Sportul Popular, noiembrie 1963 (Anul 18, nr. 4334-4350)

1963-11-25 / nr. 4347

LA TELEFON TORINO De la trimisul nostru special, V. Grădinaru După ce au ratat la Bucureşti calificarea in turul următor al preliminariilor olimpice, iată pe fotbaliştii noştri la drum, spre Italia, pentru a susţine cel de al treilea meci in compania puternicei reprezentative a Danemarcei. După mai bine de 7 ore de zbor am aterizat pe aeroportul Caselle din Torino. Aici ne-au întimpinat reprezentanţi ai federaţiei italiene de fotbal, ai cluburilor torineze, iubitori ai sportului, ziarişti. Suntem astfel de vineri seara oaspeţii oraşului Tirgurilor internaţionale industriale şi automobilistice din Italia, ai centrului muncitoresc Torino, locul de baştină al echipei de fotbal cu acelaşi nume, precum şi al clubului Juventus. Peste tot, la hotel, in localitatea Bivolii, pe stadion, fotbaliştii romini au fost înconjuraţi cu simpatie de localnici. Dar pe cit de afectuoşi şi calzi se arată oamenii in această regiune nordică, pe util de rece este vremea aici, la poalele munţilor Alpi (total înzăpeziţi), a căror panoramă se vede din mai toate colţurile oraşului. Sîmbătă, în jurul orei 15, a fost verificată pregătirea echipei noastre într-o intîlnire amicală cu o selecţionată locală. Meciul s-a terminat cu un scor favorabil echipei noastre: 6—0 (4—0). După părerea mea, antrenamentul n-a corespuns în întregime. S-a văzut la jucători, în acest meci, o încetineală în ceea ce priveşte ritmul jocului. Unii dintre componenţi (Koszka, Greavu, Varga şi chiar Constantin) au corespuns parţial. La sportivii români se mai văd unele deficienţe, semnalate anterior, ca pripeala în faze de finalizare, aglomerarea jocului în faţa porţii adverse, neurmărirea balonului până la capătul acţiunii. Apărarea se lasă încă uşor descoperită, iar unii jucători (Koszka, Varga, Voinea, Sasu) îşi părăsesc posturile. Să sperăm că joi echipa noastră nu va mai arăta asemenea deficienţe, că jucătorii noştri — aşa cum ne-au dovedit în unele ocazii — se vor mobiliza total, pentru a obţine cîşlig de cauză în meciul cu Danemarca. In această partidă antrenorii au folosit următorii jucători: Mîndru-Popa, Caricaş, Ivan (Greavu)-Petru Emil, Koszka-Pîrcălab, Sasu (Varga), Voinea, Constantin, Creiniceanu (Sasu). Meciul a fost condus de arbitrul internaţional italian Liverani. Jucătorii noştri se simt bine, sunt optimişti, dornici să se reabiliteze după insuccesul de la Bucureşti. Danezii n-au sosit încă la Torino, ei fiind aşteptaţi miercuri. Din comunicarea făcută telegrafic forului de specialitate italian, gazdă a celor două echipe, reiese că în lot figurează trei nume noi: S. A. Rash, W. Soerensen și J. Bjeregard. Meciul R.P.R. — Danemarca se va desfăşura joi pe stadionul Filadelfia din Torino, începînd de la ora 14.30 (ora locală) și va fi arbitrat de o brigadă italiană, avînd la centru pe Campanelli (Milano). Intilnirea urmează să fie transmisă de posturile noastră de radio. In cursul zilei de duminică o parte a lotului s-a deplasat la Milano, unde a asistat la partida internaţională Milan-River Plata, a cărei reţetă va fi donată victimelor catastrofei de pe valea Daosta. O altă parte a delegaţiei a vizionat meciul de campionat Torino-Spal. Luni, lotul nostru va face un uşor antrenament de acomodare, probabil pe stadionul unde va avea loc meciul cu Danemarca. Învingînd pe Dinamo Bucureşti cu 3-1 (0-0) Steaua a cîştigat „Cupa de toamnă“ Deschiderea „marineului“ fotbalisticde ieri a dat ciştig de cauză reprezentanţilor clubului Steaua care au învins pe Dinamo, cucerind astfel trofeul pus în joc. Jocul a purtat amprenta luptei pentru victorie, unele faze mai frumoase fiind create doar în repriza a 11-a. In prima parte a meciului s-au comis multe greşeli, iar la capitolul finalizare ambele înaintări au dovedit lipsuri serioase. După pauză, dinamoviştii au început vijelios. Nu