Sportul Popular, aprilie 1961 (Anul 16, nr. 3798-3814)

1961-04-08 / nr. 3802

Campioană la 9 ani Privind-o, s-ar părea că Florica Nimică cum o vedeţi, Florica şi-a întrecut eulae, elevă în clasa a II-a a şcolii colege şi colegi chiar din clasa a elementare din comuna Cagalaţi, la Vila, devenind la 9 ani campioană Ionul Giurgiu, se străduieşte de-abia a regiunii Bucureşti în cadrul Sparacum să descopere tainele jocului pe tachiadei pionierilor şi şcolarilor, cele 64 de pătrăţele albe şi negre. Dar, fotografia ne înşeală. Atît de TR. BARBALATA-coresp. DOUA VICTORII... In duminica aceea, nu prea îndepărtată, echipa de fotbal a asociaţiei sportive Voinţa Prajani avusese un meci greu. Sportivii din Olteni şi cei din Prăjani luptau pentru a cuceri titlul de campioni ai raionului Teleajen şi, odată cu acesta, dreptul de a se califica in campionatul regiunii Ploieşti. Fotbaliştii din Prăjani, au învins, după un joc foarte disputat, cu scorul de 2-0. Bucuroşi de victorie, sportivii din Prăjani s-au urcat în maşină cu gîndul de a ajunge cit mai degrabă acasă. Maşina condusă de şoferul Gheorghe Soare de la autobaza I.R.T.A. Văleni, străbatea in goană şoseaua ce leagă satele aşezate pe cele două văi ale Vărbilăului şi Teleajenului, în timp ce jucătorii din Prajani trăiau din plin bucuria succesului, erau veseli. Nici n-au ştiut cînd maşina a ajuns in apropiere de pădurea Cazacului, o pădure ce se întinde pe cîteva sute de hectare între satele Poiana, Vărbilău şi Bughea de jos. Deodată, şoferul frînează brusc la strigătul sportivilor care observaseră pe partea stingă a şoselei, in marginea pădurii, că arde ceva. Da, arde ceva în pădure! In citeva clipe toţi membrii echipei de fotbal împreună cu cei care se mai aflau în maşină, au fost lingă locul unde se zărea flacăra. Focul nu luase proporţii prea mari dar apropierea lăstărişului către care se întindea, prezenta un pericol pentru întreaga pădure. N-au stat prea mult pe gînduri şi, cu mijloacele ce le aveau la îndemină, au început să stingă focul. Primii au trecut la acţiune comuniştii Constantin Mînzicu, preşedintele asociaţiei sportive, şi Aurel Alionte, ajutaţi de utemiştii Constantin Mocanu, Petre Bonciu, Vasile Mocanu şi ceilalţi. Cu toţii au dat dovadă de curaj şi de grijă faţă de bunul întregului popor. ... După cele petrecute, maşina şi-a continuat drumul, ca şi cum nu s-ar fi întimplat nimic, ducînd către casele lor pe cei care dintr-un îndemn firesc, săvîrşiseră o faptă demnă de sportivi crescuţi şi educaţi în regimul nostru. Se întorceau acasă cu două victorii... GH. NILA-coresp. Păcăleală de... 2 aprilie ION COSMA (Dinamo) ÎNVINGĂTOR ÎN PRIMA ETAPĂ A „CUPEI F.R.C.“ La startul primei etape a „Cupei F.R.C.“ — desfăşurat ieri pe ruta Bucureşti — Ploieşti — Bucureşti (115 km) — s-au aliniat alergătorii din lotul republican pentru „Cursa Păcii“, cei din lotul de tineret, precum şi o serie de rutieri valoroşi de la cluburile C.C.A., Dinamo, Victoria, Voinţa ş.a. Etapa inaugurală a acestei întreceri care poartă şi amprenta severei selecţii pentru „Cursa Păcii“, a fost caracterizată de dîrzenia cu care alergătorii şi-au apărat şansele şi îndeosebi de dorinţa membrilor lotului republican de a arăta că au o pregătire superioară. Datorită acestor caracteristici cursa a fost foarte animată pe prima parte, adică