Sportul Popular, mai 1961 (Anul 16, nr. 3815-3832)

1961-05-18 / nr. 3825

A luat sfîrşit cea de a 14.a ediție a „Cursei Păcii“ Cea mai maii ilinula «uli de chiştii remi * Echipa R. P. Româno pe locul III * Ion Cosma pe locul 7 în clasamentul individual * lorii Melehov, un învingător glorios PRAGA, 16 (prin telefon de la trimisul nostru special). Iată-ne in sfîrşit şi la Praga ! In sfîrşit, pentru că emoţiile din ultima etapă au însemnat poate mai mult decit cele prin care am trecut in toate celelalte 12 ! De-a lungul a 232 km de la Brno la Praga, cei trei alergători romini au suportat atacurile cicliştilor polonezi şi suedezi, menţinind cu o voinţă demnă de laudă excelenta poziţie a reprezentativei noastre. A fost foarte greu, dar aceasta face şi mai preţios succesul rutierilor noştri. Ei se bucură de simpatia şi aprecierea tuturor membrilor caravanei. La sfîrşitul etapei ziariştii, antrenorii şi tehnicienii au avut numai cuvinte de laudă pentru voinţa cu care cicliştii români au reuşit — în trei oameni — să apere poziţia asumată de echipe cu efective complete sau aproape complete. încă o dată trebuie sâ-i felicităm pe Ion Cosma, Ludovic Zanoni şi Ion Stoica, ca şi pe antrenorul Nicolae Voicu, care şi-a adus contribuţia la această frumoasă performanţă. Victoria în toate clasamentele — echipe, individual, căţărare şi sprinturi — a revenit sportivilor sovietici, categoric cei mai valoroşi dintre participanţii la această confruntare a ce- HRISTACHE NAUM (Continuare în pag. a 4-a) Cicliştii români Ton Stoica, Ion Cosma şi Ludovic Zanoni în timpul festivităţii de premiere care a avut loc miercuri la Praga. Telefoto: Agerpres Penultimul act al primei ediţii a „Cupei Campionilor Europeni“ la tenis de masă are loc azi după amiază la Cluj, unde formaţia C.S.M. va primi replica echipei campioane a Frânei, Racing Club de France. In aceasta semifinală, C.S.M. va fi reprezentată de trei jucători aleşi dintre Negulescu, Rethi, Gobîrzan şi Giurgiucă. Pe Ungă acest meci oficial, aşa cum s-a mai anunţat, vineri după amiază se va desfăşura întîlnirea amicală dintre selecţionata de juniori a R. P. Romînc şi Racing Club de France. Lotul nostru este alcătuit din Rethi, Angelescu, Gheoghiu şi Giurgiucă. Oaspeţii noştri, Marcel Barouh, Michel Haguenauer şi Charles Dubouille au sosit în Capitală marţi seara, iar ieri au plecat la Cluj. Marţi, imediat după aterizare, căpitanul echipei franceze Haguenauer, ne-a făcut următoarea declaraţie .Intîlnirea cu C.S.M. Cluj este foarte dificilă. Neghilescu este binecunoscut, iar Rethi se anunţă ca o autentică speranţă. Noi vom lupta din răsputeri şi cred că datorită rutinei să cîştigaim în cele din urmă“. In schimb, campionul Franţei, Marcel Barouh este mai puţin optimist: „Noi prezentăm o formaţie omogenă, dar echipa romînă în frunte cu Negulescu, unul dintre cei mai buni jucători europeni, are mai mulite şanse“. Invingătoarea întîlnirii care, sperăm că va fi echipa noastră, va juca finala cu Lokomotiv Leipzig. Azi, la Cluj C. S. M. — Racing Club de France In semifinala „Cupei Campionilor Europeni“ la tenis de masă Ştirile zilei CAMPIONATELE INTERNAŢIONALE DE SCRIMA ALE R.P.R. In zilele de 26, 27 şi 28 mai, Bucureştiul va găzdui întrecerile din cadrul celei de a IV-a ediţii a campionatelor internaţionale de scrimă ale R.P.R. La această importantă confruntare sportivă au fost invitaţi cei mai buni scrimeri din R. P. Ungară, R. P. Polonă, R. D. Germană, Italia