Sportul Popular, mai 1964 (Anul 19, nr. 4437-4452)

1964-05-11 / nr. 4441

Petrolul a invins din nou la scor pe Siderurgistul: 4-0 (4-0)! Ploieşti, 10 (prin telefon de la întinsul nostru). Meciul, sub aspect calitativ, nu s-a situat la un nivel prea bun, începutul a fost totuşi promiţător. Echipa care a pornit la atac a fost Siderurgistul. Aceasta n-a durat însă decit 5 minute, cînd după un şut puternic al lui Fronea, de la 25 m, respins greu, şi corner, de portarul Cîmpeanu, echipa Petrolul declanşează o ofensivă permanentă. Juhasz şi M. Marcel devin şi ei atacanţi, — aşa cum era şi firesc, ■— şi potenţialul gazdelor creşte. Petrolul presează dar, totuşi, nimeni nu bănuia că în minutele următoare vor „cădea“ nu mai puţin de 4 goluri, rezultat al unor acţiuni frumoase ale lui Dridea, Mocanu şi M. Marcel, dar şi a unor greşeli elementare, a necunoaşterii regulamentului de joc de către fotbaliştii de la Siderurgistul. In min. 18, Mocanu centrează precis şi Dridea (amintind de acel Dridea de acum 3—4 ani) se înalţă peste toată apărarea adversă şi înscrie cu capul, în colţ. In min. 27, Cîmpeanu prinde mingea, dar preocupat de adversarul direct, comite obstrucţie. Arbitrul dictează, pe bună dreptate, lovitură liberă indirectă. Dridea I execută cu boltă și Al. Marcel reia, înscriind cu capul. In acest moment, Siderurgistul se afla doar in 10 oameni prin accidentarea lui Florescu, care avea să reintre după două minute. In continuare, gălăţenii îşi pierd tot mai mult calmul. In plus ei comit şi o mare greşeală : în timp ce se executa o lovitură liberă în favoarea Petrolului, Niculescu intră pe teren pentru a-1 înlocui pe Cîmpeanu (min. 34). Apărătorii de la Siderurgistul atenţi mai mult la această schimbare şi mai puţin la faza de joc sunt surprinşi de şutul lui Dridea 1, de la 30 m, şut care se soldează cu un nou gol... Petrolul profită de deruta adversarilor lor şi peste două minute (min. 36) înscrie iarăşi, după o combinaţie cu Mocanu, Dridea 1 trimite imparabil în poartă. Mulţumit de rezultat Petrolul nu mai insistă după pauză. In schimb, Siderurgistul se străduieşte să reducă din acest 0—4, se apropie mai des de poarta lui Ionescu, dar ineficace. S-au remarcat halfii Fronea, Gherghina, Gheorghe Ion şi Juhasz. In afara acestora mai trebuie evidenţiaţi Ionescu, Pahonţu şi Hălmăgeanu de la învingători, respectiv R. Matei şi Florescu. Brigada de arbitri din Cluj, formată din I. Cîmpeanu la centru, Gh. Hulpe şi V. Mesaroş, a condus bine formaţiile : PETROLUL: Ionescu — Pahonţu, Hălmăgeanu, Alecu, Florea—Fronea, M. Marcel—Badea, Juhasz (min. 80— Dumitraşcu), Dridea I, Mocanu. SIDERURGISTUL : Cîmpeanu (min. 35—Niculescu) — Tomescu, Florescu, Dragomir, Voicu—Gheorghe Ion, Gherghina—Pătraşcu, C. Matei, R. Matei, Militaru (min. 57—Banu). CONSTANTIN ALEXE UN MECI AL PORTARILOR... Farul — C.S.M.S. Iaşi 2-0 (1-0) CONSTANŢA 10 (prin telefon). Stadionul „1 Mai“ din localitate a fost arhiplin la meciul dintre Farul şi C.S.M.S. Iaşi. Intîlnirea a prilejuit una din cele mai atractive partide de fotbal văzute în acest an la Constanţa şi, spre satisfacţia publicului, gazdele au obţinut victoria cu 2-0. Farul a fost echipa mai omogenă, care a ştiut să construiască atacuri mai periculoase, bine concepute la mijlocul terenului de către Zamfir şi Neacşu, avînd în Tufán, Bükösi şi Ologu atacanţi periculoşi. In schimb, înaintaşii oaspeţi, deşi