Sportul Popular, martie 1964 (Anul 19, nr. 4402-4419)

1964-03-30 / nr. 4418

Învingând cu 2-0 pe Progresul, Dinamo Bucureşti şi-a consolidat poziţia de lider Timp inimos Spectatori : 60 000 Albori : M. Koczner (H. P. Polotia) — excelent DINAMO BUCUREŞTI ! DATCU — Popa, KUNWEILLER III, Ivan — Petru Emil (Ştefan, din min. 52), NUNWEILTER IV — PIRCAI.AB. ŢIRCOVNICU, Frailft. O. POPESCU, Haidu PROGRESUL : MINDRU — Ioniţu, Ivanescu, Colceriu — IANCU, ŞTIRBEI — Oaidă, MATEIANU, Voinea, Maiteuţă, Stoicescu (Babaie din min. 75) După surpriza pe care a oferit-o primul meci al cuplajului de ieri, in care Rapidul a întrecut pe Steaua sub toate aspectele, spectatorii au aşteptat cu viu interes meciul-vedetă, in care primele două clasate, Dinamo Bucureşti şi Progresul, îşi disputau in luptă directă şansele la titlu. Miile de iubitori ai fotbalului aflaţi pe stadionul „23 August" se întrebau, după primele schimburi de mingi, dacă „albaştrii" vor călca pe... urmele Rapidului, provocind o nouă surpriză a zilei. Şi multă vreme a fost greu de răspuns „da" sau „nu", pentru că ambele echipe jucaui prudent, se tatonau reciproc, nu încercau acţiuni decisive in atac. Pe aceea, repriza inuii a fost lipsită de dinamism, a plictisit uneori spectatorii, iar in alte momente i-a lăsat in diferenţi. Ce a fost totuşi de reţinut in această repriză ? Ocazia lui Prăţilă din min. 33 care s-a pripit si a trimis mingea cu capul peste bară, in timp ce Mindru era la pămîrnt şi mai ales golul ca şi făcut din min. 43 al lui Voinea, care Insă s-a Încheiat cu o surprinzătoare ratare de la ciţiva metri de poartă 11 Chiar şi aceste faze, după cum se vede, s-au petrecut la sfirşitul reprizei, pină atunci jocul desfăşurindu-se anonim plat, fără vreo fază interesantă, cu greşeli tactice şi tehnice de o parte şi de alta. Repriza a Il-a a fost, in general, plăcută şi aceasta datorită jucătorilor dinamovişti, care după ce au rezolvat toate problemele de apărare, lămurinduse in acelaşi timp şi asupra potenţialului adversarilor, au început să acţioneze mult mai hotărit in atac, să-şi regleze tirul (18 şuturi pe spaţiul porţii), să se „apropie" deci de victorie. Ceea ce le-a şi reuşit pină la urmă. Progresul a slăbit pas cu Axis, a început să se poticnească şi în apărare, iar un atac n-a putut conta decit pe Mateianu, ceilalţi înaintaşi pierzind cu regularitate mingile pe care Ie primeau din spate (Voinea şi in special Oaidă). Încet, încet, presiunea dinamovistă a crescut, Mindru a fost tot mai des solicitat şi deznodământul s-a produs. In min. 61, Frăţilă a tras puternic din afara careului. Mituirii respinge defectuos și. Ţîrcovnicu, care urmărise faza, înscrie nestingherit cu copiii Deși tabela de marcaj nu arăta decit 1—0, iar pină la sfirșitul meciului mai era o bună bucată de vreme, totuși era evident că intîlnirea este „jucată". Dinamo „ocupase" jumătatea de teren a Progresului, ataca din ce in ce mai insistent, uneori chiar cu apărătorii (Popa), in vreme ce Progresul nu mai avea forţă să răspundă. Cum se spune. ..terminase benzina". Aproape tot ceea ce vom nota in canei de-aici încolo se va petrece la poarta sau in apropierea porţii Im Mindru, care va mai trebui, de altfel, să mai scoată mingea din plasă in min. 77. In acest moment, Pircălab întreprinde o acţiune personală, şi, din colţul careului, trage puternic şi neaşteptat cu... slingur. Mingea a lovit bara, a ricoşat în pămint şi lui Nirweiller IV nu i-a mai rămas decit s-o împingă in poartă. Dinamo-Progresul 