Sportul Popular, aprilie 1963 (Anul 18, nr. 4213-4230)

1963-04-09 / nr. 4218

„LA POMUL LĂUDAT...“ Este vorba despre partida Steaua- Dinamo Craiova. Spectatorii au aşteptat cu interes acest derbi al primei etape a campionatului republican de box pe echipe. Cu atît mai mare a fost decepţia celor prezenţi care la sfîrşitul celor zece meciuri şi-au adus aminte de cunoscutul proverb „La pomul lăudat să nu te duci cu sacul mare“, cu cit se întîlneau două formaţii fruntaşe ale sportului cu mănuşi din ţara noastră. Cu foarte puţine excepţii, sportivii de la Steaua şi cei de la Dinamo Craiova au abandonat scrima pugilistică, înlocuind-o cu „bătaia“. Dacă C. Ciucă, N. Mîndreanu, FI. Pătraşcu şi mai puţin C. Bogdan ar putea primi note bune, ceilalţi 15 !!!) participanţi la Întrecere au evoluat ca nişte începători, care nu au apucat să facă încă cunoştinţă cu cele mai elementare noţiuni despre box. Şi, culmea, chiar oficialii, care în ring ar fi putut influenţa in bine partidele, s-au lăsat ...furaţi de „spectaculozitatea" disputelor privind cu prea multă indulgenţă obstrucţiile Cunoscutul arbitru I. Boamfă, de exemplu, in meciul dintre Ion Marin şi Ovidiu Baciu, uluit pur şi simplu de numeroasele neregularităţi ale celor doi boxeri, a scăpat partida din mină. Deşi atit Marin cu şi Baciu meritau avertismente pentru desele lor obstrucţii, arbitrul a dat un avertisment numai lui Marin Ion. Urmarea? Această partidă, desfăşurată sub semnul perfectei egalităţi între cei doi sportivi, a avut totuşi un învingător: Ovidiu Baciu. O surpriză neplăcută pentru cei prezenţi a constituit-o campionul Constantin Anton. Intr-un declin îngrijorător, Anton a pierdut in faţa unui boxer puţin cunoscut, craioveanul Constantin Bogdan. Anton, care ne obişnuise cu un stil curat, de la distanţă, a boxat de această dată timorat, obstrucţionînd, agăţindu-se tot timpul de adversar. O adevărată decepţie a constituit şi colegul său de echipă, Virgil Badea. Fostul campion s-a bătut în adevăratul înţeles al cuvintului, unica intenţie fiindu-i aceea de a-şi scoate cu orice preţ adversarul din luptă. Rezultatul: a recepţionat extrem de multe lovituri dure care l-au pus serios în dificultate. Arbitrii i-au dat totuşi o satisfacţie. L-au declarat învingător intr-un meci pe care, după părerea noastră, îl pierduse. Şi încă o greşeală de arbitraj. Devenind, inexplicabil, admiratorii stilului „bătăios“, oficialii reuniunii de simbătă au dat o decizie de egalitate în partida dintre Mihai Gheorghioni şi Ştefan Panduru. Gheorghioni insă a fost superior din toate punctele de vedere boxerului craiovean şi merita pe deplin victoria. Sperăm că la reuniunile următoare se va produce o cotitură radicală atit în ceea ce-i priveşte pe boxeri, de la care aşteptăm evoluţii de un nivel tehnic ridicat, cît şi pe oficiali care au datoria să apere stilul curat şi să facă totul pentru a înlătura bătaia de pe ringurile noastre. Şi o întrebare. Ce părere au antrenorii celor două formaţii despre felul în care au evoluat elevii lor? PETRE HENŢ ETAPA A II-A : Metalul Buc. — Steaua; Dinamo Craiova — Progresul Brăila; Constructorul I.C.O.R. Galaţi — Dinamo Buc.; Progresul