Sportul Popular, august 1961 (Anul 16, nr. 3868-3885)

1961-08-31 / nr. 3885

Progresul Bucureşti — Dunav Russe 12-8 Deşi timpul promitea să fie nefavorabil, totuşi, mulţi iubitori ai sportului cu mănuşi s-au îndreptat marţi seara spre stadionul Progresul pentru a urmări intilnirea amicală dintre echipele Progresul Bucureşti şi Dunav Russe (Bulgaria). Gala a dat satisfacţie furnizînd partide atractive, purtate în limitele unei depline sportivităţi, lată cîteva aspecte. In limitele CATEGORIEI MUSCA Al. Bariciu şi B. Velicicov au luptat curajos, Bariciu evidenţiindu-se prin serii scurte punindu-l deseori în dificultate pe Velicicov. La sfîrşitul celor 9 minute Bariciu este declarat învingător. La CATEGORIA COCOŞ Puiu Nicolae termină învingător prin abandon in prima repriză in faţa lui box de calitate impresionînd prin lovituri puternice si clare. Scorul final al întîlnirii PROGRESUL BUCUREŞTI — DUNAV RUSSE: 128. Alte rezultate: R. Iseniov b.p. M. Diamandescu, I. Marin b. prin descalificare repriza a III-a pe V. Borisov, S. Nicolov b.ab. repriza I pe I. Dobre, N. Andreev b.ab. repriza a 11-a pe E. Schnapp, M. Gheorghioni b.ab. repriza a IlI-a pe I. Colcev, N. BARBAUTEAN Un aspect din intilnirea D. Fieraru — N. Pentcev Sîmbătă începe marea competiţie internaţională — Dinamoviada In zilele de 2, 3, 5 şi 7 septembrie se va desfăşura la Bucureşti o importantă şi interesantă competiţie pugilistică — Dinamoviada. Participă boxeri de la cluburile Dynamo Berlin, Dózsa Budapesta, Ruda Hvezda Praga, Spartak Sofia, Gwardia Varşovia şi Dinamo Bucureşti. Dintre oaspeţi remarcăm pe campionul european Walasek, fostul campion european Drogoz (ambii de la Gwardia), Otto Babiasch (Berlin) etc. Dintre dinamoviştii bucureşteni vom vedea în ring pe L. Ambruş, C. Gheorghiu, I. Monea, V. Mariuțan etc. Prima reuniune va avea loc sîmbătă seara pe stadionul Dinamo. Biletele s-au pus in vînzare de ieri la casele obișnuite. N. Danev. O partidă plăcută a furnizat și D. Fieraru cu N. Pentcev în limitele CATEGORIEI SEMIUŞOARA. Fieraru a făcut de multe ori o adevărată demonstraţie pugilistică prin boxul său variat, prin loviturile clare pe care le-a folosit învingîndu-l la puncte pe N. Pentcev. Intilnirea dintre C. Stoian şi A. Ivanov a dat multe emoţii spectatorilor, ambii boxeri lovind foarte puternic. Totuşi, Ivanov cu un uşor avantaj a reuşit să ciştige partida. O victorie frumoasă a obţinut Gh. Constantin în faţa lui P. Danev. Gh. Constantin a făcut un La sfîrşitul acestei săptămîni, cele mai bune echipe feminine şi masculine de handbal în 7 îşi vor începe întrecerea în cadrul campionatului republican. Paralel, vor lua startul şi formaţiile masculine de handbal in 11 Anul acesta, echipele masculine se vor întrece după acelaşi sistem de anul trecut. Ele sînt împărţite în două serii, urmînd ca primele două clasate din fiecare serie să se întîlnească intr-un turneu final. Iată împărţirea pe cele două serii: SERIA 1 — Dinamo Bucureşti, Dinamo Bacău, Rapid Bucureşti, Tractorul Braşov, Ştiinţa Bucureşti, Ştiinţa Galaţi, C.C.A. şi Rafinăria 3 Teleajen. SERIA A II-A — Ştiinţa Timişoara, Tehnometal Timişoara, C.S. Craiova, I.T.B. Dinamo Tg. Mureş, Dinamo Braşov, Voinţa Sibiu, Ştiinţa Petroşani. Pentru campionatul feminin sunt înscrise : Rapid Bucureşti, Ştiinţa Bucureşti, I.T.B., Progresul Bucureşti, C.S. Mureşul Tg. Mureş, Ştiinţa Timişoara, C.S.S. Banatul Timişoara, Tractorul Braşov, C.S.M. Sibiu şi S.S.E. Petroşani. Federaţia de specialitate ne-a comunicat şi echipele masculine care îşi vor disputa titlul de campioană la handbal în 11 : C.C.A., Petrolul Ploieşti, Voinţa Sibiu, Chimia Făgăraş, Steaua Roşie Bulgăruş, C.S.M. Reşiţa, Victoria Jimbolia, Textila Cisnădie, Recolta Hălchiu şi Dinamo Braşov. La sfîrşitul săptămînii încep campionatele republicane întrecerea fruntaşilor Peste cîteva zile, cu începere de duminică, frumoasele terenuride la parcul sportiv Progresul din Capitală vor găzdui întrecerile finale ale campionatelor republicane individualede tenis. Această importantă compee tiţîe internă va reuni în lupta pentru cucerirea celor cinci titluri de campioni ai ţării, pe fruntaşii sportului alb de la noi. Vor lua parte peste 50 de jucătoare şi jucători, calificaţi în urma desfăşurării etapei orăşeneşti (la care au participat sportive şi sportivi de cat. I şi a II-a, iar în Bucureşti şi maeştri ai sportului). Se vor disputa meciuri în cadrul probelor de simplu bărbaţi, simplu femei, dublu bărbaţi, dublu femei şi dublu mixt. „Cupa Rapid 44 la canotaj academic In organizarea clubului sportiv Rapid s-a desfăşurat duminică pe lacul fierăstrău un concurs de canotaj academic-seniori, la care au luat parte sportivi bucureşteni. Iată rezultatele tehnice înregistrate : FEMININ: Schit simplu: I. Costela Stanciu (Rapid) 4:08,5; 2. Valeria Costăchescu (Voinţa) 4:09,7; 3. Florica Pîrtea (Fr. roşie) 4:17,9. Schif 4 + 1 visle: 1. Rapid (Rădulescu, Bentu, Moscu, Mirnea + Zarchievici) 4:26,0. Schif 4+1 rame: 1. Flacăra roşie (Drăghici, Diaconescu, Ion, Cristian + Danielian) 3:32,5; 2. Rapid 3:46,7; 3. Voinţa 3:52,8. Schif dublu: 1. Rapid (Stanciu, Stăncescu) Schif 8+1 : 1. FI. roşie 3:24,1; 1. Rapid .3:44,2; 3 .Voinţa 4:01,6. MASCULIN: Schif simplu: 1. Radu Negoiţă (Rapid) 3:54,3; 2. C. Isăcescu (Rapid) ; 3. A. Linearu (FI. roşie). Schif dublu: 1. Flacăra roşie: (Dobre, Petre) 3:16,5; 2. Rapid (Vernescu, Tănăsescu). Schif 2 fără cirmaci: 1. Voinţa. Schif 2+1: 1. Ştiinţa (Magheru, Jude, + Arăgură) 3:47,5; 2. Rapid. 