2—O. Pină la sfirşitul reprizei mai consemnăm o ocazie pierdută de Voinea şi multe altele de dinamovişti, in bună parte şi din cauza intervenţiilor inspirate ale lui Mindru. Dinamo a meritat pe deplin victoria, ca urmare a jocului bun din partea a doua a meciului, a calmului şi a maturităţii cu care a acţionat. Echipa marchează o schimbare in bine faţă de primele evoluţii din acest sezon, dar ea nu joacă încă la nivelul podabilităţilor, a locului pe care il acupă in prezent in clasament şi a cerinţelor iubitorilor de fotbal. V. GRADINARU Nunweiller IV, venit in atac, înscrie cel de-al doilea gol al echipei sale (Dinamo—Progresul 2—0) Foto: V. Bageac Ştiinţa Cluj-C. S. M. S. Iaşi 4-1 (2-1) CLUJ 29 (prin telefon de la trimisul nostru). In minutul 88, când Adam a ţîşnit ca Moina, înscriind cel de al patrulea gol al meciului, galeria Ştiinţei a aplaudat cu entuziasm cel de al zecelea gol al returului. Desigur că bucuria din tribune e pe deplin explicabilă după necazurile din tur. Totuşi ieri, instalaţi în postura de favoriţi, studentă clujeni au început jocul superficial, permiţindu-i lui Daniiel să rateze o mare ocazie in min. 4. ■Replica atacului clujean nu are claritate, astfel că Adam, Transilc şi Sabo ratează bune ocazii, intre minutele 6— 15. Golul „cade“ abia in min. 24, cînd ,V. Alexandru, ajuns In careu primește o pasă precisă de la partenerul său de linie (Suciu) și înscrie plasat. Imediat după gol, gazdele savurează timp de patru minute, deschiderea scorului. De această relaxare negativă profită Voica. Grăjdeatu greşeşte elementar ’degajarea, Moguţ întirzie intervenţia şiastfel, în min. 29 e 1—1 ! Surprinşi, clujenii împing jocul spre poarta lui Faur, dar Ivansuc face abuz de fantezie, Adam e mereu cu bărbia din piept, Sabo şutează numai în portar, iar Strionfi nu izbuteşte să treacă de V. Popescu. Enervarea pricinuită de acţiunile irosite creşte, perechea V. Alexandru — Suciu joacă mult înainte şi astfel, în min. 37, Voica e din nou pe puncul de a înscrie. In min. 45 Ştiinţa preia, însă, conducerea. Marcu execută pe sus o lovitură liberă de la 35 m, mai mulţi jucători sar la balon,dar mingea cade nestingherită in careu şi sare la fel de nestingherită In poartă, iară ca Faur să schiţeze vreun gest La reluare gazdele pun stăpinire, pe joc, dar Sabo mai trage o dată in portar, in min. 49. După patru minute acelaşi Sabo, deosebit de activ, sprintează spre poartă, trage (din nou!) în Faur, acesta respinge şi Adam, venit din urmă, reia un gol: 3—1. Practic jocul pare încheiat. Clujenii ratează mult, deşi culoarele libere abundă, dar ocazia cea mai rrare o pierde Daniiel, aflat singur la 4 m de poartă (min. 61). Spresfirşitul jocului clujenii atacă in şase, în timp ce ieşenii contraatacă doar prin Voica. Adam fixează cifrele tabelei de marcaj in minutul 88 , 4 1 pentru Ştiinţa Cluj. Ambele echipe au jucat mai slab decit ,la Bucureşti. La Ştiinţa cuplul Georgescu—Grăjdeanu a jucat confuz, mijlocaşii au excelat doar în partea a doua, iar înaintaşii centrali au ratat mult. Un fundaş (Marcu) şi un mijlocaş (V. Alexandru) au marcat două din cele patru goluri. Ieșenii au încercat să se tmopună doar în primele 45 de minute, dar au căzut treptat. Lipsa sprijinului reciproc in apărare (Motoc—Vornicu) şi timiditatea nepermisă a extremelor în faţa lui Marcu şi Gîmpeanu nu puteau să le dea mai multe speranţe în această partidă. Arbitrul Alex. Pirvu (Bucureşti) a condus bine următoarele formaţii: ŞTIINŢA: Moguţ—Marcu, Georgescu, Grăjdeanu, Gîmpeanu, V. Alexandru, Suciu, Ivansuc, Sabo, Adam, Simonfi (min. 60 Toma). C.S.M.S. : Faur—V. Popescu, Moţoc, Vrmicu, Ţapii, Matei, Hună, C. Popescu (min. 57 Comănescu), Danileț, Voica, Mitea, IOAN CHIRILA Petrolul—Crişul 3-1 (1-0) PLOIEŞTI, 29 (prin telefon), întâlnirea dintre echipele Petrolul Ploieşti şi Crişul Oradea s-a desfăşurat pe un timp frumos. Partida a fost viu disputată ridicîndu-se la un bun nivel tehnic, in sfirşit, putem să consemnăm şi noi că spectatorii ploieşteni au plecat satisfăcuţi atît de rezultat, cit şi de evoluţia celor două echipe. Formaţia petroliştilor a practicat ieri un joc la nivelul posibilităţilor ei. S-a observat îmbunătăţirea organizării jocului in general, căutîndu-se drumul cel mai scurt spre poarta adversă. Rolul de coordonator a fost bine îndeplinit de Halagian. O evoluţie bună a avut şi Dridea I care a fost cel mai bun de pe teren. Totodată, evidenţiem faptul că in echipa gazdă şi-a făcut debutul juniorul Oprişan (16 ani) care s-a dovedit un element de perspectivă. Pozitiv şi faptul că înaintarea ploieştenilor a renunţat să caute „poziţia ideală“ de şut, trăgînd mult la poartă şi chiar de la distanţă. Crişul s-a ridicat tot timpul la nivelul învingătorilor, practicînd un joc deschis chiar cînd a fost condusă cu 2-0. Jucătorii nu s-au resemnat şi au forţat egalarea, iar după înscrierea golului din min. 69 a avut o dominare netă de 15 minute, dovedind o bună pregătire fizică. Cu toate că a primit 3 goluri, portarul orădean a lăsat o bună impresie. Iată cum s-au marcat golurile: în min. 15 Dridea I, cei trei apărători după el, pasează în faţa porţii şi Halagian, venit din urmă, înscrie; min. 52 Dridea marchează din pasa lui Badea ; min. 69. Sandu profită de o greşeală a lui Florea şi şutul lui expediat de la distanţă îl surprinde pe Ionescu ; min. 85 A. Munteanu stabileşte scorul final. La buna desfăşurare a partidei şi-a adus aportul brigada de arbitri condusă de V. Dmitrescu (București). PETROLUL : Ionescu—Pal, Hălmăgeanu, A4. Marcel, Florea, Fronea, Halagian (din min. 76 A. A4 imteanu), Oprişan, Badea, Dridea I, Dridea II CRISUL: Weidiel—Georgescu, Solomon, Szakács II, Balogh, Kunkuld, Vlad (din min. 56 Szakács 111), Sandu, Bakos, Donciu, lacob, A. VLASCEVU şi GH. ALEX WDRESCU corespondenţi Raj Steapa roş»-Ştiinţa Timişoara 0-0 BRAŞOV 29 (prin telefon de la trimisul nostru). Tabela de marcaj de pe stadionul Tractorul din Braşov a rămas neatinsă. „Stegarii“ şi studenţii timişoreni au terminat întîlnirea fără să fi marcat un gol: 0-0. Desigur, rezultatul reprezintă un succes pentru oaspeţi, care pleacă de la Braşov cu uin punct preţios. După aspectul jocului, rezultatul este echitabil. Dar, braşovenii care în al treilea meci consecutiv nu reuşesc să înscrie, trebuie să fie pe bună dreptate nemulţumiţi. Şi aceasta datorită lipsei de eficacitate a atacanţilor cu care antrenorii Ploieşteanu şi Proca vor trebui să lucreze mult, fiindcă Haşoti, Ciripoi şi colegii lor parcă nu mai ştiu... decit să... paseze. Pentru a explica mai bine acest 0-D am găsit cu cale să dăm citeva cifre semnificative. Studenţii au venit pentru un meci nul şi ca atare, Curcan (expert in materie) a tras cit a putut de timp, fără ca arbitrul să fi prelungit (cum era şi firesc) întîlnirea. S-au tras 27 de şuturi la poarta (14 Ştiinţa, 13 Steagul roşu) dintre care doar 9 pe spaţiul porţii (5 Ştiinţa şi 4 Steagul roşul). 