până atunci cind în fruntea întrecerii s-a „selecţionat“ un lot de rutieri de valoare care, mulţumindu-se cu faptul că s-au detaşat de restul concurenţilor, au făcut mai departe o cursă de aşteptare (este adevărat rulind cu peste 40 km pe oră). De la primii metri ai cursei ritmul de alergare este foarte rapid. Se fac numeroase tentative de evadare, anihilate însă de pluton. Citeva momente de acalmie şi cu 10—15 km înainte de Ploieşti acul kilometrajului maşinii începe să se „zbată“ din nou între 45 şi 50 km. Plutonul se înşiră pe 200 m şi din el încep să se desprindă ciţiva ciclişti care iau cursa pe cont propriu. Pleacă Gh. Rădulescu, I. Braharu, A. Şelaru, C. Dumitru şi N. Chiriacescu. Ei iau in ciţiva kilometri un avans de două minute ! Sesizind pericolul, cei din plutonul urmăritor se aştern pe fugă. Ritmului acesta infernal nu-i rezistă decit 11 ciclişti (G. Moiceanu, C. Moiceanu, W. Ziegler, I. Cosma, Gh. Calcişcă, L. Zanoni, V. Dobrescu, J. Stoica, M. Voinea, S. Anton, Gh. Neagoe). La intrarea pe şoseaua de racordare din Ploieşti grupul de 11 alergători face joncţiunea cu cei 5 fugari. De aici, cursa nu mai are istoric. La Otopeni Ziegler sparge şi trebuind să repare nu mai prinde plutonul. In apropiere de sosire Gh. Neagoe cade, iar S. Ariton rămîne să repare. Clasamentul etapei: 1. ION COSMA (Dinamo) a parcurs 115 km în 2 h. 48:30 (medie orară 40,9 km); 2. L. Zanoni (Din.), 3. G. Moiceanu (Din.), 4. I. Braharu (C.C.A.), 5. A. Șelaru (Din.), 6. Gh. Rădulescu (C.C.A.), 7. M. Voinea (Din.), 8-11. C. Moiceanu (Victoria), I. Stoica (C.C.A.), V. Dobrescu (Voinţa), Gh. Calcişcă (Din.) 12. C. Dumitru (Vic.) toţi în acelaşi timp cu învingătorul; 13. N. Chiriacescu (ITB) 2h. 48:32; 14 S. Ariton (Voinţa) 2h. 49:20; 15. Gh. Neagoe (C.C.A.) acelaşi timp; 16. W. Ziegler (Din.) 2h: 49:50. Astăzi are loc etapa a II-a (începind de la ora 15:30 pe şoseaua Urziceni, individual contracronometru), iar miine de la ora 10 etapa a IlI-a (un bloc pe ruta Bucureşti — Urziceni — Bucureşti). Tot duminică dimineaţă, pe aceeaşi şosea, se desfăşoară începind de la ora 8 curse pentru toate categoriile. HRISTACHE NAUM Plutonul ,,agitat“ fie numeroase tentative rulează puternic. (Fază din prima etapă a „Cupei K.R.C.”). Dintr-o caravană ciclista nu pot lipsi vehiculele care transportă pe antrenorii şi mecanicii asociaţiilor şi cluburilor participante. De asemenea, vom întilni maşinile arbitrilor, cei care asigură pe parcurs desfăşurarea regulamentară a cursei. Ele sunt puse întotdeauna la dispoziţia oficialilor de către organizatorii competiţiei. Duminica trecută, problema mijloacelor de transport părea cel mai simplu de rezolvat, finind seama că cu cursul de pe şoseaua Bucureşti- Giurgiu era organizat de Clubul spor- NOTA tiv... I.T.B. Dar, surpriză. Şi nu una plăcută. Organizatorii au adus la start doar... un autobuz. Cum a reuşit corpul de arbitri să rezolve problema întrecerilor celor şapte categorii de alergători ? Fireşte, destul de greu şi cu eforturi mari. Unii arbitri au fost nevoiţi să stea ore întregi pe şoseaua Giurgiului pentru a fi aduşi înapoi la Bucureşti. Alţii s-au reîntors din comuna Jilava, locul de plecare şi de sosire la mai multe probe, cu trei tramvaie pentru a ajunge la stadionul I.T.B. (şoseaua Olteniţei) unde soseau alte categorii de