Sportul Popular, iulie 1960 (Anul 15, nr. 3641-3657)

1960-07-09 / nr. 3645

Succese ale călăreţilor romi din concursul internaţional de la Aachen iV treie concurs hipic internaţional cie se desfăşoară în aceste zile la achen, cu participarea sportivilor din ţări, a prilejuit călăreţilor romîni nouă şi frumoasă afirmare. Performanţele realizate pînă în prezent sînt atît mai valoroase cu cît ele au fst obţinute în compania celor mai ani călăreţi din lume, prezenţi înesta zile pe baza hipică de la Aaţn. Călăreţii români au la Aachen,nul din cele mai mari centre de echiţie din lume, o comportare superară faţă de anul trecut. Dintre căliţii noştri, cele mai bune rezultate s-au înregistrat pînă acum la Aaren, Vasile Pinciu şi Gheorghe anga. Luni, în proba de durată, la care a luat parte concurenţi cu 70 cai, Gheorghe Langa a ocupat cu calul Rapsod locul 4 cu timpul de 1:28,după Thiedemann (R.F.G.), clasat pe reurile 2 şi 3. De remarcat că Langa condus aproape toată proba, pînă la 1 65-lea cal. Proba a fost cîştigată e Schökemüller (RP.G.). Tot Langa s-a clasat şi pe locul 9 cu calul Rubin. In proba de banchete, care s-a desfăşurat marţi, Langa s-a clasat cu calul Rubin pe locul 9. „Marele Premiu al Europei“ a revenit pînă la urmă călăreţului german Schökemüller cu 0 puncte penalizare. Miercuri au participat la proba de forţă 57 cai. Reprezentantul nostru, Langa, a terminat parcursul cu caii Rubin şi Rapsod, fără nici o penalizare. La baraj însă el nu s-a mai clasat. ★ AACHEN 8 (prin telefon). In cadrul marelui concurs internaţional hipic din localitate s-a desfăşurat joi proba de ştafetă la care au participat 9 echipe reprezentative. Pe ţări întrecerea a revenit gazdelor. Echipa romma, formată din Langa pe calul Rapsod, Pinciu pe Bîrsan şi Bărbuceanu pe Robot, a ocupat locul şase* înaintea formaţiei R.P. Polone, a combinatei Belgia — Danemarca — Elveţia etc. Vineri ,s-a disputat proba de 2 cai, la care au luat startul 17 echipe. Singurul nostru reprezentant în această probă, Langa (cu caii Rubin şi* Rapsod) a ocupat locul cinci cu puncte penalizare. Pe primul loc s-a situat Jarasnitzki (R.F.G.). Sâmbătă are loc cea mai interesantă probă a concursului, „Cupa Naţiunilor“. Selecţionata de handbal a oraşului Bucureşti joacă azi la Canton Selecţionata de handbal a oraşului Bucureşti, care a întreprins un turnen în Japonia, susţine azi primul ău meci în R. P. Chineză. Handbalştii noştri întâlnesc la Canton selecionata oraşului. In continuare, programul lor cuprinde următoarele ocuri : la 10 iulie cu echipa militară din Chinan, la 12 iulie cu selecţionata militară din Canton ; la 14 iulie handisliştii bucureşteni vor pleca cu avionl la Şanhai, unde la 16 iulie vor primi replica selecţionatei Şanhai la 17 iulie la Şanhai cu selecţionatalatiei militare; la 19 iulie vor pleca cu trenul la Pekin şi la 22, 24 şi 15 iulie vor disputa ultimele trei mecuri din cadrul acestui turneu. . Sportul capitalist aşa cum e Eshman Thomas nu s-a mai întors acasă... insula