10—5 (5—0) pentru Steagul roşu la cornere şi o autobară a lui Igna. Aşa stînd lucrurile, nici nu e de mirare că nu s-a marcat, mai ales că unele şuturi au fost foarte slabe. In rest, am asistat la un meci destul de disputat în care jucătorii au alergat mult pe teren. Echipele au beneficiat pe rînd de avantajul vîntului. Dar, acest avantaj n-a fost folosit cum trebuie, decit în mică măsură de către oaspeţi, care au jucat mingea pe jos şi uneori au şutat de la distanţă, dar aşa cum spuneam — imprecis. Ca aspecte pozitive trebuie să remarcăm jocul bun al cuplurilor din apărare : Ţurcan—Igna şi Jenei— Sigheti. O surpriză plăcută — tînărul atacant timişorean Th. Matei. Cu o viteză remarcabilă, el a făcut multe clipe grele lui Naghi. Arbitrul I. Dobrin—Petroşeni a condus bine echipele: STEAGUL ROŞU : Haidu—Zaharia, Jenei, Sigheti, Naghi—Campo, Ciripoi—Haşoti, Naftănăilă, Seredai, Solimesi. ŞTIINŢA TIMIŞOARA: Curcan— Botescu, Igna, Ţurcan, Hîrşova—Tănase, Surdan—Th. Matei, Lereter, Remus Lazar (min. 88 M. Popa), Miţaru. CONSTANTIN ALEXE U. T. A.-Siderurgistul 3-1 (0-1)  ARAD, 29 (prin telefon). După înfrîngerea suferită, cu o săptămină în urmă, de la Rapid, textiliştii arădeni s-au reabilitat în faţa inimoşilor lor suporteri învingînd pe Siderurgistul cu 3—1. Scorul primei reprize a fost favorabil oaspeţilor (0—1) care au început partida neaşteptat de bine. Ei s-au a ■parat organizat şi au contraatacat periculos prin C. Matei şi Banu. Primul gol a fost înscris în min. 33. La un fault comis de Bacoş (în dreptul careului de 16 m, lateral) mingea trimisă de Stătescu a fost reluată, cu capulde G. Matei. Textiliştii deşi au atacat mai mult, n-au dat totuşi satisfacţie, dovedind lipsuri in fazele de finalizare. La reluare lupta a devenit şi mai interesantă. Practicînd un joc mai hotănt, U.T.A. a imprimat întrecerii un ritm susţinut. In această parte a jocului am asistat la numeroase acţiuni clare, încheiate cu şuturi puternice la poartă. Incursiunile reuşite ale lui Tomeş şi Ţîrlea (autorul celor trei goluri) au cucerit aplauze. Egalarea s-a produs în min. 55. Ţirtea a ajuns la 20 de m de poartă şi a şutat în colţul stîng: 1—1. După două minute acelaşi Ţîrlea a ridicat scorul la 2—1 printr-un şut identic. In min. 14 a fost înscris ultimul gol al partidei. Tomeş a făcut o cursă de toată frumuseţea şi a centrat precis la Ţuica care a reluat în plasă. U.T.A. a jucat, mai ales In repriza a doua, incomparabil mai bine decît Siderurgistul. Arbitrul C. Geană (Braşov) a condus corect formaţiile : U T.A.: Coman — Racoş, Capaş, Meteaş, Neamţu, Comisar, Chivu, Tomeş, Ţirlea, Fierul, Selymese SIDERURGISTUL : Niculescu — Tomescu, Hulea, Florescu, Voicu (din min. 46 Militaru), Dragomir, Gherghina, Banu, Gh. Ion, C. Matei, Stătescu, ȘTEFAN IACOB — coresp. Rapid, un învingâtoror 2-0 (1-0) cu Steaua Mai bună în toate compartimentele, echipa Rapid a obţinut ieri, în deschiderea cuplajului de pe „23 August“, o victorie clară şi deplin meritată în faţa formaţiei Steaua. Echipa ceferiştilor a avut o apărare mai bine organizată decât a adversarului său de ieri (de altfel superioritatea în organizarea jocului, în ansambll său, a fost arma principală cu care feroviarii i-au depăşit ieri pe militari), cei doi „jucatori-cheie“ de la mijlocul terenului, Jamaischi şi Georgescu, şi-au îndeplinit sarcinile cu calm şi luciditate iar atacanţii formaţiei din Giuleşti au ştiut ce vor în fazele de finalizare, creîndu-şi mult mai multe ocazii de gol decit adversarii. Ei au fructificat de două ori (meciul s-a încheiat cu scorul de 2-0 pentru