şi Franţa. „Internaţionalele“ din acest an se vor desfăşura la probele de floretă (numai bărbaţi), spadă şi sabie. DESCHIDEREA SEZONULUI CICLIST PE PISTA Velodromul Dinamo din Capitală găzduieşte duminică dimineaţă, de la ora 10, întrecerile primului concurs de pistă din acest sezon. Competiţia dotată cu „Cupa Dinamo" cuprinde, printre atlete, probe de viteză, 400 mp lansat, semifond (50 de ture). : : 1/ PROLETARIW TOATE ȚĂRILE. ITNTfl-VKl Organ al Uniunii de Cultura Fizică și Sport din R. P. Romina ANUL XVII—Nr* 3825 $ Joi 18 mai 1961 • 4 pagini 25 bani Solemnitatea decorării unor sportivi, antrenori şi activişti sportivi fruntaşi Miercuri la amiază, la Consiliul de Stat al Republicii Populare Române a avut loc solemnitatea decorării unor sportivi, antrenori şi activişti sportivi distinşi pentru merite deosebite în pregătire şi pentru rezultatele obţinute la Campionatele Mondiale şi „Cupa Campionilor Europeni“ de handbal şi Campionatele Mondiale de tenis de masă. La solemnitate au participat tovarăşii Ştefan Voitec, vicepreşedinte al Consilului de Stat al R.P. Riomine, Grigore Geamănu, secretar al Consiliului de Stat, Aurel Duma, președintele U.C.F.S. A fost conferit „Ordinul Muncii“ clasa a II-a următorilor: Petre Ivănescu, Olimpiu Nodea, Oprea Vlase, Mihai Redu, Vasile Tudor, Otto Telman, Iosefina Ștefănescu, Constantin Popescu, Elena Jianu, Irina Hector, Geta Pitică, Maria Alexandru. „Ordinul Muncii“ clasa a IlI-a: Gheorghe Rădulescu, Mircea Costache II, Aurel Bulgaru, Cornel Ofelea, Mircea Costache I, Ion Moser, Virgil Hrat, Gheorghe Covaci, Elena Pădureanu, Aurora Leonte, Aurelia Szökő, Elena Roşu, Antoaneta Vasile, Aurora Bran, Maria Constantinescu, Ana Boian, Nicolae Nedef, Lucian Grigorescu, Carolina Cirigeanu, Victoriţa Dumitrescu, Lucia Dobre, Irina Rinn, Farkas Paneth, Sever Dăneţ; „Medalia Muncii“ : Eugen Trofin, Ion Bogolea, Octavian Niţescu, Jean Kunst, Gheorghe Ceman, Rudolf Haberpursch, Constantin Comarnischi, Victor Marcu. Tovarăşul Ştefan Voitec a felicitat călduros pe cei decoraţi, unindu-Ie noi succese în activitatea de viitor In numele celor distinşi cu ondine şi medalii a luat cuvîntul maestrul emerit al sportului Virgil Hnat, care a mulţumit pentru înalta cinste ce le-a fost acordată, angajîndu-se să muncească fără preget pentru a aduce patriei noi şi importante succese. In numele celor decoraţi, maestrul emerit al sportului, Virgil Ilnat, mulţumeşte pentru înaltele distincţii acordate. In cinstea celei de a 40-a aniversări a Partidului Marele spectacol popular de pe Stadionul Republicii 4 stadionul Republicii din Capitală a cunoscut marţi seara o " atmosferă înălţătoare, de nespus entuziasm, cu prilejul maineiltui spectacol popular, omagiu emoţionant pe care mii de tineri muncitori, sportivi şi artişti l-au închinat glorioasei aniversări a Partidului. Cu mult înainte de începerea spectacolului tribunele deveniseră neîncăpătoare. Stadionul era împodobit sărbătoreşte. Două uriaşe steaguri roşii ale Partidului erau încadrate de luminile reflectoarelor care îşi încrucişau fascicolele strălucitoare in simbolica cifră XXXX. Dedesubt străjuia urarea „TRAIASCA PARTIDUL MUNCITORESC ROMINI“ De o parte şi de alta a acestui grandios fundal erau înscrise datele istorice ale Partidului nostru iubit: 1921—1961. In faţa tribunei oficiale se afla un şir lung de stegari purtînd drapele purpurii şi tricolore... Sosirea conducătorilor