îndeajuns de insistenţi, mai ales după pauză au tras prea puţin la poartă, iar cînd au avut ocazii bune s-au „izbit“ de un portar în mare formă. La rîndul său nici Constantinescu nu s-a lăsat mai prejos decit Ghibănescu. La început localnicii au atacat mai insistent. Zamfir primeşte o minge de la Tufan, pătrunde în careu, unde Moţoc îl trînteşte. Arbitrul dictează II m pe care Bükösi îl transformă. In min. 15 oaspeţii construiesc un atac periculos prin Pop, acesta centrează frumos lui Milea, dar Ghibănescu reţine cu multă siguranţă balonul. In min. 25 Bükösi trage puternic prin surprindere de la 35 m, dar mingea nimereşte bara. Apoi, Constantinescu se remarcă reţinînd mingea şutată de Stancu. In min. 29 Ghibănescu se relevă salvînd o minge şutată de Milea. Trei minute mai tîrziu Moroianu pătrunde în careu,dar şutul lui este reţinut de Constantinescu. După pauză, constănţenii au iniţiativa dar numai cîteva minute. In min. 57 Ologu centrează lui Zamfir, acesta pasează lui Tufan, care înscrie. In continuare, oaspeţii au două ocazii prin Voica şi Pop (min. 75 şi 77) dar Ghibănescu, atent, reţine. Arbitrul V. Dumitrescu, Buc. a condus corect următoarele formaţii: FARUL: Ghibănescu — Costin, Stancu, Tîlvescu, Grei — Zamfir (din. min. 70 Bibere), Neacşu — Moroianu, Tufan, Bükösi, Ologu. C.S.M.S. Iaşi: Constantinescu — V. Popescu, Moţoc, Vornicu, Deleanu — Humă, Ștefănescu (din. min. 65 Danileț), — Matei, Pop, Voica, Milea. GELU RUSCANU-coresp. regional ASA ARATA O VARIANTA CU 12 REZULTATE EXACTE Concursul nr. 19 din 10 mai 1964 I. Steaua — Dinamo Bucureşti (cat. A) (4-1) 1 11. Rapid — Progresul (cat. A) (5—0) 1 III. Farul — C.S.M.S. Iaşi (cat. A) (2—0) 1 IV. Petrolul — Siderurgistul (cat. A) (4-0) 1 V. Ştiinţa Timişoara — Dinamo Piteşti (3-0) 1 VI. U.T.A. — Crişul (cat. A) (2—3) 2 VII. Steagul roşu — Ştiinţa Cluj (cat. A) (2-0) 1 VIII. Chimia Făgăraş — C.F.R. Paşcani (cat. B) (1—0) 1 IX. Foresta — Poiana (cat. B) (1—2) 2 X. A.S.M.D. — C.F.R. Timişoara (cat. B) (1-0) 1 XI. A. S. Cugir — C.S.M. Reşiţa (cat. B) (2—0) 1 XII. Arieşul — Minerul Lupeni (cat. B) (2-1) . Fond de premii : 354.715 lei. Termen de contestație 1 iunie 1964. Au venit să se apere şi... au cîştigat U. T. A.—Crişul 2-3 (1-3) ARAD 10 (prin telefon). — Oaspeţii au venit la Arad pentru un rezultat egal, punînd accent pe apărare şi pe contraatacuri, dar au reuşit mai mult : au câştigat meciul. Misiunea lor a fost uşurată de faptul că în atacul localnicilor Tomeş şi Ţîrlea au jucat foarte slab, iar în apărare Capaş şi Coman au săvîrşit greşeli copilăreşti. Este suficient să amintim faptul că la primul gol al oaspeţilor, înscris în min. 2, în loc să degajeze o minge interceptată la mijlocul terenului, Capaş a ezitat pînă cînd Mănescu i-a „suflat-o“ din picioare şi driblîndu-l pe Coman, a înscris în poarta goală. Acest duş rece a fost urmat de un altul : în min. 9, la o lovitură liberă din apropierea porţii, acelaşi Mănescu nemarcat de nimeni, a înscris cu capul cel de-al doilea gol pentru echipa sa. Arădenii joacă în continuare nervos, se pripesc în faţa porţii, ratînd ocazii bune. Totuşi, în min. 30 tabela de marcaj suferă o modificare. Cel care înscrie însă nu este Un atacant, ci fundaşul Neamţu care, venit în sprijinul înaintaşilor, reia în plasă o centrare a lui Floruţ. La acest scor, cei prezenţi — peste 12 000 de spectatori — se aşteptau ca textiliştii să