Sportul Popular, ianuarie 1962 (Anul 17, nr. 3955-3970)

1962-01-04 / nr. 3955

Interviu colectiv cu o singură întrebare Ce v-aţi propus să realizaţi în 1962 ? Aşa cum se obişnuieşte la început de an nou, am solicitat citorva dintre sportivii noştri fruntaşi să-şi împărtăşească unele din obiectivele propuse pentru noul sezon competiţional. Iată, au cuvîntul.. CONSTANTIN GRECESCU — campion balcanic la atletism. Anul trecut mi-a adus destule satisfacţii, dar pentru 1962 mi-am propus „lucruri“ şi mai mari. Să fiu scurt: vreau să-mi îmbunătăţesc recordul republican pe 10.000 m, coborîndu-l cît mai mult spre graniţa celor 29 de minute. Pe de altă parte vreau să-mi fac un debut cit mai bun intr-o probă foarte grea, cum este maratonul. La campionatele europene doresc să mă număr printre participanţii maratonului. Cunosc traseul extrem de dificil de la Belgrad. Imi dau seama de ceea ce e maratonul şi tocmai de aceea mă pregătesc cu sîrguinţă pentru a nu-mi înşela susţinătorii... In ceea ce o priveşte pe soţia mea, vă asigur că nici ea nu se va lăsa mai prejos. Timpul pe care şi l-a propus pentru acest sezon la 800 m (sub 2:05,0) îi cere multă, extrem de multă mancă şi perseverenţă. Florica e decişii insă să nu precupeţească nici un fel de efort, oricît de mare, pentru a-şi îndeplini această dorinţă. Şi vă rog să mai notaţi pentru ea: şi-a propus să intre în finala cursei de 800 m la campionatele europene şi să-şi reediteze victoriile din 1961 la crosul balcanic de la Atena şi la Jocurile Balcanice de la Istanbul GAVRIL BLAJEC — din echipa reprezentativă de polo pe apă. Deşi ne-am păstrat locul (5) cucerit la J. O. de la Roma, nici unil dintre cei care alcătuim lotul de polo pe apă al ţării noastre nu ne putem declara mulţumiţi de evoluţia formaţiei noastre în 1961, la „Trofeo U'Italia“. Iată de ce vom face tot posibilul ca la campionatele europene, programate pentru luna august la Leipzig, să mai urcăm un loc in ierarhia celor mai bune formaţii de pe continent, in fapt cele mai valoroase şi de pe glob. ILONA MICLOS multiplă campioană republicană la schi. Primele săptămîni ale acestui an programează citeva importante concursuri internaţionale care vor „tria“ serios pe viitorii participanţi la campionatele mondiale de la Chamonix. Doresc din toată inima să reprezint cu cinste ţara noastră. Cît priveşte campionatele mondiale, mă angajez alături de ceilalţi schiori din lot să lupt din toate puterile pentru o comportare cît mai frumoasă. VALERIU BULARCA - campion mondial la lupte. In acest an mă aşteaptă sumedenie de competiţii importante, dintre care cea mai grea sunt desigur campionatele mondiale, care vor avea loc în luna iunie in S.U.A. Sunt decis să reeditez performanţa obţinută la Yokohama, avînd — de astă dată — ,,un adeversar“ in plus, noua categorie la care voi concura. Anul trecut am cucerit titlul mondial la categoria semimijlocie (73 kg) iar acum, in urma modificărilor categoriilor, voi concura printre luptătorii de la uşoară (70 kg). LAZAR BAROGA — campion şi recordman republican la haltere. Pentru noul an mă gîndesc cu toată seriozitatea să obţin o medalie la campionatele europene de haltere care vor avea loc la Budapesta. HORAŢIU NICOLAU — căpitanul echipei reprezentative de volei. 1962 pune in faţa voleibaliştilor sarcini de mare importanţă, legate de evoluţia noastră in cadrul campionatului mondial de la Moscova şi in „Cupa campionilor europeni“. Suntem decişi să facem totul pentru o comportare cit mai frumoasă, pentru a împlini aşteptările maselor de iubitori ai voleiului. ROLANDA BALAŞ — recordmană mondială la atletism. Vreau să-mi menţin forma de anul trecut şi vreau să adaug noi centimetri recordului mondial de 1,91 m stabilit la Sofia. Vreau, de asemenea, să aduc patriei noastre cît mai multe succese internaţionale şi un nou titlu de campioană a Europei. SILVIU PrOF.