Sportul Popular, octombrie 1961 (Anul 16, nr. 3903-3920)

1961-10-31 / nr. 3920

Iobaliştii de la Dinamo Bucureşti se pregătesc intens pentru primul joc din „C.C.E.“ • Spartakus Budapesta şi Tatran Presov la Bucureşti • Meciuri de verificare în R.P. Polonă ® Care este stadiul actual al pregătirilor • Lotul pentru meciul de la 3 decembrie cu C.K.F.R. Leipzig Nu cu mult timp in urmă s-a căzut de acord ca jocul de handbal in 7 dintre echipele masculine C.K.F.K. Leipzig şi Dinamo Bucureşti, din cadrul primului tur al „C.C.E.“, să se dispute la 3 decembrie. La această dată deci, dinamoviştii bucureşteni vor susţine primul meci intr-o competiţie în cadrul căreia ei au mai realizat, cu prilejul altor ediţii, rezultate de valoare. Fireşte însă că participarea echipei Dinamo Bucureşti la ediţia 1961—1962 a „C.C.E.“ pune alte probleme în faţa handbaliştilor dinamovişti şi a antrenorului lor Oprea Vlase. Spunînd acest lucru ne gindim in primul rind, la faptul că handbalul în 7 din ţara noastră şi-a cucerit in acest an un binemeritat prestigiu internaţional şi, ţinind seama de acest lucru, sarcina jucătorilor de la Dinamo Bucureşti este cu atit mai de răspundere. Antrenorul emerit Oprea Vlase, cu care am stat de vorbă acum citeva zile, ne preciza că lotul dinamovist lucrează cu intensitate, conştient de sarcina care-l aşteaptă In perioada actuală jucătorii de la Dinamo Bucureşti muncesc la conectarea unor lipsuri semnalate cu ocazia disputării meciurilor din cadrul campionatului republican. — Dar, a continuat interlocutorul nostru, experienţa acumulată în cadrul campionatului republican nu ne este suficientă Ne angajăm într-o competiţie internaţională de mare amploare şi, in vederea unei comportări cit mai frumoase, consider că este necesar şi un „ridaj“ in partide internaţionale. Pentru aceasta clubul Dinamo a invitat la Bucureşti pentru o serie de jocuri echipele Spartakus Budapesta şi Tatran Preşov (R.S.C.) după care este posibi să întreprindem un turneu de 3—4 jocuri in R. P. Polonă. După acest turneu, lotul nostru se va deplasa direct in R. D. Germană pentru jocul cu C.K.F.K. — Care este lotul care se pregătește pentru acest important meci ? — înainte de a vă enumera jucătorii aș dori să vă spun citeva lucruri despre valoarea echipei noastre. Lotul actual este mai omogen, mai echilibrat valoric faţă de ceilalţi ani. La antrenamente iau parte 14 jucători : Red şi Bogolea (portari), Ivănescu, Moser, Hnat, Clostache L, Costache II, Bădulesci , Ionescu Goman, Covaci, Ristolu, Popescu şi Chiru. După cum se vede, echipa este prezentă in întregime. Hnat şi Bădulescu care au fost bolnavi in ultimul timp se pregătesc şi ei cu regularitate, iar Ion Ionescu, care a revenit in formaţia noastră, se integrează din ce in ce mai bine in jocul echipei. — Ce pronostic daţi pentru meciul de la Leipzig ? — Ne vom strădui din toate puterile să realizăm o comportare demnă de renumele actual al handbalului nostru in 7. Cit privești rezultatul... nu vreau insă să mă răbesc! CĂLIN ANTONESCU RAPID BUCUREŞTI CAMPIOANĂ DE TOAMNĂ Va fi gol ? A a, de data aceasta mingea vţi lovi bara porţii echupei Mureşul amrată duminică foarte bine de Rózsi Ferencz. Imagine din jocul Ştiinţa Bucureşti — C.S. Mureşul Tg Mureş Foto: A. Vasiliu Profitâl de