intre în cadenţă şi să depună eforturi înzecite pentru victorie. Dar nu s-a întîmplat aşa. Coman iese inoportun, nu reuşeşte să reţină balonul şi permite lui Socaci III să înscrie cel de-al treilea gol pentru Crişul. Pînă la sfîrşitul primei reprize am consemnat „bara“ lui Floruţ din min. 35 şi ocazia ratată de Ţîrlea (min. 37) care, deşi scăpat singur, trage în portar. Dacă în repriza , fotbaliştii de la Crişul au practicat un joc cu contraatacuri periculoase, după reluare ei se organizează pentru menţinerea scorului cu orice preţ. în această parte a jocului, U.T.A. domină mai mult, dar nu reuşeşte decît să reducă handicapul, la 2—3, prin golul înscris de Chivu în min. 63. Din întreaga echipă a U.T.A.ei doar Neamţu, Comisar, Chivul şi Floruţ au satisfăcut. Arbitrul Mihai Popa (Bucureşti) a condus formaţiile : U.T.A. : Coman (Ion Vasile din min. 45) — Racoş, Capaş, Meţcaş, Neamţu — Comisar, Chivu — Tomeş (Selimeşi din min. 82), Ţîrlea, Floruţ, Selimeşi (Farcaş din min. 82), Crişul : Duca (Veihelt din min. 66) — Georgescu, Solomon, Pojoni, Balogh — Naghi, Vlad — Racoș, Socaci III, Damian, Mănescu, ST. IACOB — coresp. Ştiinţa Timişoara—Dinamo Piteşti 3-0 (0-0) TIMIŞOARA, 10 (prin telefon). Studenţii au obţinut azi o victorie meritată în faţa dinamoviştilor piteşteni, dar — faţă de aspectul jocului — scorul de 3-0 este exagerat. In prima parte, gazdele au atacat cu însufleţire, dar acţiunile lor s-au oprit în faţa apărării bine organizate a oaspeţilor. Scorul alb din primele 45 de minute reflectă aspectul întrecerii. În repriza secundă, Ştiinţa a prestat un joc mai omogen, acţiunile ei au fost mai rapide. Un rol important în îmbunătăţirea jocului formaţiei timişorene l-au avut cei doi mijlocaşi. Foarte bine a acţionat şi Lereter, care — de altfel — a înscris cele trei puncte ale echipei sale. In această parte a întîlnirii — în special după primirea celui de-al doilea gol — piteştenii au părăsit jocul de apărare, au ieşit mai curajos la atac şi la ambele porţi am asistat la faze vii, interesante. Oaspeţii au greşit însă prin lipsa de insistenţă în fazele de finalizare. Din atacul lor singurii mai activi au fost C. Ionescu şi David. Iată acum cîteva faze mai importante din meci. Localnicii au ocazia de a deschide scorul in minutele 15 şi 16, dar Ciosescu şi Manolache ratează. In minutul 18, Dinamo trece pe lingă o bună ocazie de gol, C. Ionescu trăgind din poziţie favorabilă în... braţele portarului Popa. Cu două minute înainte de sfîrşitul reprizei, Matache plonjează curajos în picioarele lui Manolache, aflat în poziţie de şut. Nouă minute după reluarea partidei, Igna centrează în careu şi Lereter înscrie cu capul. Tot Lereter marchează, cu un şut din întoarcere, în minutul 59. Riposta oaspeţilor devine acum mult mai hotărită şi — in minutul 63 — la o centrare a lui C. Ionescu. David şutează în portar. In minutul 74, Lereter fixează scorul final la 3—0. Ultimul sfert de oră aparţine lui Dinamo Piteşti care domină insistent, dar nu reuşeşte decît o „bară“ (Barbu, în min. 83). Arbitrul Petre Sotir (Mediaş) a condus bine formaţiile: Ştiinţa Timişoara : Popa — Hîrşova, Jurcan, Mihăilă, Răcelescu — Lereter, Surdan — Lazăr (mîn. 29 T. Matei), Manolache, Ciosescu, Igna. Dinamo Pitești: Matache — Valcan, I. Stelian, Corneanu, Radu — Barbu, Stoenescu — Cacoveanu, Naghi (David), Dumitraşcu, C. Ionescu.I A. ARNAUTU PARCAN, coresp. • Liderul