Sportul Popular, martie 1961 (Anul 16, nr. 3785-3797)

1961-03-20 / nr. 3791

■— ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ......................................................... ------------------------------------------------— --------------------------——-----------------------------—--------------------------- R PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE. INITI-VĂ 1 Organ al Uniunii de Cultură Fizica și Sport din R. P. Romina —- ------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------— ——.—-----------------———-- ---------------ANUL XVII —Nr. 3791 ★ Luni 20 Martie 1961 ★ 4 pagini 25 bani axaaWKanaffrx -»a— Echipa de handbal in Ştiinţa Bucureşti a cucerit „Cupa Campionilor Europeni“ Joszef Hermanek, preşedintele comisiei de organizare a „Cupei Campionilor Europeni“ felicită pe căpitane echipei Ştiinţa Bucureşti, Josefina Ştefănescu, oferindu-i frumoasa cupă de cristal. Telefoto AGERPROS Handbalul nostru in plină strălucire O nouă floare la buchetul de trandafiri K. I* ROMINA CAMPIOANĂ MONDIALĂ, IN H — LA FEMEI K. P ROMNA VICECAMPIOA NĂ MONDIALĂ, IN 11 — LA BARBAŢI K. P. ROMINA CAMPIOANĂ MONDIALĂ, IN 7 — LA BĂRBAŢI, frumos buchet de victorii! Răsunătoare succese pentru mişcarea noastră sportivă! La acest minunat şi strălucitor buchet o nouă floare a fost prinsă : echipa Ştiinţa Bucureşti, învingînd din nou pe Dynamo Braga, a devenit CAMPIOASA EUROPEANA, la handbal în 7. Primii în Europa, primii în lume! Ce şi-ar fi dorit mai mult sportivele şi sportivii handbalişti — în marile întreceri — decit această supremă satisfacţie ? Bravo vouă, handbalişti şi handbaliste! Aţi dovedit un înalt patriotism, o înflăcărată dorinţă de a învinge. Şi aţi învins pe TOATE FRONTURILE! Răspunzînd în marile întreceri sportive prin succese răsunătoare, aţi dovedit că ştiţi să preţuiţi, aşa cum se cuvine, minunatele condiţii de viaţă, de muncă şi sport create nouă, tuturor oamenilor muncii, de către partid şi guvern, de către regimul nostru democrat-popular. Comportarea voastră pe terenurile de sport, înflăcărată voinţă cu care v-aţi pregătit şi aţi luptat pentru a obţine victoria supremă a atras privirile întregii lumi, fapt ce a făcut ca şi presa de pretutideni să vă consacre numeroase şi elogioase articole. La Dortmund, pentru marea şi răsunătoarea victorie obţinută, voi, handbaliştii, aţi fost purtaţi pe braţe. La Paris, în inima Franţei, în sala Coubertin, într-un entuziasm de nedescris, aţi făcut un tur de onoare, purtînd majestuos şi tot mai sus drapelul patriei. Iar voi, felelor, la Praga aţi fost aplaudate — la scenă deschisă — de către spectatori! Scriem aceasta pentru a sublinia încă o dată ecoul care a însoţit minunatele voastre succese sportive. Poporul se mîndreşte cu voi! Pentru că aţi reprezentat cu cinste patria şi culorile ei, pentru că la buchetul de victorii obţinute de handbalul romînesc aţi prins încă o floare. Sîntem convinşi că veţi munci şi de aici înainte cu aceeaşi rîvnă şi dragoste, cu aceeaşi răspundere şi modestie. Numai aşa se poate păstra supremaţia şi gloria cîştigată! Alături de şirul marilor victorii obţinute de oamenii muncii în întrecerea somnii stă în cinstea marii aniversări a gloriosului nostru partid, voi aţi adăugat victorii sportive, îmbogăţind