Rapid), dar la argumentele în favoarea justeţii victoriei obţinute de giuleşteni se adaugă încă trei „bare“ şi alte situaţii limpezi de gol, create de ei în repriza întri, care — de altfel — le-a aparţinut. în concluzie, victoria a revenit ieri echipei care a fost mai bună, care a luptat mai mult, care a gîndit mai bine pe teren, dînd — prin jocul său — mai multe satisfacţii fotbalistice publicului spectator. Aşa cum s-a prezentat ieri, Scana nu putea emite pretenţii la ViCtorie. A jucat încîlcit, dezorganizat, avînd o apărare uşor penetrabilă şi un atac lent, care construia acţiuni la întîmplare. Chiar în repriza a doua — care le-a aparţinut net ca dominare teritorială — militarii nu şi-au creat situaţii de gol, din cauză că acţiunilor lor ofensive le-a lipsit claritatea, forţa de pătrundere. Steaua ataca mai mult, dar în locul paselor lungi, al lansărilor pe extremă, al încercărilor de „învăluire“ a apărării adverse, militarii plimbau mingea lateral şi pe distanţe scurte, de parcă mişcau cu economie piesele pe o tablă de şah ! Imprimarea unei mai bune organizări a jocului, iată obiectivul principal care credem că trebuie să stea în atenţia antrenorilor echipei Steaua. Fără aceasta, eforturile jucătorilor nu vor da roade. Rapidiştii atacă mai mult, de la începutul jocului. Prima ocazie de gol o are însă Steaua (min. 10) . Raksi şutează puternic, la colţ, dar Andrei, care a avut o „zi bună“, reţine sigur. Feroviarii acţionează mai „regat‘*, găsesc mai uşor drumul spre poartă şi după o ocazie a lui Codreanu, tot extremul stînga rapidist deschide scorul, în min. 24 . Năsturescu (care a făcut o partidă excelentă) îl depăşeşte pe Cojocaru, centrează pe jos şi după ce se plimbă pe la cîţiva rapidişti balonul ajung un si lui c minut, mari 28, b, TI ea. de sui — scă pit, tr mile poan tează revim în u’ boxe afara primi de 1. poart 6 sui. La reşeu Itmes, pasă Erem. impie tiu î atacă săi r dă e min dai ming In r lone tiun Stea calm per; dau ranţa ee care la pe iese suiul de b poa-3 (rl ma ’■ T*j joc insă și Ci (R. »’ Greaturest Georg. lesei Avram Voie, Crain Raj Iru . REZULTAT! SERIA EST REZULTATELE DE IERI La S înotul Brăila — Dinamo Suceava (nu s-a disputat) Unirea Botoşani — FI. roşie Tecuci 1-1 (0-1) Rulmentul Bîrlad — Moldova Iaşi 0—0 Petrolul Moineşti — Textila Buhuşi 1-1 (1-6). Chimia Oneşti — Metalosport Galaţi 0—0 Rapid Mizil — Fructexport Focşani 1-0 (1—0) CLASAMENT ETAPA VIITOARE: Fructexport Focşani — Unirea Botoşani, Dinamo Suceava — Textila Buhuşi, Laminorul Brăila — Rapid Mizil, Metalosport Galaţi ■— Rulmentul Bîrlad, FI. roşie Tecuci — Moldova Iaşi, Petrolul Moineşti — Chimia Oneşti. SERIA SUD REZULTATELE DE IERI Portul Constanţa — Dinamo Victoria Buc. 2—0 (1—0) Unirea Răcari — Muscelul Cîmpulung 5—0 (2—0) Flacăra roşie Buc. — Electrica Constanţa 2—1 (1—1) Tehnometal Buc. — Electrica Fieni 0—0 î 2. 3. 4. 5. 1 6. 7.89 10 N. 12 Bu Roş Piteş grest Dina roşie Elect Elect Ar. C.F., la Teb 10 Trac 3-Ste-C Pantom 1. v. 2. Pc 3. M 4. Ti 5. C 6. EI 7. El 1. Laminorul Brăila 12 7 2 3 34:13 16 2. Dinamo Suceava 12 6 4 2 21:13 16 3. FI. Iosie Tecuci 13 5 4 4 25:17 14 4. Textila Buhuși 13 4 4 19:17 14 5. Moldova Iași 13 6 2 5 17:18 14 6. Rapid Mizil 13 7 0 6 17:21 14 7. Chimia Onești 13 5 3 5 14:12 13 8. Unirea Botoşani 13 5 2 6 16:18 12 9. Metalosport Galaţi 13 4 4 5 17:22 12 10. Fructexport Focşani 13 4 3 6 17:18 11 11. Petrolul Moineşti 13 3 3 7 18:25 9 12. Rulmentul Bârlad 13 2 5 6 14:35 9 Pro, te Victe (2 Pro, te Victe (2