Buc. — Farul; Petrolul Ploieşti — A.S.A. Bacău; C.S.M.S. Iaşi — Muscelul Cîmpulung; Voinţa Buc. — Constructorul Hunedoara; Mureşul Tg. Mureş — Vulturii U.M.T. Bega Timişoara; Unirea Buc. — C.S.O. Reşiţa; C.S.M. Cluj — C.S.O. Sibiu; Metalul Bocşa — Casa Ofiţerilor Braşov, C.S.C. Baia Mare — A.S.A. Crişul Oradea. DELA I. E. B. S. Pentru jocurile de baschet din cadrul cupei Voinţa care se desfăşoară la sala Floreasca azi și mîine între orele 19—22 bilete se găsesc la casele sălii. 1X2X1X21 După cum aţi aflat din rubrica de sîmbâtâ, în cursul acestei săptămini participanţii vor avea o „activitate" intensă : concursul PRONOSPORT obişnuit şi concursul suplimentar UEFA. Să facem mai întîi o scurtă trecere în revistă a concursului obişnuit : 1. Petrolul — Dinamo Bucureşti. La Ploieşti se cîştigă greu, dar dinamoviştii ne-au demonstrat că pot răsturna previziunile bazate pe avantajul terenului. Pronostic 1. 2. 2. 0 T.A.—Steaua. Cu tot insuccesul de duminică, Steaua rămîne principala adversară a dinamoviştilor bucureşteni în lupta pentru titlu. La Arad indicăm „X” dublat de un „2“. 3. Progresul — ştiinţa Timişoara. De două etape Progresul „merge" minunat. II acordăm şi acum prima şansă. Nu trebuie să neglijăm însă „X“-ul. 4. Dinamo Bacău—C.S.M.S. Băcăoanii nu joacă chiar atît de prost în cîmp. Locul ocupat în clasament se datoreşte, în special, lipsei de finalitate. Pronostic 1, 2. 5. Rapid—Farul. Nu numai forma, dar şi moralul celor două formaţii pare să se deosebească la ora actuală. Deci, pronostic „1”. 6. Steagul roşu—Crişana. Pronostic „1“. 7. Şti-’nţa Cluj—Minerul. De asemenea „1“. 8. Rapid Focşani—Ştiinţa Galaţi. In prima etapă a returului, focşănenii au pierdut pe teren propriu (1—2 cu Prahova) ştiinţa Galaţi este o echipă tare, dar nici rapidiştii nu pot pierde într-una. Pronostic 1. X. 9. Poiana Cîmpina—Flacăra Moreni. Pentru a scăpa de „zonă" Poiana trebuie să cîştige puncte serioase. Duminică a dispus de Metalul Tîrgovişte, aşa că nu-i este greu să obţină două puncte şi de la Flacăra Moreni. 10. Chimia Făgăraş — C.S.M. Sibiu. Pronostic X. 2. 11. Progresul Alex.—Unirea Rm. Vilcea, întărită cu Dungu, Olaru etc.. SPORTUL POPULAR Nr. 4218 Pag . 6 a —_______________________ echipa din Alexandria are toate şansele să scape de ultimele locuri. Pronostic „1” dublat însă de un „X". 32. C.F.R. Timişoara—Jiul. Pronostic 1. Sp. ştiinţa Craiova — Metalul Bucureşti. Un meci fără miză, între două echipe de valoare egală. ★ Şi acum, despre CONCURSUL SUPLIMENTAR „UEFA“: • Concursul se va desfăşura după regulamentul actualmente in vigoare al concursurilor obişnuite Pronosport, adică 12+1 meciuri, cu atribuirea premiului special de 50.000 lei şi trei categorii (12, 11 şi 10 rezultate exacte). • Depunerea buletinelor se face începînd de astăzi 8 aprilie pină simbătă 13 aprilie (inclusiv). • Concursul suplimentar UEFA organizat anul trecut a distribuit premii importante. Reamintim astfel, că variantelor cu 10 rezultate le-a revenit dite 3.549 lei, sumă destul de importantă pentru un premiu de categoria a IlI-a. PREMIILE CONCURSULUI PRONOEXPRES NR. 14 DIN 3 APRILIE 1963 Categoria I 1 variantă a 50.000 lei ; Categoria a I-a 4 variante a 13.706 lei ; Categoria a IlI-a 31 variante a 1904 lei ; Categoria a Iv-a 263 variante a 288 lei ; Categoria a V-a 919 variante a 82 lei ; Categoria a VI-a 4467 variante a 23 lei. Premiul de 50.000 lei a fost obţinut de GEORGESCU TIBERIU ALEXANDRU din Bucureşti, str. Serg. Donici nr. 4. Rubrică redactată de LOTO-PRONOSPORT. 