Sportul Popular, iulie 1963 (Anul 18, nr. 4264-4281)

1963-07-01 / nr. 4264

£ \ 'r^.onosDor NR. 26. ETAPA DIN 30 IUNIE 1963 I Steagul roşu — Dinamo Buc. A 1 II Petrolul — Steaua A 1 III Rapid - U.T.A. A 2 IV Progresul — Farul A 2 V Ştiinţa Tim. — C.S.M.S. Iaşi A 1 VI Crişana — Ştiinţa Cluj A 1 VII Minerul — Dinamo Bacău A 2 Vili Salgótarján — Újpesti Dózsa camp. R.P.U. XIX Komlo — Honvéd camp. R.P.U. 2 XM T. K. - Dorog camp. R.P.U. X XI Szombathely — Győr camp. R.P.U. 2 XlI Pécs — Vasas camp. R.P.U. X &P Tatabánya - Debrecen camp. R.P.U. 1 fond de premii : 187 226. 1 După un joc frumos Dinamo a dispus de Griviţa Roşie cu 17-12 (8-6)! Un joc restanţă (din etapa a 3-a) Dinamo a dispus de Griviţa Roşie cu 17-12 (8-6). Meciul, desfăşurat limbăta pe „Progresul“, a plăcut prin calitatea sa tehnică, prin varietatea şi frumuseţea acţiunilor. Primele baloane aparţin dinamoviştilor, care se arată hotăriţi să facă un joc mare. Mai ales pe treii sferturi, echipa antrenată de Titi Ionescu se relevă prin rapiditate şi o bună concepţie de joc. Puternica presiune a echipei Dinamo este concretizată in min. 17, cind Morometeu profitind de o ezitare a lui Teodoreseu — recepţionează balonul în imediata apropiere a buturilor Griviţei Roşii şi realizează o spectaculoasă încercare. Alice transformă şi Dinamo conduce cu 5—0 ! Luată prin surprindere, Griviţa Roşie nu poate evita majorarea scorului d in min. 29, după un placaj fără balon asupra lui Rahtopol. Mica transformă o lovitură de pedeapsă : 8-0. Abia acum, Griviţa Roşie işi revine, iniţiind o serie de acţiuni şi, în min. 35, Ţibuleac reduce din handicap, transformind impecabil o lovitură de pedeapsă : 8-3... Cinci minute mai tîrziu, Griviţa Roşie înscrie din nou, prin Irimescu, autorul unui ..d’opgol“: 86. La reluare, feroviarii păstrează iniţiativa. In min. 56, Iliescu — la o ezitare a lui Dragomir — realizează o frumoasă încercare (Ţibuleac ratează transformarea), şi Griviţa Roşie conduce cu 9—8. Dar, numai pentru cîteva minute, fiindcă, Nica dintr-o situaţie similară cu a lui Iliescu,de data aceasta la o ezitare a lui Balcani aduce printr-o încercare, o nouă modificare a scorului: 11-9 pentru Dinamo. XV-le dinamovist atacă cu toată hotărirea, dornic să-şi mărească avantajul. Lucrul acesta îl reuşeşte in min. 63 cinci .Vica transformă o lovitură de pedeapsă (după un „înainte“ făcut de Irimescu): 14-9. In minutul următor insă, Griviţa Roşie beneficiază şi ea de o lovitură de pedeapsă pe care Ţibuleac o transformă : 14-12. In min. 77 Rahtopol scapă de sub supravegherea lui Irimescu, şi înscrie un „dropgol" care pecetluieşte scorul final : 17—12 pentru Dinamo. TIBERIU STAMA Dinamovişti ciştigă un luton după o grămadă ordonată. (Fată din meciul Dinamo — Griviţa fie fie 17—12). Fote : St. I’rtrică Caracterul decisiv (pentru primul loc) al meciului desfăşurat aseară, în cadrul plăcut al Ştrandului Tineretului, între echipele bucureştene Steaua şi Dinamo, s-a făcut din plin simţit. Jucătorii acestor două formaţii fruntaşe au luptat din răsputeri pentru victorie, dar combativitatea le-a fost însoţită şi de o notă evidentă de prudenţă în majoritatea acţiunilor. In repriza I, cel puţin, singurul şut pe poartă a fost executat de-abia în ultimul minut de către Zahan care a şi înscris, dar arbitrul a apreciat că aruncarea a fost executată după ce fluerase un fault. Jocul se „deschide" in repriza secundă, cind mingea aparţine mai mult poliştilor de la Steaua. Aceştia acţionează mai clar, combină mai periculos şi în min. 9 Szabó ii pasează lui Firoiu, iar acesta înscrie imparabil. Steaua continuă să domine şi in repriza a treia, iar in min. 12 Culineac fructifică o pasă primită de la Marinescu: 2-0. Un minut mai tîrziu, dinamoviştii realizează