3. Voinţa. Schif 4 fără cirmaci: 1. Dinamo Obor (Anton, Iorgulescu, Contar, Ştefan) 3:10,7; 2. Rapid. Schif 4 + 1 rame: 1. Rapid (Iovin, Constantinescu, Vintilă, Ciontu + Boca) 3:13,6; 2. Dinamo Obor; 3. Voinţa. Schif 8 + 1 : 1. Rapid 2:57,0; 2. Dinamo Obor 2:58,2; 3. Voinţa 3:12,7; 4. Ştiinţa 3:19,5. In clasamentul pe echipe, locul 1 a fost ocupat de Rapid. A X-a EDIŢIE-JUBILARA-A „TURULUI CICLIST AL R. P. ROMÍNE“ ! Ce declară antrenorul lotului republican N. Voicu S-au făcut propuneri pentru traseu! primei etape !n numerele trecute ale ziarului nostru v-am prezentat cîteva din echipele de peste hotare, care la 10 septembrie vor lua startul în cea de a X-a ediţie — jubiliară — a „Turului ciclist al R.P. Romine“. Pentru astăzi am rugat pe antrenorul Nicolae Voicu să ne vorbească despre pregătirile cicliştilor, din care va fi selecţionată reprezentativa R. P. Romîne. „In pregătire — ne-a spus antrenorul N. Voicu — au mai rămas 7 alergători: ION COSMA, GH. RADULESCU, G MOICEANU, A. SELARU, W. ZIEGLER, L. ZANONI și M. VOINEA. Facem antrenamente îndeosebi pe șosele de munte, parcurgînd săptăminal aproximativ 500 km. Insistăm mai ales asupra individualizării antrenamentelor pentru punerea informă a cicliştilor şi asupra omogenizării echipei. Alergătorii îşi dau seama de importanţa majoră pe care o prezintă participarea la această mare întrecere internaţională organizată de ţara noastră şi fac eforturi deosebite pentru îmbunătăţirea pregătirii. Ultimul examen — după care vom putea alcătui echipa de 5 rutieri — este „Cursa Victoriei“. Cu acest prilej, alergătorii din lotul R.P.R. vor concura in cadrul formaţiilor de club. Vom urmări evoluţia lor şi, in funcţie de comportarea pe care o vor avea, vom alcătui echipa“. O comisie special formată a cercetat traseele din Capitală pentru a alcătui schiţa traseului primei etape pe circuit. Propunerea făcută de comisie, care va fi luată în discuţie peste puţin timp, este următoarea : festivitatea de deschidere pe stadionul „23 August“, start tehnic de la poarta stadionului (spre Şos. Iancului), pe Bd. Marelui Stadion, capătul liniei de tramvai 13, la stingă pe Şos. Iancului, la dreapta pe Şos. Mihai Bravu, în continuare pe Şos. Ştefan cel A Mare şi Bd. Ilie Pintilie, Piaţa Victoriei, Bd. I. V. Stalin, Piaţa Stalin, la stingă spre Arcul de Triumf, la dreapta spre Piaţa Scînteii, la dreapta spre Fîntîna Alioriţa, Aeroportul Băneasa, şoseaua Bucureşti — Ploieşti pină la km 10,200, la dreapta spre poligonul Tunari, ocolirea rondoului cu flori, înapoi spre Aeroportul Băneasa, Piaţa Scînteii, Arcul de Triumf, Şos. Kiseleff, Piaţa Victoriei, Calea Victoriei pină la Casa Centrală a Armatei, la stînga spre Piaţa Universităţii, Bd. Republicii, Bd. Mareşal Tolbuhin, la dreapta pe str. Matei Voevod, Şos. Afihai Bravu, la stînga pe str. Alaior Coravu, stadionul „23 August“ (intrarea prin tunel, efectuarea unui tur de pistă şi ieşirea pe celălalt tunel). Acest traseu măsoară 31 km şi va fi acoperit de trei ori in cazul cînd comisia și forurile de specialitate il vor aproba. AIM! S-au încheiat semifinalele feminine... La sfîrşitul săptămînii trecute s-au încheiat întrecerile şi în celelalte două grupe ale semifinalelor campionatului republican feminin. La București, primul joc a revenit maestrei sportului Elisabeta Polihroniade