Sportul Popular, aprilie 1964 (Anul 19, nr. 4420-4436)

1964-04-20 / nr. 4430

In drumul spre recordul ţării Alexandru Spiridon—2:08 la la inălţime N-avem ce-i face! Suntem obligaţi să ne începem relatarea asupra contruţiu atletic de simbătă, de pe staonul Republicii, tot cu un... buletin, meteorologic, viul puternic şi frig, este suficient, poate, pentru a vă da stoma de condiţiile grele in care au evoluat atleţii in cadrul „Cupei 1 Mai". •Dintre rezultate numai citeva merită a fi subliniate: LiaVanoliu 50.30 m la disc. Ce. Cheşu 42.1 pe 300 m. Anca Gurău 14.15 m la greutate. Aurel Raica 15.90 m la greutate. St. Mihály (8:30.4) şi C. Iancu (8:55,4) pe 300 m, St. Beregszászi (1:25,5), H. Stef (1:25,6), si Gh. Corşatea (1:25,7) pe 600 m, Sept. Todea (35.2), N. Stef (36.3) şi IM. Marăşescu (36.8) pe 300 m. C. Semen (1.85) şi G. Vanghelescu(1.85 /I0) la înălţime. La sfirşitul unui concurs neaşteptat de modest, in special ca număr de participanţi (proba de săritură cu prăjina nici nu s-a putut desfăşura din lipsă de concurenţi !) clasamentul general a fost: 1 Ştiinţa 103 p; 2. Dinamo 71,5 p; 3. Progresul 35 p; 4. Metalul 29 p; 5. Steaua 15,5 p; 6. Rapid 14 p. Şi, cind ne gindim că aceasta a fost prima dar şi ultima competiţie organizată de comisia orăşenească de atletism înaintea concursului republican de primăvară a seniorilor . Duminică, dimineaţa, tot pe „Republicii", concurenţii au avut parte de condiţii atmosferice cu mult mai bune. In cadrul întrecerilor Spartachiadei republicane, la care au participat membrii asociaţiei sportive I.C.P., campionul ţării la săritura in înălţime şi-a făcut an debut excelent in noul sezon competiţional. ALEXANDRU SPIRIDON a trecut cu uşurinţă ştacheta înălţată la 2,06 m (cu numai 2 cm mai puţin decit recordul său personal din 1963) arătîndu-se foarte bine pregătit şi capabil să atace, chiar in luna următoare, recordul republican de 2.12 m al lui Cornel Iorumb şi norma olimpică pentru anul 1964, care este tot de 2.12 m. Ti dorim succes! Alte rezultate înregistrate cu acest prilej: băieţi: lungime: D. Bădini 6,83; triplu D. Vlădescu 13.88; înălţime : 2. V. Mureşan. 1.85 m; fete: 100 m. M. Ciobanu şi Ec. Cheşu 13.1; lungime : M. Ciobanu 5,36; El. Ciulinaru 5,35. 0 câştigătoare merituoasă: Olga Orbán Szabó STEAUA : LOCUL I PE ECHIPE SALA FLORETĂ FEMININA Să începem cu... sfîrşitul , adică cu asaltul dintre Olga Orban-Szabo şi Maria Vicol. După 10 ore de concurs, s-au întîlnit principalele protagoniste ale finalei feminine de floretă. Sute de spectatori au fost martorii asaltului decisiv. Vicol are iniţiativa, atacă mai decis şi punctează : 1-0. Apoi, în aceeaşi manieră, îşi măreşte avantajul, într-un colţ al sălii, antrenorul Pelegrini nu-şi mai găseşte astîmpăr. Parcă e cam devreme totuşi sa anticipeze victoria elevei sale. Dar, nu ! Iat-o pe Olga pornind decisă în fleşă. A preluat iniţiativa, îşi hărţuieşte necontenit adversara. Măriei Vicol nu-i rămîne decît să se retragă şi, eventual, să contraatace. Dar, tactica defensivă a reprezentantei clubului Progresul, nu poate aduce nimic Imun : în mai puţin de 10 secunde este 2—2. Din acest moment, asaltul nu mai are nici un istoric. Olga se menţine în atac şi, cu alte doua tuşe, magistral executate, îşi asigură victoria. Pe locul 2, Itlaria Vicol, mult schimbată în bine. Ne gindim la orientarea ei pe ofensiva, din serii şi eliminări. Pe locul 3 s-a clasat Maria Lupu, iar pe locul 4, revelaţia recentelor campionate mondiale de tineret de la Budapesta, Ileana Ghiulai. Mai jos, clasamentul poate provoca unele nedumeriri. Astfel, Ecaterina lencic se află pe locul 5, Suzafia Tasi, pe 8. Alte două „speranţe“, Ana Ene şi Marina Stanca, se găsesc abia în plutonul floretistelor clasate pe locurile 9—16. După noi, lencic nu putea ocupa un loc mai bun. Pentru aceasta ar fi trebuit să treacă de Ghiulai, la ora aceasta, cea mai în vervă dintre reprezentantele tinerei generaţii. Savana Tasi, reintrată drapa o