Sportul Popular, august 1960 (Anul 15, nr. 3658-3674)

1960-08-25 / nr. 3671

Mesajul adresat de K. S. Hruşciov participanţilor la cea de a 17-a ediţie a Jocurilor Olimpice MOSCOVA 24 (Agerpres). — TASS transmite : Preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., N. S. Hruşciov, a adresat un mesaj participanţilor la cea de-a 17-a ediţie a Jocurilor Olimpice, care se deschide la 25 august în capitala Italiei. Fie ca cea de-a 17-a ediţie aJocurilor Olimpice să contribuie la întărirea continuă a legăturilor frăţeşti dintre sportivii diferitelor ţări, se spune în mesaj. In numele guvernului Uniunii Sovietice şi în numele său personal, N. S. Hruşciov salută pe reprezentanţii tineretului sportiv din lume. Guvernul Sovietic, se spune în mesaj, acordă o mare însemnătate întilnirilor sportivilor din diferite ţări şi le acordă un sprijin multilateral. Suntem convinşi că cea de-a 17-a ediţie a Jocurilor Olimpice va constitui un nou pas pe calea întăririi încrederii şi prieteniei dintre popoarele tuturor ţărilor. A început concursul internaţional de tenis de la Moscova MOSCOVA 24 (prin telefon). — Duminică au început în capitala U.RSS.S. întrecerile turneului internaţional de tenis la care participă jucători şi jucătoare din R.P. Ungară, R.S. Cehoslovacă, R.P. Chineză, R.D. Germană, R.P. Polonă, R.P. Bulgaria, U.R.S.S., Australia, Anglia, Franţa, R.P.F. Iugoslavia şi R.P. Romînă. Din cauza timpului nefavorabil, meciurile se desfăşoară în două săli: Satitior (2 terenuri) şi Dinamo (un teren). Dintre rezultatele surpriză menţionăm următoarele: turul II: Parmas (U.R.S.S.) — Iovanovici (R.P.F.l.) 3-6, 6-3, 6-0, Manyewski (R.P.P.)-Leyus (U.R.S.S.) 1-6, 6-0, 6-0, Radzio (R.P.P.)— PUici (R.P.F.1.Í 3-6, 7-5, 10-8. Borovski (U.R.S.S.) — Schönbom (R.S.C.) 6-3, 7-5, Mirza (U.R.S.S.)—Piatek (R.P.P.) 6-3. 6-2. Doi dintre reprezentanţii noştri I. Ţiriac şi Gh. Viziru au obţinut victorii în primele trei ture, iar Bosch a pierdut în turul II la campionul R.P. Chineze, Chi Ciun-hua, cu 2-6, 7-9. Iată rezultatele tehnice: turul I: Viziru—Nasetkin (U.R.S.S.) 7-5, 6-8, 6-3, Bosch—Museilian (U.R.S.S.) 6-2, 6-3; turul II: Viziru — Stahlberg (R.D.G.) 3-6, 6-4, 9-7. Cu un joc mai ■ înainte Stahlberg îl eliminase pe bulgarul Ciuparov cu 6-0, 6-2. Tiriac— Kolubov (campionul Moscovei) 7-5, 6-1; turul III: Ţiriac — Renavand . (Fran(a) 6-2, 6-1, Viziru—Manyewski ■ (R.P.P.) 6-2, 6-4; dublu bărbaţi: hi- rul I: Ţiriac, Viziru—Borovski, Ko- ■ lubov (U.R.S.S.) 7-5, 6-0. Concursul continuă. Joi, în sferturile de finală , se vor juca următoarele partide: Vi- ] ziru—Gasiarek, Ţiriac—Gulyas, Kata • na—Mei Fuci, Radzio—Ciu Cilin] hua. ÎNTilNIRE INTERNAŢIONALA DE BOX LA IAŞI IAŞI 24 (prin telefon). Marţi seara s-a desfăşurat în localitate întîlnirea internaţională de box dintre echipele reprezentative ale regiunilor Iaşi şi Chişinău. Boxerii sovietici au obţinut victoria cu scorul de 13—7, impresionînd prin forţă, rezistenţă şi combativitate. REZULTATE TEHNICE: Gh. Dima (I) b.p. V. Prinţ (C); V.Mahu (I) b.p. V. Piaţa (C) ; V. Nichitin (C) mecinul cu C Calenciucul) ; Gh. Vieru (I) bv. Gh. Kuzneţov (C) ; V. Taraneneco (C) b.k.o. 2 D. Iepure (I) ; D. Kazlov (C) b.p. Gr. Verepceanu (I) ; V. Barea (C) b.k.o. 2 E Spulber (I) ; V. Sitnikov (C) b.ab. 2 T. Crîngașu (I); A. Hanasiv (C) b.k.o. 2 V. Trandafir (I) ; A. Konstantinov (C) b.ab. 1 N. Motoc (I). Intîlnirea revanșă se va desfășura joi seară. GH VASILIU-coresp Echipa de volei a R. S. Cehoslovace a ciştigat turneul de la Budapesta BUDAPESTA (prin telefon). Duminică seara s-a încheiat importantul turneu internaţional, care timp de 6 zile a captat interesul amatorilor de