inundată de luminile puternice ale reflectoarelor, boxerul american de categoria grea Eshman Thomas îţi aruncă pentru ultima oară privirea tulbure asupra spectatorilor înnebuniţi de ,,amploarea" inimii feerii sale. Imaginea ștearsă a figurilor crispate a celor din sală se suprapunea alternativ altor imagini care nu-l părăsiseră tot timpul celor cincisprezece rînduri: privirea blinda a Mary-ei, sofia sa, zîmbetul gingaș al celor patru copilași. Curînd însă, un spasm mai puternic îi aduse pe buze un nou val de singe. își pierdu cunoștința, astfel că atunci cîmi l-au ridicat pe brancardă, nu mai simțea nimic. Mary Thomas aranja cu grijă căpsond blond al Janei, care zîmbea acum în somn unei imagini cunoscute numai de ea. — Mămico — interveni John, fiul cel mai mare — nu-i așa că tăticii cîștigă astăzi bani și o să-mi cum- Jim un baton de ciocolată mire, așa cum am văzut pe Avenue 23? — Da, scumpul meu, răspunse Mary zimbind, sigur că tăticul o să învingă astăzi și o să ci ştigi o grămailă maaare, maaaare de bani cu care ne vom cumpăra mmudtă, Și miluită, ciocolată... Mary zîmbi din nou de multișoara fericită și naivă pe care o făcu copilul cu gîndul la ciocolata mult visată. Speranțele ei însă, erau mult mai mari. De mult stăruise ca Thomas să abandoneze sportul acesta atît de primejdios. In sfîrșit, cind acceptase meciul de astăzi, Thomas îi făgăduise solemn că aceste va fi ultimul din cariera sa. Cu banii câştigaţi, sperau să poată închiria un mic garaj de alături, care să le asigure un venit movfest din care să poată trăi. încet, încet, imaginaţia începu să-i alunece în viitorul apropiat, pe care-l valea mai bun. îşi vedea parcă aevea soţul, venind zîmbitor şi anunţindu-i succesul repurtat astăzi în ultimul meci ao carierei sale. Privi cu încredere şi o nuanţă de bucurie nemărginită i se putea citi în ochi. Din pătuţul său, John urmărea cu ochii mari zborul în sig-zag al unui fluture de noapte ce se învîrtea bezmetic în jurul globului de la lampă. Apoi, adormi cu gîndul la ciocolata aceea mare văzută peste zi... Mary-ei se părea că acum viaţa este nespus de frumoasă, că oamenii toţi sunt nespuşi de buni, şi, în ritmul unei melmlii transmisă la radio, începu să schiţeze uşor paşii unui vals cunoscut. Muzica se întrerupse şi crainicul începu să transmită ultimele ştiri sportive ! ...„după violentele lovituri primite în timpul întîlnirii cu Roger Pryor, boxerul de categorie grea Eshman Thomas a încetat din viaţă în timp ce era transportat la spital...* Johny tresări în acel moment din somn și întrebă: — Mămico, a venit tăticii ? Eshman Thomas la Ahon, K. Kivala la Milano, Daniel Lynch la Hong-Kong, iată numai cîteva victime, din ultimul timp ale boxului profesionist. Acest sport, care în condiţiile capitalismului nu mai are nimic comun cu nobila artă a scrimei cu mănuşi, a devenit în mîinile managerilor lipsiţi de scrupule o afacere mănoasă, un „bussines". Aici se calculează meticulos ce venit poate să aducă întreprinzătondui o