Sportul Popular, iunie 1961 (Anul 16, nr. 3833-3848)

1961-06-08 / nr. 3837

CONFRUNTAREA TINERELOR TALENTE Unul dintre principalele aspecte pozitive ale campionatului republican de motocros este fără îndoială acela că a prilejuit o interesantă confruntare a tinerelor talente. Peste 40 de alergători din 34 cluburi şi asociaţii sportive au concurat în cele 5 faze ale concursului republican rezervat începătorilor. Este un succes demn de remarcat faptul că această competiţie a putut să reunească la start un număr atît de mare de alergători din diferite părţi ale ţării, întîlnindu-se pe traseele din Cimpina şi Braşov, tinerii motociclişti din Arad, Tg. Mureş, Reşiţa, Bucureşti, Ploieşti, Cimpina, Sibiu, Hunedoara etc. au avut prilejul să-şi verifice pregătirea în confruntare directă şi în acelaşi timp să înveţe lucruri utile din evoluţia fruntaşilor sportului cu motor, pe care i-au văzut la lucru în finalele campionatelor. Categoria motocicliştilor începători este o adevărată pepinieră a sportului cu motor. Cei mai buni dintre ei, remarcaţi cu prilejul concursului de anul trecut, au evoluat cu succes în întrecerile avansaţilor din actualul campionat, iar tinerii evidenţiaţi cu prilejul ediţiei 1961 a concursului republican pentru începători vor fi fără îndoială promovaţi în campionatele republicane pe anul viitor. Cu sprijinul organizaţiilor de partid şi al conducerii administrative a uzinelor, secţiile de motociclism de la asociaţiile sportive Steagul roşu Braşov şi Poiana Cîmpina au organizat cu succes fazele campionatului, şi-au dezvoltat evident activitatea, au promovat un mare număr de tineri talentaţi şi au realizat rezultate remarcabile în cadrul campionatelor şi concursurilor. Antrenorii ing. Puiu Ovidiu şi Ion Spiriu au activat intens şi rodnica lor muncă poate fi dată ca exemplu. De asemenea poate fi dată ca exemplu şi activitatea secţiei de motociclism a asociaţiei sportive Metalosport Bucureşti (antrenor Gh. Zdrînca). Dintre alergătorii începători care au evoluat anul acesta pot fi scoşi în evidenţă următorii : Cicerone Coman şi Mihai Termentul (Poiana Cîmpina), Eugen Sasz şi Ion Sasz (Steagul roşu Braşov), Cristea Ionescu (Metalosport Bucureşti), Tudor Văduva (Dinamo), Francisc Schiiffer (I.C. Arad), G. Secsenstein (CSM Reşiţa), AL Schuller (C.C.A.) ş.a. Ţinînd seamă de faptul că marea majoritate a tinerilor alergători au fost prezentaţi de către secţiile de motociclism din asociaţii (care fără îndoială dispun de un inventar redus de materiale) este necesar ca federaţia de specialitate să îndrume cu mai multă fermitate antrenorii din cluburile sportive cu secţii de motociclism spre creşterea viitoarei generaţii de sportivi fruntaşi. De asemenea, socotim necesar ca ajutorul cu material să fie mai bogat atunci cînd este vorba de asociaţii sportive care au dovedit o preocupare deosebită pentru creşterea tineretului. Iată acum clasamentele provizorii ale concursului rezervat începătorilor : 175 cmc — 1. T. Văduva (Dinamo) 18 p; 2. Şt. Florian (Locomotiva Ploieşti) 18 p; 3. Al. Schüller (C.C.A.) 17 p; 4. E. Sasz (Steagul roşu Braşov) 17 p; 5. I. Sasz (Steagul roşu Braşov) 16 p; 6. Fr. Schaffer (I. C. Arad) 10 p; 350 cmc: 1. R. Dovitz (Voinţa Sibiu) 22 p; 2. Cicerone Coman (Poiana-Cîmpina) 22 p; 3. M. Termemal (Poiana-Cîmpina) 14 p; 4. Dan Popescu (Dinamo) 10 p; 5. Cristea Ionescu (Metalosport Bucureşti) 10 p; 