volei din Budapesta. Turneul a fost ciştigat de echipa R.S. Cehoslovace, care şi-a dovedit încă o dată superioritatea. Doar în penultima zi voleibaliştii cehoslovaci au fost puşi în dificultate de jucătorii iugoslavi: R.S. Cehoslovacă—R.P.F. Iugoslavia 3—2 (9—15, 2—15, 15—4, 15—6, 15—11). In ultima zi, campionii mondiali au trecut mai uşor decît se aşteptau de echipa ţării gazdă, cîştigînd cu 3—1 (13—15, 16—14, 15—8, 15—4). Manifestînd o accentuată revenire în formă, sportivii romîni au cucerit în ultimele două zile tot atîtea victorii : sîmbătă — R.P.Romină—RP. Ungară II 3—0 (1, 13, 5), duminică — R.P. Romînă—R.P.F. Iugoslavia 3—0 (9, 6, 3). Iată celelalte rezultate: R.P. Ungară I—R.P. Bulgaria 3—1 (15—3, 13—15, 15—6, 15—11), R.P. Bulgaria—RP. Ungară II 3—0 (11, 13, 5). Clasamentul final: R.P. Cehoslovacă, R.P. Ungară I, R.P. Romînă, R.P. Bulgaria, R.P.F. Iugoslavia, R.P- Ungară II. FOTBAL PE GLOB ♦ Marţi s-au desfăşurat primele meciuri din turneul final al campionatului U.R.S.S. Dinamo Kiev a întrecut cu 5—2 pe Lokomotiv Moscova, iar Torpedo Moscova a cîştigat cu 1—0 întîlnirea susţinută în compania campioanei unionale, Dinamo Moscova. ♦ Torpedo Moscova şi-a încheiat turneul în R.F. Germană. In ultimele două întîlniri fotbaliștii sovietici au terminat la egalitate (2—2) cu F.S.V. Frankfurt și au intrecut în mod categoric (8—1) pe München 1860. O altă echipă sovietică de categorie A se află în turneu în străinătate: Zenit Leningrad. In primul meci susţinut în Canada fotbaliştii sovietici au întrecut cu 6—0 selecţionata provinciei Manitoba. A ÎNCEPUT CAMPIONATUL CEHOSLOVAC la prima etapă a campionatului R.S. Cehoslovace s-au înregistrat următoarele rezultate: Ruda Hvezda Bratislava — Bánik Ostrava 4—I, Spartak Sekolovo — Spartak Hradec Kralove I—4, Dinamo Praga — Spartak Stalingrad 0—1, Spartak Trnava — Tatran Preşov 1—0, Trencin —V Dukia Praga 2—8, Snop Kladno — T Slovan Bratislava I—1, Ruda Hvezda X Brno — Slovan Nitra 1—1. ♦ Anglia va găzdui campionatele*■ mondiale de fotbal din 1966 ( ROMA, (Agerpres). Congresul federaţiei internaţionale de fotbal (F.I.F.A.) a acordat Anglie, or ganizarea campionatului mondial din 1966. Meciurile vor avea loc în oraceşele Londra, Manchester, Liverpool, ♦ Birmingham, Sunderland, New Castle, T Sheffield. Pentru Anglia au votat 34 ♦ de delegaţi, iar pentru R. F. Germană, care a candidat de asemenea pentru o organizare, au votat 27. După cum se ştie, cea de-a 7-a ediţie a campionatu- lui mondial de fotbal va avea loc în anul 1962 în Chile, între 30 mai şi 17 iunie. ţ ♦ Iată cîteva rezultate înregistrate în prima etapă a campionatului austriac: Rapid — Simmering 1—0, Wiener Sportklub — Wiener Neustadt 4—2, Austria — Vienna 3—0, A.S.K. I Linz — Graz 4—2. * Printre sportivii romînî în ajunul J. D. Prin telefon de la trimişii noştri speciali ROMA 24. Astăzi la Roma s-a bătut primul record: cel al temperaturii, care a atins pentru prima oară de cînd sintem aici 3o grade la umbră ! Şi ceea ce nemulţumeşte mai mult pe sportivi este nu atît temperatura de astăzi cît... previziunea Institutului meteorologic că temperatura este în creştere... Aşa încît în zilele viitoare va fi cel puţin la fel de cald, iar cerul la fel de senin (de mai multe săptămîni pe cerul Romei n-a apărut nici un nori). Cîţiva membri ai Comitetului de Organizare, mai sceptici, ne spuneau ieri că n-ar fi exclus ca după o atît de lungă perioadă de căldură să urmeze o furtună care să transforme ceremonia de deschidere într-un spectacol asemănător celui de acum opt ani de la Helsinki, unde defilarea atleţilor s-a făcut în mantale de ploaie, pe o pistă care aducea mai mult cu una... nautică. In