Sportul Popular, mai 1962 (Anul 17, nr. 4023-4040)

1962-05-19 / nr. 4033

CONCURSURI.: © Pe stadionul Petrolul din Ploiești au avut loc întrecerile etapei raionale a campionatului republican de juniori. Au participat peste 130 de juniori, dintre care 68 de fete. Concursul a avut o organizare foarte bună. Citeva rezultate : JUNIORI I : 100 m : Sf. Olteanu (Urlaţi) 13,0; 800 m: I. Matei (I) 2:24,0; lungime: N. Patru (Puchenii Moşneni) 4,52; greutate: St. Nichita (U) 8,05; JUNIOARE I: 100 m: V. Pirvan (Stoieneşti) 15,2; 400 m: St. Mihăilescu (Dumbrava) 1:24,5; JUNIOARE II: 60 m: El. Rusu (Cocorăşti) 8,8; 300 m: A. Ristea (Lipăneşti) 53,0; înălţime: A. Ristea 1,26. (M. BEDROSIAN şi M. SIMA — coresp.). • Peste 230 de copii din şcolile de 8 ani din raionul şi oraşul Giurgiu au participat la faza raională a concursului de copii. Cu acest prilej au fost stabilite două noi recorduri regionale pentru copii: Dorina Novac 3,90 m la lungime şi Dumitru Stoian 8,72 m la greutate. Alte rezultate: BĂIEŢI: 60 m: I. Băncă 8,9; 200 m: E. Chipuici 32,0; 500 m: V. Ivan 1,34,2; lungime: D. Dumitru 4,54; înălţime: D. Dumitru 1,39; greutate: V. Ivan 9,22; FETE: 60 m: D. Novac 9,6; 300 m: S. Lungu 54,3. (STAN CRISTEA — corespondent). REZULTATE. • Secţia de atletism a asociaţiei sportive Casa Ofiţerilor din Braşov (instr. voluntar G. György) a organizat recent un concurs pentru juniori: 100 m: Gh. Baboie 11,7; V. Stancu 11,8; 3.000 m: D. Anghel 9,38,0; St. Popescu 9:42,0; înălţime: P. Ungur 1,67. (C. GRUIA — coresp. regional). Atleţii orădeni se pregătesc cu sîrguinţă pentru apropiatele întreceri din cadrul competiţiei celor trei oraşe (Cluj, Oradea, Timişoara). Citeva rezultate : BĂIEŢI: 100 m: I. Vaşca 11,3; 400 m: S. Szabó şi V. Pop 52,2; 800 m: S. Szabó 2,06,1; 200 mg: V. Pop 25,5; înălţime: C. Szász 1,75; prăjină: I. Paulai 3,45; greutate (6 kg): St. Palat 11,95; FETE: 100 m: M. Vaida 12,9; 400 m: S. Bor 65,9; 80 mg: M. Costin 12,4; lungime: M. Costin 4,73; greutate: I. Nagy 9,84. (GH. LÖRINCZ — coresp.). „ Miine dimineaţă, de la ora 9,30 se va desfăşura pe stadionul C.P.B. din spatele Casei Scînteii o interesantă ştafetă de marş (3x3 km). Fiecare schimb este format din câte 2 sportivi. Competiţia va fi dotată cu o cupă pusă în joc de consiliul orăşenesc al UCFS (FR. TEMPLER — coresp.). Studentul bucureştean Grigore Marinescu a asaltat serios, în ultimul timp, „graniţa“ celor 2 metri la înălţime. Va reuşi oare la Timişoara s-o şi depăşească ? Rapid Bucureşti pentru a patra oară consecutiv campioană (Urmare din pag. 1) Menţierea specială a unora dintre jucători credem că i-ar nedreptăţi pe ceilalţi şi execrabil arbitrajul lui Z. Vereşezan (Cluj), neatent, inegal, dezorientat, fiind în tot cursul meciului un adversar suplimentar al ambelor echipe şi păcătuind în plus prin atitudinea condamnabilă de sfidare a publicului. Relaxare după această partidă — victoria comodă obţinută de Rapid (jucînd intr-unul din seturi, ultimul, fără Corbeanu înlocuit de Coste) impotriva Ştiinţei Cluj: 3—0 (8, 10, 11), meci care a încheiat etapa de joi. ★ Ziua de ieri a fost ziua meciului decisiv. In „uvertura“ reuniunii de la Floreasca, „încălzirea“ publicului care a umplut pînă la refuz sala, au făcut-o trei interesante partide, descrise destul de elocvent de rezultatele lor: Dinamo Buc. — Ştiinţa Cluj 3-0 (14, 8, 9); Ştiinţa Galaţi—Tractorul Braşov 3-1 (15-11, 14-16, 15-7, 15-10); Dinamo Dr. Dr. P. Groza—Ştiinţa Timişoara 3-2 (15-6, 7-15, 11-15, 15-11, 15-1). Desfăşurată într-o atmosferă de entuziasm, finala a dăruit iubitorilor voleiului o partidă electrizantă, a cărei relatare de detaliu sîntem din păcate nevoiţi acum, la închiderea ediţiei, s-o amînăm pentru ziarul de luni. Pînă atunci, un meritat şi fără rezerve BRAVO ! Rapidului, care a cîştigat şi în acest an titlul de campioană, dovedind că ştie să lupte şi să dea totul atunci cînd este neapărat nevoie. (Un singur amănunt: in setul al doilea, Progresul a condus cu 11-5, 13-6 şi 14-91). Rapidiştii au întrecut ieri Progresul fără drept de apel, în toate compartimentele jocului şi cu un rezultat categoric: 3-0 (10, 14, 14). Cei mai buni din echipa campioană: Drăgan, Fieraru şi Nicolau, iar din formaţia Progresului — Pădureţu, Chezan şi Ghertinişan. Autoritar şi în genere exemplar arbitrajul : C. Armăşescu, ajutat de M. Bolintineanu. Iată clasamentul final al campionatului : RAPID BUCUREŞTI (antrenor : maestrul emerit al sportului St. Roman) cucereşte astfel titlul de campioană a ţării pentru a patra oară consecutiv din anul 1958. 1. RAPID Buc. 7 6 1 19: 3 (380:200) 13 2. DINAMO Buc. 7 6 1 19: 7 (370:286) 13 3. PROGRESUL Bucureşti 7 6 1 18:10 (385:294) 13 4. Ştiinţa Timiş 7 3 4 14:16 (333:374) 10 5. Ştiinţa Galaţi 7 3 4 13:16 (330:373) 10 6. Dinamo Oraşul Dr. Petru Groza 7 3 4 12:15 (310:325) 10 7. Ştiinţa Cluj 7 1 6 7:19 (288:358) 8 8. Tract. Braşov 7 0 7 5:21 (246:370) 7 Turneul pentru locurile 9-16 CONSTANŢA 18 (prin telefon). O dată cu victoria Olimpiei asupra Petrolului, cu scorul de 3—2, s-au ivit serioase probleeme în ceea ce priveşte cea de-a doua echipă care va retrograda, prima fiind Ştiinţa Petroşani. La ora actuală, înaintea ultimei etape, nu mai puţin de trei echipe, Petrolul, Olimpia şi C.S.C. Craiova sunt direct angajate în lupta pentru evitarea locului 15, ele acumulînd acelaşi număr de puncte . 8 In ceea ce priveşte locul 9, el se va decide o dată cu disputarea meciului Steaua — Farul. Alte rezultate din etapa a V-a : Petrolul — C.S.M.S. 3—1 (15—12, 15—13, 6—15, 15—13), Farul — Olimpia 3—0 (10. 10, 12) Etapa a Vl-a : C.S.M S. — Ştiința Petroşeni 3—0 (11, 9, 11), Farul — C.S.M. Craiova 3—2 (13-15, 13—12, 6—15, 15—11, 15—13), Olimpia — Petrolul 3—2 (15—9, 15—12, 13—15, 12—15, 16—14), Steaua — C.S.M. Cluj 3—0 (8, 14, 15). înaintea ultimei etape clasamentul arată astfel : 9. Farul 12 p., 10. Steaua 12 p., 11. C.S.M.S. 9 p., 12. C.S.M Clwj 9 p., 13. C.S.O. Craiova 8 p., 14. Olimpia 8 p., 15. Petrolul 8 p., 16. Ştiinţa 6 p. CH. GOLDENBERG corespondent SPORTUL POPULAR Peg. a 4-a Nr. 4033 Incertitudinile Cu cîtva timp în urmă, la sediul federaţiei l-am întîlnit pe antrenorul federal Alexandru Vladar. J Era îngîndurat. — Se apropie Balcaniada şi avem incertitudini la patru categorii de greutate, ne