întîlnire care de multe ori poate costa viaţa unui om. Nimănui nu-i pasă dacă condiţia fizică, pregătirea tehnică, sau starea generală a unui boxer sînt corespunzătoare unei întîlniri. Nimănui nu-i pasă dacă o dată cu înfrîngerea unui boxer pe ring se zdrobeşte, se fringe definitiv viaţa unui om. Şi cîmd te gîndești că Maxim Gorki scria numele om cu „O" mare... I SZAKÁCS FOTBAL PE GLOB Mîine, finala „Cupei Europei“ Aşadar, mîine se consumă ultimul act al marii competiţii fotbalistice, care a angrenat în luptă reprezentative din 17 ţări europene. Pe stadionul Parc des Princes din Paris are loc finala primei ediţii a „Cupei ‘Europei" inter-ţări, care pune faţă în faţă echipele Uniunii Sovietice şi R.P.F. Iugoslavia. Iată, mai jos, cîteva amănunte suplimentare asupra întîlnirilor semifinale, putînd constitui o indicaţie asupra şanselor în confruntarea ultimă. La Marsilia, în faţa celor 40.000 spectatori s-au aliniat formaţiile: U.R.S.S.: Iaşin-Croheli, Maslenkin, Krutikov-Voinov, Netto-Metreveli, Ivanov, Ponedelnik, Bubukin, Meahi. R. CEHOSLOVACA: Schroiff-Safranek, Popluhar, Novak-Bubernik, Masopoust- Vojta, Moravcik, Kvasnak, Bubnik, Dolinski. întreaga partidă poate fi împărţită în două părţi distincte. O primă perioadă — mai scurtă — în care au dominat fotbaliştii cehoslovaci, dominare însă sterilă, în care atacurile lor au fost stăvilite cu multă siguranţă de apărarea sovieticilor. A doua perioadă — începînd aproximativ din minutul 30 — se caracterizează prin preluarea iniţiativei de către echipa U.R.S.S., care a manifestat apei o superioritate tot mai accentuată pînă la finele meciului. Factor determinant a fost, fără îndoială, impecabila pregătire fizică a reprezentativei U.R.S.S., care a completat perfect tehnica înaltă a licitărilor ei şi buna orientare tactică. Comentatorii posturilor franceze de radio au acordat calificative elogioase echipei sovietice, insistâid tocmai asupra acestui fapt, al ritmului susţinut de joc pe care ea poate să-l păstreze în tot cursul meciului. „N-am văzut niciodată o echipă de fotbal care să poată retrage atît de rapid toţi oamenii în apărare, ca imediat apoi să pornească la atac cu toată formaţia, minus stoperul şi portarul...“ — declara entuziasmat radioreporterul postului Monte Carlo. Menţiuni speciale se cuvin portarului Iaşin şi interului dreapta Ivanov, autorul a două dintre goluri Ca o concluzie, scorul de 3—0 (1—0) în favoarea echipei U.R.S.S. redă foarte fidel fizionomia jocului, în care fotbaliştii cehoslovaci nu s-au ridicat la înălţimea învingătorilor decit la începutul primei reprize. Ast Fireşte, francezii au suferit o mare decepţie pierzînd meciul de la Paris. Nu e mai puţin adevărat, însă, că echipa R.P.F. Iugoslavia, deşi condusă la două puncte diferenţă în cursul partidei, a jucat organizat, dominînd cea mai mare parte din timp. In special atacul iugoslav (cu aripa: Sekularac-Kostici, foarte agresivă) a funcţionat remarcabil. Iată evoliţia scorului: 1—0, 1 — 1, 1—2, 1—3, 2—3, 2— 4 (gol