Sportul Popular, ianuarie 1963 (Anul 18, nr. 4163-4179)

1963-01-26 / nr. 4176

oti membrii UCFS Traducînd în viaţa sarcinile trasate de documentele Conferinţei pe ţară a Uniunii de Cultură Fizică şi Sport, consiliile asociaţiilor sportive de la oraşe şi sate acordă o atenţie deosebită cuprinderii unor mase tot mai largi de oameni ai muncii, întregului tineret, în practicarea exerciţiilor fizice şi sportului. Consiliile asociaţiilor sportive se îngrijesc în primul rînd de popularizarea formelor simple de practicare a exerciţiilor fizice menite să ducă la formarea deprinderii oamenilor muncii de a face sport în scopul întăririi organismului, reconfortării şi creşterii capacităţii lor de muncă. Despre aceste aspecte ale muncii consiliilor asociaţiilor sportive ne vom ocupa în rîndurile care urmează. De mai multă vreme muncitorii fabricii de ace s-au obişnuit ca în fiecare dimineaţă, la ora 10, să întrerupă pentru cinci minute programul de muncă pentru a efectua, sub conducerea a 32 de instructori obşteşti, reconfortantele exerciţii de gimnastică. Astăzi nu mai există în fabrică sector sau secţie de muncă în care această activitate să fie necunoscută. Muncitorii apreciază gimnastica în producţie ca pe un ajutor efectiv pe care sportul îl aduce în întărirea organismului şi în ridicarea capacităţii lor de muncă. Preşedintele consiliului asociaţiei sportive Unirea, tov. St. Pîrvulescu, ne spunea : „Am pornit de la această formă de practicare a exerciţiilor fizice din mai multe considerente: se adresează unei mase largi de muncitori, este practicată în colectiv, nu necesită deplasarea participanţilor in alte locuri şi — lucru foarte important — este deosebit de eficace în întărirea sănătăţii muncitorilor. Gimnastica in producţie a fost şi este, in acelaşi timp, mijlocul de angrenare a salariaţiior fabricii in practicarea exerciţiilor fizice“. AIU'EXTA B& PARfigipAnti LA ALTE ACTIVITĂŢI SPORTIVE... — acesta a fost primul rezultat al introducerii gimnasticii în producţie la fabrica de ace Unirea. La excursiile turistice, la numeroasele crosuri organizate, la întrecerile simple de atletism, nataţie ş.a. desfăşurate în cadrul Spartachiadei de vară a tineretului sau cu prilejul altor competiţii au participat sute şi sute de muncitori din fabrică. Sub conducerea comitetului de partid şi cu sprijinulsindicatului şi al organizaţiei de bază U.T.M., consiliul asociaţiei sportive a reuşit în anul 1962 să cuprindă în desfăşurarea întrecerilor de şah, turism, tenis de masă, volei, handbal, tir ş.a. pe aproape toţi salariaţii fabricii. La întrecerile Spartachiadei de iarnă — care se desfăşoară in aceste zile — participă toţi muncitorii şi funcţionarii de la Unirea! Este un succes demn de remarcat. El constituie rezultatul strădaniilor depuse de consiliul asociaţiei sportive Unirea care, popularizind temeinic în rîndul salariaţilor în primul rînd formele simple de practicare a sportului, a reuşit să dezvolte în rîndul acestora dorinţa de a practica diferite sporturi. PESTE 900 DE MEMBRI AI UCFS ...adică toţi salariaţii fabricii. Acesta este un alt rezultat al muncii desfăşurate de consiliul asociaţiei. Tuturor acestor membri ai Uniunii de Cultură Fizică şi Sport consiliul asociaţiei sportive se străduie să le asigure condiţiuni optime de practicare a sportului. Faptul că toţi membrii UCFS îşi achită conştiincios cotizaţia constituie o dovadă a unei legături vii între organul de conducere a actitivităţii sportive şi masa membrilor I UCFS. SPORTUL POPULAR * PrtC. a 2-a Nr. 4176 PROIECTE PENTRU ACEST AN Tov. Ştefan Pîrvulescu, preşedintele asociaţiei sportive Unirea, ne-a vorbit despre programul sportiv care va fi asigurat anul acesta celor peste 900 de membri ai UCFS. Şi în noul sezon sportiv vor fi organizate forme simple de practicare a exerciţiilor fizice. Se vor desfăşura numeroase excursii turistice în împrejurimile Capitalei, precum şi la lacurile istorice, în