astfel cununa de lauri pentru Partid, făuritorul victoriilor noastre , pe drumul construcţiei depline a socialismului în scumpa noastră patrie. în ciuda opoziţiei jucătoarei iugoslave Milica Radovanovici, Honelore Krauss izbuteşte să arunce la coş. Fază din meciul R.P. Română-R.P.F. Iugoslavia. Foto : B. Ciobanu O nouă victorie a handbalului nostru în 7 Ştiinţa Bucureşti a învins şi in meciul retur pe Dynamo Praga: 5-4 (2-4) PRAGA, 19 (prin telefon). Disputed în localitate ultimul joc din cadrul „Cupei Campionilor Europeni“ la handbal în 7, formaţia feminină Ştiinţa a făcut din nou dovada că este una din cele mai puternice echipe de club din Europa, reuşind — la capătul unui joc foarte disputat — să învingă a doua oară echipa Dynamo Praga, campioana R. S. Cehoslovace. Şi astfel, Ştiinţa Bucureşti a cîştigat frumosul trofeu de cristal, oferit de redacţia revistei „Start“ din Bratislava, devenind totodată prima formaţie română care reuşeşte să termine învingătoare în ,,Cupa Campionilor Europeni“, întrecere de mare amploare, care — după cum se ştie — se organizează şi la alte sporturi. Faptul acesta constituie o nouă şi grăitoare dovadă a dezvoltării handbalului din ţara noastră, a progresului şi a valorii la care au ajuns astăzi handbaliştii şi handbalistele din R. P. Romînă, ca urmare a condiţiilor din ce în ce mai bune create de partid şi guvern activităţii sportive. Victoria handbalistelor bucureştene este ar atît mai semnificativă cu cît, după rezultatul de 8—1 de la Bucureşti, ele aveau toate şansele să cîştige troieni chiar dacă ar fi pierdut meciul la o diferenţă mai mică. Dar, reprezentantele noastre au dorit ca victoria lor finală să nu fie umbrită de o înfrîngere in ultimul joc. Astfel ele au luptat cu multă energie şi cu toate că au fost conduse la pauză, au găsit suficiente resurse pentru a remonta handicapul şi pentru a termina învingătoare. Concludentă în această privinţă este declaraţia arbitrului jocului, I. Grinbergas (U.R.S.S.), care a spus: „Ştiinţa Bucureşti nu a jucat doar ca să cîştige cupa. Sportivele romîre au vrut să învingă şi în acest meci şi au luptat pentru aceasta din primul şi pînă în ultimul minut de joc, dovedind că formează o echipă mare, care merită pe deplin titlul de „Campioană a Europei". Jocul l-a început echipa noastră. După cîteva „tatonări“, chiar în min. 2 o acţiune corectivă o pune pe Aurora Leonte în poziţie favorabilă de şut şi aceasta înscrie de pe extremă. Un minut mai tîrziu, Dynamo Praga beneficiază de o lovitură de la 7 m, pe care o execută Malerova, însă Irina Hector, în formă deosebit de bună, apără. După cîteva secunde însă, echipa pragheză egalează prin Balikova. In min. 5 Reipp este faultată în poziţie clară de a trage la poartă şi arbitrul acordă 7 m. Lovitura este transformată de Ştef şi astfel scorul devine 2—1 pentru Ştiinţa. Apărarea echipei noastre este surprinsă apoi pe „picior greşit“ şi Arnostova, care pătrundea pe lingă Malerova, cea mai eficace jucătoare de la Dynamo Praga şi pe care apărătoarele noastre o ţineau „om la om“, înscrie de două ori prin şuturi de la semidistanţă. Echipa Ştiinţa, condusă acum cu 3—2, trece la atac susţinut in min. 16, Constantinescu înscrie din poziţie de „pivot“ şi cu toate că arbitrul de poartă cehoslovac