partidului şi statului, în frunte cu tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, este întîmpinată cu nesfirşite urale. Timp îndelungat ovaţiile nu contenesc. Trompeţii şi buciumaşii vestesc deschiderea marii serbări populare. Lumina zecilor de reflectoare se revarsă pe stadion, dându-i un aspect feeric. Iar in faţa a zeci de mii de spectatori începe grandioasa manifestaţie cultural-sportivă. Momente din lupta Partidului Comunist din Romînia pentru eliberarea ţării au fost redate cu o mare putere sugestivă de un grup de 2.000 de sportivi. Iată, pe gazonul strălucitor se formează sub ochii noştri conturul Republicii Populare Române. Apoi, lină pe lină, alte trupuri înscriu date memorabile din viaţa poporului nostru. Stadionul nu rămâne liber nici o clipă. Sute de studenţi şi studente de la Institutul de Cultură Fizică, execută cu multă indeminare o serie de exerciţii cu steaguri roşii pe tema „Partidului iubit, slavă!“. Apoi, tineri elevi ai şcolilor metalurgice profesionale, îmbrăcaţi în salopete albastre, desfăşoară un încîntător program de gimnastică, simbolizind marile înfăptuiri obţinute de industria socialistă. Ca unduirea unor valuri apar harnicele ţesătoare în grandiosul „Dans al maramelor“. Le urmează repriza plină de vigoare a constructorilor, cei care înalţă în oţel şi beton uzine puternice, impunătoare blocuri de locuinţe pentru oamenii muncii, oraşe noi. Marea scenă de gazon s-a transformat parcă pe dată intr-un şantier. De o rară gingăşie a fost evoluţia celor mai mici dintre sportivi, a florilor patriei, pionierii. Un glas limpede şi emoţionant de fetiţă rosteşte solemn un „Salut voios de pionier". Din 30 de corturi multicolore ţişnesc şiruri de purtători ai cravatei roşiii care se aşează într-o aliniere perfectă pe teren. Printre rinduri aleargă plini de avint numeroşi copii, care, în aplauzele furtunoase ale celor prezenţi, se îndreaptă spre tribuna oficială şi oferă mari buchete de flori conducătorilor partidului şi guvernului. In cîntec şi joc ne sint redate crimpeie dintr-o zi de tabără. Micuţii artişti înoată, joacă fotbal, vîslesc, schiază, adună flori, se string seara în jurul focului. Dansul macilor şi margaretelor încununează această repriză minunată, cu rezonanţe de basm. La sfirşit, sute de glasuri cristaline rostesc cuvintele: „Mulţumim din inimă Partidului !“ Vlăstarele vrednicilor oameni ai muncii din patria noastră mulţumesc părintelui drag, Partidului, pentru grija lui nemărginită. Şi apoi, in iureşul melodiilor populare aproape 1.500 de dansatori şi de dansatoare ai ansamblurilor artistice de amatori şi profesioniste desfăşoară in imense hore „Dansul belşugului", care vorbeşte despre viaţa nouă, plină de roade a harnicei noastre ţărănimi muncitoare. Deosebit de pitoreşti sunt dansurile din toate regiunile patriei, prezentate în tabloul „Ţara întreagă în sărbătoare“. Peste stadion răsună acordurile cintecului „Republică, măreaţă vatră”. Vine acum rindul elevelor din şcolile medii ale Capitalei, care in melodia legănată a valsului execută graţioase exerciţii cu cercuri şi eşarfe... Grandiosul tablou final „Popoarele lumii slăvesc libertatea“ aduce un stadion pe toţi cei 12.000 de tineri fi tinere care ne-au incintat in această minunată seară. Sportivii şi dansa- VALERIU CHIOSE NEAGOE MARDAN (Continuare in pag. a 2-a) Un moment emoţionant, tinerii înscriu pe gazon cu trupurile lor stema partidului Foto: I. Mihălcă