satul olimpic, apropierea deschiderii festive se simte din plin. La serviciile de spălătorie și călcătorie a trebuit dublat numărul personalului de deservire , sute de sportivi își pun la punct uniformele, iar unii au făcut astăzi chiar mici repetiţii de... defilare pe aleile satului. Ziarele italiene publică astăzi liste cu descrierea uniformelor pe care le vor purta delegaţiile, deşi recunoaşterea lor va fi destul de simplă deoarece în fruntea fiecărui tot va defila un purtător de placardă cu numele ţării respective. Sportivii români se pregătesc şi ei cu grijă pentru ceremonia de deschidere, la care vom participa cu 90 de sportivi (cei care au probe noi nu vor defila) avînd în frunte ca port-stegar pe aruncătorul de suliţă Bizim. Pînă atunci, antrenamente intense. Antrenorul Gh. Fiat, care se ocupă împreună cu antrenorul Ion Popa de ■lotul nostru de box, se arată mulţumitde forma celor 9 pugilişti. In aceste zile ei au lucrat la mănuşi cu boxerii brazilieni şi bulgari. O formă bună are şi Mircea Dobrescu. Pe luptători îi poţi vedea, în ciuda căldurii sufocante, înfăşuraţi în halate groase, alergînd printre clădirile satului olimpic şi... repeziridu-se din cînd un cînd în sus, pe scări. Vineri dimineaţa se va face cîntarul şi nici unu! nu vrea să fi făcut drumul pînă la Roma, pentru a ieşi din luptă pentru... depăşire de greutate. Cei maî activi , asemenea crosuri la 35 grade sînt uptătorii din categoriile mici: Pîrvulescu, Cernea, Şulţ. Văzîndu-i alergînd pe o astfel de căldură, Leon Potman (care şi-a început activitatea sportivă, ca luptător) ne spunea că nu egretă deloc că a abandonat prima . .. vocaţie... Pînă la începerea conarsului luptătorii noştri mai fac antrenamente de gimnastică, alergări şi... otbal pe excelentul gazon din apropierea blocului nr. 24 de pe via Argentina, în care locuiesc. Caiaciştii şi canoiştii, care s-au an- trenat intens marţi pe lacul Albano, aşteaptă şi ei cu nerăbdare tragerea a sorţi de joi. Singurul mai puţin bine dispus este Stavru Teodorof care a suferit o întindere musculară la braţul stîng. Vie activitate printre jucătorii de polo. Pentru ei lucrurile s-au limpezit. Ştiu încă de luni seara unde vor juca, cu cine şi cînd. Atleţii s-au antrenat pe stadionul din apropierea satului olimpic, unde au fost urmăriţi de ziaristul italian Mario Galinelli, care a publicat apoi în „Corriere dello Sport“ un amplu reportaj în care se ocupă de fiecare reprezentant al ţării noastre. Vorbind despre Vamos, al cărui nume îl situează in titlul reportajului, alături de brazilianul Da Silva, de alergătoarea americană Rudolph și de săritorul grec cu prăjina, Roubanis, ,,Corriere dello Sport“ scrie, ,E lui atlet de staturi medie, dar robust, tocmai cit îi ști bine unui semifondist. Are o excelent mlădiere a gambei, un mers regulat , liniştit. Despre Bizim acelaşi zi a scrie că este un atlet complet came „are o valoare de 80 de metri şi chin mai mult“. Călăreţii se antrenează zilnicii Platoni Vivaro şi la Villa Borgese Pinciu, Langa şi Bărbuceanu, reprezentanţii noştri la obstacole, trăieste fiecare dată atmosfera de concurs deoarece la antrenamentele de călării asistă regulat cîte 5—6 000 de oameni Interesul publicului din Roma pentru călărie este atît de mare îneît bilete pentru „Marele premiu de obstacole" (individual) au fost vîndute toate încă de astă iarnă ! Recer, Kadar, Lupancu Molnar, Fleischer — concurenţi, proba completă — fac antrenament la 40 km de Roma. Caii sunt sănătoşi Pinciu intenţionează să concureze cu Bîrsan la „Marele premiu de obstacole“ şi numai dacă Bîrsan nu va fi satisfacţie va intra în „Cupa Naţiunilor" cu Mindir. Primele