spunea el atunci. — ! ? ! — Dinu Ion se menţine cu dificultate în limitele categoriei semiuşoară; la semimijlocie constănţeanul Vasile Neagu nu se prezintă încă în cea mai bună formă, iar la categoria imediat superioară, o „piedică“ o constituie faptul că atît Stoenescu cit şi Badea manifestă o bună dispoziţie, incit nu ştim asupra cui să ne oprim, în sfîrşit, nici * 1 * * * V. s-au risipit... la ultima categorie nu am definitivat pe titular... ★ Pe la mijlocul acestei sîiptămînî însă frunţile antrenorilor noştri se descreţiseră. Băieţii „lucrau“ cu sete la mănuşi, la pucing-baluri, la coardă şi în faţa oglinzii. — Am impresia că incertitudinile... s-au risipit. — Da, în sfîrşit, ne-a spus antrenorul Vîndur. De acum suntem mai liniştiţi. Şi dacă vreţi să ştiţi cum am rezolvat problema, atunci aflaţi că semiuşorul nostru Dinu a revenit în categoria sa de bază datorită antrenamentelor „tari“ pe care le-a făcut în ultimele zile. La un „cîntar de probă” făcut recent de antrenorul Douda, am constatat cu surprindere că semimijlociul Neagu era mai greu decit... mijlociul mic Stoenescu. Și atunci, ne-a venit ideea : Stoenescu va coborî la semimijlocie, iar la mijlocie mică, în locul său, titular va fi boxerul de la Steaua, Virgil Badea. Şi la „grea“ s-au lămurit lucrurile, Mariuţan găsindu-se în momentul de faţă într-o formă mai bună decit Chiorghioni. ...Nu ne mai rămîne decit să urăm reprezentanţilor noştri Ciucă, Puiu, Gheorghiu, Dinu, Mihalie, Stoenescu Badea, Monca, Nicolau şi Mariuţan, care mâine seară pleacă la Sofia, succes deplin în cea de a treia confruntare a pugiliştilor din Balcani. Etapa a ll-a a competiţiei echipelor bucureştene Cele 3 echipe bucureştene care paricipă la competiţia organizată de A R. R. se vor întîlni din nou în cadrul jocurilor din etapa a Il-a. Meciurile vor avea loc în două cuntaje, ambele la fel de interesante. In primul cuplaj, programat miine pe terenul din Parcul Copilului, Grvnţa Roşie, în evidentă revenire va ntîlni pe Ştiinţa (ora 9), iar Steaua de Unirea (ora 10.30). Cel de-al doilea cuplaj va fi găzduit astăzi de stadionul Olimpia. In mimul joc, Dinamo va avea de înfruntat redutabilul XV metalurgist ora 16.15. Apoi, în continuare (de ora 17,45), echipa Progresul — revelaţia primei etape a competiţiei - va căuta să facă acelaşi joc de bună factură tehnică în compania Olimpiei. flarginarii la turneul femini de la Craiova Timp de opt zile oraşul Craiova a găzduit turneul final pentru locurile 9—16 ale campionatului feminin de volei. De la bun început trebuie să arătăm că majoritatea echipelor s-au prezentat destul de bine pregătite, excepţie făcînd doar Sănătatea Bucureşti, alcătuită din jucătoare vîrstnice, lipsite de perspective, necorespunzătoare cerinţelor voleiului modern. Dacă analizăm comportarea formaţiilor prezente la Craiova atît în cursul seriilor preliminare cit şi în turneul final, ajungem la concluzia că în mare măsură ele şi-au neglijat pregătirile in cursul anului, îndreptîndu-şi atenţia în mod special spre acest turneu final, care avea să decidă soarta ultimelor două jocuri. Aşa se explică faptul că înaintea