Sportul Popular, iunie 1962 (Anul 17, nr. 4041-4057)

1962-06-14 / nr. 4048

MAMAIA = 20 DE TERENURI DE SPORT - CARE IŞI AŞTEAPTĂ OASPEŢII... Ne avem in norm elegantului vuiet „Vaita “ din Mamaia. Acum, la început de sezon, ne-am aruncat privirile în cartea de impresii căreia cu un an in urmă oaspeţii frumoasei noastre staţiuni i-au completat aproape toate foile. Pe fiecare, aprecieri elogioase: „Mamaia e mândria litoralului“, „E minunat întregul ansamblu“, „Nu greşeşti cu nimic dacă vei spune că Mamaia e perla litoralului romînesc“. Semnatari sunt turiştii români şi străini. Aceste aprecieri au fost făcute cu un an în urmă. Azi aceste cuvinte n-ar mai fi de ajuns pentru a reda întreaga frumuseţe şi măreţie a decorului din jur. Fiindcă la Mamaia, ca pe întreg litoralul de altfel, anul care a trecut a adus multe şi uimitoare înnoiri. Noile hoteluri şi complexe de deservire, spaţiile verzi, arborii ornamentali, neonul care străluceşte seara la tot pasul, te fac să exclami fără să vrei : „E minunat... e încâtător“... ...Dar Mamaia mai poate fi denumită şi staţiunea terenurilor de sport. Pentru iubitorii sportului, care în acest an îşi vor petrece concediul la mare, am dat o raită la aceste baze sportive pentru a le prezenta. Ghid ne-a fost tovarăşul Emil Roşea, responsabilul cultural-sportiv al staţiunii. Lingă complexul central două terenuri de tenis, patru de volei şi unul de baschet îşi aşteaptă, puse la punct, oaspeţii. Pe zgura lor roşie dungile albe trase cu dibăcie îţi dau impresia unei machete de pe planşa de desen. In apropierea hotelului Internaţional, la fel de bine întreţinute, se află alte terenuri de baschet, volei şi tenis. Mai departe, spre „Yalta“, „Doina“, „Tabăra prieteniei“ sau „Flora“ găseşti altele şi altele. Sunt 20 în total, în ansamblul minunat de construcţii, de un splendid colorit, printre spaţiile verzi, roşul zgurei conturată cu linii albe întregeşte decorul. Magaziile sunt pline: mingi de tenis, handbal, volei şi baschet stăteau frumos rînduite in rafturi aşteptînd să „zburde“ in monde celor care vor veni în acest an la Mamaia. In zilele de odihnă, alături de roate, aer şi apa mării sportul le va fi tuturor prieten. Se vor desemna campionii seriilor, cărora li se vor acorda cupe şi diplome, se vor selecţiona echipe care să se întîlnească cu sportivii din Constanţa sau din alte oraşe ce vor veni pe litoral. Totul este pus la punct. Poate primele meciuri au şi avut loc. Fiindcă în aceste zile au sosit şi întîii oaspeţi ai litoralului, chiar dacă soarele s-a arătat cam... zgircit în ultimele zile. Aceleaşi pregătiri s-au făcut pe întreg litoralul. La Mangalia, la Eforie Nord şi Eforie Sud, la Coslineşti. Terenul de fotbal cu pista de atletism şi gropile de sărituri, cele peste 40 de terenuri de volei, handbal sau baschet, zecile de mese de şah şi sutele de mingi sunt gata pentru întrecere... CONSTANTIN ALEXE succes la mondiale! Sportivii s-au aliniat și maestrul emerit al sportului Dumitru Pîrvulescu dă raportul : — Tovarășe antrenor, loturile republicane de lupte clasice și lupte libere sînt gata să înceapă antrenamentul... Ion Corneanu a aruncat o privire fugitivă asupra ceasului de la mînă. Era ora 22 şi 10 minute. O oră neobişnuită pentru antrenamente, dar sportivii noştri care vor părăsi