Sportul Popular, decembrie 1963 (Anul 18, nr. 4351-4368)

1963-12-09 / nr. 4355

Ştiinţa Timişoara—Siderurgistul (1-0) KimcrxARA o /—- - r - " TIMIŞOARA, 8 (prin telefon). Pe stadionul „1 Mai“, Ştiinţa Timişoara a obţinut o victorie clară in faţa echipei din Galaţi. Meciul a fost aşteptat cu interes deosebit, deoarece rezultatul avea să decidă pe una din cele două formaţii care urmează să „ierneze“ pe ultimele două locuri ale clasamentului. Terenul de joc a fost acoperit cu un strat subţire de zăpadă, ceea ce a influenţat negativ desfăşurarea şi nivelul tehnic al jocului. Timişorenii au dovedit că sunt în formă, rezultatul obţinut confirmînd evoluţia de la Bucureşti, în meciul cu Dinamo. In jocul de cîmp, Ştiinţa Timişoara a dominat pe tot parcursul meciului. In prima repriză, gălăţenii şi-au organizat bine apărarea, iar la înaintare au periclitat uneori poarta gazdelor prin atacuri rapide. Cu toate că au dominat categoric, studenţii au tras in prima repriză numai de şase ori pe spaţiul porţii, iar Siderurgistul de cinci ori. La reluare, în primul sfert de oră jocul a fost mai echilibrat. In continuare, timişorenii accelerează tempoul de joc. Pasele scurte sunt înlocuite cu cele lungi şi cu deschideri bine inspirate pe extreme. Acest joc permite studenţilor să concretizeze încă două ocazii şi cu aceasta să obţină o victorie preţioasă, la scor. în general, Ştiinţa Timişoara a arătat o formă bună. Echipa a jucat omogen, existînd o strînsă legătură între compartimente, realizată în mare parte prin Tănase — cel mai bun jucător de pe teren. Mai trebuie însă îmbunătăţit stilul de joc al înaintării şi trasul la poartă, capitol încă deficitar. Oaspeţii nu au constituit — aşa cum ar lăsa să se înţeleagă rezultatul par- « tidei — un adversar mult inferior. Ei au luptat cu multă ambiţie din primul pînă în ultimul minut de joc. Apărarea a muncit mult, cu toate că a fost de cîteva ori prinsă pe picior greşit, lată cum s-au marcat cele trei goluri. Min. 9 : o combinaţie de toata frumuseţea între Lereter, Manolache şi MIŢARU este terminată cu un șut fulgerător al ultimului: 1 —0. Min. 64: un schimb de mingi pe partea dreaptă între Remis lazăr și Igna se termină cu o centrare a acestuia din urmă pe care LERETER o concretizează, reluînd cu capul în plasă: 2—0. Min. 74 : Ciosescu pasează excelent lui LERETER care, venit din urmă, înscrie: 3 0. De remarcat că în min. 88 şi 89 Siderurgistul ratează două ocazii de a înscrie: Matei trimite mingea cu capul în bară; apoi, şutul lui Militarul întîlneşte din nou bara porţii apărată de Curcan. Arbitrul Pop Gavrilă (Braşov), a condus bine formaţiile: ŞTIINŢA TIMIŞOARA: Curcan — Surdan, Ţurcan, Iîrşova — Mihăilă, Tănase — Igna, Remis Iazar (min. 68 Ciosescu), Manolache, Lereter, Miţaru. SIDERURGISTUL GALAŢI: Cimpeanu — Tomescu, Hulea, Voita — Dragomir, Gherghina — C. Matei, Gh. Ion, R. Matei, Zgardan (min. 67 Militaru), David, AL. GROS și ION IOANA- coresp. Ştiri... rezultate RAPID PLEACA AZI LA TIRANA Echipa Rapid Bucureşti părăseşte Capitala Î11 cursul acestei dimineţi îndreptîndu-se spre Tirana. Fotbaliştii feroviari evoluează joi în capitala R.P. Albania, întâlnind pe Dinamo Tirana în cadrul Turneului balcanic. Fac deplasarea următorii jucători: Andrei, Silaghi (portari), Lupescu, Motroc, Greavu, Macri (fundaşi), Dinu, Langa, C. Dan, Jamaischi, Crăciun (mijlocaşi), Năsturescu, Dumitriu II, Ionescu, Ozon, Georgescu, Godreanu (înaintaşi). RESTANTA IN „CUPA R.P.R.“ Ieri s-a desfăşurat la Dej meciul de fotbal restanţă în cadrul „Cupei R.P.R.“ dintre echipele Olimpia Dej şi Minerul Baia Mare. Superiori în toate compartimentele, fotbaliştii băimăreni au obţinut victoria cu scorul de 51-2 (2-1). A. KONTRAI-coreap. . Surpriză ? Nicidecum. Pentru cei care au urmărit jocul, rezultatul de 2-7 obţinut de Ştiinţa Cluj in fata echipei Rapid este firesc. A fost un meci al voinţei şi puterii de lupta. Importanta celor două puncte şi-a pus amprenta asupra partidei, s-a văzut clar că cel mai mult au nevoie de ele clujenii, aşa că ei au fost aceia care au jucat cu mai multă însufleţire, dorind parcă să demonstreze publicului bucureştean (deci cam tirziu) că locul pe care îl ocupă un clasament nu li