acordă golul, arbitrul de centru îl anulează. Cu două minute înainte de a se termina repriza, Malerova înscrie şi scorul devine 4—2 pentru Dynamo. In repriza secundă handbalistele de la Ştiinţa joacă mult mai bine şi încurajate de „galeria" formată de un grup de turişti romîni aflaţi în vizită la Praga, preiau iniţiativa chiar de (Continuare in pag. a 4-a) Iată echipa Ştiinţa Bucureşti, câştigătoarea „Cupei Campionilor Europeni" (de la stingă la dreapta, în picioare): Maria Ştef, Aurora Leonte, Iordana Ungureanu, Gerlinde Reipp, Hilde Roth, Josefina Ştefănescu, Irina Hector, (jos) Carolina Cîrligeanu, Cornelia Constantinescu, Aurelia Szökő, Ecaterina Ionescu. Întrecîttd echipa R. P. F. Iugoslavia dhr 68 - 57 (30 - 22) Reprezentativa feminină de baschet a R. R. Romíno şi-a făcut un debut promiţător in acest an În sfirşit, reprezentativa feminină de baschet a ţării noastre ne-a oferit o satisfacţie pe care o aşteptam de mult, întilnind aseară în sala Floreasca echipa R.P.F. Iugoslavia, clasată pe locul IV la ultimul campionat mondial, tinerele noastre baschetbaliste au avut o comportare foarte bună obţinînd o victorie clară cu scorul de 68-57 (30-22). Ceea ce a impresionat mai mult pe cei prezenţi, a fost fără îndoială, maniera în care a fost obţinut acest succes. Echipa R. P. Romîne, deşi a avut în componenţa sa cîteva jucătoare debutante, a fost mai bună atît din punct de vedere tehnic, cît şi tactic, impunîndu-şi superioritatea în toate cele 40 de minute ale meciului. Cea mai îmbucurătoare constatare ne-a prilejuit-o evoluţia tinerelor Dorina Marian, Irina Romfeld şi Ecaterina Kerciov, care, fără a se impresiona de valoarea adversarelor pe care le întilneau, au jucat cu multă dezinvoltură, aducînd în acelaşi timp un preţios aport în obţinerea victoriei. Punctul forte al reprezentativei ţarii noastre în meciul de aseară a fost atacul, în care Viorica Niculescu, Kanelore Krauss şi Dorina Marian au excelat, atît prin acţiunile colective, cît şi prin pătrunderile individuale. Atacul formaţiei noastre, în permanentă mişcare, a destrămat cu destulă uşurinţă apărarea ,om la om“ a baschetbalistelor iugoslave, silindu-le să comită numeroase greşeli personale. In aparare, atenţia a fost ‘îndreptată asupra pivoţilor Mrak şi Kaluşevici, de altfel destul de bine marcate. Din această cauză însă, In unele momente Radovanovici şi Baraga au surprins neatentă apărarea echipei noastre, înscriind de la distanţă sau prin pătrunderi. Echipa R.P.F. Iugoslavia, deşi are în componenţa ei jucătoare cu o bună tehnică individuală şi cu viteză, a acţionat mai mult static, bazîndu-şi jocul pe cei doi pivoţi. Rarele contraatacuri s-au „pierdut" pe parcurs. Evoluţia scorului caracterizează cît se poate de bine superioritatea formaţiei noastre, care a condus din D. STANCULESCU A. VASILIU (Continuare în pag. a 4-a) Alte rezultate de prestigiu ale sportivilor români * ROLANDA BALAŞ a obţinut la Leningrad rezultatul de 1,86 m nou record mondial de sală. • RAPID BUCUREŞTI a învins cu 3-0 formaţia MVK Reva, Amsterdam în C.C.E. la volei masculin. • Echipele de tenis de masă ale R. P. Romîne au cîştigat întâlnirile susţinute la Tbilisi (16 0 la bărbaţi şi 9-0 la femei), AD. RETHI şi MĂRIA ALEXANDRU pe primele locuri în turneele individuale.