în curînd ţara cu destinaţia Statele Unite, unde se vor desfăşura campionatele mondiale din acest an, şi-au început aclimatizarea cu condiţiile diferite de concurs. într-adevăr, între Bucureşti şi Toledo este o diferenţă de 8 ore. De aceea antrenamentele au loc la ore tîrzii iar scularea se face dimineaţa în jurul orei 10. Actuala ediţie a campionatelor mondiale ridică nenumărate probleme în faţa concurenţilor. Cea mai dificilă ni se pare acomodarea cu modificările aduse regulamentului de lupte. Eliminarea luptei de la parter, scurtarea duratei de concurs, avertizarea iniţiativelor nereuşite şi cunoaşterea reciprocă a procedeelor executate de adversar — iată cîteva piedici pe care sportivii noştri trebuie ca să le învingă, spre a-și reconfirma valoarea pe plan mondial. Dumitru Pîrvulescu va întîlni din nou pe iranianul Pazvrae şi pe sovieticul Saiadov. Ion Cernea va înfrunta pe talentatul sportiv sovietic Karavaev, pe inepuizabilul Svec (R.S. Cehoslovacă), iar Valeriu Bularea, în apărarea titlului, va primi replica lui Horvath (H.P.F.I.), Dogan (Turcia), Malicink (R.F.G.) şi mulţi alţii. Sarcini uşoare nu vor avea nici Ion ţăranu, nici Gheorghe Popovici sau Mihai Sultz, ca să nu mai amintim de Micolae Martinescu debutant al campionatelor mondiale. Sîntem siguri că sportivii noştri vor depune toate eforturile de a apăra cu cinste prestigiul cucerit de sportul luptelor din ţara noastră. O. B. Finala „Cupei Aurel Vlaicu” Mâine dimineaţă, de pe aeroportul internaţional Bâneasa îşi vor lua zborul zeei de... aeromodele, întrecerea reuneşte la start pe cei mai buni constructori aeromodelişti din ţară , finaliştii etapei pe regiune a concursului de aeromodele „Cupa Aurel Vlaticu“.Rezervată maselor largi de tineri aeromodelişti, „Cupa Aurel Vlaicu“, organizată de U.T.M. în colaborare cu UCES, s-a bucurat ln fiecare an de un deosebit succes. Iată clasele la care se vor întrece sportivii aeromodelişti : planoare A 1 (pentru tinerii pină la 15 ani), planoare A 2, propulsoare și aeromodele cu motoraș mecanic (motomodele). O amintire de la Iaroslav. Echipele feminine de handbal ale R.P. Romine si R.S.F.S. Ruse intr-un moment de relaxare. Se cunosc toate echipele promovate in categoria A întrecerile de calificare pentru categoria A la handbal în 7 au luat sîîrşit. La sfîrşitul săptămînii trecute a fost desemnată şi cea de a doua echipă masculină care va juca în sezonul viitor in prima categorie. Aceasta este C.S.M.S. Iaşi, care prin victoriile cu 23-16 (11-9) şi 25-22 (10-8) asupra Clubului sportiv şcolar Bucureşti revine in întrecerea celor mai bune formaţii ale ţării. Aşadar, în locul echipelor Ştiinţa Galaţi şi Unirea Bucureşti, care vor juca în sezonul viitor în campionatul de calificare, au promo-. vat C.S.M. Reşiţa şi C.S.M.S. Iaşi. In ceea ce priveşte viitorul campionat feminin, acesta se va disputa în două serii de cîte 8 echipe. In afara celor 10 formaţii care au evoluat în ultima întrecere, vor juca în categoria A — promovate în urma campionatului de calificare — echipele: Favorit Oradea, Constructorul Timişoara, S.S.E. Constanţa, Vestitorul Bucureşti, S.S.E. Ploieşti şi Faianţa Sighişoara. • Iată cum arată clasamentele campionatului feminin de primăvară înaintea ultimei etape: SERIA I 1. Tractorul Braşov 7 5 0 3 66:49 lot 