se potriveşte. Ştiinţa Cluj a aliniat pe teren o formaţie bine pregătită din punct de vedere fizic — factor determinant al victoriei de ieri — a atacat cu multă vigoare, Mureşan şi Ivansuc fiind principalii înaintaşi care prin acţiunile lor au produs derută printre apărătorii bucureşteni. In acelaşi timp, fotbaliştii clujeni — prin aşezarea pe care au avut-o pe teren — au ştiut să se replieze cu uşurinţă, să facă faţă cu succes atacurilor iniţiate de rapidişti. Ce am putea spune despre Rapid ? După felul cum a evoluat ieri formaţia din Ciuleşti nu putea emite pretenţii la victorie. Compartimentul cel mai slab al echipei a fost înaintarea, care s-a „remarcat“ din plin prin acfiuni sterile, prin şuturi slabe și imprecise la poartă. Nici o sclipire din partea lui Dumitriu II și Ionescu, în care suporterii echipei își pun atîta nădejde. Dimpotrivă, ei au fost cei care au frînat cursivitatea acfiunilor, prin pase date cu întîrziere, driblinguri inutile etc. în general, jucătorii bucureşteni au mişcat anevoie pe teren; nici , temperatura scăzută, nici încurajările, şi nici „omul cu trompeta“ din tribună n-au fost de natură să-i activizeze în practicarea unui joc la posibilităţile lor. Aşa că... cele două puncte au revenit — meritat — echipei care a dat dovadă de mai multă voinţă în joc şi a dorit mai mult să cîştige. Privită in ansamblu, partida Rapid — Ştiinta Cluj nu s-a ridicat decit pe alocuri la valoarea dorită de specialişti şi spectatori. Pe parcursul jocului nu abundat pasele greşite, opririle defectuoase, aglomerarea jocului în apropierea careului, invitaţiile la şuturile spre poartă şi multe alte greşeli tehnice, care au scăzut, firesc, din spectaculozitatea şi calitatea jocului prestat ieri de cele două formalii. ...Meciul a început prin cîteva acţiuni ale echipei Rapid. Din primele minute de joc pot fi reţinute şuturile trimise de la distanţă de Georgescu şi Dinu şi apărate de Mogul. Ivansuc este primul clujean care încearcă poarta, printr-un şut puternic, reţinut însă de Andrei. La o centrare a lui Năsturescu, Ion Ionescu trimite cu capul peste bară, rotind o bună ocazie de a deschide scorul, îl imită puţin timp după aceea Năsturescu. Octavian Popescu execută apoi pentru echipa sa o lovitură liberă de la 16 metri... în această perioadă, fazele s-au succedat intr-adevăr cu repeziciune de la o poartă la alta, cu mai multă insistenţă din partea bucureştenilor. Apărarea Ştiinţei a reuşit în acest răstimp să destrame rînd pe rînd atacurile iniţiate la poarta sa. O notă bună lui Grăjdeanu, care l-a anihilat pe Dumitriu NI. Pină la sfirşitul primei reprize se fac remarcate mai mult acţiunile Ştiinţei, jucătorii ei reuşind să acopere mai bine mijlocul terenului şi să iniţieze atacuri şi contraatacuri rapide pe aripa dreaptă, unde Mureşan şi Ivansuc se dovedesc mai agresivi. Minutele 29, 36, 43 au fost cele mai grele pentru rapidişti, golul plutind în aceste momente, cum se spune, „în aer“. O dată cu începerea celei de a doua părți a meciului, era de aşteptat un reviriment în tabăra rapidistă. Acesta nu s-a produs, cei care continuă să desfăşoare un joc mai închegat fiind clujenii, în min. 58, primind mingea de la Ivansuc O. POPESCU o trimite cu capul în plasă. Golul primit trezeşte din amorţeală echipa bucureşteană. Rapidiştii atacă dezlănţuit pentru restabilirea echilibrului pe... tabela de marcaj. In min. 70, la o învălmăşeală în faţa porţii lui Mogul, CODREANU împinge mingea în plasă: 1—1. După această scurtă dominare rapidiştii par mulţumiţi, încep să joace ca la început, adică dezlînat, lipsiţi de convingere. Clujenii profită de aceasta, reiau din nou jocul ofensiv şi domină cu insistenţă. Cu trei minute înainte de final, fundaşul Cimpeanu găseşte cîmp liber pe partea stingă, merge nestingherit pe poziţie de extremă şi centrează la MUREŞAN care reia în plasă : 2—1 pentru Ştiința. A arbitrat corect Tr. Cruceanu-Arad următoarele formalii: RAPID : Andrei Lupescu, Motroc, Greavu — Dinu, Longa — Năsturescu (din min. 70 Kraus), Dumitriu II, Ionescu, Georgescu, Codreanu. ŞTIINŢA CLUJ: Mogul — Marcu, Georgescu, Cimpeanu — O. Popescu, Grăjdeanu — Ivansuc, Mureşan, Suciu (din min. 67 Kremely), Szabó, Toma. C. MANTU