staţiunile balneo-climaterice etc. vor fi organizate crosuri populare şi se vor schimba cu regularitate programele de gimnastică în producţie. La întrecerile campionatului asociaţiei (organizate la atletism, popice, tir, şah şi tenis de masă) vor fi mobilizaţi numeroşi membri UCFS, iar la competiţiile organizate în cadrul Spartachiadei de vară a tineretului vor fi asigurate participanţilor cele mai bune condiţii de participare. Consiliul asociaţiei sportive a pre- văzut înfiinţarea unor noi secţii pe ramură de sport. In afara secţiilor de handbal în 7, volei, şah şi tenis de masă vor lua fiinţă secţii de popice şi atletism precum şi comisia de turism. După cum se poate vedea consiliul asociaţiei sportive Unirea manifestă o grijă deosebită pentru angrenarea tu- turor membrilor UCFS intr-o activi- tate continuă şi organizată. Accentul care se pune pe organizarea formelor simple de practicare a exerciţiilor fizice va da posibilitate asociaţiei sportive să mobilizeze tot mai mulţi muncitori şi muncitoare în desfăşurarea activităţii sportive de mase. HRISTACHE NAUM La asociaţia sportivă Unirea Toţi salariaţii fabricii fac sport! Sportivii asociaţiei Unirea se întrec la tenis de masă in cadrul Spartachiadei de iarnă a tineretului. Foto : F. Templer Ne este drag sportul! Activitatea sportivă se bucură de o bună tradiţie în fabrica noastră — Electroaparataj. Sunt tot mai mulţi tinerii şi tinerele din secţiile fabricii, care-şi petrec timpul liber in sălile sau pe terenurile de sport. Intr-o situaţie statistică, pe care am înaintat-o recent conducerii clubului raional Metalul, arătam că la ora actuală în registrul de evidenţă al asociaţiei noastre figurează 1955 de membri UCFS. Fără îndoială, că doar prezenţa în scriptele asociaţiei n-ar însemna mare lucru, dar, suntem bucuroşi să spunem că iu asociaţia noastră avem secţii puternice, cu echipe care activează în diferite competiţii ale unor categorii superioare. Mă refer la echipele feminine şi masculine de popice, la cele de volei, de tenis de masă, şah sau fotbal. Avem 105 sportivi legitimaţi, mulţi dintre ei posesorii unor categorii de clasificare. Competiţiile sportive de mase au trezit întotdeauna cel mai mare interes în mijlocul tineretului nostru. Şi cum cifrele susţin cel mai bine o afirmaţie, iată cîteva dintre ele: la Spartachiada de vară din anul trecut, în cadrul diverselor concursuri organizate, au luat parte 1200 de tineri şi tinere. In aceste zile, în asociaţia noastră se află în plină desfăşurare Spartachiada de iarnă a tineretului. Pînă acum, la startul întrecerilor s-au prezentat 1058 de participanţi dintre care 338 de fete. Au fost organizate concursuri la 10 ramuri de sport. Cele mai frumoase au fost cele de şah, gimnastică şi haltere. Anul trecut am avut şi un interesant campionat al asociaţiei. Cea mai mare... bătaie de cap a dat-o organizatorilor campionatul intersecţii la fotbal. Echipele au fost împărţite în două serii. Fruntaşele seriilor s-au întilnit intr-o finală de un bun nivel tehnic, la care au asistat numeroşi salariaţi ai fabricii. O realizare a consiliului asociaţiei — pe linia angrenării unui număr sporit de oameni ai muncii in practicarea organizată şi sistematică a exerciţiilor fizice — este introducerea gimnasticii in producţie, care este practicată şi la noi de 1850 de salariaţi. In fiecare zi la orele 12 sună sirena şi toţi oamenii din secţiile productive trec la executarea pauzei de gimnastică. De mult nu se mai simte nevoia nici unui fel de imbolduri. Fiecare s-a convins din proprie experienţă că această acţiune are un rol binefăcător asupra organismului. Instructorii noştri — 15 la număr — au la dispoziţie programe interesante şi conduc cu pricepere. Cum am ajuns să obţinem astfel de rezultate? Două au fost direcţiile pe care am acţionat in principal : o muncă temeinică, planificată care tinde să cuprindă întreaga masă a salariaţilor şi o activitate de popularizare