Sportul Popular, aprilie 1964 (Anul 19, nr. 4420-4436)

1964-04-13 / nr. 4426

IERI IN CATEGORIA 11 9 Scorul etapei la din Capitală • A roşu a smuls un După un joc lipsit de... dinamism Dinamo Bucureşti — Dinamo Piteşti 2-0 (2-0) Conform aşteptărilor, Dinamo Bucureşti a obţinut victoria in faţa colegilor săi din Piteşti cu 2-0 (scor fixat la pauză) după un joc mai puţin disputat decit meciul din tur, desfăşurat la Piteşti, cind campionii au realizat 4—0. Se observă, din ce in ce mai pregnant, cum liderul se comportă cam in genul purtătorului tricoului galben intr o cursă ciclistă de rezistenţă. Ieri jocul la început tent, şi-a studiat mai intii adversarul şi, cind s-a convins — foarte repede — cit de slabă îi este replica, a menţinut un ritm încet. Pună la golul inuii, înscrisele Frăţilă în min. 27, înaintaşii n-au forţat nici o clipă, singurii care încercaseră poarta fiind jucătorii din liniile dinapoi: Petru Emil (min. 10 — cu un şut care a trimis mingea sub bara transversală), Octavian Popescu (min. 15 — obligîndu-l pe Matache să salveze un corner), Nunweiller IV (ministrul reţinut cu dificultate pe linia porţii). Ce s-a petrecut după gol? Un contraatac al formaţiei oaspe (min. 2S), încheiat cu o ,foarfecă" spectaculoasă "dar imprecisă a lui Naghi, urmat la puţine minute (şase) de al doilea gol, Ţîrcovnicu a şutat pe direcţia porţii şi mingea s-a strecurat printre picioarele lui Matache (a plecat s-o culeagă) in plasă. După această greşeală Matache este înlocuit cu Niculescu dar, fireşte, modificarea survenită nu poate schimba în bine jocul formaţiei din Piteşti care greşeşte in continuare plimbind balonul numai pe lateral sau... înapoi. Aşa se face că pină la sfâşitul reprizei oaspeţii nu reuşesc să trimită nici un şut pe spaţiul porţii apărate de Datcu. In paranteză fie spus, nici mingile trimise in afara cadrului porţii n-au depăşit cifra 31 Repriza a doua debutează cu atacuri insuficient susţinute la poarta lui Datcu, după care iniţiativa trece de partea bucureştenilor. Se joacă insă in continum . In acelaşi ritm lent şi acalmia de pe teren se simte şi in tribune care, încetul cu încetul încep să fie părăsite de public, plictisit de acest meci jucat in... familie. In min. 65, Dobrin îl înlocuieşte pe Constantinescu, iar două minute mai tîrziu, Nunweiller VI pe Frăţilă. Este pentru prima oară — după cum a subliniat şi crainicul stadionului — cinci în formaţia campionilor joacă trei fraţi Nunweitler. In continuare remarcăm strădaniile lui Nunweiller 111 (venit deseori înainte) de a-şi ajuta la debut frăţiorul mai mic şi unele încercări — reuşite— ale lui Pîrcălab de a ieşi din anonimatul in care s-a complăcut aproape toată prima repriză. Atacurile repetate ale bucureştenilor nu vor reuşi însă să mai modifice tabela de marcaj. Colegiul central de arbitri nu s-a orientat bine delegind la acest joc pe arbitrul Stelian Mataizer (Craiova). Deşi meciul nu i-a pus probleme dificile el a comis o serie de greşeli. DINAMO BUCUREŞTI: Datcu — Popa, Nunweiller III, Nunweiller IV, Ivan — Petru Emil, Oct. Popescu — Pîrcălab, Frăţilă (din min. 67 Nunweiller VI), Ţîrcovnicu, Haidu. DINAMO PITEŞTI: Matache (min. 38 Niculescu) — Valean, I. Stelian, Corneanu, Radu — Barbu, Dumitrescu — Cacoveanu, Constantinescu (min. 55 Dobrin), Naghi, C. Ionescu. G. NICOLAESCU Un atac al campionilor la poarta lui Matache Ştiinţa Cluj — Progresul 3-2 (1-1) CLU- 12 (prin telefon de la trimisul nostru). Să începem cu ...sfîrşitul, cu uşurarea pe care au simţit-o şi jucătorii de la Ştiinţa şi publicul în momentul în care arbitrul Cornel Niţescu din Sibiu a fluierat sfîrşitul meciului ! Intr-adevăr, cu toate că Ştiinţa conducea cu 3—2, Progresul era în atac şi în orice moment ar fi putut să obţină egalarea. Pentru că Progresul egalase de două ori în acest meci. In plus, să nu uităm o fază petrecută în min. 88 în careul studenţilor. Iamcu şutează puternic, mingea se îndrepta spre poartă, dar în traiectoria ei se interpune Iordulescu, care o opreşte, cu gîndul să-i dea o direcţie şi mai precisă. Acest lucru permite lui Georgescu să intervină prompt să salveze un gol gata făcut. Fluierul final îi găseşte pe studenţi învingători cu 3—2 (1—1). Muncită şi dorită din toată inimaa fost victoria cucerită azi de clujeni, aflaţi în plină cursă pentru evitarea zonei periculoase. De altfel, reamintim cititorilor că Ştiinţa a obţinut pînă acum, în retur, 7 puncte din 10 posibile. Ceea ce arată cu prisosinţă schimbarea în bine a formaţiei clujene, încrederii în forţele proprii, i se datoresc şi cele 2 puncte cucerite în dauna Progresului. La Cluj, Progresul a greşit dintr-un singur punct de vedere: n-a păstrat aceeaşi cadenţă (aşa cum a făcut în alte meciuri) de la început şi pînă la sfîrşit. Mai precis, n-a atacat decit în momentele cind s-a văzut condusă. Iar în clipa în care tabela de marcaj indica egalitate a pus accentul pe apărare. Aceasta socotind probabil că înaintaşii Ştiinţei nu se vor putea strecura prin filtrul unui 4—3—3, remarcabil transpus în teren. În acelaşi timp trebuie arătat şi faptul că înaintaşii studenţi s-au oprit de multe ori în faţa careului de 16 m din cauza bunei organizări a jocului de către bihureşteni. Ştiinţa a marcat cete 3 goluri în urma unor lovituri libere. Primul gol (min. 13) a venit in urma unui corner. In fata portii lui Mîndru s-a iscat o invălmăşală. Marcu trage în bară, de unde mingea revine în teren şi Mureşan II o introduce cu capul in gol. Al doilea punct (min. 47), transuc execută foarte puternic o lovitura liberă de 20 m, Mîndru boxează, dar Mureşan 11, aflat pe fază, înscrie din nou. în sfîrsit al treilea gol (min. 83) este înscris tot de Mureşan dintr-o lovitură de la 11 m, în urma unui hent comis în careu de Ştirbei. Golurile Progresului au fost realizate de Mateianu printr-un şut ca efect (min. 23) şi lanca (min. 74), dintr-un unghi dificil. Arbitrul Comnei Niţescti — Sibiu a condus mai puţin sigur, ca de obicei, formaţiile: Ştiinţa : Moguţ—Marcu, Georgescu, Grăjdeanu, Cîmpeanu—V. Alexandru, Suciu—Ivansuc, Mureşan 11, Adara, Szabó. Progresul: Mîndru—Ioniţă, Ivănescu, Ştirbei, I. Popescu—Iancu, Mafteuţă—Oaidă, Mateianu (min. 78 M. Voinea), D. Popescu, Iorculescu, M. TUDORAN C. S. M. S. - CRIŞUL 6-0 (2-0) IAŞI 12 (prin telefon). Fără discuţie, C.S.M.S. a realizat cea mai bună partidă din actualul campionat. Nu numai cele 6 goluri înscrise ci şi întreaga evoluţie