St. Bogoi, invitaţi de federaţia de specialitate. Cu două săptămîni în urmă, într-o discuţie, Elena Leuştean şi Atanasia Ionescu ne spuneau glumind că „fără să încercăm să punem la... adăpost echipa noastră, vă asiguram — totuşi — de locul II in intilnirea cu echipa Uniunii Sovietice". La întrebarea noastră dacă se consideră dinainte învinse. Elena Leuşiean a precizat: — „Nu. Dar cine cunoaşte valoarea gimnastelor sovietice pune mai pufin la îndoială victoria lor. Noi nm face insă totul pentru o comportare cit mai frumoasă în compania naestrelor gimnasticii mondiale". Elena Leuşiean a avut dreptate. Cine a urmărit întrecerea de sîmbătă şi duminică s-a convins din nou că sportivele, sovietice au o valoare deosebit de ridicată pe care, la ora actuală puţine gimnaste din lurte o pot egala. Şi, printre acestea, se numără (spre satisfacţia noastră) şi maestra sportului Elena Leuştean, caii Sonia lovan şi Emilia Liţă. Formaţia oaspete a dovedit o mare siguranţă în execuţie la ,, mouse". Elocvent este însuşi fapul că la aceste exerciţii din echipa învingătoare o singură concurentă a repetat (Polina Asialova la paralele) în timp ce de la noi la acelaşi aparat au repetat Emilia Liţă, Atanasia Ionescu şi Sonia Iovan, iar la bîrnă Emilia Liţă şi Sonia Iovan. In privinţa exerciţiilor impusă, trebuie precizat însă şi un alt fapt şi anume acela al emotivităţii fccesive de care au dat dovadă sportivele noastre. Aceasta le-a împiedict să obţină rezultatele pe care le puteau înregistra în mod normal. A doua zi, cînd au prezentat exerciţiile liber alese, ele au fost mai sigure, în primul rînd, pentru că s-au eliberat de emoţia ce le-a stăpînit la ziua precedentă. Urmarea ? O evoluţie mai bună, concretizată în... note mai mari. La liber ales, diferenţa nu a mai fost aceeaşi. Exerciţiile noastre caracterizate — după cum observa una dintre arbitrele neutre, Eva Bartha (R.P. Ungară) — de elemente dinamice au făcut o bună impresie. Ele corespund nivelului mondial actual. In general, între felul de interpretare şi de execuţie a acestor exerciţii este o diferenţă între hol şi oaspete. Romîncele lucrează mai dinamic, mai „băieţeşte", la timp ce gimnastele sovietice împletesc aceste elemente cu cele artistice, dînd exerciţiilor mai multă feminitate şi graţie. Aşa este cazul la paralele şi tot aşa la sol. La paralele, sovieticele fac pauze mai mari între un element şi altul ceea ce le dă posibilitatea de a-şi păstra siguranţa, în timp ce noi, lucrînd mai dinamic — pinii la perfecţionarea exerciţiilor — puteam greşi mai uşor. Oricum, scopul propus pentru această întîlnire a fost realizat. Sovieticele au făcut un bun antrenament, iar noi ne-am putut verifica stadiul în care se găsesc exerciţiile impuse — pe care va trebui să punem im şi mai mare accent pînă la Olimpiadă — şi am controlat dacă exerciţiile „liber alese" corespund cerințelor mondiale. Cîteva cuvinte despre arbitraj. Brigada formată din Milica Sepa (R.P.F. Iugoslavia), Radka Penceva (R .P. Bulgaria), Eva Bartha (R. P Ungară), Eugenia Lavruşcina (Uniunea Sovietică) și Eliza Nedelcovici (R. P. Romînă) s-a achitat, în general, bine de sarcina pe care a avut-o. Diferenţele dintre unele note au fost cauzate — se pare — după interpretarea ce se dă exerciţiilor într-o ţară sau alta. ELENA MATEESCU Maestra sportului Elena Leuştean şi-a dovedit din nou valoarea. In concursul de sîmbătă şi duminică ea a ocupat locul 111 în clasamentul individual compus și la paralele și locul II la bârna, iat-o în fotografie lucrînd la sol. Foto: I. Mihăică Peste 130 de cicliste şi ciclişti au înfruntat timpul rece şi s-au prezentat duminică dimineaţa la startul cursei dotate cu „Cupa Victoriei” şi deschisă tuturor posesorilor de biciclete. Primii