noutăţi şi despre gimnaste care au sosit la Roma duminică. Ei s-au antrenat marţi la Terme di Caracalla, locul în care va avea loc şi concursul olimpic. Antrenamentele noastr s-au desfăşurat în comun cu cele ai echipei italiene. Elena Leuştean, car a lucrat cu efort normal, fiind comple restabilită după accidentul suferit la un deget, Sonia Iovan, Uta Poreceanu Elena Niculescu şi celelalte gimnast ale noastre au lucrat cot la cot cu surorile Miranda şi Rosella Cicognan Gabriela Santarelli şi cu celelalte gimnaste italiene, vechi cunoştinţe prietene. Antrenorul Gavis Jianu nedeclarat că locul de concurs este excelent. Foarte, apreciat de gimnastei noastre este mai ales podiumul de sol, destul de elastic. Aparatele, o fabricaţie italiană, sunt de calitate, î special paralelele. Cel mai liniștit este deocamdat Stefan Petrescu, antrenorul hatterofililor Baroga și Balas. Probele lor s dispută tocmai la 7 septembrie. T toate acestea simpaticul „trio“ poat fi întîlnit de trei ori în fiecare zi p podiumul de la Aqua Acetosa... Acestea sînt numai cîteva din in preside pe care le-am cules în vizit pe care am făcut-o sportivilor nosh în satul Olimpic şi la bazele fi nu continuă să se antreneze cu sîrguinţi  Ultimele ştiri de la Roma ! ♦La concursul de gimnastică par► ticipă 35 de ţări, iar la călărie 29. La tir s-a înregistrat cel mai mare ► număr de înscrieri din istoria Jocurilor Olimpice: 59. In clasamentul nu► mărului de ţări participante pe ramuri ►de sport, tirul este pe locul 2 după ► atletism la care participă 75 de ţări. [ ♦ la clubul instalat intr-o clădire ► în formă de hexagon din satul olimpic, echipa olimpică a Braziliei contdusă de campionul olimpic Da Silva •a dat un spectacol muzical improvizat, care s-a bucurat de un mare succes, ► ceea ce a făcut pe mulţi să cearărepetarea lui. ♦ Săritorul de înălţime australianul [Charles Porter (creditat cu 2,12 m) ,a venit la Roma împreună cu tatăl [și cu mama sa, care-l asistă la tipicare antrenament. Întrebat cum explică acest lucru, tatăl lui Porter a declarat că nu uită că în 1956 la ► Melbourne tatăl săritorului în înălţime Dumas, care a devenit campion ► olimpic venise şi el tocmai din America şi asistase la antrenamente şi laconcursul fiului său... [ ♦ A făcut senzaţie printre ziarişti ■ ştirea afişată pe panoul de atletism,că un atlet cubanez pe nume Figuerolaa declarat că poate ameliora recordulde 10 secunde pe 100 m. După o ord ’.de discuţii aprinse o notiţă de corec■tură a pus capăt acestei „senzaţii“ [ precizînd că dintr-o greşeală a unei ■ dactilografe s-a bătut 10 sec. în loc Ide 10.2... ► ♦ La exerciţii libere gimnastele so* * ► vietice lucrează pe melodia „Volare", ►de Modugno ceea ce arată că şi la ►concursul olimpic vor concura pe a► ceeaşi melodie. ► ♦ Antrenorul echipei de fotbal al Iugoslaviei, Cirici, a declarat că consideră ca favorite ale turneului echipele Bulgariei, Ungariei şi cu frumoase posibilităţi de afirmare, echi► vele Danemarcei și Poloniei. Să fie vorba doar de modestie?!... ► ♦ înotătorii australieni au făcut d iritaţii oculare din cauza concentrației ► prea mare a clorului în apa bazinului ► olimpic. ► ♦ Astăzi au avut loc tragerile la sorţi a seriilor la canotaj academic. ► La proba de 4-5-l rame sînt înscrise21 echipe, iar România face parte din prima serie cu Spania, Grecia, Italia, • Australia şi Finlanda. Im. 4 fără cirimaci sunt înscrise 16 echipe împărţite •în trei serii. Ţara noastră concurează din seria a II-a alături de Canada, Africa de Sud, Cehoslovacia şi Australia. Im 2 fără climaci 19 echipe împărţite in 4 serii. Rominia face parti din seria a II-a împreună cu Italia, Suedia, Argentina