meciul nul făcut de Ştiinţa Bucureşti în partida cu C. S. Mureşul. Rapid Bucureşti, învingătoare şi duminică, şi-a mărit avantajul la trei puncte la sfîrşitul primei părţi a campionatului. Remarcabile au fost şi comportările de duminică ale formaţiilor Tractorul Braşov şi C.S.M Sibiu, care prin noile victorii obţinute au terminat turul campionatului pe locurile trei şi respectiv patru. Iată cum arată clasamentul după prima jumătate a campionatului: • la JTuntea clasamentului campionatului masculin de handbal în 11 situaţia a rămas neschimbată. După victoria de la Cisnădie .(17—14 cu Textila), C.S.M. Reşiţa a învins şi duminică pe Voinţa Sibiu, menţinîndu-se pe primiri foc. In momentul de faţă clasamentul are următoarea formă : 1. Rapid Buc. 9 7 2 1 94:54 16 2. Ştiinţa Buc. 9 5 3 1 711:55 13 3. Tractorul Braşov 9 5 2 2 92:37 12 4. CS.M Sibiu 9 5 1 3 78:52 11 5. Ştiinţa Timişoara 9 4 1 4 71:73 9 6. C.S.S. Banatul Tim. 9 4 0 5 59:61 8 7. SS.E. petroşani 9 3 1 5 52:70 7 9. C.S. Mureşul Tg. M. 9 2 3 4 49:66 7 9. Progresul Buc. 9 2 2 5 59:56 6 10. I.T.B. 9 0 18 61:82 11. C.S.M. Reşiţa 8 7 0 1 108 : 78 14 2. Chimia Făgăraş 6 5 0 1 80 : 46 10 3. Voinţa Sighişoara 8 4 2 2 98: 86 10 4. Textila Cisnădie 7 4 0 3 95.9 8 5. Victoria Jimbolia 6 2 1 3 66 : 67 5 6. Recolta Hălchiu 7 2 1 4 79: 91 5 7. Voinţa Sibiu 7 2 0 5 67: 70 4 8. Petrolul Ploieşti 8 2 0 6 82:104 4 fcsSteaua roşie Bulgărug 7 2 0 5 68:114 4 ...De-abia puteai răzbate duminică printre oamenii, motocicletele şi bicicletele postate pe o muchie de deal din apropierea gospodăriei agricole de stat Roşia (lingă comuna Pipera) de unde s-a dat startul in etapa regio■ nală a campionatului republican de eidocros. Ne uităm la ceas. E ora 10. Au plecat mai intîi in cursa pe mirişte posesorii de biciclete de oraş, apoi juniorii din categoria a II-a, după aceea juniorii mai mari şi în sfirşit s-a dat startul cicliştii, avansaţi, în rîndul cărora se aflau toţi specialiştii acestui gen de alergări. Pornim cu seniorii. Noi cu motocicleta pe coasta unui deal, ei pe o potecă paralelă. I-am însoţit pînă la un lac. Plutonul se inşiruise de-a lungul a citeva zeci de metri. Lacul este înconjurat în ordinea următoarea: C. Baciu secundat de C. Dumitrescu, urmat la ciţiva metri de Fl. Cristescu, Nicolaie Tudor, D. Rotaru, V. Iordache etc. I-am părăsit — nici drumul nu ne permitea — pe concurenţi şi ne-am întors în apropiere de start unde se afla o porţiune de brazde proaspete şi mari, care i-au obligat pe alergători să ia bicicletele la spinare. Ordinea trecerii: aceeaşi ca la lac. Concurenţii trebuiau să acopere de trei ori traseul, care în total măsura circa 15 km. Ne întoarcem din nou la lac. Constantin Dumitrescu, care pedala in forţă, trece acum primul urmat de FI. Cristescu, Nicolaie Tudor, V. Iordache şi M. Voinescu. Potecile abrupte şi umede din cauza ceţii ii obligă pe alergători să pedaleze cu prudenţă. Ei mai au de parcurs încă un tur. Ii aşteptăm la lac. „Va ciştiga — ne spune antrenorul I. Gociman, conducătorul motocicletei, acela care este mai îndemânatic. Cine ştie să-şi aleagă drumul şi să-şi menţină echilibrul, cind derapează, se clasează pe un loc bun“. Iată că se zăreşte pe coasta de deal silueta unui alergător. E C. Dumitrescu. Se detaşase serios de ceilalţi