ciclişti. ...Dacă ar fi fost 1 aprilie, s-ar mai fi putut crede că Clubul sportiv LT.B. a vrut să facă o... păcăleală. Dar după cum se ştie, duminică a fost 2 aprilie. A încurcat l.T.B. datele ? Altă explicaţie nu găsim... TR. IOANIŢESCU Vctorie la Kiev R. P. ROMINAR. S. S. UCRAINEANA 5-4 KIEV 6 (prin telefon). Joi seară, echipa reprezentativă a R.P. Romíne a întîlnit în meci revanşă puternica formaţie a R.S.S. Ucrainene. Boxerii români s-au comportat mult mai bine decit în prima partidă, reuşind să obţină o frumoasă victorie, cu scorul de 5—4. In prima întilnire, Dobrescu a obţinut o categorică victorie în faţa lui Konovalov. De la primul şi pină la ultimul sunet de gong Dobrescu a atacat dezlănţuit, în stilul său caracteristic. Puiu Nicolae a părăsit ringul, învins, şi de data aceasta. Adversarul său, Triestin, boxer tehnic, a punctat de la început cu lovituri puternice. Totuşi, Puiu a contrat deseori, cea mai clară acţiune a sa avînd loc în repriza întîi cînd, expediind o puternică lovitură la cap, l-a scos pe Triestin printre corzile ringului. Constantin Gheorghiu a avut un adversar puternic (Pisarenko), mai inait decit el, posesorul unor puternice lovituri. Gheorghiu a recepţionat in prima repriză o astfel de lovitură la cap, care l-a zdruncinat. In continuare însă boxerul nostru acţionează inteligent din defensivă reuşind să contreze cu precizie matematică şi să ciştige repriza la două puncte diferenţă. Aceeaşi situaţie este şi în ultima repriză. Juriul atribuie victoria boxerului român. Un meci strins au furnizat Simonca şi Romii, în general, în primele două reprize boxerul sovietic a marcat un uşor avantaj dar în ultima Simonca a punctat mai mult învingător, Romii. Mihalic şi Maximiet au furnizat o luptă de o rară dîrzenie. S-au schimbat lovituri puternice, evidenţiindu-se îndeosebi boxerul romin, al cărui stil curat şi eficace a impresionat. Mihalic a fost declarat învingător la puncte. Decis să cîştige, Vasile Bogoi trimite cîteva lovituri extrem de puternice care-l pun în vădită dificultate pe Bohuslavsky. Boxerul ucrainean loveşte mai puţin dar, in continuare, acţiunile sale sunt mai clare. Juriul i-a atribuit victoria la puncte. La categoria mijlocie mică Mircea Balaş nu s-a prezentat în ring fiind accidentat din meciul precedent. Monea a pierdut din nou, de data aceasta în faţa lui Kalienski, dar se poate afirma cu deplin temei că şi de data aceasta reprezentantul nostru a făcut o partidă bună, dovadă fiind faptul că Kaliensky a fost de două ori groggy. Negrea a cîştigat la puncte în faţa lui Lealaev, după ce în ultima repriză îşi trimisese adversarul la podea. In sfirşit, Mariuţan l-a învins categoric pe masivul Stanko, făcînd cea mai bună partidă din cariera sa pugilistică. MARIN NICOLAE secretar general al F.R. Box Revedere cu handaliştii noştri fruntaşi (Urmare din pag. 1) participare la turneul final, se anunţă destul de echilibrată, în special în seria a II-a. O dată cu reluarea campionatelor republicane, sarcini importante revin cluburilor şi asociaţiilor sportive, cu secţii fruntaşe de handbal, care au datoria de a asigura cele mai bune condiţiuni de participare echipelor lor. In acelaşi timp, arbitrii trebuie să se străduiască să conducă cu competenţă şi atenţie, pentru ca jocurile să se desfăşoare la un nivel corespunzător. Tot de