acestui turneu Voinţa Miercurea Ciuc nu reuşise să ciştige decit două jocuri din 14, pentru ca la Craiova aceleaşi jucătoare să arate că deşi alcătuiesc o echipă tînără, au maturitate în joc, ştiu să lupte pentru victorie. * Federaţia de specialitate ar trebui să completeze actualul sistem de desfăşurare, pentru ca în viitoarea lui ediţie, cea care va începe la toamnă, echipele să dea mai mult interes pregătirii lor in toată perioada campionatului — aceasta în vederea ridicării nivelului voleiului feminin. Cu mici excepţii, valoarea meciurilor a fost destul de bună, iar victoria a fost disputată cu o dirzenie extraordinară. Cea mai bună dovadă o constituie faptul că penultima clasată, care urma să retrogradeze, a fost desemnată după disputarea ultimei etape . De-a lungul turneului s-au evidenţiat o serie de jucătoare tinere, talentate. Printre acestea notăm pe: Olimpia Comşa, Maria Kondorosy, Viorica Gora (Olimpia Braşov), Margit Sorban, Ana Szocs (Voinţa Aiiercurea Ciuc), Ileana Fucuiescu, Steliana Donose (C.S.O. Craiova), Violeta Farkas, Ştefania Pană (I.F.A. Bucureşti), Elena Lupa (are numai 16 ani), Maria Palocz (C.S.O Timişoara). Turneul de la Craiova, urmărit zilnic de sute de spectatori, a contribuit foarte mult la popularizarea voleiului în orașul nostru. V. SANDULESCU-coresp. Actualitatea la zi ♦ Zilele trecute s-a disputat la Bacău, în nocturnă, întîlnirea dintre echipele selecţionate ale oraşelor Bacău şi Galaţi. Confirmînd forma bună din ultimul timp, băcăoanii au ciştigat partida cu scorul de 12—4. REZULTATE TEHNICE : V. Manolache (G) b. p. I. Grăjdeanu (B); M. Dobenco (B) b. ab. M. Dulgheru (G) ; E. Spătaru (G) egal cu C. Deja (B) ; V. Apostol (B) b.p. N. Teodoru (G) ; B. Filip (B) b.p. G. Mihailidis (G); V. Grigoraș (G) egal cu M. Condurache (B); C. Răneanu (B) b.p. N. Munteanu (G) ; H. Zehia (B) b.p. M. Ciobotaru (G); E. TEIRAU-coresp. ♦ La Buzău, echipa locală Voinţa a dispus recent de formaţia Cimentul Medgidia cu scorul de 11—5. Iată rezultatele tehnice: M. Lazăr (B) b. Gh. Corneanu (M) ; I. Iulian (B) pierde la puncte în faţa lui I. Denceanu (M) ; V. Brava (B) b.p. S. Lungu (M) ; Şt. Lazăr (B) b.p. A. Recep (M); I. Vişoiu (B) este învins prin abandon în rep. a treia de I. Donciu (M) ; 1. Pîrvu (B) egal cu A. Iliescu (M) ; N Dumitru (B) b.p. N. Chiriţă (M) ; 1. Brazu (B) b.p. M. Popescu (M); M. DUMITRU-coresp. Trial de selecţie pentru tineret şi junioare Luni de la ora 15.30 şi marţi de la ora 9, terenurile de la stadionul Dinamo vor găzdui al doilea trial de selecţie pentru loturile de tineret şi junioare la baschet. Primul, desfăşurat săptămîna trecută, s-a bucurat de un frumos succes. Trialul de selecţie constă în probe de tehnică individuală a jocului de baschet (pase, aruncări la coş, conducerea mingii etc) şi probe de atletism (săritura in înălţime de pe loc, săritura în lungime de pe loc, 30 m plat etc). La trialul de luni şi marţi se pot prezenta jucătorii şi jucătoarele din Capitală pînă la vîrsta de 23 de ani, avînd avizul antrenorului sau al secției din care fac parte. Campionatele studenţeşti de tir ION OLĂRESCU — 529 p LA 3x20 