a formaţiei ieşene pledează pentru acest calificativ, subliniat — de altfel — şi de aplauzele repetate ale celor 20 O00 de spectatori, care au umplut pină la refuz tribunele stadionului din Dealul Copoului. Spre deosebire de partidele anterioare, de data aceasta în jocul gazdelor a apărut şi elementul esenţial: finalizarea acţiunilor. C.S.M.S. a arătat că ştie să creeze nu numai combinaţii spectaculoase, dar să şi concretizeze. Explicaţia ? O circulaţie mai rapidă a balonului, schimburi de locuri, participarea eficientă a fundaşilor în atac, mai multă precizie în şuturile pe poartă, o admirabilă putere de luptă. In general jocul a avut o singură direcţie: poarta Crişului. Surprinşi de vigoarea atacurilor gazdelor, oaspeţii s-au rezumat la un joc strict de apărare în prima repriză, cînd au reuşit să scape relativ „ieftin", primind doar două goluri. Primul a fost înscris de Milea în min. 8, iar al doilea de Voica in min. 39. Ocazii de gol au fost însă, mai multe, la crearea lor contribuind nu numai înaintaşii, ci şi „bîlbîielile“ fundaşilor centrali ai Crişului, stînjeniţi în acţiunile lor tocmai de... Pozoni, plasat intre Solomon şi Szacaci 11. Citeva exemple de ocazii ratate: Voica min. 17 şi 26, Pop min. 31 şi 40. De-abiadupă golul înscris de Voicu în primul minut al reprizei secunde oaspeţii au renunţat la jocul strict defensiv şi au început să atace. Dar au făcut acest lucru destul de timid, nereuşind in t mut un moment să pericliteze poarta ieşenilor (de altfel, în acest meci înaintaşii Crişului au şutat o singură dată pe spaţiul porţii adversei). Cei care au marcat au fost tot fotbaliştii de la CS.M.S.: Vornicu in min. 64 (din 11 m.), Ştefănescu In min. 80 şi din nou Voica , în min. 81. Arbitrul N. Cursaru—Ploieşti a condus bine formaţiile: CS.M.S. Constantinescu—V. Popescu, Moţoc, Vornicu, Deleanu (min. 78 Dragomirescu) — Ştefănescu, Humă—Pop, Matei (din min. 78 Deleanu), Votca, Milea. CRIŞUL : Weichelt—Georgescu, Solomon, Szacaci 11, Balogh—Kunkuti (min. 61 Naghi), Pozoni—Rakosi, Szacaci III, Doociu, Iac ob. GH. VASILIU și A. SCAMNAȘ, coresp. Ştiinţa Timişoara-Farul Constanţa 2-2 (1-0) TIMIŞOARA, 12 (prin telefon). — Azi, pe stadionul 1 Mai, peste 15 000 de spectatori au venit să vadă echipa locală revanşîndu-se după înfrîngerea cu 4-0 suferită în tur la Constanţa. Cu toate eforturile depuse, studenţii n-au reuşit însă decît un meci egal (2—2) şi aceasta după ce, la un moment dat, în repriza secundă, erau conduşi cu 2—1. Intîlnirea a fost de nivel tehnic mediocru. Timişorenii au avut o apărare nesigură, care a comis multe greşeli, şi un atac lipsit de puterea de finalizare. Oaspeţii au pus în majoritatea timpului accentul pe apărare, contraatacând mai periculos în cea de-a doua repriză. După ce Lazăr, Lereter şi Miţaru ratează ocazii favorabile, gazdele deschid scorul prin Manolache, din pasa lui Surdan (minutul 31). In această primă parte, Ştiinţa şutează de 13 ori la poartă, dar numai 5 şuturi merg pe spaţiul porţii. După pauză, Farul iese mai decis la atac şi egalează în minutul 51 prin Tufan, în urma unui schimb de pase cu Zamfir. Peste opt minute, Bukossy execută o lovitură de colţ. Curcan scapă mingea şi Zamfir aduce