un spectaculos contraatac cu un jucător in plus, Zahan şutează razant cu apa şi mingea sare chiar peste braţul lui Ştefănescu. Egalarea survine in ultimul minut al acestei reprize. Neatenţi la o decizie a arbitrului, jucătorii de la Steaua — inclusiv portarul — nu schiţează nici un gest atunci cind Zahan şutează după o lovitură liberă executată de Kroner. In ultima repriză, Steaua profită de eliminarea lui Fleşeriu şi înscrie prin Neacşu, pentru ca în min. 19 să fie rîndul echipei Dinamo de a avea un jucător în plus şi de a marca prin Fleşeriu. Scor final: 3—3 (0-0, 1—0, 1—2, 1—1). In general, apreciem că Steaua s-a comportat mai bine din punct de vedere tactic, a combinat mai periculos, în vreme ce Dinamo s-a bazat pe bogata experienţă a unor jucători. Datorită acestora a si realizat de altfel rezultatul de egalitate. Arbitrul Andrei Kiss (Tg. Mureş) a lăsat nesanctionate multe greşeli personale, iar in final a fost evident depăşit de joc. D. STANCULESCU Celelalte rezultate înregistrate ieri în cadrul turului campionatului republican : Industria Lunii Timişoara — Ştiinţa Bucureşti 4—4 (1—0, 2—1, 1—1, 0-2), Rapid Bucureşti — C.S.M. Cluj 5—3 (3—0, 0—1, 1-1, 1—1). In derbiul campionatului STEAUA - DINAMO 3-3 Gol ! Şutul lui Culineac a surprins întreaga apărare dinamovistă și scorul a devenit 2-0 pentru Steaua. Insuficient insă pentru victorie Foto : T. Chioreanu Tr. Macarie, Şt. Iancovici, M. Pop şi Gh. Ion campioni republicani de motocros aţ • Doi lideri (M. Dănescu şi P. Ovidiu) întrecuţi în ultima etapă • Bravo campionilor, dar nu şi arbitrilor... • Mii de spectatori au înfruntat canicula pentru a asista la întreceri După doua luni de întreceri palpitante, ieri d in Capitală — s-a tras cortina peste una dintre cele mai frumoase dispute motocicliste din ţara noastră : campionatul republican de motocros. La capătul celor cinci faze tricourile de campioni au fost cucerite de sportivii dinamovişti Traian Macarie (125 cmc) şi Mihai Pop (250 cmc), de metalurgistul Ştefan Iancovici (175 cmc) şi de către reprezentantul clubului sportiv Steaua, Gheorghe Ion (350 cmc). Noilor campioni republicani li se cuvin felicitări pentru dîrzenia pe care au dovedit-o de-a lungul întrecerii, pentru modul cum s-au pregătit pentru această importantă competiţie. Ultima fază — a V-a — s-a desfăşurat în faţa a mii de spectatori sîmbătă după amiază şi duminică dimineaţă pe traseul din şoseaua Pantelimon. întrecerile au fost pline de surprize oferind spectatorilor plăcerea de a asista la rezolvări inedite ale luptei pentru primul loc. De pildă la 175 cmc conducerea înaintea acestei faze aparţinea braşoveanului Puiu Ovidiu. Ieri însă el a fost nevoit să cedeze titlul de campion bucureşteanului Şt. Iancovici care a ocupat primul loc in ultima fază. Cam aceeaşi situaţie s-a petrecut şi sîmbătă la 350 cmc cind Mihai Dănescu (care conducea cu un avans de 3 puncte) a pierdut titlul de campion — în favoarea colegului său de club Gh. Ion — datorită unei defecţiuni în manşa I şi a faptului că la pornirea motocicletei după pană (aşa spun arbitrii) a fost ajutat de un spectator. In ceea ce-i priveşte pe arbitri trebuie să spunem că s-au comportat diferit în situaţii asemănătoare dînd loc la discuţii neplăcute. De altfel — aşa cum ne-a declarat — arbitrul principal P. Răduţ a fost în dezacord cu unele măsuri luate. Traian Macarie a fost de departe cel mai bun om al categoriei 125 cmc, iar Mihai Pop şi-a adjudecat titlul la 250 cmc. Clasamentele etapei a V-a : 125 cmc — 1. Puiu Ovidiu (Str. Braşov); 2. Tr. Macarie (Dinamo); 3. I. Sasz (Steaua) ; 4. Al. Ionescu (Voinţa) ; 5. T. Popa (Metalul); 6. P. Fischer (Voinţa Sibiu); 175 cmc : 1. Şt. Iancovici (Metalul); 2. Puiu Ovidiu (St. r. Braşov); 3. I. Sasz (Steaua); 4. I. Ionescu (St. r. Braşov); 5. I. Lăzărescu (Voinţa); 6. T. Popa (Metalul); 250 cmc : 1. Cr. Dovitz (Metalul); 2. Mihai Dănescu (Steaua); 3. Otto Stephani (St. r. Braşov); 4. K. Rautenstrauch (Voinţa Sibiu); 5. Al. Schuler (Steaua); 6. E. Keresteş (Steaua). 