Victorie in minutul 87 ŞTIINŢA CLUJ-RAPID 2-1 Motroc alunecă şi nu l mai poate împiedica pe Suciu să șuteze la poartă. Foto : T. Roillu Liderul învins la Braşov: Steagul roşu—Dinamo Bucureşti 1-0 (0-0 BRAŞOV, 8 (prin telefon de la trimisul nostru). — Au trecut aproape 20 de minute de cînd s-a încheiat partida dintre Steagul roşu şi Dinamo Bucureşti... Stadionul Tractorul încă nu s-a golit complet de miile de spectatori care, cu tot frigul pătrunzător şi ninsoarea abundentă ce a căzut în cursul meciului, au ţintit să asiste la acest final de sezon fotbalistic al anului 1963 printr-o partidă care se anunţa de „zile mari“. Şi n-a fost ! Ba, mai mult, se poate spune că nivelul jocului a fost scăzut, purtînd tot timpul un caracter de luptă acerbă, în care execuţiile tehnice şi spectacolul au fost absente în mare măsură. Vinovaţi sunt jucătorii ambelor echipe care, de la început, au imprimat întîlnîrii un caracter nervos. Astfel, în min. 3, Haşoti şi Năftănăilă îl bruschează pe Unguroiu, care îl faultase pe Naghi. A fost doar începutul... Steagul roşu domină copios în această parte a jocului. La poarta lui Datcu e un adevărat iureş şi... cu ocazii ratate rînd pe rînd de Necula, Năftănăilă şi Gane. In min. 8, Seredai şutează puternic, în bară, pentru ca după o serie de tatonări la mijlocul terenului, Ene II să demareze pe dreapta, de unde centrează splendid lui Unguroiu. Acesta însă nu ajunge mingea și notăm o nouă ocazie ratată. Varga min. 15, Unguroiu, în min. 16 și Gane în min. 20 şutează pe lingă poartă... Urmează o scurtă perioadă în care Steagul roşu are din nou iniţiativa. Braşovenii, care n-au mai cîştigat acasă de la 10 noiembrie joacă crispat şi, ca atare, reuşitele lor sunt puţine. In acelaşi timp, apărarea echipei Dinamo, în care Ivan este foarte calm, respinge toate atacurile. O singură dată este depăşită cu adevărat : în min. 28, Selimeşi scapă şi se îndreaptă spre poartă, dar Datcu care îi ieşise înainte, plonjează şi respinge în cădere cu piciorul. O fază din min. 40 a produs multe discuţii. Selimeşi se află în careu şi şutează în mîna lui Nunweiller III. Arbitrul nu acordă penalti socotind henţul involuntar. Haşoti şi Năftănăilă revendicînd lovitura de la 11 m se comportă nesportiv, îmbrîncindu-l pe arbitru care, n-am înţeles de (!?), nu i-a eliminat. Şi astfel, prn parte a întîlnîrii se încheie într-omosferă grea. La reluare, Dinamo joacă ceva tte organizat, dar la fel de obstrucţinist ca şi Steagul roşu. Arbitrul a mult de lucru. Astfel, după ce Năitrăilă şutează în bara interiomr Nunweiller IV este sancţionat cu lovitură indirectă în careu (min. 6) dar combinaţia Haşoti—Naghi rămii fără rezultat, ca şi — la cealaltă poată — o minge frumos „lucrată“ , Varga şi Unguroiu. Iniţiativa revine echipei locul Gane şi Necula (ambii în min. 11 fiind pe punctul de a înscrie. Pă un minut, Năftănăilă execută foar bine o lovitură liberă de la 20 , dar Dat cuprinde „in extremis“, pentru ca în min. 79 să fie rindul 1 Petru Emil să degajeze, la o far foarte periculoasă pentru echipa . Steagul roşu atacă susţinut şi cecul care se îndrepta cu balonul spre poliţă este faultat în careu de Nunweillt III. Arbitrul, indică just lovitură d la 11 m. Varga nu este de acord a trimite balonul în tribune, ceea ce aduce un avertisment. Penaltiul est executat de PESCARU (min. 80) 1* Datcu scoate mingea din plasă 10 0 pentru Steagul roşu. In acela minut, Jenei este eliminat de pe tren pentru lovirea lui Nunweiller la Arbitrul Ad. Macovei (Bacău) fost depăşit de joc. El ar fi trebi să sancţioneze, cu mai multă fermitate, nenumăratele obstrucţii şi faulturi ale ambelor echipe. STEAGUL ROŞU: Ilaidu-Naghi Jenei, Campo—Năftănăilă, Seredai! Ilaşou, Gane, Necula, Pescaru, Seijmeşi 11. DINAMO: Datcu—Ştefan, Nun weiller III, Ivan—Petru Emil, Nun weiller IV—Pircălab (Frăţilă min 08), Varga, Ene 11, Ţîrcovnicu, Unguroiu. MIRCEA TUDORAN U.T.A.