marcat din ofsaid de Heure)), 3— 4, 4—4, 5—4. Francezii au scuza mai multor lipsuri din formaţia lor de bază. Iată echipele: FRANŢA: Lamia- Wendling, Herbin, Rodzik-Marcel, Ferrier-Heute, Müller, Wisnieski, Stievenard, Vincent. R.P.F. IUGOSLAVIA: Soskici-Durkovici, Zebet, Iusufi-Ianetici, Perusici-Knez, Iesikovici, Galici, Sekularaţ, Rostiri. Campionatul U.R.S.S. In cea de a V-a etapă a returului campionatului unional (seria I) s-au înregistrat următoarele rezultate: Moldova Chișinău—Zenit Leningrad 2—1, Torpedo Moscova—Avangard Harkov 2—1, Daugava Riga — Spartak Erevan 2—0, Pahtialitor Taskent — Dinamo Moscova 1—1, Kaîev Tallin — Dinamo Tbilisi 2—5. In clasamentul seriei pe primul loc confirmă să se afle Torpedo cu 23 p. urmată de Dinamo Tbilisi — 17 p. S.K.A. Rostov și Daugava Riga cu cite 16 p, Dinamo Moscova, Spartak Erevan și Zenit cu cite 15 p. In grupa a II-a, în etapa de la Zadna a campionatului unional de fotbal, «tip» T.S.K.A. Moscova a învins cu scorui de 6—1 pe Lokomotiv Mosfruntasa clasamentului. Alte resuriste : Dinamo Kiev-Spartak Moscow's 3—3 ; Kairat Alma Ata-Sahtior Stavno 2—0 ; Admiralteet Leningrad- Spartak Vilnius 1—1 ; Neftianik Baku- Arapii* Sovietelor Kuibîșev 0—0. Lokomotiv Moscova comducem 20 puncte, urmată de T.S.K.A. şi ALmi. rakeetarte 19 prirte TJD.NJL — campioană a R. P. Bulgaria A hiat sfîrşit şi campionatul R.P. Bulgaria. Titlul de campioană a revenit şi în acest an echipei T.D-N. A. din Sofia. Echipa Spartak Pleven a retrogradat in categoria B. Iată rezultatele înregistrate în ultima etapă: T.D.N.A.—Lokomotiv Sofia 1-1, Spartak Sofia—Slavia Sofia 2—2, Levski— Septemvri 2—0, Botev Plovdiv—Mini Dimitrovo 4—2, Spartak Pleven—Spartak Plovdiv 0—2, Dimar Ruse—Spartak Varna 3—0. • întâlniri internaţionale ale echipelor sovietice : S. K. Rostov pe Don-Galatacarai (Istanbul) 3—0 ; Sirak (E*wnm)~Sel. Alep Siria — 2—1. X. T.O.N.A. 22 12 8 2 42:12 32 2. Levski 22 11 6 5 32:21 28 X Lokomotiv 22 7 8 6 31:22 23 4. Slavia 22 7 9 6 30:22 23 3. Minior Mmitrovo 22 8 6 8 27:25 22 4. Septembr 22 7 8 7 33:31 22 7. Botev Plovdiv 22 8 3 9 30:31 21 8. Dunav Rose 22 7 4 9 29:34 20 9. Spartak Plovdiv 22 4 12 6 21:28 20 10. Spartak Varna 22 6 8 8 27:38 20 11. Spartak Sofia 22 5 9 8 21:23 19 12. Spartak Pleven 22 3 8 11 14:32 14 Primele întreceri in concursul internaţional de tir prin corespondenţă Pe poligonul Tunari din Capitală a început o nouă ediţie a concursului internaţional de tir prin corespondenţă, organizat de D.O.S.A.A.F.Moscova, la care participă reprezentativa A.V.S.A.P. din ţara noastră, alături de echipele altor ţări de democraţie populară, întrecerile au prilejuit rezultate bune în comparaţie cu ediţia de anul trecut. Trăgătorii noştri fruntaşi s-au întrecut ieri la două probe: pistol precizie 60 de focuri şi armă liberă calibru redus 3X40 focuri. Cu toate că o parte din trăgătorii noştri au sosit sîmbătă de la Leipzig — unde au participat la un concurs internaţional — ei au realizat rezultate satisfăcătoare. La