350 cmc : 1. Otto Stephani (St. r. Braşov); 2. W. Hirschvogel (CSM Reşiţa); 3. Al. Schuler (Steaua); 4. Gh. Ion (Steaua); 5. P. From (St. r. Braşov); 6. M. Ghiţă (Voinţa). Clasament final : 125 cmc : 1. TRAIAN MACARIE (DINAMO) — CAMPION R. P. R.; 2. Puiu Ovidiu (St. r. Braşov); 3. P. Fischer (Voinţa Sibiu); 175 cmc ; 1. ŞTEFAN IANCOVICI (METALUL) — CAMPION R.P.R.; 2. Puiu Ovidiu (St. r. Braşov); 3. I. Sasz (Steaua); 250 cmc ; 1. MIHAI POP (DINAMO) — CAMPION R.P.R.; 2. Otto Stephani (St. r. Braşov); 3. K. Rautenstrauch (Voinţa Sibiu); 350 cmc; 1. GH. ION (STEAUA) — CAMPION R.P.R.; 2. Mihai Dănescu (Steaua); 3. Eugen Kerestes (Steaua). HRISTACHE NAUM ION DUMITRESCU Două finale şcolare reuşite: la gimnastică şi atletism (Urmare din pag. I) (prof. L. Nerfeg) 261,93 p; 5. Şc. medic nr. 4 (prof. A. Marian) 261,10; 6 Şc. medic nr. 2 Braşov (prof. N. Sebeşanu) 260,35. Individual compus: Fete Cat. maestre: 1. Zoia Ştirbu (Boc.); 2 Olga Ionescu (Ploieşti); 3. Cornelia Sav (Timişoara); cat. senioare I: 1. Elena Solomon (Buc.), 2. Mariana Popescu (Galaţi) 3. Doina Pană (Buc.); cat. junioare I: 1. Gabriela Loghin (Buc.), 2. Valentina Bugeanu (Buc); 3. Alice Muscoleanu (Piteşti). Băieţi. Cat. seniori I: 1. V. Coşariu (Lugoj); 2. N. Berha (Buc.); 3. Pechu (Timişoara); cat. seniori 11 : 1. P. Potcovaru (Buc.); 2. T. Blaj (Braşov); 3. P. Marrutiu (Oradea); cat. juniori 1: 1. P. Mihaiuc (Buc.); 2. J. Iascu (Buc ); 3 C. Popescu (Buc.). TIMIŞOARA 30 (prin telefon de la trimisul nostru). Cea de-a 14-a ediţie a finalelor campionatelor republicane şcolare de atletism (620 participanţi !) s-a desfăşurat pe o căldură caniculară ! Cu toate acestea au fost înregistrate unele rezultate valoroase. Iată-le: juniori I, ciocan: Gh. Costache (Buc.) 55.75 m; 400 m : I. Osoianu (Buc.) 50.8; greutate: Gh. Luchian (C-ţa) 15,17 m; inălţime : Gh. Catrinescu (Iaşi) 1.90 m: 100 m : C. Perju (Timişoara) 1.57.0; 200 m: V. Raica (Buc.) 22,8; 110 m.p. : H. Iliescu (Buc.) 14,7; junioare 1, 700 m : Ana Beştan (Cluj) 12,4; greutate : Mihaela Peneş (Buc.) 12,71; înălţime: Elena Virlan (Buc.) 1.60; juniori II, 300 m : P. Ciobanu (Buc.) 36,6 — record republican de juniori; junioare II, lungime: Gabriela Rădulescu (Buc.) 5,64 m; greutate: Mihaela Peneş (Buc.) 14,37. Tetratlon, fete: Şc. medie nr. 35 (Buc.) 1.539 p ; băieţi: Şc. medie „Gh. Bariţiu“ (Cluj) 1.814 p — nou record republican şcolar. Întrecerile au fost dominate — la toate categoriile — de atleţii şcolari bucureşteni. AD. VASILIU UTA, excelenta in prima repriza, a intrenat pe Rapid: 4-3 (4-1) I Deosebit ae placura intilnirea lot deschiderea cuplajului de ieri, de pe stadionul Republicii. Goluri multe şi spectaculoase, joc de calitate (oferit in special in prima repriză de arădeni), ritm destul de susţinut pentru canicula pe care s-a desfăşurat intilnirea. Rezultatul, 4—3 (4—1) pentru arădeni, răsplăteşte eforturile făcute de aceştia, jocul lor mai clar, cu combinaţii care au atins pe alocuri virtuozitatea, mai buna organizare a jocului echipei oaspe, care — prin cele două puncte cucerite din deplasare — şi-a consolidat şansele de a rămine in prima categorie a ţării. Meciul a fost interesant încă de la primele schimburi de mingi. Primul minut de joc a adus deschiderea scorului. A înscris Kraus, care a pătruns pe centru şi a şutat puternic la colţ. Rapidiştii n-au avut timp să savureze satisfacţia acestui gol atit de... rapid, pentru că in minutul următor textiliştii au egalat Sasu (care a jucat ieri excelent, fiind de departe cel mai bun de pe teren) a centrat impecabil de pe aripa stingă şi Chivu a reluat cu capul, nu mai puţin spectaculos, trimiţind balonul in plasă, „la păianjen“. Bucureştenii continuă să preseze, obţin citeva cornere, în minutul 16 Georgescu şutează in bară de la 25 metri, iar după două minute Dumitriu II ratează trăgînd peste poartă de la 10 metri. Se părea că pină la urmă feroviarii se vor impune în faţa oaspeţilor, mai ales că apărarea acestora vădea oarecare nesiguranţă. Treptat, insă, jocul de pase ale U.T.A.-ei macină forţele rapidiştilor şi atacul arădean realizează faze de calitate. Pasele precise, driblingurile făcute cu oportunitate, ii aduc pe oaspeţi tot maiies in apropierea porţii bucureştene. Apărarea acestora face faţă din ce in ce mai greu şi U.T.A. işi asigură victoria, înscriind trei goluri, „lucrate" unul mai frumos ca altul. Min. 21 : o combinaţie pe mijlocul terenului 11 pune pe Floruţ in poziţie de şut în colţul careului. Arădeanul trage cu sete şi balonul se opreşte în plasă: 2—1. Min. 25: Leac îl lansează pe Sasu, ajuns pe aripa dreaptă, acesta centrează precis şi Ţirlea, cu un şut plasat, pe jos, majorează scorul: 3—1. Min. 38: Leac centrează, Sasu primeşte balonul în careu şi cu o execuţie tehnică îndelung aplaudată, pasează cu călcîiul lui Ţirlea, căruia nu-i mai rămine decit să împingă balonul in poartă: 4—1. Din această a doua parte a reprizei prime, care a aparţinut net arădenilor, mai reţinem ocazia ratată de Chivu (min. 30, şut in bară). In repriza secundă, ambele echipe — dar mai ales arădenii — se resimt de pe urma eforturilor şi a căldurii. Acum atacă mai mult Rapid. Oaspeţii se apără însă organizat şi păstrează bine balonul la înaintare, printr-un joc calm, de pase. Ei nu pot evita însă reducerea scorului, realizată in min. 64 de către Dinu, dintr-o combinaţie cu Ionescu. (Trebuie să arătăm insă că numai cu un minut înainte, U.T.A. ratase o mare ocazie prin Ţiclea şi că, in faza imediat următoare ratării, centrul atacant arădean a fost faultat în careu fără ca arbitrul să acorde). Echipele par mulţumite de rezultat. Rapid stăpîneşte acum jocul dar n-are destulă forţă pentru a reduce un asemenea handicap. In ultimul minut, Kraus reuşeşte insă să încheie seria golurilor din acest meci, pe care o deschisese tot el, în minutul 1. Arb. St. Mataizer a condus, In general, bine. La faultul comis asupra lui Ţirlea trebuia însă să acorde 11 m. U.T.A. : Coman — Szűcs, CAPAŞ, Neamţu — METCAS, Koszka — Leac, CHIVU, Ţirlea FLORUŢ, SASU. RAPID: Niculescu (Todor) — Greavu, Motroc, Grăjdeanu (Macri) — Ştefănescu, GEORGESCU — Năsturescu, DUMITRIU II, Ionescu, Dinu, KRAUS, RADU URZICEANU Ultimul joc „acasă” al Minerului, in categoria A, 0-1 (0-1) cu Dinamo Bacău LUPENI 30 (prin telefon). — Pe o căldură toridă și în faţa a 3.000 de spectatori, astăzi a avut loc ultimul meci al Minerului pe teren propriu in categoria A. Intilnirea s-a încheiat cu victoria echipei Dinamo Bacău la scorul de 1—0 (1—0). Este pentru a opta oară cind Minerul pierde in faţa băcăoanilor... Temperatura ridicată neobişnuită în Valea Jiului (40°), a influenţat jocul, care a fost de factură modestă. Dinamo, cu un atac mai eficace, a reuşit să obţină o victorie meritată, prin golul înscris in min. 40 de Harsani, in urma unei combinaţii Eftimie — Gram. La acest gol a contribuit in mare măsură apărarea Minerului, şi, in special, portarul Sziklai, care putea prinde balonul, dar n-a intervenit, reclamind in schimb un ofsaid nereal. Cu toate că jucătorii Minerului au forţat egalarea, punind chiar stăpinire pe joc, ei n-au putut s-o obţină din cauza atacului foarte slab şi a formei bune a portarului dinamovist Bucur. De altfel, întreaga