-C.S.M.S. 2-0 (1-0) Victoria a revenit pe merit echipei U.T.A., care a dominat mai mult, a desfășurat iui joc mai clar, mai legat. In ciuda scorului de 2-0, linia de atac a textiliștilor nu a satisfăcut pe deplin. Astfel, Ţîrlea (min. (8) și Tomeş (min. 71, 75), singuri cu portarul, au ratat copilăreşte ocazii clare. Tot Ţîrlea (min. 13) a ratat o altă ocazie, trăgînd in bară. Linia de mijloc avînd in Aaeţcas un jucător inepuizabil, a creat o permanentă legătură intre atac şi apărare, aducind o preţioasă contribuţie în obţinerea victoriei. Oaspeţii au venit cu scopul vădit de a obţine un meci egal, deoarece în majoritatea timpului s-au apărat supranumeric. In atac mingile ii căutau pe Voica şi Matei, care însă, bine păziţi de apărătorii localnici, n-au reuşit să-şi desfăşoare jocul în voie. C.S.M.S. a avut o mare ocazie să înscrie în min. 24. Voica scapă singur, dar Coman ieşit în întîmpinare, ii plonjează curajos la picioare, salvind un gol ca şi făcut. Începutul partidei a aparţinut oaspeţilor, care au întreprins citeva acţiuni reuşite, dar care au rămas fără rezultat. După primele 10 minute de joc gazdele preiau Iniţiativa pe care n-o mai cedează pînă la sfirşitul partidei. lată cum s-au, marcat cete două goluri : Min. 25, la sfirşitul unei acţiuni spectaculoase, la cari a participat întreaga linie de ataci 1.1 RLE A trage dintr-o „bucată“ şi mingea, ricoşînd din bară in bară, intră in aplasă. Min. 74: ELORUŢ ia o acţiune pe cont propriu şi ajuns la aproximativ 20 de metri de poartă trage puternic : 20 0. Arbitrul Constantin Geană (Braşov) a condus formaţiile : U.T.A.: Cotiţan — Pecican, Capaş, Neamţu — Comisar, Metcaş — Tomeş, Chivu, Ţîrlea, Fiffuţ, Selymesi. C.S.M.S. IAŞI ! Constantinescu II — Popescu, Ţapii/Ofteanu — Comănescu, Vornicu — Matei, Daniiel, Ştefănescu, Voica, Cuperman ’(Milea min. 55). I ARAD 8 (prin telefon). — Terenul acoperit cu un strat subţire de zăpadă a îngreunat mult execuţiile tehnice. Cu toate acestea cele două echipe au depus eforturi susţinute pentru a realiza un spectacol cit mai bun. Timp de 90 de minute, cei prezenţi au asistat la un joc specific de campionat, caracterizat printr-o luptă dîrză pentru balon. ȘT. IACOB — coresp. Progresul a întrecut la limită pe Crişul Oradea: 2-1 (0-0) Reapariţia în Capitală a formaţiei orădene Crişul a fost aşteptată cu mult interes, deoarece echipa oaspe apărea în faţa spectatorilor bucureşteni după o suită de trei victorii, mulţumită cărora ajunsese să ocupe o poziţie foarte bună în clasamentul primei categorii. In plus, despre tinăra garnitură orădeană s-au spus în ultima vreme multe lucruri bune, pe care amatorii de fotbal din Capitală vroiau să le verifice... pe viu. Şi am constatat — cu satisfacţie — că bunele aprecieri de care s-au bucurat în ultimul timp orădenii sunt justificate. Jucătorii Crişului au dat o replică dîrză echipei Progresul, în faţa căreia au cedat la limită (2—1) după o întrecere desfăşurată mult timp sub semnul egalităţii şi in decursul căreia două suluri puternice ale lor l-au „bătut" pe Mîndru, schimbarea tabelei de marcaj fiind oprită doar de... bare! In ansamblu, partida a plăcut, cu toate că a purtat uneori amprenta evidentă a... sfârşitului de sezon. .Mai agresivi, mai insistenţi in fazele de poartă, bucureştenii au meritat victoria, pe care şi-au apropiat-o în primul sfert de oră al reprizei secunde dar pe care, in final, au trebuit s-o apere din greu. Partida a început puţin promiţător şi timp de aproape un sfert de oră carnetul nostru de note, ca şi carnetele celorlalţi confraţi de la masa presei, au rămas goale. Pe teren nu s-a petrecut nimic demn de renut... Stilourile noastre au intrat însă in funcţiune din minutul 15 cînd Progresul a avut prima ocazie (la un corner, Ioniţă a reluat cu capul puţin pe lingă bară). După citeva minute, am notat un şut al lui Mateianu (pătruns singur în careu) blocat de Weichelt ieşit la timp din poartă, apoi momentul de confuzie din apărarea oaspeţilor, cînd Oaidă a avut o ezitare care i-a costat pe bucureşteni un gol (min. 21). Depăşind aceste minute critice, orădenii echilibrează jocul dar numai cu patru înaintaşi (Kunkuti, atacantul retras, a susţinut mult prea rar ofensiva) şi cu doi atacanţi centrali Szakács III şi Bakoş, evident dezavantajaţi la mingile înalte în faţa lui Caricaş şi Ştirbei, ei nu reuşesc prea mult. In minutul 40, Szakács III scapă insă pe aripa stingă şi trimite balonul peste Mîndru, care-i ieşise în întimpinare. Mingea, pe care o vedeam