absenţa de 3 săptămâni (în unna unei luxaţii la antebraţ), a evoluat destul de curajos. Şi în cazul ei, un loc în primele 4 ar fi fost posibil, cu o singură condiţie : o victorie, în eliminări, la Vicol. Ceea ce, deocamdată, ni se pare cel puţin prematur. Nici Marina Stanca nu putea formula pretenţii mai mari. Ea are însă meritul de a fi tras foarte hotărîtă, cu Ghiulai (turul I din eliminări), într-un asalt spectaculos şi pierdut greu, la limită cu 8—7. Mai dificil este de explicat eşecul Anei Ene. Pînă aproape de sfîrşit, ea a concurat foarte bine în asaltul cu Luţki, din eliminări directe. E drept, a fost condusă cu 2—0, dar a remontat puternic şi, la 6—2, cine mai putea s-o crediteze pe Luţki cu o victorie ? în continuare însă, Ene comite multe greşeli, se lasă depăşită, astfel că este egalată (6—6) şi, în cele din urmă pierde şi asaltul, cu 8—6. La echipe, Steaua — s-a clasat pe locul I, dar foarte greu, la scoraveraj, cu acelaşi număr de victorii cu Progresul Bucureşti şi Unio Satu Mare. în acest fel, manşa a II-a a finalei se anunţă foarte disputată... Mîine, turneul final continuă cu proba individuală de spadă. Marţi — proba de spadă pe echipe. TIBERIU STĂNIA Olga Orban-Szabo neînvinsă in manşa I a finalelor „republicane" Foto T. Roibu La mare luptă, boxerii români i-au învins pe cei coreeni: 5-3 Pasionaţii sportului cu mănuşi care, din diverse motive n-au putut fi prezenţi, duminică dimineaţa, pe patinoarul „23 August“, au ce regreta. Replica oferită de echipa coreeană selecţionatei noastre olimpice a fost pe cît de neaşteptată, pe atît de viguroasă. Şi nu atît faptul că oaspeţii au cîştigat 3 din cele 8 meciuri susţinute este demn de semnalat, cît maniera în care fiecare reprezentant al R.P.D. Coreene a ştiut să-şi apere şansele pentru obţinerea victoriei. Oaspeţii au prezentat o echipă omogenă, foarte bine pregătită cu cîteva individualităţi de valoare. Şi acum, cîteva „secvenţe“ din filmul meciurilor. Primul meci, prima surpriză. Reprezentantul nostru la categoria muscă, C-tin Ciucă a întîlnit în campionul R.P.D. Coreene Kim In Sen un adversar combativ şi tehnic, încă din prima repriză Ciucă, surprins de agresivitatea adversarului, greşeşte adoptînd tactica defensivă. în ultimul rînd, Ciucă porneşte la atac, îşi re- glează „tirul“ şi-l surprinde în cîteva rînduri pe boxerul coreean dezechilibrîndu-l. Credem că Ciucă n-a pierdut acest meci, cum a „văzut“ arbitrul bulgar Parcev. Oricum însă el n-a evoluat la adevărata sa valoare. Nu este admis pentru un boxer ca Ciucă să se comporte astfel. Destul de greu, dar suficient de clar, a cîștigat V. Puiu partida cu Kin Eu Sic. Puiu, hotărît să cîştige cu orice preţ, neglijează apărarea în prima repriză şi — deşi loveşte „în serie“ — recepţionează multe lovituri evitabile, aşa încît, cîştigă de puţin repriza. Coreeanul, ca de altfel toţi coechipierii săi, porneşte apoi deslănţuit la atac. Acest lucru îi convine însă lui Puiu, care... schimbă garda şi-l primeşte, de fiecare dată, cu puternice „stingi“ la ficat, dublate de croşeuri la cap. Superioritatea reprezentantului nostru este evidentă şi decizia îi este acordată la puncte. După ce, cu directe de dreapta repetate, C-tin Buzidiuc cîştigă prima repriză, el nu mai poate „ţine pasul“ în ritmul de luptă debordant impus de Han Gion Ho, campionul R.P.D. Coreene la categoria pană. Coreeanul boxează derutant, eschivează aproape totul şi cîştigă meciul. Sîntem conduşi cu 2—1 . Moment psihologic pentru echipa noastră. Apariţia în ring a lui I. Mihalic este întîmpinată cu aplauze. Publicul aştepta mult de la el. Conştient de aceasta, Mihalic se concentrează de la început şi dă satisfacţie inimoşilor lui suporteri. Cu serii precise şi deosebit de spectaculoase, Mihalic îl obligă pe Kim Em Do să se... odihnească 8 secunde în repriza a Il-a. La sfîrșitul meciului, judecătorii, în unanimitate au consemnat în buletinele lor : 60—55 MIHAI TRANCA Continuare in pag. a 4-a) Fază din