conducerea echipei constănţene. In ultimele 15 minute, studenţii au o revenire puternică, atacă diezlănţuit dar ratează ocazie după ocazie. Egalarea survine în minutul 78, cînd Manolache trimite mingea cu capul peste Manciu, care ieşise din poartă, şi Lereter prelungeşte traiectoria mingii, în plasă: 2—2. După două minute, Ştiinţa înscrie un gol prin Lereter — după părerea noastră, perfect valabil — dar arbitrul nu acordă, pe motiv că fluierase un fault... cîteva faze mai înainte. Pînă la urmă în ciuda eforturilor făcute de atacul timişorean, scorul nu mai poate fi schimbat. Arbitrul Al. Pîrvu nu a acordat lovituri de pedeapsă la două faulturi în careu (unul comis de oaspeţi asupra lui Surdan şi altul comis de timişoreanul Ţurcan asupra lui Tufan). In plus, el n-a acordat golul de care am vorbit mai sus. Raport de cornere: 8—4 (3—2) pentru Ştiinţa. Au jucat următoarele formaţii: Ştiinţa Timişoara : Curcan (din min. 77 Petre Popa) — Botescu, Turcan, Hîrşova — Igna, Surdan — Matei, Lazăr, Manolache, Lereter, Miţaru (din min. 55 Mîrcea Popa). Farul: Manciu — Costin, Stancu, Tîlvescu, Gref — Buzea (din min. 46 Bibere), Neacşa — Bukossy, Turán, Zamfir, Ologu, AL. GROSS, P. VELTAN-coresp. GOLURI MULTE DAR... Steaua—Siderurgistul 5-2 (2-1) In deschiderea cuplajului de pe stadionul „23 August“ din Capitală, echipa gălățeană a început jocul hotărîtă să lupte aprig pentru cele două puncte din clasament. Jucătorii ei au făcut tot ce le-a stat în putință pentru aceasta : au comis faulturi, au aruncat mingea în corner de 14 ori, au marcat două goluri, contribuind astfel, alături de învingători, la înregistrarea celor mai multe puncte înscrise — 7 — intr-un meci din etapa de ieri. Steaua, la rîndul ei pornită mare favorită, a înscris in primele 11 minute două goluri (prin Pavlovici min. 3 şi Constantin min. 11 dinn 11 m), Koszka a comis la rîndul lui o serie de faulturi, Sorin Avram, Raksi şi Pavlovici au ratat in prima jumătate de oră 3—4 ocazii, iar înaintaşii n-au reuşit în acest timp să fructifice nici unul din cele 9 cornere obţinute în urma serioasei dominări exercitate la poarta Siderurgistului. După un asemenea aspect de partidă — care în treacăt fie spus ne-a oferit prea puţine faze de fotbal bun — se părea că nu vom avea de înregistrat în continuare decit punctele înscrise de înaintaşii bucureşteni. Cu tot „presingul“ insă golurile echipei gazdă întîrziau să se oprească în plasa lui Niculescu. Dimpotrivă, în urma unei lovituri libere de la 16 m, R. Matei reduce in min. 33 din handicap: 2—1. Pînă la sfîrșitul primei reprize jocul se echilibrează, fazele de fotbal de calitate, după cum am mai spus, nu se văd din nici o parte şi intr-o atmosferă de plictiseală generală urmează... pauza. La reluare, încurajaţi oarecum de ineficacitatea fotbaliştilor de la Steaua, gălăţenii ies in atac, controlează mai bine mijlocul terenului şi egalează in min. 49 printr-un gol înscris cu capul de Pătraşcu. Iureşul fotbaliştilor de la Siderurgistul se... stinge după 20 de minute, adică în min. 65 cînd revenirea echipei Steaua şi dominarea ei devin din ce în ce mai concludente, pină la sfîrşitul jocuîuî. In minutele 69 (Pavlovici), 72 (Creiniceanu) şi