Sportul Popular, aprilie 1961 (Anul 16, nr. 3798-3814)

1961-04-20 / nr. 3809

Jos miinile de pe Cuba! Invadatorii vor fi zdrobiţi! Mişelescul atentat împotriva independenţei poporului cuman dornic de libertate, pace şi progres este o sfidare la adresa tuturor popoarelor ce urăsc războiul şi o mare primejdie pentru pacea generală. Această agresiune armată, a cărei victimă este tînăra Republică Cuba, face parte din acţiunile sistematice ale imperialismului american, care urmăreşte stoarcerea de noi profituri de pe spinarea poporului cuban şi a celorlalte popoare din America Latină. Ca toţi sportivii din patria noastră liberă, înfierez cu nemărginită indignare şi minte această nouă acţiune mirşavă a monopoliştilor de peste Ocean. Alături de întregul nostru popor muncitor, condamn atacul banditesc asupra dubei revoluţionare şi sunt convins că bravul ei popor, condus de Fidel Castro, va reuşi să zdrobească pe invadatori ! Ing. RADU DEMIAN jucător in echipa de rugbi Ştiinţa Cluj Agresorul trebuie sâ primească riposta cuvenita ! Imperialismul, cel mai înverşunat duşman al libertăţii şi fericirii popoarelor, a săvîrşit o nouă acţiune banditească. De cîteva zile mercenari odioşi, aflaţi in slujba imperialismului yankeu, au dezlănţuit o agresiune armată asupra poporului cuban şi a patriei sale libere. Zadarnic caută imperialiştii să subjuge din nou, cu ajutorul armelor şi al bombelor, un popor care a luptat din răsputeri pentru a scăpa de tiranie. Cuba, cu toate bogăţiile ei, aparţine numai poporului cuban! Poporul Cubei a simţit ce este libertatea şi pentru apărarea ei dă ripostă cuvenită agresorilor. Ca muncitor şi sportiv ce trăiesc într-o ţară liberă, alături de întregul nostru popor, sprijin din toată inima lupta dreaptă a poporului cuban, care va şti să zdrobească invadatori . ION ROŞU maestru al sportului la paraşutism, strungar la Atelierele „9 Mai“ Bucureşti Crosul „Să intîmpinăm 1 Mai“ Baza sportivă I.T.B. din raionul 1 Mai a găzduit marţi după-amiază întrecerile din cadrul etapei raionale a crosului „Sâ intîmpinăm 1 Mai“. Iată rezultatele tehnice: JUNIOARE: 1. Margareta Matei (Sc. medie 34), 2. Viorica Botezatu (Dinamo), 3. Alexandra Stroescu (Şc. medie 34). JUNIORI : 1. V. Marinescu (Şc. medie 34), 2. Petre Micu (grupul şcolar M.T.C.), 3. Marin Vasile (grupul şcolar M.I.C.). SENIOARE: 1. Maria Andruţă (Forestierul I.S.P.F.), 2. Sanda Croitoru (Electronica), 3. Margareta Coman (Electronica) . SENIORI: 1. Gheorghe Ion (Dinamo), 2. Nicolae Nica (A.M.I.T.), 3. Constantin Suciu (I.C.S.R.). Duminică se vor disputa întrecerile fazei orăşeneşti a crosului „Să intîmpinăm 1 Mai“. N. TOKACEK — coresp. După 210 de metri de la plecarea concurenţilor in crosul „Sa imimpinăm 1 Mai” ei au o porţiune dificilă de parcurs Aspea. tu ^ -------—---^faza finală a raionului K. lx Lenin din Capitali ^ Fpia._l, Mihaici CAUZA DREAPTĂ A POPORULUI CUBAN VA TRIUMFA! întreaga omenire iubitoare de pace a aflat cu indignare de atacul tîlhăresc săvîrşit împotriva Cubei de către uneltele imperialismului american, mercenari instruiţi, înarmaţi şi finanţaţi de S.U.A. In zorii zilei de 17 aprilie bandele de contrarevoluţionari, lepădături repudiate de întregul popor cuban, au debarcat pe teritoriul micii ţări din Marea Caraibelor, încercînd să readucă, prin forţa armelor, lanţurile exploatării imperialiste, sfărimate de revoluţia cubană, să restabilească dominaţia singeroasă a monopolurilor. Debarcarea s-a efectuat sub ocrotirea navelor şi aviaţiei militare ale S.U.A. In aceste zile trupele guvernamentale cubane şi miliţia populară, sprijinite de întregul popor, luptă cu eroism împotriva invadatorilor, apărlndu-şi patria, revoluţia patriotică şi democratică. Imperialismul, duşmanii poporului cuban, nu vor să se împace cu noile rînduieli pe care şi le-a făurit poporul cuban, rînduieli pe care le-a cucerit printr-o luptă lungă şi grea pentru libertate şi independenţă. Se înşeală domnii imperialişti dacă cred că vor putea Îngenunlchia poporul cuban, dacă nădăjduiesc că vor stăpîni din nou pâmîntul liber al Cubei ! Este uriaşă disproporţia dintre S.U.A. şi Cuba, ca teritoriu şi populaţie. Dar Cuba nu este singură în lupta sa. Cauza dreaptă a poporului cuban se bucură de simpatia şi, sprijinul