apărare a oaspeţilor a fost la înălţime. In schimb, tot Minerul a trecut — in continuare — prin mari emoţii: in min. 55 Gram — complet liber — a tras in Sziklai, in min. 63 Eftimie l-a imitat, iar in min. 70 Harşani a şutat peste poarta goală ! Pină la sfirşit am asistat la un joc nervos din partea Minerului şi foarte calm din partea oaspeţilor. Aceştia din urmă au dovedit de-a lungul celor 90 de minute o legătură mai bună intre compartimente. Cei mai buni jucători au fost: Bucur, Gross, Eftimie, Harşani şi Publik de la Dinamo, Cotroază, Dan II şi Staudt de la Minerul. A arbitrat V. Drug-Bucureşti, cu scăpări, care n-au influenţat insă jocul. MINERUL: Sziklai — Szenes, Dan II, Izghireanu — Staudt, Mihály — Cotroază, Sima II, Mihailă, Ion C. Ion, Cărare (min. 46 Nicolau). DINAMO : Bucur — Giosanu, Gross, Cincu — Rădulescu, Vătafu — Harşani, Eftimie, Gram, Ciripoi, Publik. I. CIORTEA şi ST. BALOubcoresp. S-a spus deseori că echipele noastre fruntaşe nu acordă atenţia cuvenită Cupei R.P.R. Iată însă că ieri, la Ploieşti, Steaua ne-a făcut o demonstraţie inversă. După ce am trei sute în urmă aruncase in luptă un potenţial de 7-2, ieri la Ploieşti Steaua a aliniat o formaţie mult schimbată, in care banca rezervelor a găzduit o foarte puternică echipă de fotbal in 7 : Suciu — Zavoda II, Ivănescu — Constantin — Cacoveanu, Voinea, Tătaru. De pe urma acestei griji speciale faţă de „sfertul“ cu fostul finalist din Baia Mare, a ieşit avantajat Petrolul, care a obţinut o victorie clară, meritată, şi mai ales indispensabilă. Arbitrul Ioan Dobrin (Petroşeni) a chemat la întrecere formaţiile : PETROLUL: Sfetcu - Pahonţu, D. Nicolae, Florea — Ivan, Marin Marcel — Badea, Tabarcea, Dridea I, D. Munteanu, Dridea II. STEAUA : Eremia — Hălmăgeanu, Cojocaru, Staicu — Jenei, Crişan — Itaksi, Tomeş, Pavlovici, Sorin Avram, Crăiniceanu. (La reluare Tomeş a cedat locul lui Constantin şi a trecut fundaş in locul lui Hălmăgeanu, accidentat, iar la citeva minute după înscrierea celui de al patrulea gol, Suciu a luat locul lui Eremia). ...Jocul l-a început Steaua. Timp de 10 minute, cei cina înaintaşi au lăsat impresia că îşi vor putea evnta cvintetul fără repetiţie. Dar asta numai zece minute, în ciuda unor eforturi evidente. Treptat Raksi a început să prefere driblingul demarajului, Tomes s-a speriat la gindul că joacă pe postul lui Constantin, Pavlovici a încercat să rezolve totul prin viteză, dar mingea buclucașă l-a părăsit în aproape toate finalurile de fază. Sorin Avram nu și-a găsit locul, iar Crăiniceanu, purtat de colo pină colo, a arătat că interul lui trebuie să fie Constantin. Din min. 10 Petrolul începe să-şi clarifice atacul, prin efortul lui D. Munteanu, care va fi pină la sfirşit cel mai bun de pe teren. Profitind de faptul că Jenei şi Crişan nu şi-au delimitat zone de activitate precise, „tiparul" Munteanu a cules toate mingile, a izbutit să-l angreneze şi pe Tabarcea într-un joc de mişcare, şi a lansat aproape alternativ extremele (Badea şi Dridea II) fără să irosească prea multe mingi cu Dridea I, evident accidentat după jocul cu Dinamo. In min. 16, Petrolul a deschis scorul. Dridea II a executat o lovitură liberă, mingea a şters fruntea lui Cojocaru şi a intrat in plasă din capul lui Dridea I. După gol, apărarea bucureşteană se dezorganizează. Crişan omite faptul că Dridea e mereu dublat de Munteanu, dle Tabarcea, sau chiar de Badea şi joacă superficial. Jenei, ieri căpitan de echipă, se simte dator să-l ajute cind pe Hălmăgeanu, cind pe Cojocaru, dar în min. 39, Badea, în mare vervă, il prinde singur pe Staicu, fură plecarea şi... 20. In pauză, antrenorul Ilie Oană presimte intrarea lui Constantin şi îl învesteşte pe Marin Marcel cu sarcini speciale. Totuşi, Constantin