şi Danemarca. La 2-\-l 18 echipe, 3 serii. Rominia face parte din seria a II-a cu Olanda, Ungaria, Spania, Argentina şi Elveţia. Probele eliminatorii se vor disputa în zilele de 30 şi 31 august. ♦ Astăzi a avut loc la Roma Congresul Federaţiei Internaţionale de Canotaj Academic. Cu această ocazie s-a stabilit ca viitoarele campionate europene de canotaj din 1961 să aibă loc la Praga între 11—20 august pentru echipele feminine şi între 25— 27 august pentru cele masculine. In 1962 s-a stabilit organizarea campionatelor mondiale masculine la Lucerna (Elveţia), iar federaţia poloneză a prezentat federaţiei internaţionale o propunere de a fi incluse în program şi campionate mondiale feminine. Propunerea va fi discutată la congresul de la Praga care va avea loc în 1961. S-au încheiat lucrările congresului CIO ROMA (Afterpres). Au luat sfîrşit lucrării«* congresuli Comitetului Olimpic Internaţiona (CI.O.). Printre hotărîrile luate cu acest prilej se remarcă includerea spotului naţional japonez .Judo” ca spo olimpic. El va figura în programa Jocurilor Olimpice de la Tokio. De asemenea, s-a decis ca bobul și skeletonul, care au lipsit din programul Jocurilor de iarnă de la Squaw Valley, fie incluse din nou cu ocazia Jocurile de la Innsbruck (1964). Ca președint al C.I.O. a fost reales Avery Bruidage. La închiderea ediţiei — echipa de polo a ţării noastre a fost astfel alcătuită pentru meciul aItalia : Ştefănescu — Bădiţă, Zahan — Blajec — Szabó, Grinţescu, Kroner Antrenorul italian Zolyomi a anunţat azi că nu a putut definitiva formaţia — Cicliştii noştri intră în concurs vineri dimineaţă cînd pe Via Cristoforo Colombo se va da startul în proba pe 100 km,contratimp pe echipe Conform tragerii la sorți, echipa noastră (alcătuită din Moiceanu, Zanuni Şelaru şi Cosma) va porni a doua, după Indonezia. Vor participa 29 de ţări. Marţi dimineaţă la Grotarossa va avea loc proba individuală (12 tur, 15 km). Vom fi reprezentaţi probabil de aceiaşi ciclişti ca la proba de 100 . La probele de tir vor participa 412 concurenţi reprezentînd 52 de ţări Din cauza numărului mare de înscrişi, la unele probe vor avea loc eliminatorii, deşi iniţial nu erau prevăzute (la armă liberă calibru mare de pildă) La talere cei 72 de înscrişi vor disputa eliminatorii pentru a califica 36 de trăgători. Au fost desemnaţi reprezentanţii noştri la tir: Antonescu şi Ferecaţi la armă liberă calibru mare, Sîrbu şi Rotaru la armă liberă calibru redus Sîrbu şi Rotaru la 60 focuri poziţia culcat, Petrescu şi Maghiar la pistol viteză, Maghiar şi Niţu la pistol precizie, Dumitrescu şi Enache la talere. Astă seară încep eliminatoriile de box. Pugilişti noştri nu intră în cele 12 meciuri din prima zi, ei urmînd să intre pe ring în zilele următoare, după cum urmează: muscă: M. Dobrescu — Neves (Brazilia) ; cocoș: Puiu Nicolae — Bel Ha (Tunis); pană: C. Gheorghiu — Blaj (Ghana); semiuşoară I. Mihalic — Jarvenpăă (Finlanda) ; semimijlocie: V. Neagu — Mosele (Nigeria) ; mijlocie-ușoară : N. Stoenescu cu învingătorul dintre Dialo (Franţa şi un concurent iugoslav care nu a fost încă desemnat şi care vor boxa joi mijlocie : I. Monea — Paparizov (Bulgaria) ; semigrea : Gh. Negrea — Oywelio (Uganda) ; grea : V. Mariuţan — Sioz (Franţa). — Intr-un meci amical de fotbal R. P. Bulgaria a învins Brazilia cu 2—1 — Ieri s-a anunţat lista definitivă a celor 87 de ţări participante. Redacţia şi administraţia Bucureşti str. Vasile Conta nr 16, telefonul 10.05. Interurban 72, nr. 1—2 STAS 3432, întreprinderea Poligrafiei Nr. 1, str. Brezoianu 23—25. • . m Abonamentele te fac la oficiile poştale prin factorii poştali şi difuzorii din întreprinderi.