Sportul Popular, iunie 1962 (Anul 17, nr. 4041-4057)

1962-06-26 / nr. 4055

dintre poporul român și poporul sovietic Trăiască în veci prietenia Delegaţia de partid si guvernamentală a Uniunii Sovietice a părăsit ieri Capitala, inapoindu-se in patrie Delegaţia de partid şi guvernamentală a Uniunii Sovietice, in frunte cu tovarăşul S. Iliuşciov, a părăsit luni dimineaţa Capitala, inapoindu-se în patrie Pe intreg parcursul, de la reşedinţa oaspeţilor pină la aeroportul Băneasa, zeci de mii de bucureşteni şi-au luat rămas bun de la solii poporului sovietic. Tovarăşii N. S. Hruşciov şi Gheorghe Gheorghiu-Dej, dintr-o maşină deschisă, au răspuns cordial aclamaţiilor mulţimii. Aeroportul Băneasa era pavoazat cu drapelele de stat ale R.P. Romine şi Uniunii Sovietice. Pe mari pancarte erau înscrise, în limbile romina şi rusă, chemări in cinstea prieteniei de nezdruncinat dintre cele două popoare, saluturi adresate gloriosului popor sovietic. Delegaţia sovietică a fost condusă la plecare de tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Emil Bodnbcaş, Petre Borilă, Nicolae Ceauşescu, Chivu Stoica, Alexandru Drăghici, Alexandru Moghioroş, Dumitru Coliu, Leonte Răutu, leontin Sălăjan, Ştefan Voitec, Mihai Datea, Alexandru Birlădeanu, Corneliu Mănescu, ministrul Afacerilor Externe, membri ai C.C. al P.M R., Consiliului de Stat şi ai guvernului, conducători ai instituţiilor centrale şi organizaţiilor obşteşti, academicieni şi alţi oameni de ştiinţă şi cultură, generali şi ofiţeri superiori, ziarişti români şi străini, mii de oameni ai muncii. Au fost prezenţi I. K. Jegalin, ambasadorul Uniunii Sovietice la Bucureşti, care a făcut parte din delegaţie, precum şi membrii Ambasadei Uniunii Sovietice. Au fost de faţă şefii misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti. Se intonează imnurile de stat ale Uniunii Sovietice şi R.P. Romine, în timp ce răsună 21 de salve de tun de salut. Tovarăşii N. S. Hruşciov şi Gh. Gheorghiu-Dej primesc raportul şi trec în revistă garda de onoare, aliniată pe aeroport. Apoi, tovarăşul N. S. Hruşciov îşi ia rămas bun de la şefii misiunilor diplomatice şi celelalte persoane oficiale aflate pe aeroport. Tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej rosteşte cuvintul de rămas bun Răspunde tovarăşul N. S. Hruşciov. Urale puternice şi îndelungi salută cuvîntările rostite. Se aud scandate de mii de glasuri „R.P.R.—U.R.S.S.“. Un grup de pionieri oferă flori. Membrii delegaţiei sovietice îşi iau rămas bun de la conducătorii de partid şi de stat ai ţării noastre. Tovarăşii N. S. Hruşciov şi Gheorghe Gheorghiu-Dej se îmbrăţişează călduros. Din uşa avionului, tovarăşul N. S. Hruşciov răspunde incă o dată ovaţiilor şi uralelor celor aflaţi pe aeroport. Avionul „IL-18“, pe bordul căruia călătoreşte delegaţia sovietică, şi-a luat zborul, indreptindu-se spre Moscova. Solemnitatea plecării a fost transmisă de staţiile noastre de radio şi televiziune. (Agerpres) Tovarăşii N. S. Hruşciov şi Gheorghe Gheorghiu-Dej, îşi iau rămas bun pe aeroportul Băneasa TELEGRAMĂ Tovarăşului GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Tovarăşului ION GHEORGHE MAURER BUCUREŞTI un drum spre patrie din Romînia frățească, permiteţi-mi în numele delegaţiei de partid şi guvernamentale sovietice şi în numele meu personal să vă mulţumesc încă o dată din inimă şi prin dv. întregului popor român pentru primirea caldă, prietenească făcută nouă, reprezentanţilor Uniunii Sovietice, pe pămîntul Romîniei. Exprimînd sentimentele tuturor oamenilor sovietici, delegaţia noastră urează poporului român frate şi dv. personal noi succese în construcția socialismului. N. HRUȘCIOV 25 iunie 1962 Bordul avionului IL—18 Se apropie de sfîrşitul ediţiei din acest an şi cea de a doua mare competiţie a fotbalului nostru : CUPA R.P.R. Miine, la Bucureşti şi Ploieşti se vor disputa semifinalele : Rapid — Progresul şi Steaua — Steagul roşu Braşov. Cum se vede, dreptul de a participa la finală este disputat de trei echipe bucureştene şi una din ţară. Cui ii va reveni această cinste ? Vom vedea miine. Cert este că au loc două întîlniri de mare interes şi cu frumoase perspective spectaculare, în ciuda faptului că două dintre semifinaliste, Steaua şi St. roşu, se află după insuccese în etapa de duminică a campionatului. Meciurile de cupă, însă, rămîn totuşi meciuri de cupă, în care nu există în s’ligător sau învins dinainte, în care echipele se regăsesc şi fac rezultate chiar neaşteptate. In sferturi de finală, de pildă, Steaua a reuşit un joc (Continuare in pag. a 5-a) Hane la ora 17,30 pe stadionul „23 August“ Rapid — Progresul, In semifinalele Cupei R. P. R. La Ploieşti: Steaua — St. roşu Braşov PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNIT IV f Organ al Uniunii de Cultura Fizică și Sport din R. P. Romina ANUL XVIII — Nr. 4055 & Marţi 26 iunie 1062 0 8 pagini 25 bani R. P. ROMINA- DANEMARCA LA Astăzi după-amiază, stadionul Republicii găzduieşte o importantă întrecere sportivă internaţională. Handbaliştii romîni, campioni ai lumii, primesc replica uneia dintre cele mai puternice echipe Iată programul de astăzi după amiază de pe stadionul Republicii : ORA 16,30: Selecţionata divizionară — Selecţionata Bucureşti (feminin); ORA17,30: Tractorul Braşov — C.S.M. Sibiu (finala campionatului feminin de primăvară)! ORA 18,45: R. P. ROMÂNA — DANEMARCA (arbitrează Lajos Kesthelyi — R. P. Ungară), reprezentative din Europa, cea a Danemarcei. Deci, o confruntare între două formaţii de mare valoare, care s-au impus pe plan internaţional prin jocul lor complet, cu execuţii tehnice foarte spectaculoase şi eficace, cu şuturi puternice. Cine va învinge ? Este greu de spus... Handbaliştii români au întîlnit pină acum o singură dată pe cei danezi. In cadrul Campionatului mondial din 1961. Atunci reprezentanţii noştri au învins, la capătul unui joc foarte viu disputat, cu scorul de 15—13, după ce la pauză danezii conduceau cu 7—6. RADULESCU Prin prisma acestui (R.P.R.) rezultat, desigur că jucătorii români au prima şansă, mai ales că în formaţia noastră apar cea mai mare parte a handbaliştilor care au cucerit titlul de campioni ai lumii. Totuşi, valoarea şi experienţa selecţionatei daneze, unanim recunoscute, nusunt lucruri de neglijat. Programul de astăzi de pe stadionul Republicii este completat cu două mecuri feminine. Primul dintre ele, Selecţioanata divizionară — Selecţionata Bucureşti constituie, de fapt, un joc de verificare a lotului nostru, care se pregăteşte pentru Campionatul mondial de handbal în 7. A doua partidă este finala campionatului feminin de primăvară în care se întîlnesc echipele Tractorul Braşov şi C.S.M. Sibiu. Meciul promite să fie interesant, tînăra formaţie braşoveană, care s-a afirmat puternic în ultimul timp, primind replica echipei C.S.M. Sibiu, mai tehnică, mai experimentată şi cu o apărare mai sigură. ★ Selecţionata daneză a sosit îeri în Bucureşti. A făcut deplasarea lotul anunţat de jucători, din care nu lipsesc cunoscuţii Bengt Mortensen, Peter Hansen, Mogens Cramer şi Max Nielsen. In Azi, pe stadionul Republicii HANDBAL ÎN mrsul zilei de azi oaspeţii vor face un uşor antrenament pe terenul amenajat in incinta stadionului Republicii Iată loturile ce or două echipe (îi garanteze numerel pe care jucătorii li vor purta pe tricou) : R. P. ROMINA Redl (1), Bogota (1) —portari: Schmidt (2), Mose (3), Covaci (41 Hnat (5), Telman QLE NIELSE (6) , Costache II (Danemarca) (7) , Olelea (8), Iacob (9), Ivănescu (10), Costache ( 11), Rădulescu (12), Ionescu (13), Samungi (14), Gruia (15), Popescu (16). DANEMARCA: Mortensen (1), Holst (II) — portari: Hansen (2), Sandhof (3), Andersen (4), Jorgensen (5), Ole Nielsen (6), Max Nielsen (7), Cramer (8) , Nyholm (9), Kane (10), Petersen 1m Peter Nielsen 113) Jensen (14). O frumoasă inițiativă a consiliului raional U CF S Făurei Curs de instructori sportivi voluntari pentru tinerii din G. A. C. Tineretului din raionul Făurei i4 place nespus de mult sportul Faptul acesta este confirmat de numeroasele concursuri ale asociaţiilor sportive, de „duminicile sportive” la care se întrec sute şi mii de participanţi. Sportivii din acest raion desfăşoară totodată o susţinută activitate competiţională. Dovadă : cele patru echipe prezente în campionatul regional de fotbal, 24 (în trei serii) cuprinse in campionatul raional de fotbal, 19 în cel de volei, 10 in cel de popice. Există mult entuziasm şi dorinţa fierbinte ca sportul să se dezvolte continuu în toate satele şi comunele raionului, să crească numărul cadrelor care să instruiască şi să coordoneze activitatea tinerilor sportivi. De aici necesitatea organizării unui curs de instructori sportivi obşteşti. Iniţiativa a aparţinut consiliului raional UCFS şi ea a găsit o largă înţelegere in cadrul tuturor consiliilor de conducere ale gospodăriilor agricole colective din raion. La curs, organizat între 6 şi 17 iunie, au participat 35 de tineri brigaprof. NICOLAE CRAINIC din sectorul de pregătire a cadrelor de pe lingă Consiliul General al UCFS (Continuare in pag. a 3-a) ► 1 • Activitatea sportivă de mase 4 t • In plin sezon de natalie 4 ► 4 ► ________________________9 ► | O pagină de fotbal ► — t • Coiful specialistului 4 în Campionatele mondiale feminine 4 i de handbal în 7 , vă prezentăm 4 ► echipa R. P. Polone. 4 ? • Ultimele știri externe.