în plasă, revine în teren din bara laterală Primul gol al partidei „cade“ în minutul 50: MATEIANU primeşte balonul de la Oaidă şi înscrie de aproape. Nu trec decit două minute şi la o nouă acţiune pe aripa dreaptă a formaţiei gazdă, Oaidă ii driblează pe Balog, centrează din apropierea liniei de fund şi MATEIANU reia puternic la colţ: 2-0 pentru Progresul. Un şut puternic al lui Iancu, deviat în ultima instanță în corner, de către Weichelt încheie în minutul 60 ocaziile de gol ale bucureştenilor. Crişul atacă acum cu mai mult curaj, in min. 64, Ioniţă scoate în corner o minge care se îndrepta spre gol, in min. 80 Mindru blochează sigur la o acţiune a lui Szakacs 111 iar în minutul 85 o bombă a lui Kunkuti, din afara careului, zguduie din nou bara porţii bucureştene. Cu trei minute înainte de fluierul final, fundaşul orădean Georgescu ajunge cu balonul pînă în apropierea liniei de fund, de unde centrează şi, în învălmăşeala care se produce în careu, stoperul SOLOMON (venit şi el în atac !) se descurcă mai bine decit ceilalţi jucători, introduced balonul în poartă. 2—1. Oaspeţii forţează egalarea dar le-au mai rămas prea puţine resurse şi, mai ales, prea puţin timp... Arbitrul timişorean Gh. Osiac a condus bine următoarele formalii: PROGRESUL: Mîndru — Ioniţă, Caricaş, Colceriu — Iancu, Ştirbei — Oaidă, Mateianu, M. Voinea, Matteuţă, Baboic (min. 66 Stoicescu). CRIŞUL: Weichelt — Georgescu, Solomon, Balogh — Szakacs II, Vlad — Fandli (min. 05 Donciu), Szakacs III, Bakos, Kunkuti, Iacob. RADU URZICEANU Petrolul, un înviingător fară glorie: 1-0 (1-6 ) cu farul PLOIEŞTI 8 (prin telefon de la trimisul nostru). „Uf, bine că s-a terminat...“ şi-ai zis Badea, Mocanu, Pahonu şi colegi lor, la terminarea intilnirii cu Faru şi n-au răsuflat uşuraţi degeaba, patru că din primul şi pină in ultimu, minut petroliştii au fost dominaţi din toate punctele de vedere de către pertenerii lor de întrecere. Dacă partil desfăşurată aci, pe stadionul din Ploieşti, s-a sfirşit cu un scor favorabi gazdelor, aceasta ţine mai mult dintit de comentatele legi nescrise ale jocului cu balonul rotund decit dt evoluţia pe teren a învingătorilor... Dinulescu, care stătea pe bancă Ungă noi in partea a doua a meciului, a exclamat la un moment dat : „Ce inspiraţie nefericită a avut şi Bunea cînd a pus mîna pe minge ! Dacă nu făcea 11 m, Petrolul nu înscria chiar dacă jucam o săptămînă !“ înaintaşul constăntean (accidentat de D. Nicolae in min. 30) sublinia destul de plastic neputinţa ploieştenilor de a trece prin apărarea bine organizată a echipei sale. Fără nici un fel de rezervă acordăm toate sufragiile Farului după partida de astăzi. Oaspeții au practicat un joc bun, gindit, constructiv. Ceea ce a atras atenţia în evoluţia acestora a fost siguranţa şi calmul, prezente in fiecare moment al jocului, indiferent de tensiunea fazei. Constănţenii au pasat şi au combinat excelent la mijlocul terenului, depăşindu-şi adversarii direct prin „un-doi“-uri reuşite. Cuvinte mai puţin măgulitoare avem pentru forţa de pătrundere a atacului. Tinerii — Tufan, Ologu şi Dragu — s-au intimidat prea repede in fata jocului „tare“ al lui Viorea, D. Nicolae sau Pal şi au cedat lupta. Această lipsă a fost mai pregnantă după ce a ieşit de pe teren Dinulescu, singurul care s-a luptat în mod serios cu apărarea Petrolului. Formaţia ploieşteană a jucat neînchipuit de slab , ca o echipă mediocră, în deplasare. Perioade întregi, gazdele s-au apărat cu disperare in propriul teren, comitind greşel peste greşeli , puse la adversar, lufluii nepermise pentru categoria A etc Actiunile ofensive au avut in genen caracterul unor contraatacuri intimplatz boare, iar in fata porţii ploieştenii au actionat fără nici o idee tactică. Dur punct de vedere al execuţiilor tehnice am vrea să menţionăm un singur ut. pect. Badea, fotbalist selecţionat in lotul B, vrînd să şuteze la poartă de la circa 16—18 m, de pe dreapta, a lovit balonul atit de fals incit l-a trimis în aur pe partea stingă a terenului. Concludent, nu ? Cu atit mai mult cu cit cei care s-au „văzut“ oarecum pe teren au fost el împreună cu Dridea I și Iulias (repriza a doua). De aici și nivelul destul de scăzut al partidei pe