au trecut decît trei minute şi unul dintre atacurile lor a fost concretizat de Ene II: 1—0 pentru Dinamo. Campionii controlează jocul. Cîteva minute mai tîrziu, Țîrcovnicu a trimis cu capul, din apropiere, peste soartă, iar un șut puternic al lui Unguroiu a fost respins în corner de Eremia. Apoi, jocul s-a echilibrat. In minutul 55, Racsi a întreprins o incursiune printre apărătorii dinamovişti şi Uţu, cu toate că i-a ieşit în întîmpinare, a fost nevoit să scoată balonul drin plasă: 1—1. Cei care atacă acum sunt jucătorii echipei Steaua. După trei minute,tot Racsi înscrie: 2—1. In continuare, atacuri la ambele porţi, dar cei care marchează sunt reprezentanţii clubului Steaua. In minutul 77, Ştefan trimite uşor mingea lui Utu, însă Crişan ajunge primul la balon şi... 3—1. Pînă la sfîrşitul întîlnirii, ambele înaintări au încercat să modifice scorul, dar apărările au fost la post. Arbitrul Petre Poagă a condus următoarele formații: STEAUA: Eremia — Georgescu (Zavoda min. 46), Petescu, Cojocaru — Staicu (Georgescu min. 46), Hălmăgeanu — S. Avram, Crişan, Jenei, Pavlovici, Bacsi. DINAMO: Uţu — Şerban (Maghiar min. 46), Nunweiller !!!, Constantinescu — Ştefan, Nunweiller IV — Frăţilă, Ţîrcovnicu (I.Iliescu min. 69), Ene II, Nunweiller VI, Unguroiu. V. POMPILIU în repriza a doua, Rapid joacă mai bine, dar nu reuşeşte să înscrie mai multe goluri din cauza impreciziei înşut a lui Codreanu, Năsturescu şi mai ales a lui Dumitru II, care la scorul de 3—1, min. 85, după ce driblează întreaga apărare a Progresului trage în Cosma de la 8 m. Au marcate Dumitriu (min. 27 şi 45) şi Năsturescu (min. 74) pentru Rapid şi Mateianui (min. 23 şi 89). Primul gol a fost înscris după ce Mateianui a executat olovitură de la 11 m. Andrei a respins mingea în picioarele atacantului de la Progresul, care de data aceasta a marcat. Arbitrul J. Roibănescu (Buc.) a condus echipele : RAPID : Andrei—Lupescu, Motroc, Macri (min. 46 Mihai) —Jamaischi (min. 46 Dinu), Langa— Năsturescu, Dumitriu II, Ozon, Georgescu (min. 85 Crăciun), Codreanu (min. 80 Craus). PROGRESUL: Cosma—Constantinescu (min. 46 I. Popescu), Ioniţă, Colceriu—I. Popescu (Ştirbei), Iancu—Oaidă, Mateianu, Stoicescu (min. 60 Baboie), D. Popescu, Mafteuţă. C. ALEXE Crişan înscrie cel de al treilea gol pentru Steaua. (Fază din meciul Steaua— Dinamo). Foto: T. Itoihu Rapid—Progresul 3-2 (2-1) Dacă s-ar fi luat în consideraţie calitatea jocului, trofeul cu care a fost dotată „Cupa de toamnă“, desfăşurată duminică dimineaţa pe stadionul Dinamo din Capitală, ar fi trebuit să se acorde învingătoarei din partida „vedetă“ a acestei competiţii. Pentru că Rapid şi Progresul au oferit un meci frumos, superior din toate punctele de vedere celui realizat de Steaua şi Dinamo. Atît rapidiştii cît şi partenerii lor s-au preocupat să practice un fotbal tehnic, cu acţiuni desfăşurate pe un front larg, cu schimburi spectaculoase de pe o parte pe alta a terenului și cu liniile faze de poartă. Prima repriză se caracterizează prin echilibru de forte, ceea ce face ca balonul să fie purtat cu repeziciune de la o poartă la alta. Progresul are o ușoară superioritate, datorită jocului mai simplu la centrul terenului. In apropierea careului pierde însă ocaziile pentru că Stoicescu vrea să rezolve singur situațiile create. Din nou decepţie la Braşov Steagul roşu-farul 0-1 (0-0) BRAŞOV 24 (prin telefon). Timpul frumos a făcut ca stadionul Tractorul să cunoască o mare afluenţă de spectatori, nerăbdători să vadă la lucru atît formaţia locală. Steagul roşu, care mai bine de o lună n-a jucat în localitate, cit şi pe Farul — învingătoarea echipei Steaua şi... învinsa Crişului. Dar Steagul roşu n-a învăţat nimic din păţania Farului şi a plătit scump. In cele 90 de minute de joc, gazdele n-au putut concretiza nici una din ocaziile destul de favorabile. Pripeala în primul rînd, lipsa de orientare faţă de situaţia