au luat startul seniorii, care aveau să-şi dispute intuetatea de a lungul a 80 km, pe şoseaua Bucureşti — Tîrgovişte. In ciuda vîntului rece, s-a pornit tare şi numai după 7 km de la plecare se produce evadarea hotărîtoare. Din pluton se desprind S. Duţă, I. Baciu, C. Melcioc, C. Moiceanu şi N. Niculescu, care vor rula împreună pînă aproape de sosire. Sprintul final este cîştigat de alergătorul Silviu Duţă (C.C.A.) cronometrat cu timpul de 2 h 18:09, urmat de C. Melcioc (Victoria), N. Niculescu (C.C.A.) în acelaşi timp. Pe locul IV a sosit C. Moiceanu (Victoria) la o diferenţă de 15 sec., iar locul V în clasament a fost ocupat de N. Grigore (C.C.A.) cu 2 : 23:17. Foarte disputate au fost şi celelalte curse, în care favoriţii au confirmat aşteptările. In mod deosebit se cuvine să remarcăm comportarea junioarei Aniţa Agopian şi a tînărului Gheorghe Radu, care au făcut din nou dovada calităţilor lor. Iată acum rezultatele celorlalte probe: Tineret (50 km) : 1. M. Maxim (Voința) 1 h 38:19 ; 2. C. Căpriţă (C.C.A.) 1h 38:19; 3. Gh. Stelian (Victoria)1 h 38:19; Juniori cat.. (30 hm): 1. D. Paraschiv (Victoria) 58:04; 2. C. Tudose (Victoria) 58:04; 3. G. Vasilescu (Victoria) 58:04; Juniori cat. a ITa (20 km) : A. Dragan (Voinţa) 45:11; Senioare (10 km) : Hermina Popescu (Dinamo) 29:48; Junioare (10 km): 1. Anita Agopian (Şcoala sportivă U.C.F.S.) 30:42; Biciclete oraş (10 km) : Gh. Radu (Victoria) 35:38. Pe echipe cupa a fost cîştigată de clubul Victoria DUMINICA : „CUPA PRIMĂVERII“ Pe circuitul din strada Maior Coravu se va desfăşura duminică dimineaţa competiţia „Cupa primăverii”, organizată de F.R.C. Această întrecere are caracter de selecţie în vederea alcătuirii lotului de alergători pentru „Cursa Păcii”. TR. I. Duminica, pe şoseaua Bucureşti-Tirgoviriuc Cicliştii au făcut o ultimă verificare înaintea competiţiei „Cupa primăverii" Iată un aspect din interesanta dispută a juniorilor de categoria I. Foto, U. Nandy. DECLARAŢII Ieri, după terminarea întîlniriî bilaterale de gimnastică R.P.R.—i U.R.S.S., am dorit să cunoaştem şi părerile oaspetelor cu privire la întrecerea respectivă. TAISIA DEMIDENKO, conducă- toarea lotului feminin de gimnastică a U.R.S.S. : „A fost o intîînire foarte frumoasă, cu care prilej s-a putut verifica - în general - pre- f lăţirea sportivelor noastre. In numele Federaţiei de gimnastică, al mişcării noastre sportive mulţumesc pentru modul amănunţit în care a fost pregătit acest concurs. Deşi şederea noastră a fost de scurtă durată, noi considerăm clipele petrecute alături de sportivele romînce ca momente ce nu se pot uita niciodată. Este deosebit de plăcut să concurezi în Romînia. Şi de această dată intilnirea de gimnastică între sportivele noastre şi sportivele romînce s-a desfăşurat sub semnul unei calde prietenii. Admir publicul dv. E foarte obiectiv şi ne-a aplaudat puternic în repetate rînduri pentru comportarea noastră. Sînt sigură că intilnirea sportivă dintre ţările noastre a constituit un mare ajutor şi schimb de experienţă pentru ambele echipe, mai ales în ceea ce priveşte pregătirea pentru Jocurile Olimpice“. LARISA LATININA : „Am concurat nu cu puţină emoţie. Ştiam că am o adversară serioasă in Elena Leuştean. Am făcut tot posibilul ca să aduc echipei mele punctele necesare, pentru a obţine victoria. Româncele sunt în evident progres şi dovedesc multă putere de luptă. Ele n-au făcut însă totul pentru a-şi stăpîni emoţia. Intîlnirea, mai presus de rezultat, a avut darul să întărească şi mai mult prietenia dintre sportivele sovietice şi cele din Romînia. Sper că din această întîlnire am învăţat şi unii şi alţii. Mi-a plăcut foarte mult publicul, mai a tes competenţa cu care a ştiut să răsplătească unele exerciţii dificile“.