care am vizionat-o. Unicul gol s-a marcat în minu. 43 cînd Dridea I a transformat lovitura de la 11 m acordată de arbitru în urma lientului comis in careu de către Buzea. Arbitrul Petre Sotir (Mediaş) a condus destul de slab. PETROLUL: Ionescu — Pal, D. Nicolae, Florea — Pahonţu, M. Marcel — Badea, A. Munteanu, Dridea II (Iulias), Dridea, Mocanu. FARUL : Manciu — Buzea, Tîlvescu, Gref — Stancu, Neacşu — Moroianu, Bibere, Tufan, Dinulescu (Dragu), Ologu. VALENTIN PAUNESCU ASA ARATA O VARIANTA CU 12 REZULTATE EXACTE Concursul nr. 49. Etapa din 8 decembrie 1963 I. Steagul roşu — Dinamo Bucureşti (cat. A) II. Petrolul — Farul (cat. A) III. U.T.A.—C.S.M.S. Iaşi (cat. A) IV. Ştiinta Timişoara — Siderurgistul (cat. A) IV. Progresul — Crişul (cat. A) VI. Internaţionale — Florentina (camp, italian) VII. Lanerossi — Juventus (camp, italian) VIII. Catania — Bologna (camp, italian) IX. Sampdoria — Milan (camp, italian) X. Torino — Lazio (camp, italian) ‘'XI. Spal — Genoa (camp. ' italian) XII. Koma — Modena (camp, i; Italian) Fond de premii 237.459 lei. ■aaramr.rj Etapa a Il-a a „Cupei F. R. Volei“ (Urmare din pag. 1) MINERUL BIHOR — ŞTIINŢA GALATI 3—1 (15—13, 16—18, 15—12, 15-13). PARUL CONSTANTA — TRACTORUL BRASOV 3—2 (7—15, 18—16, 15—13, 8—15, 15—10). FEMININ ŞTIINŢA BUC. - PROGRESUL BUC. 3-1 (1*5—2, 10—15,5-6, 15—13). Tinerele jucătoare de la Ştiinţa acţionind cu vigoare în atac, au repurtat o nouă victorie. Ştiinţa s-a dovedit a fi o echipă cu o bună pregătire şi coeziune. Progresul n-a putut realiza mai mult fiindcă jucătoarele n-au fost „redate“ suficient şi ele nu pot încă suplini lipsa titularelor. Mai echilibrat a fost setul trei, cînd, cu un plus de energie, Ştiinţa a reuşit să cîştige. C. P. BUCUREŞTI — FARUL CONSTANŢA : / ::3 3—0 (6, II, 13). O victorie uşoară obţinută de învingătoare datorită faptului că echipa Farul manifestă serioase lacune în pregătire. Jucătoarele oaspe, deşi au avut unele sclipiri pe parcursul meciului, datorită lipsurilor manifestate în organizarea atacului nu au putut cîştiga nici un set. S-au , remarcat Crăciun, Ionescu şi Marcu (C.P.B.), Vasile şi Pintea (Farul). GH. CIOBANU-coresp. VOINŢA CRAIOVA — ŞTIINŢA CLUJ 32 (15—7, 8—15, 14—16, 15—13, 15—8). După primul set cîştigat cu 15—7, gazdele aveau impresia că vor realiza o victorie uşoară. Studentele le-au servit însă o replică dîrză şi au fost la un pas de victorie. După două ore de dispută, gazdele, întrebuinţîndu-se serios, au obţinut în final o victorie meritată. S-au remarcat: Cornelia Lăzeanu, Elena Gherase, Sorina Mariana (Voinţa) şi Doina Petra, Marilena Cucu şi Rodica Marcu (Ştiinţa). J i Foto : V. Bageac R. SULT-coresp. reg. ■’Tr.-v*?- - • • î * ■ L,%%. ■ . ..;/• :/V.::.y- V k>jÍs&y . (Mc :: • - j ■ mut §. Rapid —- Ştiința (Iui 30 0. Un nou atac al Rapidului va fi finalizat de Costinescu. MUgBasM Sinaia se pregăteşte pentru noul scon Sinaia, unul din cele mai importante centre ale schiului şi bobului din ţara noastră, se pregăteşte intens pentru apropiatul sezon. Comisia locală de specialitate, asociaţiile Carpaţi, Voinţa şi S.S.E, comisiile orăşeneşti de antrenori şi arbitri, s-au preocupat in ultima vreme de asigurarea celor mai bune condiţii de desfăşurare a întrecerilor anului 1964. Aşa, de pildă, arbitrii şi-au început activitatea prin participarea la un curs de reîmprospătare a cunoştinţelor. Cei 60 de cursanţi din Sinaia şi din Buşteni, dintre care mulţi schiori care şi-au încheiat recent activitatea competiţională, au urmărit cu mult interes lecţiile practice şi teoretice, pentru ca în timpul iernii să-şi aducă contribuţia la buna desfăşurare a concursurilor. Harnicii arbitrii sinăieni au prestat un însemnat număr de ore de muncă patriotică pentru reamenajarea pîrtiilor de schi din Bucegi. Printre cele mai importante lucrări amintim de lărgirea culoarului din Valea cu Brazi, defrișările din punctele Gata 1500, teleferic, Cota 1400, amenajarea unei pârtii de slalom între Cota 1500 şi Cota 1400 (cu 3—4 variante) ş.a. De asemenea au fost pregătite materialele de concurs (fanioane, prize de marcaj), precum şi staţiile de cronometraj şi radioficare. Schiorii şi boberii se antrenează deocamdată pe uscat, insistînd asupra