2. Ştiința Buc. 7 5 0 2 49:46 10 3. Progresul Buc. 8 4 0 4 49:54 8 4. Rapid Buc. 7 3 0 4 42:44 6 5. Unirea Buc. 7 1 0 6 39:52 2 Duminică sunt programate ultimele partide : Rapid—Ştiinţa şi Unirea— Tractorul (seria I) şi CSS Banatul— Mureşul şi S.S.E. Petroşeni—C.S.M. Sibiu (seria a II-a). • Săptămîna trecută s-au desfăşurat la Tg. Mureş întrecerile campionatului şcolilor cu program special de educaţie fizică. Iată clasamentele finale: FEMININ: — 1 Timişoara, 2. Braşov 3. Tg. Mureş; MASCULIN: — 1. Tg. Mureş, 2. Braşov, 3. Timişoara. (I. Păuş — coresp. reg.). • SERIA A II-A 1 1. C.S.M. Sibiu 7 6 0 1 89:57 12 2. Mureşul Tg. Mureş 7 5 0 2 71:52 10 3. Ştiinţa Timiş. 8 5 0 3 92:63 101 4. CSS Banatul Timiş. 7 2 0 5 50:75 4 5. S.S.E. Petroseni 7 1 0 6 42:97 2 Mai puţine văicăreli şi mai multă treabă Spre regretul nostru, bucuria stîrnită de bunele rezultate obţinute de polo-ul nostru la Magdeburg n-a durat mult doar două săptămîni, cit a despărţit un timp „Magdeburgul“ de „Belgrad“. De la locul 2, după RPU, reuşit în R.D. Germană, ne-am trezit la sfirşitul turneului desfăşurat recent în R.P.F. Iugoslavia pe locul ultim al clasamentului. După selecţionata R.D. Germane pe care o întrecusem cu puţin timp înainte la ea „acasă“. „N-am avut condiţii favorabile de concurs“, „ne-a dezavantajat arbitrajul“, ni s-a explicat atît din convorbirile telefonice, cit şi la înapoierea in ţară a echipei. Ca să fim sinceri, induşi în eroare în alte ocazii prin scuze asemănătoare (care nu servesc nimănui, ba dimpotrivă...) am ezitat şi ezităm încă să dăm pe de-a-ntregul crezare celor spuse de conducătorul lotului. Ne-am gîndit, ca nu cumva timpul, oarecum lung, petrecut de lotul nostru la Belgrad, înaintea turneului, să nu fi fost judicios folosit ; ne-am gîndit la multe, dar îndeosebi la faptul că pentru specialiștii de pretutindeni rezultatele realizate la Belgrad de jucătorii romini, îi coboară deocamdată cu o clasă in ierarhia atît de greu cucerită. Am pierdut prima intîlnire cu echipa R.P.F. Iugoslavia (0—3), apoi, rînd pe rînd, meciurile cu U.R.S.S. (1—5), și cu R.D. Germană (3—4). Si totuși este foarte posibil ca rezultatele de la Belgard să fie accidentale, să nu corespundă posibilităţilor de care dispun jucătorii noştri. O primă ocazie de a demonstra adevărata valoare o oferă echipei noastre reprezentative, dubla intîlnire cu selecţionata R.P. Ungare, programată, după cum se ştie, la sfirşitul acestei săptămîni. Să fim bine înţeleşi, n-are nimeni pretenţie acum la rezultate favorabile cu orice preţ, numai din dorinţa de a „dezice" slaba evoluţie de la Belgrad. Intîlnirile cu puternica echipă maghiară, departe de a avea un caracter de examen decisiv, se înscriu in cadrul pregătirilor pentru campionatele europene. Aşteptăm aşadar, o comportare la nivel superior, consecinţa unei bune pregătiri la toate capitolele, tehnic, tactic, fizic, moral volitiv, aşteptăm mai puţine văicăreli şi mai multă treabă. Lotul de polo cuprinde jucători de valoare şi de aceea trebuie lucrat cu mai multă exigenţă şi spirit de răspundere. G. NICOLAESCU ÎNCEPUTUL A FOST FĂCUT! Oniceni, Antoceni, Forăşti. Trei sate din raionul Fălticeni, cu centrul de comună la Forăşti. Tot atirea gospodării colective. Şi fiecare sat avea asociaţia sa sportivă. Dacă insă munca în