6. Al. Pop (I.T.B.) 7 p. HRISTACHE NAUM Iată o fază din dîrza întrecere a motocrosiștilor începători care a avut loc în cadrul concursului republican din acest an. S p. c. - selecţionata Giurgiu 2214 Duminică dimineaţa, în grădina Combustibilul din Capitală, a avut loc o reuniune pugilistică amicală cu care prilej secţia de box a S.P.C. (întărită cu boxeri de la Metalul, Progresul şi Rapid) a primit replica selecţionatei oraşului Giurgiu. Mai bine pregătiţi fizic şi tehnic bucureştenii au ciştigat detaşat cu 22-14. In cel mai frumos meci al galei, Petre Cîmpeanu de la Giurgiu, un element talentat, a dispus la puncte de H. Low. S-au mai evidenţiat C. Crudu, I. Olteanu (S.P.C.) şi M. Ciobotaru. M. Hodivoianu (Giurgiu) ş.a. Rezultate tehnice : Gh. Lupu (S.P.C.) b.ab.II pe P. Hodivoianu (Giurgiu) , I. Mitu (S.P.C.) b. dese. pe T. Popescu (Giurgiu), I. Cocoș (S.P.C.) b. dese. pe M. Sima (Giurgiu), M. Hodivoianu (Giurgiu) b. b.O. III pe Florian Surugiu (S.P.C.) ; C. Crudu (S.P.C.) întrece la puncte pe T. Lazăr (Giurgiu), I. Pătruț (S.P.C.) meci nul cu M. Ciobotaru (Giurgiu); I. Olteanu (S.P.C.) b.ab.II pe M. Cimpeanu (Giurgiu) ; P. Cîmpeanu (Giurgiu) b.p. pe H. Löw (S P.C.) ; E. Schnapp (S.P.C.) b.p. pe St. Comănescu (Giurgiu); N. TOKACEK — cores-p. începătorii la start Asociaţia sportivă Metalosport din Capitală organizează duminică un interesant concurs de regularitate şi rezistenţă, la care pot participa toţi posesorii de motociclete. Traseul este Bucureşti— Giurgiu—Bucureşti (125 Km). Participanţii vor vizita podul ,,Prieteniei” de pe Dunăre. Înscrierile se fac la sediul asociaţiei, str. Colţei 42, telefon 13.24.54. Poliştii juniori în întrecere Se deschid centrele de învăţarea înotului pentru copii ECHIPELE bucureştene de juniori 7—0 şi Rapid — Şcoala sportivă de şi-au disputat prima etapă în cadrul elevi nr. 26—2. campionatului republican, faza oră- Etapa următoare este programată senească. Meciurile lor, desfăşurate astfel : astă seară (ora 20) la bazisîmbătă şi luni la bazinul Floreasca, nul Floreasca . Rapid — Şcoala spors-au soldat cu următoarele rezultate: tivă de elevi nr. 1, sîmbătă, de la Progresul _ Ştiinţa 70, Clubul ora P’30, Progresul.Dinam,, şi **. , „ . . . Şcoala sportiva de elevi nr. 2 — sportiv şcolar — Şcoala sportivă de ştiinţa, duminică (ora 9). Clubul elevi nr. 1 22—D, Dinamo — C.C.A. sportiv şcolar — C.C.A. LUNI 12 IUNIE, ştrandul Tineretului îşi va deschide larg porţile pentru a primi pe copiii — între 6-14 ani — dornici să înveţe înotul. Primul ciclu va dura, de altfel ca şi celelalte, 20 de zile. înscrierile se primesc, începînd de astăzi 8 iunie, în fiecare zi, între orele 8—12 şi 15—18 la ştrandul Tineretului. Informaţii suplimentare se pot lua la ghişeul unde se efectuează înscrierile. Dinamo Obor a ciştigat „Cupa Oraşului Bucureşti“ la juniori La o săptămînă după desfăşurarea campionatelor republicane, la Bucureşti a avut loc o nouă competiţie, rezervată de astă dată în exclusivitate halterofililor juniori. întrecerea dotată cu „Cupa oraşului Bucureşti“ a reunit un mare număr de tineri (38) şi a scos în evidenţă pregătirea bună a unor participanţi. Cele mai bune rezultate le-au obţinut de şamoviştii Mihai Şerbu, care la categoria semimijlocie a totalizat 310 kg şi mijlociul Carol Kelemen, care a realizat 325 kg. Rezultatele lor sînt foarte promiţătoare şi reprezintă normele respective pentru