pregătirii fizice generale şi specifice. Antrenorii Constattiri Iovan (Carpaţi Sinaia), Gh. Matei şi Elena Matei (S.S.E.), Al. Dragomirescu şi N. Bureţu (Voinţa) s-au îngrijit de completarea loturilor cu elementele tinere evidenţiate în sezonul trecut. O atenţie deosebită s-a dat alcătuirii calendarului competiţional pe plan regional, care cuprinde numeroase concursuri pentru schiorii de toate categoriile. Ca un element nou, subliniem iniţiativa organizării „Cupei telefericului", în două etape, la care vor participa amatorii de schi din Capitală. MIHAI BOTA, coresp. JJ1I LX.I...JXJ '1 l 1 A lh- I A li I L 1/ I I l\l I'I' I 1/ i« » 1 a XMoTíI Jocurile din cadrul „Cupei F.R.LI“ la handbal în 7 au continuat aseară în sala Floreasca, obişnuitul loc de desfăşurare a acestei tradiţionale competiţii. S-au disputat meciurile penultimei etape a primei părţi a Cupei. Dintre jocuri, cel mai interesant se anunţa cel care opunea echipei Dinamo, actualul lider, pe Rapid — fosta deţinătoare a primului loc. Intîlnirea s-a încheiat cu o victorie netă a dinamoviştilor, care — neînvinşi — şi-au consolidat astfel poziţia în clasament şi au şanse să încheie turul pe primul loc. Duminica viitoare însă Dinamo va susţine ultima partidă în compania echipei Steaua, joc care se anunţă extrem de atractiv. Iată citeva amănunte din meciurile de aseară. BUCUREȘTI-JUNIOARE — FABRICA DE TIMBRE (I) 15-9 (6-2). Selecţionata de junioare a condus în permanenţă cu 3—4 puncte diferenţă. Principalele realizatoare: Butan 5, Gheorghe 3, de la echipa de junioare şi Făgărăşanu 5, Tudor 3, de la Fabrica de timbre. STEAUA - SPARTAC (m) 25-13 (N—8). Jocul a fost mai echilibrat la începutul primei reprize: 1—1, 2—2, 6—4. Din acest moment însă, handbaliştii de la Steaua s-au distanţat, iar după pauză şi-au mărit permanent avantajul. Cele mai multe goluri au fost înscrise de: Totan 7, Bulgaru 5, Jianu 4 de la Steaua şi Guran 6, Estudor 3 de la Spartac. ŞTIINŢA - BUCUREŞTI-JUNIORI (m) 21—18 (8—8). Partidă viu disputată. In prima parte a meciului scorul a alternat: 1—3 (min. 5), 7—4 (min. 18) şi 7—8 (min. 28). După pauză însă studenţii acţionează cu mai multă siguranţă, acţiunile lor avînd un plus de claritate. Astfel, handbaliştii de la Ştiinţa reuşesc să conducă în min. 44 cu 17—11, în min. 55 cu 20—14, obținînd o victorie perfect meritată. PROGRESUL ELECTROMAGNETICA (f) 16—9 (5—1). Victorie clară a echipei Progresul, care a realizat acţiuni mai organizate şi mai eficace. Jocul a fost mai animat în repriza a doua, cînd Electromagnetica a acţionat mai organizat şi a contraatacat uneori periculos. Cele mai multe puncte au fost înscrise de Ghiţă Maria 8, Bogan 4 pentru Progresul, Sotir 3, pentru Electromagnetica. RAFINARIA TELEAJEN - I.C.F. 30—23 (17—11). Joc foarte frumos, rapid, în care au fost marcate cele mai multe puncte de pînă acum în „Cupa F.R.H.“. Rafinăria a avut circulaţie mai rapidă şi mai precisă, multe angajări la semicerc şi a tras puternic la poartă. I.C.F. a acţionat inegal, a avut perioade în care a jucat bine, dar şi perioade de cădere, mai ales în apărare. Cei mai buni: Lauri 8, Rotaru 6 de la Rafinăria, Orban 6 şi Foloba 4 de la I.C.F. DINAMO - RAPID (m) 2010 (N—4). Intîlnirea n-a corespuns decît parţial şi dintre echipe doar Dinamo a satisfăcut, printr-un joc mai sigur, mai organizat şi mai eficace. Rapid s-a prezentat sub aşteptări, cu o apărare nesigură şi fără forţă de atac. Iniţiativa a aparţinut mai mult dinamoviştilor, care au şi condus permanent, uneori la diferenţe mari. Rapid a avut o revenire doar la începutul reprizei a doua, cînd s-a apropiat pînă la 12—7. Golurile au fost marcate de I. Ionescu 6, Mureşan 5, Chirculescu 5, Eftimie, Inna, Ghioacă şi Schumann, respectiv Liviu Constantinescu 8, Lungescu și Iausner. Dinamo conduce în „Cupa F.R.H. ” (Urmare din pag. 1) renţă (săptămînă trecută au cedat la Tg. Mureş, în faţa Ştiinţei din localitate), după un meci dramatic. Ei au început bine meciul (au condus cu 12—2 şi 26—10), dar bucureştenii au jucat din ce în ce mai organizat şi, datorită preciziei aruncărilor de la semidistanţă, au reuşit să refacă din handicap. După pauză, evoluţia scorului a alternat. Cu 30 de secunde