adversari. Avea un avans de aproape 200 de metri. In urma lui, despărţiţi de ciţiva metri, pedalau din greu, FI. Cristescu revelaţia concursului, M. Voinescu, N. Tudor, V. Iordache, Gh. Neagoe (care apăruse de undeva din coada şirului de alergători), C. Baciu ş.a. Cicliştii îşi încordau forţele pe ultimii kilometri ai cursei. Unii treceau înainte, alţii pe chipurile cărora se citea oboseala, rămîneau, luptind din greu cu terenul accidentat. Ne-am îndreptat imediat spre linia de sosire. Peste citeva minute notam următoarea sosire : C. Dumitrescu (Flacăra roșie), FI. Cristescu (Dinamo), M. Voinescu (Dinamo), V. lordache (Dinamo), C. Baciu (FI. roșie), V. Jica (C.C.A.), Gh. Neagoe (C.C.A.), C. Stanciu (Dinamo), V. Grigore (Voinţa), D. Rotaru (C.C.A.), A. Mitei (Voinţa), C. Slobozeanu (I.T.B), N. Tudor (Dinamo). Şi acum, iată celelalte rezultate: TINERET : 1. P. Simion (C.C.A.), 2. S. Rivenko (I.T.B.), 3. I. Gherasim (C.C.A.); juniori cat. 1. 1. H. Chelaidite (Flacăra roşie), 2. N. Ciocan (Ploieşti) în afară de concurs, 3. S. Mihălţeanu (Flacăra roşie) ; juniori cat. a II-a: 1. Gh. Radu (Flacăra roşie), 2. E. Dumitrescu (C.S.S.), 3. C. Bălăceanu (C.S.S.); biciclete oraş : 1. T. Dobre (Metalul), 2. M. Mitică (Metalul), 3. M. Oniga (C.S.S.). Pentru cicliştii bucureşteni întrecerile etapei regionale au constituit o reuşită verificare a stadiului lor de pregătire în vederea apropiatei finale a campionatului republican. TR. IOANIŢESCU etapa regională a campionatului de ciclocros De pe velodrom şi şosea pe... mirişte Foto: N. Tokaceo Constantin Baciu, unul din animatorii concursului de duminică. „Cupa ziarului de uzină Rulmentul” Cea de a doua ediţie a „Cupei ziarului de uzină Rulmentul“ s-a desfăşurat pe ruta Bîrlad — Tecuci - Birlad, 100 km. La startul acestei competiţii cicliste a salariaţilor de la Fabrica de Rulmenţi din Birlad s-au prezentat strungari, rectificatori, lăcătuşi şi alţi muncitori. Cu toate că mulţi dintre ei au participat pentru prima oară la un concurs, s-a rulat uneori cu aproape 40 km la oră. Iată clasamentul: 1. S. Panainte 2. T. Popescu, 3. I. Darabăt, 4. V. Horişcă, 5. V. Chiriac. F.LIADE SOLOMON-coresp. 20 de jucătoare şi tot atîţia jucători din toată ţara au fost invitaţi de F.R.P. la concursul republican dotat cu trofeul „Cupa 7 Noiembrie“ care începe azi pe arenamentul din Capitală. Această competiţiei, care durează piuă vineri, va constitui prima verificare atopicariior noştri fruntaşi vizaţi pentru cele două loturi republicane din care se vor alcătui echipele ce ne vor reprezenta în dubla întîlnire cu popicarii din R.P.F. Iugoslavia. Astfel, vom revedea in întreceri pe experimentaţii Petre l’urje (Cimpina), Ion Micunoiu (Reşiţa), Gh. Andrei (Bucureşti), Margareta Semanyi (Tg. Mureş), Flena Predeanu (Bucureşti) ş.a. cărora li se vor opune o serie de tinere elemente remarcate în ultima vreme. Selecţionabilii îşi vor disputa întâietatea titerelor la probele clasice de 100 bile mixte fete şi 200 bile mixte băieţi. întrecerile încep în fiecare zi de Dora S. Incepind de azi la Bucureşti întrecerea fruntaşilor Ce ne rezervă apropiatul sezon ? In aceste zile se lucrează de zor la betonarea planşeului de la patinoarul „23 August“, pe care se va forma gheaţa artificială. După toate probabilităţile