0 A49 PRONOEXPRES De la F. R. Box Comisia de competiții a Federației române de box, analizînd etapa I a campionatului republican de box pe echipe, a omologat întîlnirea dintre Steaua București şi Dinamo Craiova cu rezultatul de 23—15 în loc de 22—18. Aceasta, datorită faptului că Dinamo Craiova a utilizat pe boxerii C. Buzuiuc şi N. Moţ care fiind legitimaţi la C.S.M. Reşiţa şi, respectiv, la C.S.C. Timişoara, nu puteau boxa pentru un alt club. Pentru aceleaşi motive (întrebuinţarea boxerilor L. Cimpoieşu şi N. Biedl, fără a fi înscrişi în competiţie), echipa gălăţeană Constructorul I.C.O.R. a pierdut întâlnirea cu Fanul cu scorul de 25:14 (în loc de 25:15), iar formaţia Vulturii U.M.T. Timişoara a fost învinsă de Voinţa Buc. cu scorul de 23:15 (şi nu cu 21:18, aşa cum s-a anunţat anterior). Bune şi rele din concursul de la Galaţi Nu greşim cîtuşi de puţin dacă afirmăm că, urmărind un concurs de gimnastică al sportivilor din şcolile medii cu program special de educaţie fizică, asistăm la o trecere în revistă a viitorului gimnasticii noastre. Intr-adevăr, aceste şcoli sunt o pepinieră de cadre pentru sportul nostru de performanţă, ele furnizînd în mod continuu elemente talentate pentru loturile noastre republicane. LUCRURI ÎMBUCURĂTOARE Concursul republican desfăşurat săptămîna trecută la Galaţi, cu participarea celor mai buni gimnaşti şi gimnaste din şcolile medii cu program special de educaţie fizică din întreaga ţară, este edificator în această privinţă. Timp de două zile, cei mai mulţi din cei peste 80 de concurenţi prezenţi în întrecere au făcut dovada unei bune pregătiri tehnice, a unei preocupări evidente pentru creşterea nivelului calitativ al execuţiei mişcărilor. Comparativ cu competiţiile similare din anii trecuţi, concursul de la Galaţi reprezintă un vizibil şi îmbucurător progres, ilustrat atît de nivelul — în general — mai ridicat al întrecerii, cît şi de saltul serios înregistrat în preocuparea unor şcoli, avem în vedere, în primul rînd, elevii şi elevele de la Şcoala medie nr. 2 din Braşov (prof. Ileana Diaconescu şi C Şerban), gimnastele din Galaţi (prof. Drăguţa Manolescu), precum şi cele din Tg. Mureş (prof. Francisc Barabaş şi Marcos Francisc). Timpul relativ scurt pe care sportivii l-au avut la îndemînă pentru pregătirea noilor exerciţii impuse — aproximativ trei luni — ridica înainte de concurs multe semne de întrebare. întrecerea ne-a arătat însă că, in ciuda programului încărcat prevăzut în campionat, în şcoli s-a muncit mult, că exerciţiile impuse au fost, în general, bine însuşite şi bine interpretate de către marea majoritate a concurenţilor, în această direcţie însă federaţia de specialitate ar putea veni şi mai mult în sprijinul gimnaştilor, făcînd unele precizări asupra conţinutului exerciţiilor. Cît priveşte exerciţiile