FOCURI LA ARMĂ SPORT Studenţii din Capitală, au participat cu puţine zile în urmă, la finalele campionatului de tir ale centrului universitar Bucureşti. Proba de concurs : 3x20 focuri, armă sport. Confirmînd frumoasele rezultate din ultimul timp, trăgătorul Ion Olarescu (Institutul de Arhitectură) a realizat cu 529 p cea mai bună performanţă a sezonului In urma lui Olărescu s-au clasat trăgătorii Mircea Ixizăr (Inst. de Construcţii) şi Eugen Gherman (Instit. politehnic). La fete, studenta Ruxandra Manolescu (Universitate) a ocupat locul 1 cu un punctaj destul de bun : 466. Pe locurile următoare, Camelia Coloniei (Inst. de Construcţii) şi Maria Groza (I.S.l.). Pe echipe, titlurile de campioane au fost decernate reprezentativelor Institutului de Arhitectură (băieţi) şi Universităţii (fete). La aceste finale au participat 45 de sportivi. ION OLĂRESCU MIINE, ULTIMA ETAPĂ A CAMPIONATULUI MASCULIN Jocuri importante pentru evitarea retrogradării și pentru calificarea in turneul final Miine se desfășoară ultimele jocuri din cadrul campionatului republican masculin de handbal în 7. In această etapă sunt programate o serie de partide importante, care vor decide echipele care retrogradează (seria I), precum şi cele care se vor califica în turneul final (seria a II-a). In seria I, principalele candidate la retrogradare sunt Dinamo Bacău şi Ştiinţa Galaţi. Studenţii au în momentul de faţă un punct avans, dar duminică joacă la Bucureşti împotriva campioanei ţării. Dinamo. Handbaliştii din Bacău evoluează un schimb pe teren propriu, dar adversarul pe care îl întâlnesc, Ştiinţa Bucureşti, este destul de dificil. Iată, aşadar, că un pronostic sigur este aproape exclus. Ultimele meciuri din seria a II-a urmează să decidă miine — după Tehnometal Timişoara — şi pe cea de a doua participantă la turneul final. In acest sens, cele mai importante partide vor avea loc la Timişoara (Ştiinţa-Unirea Bucureşti) Petroşeni (Ştiinţa-Tehnometal) şi îng. Mureş (Rapid-Voinţa Sibiu). După cum se vede, cea mai avantajată este formaţia studenţilor timişoreni, care are două puncte avans faţă de principalele adversare (Ştiinţa Petroşeni şi Voinţa Sibiu) şi în plus evoluează şi pe teren propriu. La sfirşitul acestei săptămîni va avea loc şi o nouă etapă in competiţia rezervată echipelor feminine de handbal în 7, „Cupa primăverii“. Dintre întîlnirile programate, cele mai interesante se anunţă meciurile de la Braşov (Tractorul Rapid Bucureşti) şi Timişoara (C.S.S. Banatul-C.S.M. Sibiu). Citiţi programul complet al etapei la rubrica „Unde mergem ?“. Partidele restante desfăşurate în această săptămână s-au încheiat cu următoarele rezultate : Unirea Bucureşti-Dinamo Braşov 26-30 (14-16) ; Rapid Tg. Mureş-C.S.C. Craiova 15-9 (7-4). O NOUĂ ETAPĂ ÎN CAMPIONATUL DE CALIFICARE Astăzi şi mâine sunt programate meciurile unei noi etape (a III-a) din cadrul campionatelor de calificare pentru categoria A la handbal în 7 : PLOIEȘTI : S.S.E.-Şcoala Pedagogică Suceava (f) ; Petrolul-C.S.M. Brăila (m) ; BUZĂU : S.S.E.-C.S.M.S. Iaşi (m) ; BRAŞOV : Politehnica-C.S.M. Reşiţa (m) ; TIMIŞOARA : C.S.O.-Chimia Făgăraş (m).