limpezeşte deodată jocul, dar Pavlovici şi Sorin Avram excelează doar prin... proteste la jocul atletic şi doar uneori dur al lui Nicolae şi Ivan. Petrolul atacă mai mult. Pe partea lui Badea e un imens triunghi liber. Badea ţîşneşte, îşi micşorează unghiul, ca pentru centrare, Cojocaru cade in cursă... o fentă simplă şi... 3-0. E minutul 54. După alte patru minute, D. Munteanu primeşte o pasă pe linia de 16 m şi înscrie elegant, în colţ. Jocul e practic încheiat, dar Steaua nu cedează. Crăiniceanu trece pe partea lui Constantin şi primeşte mingi foarte utile. Petrolul atacă, in ciuda căldurii sufocante, dar Suciu apără sigur citeva mingi periculoase. Partida se încheie in aplauzele ploieştenilor. In decurs de trei zile Petrolul a încheiat... „seria neagră“, servind şase goluri fruntaşelor Dinamo şi Steaua. In ceasul al 12-lea... IOAN CHIRILA Cu gindul la Cupă, Steaua a pierdut net la Petrolul: 0-4! Ştiinţa Timişoara a ciştigat datorită jocului bun din repriza a ll-a, 4-1 cu C.S.M.S. Iaşi TIMIŞOARA, 30 (prin telefon). Deşi a jucat bine numai o repriză (a doua), Ştiinţa Timişoara a reuşit să întreacă formaţia ieşeană C.S.M.S. cu scorul de 4—1 (0—1). Căldura sufocantă a influenţat calitatea partidei, începutul aparţine fotbaliştilor oaspeţi, care controlează mai bine mingea. Ei reuşesc să inscrie chiar in min. 4, balonul plecat de la Pop ajunge la Voica care prelungeşte lui Matei şi acesta inscrie de la 5 m pe lingă portarul Curcan. Ieşenii au o nouă ocazie de a marca, două minute mai tirziu prin Voica. In această parte a întîlnirii, Ştiinţa joacă fără orizont, uneori nervos, acţionind mai mult individual. Apărarea, mai ales, excelează prin intervenţii nesigure, la acţiunile inaintatilor ieșeni. In repriza a doua, jocul gazdelor te schimbă radical. Intervenţia antrenorului Reuter care il trece pe Igna extrem stingă şi pe Remus Lazăr extrem dreapta se dovedleşte inspirată. Timişorenii joacă în formula :—4—2—4. Ei dezvoltă acum acţiuni pectaculoase reuşind, în această parte a jocului, să satisfacă pe deplin mblicul spectator. Un merit deosebit in această parte a întîlnirii revine celor două extreme care au centrat frumos de nenumărate ori lui Manolache şi Lereter, care au acţionat foarte periculos la poarta apărată de Faur şi mai apoi de Ursache. In această repriză, gazdele au avut tot timpul iniţiativa jucînd cu linia de fundaşi la mijlocul terenului. Golurile timişorenilor au fost înscrise de Lereter (min. 60), Manolache (min. 62 şi 79) şi Botescu (min. 80). De reţinut faptul că formaţia gazdă a ratat o serie de alte ocazii prin Manolache (min. 88), Lereter (min. 55 şi 87), Botescu (min. 78, 86) şi Remus Lazăr (min. 81). Arbitrul C. Petrea — Bucureşti, a condus cu scăpări formaţiile: ŞTIINŢA TIMIŞOARA : Curcan — Georgescu (min. 46 Hirşova), Petescu, Răcelescu — Ţurcan, Tănase — Igna, R. Lazăr, Manolache, Lereter, Botescu. C.S.M.S. IAŞI: Faur (min. 82 Ursache) — Scarlat, Moţoc, Smărăndescu II — Popescu, Danileţ — Matei (min. 66 Milea), Pop, Voica, Comănescu, Cumperman, M. LUCA şi ION IOANA-coresp. PROLETARI DIN TOATE TARTLji. VNjTKM^ Progresul a pierdut la scor (0-3) intilnirea cu Farul Nu ne-am aflat nici la pauză, nici după meci, in cabina echipei Progresul, dar suntem convinşi că conducerea formaţiei bucureştene a luat poziţia cuvenită faţă de gestul comis în min. 40 de Nedelcu. Un gest reprobabil (lovirea intenţionată a lui Ologu), care i-a atras o justă eliminare din partea arbitrului. Tabela de marcaj nu arăta la repriză decât 1—0 în favoarea fotbaliştilor constănţeni (înscrisese Dinulescu în min. 8), dar practic „ostilităţile“ puteau fi considerate ca şi încheiate. Formaţia gazdă — nu trebuie uitat — se afla după 240 de minute jucate in două zile (joi