impusă de apărarea constănţenilor şi mai ales numeroasele greşeli tehnice comise destul de frecvent au fost factorii hotărîtori în înregistrarea acestui eşec. La aceasta se mai adaugă şi faptul că în decursul partidei n-a existat decit rareori legătură între compartimente, aportul mijlocaşilor fiind inexistent. Din acest motiv, centrul terenului s-a găsit de multe ori liber, spaţiul fiind acoperit mai bine de oaspeţi. Aşa cum a jucat ieri, atacul gazdelor nu putea da randament , am vrea să adăugăm că şi în compartimentul apărării au fost unele lacune. Jucătorii constănţeni au plecat de la Braşov cu două puncte preţioase. Ei le-au meritat cu prisosinţă, deoarece au ştiut să se descurce mai bine în acest meci. Farul a început jocul cu Stancu retras permanent şi cu Bibere (deseori) al cincilea apărător. Bibere a avut insă şi rolul de legătură între apărare şi atac. N-am putea spune că Farul a fost prezent de prea multe ori în careul gazdelor. Dar este cert un lucru: ori de cite ori au trecut constănţenii linia de centru ei au fost deosebit de periculoşi. După pauză, cind in amîndouă formaţiile au intervenit modificări, oaspeţii au atacat cu şi mai mult succes, reuşind să înscrie punctul victoros, în min. 67, prin Tufan, care a reluat în plasă mingea centrată de Ologu. In decursul partidei Steagul roşu a ratat o serie de ocazii prin Cane (min. 2, 27 şi 50), Selimesi (min. 15— singur cu portarul — 38 şi 58) şi Năftănăilă (min. 90). Dintre ocaziile ratate de oaspeţi notăm pe acelea din min. 6 şi 62 (Dinulescu) şi min. 17 (Ologu). Foarte slab s-au comportat ieri din formaţia gazdă Năftănăilă şi Selimesi, ultimul preocupat mai mult să rezolve unele răfuieli cu adversarul direct. Iosif Ritter (Timişoara) a condus bine următoarele formaţii: Steagul roşu: Haidu—Campo (min. 46 Zaharia), Jenei, Naghi—Pescaru, Sigheti—Haşoti, Năftănăilă, Gane, Cimpoi (min. 46 Campo), Selimesi. Farul: Manciu—Buzea, Tîlvescu, Gref—Stancu, Neacșu—Ologu (min. 46 Bukosi), Bibere, Tufan, Dinulescu, Tănase (min. 46 Ologu), C. GRUIA și P. DUMITRESCU coresp. Crişul Oradea—Ştiinţa Timişoara 1-0 (1-0) ORADEA, 24 (prin telefon). Din nou tribunele stadionului Crişana au fost populate de numeroşi iubitori ai fotbalului din oraş şi localităţile învecinate, printre care şi mulţi susţinători ai Ştiinţei, veniţi de la Timişoara. Studenţii au luptat cu toată ardoarea pentru cucerirea celor două puncte puse în joc. Pe de altă parte însă orădenii au ţinut să confirme succesul de la Constanţa, obţinut duminica trecută. Ca urmare, întilnirea a purtat amprenta unei dispute acerbe, în care s-a luptat mult pentru fiecare balon, ceea ce a fost în detrimentul calităţii. In prima repriză, s-a jucat mai clar, cu acţiuni de atac purtate de ambele înaintări. Orădenii, mai decişi în faţa porţii, au înscris unicul gol al partidei in min. 42. Sacaci III, ajuns pe aripa stingă, a centrat pe jos la Iacob, care de la 17 m. a şutat pe jos în colţul din dreapta al porţii, peste Urziceanu, care a plonjat defectuos. La reluare, în primele minute gazdele asaltează poarta timişorenilor, dar şuturile lui Socaci 111 şi Pojeni sunt prinse sau respinse în corner de Curcan, introdus în locul lui Urziceanu. Treptat, timişorenii îşi revin, joacă mai hotărit şi creează o serie de acţiuni ofensive, dar nu pot trece de apărarea fermă a orădenilor, în care au excelat Solomon, Weichelt şi Sacaci II. In min. 70, Sacaci II a respins balonul de pe linia porţii. Mingea fusese trimisă de Manolache şi se îndrepta spre poarta goală. Cu două minute mai tîrziu, Socaci III este „cosit“ în careul studenţilor. Lovitura de la II m. a fost executată prea slab de Bacoş şi Curcan a respins. In finalul partidei, jocul pierde din claritate. Timişorenii recurg la durităţi, „evidenţiindu-se“ Răcelescu, care l-a lovit pe Pandu. Arbitrul Mircea Rotaru — Iaşi a condus foarte bine in repriza I, dar în cea de a doua