ŞTEANU, antrenorul echipei de fotbal Steagul roşu. Ne propunem ca în cursul acestui an să oferim spectatorilor meciuri de înaltă ţinută fotbalistică. Şi aceasta se poate realiza numai printr-o muncă susţinută, prin antrenamente continue. . Ce mai dorim ? Dorim ca echipele noastre reprezentative şi cluburile sau asociaţiile sportive cu echipe de performanţă să aibă intilniri mai multe cu echipe reprezentative şi de club din ţări cu fotbal avansat, acestea fiind — după părerea mea — singurul criteriu de comparaţie şi de afirmare ale fotbalului românesc pe plan internaţional. Sunt sigur că fotbaliştii noştri fruntaşi vor face totul pentru a ridica fotbalul românesc pe o treaptă superioară, care să confirme condiţiile excepţionale create de partid şi guvern. Şi mai dorim ca una dintre aceste echipe de performanţă să fie şi Steagul roşu... Tir cu... bulgări Instantanee din „Oraşul copiilor” Cinci fără cinci !■„ îmbrac repede paltonul și in două minute sunt în stradă. In mijlocul unei cete gălăgioase de copii. — Uraa !... Gata, mergem ! — Echipa din blocul „C“ a venit? — întreb. — Ne așteaptă la poligon... Grăbim pasul. Trecem prin grădina Ateneului şi intrăm în „Oraşul copiilor“. Cind ajungem în dreptul „Cosmodromului“, reprezentativa de fotbal a copiilor din blocul nostru se opreşte o clipă in faţa unei uriaşe rachete. Vlăduţ, căpitanul echipei, profită şi-mi spune: — Băieţii sunt antrenaţi• Ca să ne menţinem in formă, ne-am jucat în fiecare zi cu zăpadă. Cred că-i batem la o diferenţă de cel puţin trei puncte.... De la „Cosmodrom“ ne strecurăm Cu greu printre zeci Şi zeci de copii bucureşteni veniţi să viziteze frumosul lor orăşel. Mergem pe la teatrul de păpuşi, ocolim uriaşul pom de iarnă împodobit cu globuri şi becuri multicolore, trecem pe la colţul zoologic şi ajungem, în sfirşit, la „Tir cu bulgări“. Echipa adversă ne aştepta La „poligon“ insă, întrecerile individuale erau un toi. Zburau mingile din plastic (bulgării!) cu atita viteză, că abia le zăreai! — Ce facem? — întrebă unul dintre adversari. — Propun — răspunde Vlăduţ — să aminăm meciul cu zece minute. Ne plimbăm puţin şi poate până atunci se eliberează citeva „arme“. — Suntem de acord. Vreţi să mergeţi cu noi la „omul robot“? — Nu, noi ne ducem la „labirint“ !■„ — Le place atit de mult? — întreb cind răminem singuri. — Le place, însă eu altceva urmăresc: vreau să-i învăț să se descurce singuri in teren... N-am mers la „robot“ fiindcă acolo toate lucrurile se fac automat, mecanic. In afară de asta, voiam să trec și pe laoglinzi“. Știi, pentru moralul echipei... Am înţeles mai bine ce a vrut să spună Vlăduţ, cind am intrat cu „reprezentativa“ în „palatul oglinzilor“. Aici, era un iis unanim. molipsitor■ Făceai un pas, te vedeai gros, cu picioarele scurte. Făceai altul, deveneai ascuţit, mai înalt ca un pivot de baschet. Cind am ieşit de la „oglinzi“, toată lumea era veselă, bine dispusă. Echipa blocului „C“ ne-a rezistat un timp, apoi a cedat spre bucuria noastră șimai ales a tovarăşei care ne-a alimentat continuu cu mingi... V. YUFAtt REVELION 1962... (Urmare din pag. I) la Dinamo s.a. In „galerie“ am recunoscut alte figuri de pe terenurile de sport: voleibalistele Cornelia Moraru II de la Rapid, Niculina Gabor de Ut Combinatul Poligrafic București, baschetbalistul C- Predulea de la Rapid etc. La mese Si in sălile de dans intilnim studenţi din ţări ale Asiei şi Africii, îmbrăcaţi in tradiţionalele lor costume. Braţ la braţ, tinere şi tineri imbrăcaţi in costume din toate colţurile lumii, „ruşi“, „francezi", „cubani”, „arabi” etc., alcătuiesc „cortegiul prieteniei“. Ei trec, in aplauzele invitaţilor, prin sălile Palatului, simbolizîrnd dorinţa comună a popoarelor de pe toate meridianele: „PACE ŞI PRIETENIE“. Desigur, oricit de abil ar fi reporterul, nu este uşor să întrerupă o pereche in toiul dansului sau o discuţie aprinsă, pentru un scurt interviu. Chiar dacă este primul pe acest an. Am încercat totuşi. Şi iată ce-şi doresc pe 1962 câţiva dintre invitaţi: „ ILIE IONIŢĂ, preşedintele asociaţiei sportive a fabricii de produse zaharoase Bucureşti: „Mai multe dulciuri pentru micul.. 