deschiderea festivă a noului sezon va avea loc între 15-25 noiembrie. In lipsa gheţii, ratinatorii se pregătesc intens pe... uscat. In Capitală s-au şi desfăşurat citeva concursuri pe rotile, iar cei peste 50 de sportivi încadraţi la clubul Mureşul din Tg. Mureş participă cu regularitate la şedinţele de pregătiri conduse de antrenorul Carol Gali In apropiatul sezon competiţional patinatorii vor lua parte în afara obişnuitelor concursuri duminicale şi la diferitele etape ale celor două campionate republicane. Viteziştii îşi vor disputa întiietatea intre 1-20 ianuarie 1962 in etapa regională, iar intre 3-9 februarie în ultimul act al campionatelor. Patinaorii artistici vor lua startul în campionate din prima zi a anului viitor (1-20 ianuarie etapa regională), iar cei mai buni se vor califica în finala competiţiei programate între 2—6 mari de la Bucureşti. In acest sezon ne vor vizita ţara o serie de patinatori artistici din R.S.C., R.D.G., R.P.R. R.P.U. şi Austria, care împreună cu sportivii noştri vor participa la mai multe concursuri demonstrative. Patinatorii artistici din secţia clubului sportiv Dinamo se pregătesc intens pe... uscat. Iatâ-i pe micuţii Anca Schreiter şi Marian Chiosea în timpul unei şedinţe de pregătire. Foto: T. Chioreanu Cupa Federaţiei • în cadrul Cupei Federaţiei de box s-au înregistrat următoarele rezultate : A.S.A. Bacău — C.S.M.D. Baia Mare 24—15 , Voinţa Bucureşti — C.S.M. Sibiu 23—15. Întîlnirea a avut loc pe stadionul Voinţa din Capitală şi a dat loc unor partide atractive, disputate Intr o notă de mare dîrzenie. Iată citeva rezultate tehnice : 1. Toma (V) b.ab. 1 I. Manițiu (CSM), I. Militaru (V) b.ab. 1 C. Niculescu (CSM), D. Negrea (CSM) b.desc. 3 Gh. Dinu (V), IV. TOCACEK—coresp. Dinamo a cisfigat campionatul Capitalei I Campionatul pe echipe al Capitalei pe anul 1961 a luat sfîrsit cu victoria atîej tilor clubului Dinamo, înainte de a da rezultatele tehnice iats clasamentul general DUPĂ PATRU ETAPE : 1. Dinamo 2.332 p. ; 2. C.S.S. 1.332 p. ; 3. Pnotr^esuii 1.250,33 p. ; 4. Ştiinţa 1.145,93 p. ; 5. Metalul 714,65 p. ; 6. C.C.A. 672 p. ; 7. Voinţa 664 P ; 8. Rapid 1 62,5 p ; 9. l.T.B. 244,65 p ; 10. C.P.B. 119,65 P ; 11. s.s.E. 83,5 p ; 12. Flacăra roşie 63 p ; 13. Sănătatea 5 p. Iată acum rezultatele tehnice : 100 m plat fete : Gabriela Luţă (Rapid) 12,7 ; 400 m fete : Florica Grecescu (Dinamo) 58,6 ; 2. Georgeta Dumitrescu (Metalul) 60,3 ; 3. Elisabeta Teodorov (Dinamo) 60,8 ; lungime fete : 1. Olga Borangic (Ştiinţa) 5,29 ; 2. Gabriela Rădulescu (C.S.S.) 5,22 : disc fete : Anca Gurău (Progresul) (III : suliţă fete: Maria Diaconescu (Stiinta) 48,82 ; 110 mg: Carol Tonei (Voinţa) 15,85 km mars : Gh. Maltei (C.C A.) 24:23.0. Nicolae Toader (Fr. roşie) 24:44,0: 10.006 m : 1. Nicolae Siminoiu (Rapid) 32:29,2 ; 2. Cristea Dinu (Metalul) 32:55,8 ; triplusalt şerban Ciochină (Ştiinţa) 15,40 : disc băieţi - Vasile Sălăjan (Dinamo) 44,70 ; ciocan : 1. Nicolae Răşcănescu (C C.A.) 58,85. 2. Constantin Muşat (Stiinta) 56,83 (rec. personal) ; prăjină : Dumitru Gîrleanu (Progresul) 4,30 . 2. Atanasie Savin (C.S.S.) 4,20 : 3. Petre Astafei (CS.S.) 4,10 : lungime băieţi : Valeriu Jurcă (Ştiinţa) 7.08 ; greutate băieţi 9 Constantin Creţu (Metalul) 16,35. NICOLAE D. NICOLAE-coresa