şi vineri în „Cupă“) şi acum trebuia să lupte in 10 oameni, greu handicap, avind în faţă un adversar cu forţe oricum mai proaspete. Intr-adevăr, — după pauză — sarcina formaţiei gazde avea să fie şi mai dificilă decit fusese pină atunci, mai ales că oaspeţii operaseră imediat după reluare o modificare (Ciosescu în locul lui Bibere) din cele mai inspirate. Se schimbase în bine întreg mecanismul echipei, constănţenii acţionînd acum mai clar, mai organizat. Bükössi ducea mai bine la îndeplinire rolul de coordonator (fără să uite şutul) care-i revenise pină atunci lui Bibere, in timp ce Ciosescu, vîrf de atac, opera cu mai multă abilitate în zona adversă de finalizare. In 14 minute de la modificarea survenită în formaţia Farului, oaspeţii reuşesc să înscrie două goluri prin Moroianu, în min. 59 şi 63 şi să... rateze alte citeva ocazii în min. 55, 57, 58 şi 61. Mai rămăsese o jumătate de oră de joc şi, desigur, nici un suporter al formaţiei bucureştene ,orbcit de înflăcărat, nu se mai putea gîndi la... „minunea“ de la Bacău. Tot ceea ce se mai putea spera era o reducere a scorului. Şi ocazii au fost citeva : una a lui Voinea (min. 68), alta a lui Ioachim Popescu (min. 83), intercalat în atac, şi încă una clară de tot, din nou a lui Voinea (min. 89), care în poziţie excelentă de şut a trimis cu seninătate afară, de la numai 9 metri de poartă. Şi astfel ia sfirşit această partidă de nivel tehnic modest în prima repriză şi ceva mai bună după pauză, prin contribuţia formaţiei oaspe. Mai trebuie spus că jocul bucureştenilor a lăsat mult de dorit şi în primele 40 minute, cind a evoluat cu efectivul complet. Oboseala acumulată în cele două partide din sferturile Cupei R.P.R. nu poate scuza numeroasele pase greşite la mijlocul terenului, în aşa-zisa „zonă moartă“, unde şi adversarul te lasă să joci mai în voie. După cum nu scuză nici execuţiile greşite în faza de finalizare, ale lui Voinea, Stoicescu, Baboie. Arbitrul Traian Crucescu (Arad) a condus bine această partidă. El a fost curajos şi prompt la decizia care a dus la eliminarea lui Nedelcu. A procedat bine şi la cele două situaţii de ofsaid care duseseră la înscrierea a două goluri: unul de către Caricaş, celălalt de Ciosescu. Au jucat formaţiile . PROGRESUL: Cosma — Nedelcu (Colceriu), Caricaş, Colceriu (Panait) — Ioachim Popescu, Dumitru Popescu — Baboie, Mateianu, Stoicescu, Voinea, Mafteuţă. FARUL: Ghibănescu — Neacşu, Tilvescu, Gref — Stancu, Pleşa — Moroianu, Bükössi, Bibere (Ciosescu), Dinulescu, Ologu. G. NICOLAESCU F.S. Gestul nesportiv comis de Nedelcu, in min. 40, şi-a atras pe bună dreptate dezaprobarea publicului spectator. In loc să-şi recunoască greşeala, jucătorul formaţiei bucureştene a protestat vehement, incercind să-l determine pe arbitru să schimbe decizia. A fost necesară intervenţia antrenorului secund, C. Drăguşin, pentru ca Nedelcu să părăsească, în sfirşit, terenul de joc. Fapta sa denotă slaba muncă de educaţie care se duce cu sportivii secţiei de fotbal de la clubul Progresul şi ea va trebui analizată urgent, cu tot colectivul, pentru ca pe viitor spectatorii să fie scutiţi de asemenea atitudini cu totul reprobabile. Fază critică la poarta oaspeţilor: la un corner, executat de pe stingă, Neacşu respinge cu capul, acordind alt... corner. Crişana Oradea - Ştiinţa Cluj (3-0) ORADEA 30 (prin telefon de la trimisul nostru). Azi, Crişana a jucat bine. Diferenţa de nivel tehnic faţă de studenţi a fost suplinită prin însufleţire, ambiţie, dîrzenie. Şi dincolo de toate acestea s-a văzut dorinţa de a răsplăti cit mai mult pe înflăcăraţii suporteri care s-au prezentat şi azi „la datorie“. Orădenii au întrecut pe Ştiinţa Cluj cu 4—0 (3—0). Fotbalul practicat de gazde a fost mai valoros în primele 45 de minute cind au înscris de trei ori prin Suviars III (min. 7, 32, 40). Iată fazele din care s-au marcat aceste goluri, nu mia. 7, Neşu avansează cu mingea pină in apropierea porţii clujene. Studenţii, vrînd să creeze poziţie de ofsaid, fug înainte pentru al lăsa „afară din joc“ pe Szucs, dar spre mingea aruncată de Neşu ţîşneşte Szakács 111 care mai face cîliva paşi şi şutează pe lingă Mogul: 10. 