gospodăriile colective este la fel de rodnică în toate cele trei sate, nu acelaşi lucru se putea spune şi despre aceea a asociaţiilor sportive. La Forăşti şi la Oniceni treburile în consiliile de conducere ale asociaţiilor sportive nu au mers de loc bine. Consiliile erau descompletate, evidenţa membrilor nu era ţinută la zi, iar despre activitate sportivă nici vorbă.. La Antoceni, in schimb, s-a muncit cu spor. Tovarăşii Ion Ciobanu (preşedinte) şi Sergiu Bejenaru (tehnician) au pus mult suflet în munca lor din cadrul asociaţiei şi roadele s-au văzut prin afluenţa tinerilor din sat spre mica bază sportivă amenajată în curtea şcolii. Aşadar în comuna Forăşti existau trei gospodării colective şi tot atîtea asociaţii sportive. Spunem că existau, deoarece la începutul acestui an cele trei gospodării colective s-au unit întruna singură şi puternică. Dar asociaţiile sportive? Un timp au mers pe drumul lor, în a doua jumătate a lunii mai însă Ion Ciobanu, preşedintele asociaţiei sportive din satul Antoceni a ridicat problema: ce ar fi dacă s-ar uni şi cele trei asociaţii sportive, dacă s-ar forma pe lingă noua gospodărie colectivă o singură asociaţie puternică ? Nu s-a stat mult pe ginduri. După puţin timp într-o şedinţă lărgită a celor trei consilii de conducere ale asociaţiilor sportive s-a hotărit unificarea. Consiliul de conducere al asociaţiei de la Antoceni (singurul care a fost activ) a fost completat cu tovarăşii Enache Grigore şi Gh. Hărgău de la Oniceni, C. Condurache şi Codan V. Gheorghe de la Forăşti. Totodată s-au ales organizatorii de grupă, care se ocupă de angrenarea tineretului în activitatea sportivă in cele trei sate Denumirea asociaţiei sportive unificate: Recolta Forăşti. Am fost prezenţi la şedinţa de unificare a celor trei asociaţii sportive, la acest început de drum, şi am urat spor la muncă consiliului deconducere a Recoltei Forăşti. Cu ocazia acestei şedinţe profesorul de educaţie fizică Sergiu Bejenaru (tehnicianul asociaţiei) a promis că va depune toate eforturile ca asociaţia sportivă de pe lingă gospodăria colectivă a comunei Forăşti să se poată mîradri şi ea cu rezultate care să depăşească graniţele comunei, după cum se mîndresc şi colectiviştii cu succesele lor in muncă. Şi profesorul Sergiu Bejenaru s-a ţinut de cuvînt. Intr-o scrisoare trimisă redacţiei el ne informează că asociaţia sportivă a pornit pe un drum bun. Cu puteri unite ei au reuşit să organizeze prima duminică sportivă din istoria comunei. „De un mare succes s-a bucurat demonstraţia de gimnastici a fetelor — ne scrie tovarăşul Bejenaru. Interesante au fost şi probele atletice la care ciştigătorii au trebuit să depună multe eforturi pentru victorie. La lungime şi la greutate băieţi, pe primul loc s-a clasat Mihăiţă V. Ion, la înălţime Niţu V. Ion, iar la căţărarea pe stilpnu au lipsit din program nici probele distractive) Teodorescu Constantin. Meciul de volei intre Recolta Forăşti şi Inul Videşti a fost cîştigat de formaţia noastră cu 2-0. Cu ocazia acestei frumoase „duminici sportive“ s-au mai organizat şi două intilniri de handbal intre echipele din comună“. Aşadar începutul a fost făcut Acum aşteptăm noi veşti din această comună, unde există mari posibilităţi pentru dezvoltarea activităţii sportive. (AL. I.) Un antrenor certat