parte a jocului a fost depăşit de faze, pierzînd controlul asupra jucătorilor (n-a sancţionat multe neregularităţi comise mai ales de oaspeţi). CRIŞUL: Wechelt — Georgescu, Solomon, Balogh — Pojoni, Sacaci II — Fandli (Sandu min. 85), Racoş, Sacaci III, Vlad, Iacob. ŞTIINŢA: Urziceanu (Curcan min. 46) — Surdan, Lereter, Răcelescu — Mihăilă, Tănase — Igna (Popa min. 59), Remus Lazăr, Manolache, Bîtlan, Miţaru, ILIE GUIGA şi AL. JILAU corespondenţi ARAD 24 (prin telefon). La sfîrşitul partidei, cei prezenţi pe stadionul U.T.A. au plecat satisfăcuţi doar de rezultat, — 2—0 (1—0) —, nu şi de jocul prestat. Aceasta, deoarece întîlnirea s-a desfăşurat la un nivel tehnic scăzut. Urmărind doar rezultatul, cele două echipe au neglijat, de fapt, fotbalul. U.T.A. a intrat pe teren decisă să obţină ambele puncte puse in joc şi in acest scop a depus eforturi susţinute a atacat aproape tot timpul poarta oaspeţilor. Putem spune că, în majoritatea timpului, lupta s-a dat între atacul textilist şi apărarea oaspeţilor. Este concludent în acest sens să arătăm raportul de cernere: 10—3 pentru U.T.A. Gazdele au dominat cu autoritate mijlocul terenului, unde Meţcaş şi Comisar au alimentat atacul cu mingi utile. înaintaşii, în frunte cu Ţirlea, au creat nu mai puţin de şase ocazii clare la poarta studenţilor. Dacă dintre acestea nu s-au fructificat decât două, explicaţia constă în pripeala atacanţilor şi în cele cîteva intervenţii salutare ale lui Moguţ (în prima rei priză)." Oaspeţii s-au prezentat sub nivelul aşteptărilor în aceasta partidă. Atacul a fost aproape inexistent. El a practi- ^ cat un joc confuz. Urmărind un rezultat de egalitate, studenţii au pus accentul pe apărare, întărind-o nume- ^ rîc. Această tactică s-a dovedit a fi însă deficitară. Din min. 70 clujenii , au rămas numai în zece oameni, de- , oarece Cromeli a fost eliminat pentru lovirea intenţionată a adversarului. Rezultatul este just şi oglindeşte fidel raportul de forţe de pe teren. începutul jocului s-a desfăşurat sub , semnul echilibrului. Prima ocazie de a înscrie o au oaspeţii, dar Marcu ^ (min. 10) luptează in faţa porţii goale. ^ Pe măsură ce timpul trece, dominarea_ textiliştilor devine mai pronunţata. Rînd pe rînd Comisar (min. 18), Ţîrlea (min. 23), Tomeş (min. 26) ratează ocazii bune de a marca. Scorul este deschis în min. 32. Cîmpeanu îl faultează în careu pe Tomeş, care scă- Cind te rezumi U. T. A.-Ştiinţa Cluj 2 Un meci de mar C. S. M. S.-Pet IAŞI 24 (Prin telefon). După două insuccese consecutive, C.S.M.S., cu o formaţie întinerită, a obţinut ieri o victorie pe deplin meritată asupra echipei ploieştene. Întîlnirea s-a caracterizat printr-o dispută dîrză, dar care a oferit, totuşi, la începutul primei reprize şi la sfîrşitul celei de a doua, multe faze spectaculoase. In rest însă meciul s-a caracterizat printr-un joc crispat, echipele (îndeosebi Petrolul) mizînd mai mult pe formă, în detrimentul laturii tehnice. Deşi au dominat de la începutul jocului, gazdele au reuşit să înscrie punctul victoriei abia în min. 75. Pînă atunci toate acţiunile înaintaşilor ieşeni s-au izbit de apărarea ermetică şi bine organizată a ploieştenilor, veniţi la Iaşi hotărîţi să obţină un meci nul. în acest scop, oaspeţii şi-au menţinut tot timpul 7—8 jucători pe linia de fund, acţionînd numai prin contraatacuri susţinutele 2 sau 3 înaintaşi. Echipa ieşeană, întinerită curajos, a acţionat cu mai multă rapiditate dînd dovadă de vitalitate şi hotărîre de a învinge. Iată cîteva faze mai importante din această întîlnire: în min. 9 Voica (deosebit de activ în acest meci) face o cursă pe partea stingă de unde centrează spre Danileţ. Acesta întîrzie să şuteze şi este deposedat de balon de Dumitru Nicolae, în min. 13, la o învălmăşeală produsă în careul Petrolului, Danileţ, Voica, Deleanu şi Matei şutează pe rînd spre poarta lui Ionescu, dar de fiecare dată mingea este