cu 10 puncte din 12 posibile. Invingătoarea a suferit o singură înfrîngere (la Remée Farcaş) şi a făcut două remize, cîştigînd restul partidelor. Pe următoarele locuri fruntaşe s-au clasat: Elena Răducanu 8‘/2, Renée Farcaş 8, Eleonora Gogîlea şi Natalia Iliescu 7‘/2. Urmează în clasamentul final: Domniţa Sutiman 7, Magdalena Ilaidara (Arad) 6/2, Aurora Batali şi Ecaterina Stolnicu (Oradea) 6, Tereza Urzică (Vatra Dornei) şi Virginia Steroiu 4/2, Alice Stoian (Sibiu) şi Constanţa Chiper (Ploieşti) 1. Iată acum clasamentul grupei de la Satu Mare: Doina Mayer (Deva) 11 (din 13), Gertrude Baumstark (Tim.) și Maria Desmireanu (Buc.) 10, Suzana Makai (Dr.) 9*/2, Elena Rădăcină (Buc.) 9, Sanda Voicu (Buc.) 81/2, Paraschiva Szilagyi (Tg. M.) 8, Zări Karibian (Buc.) şi Emilia Chiş (Baia A.) 6'/2, Sofia Fila (Zalău) şi Elisabeta Stoia (Bocşa) 3'/2, Hilda Petri (Pr.) 2'/2, Veronica Liber (Sighet) 1‘/2. Elena Salay (Tim.) 1. ...ŞI ÎNCEP CELE MASCULINE Incepind de sîmbătă, patru oraşe ale ţării vor fi gazdele penultimei faze a campionatului republican masculin, ediţia 1961. La Bucureşti, Ploieşti, Iaşi şi Lugoj se desfăşoară semifinalele întrecerii care trebuie să desemneze pe noul campion al ţării. In total şi-au anunţat participarea 64 de şahişti de categorii superioare. In Capitală jocurile se vor desfăşura în spaţioasa sală a clubului Progresul.Din rindul participanţilor în această1egrupă notăm pe dr. Traianescu,11(Vi Urseanu, D. Drimer, Em. Reicher, P. Voiculescu, Em. Creţulescu, V. Georgescu, A. Braunstein, Gh. Varabiescu. Primii patru clasaţi se califică pentru finală. Campionatul republican in primă desfăşurare întrecerile din cadrul fazei regionale a campionatului republican de oină pe anul 1961 se află în plină desfăşurare. Unele comisii de specialitate au şi organizat această etapă. DINAMO SASAR CAMPIOANA” REGIUNII MARAMUREŞ Jocurile au fost găzduite de stadionul „23 August“ din Tg. Lăpuş. La capătul a două zile de întreceri viu disputate echipa Dinamo Săsar a reuşit să se califice în etapa superioară a campionatului, cîştigînd toate meciurile susţinute in tur şi retur cu formaţiile Recolta Tg. Lăpuş şi Iza Dragomireşti. (V. Săsăranu — coresp. reg.). SURPRIZA IN REGIUNEA PLOIEŞTI Cunoscuta echipă Energia Obidiţi care ani de zile s-a calificat în finala campionatului a fost scoasă din cursa pentru titlu. In cadrul fazei regionale a competiţiei desfăşurată pe stadionul Ametalul din Tîrgovişte, ea a fost întrecută de echipa Petrolul Urlaţi. Iată de altfel clasamentul final : 1. Petrolul Urlaţi 24 p, 2. Energia Obidiţi 22 p, 3. Arinerul Şotînga 15 p, 4. Ştiinţa Văleni 10 p. Atitudinea antrenorului Bălan Manolache şi a jucătorilor din Obidiţi care au avut manifestări nesportive, a fost dezaprobată de publicul spectator. (Mişu Avam—coresp.). REGIUNEA IAŞI VA FI REPREZENTATA DE VICTORIA ANDRIEŞENI Echipele participante la faza regională desfăşurată în oraşul Bîrlad au fost împărţite