înaintea fluierului final Birsan a redus diferenţa care ajunsese la trei puncte, după care dinamoviştii au „plimbat“ balonul şi au reuşit să păstreze punctul care le-a adus o victorie muncită. (V. SECAREANU şi E. BOJDAN — coresp ). Ştiinţa Craiova — Ştiinţa Tg. Mureş 70—80 ( 37—49). Mureşenii au dominat cu autoritate în prima repriză. In partea a doua a partidei, craiovenii au avut o revenire puternică, au redus din handicap dar... numai atit. Steaua — Siderurgistul Galaţi 85—41 (31—16). Aşteptat cu legitimă curiozitate pentru a vedea evoluţia campionilor (învinşi săptămînă trecută la Timişoara), meciul a scos în evidenţă slăbiciunea apărării ambelor formaţii. Steaua, deşi a avut un adversar slab, nu a impresionat nici în atac, în care nu se realizează suficientă circulaţie a jucătorilor şi a balonului. Siderurgistul se prezintă în acest campionat cu o formaţie modestă. Cele mai multe puncte: Novacek 19, Dimancea 12, Nedef 12 pentru Steaua, Pasciuc 9 şi Vasiliu 9 pentru Siderurgistul. Ştiinţa Bucureşti — Rapid Bucureşti 60^56 ( 24—27). După o repriză de slabă valoare tehnică, în care au fost înregistrate multe pase greşite, cele două echipe bucureştene au realizat în următoarele 20 de minute un spectacol excelent, completat cu o pasionantă evoluţie a scorului. Studenţii au egalat în minutul 24 ( 30—30) şi au mai fost conduşi în minutul 26 cu 32—30, după care au egalat. Din minutul 28 scorul a evoluat astfel (prima echipă este Ştiinţa): 36—32, 36—34, 38—34, 38—36, 40—36, 40—40, 42—40, 42—42, 45—42, 45—44, 47—44, 47—46, 49—46, 49—48, 51—48, 51—50, 52—50 52—52. De aci (min. 37), Ştiinţa efectuează cîteva acţiuni eficace şi realizează 60—52, asigurîndu-şi astfel avantajul necesar victoriei. Studenţii bucureşteni au obţinut un frumos succes, deosebit de important în lupta pentru partea superioară ,a'Clasamentului. Ne-a plăcut din special jocul foarte variat, în viteză şi cu pase şi pătrunderi decise efectuate de Ştiinţa Bucureşti. Rapid a dominat jocul în prima repriză, dar în a doua atacul nu a avut nici claritate şi nici eficacitate. FEMININ Ştiinţa Bucureşti — Voinţa Braşov 61—52 ( 32 —20). Deşi nu a avut în nici un moment victoria periclitată, conducînd în permanenţă şi uneori la diferenţe apreciabile, Ştiinţa Bucureşti nu a jucat la valoarea ei. Numeroasele greşeli de tehnică, precum şi apărarea slabă, trădează insuficienta pregătire la aceste capitole. Atacul a „mers" mai bine decît în prima etapă a campionatului, datorită în mare măsură reintrării lui Viorica Niculescu, care a adus claritate şi eficacitate acţiunilor. Voinţa Braşov, în lotul căreia activează, cu excepţia jucătoarelor Octavia Cucuruz şi Tiţa Andrei, numai baschetbaliste sub 20 de ani, a luptat cu mult curaj pentru un rezultat onorabil şi a avut, în general, o comportare promiţătoare. Cele mai multe puncte au fost înscrise de Niculescu 15, Simon 13, Haralambie 10 pentru Ştiinţa Cucuruz 23 şi Gundisch 14 pentru Voinţa. Voinţa Bucureşti — Voinţa Tg. Mureş 80—52 ( 44—17). După un „start“ slab (min. 4 scor 8—2 pentru mureşence), Voinţa Bucureşti a jucat din ce în ce mai bine şi a învins la un scor concludent, manifestînd un ridicat nivel de pregătire. Voinţa Tg. Mureş, în ciuda diferenţei cu care a pierdut, a realizat acţiuni frumoase şi eficace şi se anunţă ca una din echipele capabile de rezultate surprinzătoare. Cele mai multe puncte: Spiridon 22, Tîrziu 2, Demetrescu 13 pentru bucureştence, Demeter 16, Mezei 10 şi Eordogh 9 pentru mureşence. Crişul Oradea — Voinţa Oradea 33—40 (5—24). Derbiul orădean a revenit in mod surprinzător echipei Voinţa, datorită jocului bun practicat în apărare în prima repriză. Este drept că în această parte a meciului jucătoarele de la Crişul au greşit mult, din care cauză au înscris doar 5 puncte . In repriza secundă, Crişul forţează ritmul şi reuşeşte să refacă o parte din handicap. Cele mai multe puncte: Csak 18, Darabos 10 pentru Voinţa, Stamatiu 8 şi Schmidt 8 pentru Grisul (1L1E GHIŞA — coresp. regional’). Meciurile Mureşul Tg. Mureş — Unirgaj, Bucureşti şi Ştiinţa Cluj — Rapid Bucureşti au fost amînate pentru 20 şî respectiv 19 decembrie. : I: t-l H . I fi Ştiinţa Cluj a dispus la scor de Ştiinţa Timişoara