categoria I. In afară de aceşti doi halterofili o impresie frumoasă au mai lăsat tinerii Gheorghe Oprescu, Dumitru Doftan (C.C.A), Olimpiu Cristescu, V. Vintilă (Sirena), Dumitru Ionescu, C. Butnaru (Electra) etc. Pe echipe, „Cupa oraşului Bucureşti“ a fost cîştigată de Dinamo Obor. Pe locul al doilea s-a clasat Casa Centrală a Armatei, urmată de Electra. Asemenea întreceri rezervate juniorilor sunt deosebit de utile şi, de aceea, sperăm că atît în Capitală cît şi în ţară comisiile orăşeneşti de specialitate vor organiza cît mai multe reuniuni de acest fel. In campionatul feminin nu mai există nici un semn de intrebare Penultima etapă (a XVII-a) desfăşurată duminică a limpezit toate problemele campionatului feminin de handbal în 7. Cu victoria repurtată în faţa studentelor timişorene, Rapid Bucureşti s-a detaşat în cîştigătoare sigură, cucerindu-şi astfel dreptul de a reprezenta ţara în viitoarea ediţie a „Crupei Campionilor Europeni In retur, echipa feroviară a dominat net întrecerea republicană, dovedîndu-se în momentul de faţă cea mai valoroasă formaţie de handbal în 7 din ţară. Mult schimbate în bine faţă de prima parte a campionatului, rapidistele îşi datorează acest succes jocului foarte bun (mobil şi decis) al apărării, precum şi irezistibilului lor contraatac (din astfel de acţiuni ele au marcat mai mult de 50% din golurile partidelor din retur). Cu efective — incomplet în cazul Ştiinţei Bucureşti — sau — lipsit de combativitate în cazul Progresului Bucureşti — celelalte două principale pretendente la titlu au cedat pasul fiind „înghiţite" de restul plutonului. In acelaşi timp doua echipe tinere cu reale perspective pentru viitor, C.S.S. Banatul Timişoara şi Tractorul Braşov, şi în special prima, au constituit adevărate revelaţii ale returului prin jocul lor curat, în care elanul şi tehnica s-au îmbinat armonios. Ultimele partide care se vor desfăşura duminică promit citeva întreceri interesante : la Bucureşti, Sirina—Mureşul, iar la Timişoara, C.S.S. Banatul — C.S.M. Sibiu. Meciul Progresul—Tractorul are loc azi, de la ora 18, pe terenul Progresul. înaintea acestor locuri , clasamentul are următoarea înfăţişare : 1. Rapid Bucureşti 17 11 5 1 129 : 70 27 2. Ştiinţa Timişoara 17 10 1 6 128 : 92 21 3. Ştiinţa Bucureşti 17 9 2 0 107 : 80 20 4. Progresul Buc. 17 7 5 5 125 : 96 19 5. C.S.S. Banatul Timişoara 17 9 1 7 87: 78 19 6. Tractorul Braşov 17 8 2 7 87: 88 18 7. C.S.M. Sibiu 17 8 1 8 118:105 17 8. Mureşul Tg. M. 17 8 1 8 82: 94 17 9. C.S.M. Mediaş 17 4 3 10 84:117 11 10. C.M. Oradea 17 0 1 16 51:188 1 n loc de competiţii... adrese ! Handbalul — un sport slab răspîndit pină acum ciţiva ani in regiunea Oltenia — devine in ultimul timp din ce in ce mai popular pe aceste meleaguri. In numeroase centre din regiune s-au înfiinţat echipe, dintre care unele — ca urmare a unei pregătiri perseverente şi metodice — au reuşit să obţină rezultate de valoare. Aşa este cazul formaţiei masculine de handbal în Ştiinţa Craiova, care activează cu succes in campionatul categoriei A, alături de echipe din regiuni cu o mai veche tradiţie in acest sport. Grăitor este faptul că numărul secţiilor de handbal din această regiune afiliate la federaţia de specialitate a trecut de 40. Deci, mai mult de 40 de echipe de handbal înregistrate oficial intr-o regiune unde nu cu mult timp nu urmă iţi erau suficiente degetele unei singure miini pentru