Sportul Popular, septembrie 1963 (Anul 18, nr. 4299-4314)

1963-09-23 / nr. 4311

Petrolul a surclasat pe Rapid: 6-0 (1-0)! Desigur, şameele Petrolului nu erau de neluat în seamă, nn ,,vedeta“ cuplajului de ierţi, de pe stadionul „23 August“. Dar marea favorită a întâlnirii era, totuşi, Rapid : cîştigase duminică la Braşov şi — în plus — avea avantajul terenului, ceea ce pentru ea contează mai mult — poate — decit pentru oricare dintre echipele bucureștene. Cu toate acestea, a învins Petrolul și încă la un scor (6—0) care era gata-gata să bată recordul actualului campionat (Dinamo București — Farul 7—0 ! Cum se explică acest rezultat? In primul rînd, prin jocul excelent al plodeştenilor. Aceştia ne-au oferit ieri — mai ales in repriza a doua — unele faze de fotbal de cea mai bună calitate, atacul lor construind acţiuni variate, îndrăzneţe, cu fantezie, pe cit de spectaculoase pe atit de eficace. Acest compartiment a avut in Badea şi A. Munteanu doi „dirijori“ care au ştiut să dea culoare „partiturii“ iar în Moldoveana, şi Dridea , doi punchiuri irezistibili. De altfel, ei au materializat superioritatea oaspeţilor, marcând — fiecare de cite trei ord — goluri care mai de care mai aplaudate de galeria ploieşteană ca şi de cea a... feroviarilor. Dar, dacă atacul ploieştean a fost în vervă, nici liniile din spate nu şi-au făcut mai puţin simţită prezenţa la realizarea succesului. In frunte cu portarul Ionescu (ale cărui reflexe în 2—3 ocazii şi la două lovituri luibere trase ca din tun de Georgescu, au cîntărit greu în balanţa rezultatului şi mai ales a moralului celor două echipe) apărarea Petrolului poate primi, în totalitate, o notă bună. Un lucru insă nu ne-a plăcut ieri la petrolişti : în prima repriză (dar, de altfel, jocul a fost mai slab, lipsit de continuitate, lent) au comis multe faulturi. Ca şi rapidiştii, de altfel, ceea ce a necesitat dese intervenţii ale arbitrului şi a dăunat spectacolului. Rapid a fost ieri o decepţie. Apărarea a fost uşor dezorientată de combinaţiile plodeştenilor iar unii jucători (Motroc, C. Dan, Todor) au comis greşeli individuale nepermise. Atacul rapodist, lipsit de viteză, abuzând de ţinerea mingii, fără forţă de şut, a fost pradă uşoară pentru ploieşteni. Cu toate acestea, Rapid a avut destule ocazii de a marca, irosite în special de Ionescu, a cărui formă din ultima vreme este îngrijorătoare. Mult sub aşteptări se prezintă şi Dumitrii II. Jocul a început, cu 10 minute de fotbal bun, oferit de Petrolul. In acest timp (min. 7) Moldoveanu deschide scorul, reluînd imparabil, din voleu la colţ o centrare a lui Badea. Partida devine apoi anostă. Singurele momente care mai animă tribunele sunt voleul lui Năsturescu, respins excepţional de Ionescu, şi „bara“ lui Jamaischi. După pauză, rapidiştii au ei iniţiativa în primele 10 minute, cînd portarul ploieştean are două intervenţii aplaudate dar Ion Ionescu ratează. Minutul 58 înseamnă semnalul căderii rapidiştilor : Dridea I e lansat în adîncime şi şutează sec de la 10 metri: 2—0. Peste 3 minute Moldoveanu urcă scorul printr-un şut pe jos, la colţ, din afara careului iar în min. 68 tot el înscrie un gol similar, pe lingă Todor, care de-abia îşi ocupase locul în poartă, înlocuindu-l pe Andrea. Urmează o perioadă în care rapidiştii încearcă să iasă la atac pentru a înscrie „golul de onoare“ dar acest lucru nu face decât să faciliteze atacului ploieştean străpungerea apărării. Şi după un gol anulat în mod just pentru ofsaid. Petrolul mai marchează de două ori, în min. 