întrecut la scor Farul, la prima victorie în victorios în deplasare : Crișul. • Un meci de zile 5-0 (3-0) (Urmare din pag. 1) Înaintarea giuleștenilor combină frumos, dovedește o mare mobilitate, astfel că în min. 7 Dumitriu 11, pătruns ca un vrăjitor în apropierea careului, nu poate fi oprit decît prin fault de Nedelcu. Lovitura liberă nu este fructificată, însă foarte repede, în min. 13, feroviarii, după ce au mărit presiunea, măresc şi avantajul: Ionescu, deşi in cădere, reia în gol pasa lui Dumitriu II. Pe teren nu există practic decit o singură echipă, care face ce vrea. Ionescu, în mare vervă de joc şi mai inspirat ca oricînd în driblingurile sale, este gata să „pună" balonul în poarta părăsită de Mîndru, iar Georgescu, în cîteva rinduri, şutează puternic de la distanţă, făcind să îngheţe inima portarului de la Progresul. Dar iată, în min. 34, şi cel de al treilea gol al feroviarilor, înscris de Ionescu la capătul unei acţiuni de adevărată demonstraţie. Ce a făcut în acest timp Progresul? mari al Rapidului, cu Progresul Nimic. Pur şi simplu nimic, dacă vrea să mi pomenim de cele 14 fturi (şi cu cele 13 din repriza a 127!) prin care a încercat să ma prească atacurile adverse. Este adrat însă că Progresul n-a fost ia Progresul ca formaţie (au lipsit doi jucători care aduc un marea la mijlocul terenului: Ştirbei şi tetiţă) şi de aceea, poate, nici ca In repriza a 11-a, cel puţin în cele 20 de minute, disproporţia de ţe nu mai este atît de flagrantă, tru că, pe de o parte, Rapid nu insistă atît de mult în fazele ei (ceva mai decişi, atît Codreanu , Ionescu puteau fructifica cele două ţiuni din min. 60), iar pe de altă, Progresul, prin Mateianu şi Stoici încearcă să-şi facă simţită prezi îni finalul reprizei, feroviarii consă din nou jocul după pofta imin înscriu în min. 72 şi 86, prin Ioni după faze de o frumuseţe rară. Rapidul merită toate felicitările tru jocul bun pe care ni l-am ieri. Nici urgil din jucătorii lui poate rămîne in afara obişnuitelor linieri ale cronicarului sportiv, mai mult decît ceilalţi s-au rem. Ionescu, Dumitriu II, Dinu și Noescu (acesta din urmă în prima priză). Cele mai bune aprecieri pentru traiul sigur şi competent al austral Ferdinand Marshall. Era cu fără cea mai mică greşeală. RAPID : Andrei — Greavu (La Lupescu, C. Dan, Macri — Dinu, Igescu — Năsturescu, Dumitriu Ionescu, Codreanu. PROGRESUL: Mîndru — Nel Ivănescu, Ioachim Popescu, Coflancu, D. Popescu Oaidă, Jianu, Stoicescu (Voinea), B (Stoicescu). Golul 2: dintr-o poziţie dificilă (in cădere) Ion Ionescu a reuşit totuşi trimită mingea în plasă. Foto: I. Roibu Înaintaşii de la steaua au străpuns „betonul armat AL APĂRĂRII DINAMOVISTE: 4-1 (1-0) (Urmare din pag. 1) Pircălab, Frăţilă, Haidu şi Ghergheli trimit şuturi slabe spre poartă, de cele mai multe ori de la distanţă. Alte acţiuni mai închegate sunt destrămate cu promptitudine de Jenei (foarte bun) şi Koszka. Înaintaşii dinamovişti nu reuşesc să ciştige un careul Stelei nici un duel aerian, fiindcă aici Dumitru Nicolae (la fel de bun ca şi vis-a-vis-ul său Nunweiller 111) stăpineşte întreg „spaţiul aerian“. Deosebit de spectaculoase sunt schimburile de mingi realizate de Pavlovici si Sorin Avram, care il pun in dificultate pe loan, iar pe partea cealaltă Creinicearul realizează la rîndul lui de unul singur (pentru că Popa răminea mereu in... urmă) cîteva curse aplaudate