liber alese, acestea au corespuns în cea mai mare parte cerinţelor de dificultate ale categoriilor de clasificare la care s-a concurat. Mai puţin realizată a fost însă legătura dintre elementele exerciţiilor. Această lipsă a fost, ca să spunem aşa, un fenomen general. Este necesar ca pe viitor imaginaţia profesorilor să fie activizată într-o mai mare măsură, pentru că numai astfel se va putea realiza cursivitatea firească şi necesară a exerciţiului. Faptul că competiţia ne-a dat posibilitatea să constatăm că la toţi participanţii a progresat tehnica execuţiei mişcărilor, că s-a îmbogăţit în mod considerabil bagajul de mişcări al tinerilor noştri gimnaşti este, desigur, îmbucurător. De asemenea, e grăitor în ce priveşte progresul înregistrat şi faptul că la categoria I senioare au concurat 26 de sportive şi că la „maestre“ 4 din cele cinci gimnaste s-au format în ultimul an, evoluind la Galaţi pentru prima oară la această categorie. Aceasta arată că gimnastica noastră dispune de cadre tinere, talentate care, bine pregătite şi îndrumate de profesori şi antrenori, pot oricînd ocupa un loc în reprezentativele ţării. S-au impus printr-o bună comportare: Balzat (Cluj), Adorjani (Tg. Mureş), Zoia Ştirbu şi Chiriţă (Bucureşti), Popescu (Galaţi), Handler (Timişoara) la fete, Păunescu şi Mutu (Craiova), Potcovaru şi Mihăiuc (Bucureşti), Teofil Blaj (Braşov), Şelaru şi Sebu (Timişoara) la băieţi, cu o menţiune specială pentru Păunescu care, la vîrsta de 15 ani, dovedeşte o foarte bună pregătire. La Galaţi el a prezentat o săritură prin răsturnare înainte în echer pe capătul apropiat, care s-a bucurat de o bună apreciere din partea specialiştilor prezenţi. ÎN PALTOANE, TREMURlND DE FRIG Felicitîndu-i pe tinerii gimnaşti pentru rezultatele obţinute, trebuie, de asemenea, să-i evidenţiem pentru... curajul de care au dat dovadă, concurînd în condiţii improprii. Ne referim aici la unele aspecte privind organizarea întrecerii de la Galaţi. Şcoala medie nr. 4 din Galaţi, care a primit din partea Ministerului Invăţămîntului această sarcină, a rămas... corigentă la capitolul organizării. Îndeosebi în prima zi de concurs, sala prezenta mai degrabă aspectul unui „teren acoperit“ pentru hochei pe gheaţă sau patinaj, nu pentru un concurs de gimnastică. O sală complet neîncălzită, cu oameni în paltoane care, stînd locului, tremurau de frig, cu arbitri care în scurtul răgaz ce se ivea între exerciţii se îndreptau în grabă spre... sobe (din 8 doar în trei se făcuse ceva foc !). Ce să mai spunem de sportivi, care concurau... fără paltoane ? In asemenea împrejurări, cu toate lipsurile şi scăderile concurenţilor, apar totuşi explicabile foarte multele căderi de la bîrnă (36 din 42), evoluţia slabă de la paralele fete (îndeosebi la liber alese) şi la sărituri, unde multe gimnaste au fost cotate cu „zero“. Apreciem, de asemenea, că s-a greşit atunci cînd s-au programat în aceeaşi zi aparate cu exerciţii impuse şi libere, mai ales că la baza acestei programări nu a stat — după părerea noastră — nici un temei logic. prof. NICOLAE VIERU CONST. MACOVEI Rozalia Baizat (Cluj) prima clasată la categ. maestre, evoluind la blină. Foto: Gh. Amuza PROGRAMUL PRIMEI ETAPE A CAMPIONATULUI DE CALIFICARE MASCULIN ŞI FEMININ LA HANDBAL ÎN 7 A treia competiţie de handbal în 7, care-şi va începe — la sfîrşitul acestei săptămini — o etapă importantă, este campionatul de calificare masculin şi feminin. Această etapă, interregiuni, se va desfăşura în două faze: 1) echipele campioane de regiuni se vor întîlni între ele, în meciuri turretur disputate în două zile consecutive ; 2) cele opt calificate din prima fază vor participa la turneul final, fiind împărţite în grupe de cite patru formaţii. Echipele cîştigătoare vor promova în categoria A (masculin şi feminin). Programul primei faze a fost alcătuit. El se prezintă astfel : MASCULIN 13—14 aprilie : Metalul Rădăuţi — Politehnica Iaşi. 27—28 aprilie : Ştiinţa Galaţi — cîştigătoarea meciului Metalul Rădăuţi— Politehnica Iaşi ; Portul Constanţa— Ştiinţa Galaţi ; Proiectantul Deva — Ştiinţa Cluj ; Voinţa Tg. Jiu — Petrolul Ploieşti ; Luceafărul Piteşti — Voinţa Sighişoara ; Metalul Bucu- * 10 reşti — campioana reg. Bacău ; Rapid Oradea — Mecanica Timişoara; Voinţa B. Mare — A.S.M. Odorhei. FEMININ 13—14 aprilie: Voinţa Odorhei — S.S.E. Buzău ; Locomotiva Teiuş — Voinţa Craiova ; Ştiinţa Babeş-Bolyai Cluj—Voinţa B. Mare. 27—28 aprilie : Campioana reg. Bacău — Şc. Pedagogică Suceava ; Ancora Galaţi — Politehnica Iaşi; Ştiinţa Curtea de Argeş—Rulmentul Braşov ; Spartac Constanţa — Industria Urziceni, TIPO Oradea—ILSA Timişoara. In caz de egalitate, meciul al doilea va fi prelungit. Dacă egalitatea se va menţine, atunci jocurile se vor rejuca pe terenul echipei care s-a deplasat la primele două. In eventualitatea că şi de data aceasta echipele se vor afla la egalitate, regulamentul prevede ca să se califice echipa mai tânără. Turneul final, la băieţi şi fete, va avea loc la 17—19 mai, în oraşe neutre care urmează să fie stabilite de federaţie. Echipele calificate in turneele finale la handbal in 11 Cititorii noştri au luat cunoştinţă de rezultatele „zonelor“ campionatului republican de handbal în 11, ale cărui turnee finale se vor desfăşura — după cum se ştie — in luna august. Iată cum se prezintă lista echipelor calificate pentru cele patru turnee finale : FEMININ. Locurile 1—5: Rapid Bucureşti, Progresul Bucureşti, Ştiinţa Bucureşti, Mureşul Tg. Mureş, Constructoul Timişoara; locurile 6— 10 : Confecţia Bucureşti, Banatul Timişoara, Tractorul Braşov, S.S.E. Petroşeni, C.S.M. Sibiu ; locurile 11—15: S.S.E. Ploieşti, Ştiinţa Timişoara, Vestitorul Bucureşti, Voinţa Craiova, Ştiinţa Cluj ; locurile 16—18 : S.S.E. Constanţa, Favorit Oradea, Faianţa Sighişoara, MASCULIN. Locurile 1—5 : Steaua Bucureşti, Dinamo Braşov, C.S.M. Reşiţa, Chimia Făgăraş ; locurile 6—10 : Dinamo Bacău, Ind. Sîrmei C. Turzii, Tehnometal Timişoara, Voinţa Sibiu; locurile 11—15 : C.S.M.S. Iaşi, Tractorul Braşov, Ştiinţa Timişoara, Ştiinţa Petroşeni ; locurile 16—20 : Rafinăria Teleajen, Ştiinţa, Tg. Mureş, Unirea Sînnicolaul Mare, Voinţa Tg. Jiu. Celelalte patru echipe vor fi Dinamo Bucureşti, Petrolul Bucureşti, Rapid Bucureşti şi Ştiinţa Bucureşti, in funcţie de locul pe care-l vor ocupa in clasamentul „zonei“ de la Bucureşti.