meciul Ion Monea (R.P.R.) — Kim U Pil (R.P.D. Coreeană). Reprezentantul nostru „stopează” cu o directă de stingă un atac al adversarului Foto: Emil Cismaș Ieri, în categoria K la fotbal REZULTATELE ETAPEI Progresul — U.T.A. 1—3 (1-2) Rapid — Farul 3—0 (2—0) Dinamo Pitesti — C.S.M.S. 2—0 (2-0) Steagul roşu — Petrolul 2—0 (0—0) Stiinta Cluj — Stiinta Timisoara 3—0 (0—0) Siderurgistul — Dinamo Bucureşti 0—1 (0—0) Grisul — Steaua 1—3 (0—1) CLASAMENT 1. Dinamo Bucureşti 13 13 2 3 39:14 28 2. Rapid 18 10 3 5 30:25 23 3. Steaua 17 10 1 6 4S:29 21 4. Progresul 18 3 4 6 34:33 20 5. Dinamo Piteşti 19 3 3 8 21:25 19 6. Petrolul 18 7 4 7 20:13 18 7. Steagul roşu 18 7 4 7 22:19 18 8. U.T.A. 18 7 4 7 21:20 18 9. Ştiinţa Cluj 19 8 2 9 30:29 18 10. Fond 19 8 2 9 21:26 18 11. Crişul 19 6 4 9 17:33 16 12. C.S.M.S. 18 7 1 10 28:33 15 13. Ştiinţa Timişoara 18 5 3 10 20:29 13 14. Siderurgistul 19 4 3 12 16:37 11 Ţirlea va înscrie al treilea gol cu toată opoziţia lui Minăm, devenind golgheterul campionatului (Citiţi cronicile meciurilor irt pag. 2—3) Foto: T. Chioreanu PROLETARI DIN IOALE /ARILE, Mlfl-VAl Organ al Uniunii de Cultura Fizica si Sport din R. P. Romina Anul XX Nr. 4430 Luni 20 aprilie 1964 4 pagini 25 bani întrecerile amicale de pregătire dintre selecţionatele de tenis ale R. P. Romíno şi U.R.S.S. au luat sfîrşit sîmbătă seara. Metreveni, mezinul echipei oaspe, nu s-a prezentat în partida pe care o avea de susţinut în faţa campionului român I. Ţiriac. Tînărul tenis meu sovietic suferea de o uşoară întindere musculară şi a preferat să abandoneze. In acest fel, scorul meciului a devenit 3—1 în favoarea echipei române şi ultima partidă — cea dintre T. Leius şi P. Mărmureanu — nu mai putea influenţa rezultatul final, ci doar diferenţa de scor. Ea a fost redusă de campionul unional — nu însă fără efort deosebit — el reuşind să dispună de adversarul său după o luptă strînsă, dusă pe distanța a patru seturi. La încheierea partidei, tabela de marcaj indica 3—2 în favoarea reprezentativei R. P. Romíno. Un remarcabil succes al tenismenilor noştri ! Mărmureanu a început foarte bine jocul cu Leius. Acesta a fost adesea surprins de forţa loviturilor de atac trimise cu adresă de jucătorul român şi în primul set, la un moment dat, scorul devenise egal la 4—1, cu Mărmureanu la serviciu. Campionul U.R.S.S. era în vădită dificultate. Dar cîteva bune retururi (şi cîteva ratări ale tînărului nostru jucător...) aduc pe Leius în avantaj. El cîştigă setul, ca şi pe al doilea, fiind apoi serios „întins“ în cel de al treilea, cîştigat de Mărmureanu în prelungiri. Cînd credeam că lupta va lua o turnură neaşteptată, Mărmureanu are o scădere evidentă de potenţial şi pierde rapid ultimul set. Scor : Leius—Mărmureanu 6—4, 6—3, 6—8, 6—1. Tot sîmbătă s-au jucat ultimele meciuri ale formaţiilor secunde. Un frumos succes a fost înregistrat de tînărul nostru jucător Ilie Năstase care a reuşit să-l întreacă pe fostul campion unional R. Sivohin : 4—6, 6—3, 6—4, 6—1. în schimb, Bosch a fost învins de Lihridov : 6—1, 3—6, 6—1, 6—4. Astfel, meciul „B“ revine oaspeţilor cu scorul de 3—2. Ieri după-amiază am asistat la cîteva partide demonstrative. Cea mai interesantă a fost aceea dintre I. Ţiriac şi S. Lihaciov. Ultimul este echipier al Uniunii Sovietice pentru „Cupa Davis“ şi campion unional de dublu (cu Leius). Jocul a decurs în notă de evidentă superioritate a tensimenului român. Scor : Ţiriac—Lihaciov 6—1, 2—6, 6—2, 6—4. Mai notăm că I. Năstase s-a apărat frumos în fața lui Leius, pe care l-a condus cu 5—4 și a avut minge de set, în a doua parte a jocului. Pînă la urmă rutina campionului sovietic și-a spus cuvîntul, Leius cîștigînd cu 6—2, 9—7, 6—3. S-a întrerupt partida Boaghe—Ivanov la scorul de 5—5 în primul set. Ea nu va mai fi reluată, tensimenii sovietici părăsind ţara noastră în cursul acestei zile. RADU VOIA întrecerile tenismenilor au luat sfîrşit în meciul primelor reprezentative: R. P. Romînă-u. R. S. S. 3-2