1962 şi mai multe victorii pentru sportivii asociaţiei noastre“. ■ MANUELA TUZU, studentă in anul I la facultatea de medicină generală : „Să mă clasez printre fruntaşe la examene. Sunt primele mele examene de studentă şi am emoţii!“ ■ JEANA MIHAILOVICI, muncitoare fruntaşă la fabrica „Flacăra roşie“ : „Tot mai multe perechi de Încălţăminte pentru oamenii muncii, tot mai multe economii“. Le-am urat îndeplinirea dorinţelor lor şi tradiţionalul: „LA MULŢI ANI !“ cu cimetul PAIBii. O PARTID... DJAKARTA (radiogramă de la trimisul nostru special). După douăzeci de mii de kilometri parcurşi, după citnci partide cîştigate, toate la scor, iată-ţe în seara de Anul Nou, la sediul Ambasadei R.PR din Djakarta. Bradul frumos împodobit, dragostea cu care suntem primiţi ne fac să uităm depărtarea de ţară. Ciocnim umn pahar de vin şi mincăm tradiţionalele sărmăluţe. Ne bucurăm pentru victoriile obţinute. In această seară, gîndurile noastre se îndreaptă cu recunoştinţă fierbinte către partid şi guvern. Căpitanul echipei Petrolul, Zaharia, toastează. El arată că turneul în Indonezia a fost încheiat cu succes. Tot timpul, gîndurile jucă- t torilor s-au îndreptat către patrie şi I către cei dragi de acasă. „Mulţumim partidului pentru condiţiile de viaţă nouă create poporului nostru şi îl asigurăm că nu vom precupeţi nici un efort pentru a obţine noi succese“ a spus căpitanul echipei ploieştene. Apoi, cu toţii, intr-o atmosferă de bună dispoziţie, cîntăm, dansăm şi ciocnim în sănătatea familiilor noastre, a celor dragi de acasă. V GRADINARU Salră de revelion... Patru trompetişti au sunat prelung şi, ca la un semnal, au început să apară, un şuvoi nesfirşit tineri, fruntaşi în producţie, muncitori, colectivişti, elevi şi militari din total 1.200 dintre cei mai buni. Cei mai mulţi s-au inflnit pentru prima dată aici, la revelionul organizat de comitetul orăşenesc U.T.M. Iaşi. In jurul bradului au întins o horă mare. Hora prieteniei şi a bucuriei. Printre cei de faţă i-am recunoscut pe eleva Vica Arraschivei, atletă, lăcătuşul Vasile Hupuiu, izolatorul Ion Ivancea, coloriferistul Titus Theis — fotbalişti de la întreprinderea 1 Construcţii, zugravul Frăsina frunduc, şahistă lo, tudeca şi întreprindere. I-am văzut, de asemenea, pe harnicele ţesătoare Marina Dăscăliile, gimnastă şi Paula Pîslant, voleibalista, pe colectivista Valentina Ştefănoiu din G.A.C. Salcia, comuna Uricani, care s-au prins în horă cu ajustorul Adrian Mititelu, maestru al sportului la tir şi Vasile Ungureanu, luptător. In aceeaşi horă s-au prins elevii Ştefan Filip anul IV strungărie, tinăr scrimer la C.S M.S. şi Ana Ciobanu, anul IV Gospodărie de la şcoala de meserii. Pină la revărsatul zorilor, Palatul Culturii a fremarat de tinereţe, de voie bună, de urări pentru noi succese în muncă şi în sport în noul an. Plăcut şi-au petrecut revelionul şi sportivii de la C.S.M.S., de la Atelierele de nettatat material rulant ,,Ilie Pintilie*, „Ţesătura*, Fabrica de antibiotice ,,Moldova*, studenţii din centrul universitar. Deosebit de frumoasă a fost noaptea de Anul Nou pentru cei 500 de iubitori ai drumeţiei, cărora O.NT. Carpaţi le-a oferit o excursie de neuitat pe Valea Prahovei, bătorit revelionul. Printre ei se aflau sute şi sute de sportivi... La cabana Cioplea din Predeal au petrecut împreună revelionul schiorii noştri fruntaşi: Dona Micloş, Gheorghe Bădescu, Petre Dinu, Kurt Gohn, Nicolae Pandrea, cărora li s-au alăturat prietenii lor din Sinaia, Mihai Bucur, Ion Zangor şi Cornel Tăbăraş. Pe toţi, in cursul zilei de 21 decembrie i-a am putut vedea pe pîrtia