susţinută cu toate mijloacele pe care le avem la îndemînă: gazeta de perete a asociaţiei, fotomontaje, afişe etc. Un alt aspect al muncii noastre, este acela al controlului minuţios pe care consiliul asociaţiei l-a exercitat în munca birourilor secţiilor. In marea majoritate a cazurilor competiţiile le-am organizat pe secţiile de producţie. In fazele superioare întrecerile au avut loc intersecţii. Trebuie să spunem insă că suntem conştienţi de faptul că mai avem multe de făcut. Există încă secţii şi servicii in fabrică în care nu se practică gimnastica in producţie. Exemplu: serviciul administrativ De asemenea va trebui ca in anul acesta calendarul asociaţiei să fie întocmit pe baza unui studiu atent al posibilităţilor noastre şi să fie respectat întocmai. Tov. ing. Victor Şerbănescu, responsabil cu activitatea sportivă de mase în consiliul asociaţiei, care a muncit cu pasiune şi a obţinut roade în muncă, va trebui să stringă şi mai mult legătura cu organizaţia U.T.M. In felul acesta o serie de competiţii de mase se vor bucura de o participare mult mai largă şi de o organizare la nivelul maxim al capacităţii noastre. Multe mai avem de făcut şi in ceea ce priveşte atragerea întregului tineret in rîndurile organizaţiei noastre şi îndeosebi pe terenurile şi in sălile de sport. Este o sarcină trasată prin documentele Conferinţei pe ţară a UCFS, pe care ne vom strădui s-o realizăm în cel mai scurt timp. Mă gîndesc că înfiinţînd secţia de atletism (la ora actuală nu avem) vom reuşi să angrenăm în activitatea sportivă mult mai mulţi tineri. Condiţii avem, iar tineri dornici să practice atletismul sunt destui. Iată deci că sarcini sunt. Multe şi importante. In asociaţia noastră sunt numeroşi aceia ce iubesc sportul şi depun eforturi pentru dezvoltarea lui. Cu entuziasmul care-i caracterizează, cu puterea de muncă de care au dat dovadă in atitea rinduri, aceste sarcini vorfi îndeplinite. ing. GRIGORE DANCIU preşedintele asociaţiei sportive Electroaparataj LA „VULCAN“ SE POT OBŢINE REZULTATE ŞI MAI BUNE Numărul participanţilor la competiţiile de mase... ...raportat la cel al membrilor asociaţiei a fost satisfăcător anul trecut. Răsfoind filele dosarului care se referă la Spartachiada de vară a tineretului constatăm că întrecerile organizate la opt ramuri sportive au atras pe terenurile de sport peste 1 500 de persoane, in special tineri. In acea perioadă numărul membrilor UCFS nu depăşea cifra de 2 000. Consiliul asociaţiei a pus accent pe sporturile care au tradiţie în rîndurile salariaţilor de aici. Astfel, la întrecerile de fotbal, trîntă şi volei s-au întrecut nu mai puţin de 970 sportivi. Consiliul asociaţiei, cu ajutorul activ al responsabililor de grupe sportive, s-a îngrijit ca membrii UCFS să participe la o activitate competiţională, organizatd pentru ei campionatul asociaţiei sportive la cinci sporturi. La fotbal (18 echipe — campionatul s-a desfăşurat din mai pînă în august şi a fost cîştigat de formaţia atelierului mecanică grea), la volei (117 concurenţi dintre care 21 fete), la şah (110), la popice (58), la tenis de masă. Unii dintre participanţii la aceste competiţii, cei care au dovedit talent, au fost îndrumaţispre secţiile respective. Aşa a ajuns in secţia de şah a asociaţiei forjorul G. Nicoară, strungarul A. Soceanu, la tenis de masă strungarul E. Biţu, la atletism frezorul M. Braboveanu, lăcătuşul I. David şi alţii. La tradiţionalele crosuri festive de primăvară şi de toamnă acelaşi entuziasm din partea tineretului. La crosul „Să întimpină* 1 Alai“ s-au întrecut 470 iar la crosul ,,Să întîmpinăm 7 Noiembrie“* 818 de tineri. Cupa oferită de către consiliul asociaţiei pentru cea mai numeroasă mobilizare şi pentru cele mai multe locuri fruntaşe, a fost cucerită de grupa sportivă de la turnătorie , 53 de concurenţi şi cele mai multe locuri din fruntea clasamentului. Printre alte acţiuni de mase se mai pot aminti concursul cultural-sportiv