mîine îşi vor reîncepe activitatea şi echipele de handbal în 11. Formaţiile masculine îşi vor disputa prima etapă a returului campionatului, iar cele feminine vor participa la o etapă superioară a campionatului, de calificare, etapa interregională, în cadrul căreia sunt programate o serie de partide echilibrate. Cit priveşte echipele masculine, vă reamintim că în clasamentul întrecerii primul loc este ocupat de formaţia C.C.A., care este urmată la patru puncte de Chimia Făgăraş şi de Textila Cisnădie. Handbaliştii militari, care folosesc la handbalul in 11 prima garnitură, au toate șansele să păstreze acest loc pină la sfîrșitul întrecerii, mai ales că cele mai importante partide le vor disputa, în retur, pe teren propriu. Programul etapei Handbal în 7 masculin Seria I BUCUREŞTI : Dinamo — C. S. M. S. Iaşi (teren Dinamo, ora 10.30); Ştiinţa Bucureşti — Petrolul Teleajen (teren Dinamo, ora 11.45); GALAŢI: Ştiinţa — C C.A.; BACĂU: Dinamo — Rapid Bucureşti. Seria a ll-a ORADEA: Rapid — Dinamo Braşov; TIMIŞOARA: Ştiinţa — Ştiinţa Craiova; PETROŞANI : Ştiinţa — Tehnometal Timişoara; SIBIU: Voinţa — Dinamo Tg. Mureş. Handbal în 11 masculin BUCUREŞTI : C.C.A. — Victoria Jimbolia (teren C.C.A. — Ghencea, ora 10); SIBIU: Voinţa — Chimia Făgăraş; CISNĂDIE: Textila — Dinamo Braşov; REŞIŢA: C.St.M. — Voinţa Sighişoara. Handbal în 11 feminin TR. MĂGURELE: Unirea — Progresul Bucureşti ; PLOIEŞTI: G.F.R. — Rapid Bucureşti ;GOMPULUNG MOLDOVENESC : Voinţa — Mureş Tg. Mureş; VULCAN : Minerul — Ştiinţa Timişoara. Astă-seară la Reşiţa Începe lupta decisivă pentru titlurile de campioni ai ţării la juniori Cei mai buni boxeri juniori din ţară se află in aceste zile la Reşiţa unde, după cum se ştie, se vor disputa finalele campionatelor republicane. Intilnirile, care încep astă-seară, vor avea loc in noua sală a sporturilor. Etapele pe localităţi, pe raioane, pe regiuni, au furnizat dispute dîrze, uneori spectaculoase, lăsînd să se întrevadă că antrenorii şi boxerii respectivi au acordat toată atenţia acestei importante competiţii. Acum, fireşte, au rămas în întrecere cei mai buni. Spectatorii care vor fi prezenţi la intilnirile finale, vor avea prilejul să urmărească evoluţia unor tineri de certă valoare ca Constantin Crudu (Bucureşti), Alexandru Murg (Cluj), Gheorghe Simionescu (Bucureşti) ş.a.  Primele întîlniri ale turneului lotului republican De două zile, pe terenurile de la Progresul se întrec jucătorii lotului republican de tenis, în pregătire pentru viitoarele întîlniri internaţionale. Cei opt participanţi se întrec în cadrul unui turneu, ceea ce dă o notă de interes în plus întîlnirilor. Pină acum cite două victorii au obţinut Ţiriac, Năstase şi Bardan. Ultimul a reuşit să învingă consecutiv pe Gh. Viziru (2—6, 6—4, 6—1, 4—6, 6—1) şi Cristea (6-1, 6-0, 6-1) dovedindu-se în formă bună. Destulă siguranţă — şi mai ales servicii puternice - demonstrează campionul țării I. Ţiriac. După ce în prima zi l-a învins pe Serester (6-4, 6—1, 7-5), ieri a întrecut tot in trei seturi pe Gh. Viziru (6-0, 8-6, 6-4). Iată celelalte rezultate interjerate în turneu : Năstase — Rákosi 6—2, 6-2, 6—2 ; Cristea — Bosch 6—2, 8—6, 6—3 ; Năstase — Serester 2—6, 6—2, 6—1, 6-1 ; Bosch — Rákosi 8-6, 6—4, 6-1. întrecerile continuă azi după amiază începind de la ora 15,45 și continuă luni.