Z. fVoinea), adică numai în 4 mînu scorul (cu care se şi termină partida se ridică la 5—2 şi puţin a lipsit ca el să nu ia proporţii dacă Pavlovici singur cu portarul nu şuta peste poartă, Jenei nu rata din apropiere, iar Constantin nu trăgea în bară la executarea unei lovituri libere de la 16 m... Ca nivel tehnic general, cu excepţia celor 20 de minute de la începutul reprizei a doua, cind oaspeţii au acţionat de la egal la egal cu bucureştenii, jocul prestat de cele două formaţii a fost de o factură modestă. Arbitrul A. Macovei a condus următoarele formaţii: STEAUA : Suciu—Georgescu, D. Niculae, Koszka, Crîşan—Jenei, Raksi (din min. 65 Volcea) — Sorin Avram, Constantin, Pavlovici, Creiniceanu. SIDERURGISTUL: Niculescu (din min. 73 Cîmpeanu) — Tomescu, Hulea, Florescu, Voicu—Gheorghe Ion, Gherghina—Pătraşcu (din min. 46 Banu), Daraban (din min. 46 C. Matei), R. Matei, C. Matei (din min. 46 Pătraşcu), G MANTU U.T. A- Stec ARAD, 12 (prin telefon de la trimisul nostru). — Meciul dintre U.T.A şi Steagul roşu s-a caracterizat printr-o luptă atît de acerbă pentru cele două puncte, îneît aceste formaţii aji uitat complet de latura spectaculară. Se întîlneau doar două formaţii apreciate, în general, pentru posibilităţile pe care le au de a presta un fotbal bun. Şi totuşi meciul de pe stadionu din Arad a avut un alt aspect... Cei aproape 15 000 de spectatori au urmărit o partidă în care din min. pînă în min. 90, două echipe nervo, s-au angrenat intr-un joc de la apărările rezolvînd fiecare acţiune , degajări puternice. Foarte rar văzut un atac (fie al stegarilor, fie textiliştilor), lucrat din propriul teren în care mingea să meargă „la inerbii“. Rareori fundaşii au apelat impasul cu latul pentru a-şi servicoechipierii de la înaintare cu mingi cu mai utile. In această situaţie a fost destul de greu să se străpungă cele două apărări, mereu supranumeric (mai ales la Steagul roşu) şi să se finalizeze măcar o ocazie.Şi ocazii au fost. Unele chiar foarte clare. U.T.A. a atacat mai mult în acest meci. A şutat destul de des (20 de şuturi dintre care 12 pe poartă), dar Floruţ şi Ţîrlea au greşit, deoarece au tras numai de la distanţă şi pe sus, unde Haidu a fost la înălţime . In min. 33, 41, 45 şi 70, Ţîrlea, Tomeş Floruţ au tras pe lingă poarta goal De la stegari, Năftănăilă şi mai ales Necula (min. 63) au ratat şi ei situaţii clare de a înscrie. Steagul roşu a realizat un meci egal. Poate exact ceea ce îşi propusese. Echipa însă, în retur, nu a marcat ni un gol. La Arad, înaintaşii săi au fi Aşa arată o variantă cu2 rezultate exacte la concursul Pronosport, nr. 15 din 12 aprilie 1964. I. Petrolul Rapid II. Ştiinţa Cluj—Progresul III. U.T.A.—Steagul roşu IV. Ştiinţa Timişoara — Farul V. Steaua—Siderurgistul Gaţfei VI. C.S.M.S. Iaşi — Crişul Oradea VII. Dinamo Bucureşti—Dinamo Piteşti 3 VIII. Arieşul — Industria Sîrmei IX. C.S.M. Reşiţa — Minerul Baia Mare X. FI. roşie Oradea — C.F.R. Tim. 3 XI. Foresta Fălticeni — Metalul Tîrg. XII. Şt. Craiova—Şt. Bucureşti Fond de premii: 287.178 lei Termen de contestaţie 4 V — 964 Cele 2 autoturismeoferite de la concursul special Pronosport din 5 aprilie a.c au fost câștigate de cupoanele cu nr 3.957.132 și 3.298.339.