80 şi 82, prin Dridea I, prima dată după o greşală a lui Motroc iar a doua oară din acţiune personală, în ultimul sfert de oră, fiecare echipă a mai avut cite o bară (Năsturescu, Dridea I). Perioada cuprinsă între minutele 60 şi 80 a fost cea mai frumoasă a meciului, meritele realizării ei revenind Petrolului. Arh. C. Niţescu — Sibiu a condus foarte bine echipele : Rapid : Andrei (min. 67 Todor) — C. Dan, Motroc, Greavu — Jamaischi, Danga — Năsturescu, Dumitriu II, Ionescu, Crăciun (Georgescu), Kraus. Petrolul: Ionescu — Pal, D. Nicolae, Florea — Fronea (min. 35 Iuhasz), M. Marcel — Badea (min. 35 Moldoveanu), Iuhasz (min. 35 Badea), Dridea I. A. Munteanu, Moldoveanu (min. 35 Mocanu), RADU URZICEANU 0 primă repriză de fotbal excelent: Farul—Ştiinţa Timişoara 4-0 (3-0) CONSTANŢA, 22 (prin tvivion). Prima repriză a întîlnirii dintre Farul şi Ştiinţa Timişoara a oferit numeroşilor spectatori un joc de foarte bună calitate, la realizarea căruia au contribuit ambele echipe. Fazele frumoase, construite atît de gazde eh și de timişoreni, au fost îndelung aplaudate de spectatori. A fost cel mai bun meci de fotbal rănit în ultima vreme în localitate, intănirea desfășuriiulu-se, în special în prima repriză, intr-un ritm foarte rapid. De remarcat aportul adus echipei constăntene de t mărul Tufan, care s-a încadrat bine în compartimentul atacului și a colaborat bine cu Dinulescu, cu care a făcut numeroase schimburi reușite de balon. De altfel, primele două goluri au fost marcate din colaborarea acestor doi jucători. In min. 8, Dinulescu înscrie dintr-o pasă a lui Tufan iarin min. 31 Tnfon, pus în cursă de Dinulescu, reuşeşte să urce scorul. Cu două minute înaintea sfirşitului reprizei Dimmettu înscrie din bou, reluind o frumoasă centrare a lui Ologu. Ultimul gol este realizat de Moroianu dintr-o pasă primită de la Stancu. Toţi jucătorii constănţeni au contribuit la realizarea unui joc bun. Se cuvin menţiuni lui Bibere, care a acţionat harnic şi cu folos la mijlocul terenului. Oaspeţii au alergat mult, au realizat acţiuni frumoase, în special prin Igna şi Remus Lazăr, dar n-au şutat decit de şase ori la poartă. Din echipa oaspe s-a remarcat stoperul Lercter. Arbitrul Emil Martin-Bucureşti a condus bine următoarele formaţii: FARUL: Manciu-Costin, Tîlvescu, Creț-Stancu, Pleşa-Moroianu, Tufan, Bibere, Dinulescu, Ologu (din min. 76 Butaşi). ŞTIINŢA TIMIŞOARA: Curcan (din min. 42 Urziceanul-Ilîrşova, Lereter, Răcelescu-Mihailă, Tănase-R. Lazăr, Bidlan, Ciosescu, Surdan, Igna, GELU MUSCANU, coresp. reg. Prima victorie Crişul—C. S. M. S. ORADEA 22 (prin trieten). In butienirea disputată azi pe stadionul Grişana din localitate echipa orădeană a reuşit, după un joc de mare luptă, să obţină prima şi mult aşteptata sa victorie din acest campionat. în primele 45 de minute gazdele au jucat foarte bine atît în apărare cit şi în atac. Acţiunile liniei ofensive s-au soldat cu multe şuturi la poarta lui Faur. După pauză însă, componenţii echipei Crişul, mulţumiţi probabil de comitat, au prestat mijoc defensiv: cei doi mijlocaşi s-au retras prea mult şi în felul acesta nu au iar asigurat legătura dintre linia de fund și cele trei vârfuri de atac. PROGRAMUL CONCURSULUI PRONOSPORT NR. 38 — Concurs special — EScrpa din 22 septerabrio 1363 I. Rxapid — Petrolul (cat. A), H. Saderurgistul — Steaua (cat. A) HI. Farul — Știința Timişoara (cat. A) i IV. Crişul — C.S.M.S. Iași feet. A) l V. piui PetxLVa — Minerul Lupeni (cat. B) a VI. Ind. Stimei C. Turzii — Arie sui Turda (cat. B) VII. Flacăra Moteai — Po linia Cîmpina (cat. B) VIII. A. S. Cugir — C.S.M. Sibiu (cat. B) 1 K. Lanerossi — Inter (camp., italian) 1 X. Modena — Juventus (camp. italian) 1 XI. Roma — Sampdoria (camp, italian) 1 XII. Torino — Bologna (camp, italian) 7 Fond de premii 341 380 lei. La tragerea concursului special PRONO »PORT din 22 septembrie a.c., autoturismul rSkoda Octavia" a fost cîștigat de cupoau ftr. 0 319 952. Rezultatele vor fi publicate In Programa Loko- froo© »p© rt de marți 24 septembrie a.e 2 2 1 1 §1 a arădenilor: Iaşi 2-1 (2-0) După un joc mai slab prestat In reprima I, C.S.M.S. a revenit puternic In atac în cea de a doua parte a meciului, cmd a prestat un joc deschis şi a iniţiat o serie de acţiuni periculoase, care au raceinat puterile apărării echipei gazdă. De remarcat atitudinea jucătorului Solomon care, deşi accidentat la min. 3, a reintrat 6 minute mai tîrziu şi a fost omul de bază al Crişului. Cu toate că în acest meci au fost înscrise numai trei goluri, remarcăm îmbunătăţirea frecvenţei şuturilor În poartă, gazdele au şutat de 23 de ori (14 pe spaţiul portd), C.S.M.S. de 14 ori (9 pe poartă). Dacă perioadele de dominare s-au împărţit în mcul egal, la fel de echilibrate au fost şi ocaziile de gol ratate. Astfel, de la Crişul au ratat Vlad (lak. 22), Ilacoş (min. 60), Sacaci III (min. 6o şi 84), iar de la C.S.M.S. Matei (min. 52), Milei (min. 63) şi Voica (rain. 71). Iată cum s-au marcat cele trei goluri: în min. 30, Donciu (Crişul) ia o acţiune pe corn propriu, — de la mijlocul terenului — driblează patru apărători ieşeni şi de la 17 m şutează puternic, făcâd inutilă intervenţia lui Faist: 1— 0. După 10 minute, Solomon Lansează pe frad, acesta pătrunde în careiu, driblează pe Moţoc şi Faur şi înscrie în poarta goală: 200. Colul C.S.M.S.-ului este înscris în min. 80. Pop demarează pe extrema dreaptă, centrează pe jos în faţa porţii, apărarea Caraşului ezită să intervină şi Milea complet nemarcat înscrie din apropiere: 2. 1. O menţiune pentru arbitrajul foarte bun practicat de N. Cursaru-Ploieşti. CRIŞUL: ffeichen-Georgescu, Solomon, Socaciu-Copcia, Schiopu-Racoş, Cuncuti, Socaci iul, Vlăul, Mâneacu (min. 80 Pop). C.S.MJS.: Faur-Popescu, Moţoc, Draft ontkestitk-Vămicu, Iftimă-Pop, Matei, Zamfir (min. 57 Danileț), Voica, Milea.• GHISA - eoresp. rog. LA GALATI * 1 * * IV. V. VI. VI. VI. * X. XI. XI. ' j i GALATI 22 (prin telefon de la trimisul nostru). — Meciul derbi al etapei, Siderugristul — Steaua încheia! cu cenftatul de 2—1 (1—0) în favoarea echipei oaspe nu a corespuns așteptărilor. Am asistat la o luptă acerbă pentru balon, presărată cu durităţi, in timp ce latura tehnică (şi tactică) a fost neglijată. Din această cauză partida a fost de un nivel scăzut. Pasele greşite şi şuturile imprecise la poartă au abundat. Pină in minutul 48 ambele echipe au făcut un joc mai mut de studiu, bucureştenii iniţiind totuşi mai multe acţiuni ofensive. Crăiniceanu şi Pavlovici nu au reuşit însă să fructifice, de cite două ori fiecare, ocaziile favorabile In acest interval Negrea şi R. Matei de la Siderurgistul ratează şi ei. Cu cinci minute înainte de sfîrşitul primei reprize Rahsi centrează un careu, ia minge sare un buchet de jucători şi Hulea comite henţ. Penaltiul, just acordat de arbitru, este transformat de Constantin. Scorul devine 1-0 pentru Steaua. Din acest moment, publicul — şi aşa prea înflăcărat — devine din ce în ce mai gălăgios iar ttensiunea din tribune se transmite şi pe teren, atmosferă în care jocul va continua până