nelimitat al ţărilor socialiste, al milioanelor şi milioanelor de oameni care iubesc pacea, care urăsc din tot sufletul războiul. In mesajul adresat de N.S. Hruşciov lui J. Kennedy se arăta fără nici un echivoc: „Cît despre Uniunea Sovietică, nu trebuie să existe nici o neclaritate în legătură cu poziţia noastră, vom acorda poporului cuban şi guvernului său întreg ajutorul necesar pentru respingerea atacului armat împotriva Cubei. Sîntem sincer interesaţi în slăbirea încordării internaţionale, dar dacă alţii vor merge pe calea încordării, le vom răspunde din plin". Poporul nostru, care nutreşte o caldă simpatie faţă de lupta poporului cuban, este pe o poziţie fermă. Luind cuvintul în şedinţa din 17 aprilie a Comitetului Politic al O.N.U., reprezentantul R.P. Romine, Silviu Brucan, şi-a încheiat astfel cuvîntarea: „Doresc să declar solemn că poporul român îşi exprima solidaritatea cu eroicul popor cuban, noi sîntem alături de guvernul revoluţionar cuban, în aceste vremuri de grea încercare pentru el şi sîntem convinşi că bravul popor al Cubei va reuşi să zdrobească pe invadatori"'. Pretutindeni în lume are loc un val uriaş de proteste împotriva atacului mîrşav săvîrşit de imperialişti împotriva Cubei. Cauza poporului cuban este dreaptă. Cauza poporului cuban va triumfa ! „Luna construcţiilor“ stimulează pe întreg cuprinsul patriei amenajarea de noi baze sportive şi terenuri simple, necesare activităţii sportive de mase. In raionul Giurgiu, de pildă, s-au construit şi amenajat pină la datade 15 aprilie a.c. un număr de 52 terenuri de fotbal, 21 terenuri de volei, 5 de handbal redus, unul de baschet etc.In această importantă acţiune pentru mişcarea noastră sportivă s-au evidenţiat în mod deosebit sportivii din cadrul asociaţiei Recolta din comuna Arsache, care au amenajat prin muncă voluntară cîte un teren de fotbal, volei, handbal, oină, precum şi un poligon de tif.e asemenea, au muncit cu însufleţire la amenajarea de terenuri de sport şi tinerii colectivişti din comunele Putineiu, Găujani, Călugăreni, Stăneşti, Malu, Băneasa, Frasinu, Daia şi Frăţeşti. TRAIAN BARBÄLATA corespondent Membrii asociaţiei sportive Banatul din Timişoara au amenajat în cadrul „Lunii construcţilor“ un teren de volei în incinta întreprinderii. O acţiune demnă de laudă a fost şi aceea de a se confecţiona prin muncă voluntară, folosind resursele interne, o tribună metalică la terenul de fotbal. Tribuna va avea o capacitate de 1200 locuri, iar la confecţionarea ei se vor realiza economii în valoare de 30.000 lei. CORNEL POPA corespondent „Luna construcţiilor” NOI BAZE SPORTIVE FLORI, ÎMBRĂŢIŞĂRI, EMOŢII... La sosirea campioanelor mondiale de tenis de metzi. Eleganta clădire ca şi terasele aerogării Băneasa au cunoscut marţi dimineaţa o deosebită animaţie. Sute de iubitori ai tenisului de masă, sportivi, activişti ai asociaţiilor şi cluburilor din Capitală, membri ai conducerii U.C.F.S., veniseră să intîmpine delegația R.P. Române care se înapoia de la campionatele mondiale încheiate de curînd la Pekin. De asemenea, erau de față membri ai ambasadei R.P. Chineze. In aceste clipe premergătoare revederii, ne gîndeam, in urmă cu mai bine de o lună de zile, cu aceeaşi emoţie asistasem la plecarea jucătoarelor şi jucătorilor noştri de tenis de masă spre capitala Chinei Populare. Şi iată că, acum, reprezentanţii sportului cu paleta din patria noastră soseau de la cea mai dificilă ediţie a „mondialelor“ — aşa cum sublinia presa străină — triumfători, aducînd cu ei două strălucitoare cupe, răsplată a titlului de campioane mondiale la dublu femei, singurul titlu cucerit de sportivii europeni. Apariţia delegaţiei noastre astîrnit entuziaste ropote de aplauze. Un grup de pionieri se desprinde din mulţime şi oferă flori celor sosiţi fetelor, buchete de cale imaculate, băieţilor, lalele. Fotografii declanşează fără întrerupere aparatele, operatorii cinematografiei înregistrează pe peliculă momente emoţionante, ziariştii işi pregătesc carpetele pentru un lung şir de însemnări şi declaraţii, reporterii radiodiuziunii pun in funcţiune benzie de magnetofon... Preşedintele Uniunii de Cultură Fizică şi Sport. tov. AUREL DUMA, felicită călduros pe noile campioane mondiale Maria Alexandru şi Geta