organizat în luna august pe baza sportivă a asociaţiei cu demonstraţii de gimnastică, lupte, box, judo, atletism etc. precum şi cele 18 excursii organizate pe Valea Prahovei, Bicaz, Valea Oltului, la care a participat însă un număr redus de iubitori ai drumeţiei. La ora actuală, în cadrul asociaţiei Vulcan, întrecerile Spartachiadei de iarnă sunt în plină desfăşurare. La concursurile de cros, tenis de masă, trîntă, haltere, tir şi şah, organizate la nivelul grupelor sportive, au hirat startul 1 556 de membri UCFS. La schi s-au înscris 120 de tineri dar din lipsă de schiuri nu s-a organizat încă nici un concurs (pentru aceasta vinovat se face consiliul asociaţiei, care s-a preocupat foarte puţin de problema încasării cotizaţiilor. Anul trecut acest capitol s-a indeplinit în proporţie de numai 70 la sută). Secţiile pe ramuri de sport... ...în număr de 12, dintre care 9 afiliate la federaţii, constituie baza activităţii de performanţă. Unele dintre ele desfăşoară o activitate bună ca de exemplu secţia de fotbal (trei echipe, seniorii locul 1 în campionatul orăşenesc categ. 1), volei ,douăechipe în campionatul orăşenesc, băieţii locul II iar fetele locul IV), rugbi (în campionatul republican de calificare). Mai activează în campionatele raionale şahiştii, popicarii, handbaliştii. Printre secţiile care duc o slabă activitate se află şi atletismul care numără doar 25 de atleţi, dintre care 12 sunt legitimaţi. Faţă de posibilităţi acesta este un număr necorespumzător. Sunt în curs de afiliere secţiile de baschet şi box iar în curînd se va înfiinţa şi secţia de judo. Din păcate birourile secţiilor nu sunt destul de active, ele se ocupă mai mult de îndeplinirea unior formalităţi ce se cer în diverse competiţii, neglijind munca cu oamenii pentru întărirea secţiilor. Gimnastica în producţie a fost... ...doar anul trecut o preocupare de seamă a consiliului asociaţiei sportive din această mare uzină metalurgică bucureşteană. Asociaţia Vulcan se număra printre fruntaşe. In 13 secţii ale uzinei peste 1 400 t persoane executau zilnic programul gimnasticii in producţie. Numărul Instructorilor voluntari era de 72. Azi, gimnastica în producţie nu mai poate fi cotată printre activităţile evidenţiate. Instructorii cu gimnastica în producţie nu au mai fost instruiţi de mult, unii dintre responsabilii grupelor sportive au uitat ce au de făcut în această privinţă. Rezultatul : gimnastica se practică sporadic doar în 7—8 secţii la care participă numai 600—700 de persoane. „O activitate mai intensă... ..In toate sectoarele muncii sportive. Acesta este obiectivul principal al nostru în 1963 — ne spunea secretarul a Sordaţîeî, tovarăşul Alexandru Grigorescu. Volumul mare de muncă cere o contribuţie însemnată de la toţi activiştii sportivi. Pentru aceasta neam propus să reorganizăm acele birouri de secţii care nu-şî duc cum trebuie munca. Consiliul asociaţiei precum şi organizatorii grupelor sportive vor trebui să muncească in aşa fel ca lipsurile de fond trecut să nu se mai repeteneîncasarea cotizaţiilor UCFS, participanţi puţini la unele acţiuni de mase, neinscrierea de noi membri în asociaţia sportivă, neglijarea formelor simple de atragere a maselor în sport , gimnastica la proincţie, drumeţia etc.). Planul de muncă al consiliului asociaţiei sportive Vulcan conţine o serie de obiective majore ca de exemplu — atragerea a încă 1 600 de persoane în rîndurile membrilor UCFS pînă la sfîrşitul trimestrului I; organizarea de excursii turistice la care să participe în jur de 1600 de persoane; reactivizarea instructorilor cu gimnastica în producţie şi practicarea acestei forme simple a exerciţiilor fizice de către 3 000 de muncitori ; formarea a 5 instructori sportivi obşteşti ; incasarea la timp a cotizaţiilor UCFS etc. Obiective frumoase, care îndeplinite în termen şi în cele mai bune condiţiuni, vor situa din nou în raidurile fruntaşilor asociaţia sportivă Vulcan. T. RABSAN