la sfârşit. In această parte a meciului Siderurgistul iese mai mult la atac, dar militarii, cu o tehnică individuală superioară, controlează mai bine balonul, combină mai rapid. Totuşi, scorul nu este modificat decit în min. 60, tot în urma unei lovituri de la 11 m. Crăimceanu (care a jucat excelent) este oprit neregulamentar, înăuntrul careului de 16 m, de Tomescu şi Lupea, acesta din urmă ţinîndu-l de mină. Conducătorul jocului, polonezul Ladisau Iowski, dictează 11 m. şi Constantin înscrie din nou. După două şuturi puternice ale lui Bali şi şi Sorin Avram, reţinute cu siguranţă de Câmipeanu, localnicii atacă cu mai multă insistenţă, lucru ce-l vor face până la sfârşit. Din cauza ineficacităţii liniei de înaintare — în care David şi Ziardan au fost cei mai slabi — gălâţe mici nu vor reuşi insă să marcheze decit o singură dată, im min. 77. La o centrare înaltă a lui Tomescu, la poarta lui Suciu s-a produs învălmăşadă. Mingea a ajuns la Negrea, acesta a găsit un culoar liber şi primntr-un şut puternic a redus scorul. întâlnirea s-a terminat cu victoria formaţiei bucureştene, ai cărei jucători au fost egali cu învinşii in ceea ce priveşte puterea de luptă, dar mai buni — aşa eram am mai spus — in privinţa tehnicii individuale. Arbitrul polonez Ladislau Iowski, a acordat în mod justificat cete două penaltăuri. Echipele au jucat în următoarea alcătuire : SIDERURGISTUL : Cimpeanu — Tomescu, Hulea, Voicu — Lupea, Gherghina — R. Matei (din mim. 57 Stătescu), Dragomir, Zgardan, Negrea, David. STEAUA : Sochi — Zavoda, Petescu, Cojocaru — Jenei, Koszka — Raksi, Constantin, Pavlovici (dim mim. 72 Crișanu), Sorin Avram, Crăinicearau. CONSTANTIN COMARNNSCHI SIDERURGISTUL—STEAUA 1-2 (0-1) ] . Steagul roşu n-a i raţiu BRAŞOV 22 (prin telefon). Pentru a treia oară în timp de o săptămină, suporterii echipei locale au plecat dezamăgiţi. Steagul roşu n-a obţinut decit un meci nul în faţa echipei U.T.A., prea puţin faţă de pretenţiile şi potenţialul echipei braşovene. Dacă în partidele anterioare, înfrîngerile „stegarilor“ au fost urmarea unor comportări slabe, în jocul de azi în schimb, gazdele ar fi meritat victoria. Ele au dominat majoritatea timpului şi au practicat un joc destul de frumos în cîmp. Au combinat însă exagerat de mult în faţa porţii lui Ceman şi au dat posibili- ~-t tate apărării supranumerice a oaspeţilor să respingă atac după atac.a r c c i î c ; f I s Progresul a întrecut Ştiinţa Cluj cu 3-1 (1-1) Progresul a obţinut victoria cu 3-1, în întîlnirea susţinută ieri cu Ştiinţa Cluj, o victorie scontată şi meritată desigur, dar parcă mai puţin convingătoare decit aceea obţinută la ultima evoluţie pe acelaşi stadion, în meciul cu formaţia campioană. In meciul de ieri, învingătorii n-au mai desfăşurat acelaşi joc bine organizat, n-au mai manifestat acea hotărîre de a învinge atît de evidentă în partida cu Dinamo. Ieri gazdele au fost de luni puţine ori decît adversarul în posesia mingii, au ajuns mai rar în apropierea careului advers, şutind doar de 15 ori spre poarta lui Moguţ (în timp ce studenţii au încercat de 21 de ori „vigilenţa“ lui Mîndru). Toate acestea îşi au, se pare, explicaţia în scăderea potenţialului fizic, echipa manifestînd o oarecare oboseală după dificilele partide disputate cu Dinamo Buc. şi Petirodul. Prin ce este atunci meritată victoria gazdelor ? Prin aceea că ele au insistat mai mult decît Ştiinţa în repriza secundă, s-au priceput să fructifice puţinele ocazii de gol, descurcîndu-se mai bine în zona de finalizare. Ştiinţa