succesul lor a contribuit şi vremea prielnică întrecerilor. Iată primele rezultate: PISTOL PRECIZIE 60 BOCURI : 1. Ilie Niţu 541 p., 2. Ene Drăgan 540 p., 3. Traian Bodnărescu 539 p., 4. Titus Manicatide 535 p., 5. Neagu Bratu 531 p.; ARMA LIBERA CALIBRU REDUS 3X40 FOCURI., poziţia culcat: 1. N. Rotaru 394 p., 2. Valerul Panţuru 393 p., 3. Iosif Sîrbu 391 p., 4. C. Antonescu 380 p., 5. Marcel Rusescu 387 p.; poziţia genunchi: 1. M. Ferecaţu 387 p., 2. N. Rotaru 382 p, 3. Iosif Sîrbu 382 p., 4. C. Antonescu 379 p., 5. Marcel Rusescu 375 p.; poziţia, in picioare: 1. N. Rotaru 368 p., 2. C. Antonescu 366 p., 3. M. Rusescu 365 p., 4. Marin Ferecatu 364 p., 5. Iosif Sîrbu 362 p. Clasamentul la trei poziţii: L N. Rotaru 1144 p., 2. M. Ferecatu 1138 p, 3. I. Sîrbu 1133 p., 4. C. Antonescu 1133 p., 5. Marcel Rusescu 1127 p. Duminică, tot la poligonul Tunari, va avea loc proba de armă militară din cadrul acestui concurs. N TOK.AGEK — coresp. CANOTORII NOŞTRI PARTICIPĂ LA „REGATA LUCERNA” Azi şi mîine se desfăşoară La Lucerna, în Elveţia, un mare concurs internaţional de canotaj academic. La acest concurs participă şi un grup de canotori români, printre care Ştefan Pongiraţ, Radu Nicolae, Ştefan Kurecska, Ion Bulugioiu şi alţii. Sportivii români s-au înscris la probele de 2 fără cîrmaci, 2-j-d, 4-1-l şi 4— fără cîrmaci. In fotbalul american Numărul accidentelor grave a sporit mult la ultimul timp. e~ Se preface, mister arbitru I Se preface II Desen de & CLAUDIU SPORTUL POPULAR Hr. 3645 Pag. a 7-$ Ultimele știri ■ MECIUL DE tenis de masă (tineret) U.R.S.S.—S.U.A. a revenit sportivilor sovietici cu scorul de 7—2. A urmat, la Moscova, un turneu internaţional, cîştigat de tînăru jucător sovietic Ghenadii Averin. ■ O SERIE DE rezultate excepţionale au marcat primele două zile ale campionatelor de nataţie ale U. R. S. S.: 100 m fluture: Kiselev 1:02,6 (rec. unional) ; 200 m bras: Prakopenke 2:38,0 (rec. unional); 100 m über .* Serbovski 57,4; 200 m fluture: Kuzmin 2:20,9 (rec. unional); 100 m fluture femei: Valentina Pozniak 1:13,7. ■ DUPĂ 11 RUNDE, in turneul de şah de la Buenos Aires pe primele locuri se află Reshewky, Evans şi Unzicker 7/2, Uhlmann 7, Olafsson 6/2, Korcinoi şi Szabó 6 (1). ■ CAMPIONATUL de pentatlon modern al U.R.S.S. a revenit lui Hanno Selg 4980 p., urmat de N. Tatarinov şi B. Pahomov. Campionul mondial I. Nevikov s-a comportat sub nivelul posibilităţilor sale. ■ PE VELODROMUL din Tuia a inceput întîlnirea triunghiulară de ciclism R.P. Ungară—R. D. Germană— U.R.S. Proba de viteză a revenit lui Romanov (U.R.S.S.), iar la urmărire pe echipe prima s-a clasat selecţionata olmpică a Uniunii Sovietice. ■ IN CADRUL campionatelor de debur ale Italiei, in proba de viteză, Baiardoni a parcurs ultimii 200 m în IU. ■ DUPĂ ALTE două etape ale Turrotai Franţei „tricoul galben" continuă să se afle în posesia ciclistului italian Nencini, urmat de Riviere (Fr). la 1 min. 38 sec., Adriaenssens (Belg.) la 2 min. 25 sec., Battistini fii) la 6 min.