la scenă deschisă. Constantin (foarte bun ieri) şi-a adus aportul in toate fazele de finalizare şi mai neobosit ca oricînd venea şi in apropierea propriei porţi, ajutindu-şi apărarea. ...Cu toate eforturile depuse la începutul celei de a doua reprize şi susţinute de mijlocaşi, înaintaşii dinamovişti nu găsesc cale liberă spre poarta lui Suciu. Fotbaliștii celor două echipe oferă in această parte a meciului un joc disputat, suporterii aplaudînd atacurile rapide purtate de la o poartă la cealaltă, dezaprobind totodată jocul neregulamentar al unora dintre apărători (Ivan şi Popa). Un şut uluitor, expediat de la 30 de metri de Voinea In min. 56 avea să ne edifice asupra învingătorului din acest meci. La 2-0 Steaua după felul cum desfăşura jocul (prudent In apărare şi incisiv In acţiunile de atac), nu mai putea pierde. Golul 3 îl Înregistrăm in min. 60, cînd Pavlovici profită de o mare greşeală a apărării dinamoviste şi trimite imparabil peste Datcu ieşit din poartă, pentru ca tot el după 15 minute să-l deposedeze pe Popa de balon şi să înscrie pe lingă Datcu (Popă a greşit inadmisibil incercind să-l dribleze pe Pavlovici. Cînd o să se lecuiască de asemenea meteahnă?). De multă vreme n-a mai înregistrat tabela de marcaj de la „23 August d in min. 75 un rezultat de 4—0 în defavoarea campionilor ! Dinamoviştii luptă din răsputeri şi reduc scorul prin Frăţilă. Partida dintre cele două fruntaşe ale clasamentului nostru a satisfăcut prin numărul mare de goluri înscrise. Au cîştigat pe merit fotbaliştii clubului Steaua, care au dat dovadă de o mare voinţă de a învinge şi care au desfăşurat un joc mai gîndit la înaintare. Campionii ni s-au părut cam obosiţi. Arbitrul italian Giuseppe Adami a condus cu competenţă următoarele formații: STEAUA: Suciu — Georgescu, D. Nicolae, Koszka, Cojocaru — Jenei, Pavlovici— Sorin Avram, Constantin, FI. Voinea, Creiniceanui (din min. 63 Raksi). DINAMO: Datcu — Popa, Nunweiller III, Nunweiller IV, Ivan — Petru Emil, O. Popescu — Pîrcălab, Ghergheli (din min. 60 Țîrcovnicu), Frățilă, Haida steagul 1 BRAŞOV, 10 (prin telefon de U mitul nostru). Cu toate că nori ameninţători veneau dinspre Tîburii de amatori de fotbal din Braşo regiune şi-au dat întilnire dura , după amiază pe stadionul Trac din localitate pentru a asista la tida Steagul roşu—Ştiinţa Cluj. Li larmă nu numai că i-a ocolit pio Cuvintul arbitrilor După cuplajul de ieri de pe acul „23 August“, am solicitat pe arbitrilor internaţionali Ferdinand chali (Austria) şi Giuseppe Adamia), care au condus întîlnirile ( Progresul şi, respectiv, Steaua—şl FERDINAND MARSCHALL : „A văzut în cariera mea de arbitr joc atît de eficace şi spectaculos acesta desfăşurat de echipa Bucureşti în prima repriză şi în Iul reprizei secunde. Dacă toate ee ar practica un astfel de joc, fotbalul ar avea şi mai mulţi siluanţi. Mi-au plăcut în special Dur Ion Ionescu şi Năsturescu. La Sa voi povesti despre excelentul văzut în acest cuplaj. Mi-a plăcut tivitatea şi competenţa publiculuIUSEPPE ADAMI : „Partida Steaua şi Dinamo — un adevărat — s-a caracterizat printr-o luptă librată, la început, dar apoi Stea detaşat în mod evident, forma primul rînd o ECHIPA superioa, toate punctele de vedere. S-a tare însă nu brutal, ca în orice important. Victoria categorică a pei Steaua este pe deplin și Mi-au plăcut Constantin şi Kosz la Învingători şi Octavian Popes la învinşi.