Cluj s-a prezentat bine doar o repriză d in prima. A controlat jocul de la început printr-o mai bună organizare la mijlocul terenului, unde Suciu (mereu bine plasat şi dispus să facă risipă de energie) şi Szabó (calm şi clarvăzător) au fost oamenii de legătură între cele două compartimente. Im atac, Marcu şi în special Adam s-au demarcat deseori, primind baloane utile la „întîlnire“, în zone libere. După pauză, Ştiinţa n-a mai fost aceea... din prima repriză. Semne de oboseală s-au semnalat mai întîi în apărare, unde cei doi fundaşi centrali, Georgescu şi Iuisan, au pierdut duelurile cu Voinca şi D. Popescu, autorii ultimelor două goluri. Iată acram un scurt film al jocului: studenţii iau iniţiativa de la Început, controlează mijlocul terenului, de unde alimentează atacul. După 20 de minute de presiune reuşesc deschiderea scorului prin Ivansitc, care a şutat năpraznic (lovitură liberă) de la aproximativ 25 m. In următoarele două minute, Adam (singur la 10 m, în poziţie ideală de şut) şi Matei ratează bune ocazii. Gazdele au scurte perioade de contraatac şi în min. 36 Voinea saltă balonul peste Moguţ, «iar şi peste... bară. Un minut mai tirziu, Moguţ se remarcă scoţînd balonul La un şut trimis puternic de Oaidă, dar spre sfirşitul reprizei (min. 42) este „învins“: mingea circulă rapid, perpendicular pe poartă, de la 1. Popescu la Mafteută şi Veinen, ultimul trimiţînd puternic în plasă: 1—1. Acelaşi Voinea va aduce în min. 50 avantaj echipei sale, reluînd în plasă mingea centrată precis de Oaidă. După gol, Ştiinţa revine în atac, dar tot ceea ce încearcă este parcă fără convingere, în ritm lent. Finalul aparţine echipai Progresul, nn min. 81, Moguţ este cit pe aci să devieze în plasă mingea şutată de Mafteută, iar in min. 86 D. Popescu înscrie al treilea gol, seratindu-şi coechipierii de... ultimele emoţii. Jocul, de factură modestă, a fost condus de arbitrul Al. Toth — satisfăcător în prima repriză şi cu unele greşeli d in aprecierea ofsaidului, uneori şi din cauza tuşierilor) după pauză. PROGRESUL: Mimicu-Nedelcu, Caricaş, Colceriu-I. Popescu, Ştirbei-Oaidă, Mataianu (min. 71 baboc), Voinea, Popescu, Mafteuţă. ŞTIINŢA: Moguţ-Cromeli, Georgescu, Cîmpeanu-Bîrsan, Sociu-Ivansuc, Marcu, * Szabó (min. 76 C. Popescu), Adam, Matei. G. NICOLAESCU c . c c 1 s 7 •" ** Oaidă încearcă un șut din apropierea careului de 16 m F Metalul Tîrgovişte , lideri în cal SERIA I Metalul Tîrgovişte — Focresta Fălticeni 4—0 (2—0) Unirea R. VÎlcea — Metalul Bucureşti 1—0 (0—0) Dinamo Bacău — Tractorul Braşov 2—0 (1—0) Ştiinţa Bucureşti — Ştiinţa Craiova 1— 0 (0—0) C.F.R. Paşcani — Ştiinţa Galaţi 0—0 Chimda Făgăraş — Ceahlăul P. Neamţ 3—1 (2—1) Flacăra Moceni — Poiana Cîmpina 2— 0 (1—0) CLASAMENT ETAPA VIITOARE: Ştiinţa Galaţi — Ştiinţa Craiova, Flacăra Momii — Chimia Făgăruş, Ceahlăul P. Neamţ — Unirea R. Vîlcea, Tractorul Braşov — Foresta Fălticeni, ştiinţa Brutuieşti — Motorol Bucureşti, Poiana Cîmpina — Kiurao Bacău, C.F.R. Paşcani — Metalul Tîrgovişte şi1 1-O 2-şi S 14 pi T re S; — — — 1. Metalul Tîrgovişte 4301 8: 56 2. Ştiinţa Craiova 4 2 1 1 6: 3 5 3. Dinamo Bacău 4 211 7:45 4. Tractorul Braşov 4 2 1 1 9: 7 5 5. Metalul Bucureşti 4202 5: 24 6. C.F.R. Paşcani 4 1 2 1 3: 2 4 7. Poiana Cîmpina 4 2 0 2 4: 4 4 3. Chimia Făgăraş 4202 8:94 3. Flacăra Moreni 4202 5: 7 4 13. Unirea Rm. Vîlcea 4 1 2 1 3: 5 4 11. Foresta Fălticeni 4 1 2 1 3: 6 4 12. Ştiinţa Galaţi 4 1 2 6: 5 3 13. Ceahlăul F. Neamţ 4 0 2 2 6:11 2 14. Ştiinţa Bucureşti 41031:42 1 2 3 4 5 6 7 8 3 10 11 12 13