a număra formaţiile care desfăşurau o oarecare activitate. Cu atit mai mare ne-a fost surpriza cind am constatat că in campionatele de calificare, şi la handbal in 7 cit şi in 11, n-au fost prezente formaţii din regiunea Oltenia. Pe bună dreptate ne-am întrebat: cu cele peste 40 de secţii afiliate nu s-au putut organiza campionate raionale şi un campionat regional care să desemneze o formaţie cu drept de participare la campionatul de calificare ? Răspunsul la această întrebare l-am aflat la federaţia de specialitate unde, în loc de alte explicaţii, ni s-au pus la dispoziţie o „suită“ de adrese trimise de Consiliul regional U.C.F.S. Oltenia. Prima dintre aceste adrese solicita permisiunea ca etapa regională a campionatului de calificare la handbal in 7 să fie organizată pină la 31 martie 1961, deşi ea ar fi trebuit să se desfăşoare încă din toamna anului 1961, federaţia a aprobat cererea consiliului regional U.C.F.S. Oltenia şi... a aşteptat rezultatele şi echipele campioane. In loc de aceasta pe data de 30 martie soseşte la federaţie o altă adresă. Acum, ca şi cind nimic nu s-ar fi intimplat, consiliul regional U.C.F.S. Oltenia anunţa că din „motive obiective“ (prima oară tot ele împiedicaseră organizarea la timp a campionatului) întrecerea nu a putut avea loc. Simplu: citeva rinduri bătute la maşină, două semnături şi o ştampilă. Cu asta, gata , problema campionatului a fost „rezolvată“. * V. Culmea este că, cu citeva zile înainte de primirea acestei adrese, am precis pe data de 13 martie, Consiliul regional U.C.F.S. Oltenia a mai trimis o „epistolă“ cu nr. 226 in care se spune următoarele, cu referire la campionatul regional de handbal I« 11 : „Majoritatea echipelor de handbal din regiunea noastră practică mai mult handbalul în 7. Singurele echipe care se pregătesc pentru handbalul în 11 sunt echipele Electroputere la băieţi şi Sc. sportivă de elevi la fete. Din cauza aceasta nu am putut organiza campionatul de calificare la handbal în 11“. Urmează iar două semnături şi o ştampilă şi altă sarcină a fost „rezolvată“. E adevărat foarte rapid... Cu alte cuvinte, iniii s-au cerut o aminare pentru campionatul regional de handbal in 7, apoi s-a anunţat că la handbal in 11 nu sunt echipe, deoarece majoritatea formaţiilor practică handbalul in 7, iar in ultimă instanţă se anunţa că din „motive obiective" nici campionatul de handbal in 7 nu s-a putut organiza. Toate aceste lucruri insa miros cale de o poştă a birocratism, denotă un anumit stil de muncă de care activul consiliului regional U.C.I S. Oltenia este bine să se descotorosească cit mai repede. Pentru că — să nu uite tovarăşii din consiliul amintit mai sus — din cauza acestui „stil" de muncă echipa Voinţa Tg. Jiu n-a putut participa la campionatul de calificare la handbal in 7, in ciuda numeroaselor memorii înaintate la federaţia de handbal. Şi probabil că în afară de echipa Voinţa Tg. Jiu mai sunt şi alte echipe in regiunea Oltenia care ar fi dorit să participe la întreceri. Dar, pentru asta trebuie competiţii, nu... adrese ! CALIN ANTONESCU Un oaspete neaşteptat în categoria A. S. S. E. Petroşani întrecerile finale ale campionatelor de calificare pentru categoria A la handbal în 7 şi handbal în 11, desfăşurate la sfîrşitul săptămînii trecute, s-au încheiat cu cîteva surprize. Astfel, la Craiova echipa feminină a S.S.E. Petroşani s-a calificat pentru ediţia viitoare