25 de minute mai tîrziu, la o acţiune pe aripa dreaptă. Arnotzki îl urmăreşte insistent pe Georgescu şi din disputa lor cîştigă mingea Szakács III, care o expediază fulgerător in poartă. Golul al treilea a fost foarte frumos. Din coltul careului mare, interul drept al Crişanei a executat un şut-bombă la „vinclu“, nelăsînd nici o speranţă portarului clujean. Cu un spate asigurat, cu o linie de mijloc extrem de mobilă — îndeosebi Neşu — Crişana a atacat neîntrerupt poarta lui Moguţ. Cel de-al patrulea gol al Crişanei a fost marcat de Neşu în min. 76. Felul cum a evoluat echipa clujeană ne-i amintit de partida sa susţinută în Capitală cu Progresul. Aceleaşi „neînţelegeri“ ale jucătorilor de pe ultima linie au dus şi azi la existenţa „găurilor“ prin care s-au primit trei dintre cele patru goluri ale partidei. Altfel, ca şi atunci. Ştiinţa Cluj a etalat cunoştinţe tehnice şi manevre tactice care au contribuit la reuşita spectacolului. De la oaspeţi s-a remarcat Petru Emil. O menţiune pentru Szakacs 111 şi o subliniere pentru arbitrajul competent al brigăzii: Petre Sotir — centru — Constantin Mihăilescu şi Mihai Ispas — toţi din Braşov. CRIŞANA: Szilaghi — Bakoş. Solomon, Balogh — Neşu, Szakács II — Szűcs (Fandli), Szakács III. Pugna, Vlad. Arnotzki. ŞTIINŢA CLUJ: Moglu (Ringhorn) — Cromeli, Marcu. Cimpeanu — Petru. Georgescu — Ivansuc, Szabó. Suciu II. Moldovan, Toma. VALENTIN PAUNESCU Victorie meritată a gazdelor: Steagul roşu— Dinamo Bucureşti 3-0 (2-0) BRAŞOV 30 (prin telefon). Desfăşurată în faţa unui public cifrat la aproape 15 000 de spectatori, intilnirea dintre Steagul roşu şi Dinamo Bucureşti — încheiată cu scorul de 3—0 (2—0) în favoarea gazdelor — a reuşit să întrunească calităţile pentru un calificativ bun. La aceasta, au contribuit în primul rind fotbaliştii de la Steagul roşu care şi-au depăşit adversarii în toate compartimentele, cucerind o victorie pe deplin meritată. Este adevărat că şi oaspeţii s-au prezentat mai bine decit în jocul cu Petrolul disputat tot la Braşov cu citeva zile mai înainte. Apărarea braşovenilor a destrămat acţiunile iniţiate de înaintaşii butureşteni, destul de periculoase pină la linia de 16 m. Cei doi mijlocaşi, Seredai şi mai ales Szigeti, au asigurat o bună legătură între compartimente. Cit priveşte atacul, acesta a reuşit să efectueze schimburi utile de locuri, în special Haşotî cu Năftănâilă şi de citeva ori cu Mészáros şi Necula. Primele două goluri au fost marcate in min. 41 şi 42. Năftănâilă a ţişnit printre apărători şi a înscris spectaculos fără ca Datcu să poată interveni, iar un minut mai tîrziu, Szigeti a transformat o lovitură de la 11 m în urma unui fault comis de Popa asupra lui Haidu. Apoi, în min. 51, la un schimb reuşit de mingi şi de locuri între Mészáros şi Haşoti, ultimul, din poziţia de centru atacant, marchează. Pină la sfirşit, cu toate că Dinamo creează mai multe acţiuni, scorul nu poate fi modificat. Raport de cornere 10—2 pentru Dinamo. Arbitrul Gürüz Hakki (Turcia) a condus foarte bine următoarele formaţii : Steagul roşu : Haidu — Nagy, Jenei, Campo (din min. 17 Pescaru) — Seredai, Szigeti — Hașoti, Năftănâilă, Necula, Mészáros, Haidu. Dinamo : Datcu — Popa, Nunweiller III, Ivan — Țîrcovnicu, Nunweiller IV — Pircălab, Varga, Ene II, Unguroiu, David (din min. 46 Ștefan) , C. GRUIA și GH. CORCODEsc coresp.