cu disciplina... Întrecerile de duminică din sala Floreasca au mobilizat majoritatea gimnaştilor bucureşteni, incepind de la cei mici, care abia fac primii paşi pe drumul măiestriei, şi pină la maeştrii sportului. Copiilor şi tinerilor, concursul le-a oferit posibilitatea de a invita de la cei „mari“, iar pentru cei din lotul reprezentativ întrecerile au constituit un bun prilej de verificare. Din păcate, buna desfăşurare a acestui concurs plăcut şi util a fost tulburată de un incident regretabil şi anume retragerea din competiţie a echipei masculine Steaua, pe baza dispoziţiei date de antrenorul Silviu Magda. Iată care sunt cauzele acestei atitudini: cu citeva zile înainte, cînd l la comisia orăşenească se făcea validarea actelor participanţilor, antrenorii de la Steaua nu s-au prezentat cuaceste acte. In mod normal, gimnaştii nu aveau dreptul să participe la concurs. Totuşi, pentru că sportivii s-auprezentat la locul competiţiei, membrii comisiei orăşeneşti au permis participarea la întreceri, urmind să se hotărască dacă echipa Steaua va intranumai în clasamentul individual, sau şi în cel pe echipe. Ca răspuns, antre- I norul echipei, Silviu Magda... s-a supărat, in loc să fie mulţumit că are ocazia să verifice gradul de pregătire la sportivilor săi in concurs şi a comandat „imbricarea!“ retrăgînd astfel echipa din întrecere. ’ Ce au de spus conducerea clubului .Steaua şi biroul secţiei de gimnastică cu privire la neglijenţa condamnabilăîn privinţa punerii la punct a actelor I sportivilor ? Dar despre atitudinea I antrenorului care a făcut ca o seriede sportivi, printre care şi Gh. Stanciu,component al lotului, să nu participe la întreceri ? Conducerea clubului, precum şi federaţia de specialitate trebuiesa discute cu toată seriozitatea acest caz şi să ia măsurile cuvenite. ILDICO RUSU-ŞIRIANU A fost alcătuită reprezentativa oraşului Bucureşti pentru întîlnirea cu selecţionata Sofiei Dinamo a trecut pe primul loc în campionatul de polo , în cursul zilei de astăzi părăseşte Capitala — cu destinaţia Sofia — selecţionata de nataţie a oraşului Bucureşti. Sportivii noştri se întîlnesc sîmbătă şi duminică în capitala R. P Bulgaria cu înotătorii, săritorii şi jucătorii de polo bulgari. In vederea acestei întîlniri lotul sportivilor noştri a fost alcătuit. Dar el fac parte, printre alţii, Alex. Popescu, D. Caminschi, Alex. Schmattzer Ingrid Ungur, Sanda Iordan, Nicolets Gordin (înot), Gh. Banu, Emilia Negulescu (sărituri), I. Alexandrescu, C Frăţilă, V. Ţăranu, B. Mihăilescu Fleşeriu .(polo). In întîlnirile de poli pe apă, cele două selecţionate vor alinia garniturile de tineret. • Marţi s-a disputat la ştrandul Tineretului întîlnirea de polo (restanţă în campionatul republican) dintre echipele Dinamo Buc. şi Crişana Oradea. Net superiori, jucătorii dinamovişti şi-au dominat adversarul, au marcat o dată şi în situaţie de inferioritate numerică şi au ciştigat, finalmente, cu scorul de 6—0 (2—0, 1—0, 0—0, 3—0). în urma victoriei obţinute marţi, echipa Dinamo a trecut în fruntea clasamentului, la egalitate de puncte (10) cu Steaua, dar cu un golaveraj superior (52—4 faţă de 45—8). Campioana turului va fi cunoscută după toate probabilităţile in ziua de 8 iulie, cînd este programată întîlirea dintre echipele Dinamo și Steaua.