a campionatului republican de handbal în 7, în dauna Faianţei Sighişoara. în primul joc, conduse la pauză cu 7—3 elevele din Petroşani au terminat la egalitate (8—8), iar a doua zi, după o întîlnire dramatică (au fost conduse cu 4—1) ele au ciştigat după două prelungiri : 7—6 (2—4, 6—6). In partidele masculine, Tractorul Braşov a învins C.S.M. Reşiţa cu 18—11 (6—4), iar a doua zi victoria a revenit reşiţenilor cu scorul de 20—15 (8—7). Tractorul s-a calificat pentru categoria A datorită unui golaveraj mai bun , 33—31. La Ploieşti, cum era şi de aşteptat, echipele I.T.B. au obţinut calificarea fără emoţii : fetele au întrecut S.S.E. Ploieşti cu 9—2 (4—2) şi 7—3 (4—1), iar băieţii, pe Ancora Constanţa cu 18-15 (9—7) şi 17—7 (7—1). Meciurile de baraj pentru campionatul masculin de handbal în 11 au adus o altă supriză. La Braşov, Recolta Hăichiu a învins Voinţa Sighişoara cu 10—8 (5—6). In schimb la Cluj, Dinamo Braşov şi-a menţinut locul în prima categorie a ţării, întrecînd Industria Sîrmii Cîmpia Turzii cu 12—8 (6—6). în luptă pentru calificare BUCUREŞTI. Deşi vremea a fost nefavorabilă, duminică s-au desfăşurat o serie de jocuri în cadrul campionatului de calificare şi în campionatele de juniori, ale căror rezultate au avut o mare importanţă în stabilirea clasamentelor finale. După performanţele de pînă acum se poate afirma că echipa feminină Voinţa şi echipele masculine Metalul ,,23 August“ şi Progresul nu mai pot pierde primele locuri în campionatul de calificare. La categoria I masculin, FI.F.A. continuă să conducă urmată îndeaproape de Sănătatea, iar la categoria a II-a Semănătoarea păstrează cele mai mari şanse de a cuceri primul loc. La juniori, echipele Clubului Sportiv Şcolar conduc cu autoritate şi se vor califica probabil — şi la băieţi şi la fete — pentru turneul final al campionatelor republicane de juniori. După meciurile din această săptămlnă vor fi cunoscute și celelalte două finaliste. Iată cîteva rezultate : calificare, masculin : Metalul ,,23 August“ — Petrol Chimie 68—65: Progresul — Rapid 86— 76 ; calificare, feminin : Rapid — Voința 51—11 ; masculin, categoria a 11-a : Semănătoarea — Orizontul 54—46, l.S.C.lt. — Olimpia 41 — 23 . Semănătoarea — Academia Militară 11 81—58; juniori: S.P.C.—Şcoala medie 35, 64-44. CR. POPESCU — coresp. TIMIŞOARA. Recent s-au încheiat în trecerile campionatelor de adificare ale oraşului Timişoara, la care au luat parte 8 echipe masculine şi 6 echipe feminine, lată ordinea echipelor: masculin : 1. I.R.T.A., 2. Politehnica, 3. Medicina, 4. C.S.S. Banatul, 5 Institutul Pedagogic de 3 ani, 6. Inst Pedagogic, 7. Agronomia, 8 Ştiinţa II; feminin: 1 Politehnica, 2 Inst Pedagogic, 3. Medicina, 4. Inst. Pedagogic de 3 ani ION IOANA-coresp. IAŞI. Pe terenul Voinţa din Iaşi s-au desfăşurat jocurile ultimei etape şi meciurile restante din cadrul campionatului de calificare al oraşului, înregistrându-se următoarele rezultate : Ţesătura—Politehnica 70—56; Inst. Pedagogie— Voinţa ( juniori) 49—43 ; Progresul — Inst. Agronomic 57—52. Ţesătura—Voinţa 11 20—0 (neprezentare); Ţesătura—• Institutul Agronomic 51—41. Clasamentul final se prezintă astfel : 1. Ţesătura, 2. Progresul, 3. Inst. Pedagogic, 4. Inst. Politehnic, 5. Inst. Agronomic, 6. Voinţajuniori, 7. Inst. Medicină, 8. Voința 11. Faza de regiune a campionatului de calificare se va desfăşura în luna iunie la Bîrlad E.UUSU-coresp.