de schi cind fiecare se străduia să debuteze in noul sezon sportiv cu performanţe tot mai bune. In noaptea revelionului, în cadrul intim al cabanei, ei petreceau Clipe la fel de frumoase. La clubul şcolar Luceafărul a fost mare veselie. Tinerii sportivi şi părinţii lor au petrecut împreună revelionul. Se aflau printre cei prezenţi gimnasta Lidia Medrea, atleţii Lucia Samoşca şi Gheorghe Grozea, schiorul Ion Stinghe şi mulţi alţi tineri sportivi care au petrecut noaptea Anului Nou împreună cu elevii şi elevele care-i încurajează pe stadioane. Pretutindeni a fost mult entuziasm şi bună dispoziţie. La hotelul din Poiana Braşov, la Centrul şcolar Steagul roşu, ca şi la Institutul Politehnic. Peste tot voioşie şi optimism. Sportivii braşoveni au închinat paharele cu vin pentru viaţa fericită pe care o trăiesc, pentru condiţiile minunate pe care le au la dispoziţie de a învăţa şi a face sport. Pentru noi victorii în anul 1962, C. GRUIA— coresp. reg. „1962 cu un nou titlu mondial“, iată urarea campionilor mondiali la handbal, itwne.se, Irina Hector și Hnat. Foto: P. Romoșan REVELIONUL CELOR 1.200 DE TINERI... IAȘI (prin telefon). — Palatul Culturii din localitate, feeric luminat iţi amintea parcă de castelele din basm din anii copilăriei. PETRE CODREA-coresp. regional LA BRAŞOV, ENTUZIASM ŞI VOIE BUNĂ Cu acelaşi entuziasm cu care au muncit pentru realizarea înainte de termen a sarcinilor de plan, oamenii muncii din Braşov au întîmpinat Anul Nou. In sălile de cantină ale marilor uzine Steagul roşu şi Tractorul, aranjate cu mult gust, ca şi în celelalte fabrici şi instituţii, la cele mai elegante restaurante din oraş şi împrejurimi, în toate cabanele, oamenii muncii au săr Trompeţii anunţă deschiderea revelionului tineretului de Centrul şcolar Steagul roşu Braşov Foto: A. Vieruşti anii „Drum bou“ Braşov Toate pregătirile pentru revelion sunt gata acasă la familia Grecescu. Puntul, frumos împodobit, aşteaptă oaspeţii. Pini u tuiu, tăticul răsfoieşti cu micuții săi o carte de povești.* CU BELŞUG ŞI BUCURIE CONSTANŢA (prin telefon). In noaptea de revelion, la Palatul Sporturilor din Constanţa peste 1.000 de tineri au sărbătorit intr-o atmosferă de veselie şi optimism venirea noului an. Printre invitaţi au fost şi numeroşi sportivi, ca de pildă, Ion Dinu, campion republican de box, Victoria Cosa, campioană balcanică la atletism, Ana Moldoveanu, campioană republicană la gimnastică, Nicolae Stoenescu din lotul republican de box și o bună parte dintre sportivii fruntași ai clubului Farul. La Medgidia, în sala mare a întreprinderii Metalurgice de Utilaj, printre sutele de invitaţi se aflau şi mulţi sportivi, fruntaşi in producţie ca Ion Lefter şi Kenan Isman, fotbalişti la LM.U.M. La Tulcea, in sala Palatului Culturii, au putut fi intilniţi şi maestrul emerital sportului la canotaj Simion Ismailciuc, luptătorii Ion Nicolae, V. Geambuzu, componenţi ai echipei Vulturul, recent promovată în A. La S.M.T. Topraisar, unitate socialistă decorată de curind cu Ordinul Muncii clasa I, sportivii au intimpinat noul an cu următorul angajament : „Nici un tractor fără reparaţii bune, toate forţele noastre in slujba agriculturii socialiste !“. Printre cei care şi-au luat angajamentul să muncească cu mai mult avînt in noul an se află şi atleţii Ion Ghioveanu şi Alexandru Iovan. SPORTUL POPULAR Pag. * 3* Nr *«* LIVIU BRUCKNF.R-coresp. La clubul uzinei PITEȘTI (prin telefon). Majoritatea membrilor asociaţiei sportive Metalul au petrecut revelionul alături de tovarăşii lor de muncă, la clubul uzinei. Alături de ceilalţi muncitori, ingineri şi tehnicieni au închinat paharele Ştefan Zimmer şi Gh. Radu, componenţi de bază ai echipei de fotbal, Ion Un Jucător de frunte în echipa de volei* şahistul Nicolae Jantea şi mulţi alţii. S-au făcut urări pentru noi suceeee In muncă şi sport in 1962. DORFL STEFANESCU-coresp.