Pitică, care luptind cu un inflăr cărat patriotism au reuşit să obţină un răsunător succes sportiv în cinstea aniversării partidului, şi urează jucătoare(Continuare in pag. a 3-a) la sosirea pe aeroport, campiomela mondiale Maria Alexandru şi Geta Pitică arătînd cu mîndrie cupele cucerite Aşa se cresc viitorii atleţi... Clubul Metalul „23 August" din Bucureşti şi-a propus ca în acest an să facă treabă serioasă ■ în ramura sportului atletic ! Pină aici poate că n-ar fi nimic deosebit de remarcat... In fond şi alte cluburi şi-au mai propus să facă ceva pentru atletism. Unele dintre ele au şiiniţiat o serie de acţiuni, dar din păcate acestea au fost complet izolate şi n-au dus la rezultatele aşteptate. Clubul Metalul „23 August" nu numai că şi-a propus să facă treabă în atletism, dar a şi început să traducă în fapt prevederile unui veritabil plan de acţiune. In primul rind, toate eforturile au fost îndreptate către popularizarea atletismului în rîndurile elevilor şcolilor profesionale şi tehnice din Ministerul Metalurgiei şi Construcţiilor de Maşini, adică tocmai acolo de unde pot fi recrutate zeci şi zeci, dacă nu chiar sute de elemente talentate pentru atletism. Cu sprijinul larg al direcţiei învăţămîntului din cadrul ministerului de resort şi al profesorilor de educaţie fizică din acesta şcoli s-a trecut la organizarea unei competiţii de cros. Participarea tinerilor elevi (peste 1500) a întrecut cu mult pină şi cele mai optimiste aşteptări... La scurt timp după această competiţie, cu adevărat de mase, au 20st alcătuite trei echipe de juniori mici care au participat la un ROMEO VILARA (Continuare in pag. a 2-a) PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VĂ V Organ al Uniunii de Cultura Fizică și Sport din R.P. Romînă, Anul XVII — Nr. 3809 Joi 20 aprilie 1961 4 pagini 25 bani Acordarea titlurilor de maestru emerit al sportului campioanelor mondiale Maria Alexandru şi Geta Pitică şi de antrenor emerit lui Farcaş Panetti Aseară a avut loc la sediul U.C.F.S., în prezenţa unei numeroase asistenţe, o adunare festivă cu prilejul căreia tov. AUREL DUMA, preşedintele Uniunii de Cultură Fizică şi Sport, a înmînat carnetele şi insignele de maestru emerit al sportului jucătoarelor de tenis de masă, campioanele mondiale Maria Alexandru şi Geta Pitică şi de acrenor emerit antrenorului Farcaş Paneth. De asemenea, pentru contribuţie însemnată la pregătirea celor două sportive în cadrul cluburilor respective, antrenorii Constantin Comarnischi şi Victor Marcu au fost avansaţi de la categoria a II-a la categoria T de clasificare. Mîine, la Sighişoara. Începe întrecerea celor mai bune , formaţii feminine de handbal in 11 din ţară Incepind de mîine, timp de ce activează in campionatul de trei zile, oraşul Sighişoara va calificare (Maria Nica, Ştefagăzdui turneul final (turul) al ma Ilie, Ana Proftescu şi Elena campionatului republican femi- Mureşan), uii de handbal în 11. In vederea MUREŞUL TG. MUREŞ primelor confruntări, cele 4 evine la Sighişoara cu o echipă chipe calificate — Rapid şi destul de puternică, In rindu- Progresul Bucureşti, Minerulrile căreia vor evolua printre Vulcan şi Mureşul Tg. Mu altele: R. Covrig, E. Cătineanu, ies în această ultimă fază a I. Fekete, V. Covrig, V. Boncampionatului au făcut pregătea, R. Szakács, J. Orbán şi uiri intense. RAPID Bucureşti E. Hegedűs. Cea de a para alinia la Sighişoara lotul o tra participantă — o surpriză :bişnuit, care cuprinde pe: MINERUL VULCAN, care in ur- M. Hanek, D. Niţu, E. Brinzei, ma contestaţiei depuse după C. Dumitrescu, M. Constanţi- meciul cu Ştiinţa Timişoara nescu, F. Coşug, A. Boţan, E. (aceasta a jucat cu cîteva Ştefănescu, C. Ştefănescu, M. handbaliste nelegitimatea că- Boian, A. Lixandru, E. Nebupătat dreptul de a evolua in noiu şi E. Hedeşiu, turneul final. PROGRESUL Bucureşti, în Iaţă şi programul celor trei schimb, se prezintă cu un lot zile de întreceri : VINERI , mult întinerit, care cuprinde: Rapid — Minerul Vulcan şi pe lingă jucătoare cu expe- Progresul — Mureşul; SIM-rienţă (F. Cazacu, A. Bram BATA , Minerul-Progresul si V. Dumitrescu, M. Jipa, A. Va- Mureşul—Rapid; DUMINICA : site) şi o serie de tinere hand- Minerul — Mureşul şi Rapid — baliste promovate din echipe Progresul. ^