în două serii. Cîştigătoarele acestor serii, Victoria Andrie,şeni şi Victoria din Bogdăneşti s-au întîlnit într-un meci de baraj pentru desemnarea echipei campioane a regiunii Iaşi. Au învins jucătorii din Andrieşeni cu scorul de 11—5 (tur) şi 8—1 (retur). (F. Panait — coresp.). Duminică şi luni la ştrandul Tineretului R.P. Romina—R.P. Polonă, la inot, săritori şi polo Duminică şi luni ştrandul Tineretului din Capitală va găzdui intilnirea internaţională de nataţie dintre reprezentativele ţării noastre şi R. P. Polone. Oaspeţii şi-au anunţat sosirea pentru astăzi, cind urmează să se întîlnească la Bucureşti şi cu grupul celor care au participat la întrecerile Universiadei de la Sofia. înotătorii polonezi deplasează un lot puternic, din care nu lipsesc cunoscuţii Salamon, Klopotowski, Aluchna, Stankiewicz, Kedzia, Werner, Bozena Cedro, Aliozia Kleminska, Cristina Jagodzinska, Maria Komisarek. împreună cu înotătorii polonezi de la Sofia vor sosi şi reprezentanţii ţării noastre Al. Popescu, D. Caminschi, Sanda Iordan, Maria Both, Măriuca Rotaru, Gh. Banu, Emilia Negulescu ca şi toţi ceilalţi înotători români, participanţi la Universiadă. ☆ Marţi seara s-au înapoiat în ţară tinerele înotătoare Cristina Balaban, Zoe Reznicenco şi Voichiţa Novac, care au participat la sfîrşitul săptămînii trecute la concursul tinerelor speranţe olimpice, desfăşurat la Viena. Dintre ele, cea mai bine s-a clasat Zoe Reznicenco, care a ocupat locul 5 in finala probei 100 m bras cu timpul de 1:28,8. In aceeaşi probă, Voichiţa Novac n-a realizat decît 1:32,0 şi nu s-a clasat în finală. In sfîrşit, obţinînd al şaselea timp (1:11,9) în seriile probei 100 m liber, Cristina Balaban a ocupat doar locul 8 în finală, cu timpul de 1:12,9. DINAMO BUCUREȘTI CONDUCE IN CAMPIONATUL REPUBLICAN DE REGULARITATE ȘI REZISTENŢĂ (Urmare din pag. 1) viei (Metalul „23 August“) 25 puncte, 10—13. Costache Florin (C.C.A.), Vasile Szabó (Dinamo), Paul Enescu (Metalul „23 August“), Gh. Ioniță (C.C.A.) 24 puncte etc. Din cauza unei defectuoase jalonări a controlului orar de la Miercurea Niraj juriul a fost nevoit să-l anuleze. Mai mulţi concurenţi au făcut greşeli din cauza proastei semnalări a controlului. Astfel, Gh. Ion a pierdut minute pentru a căuta masa arbitrilor, V. Szabó, M. Dănescu şi alţii au sosit mai devreme, iar C. Nedelcu n-a reușit să-l „descopere“ și a trecut fără a viza carnetul de bord. Clasamentul pe echipe după prima etapă arată astfel: 1. DINAMO BUCUREȘTI I — 0 puncte penalizare, 117 puncte auxiliare; 2. Metalul „23 August“ — 0 p. p., 102 p. a.; 3. Dinamo București I»— Op. p., 99 p. a. | 4. Casa Centrală a Armatei 0 p. p., 96 p. a. Miercuri alergătorii au parcurs etapa a II-a, Miercurea Ciuc — Lacul Roşu. Joi se va efectua ruta Lacul Roşu — Bicazul Ardelean — Putna — Tulgheş — Borsec sat — Topliţa — Reghin — Tg. Mureş (193 km), iar vineri se va merge pe acelaşi traseu însă de la Tg- Mureş la Lacul Roşu.