Sportul Popular, mai 1964 (Anul 19, nr. 4437-4452)

1964-05-18 / nr. 4445

Miercuri la Kecskemet: meci între olimpicii români şi maghiari După cum am mai anunţat, miiercuri se desfăşoară în localiatea Kecskemet din R. P. Undară, întîlnirea internaţională de orica dintre reprezentativele olimpice ale R. P. Române şi R. P.Ungare Meciul constituie o bună verificare pentru olimpicii noştrin vederea jocului cu selecţionata olimpică a R. P. Bulgaria, programat la Sofia în ziua de 31 mai. Lotul fotbaliştilor noştri părăseşte Capitala pe calea aerului în cursul zilei de azi. Printre cei care joc deplasarea se numără Suciu, Nunweiler III, Ivan, Dan Coe, Koszka, Constantin, Ion Ionescu. ŞTIRI • F. C. Nürnberg, una dintre cele mai bune echipe de club din campionatul vest-german, va întreprinde un turneu in ţara noastră. Ea va susţine trei meciuri amicale — la 24 mai cu Petrolul (la Ploieşti), la 27 mai cu o selecţionată divizionară (la Bucureşti) şi la 30 mai cu ■arul (la Constanţa). Turneul echipeei F. C. Nürnberg înlocuieşte pe el al echipei .München 1860 care trebuia să aibă loc în aceeaşi peioadă • Echipa arădeană U.T.A. se va deplasa intre 20— 30 mai în U.R.S.S. •Unde va susţine trei partide: la 23 mai la Kalinin cu echipa de tineră a U.R.S.S., la 26 mai la Kiev cu Dinamo și la 30 mai la Leningrad cu Zenith. CLUJ 17 (prin telefon). Miza celor itratia puncte puse în joc atit de necesarepentru evadarea din zona periculoasă a clasamentului, a făcut ca întîlnirea să capete din plin un caracter fie luptă. Au fost cam rare fazele de fotbal imn. Minutul 2, aduce prima modificare a tablei fie marcaj : V. Alexandru îl deschide perfect în diagonală pe S.apo. cintrarea acestuia este stopată cF1 Tilc cu care trimite uşor spre Ghibanescu . Mureşan, aflat pe fază, intervine îri schimbă direcţia balonului, înscriind din apropiere. UnifAză o altă suită de pase şi în min. 5 tabela se modifică din nou : Szabó centrează, un apărător constănţean degajează spre... V. Alexandru, care venit ca un bolid, reia extrem de puternic, mingea ricoşînd din bara transversală in poartă : 2 0. Studenţii opresc insă „motoarele", mult prea devreme. Treptat, constănţenii ies la atac. Incursiunile înaintaşilor Farului fac multe zile grele apărătorilor clujeni. In min. 27 Moruianu scapă singur în careu si de la 6 m, avînd doar pe Moguţ în faţă, trage... afară, îl imită peste 2 minute Oiogu. Abia în ultimele 13 minute clujenii restabilesc echilibrul de forţe, dînd la rîndul lor emoţii lui Ghibânescu. Sulurile expediate de Adam şi Alexandru Vasile trec cu puţin pe lingă poartă, iar în man. 45 Szabó şi Adam se încurcă unul pe altul pe linia de 16 metri, singuri cu Ghibănescu în faţă. După pauză constănţenii atacă dezlănţuit timp de 10 minute şi obţin 4 lovituri de colţ. In această perioadă constănţenii ratează cea mai mare ocazie în min. 52 . Tufán — care alături de Szabó au fost cei mai buni de pe teren — îl deschide pe Bükössi aflat la 6 metri de poarta dar şutul acestuia este respins printr-un excepţional reflex de Moguţ. Clujenii îşi revin şi în urma unor acţiuni reuşesc să modifice scorul în min. 71 , deschis în adîncime, Szabó pătrunde în careu şi reia plasat pe lingă Ghibănescu. De subliniat că înainte, în min. 67, Ivansuc faultat în careu de Gref, beneficiază de o lovitură de la 11 m, pe care tot el o trage... în bară. La rîndul lor constănţenii se „revanşează” în min. 75, cînd Zamfir este atacat neregulamentar de Cimpeanu în careu. Lovitura de la 11 m este executata de Bikössi, care trimite pe... lîngă bară. Arbitrul M. Vasiliu (Ploieşti) a condus foarte bine. Ştiinţa Cluj : Mogut — Marcu, Georgescu, Grăjdeanu, Cimpeanu, V. Alexandru, Suciu — Ivansuc, Mureşan II, Adam, Szabó. Farul : Ghibănescu — Costin, Tîlvescu, Gref, Stancu — Neacşu, Moroianu — Zamfir, Tufan. Biikössi (min. 71 Buzea), Oiogu. v MOREA _ coresti reg. SCORUL ETAPEI Ştiinţa Cluj —Farul 3-0 (2-0) Steaua din nou învingătoare: 1-0 cu Petrolul în „vedeta“ cuplajului de pe stadionul Republicii, Steaua a obţinut simbătă cea de-a patra victorie consecutiva: militarii au întrecut la limită pe Petrolul Ploieşti, 1—0 ,(1-0), rezultat care răsplăteşte plusul de combativitate arătat de ei în această partidă şi superioritatea de ansamblu — mai evidentă în repriza secundă — cînd atacul bucureştean putea să-şi scutească suporterii de emoţii... Pentru că rezultatul de 1—0 stabilit în prima parte a jocului reprezenta un avantaj destul de „fragil“ şi pe care Petrolul — chiar dacă nu ataca prea periculos— se arăta, totuşi, destul de capabil să-l anuleze... Meciul nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor, mai ales că s-a desfăşurat Intr-un ritm lent, cu atit mai lent cu cit ne apropiam de sfîrşit şi cu cit ploaia continuă făcea terenul mai alunecos. Prima repriză a fost mai bună, Petrolul jucind de la egal la egal cu partenerul său de întrecere. In această parte a întîlnirii, ploieştenii au şi avut două mari ocazii de gol, prima ratată copilăreşte de Badea, chiar în minutul 2, iar cea de-a doua de Marin Marcel (min. 23), care a greşit preluarea la o minge excelent servită de Juhasz. Petroliştii fac un reuşit joc de combinaţii dar nu pot trece de apărarea adversă, mai ales că prezumtivele „puncte forte“ ale atacului lor, Dridea I şi Badea, pe care-i caută majoritatea baloanelor, lasă cel mai mult de dorit. Steaua joacă mai avintat, mai „ pe poartă“ şi după ce în min. 31 Constantin este deposedat de balon în ultima instanţă, într-o fază in care se lansase în careu, un minut mai tirziu asistăm la unicul gol al taxiului : apărarea ploieşteană se bilbnie, Hălmăgeanu trimite defectuos cu capul spre coxner, Sorin Avram ajunge însă batonul şi dintr-un unghi minim sutează puternic, pe jos , 10 0. Petrolul răspunde cu atacuri îndelung pregătite dar lipsite de „poanta finală“, în timp ce Steaua preferă acţiunile mai simple, pasele lungi, care-i vizează pe Sorin Avram şi pe Voinea. In afara unei lovituri libere de la 16 metri, executată de Dridea, care greşeşte cu puţin ţinta, nimic important pînă la sfîrşitul primelor 45 de minute. Repriza secundă — anostă, plină de lacune tehnico-tactice — se desfăşoară mai mult în avantajul teritorial al bucureştenilor. La aceasta contribuie şi faptul că Marin Marcel şi Juhász joacă— amîndoi — mai mult retras, ceea ce face să scadă şi mai simţitor forţa ofensivă a unui atac ia care — simbătă — doar Mocanu a manifestat o impetuozitate de remarcat. Minutul 49 ii oferă portarului ploieștean prilejul să culeagă îndelungate aplauze : la un „cap“ al lui Voinea, Ionescu respinge „in extremis“, deviind în corner o minge pe care toată lumea o vedea în plasă ! Pe măsură ce minutele se scurg, torţa de joc a petroliștilor scade. Steaua își creează ocazii bune de gol, ratate de Constantin (min. 61, cînd atacantul militar a reluat prin „foarfecă“ o centrare bună, dar mingea a trecut milimetric peste bară), Raksi (min. 79, şut pe jos respins de Ionescu... în bară) şi din nou Raksi (min. 83). In ultimele minute, oaspeţii mai au o „zvienire“ dar apărarea bucureşteană — care a făcut un meci bun — le risipeşte orice speranţă într-o egalare şi Steaua ciştigă la diferenţă minimă, dar meritat. Arbitrul Alexandru Toth — Oradea, a condus sub aşteptările noastre echipele : Steaua , SUCIU — Georgescu, JENEI, D. NICOLAE, Cojocaru — Koszka, PAVLOVICI (din min. 75 Raksi) — S. Avram, CONSTANTIN, Voinea, Moldoveanu. Petrolul : IONESCU — Pahonţu, Hălmăgeanu, ALECU, Florea — FRONEA, Marin Marcel — Badea, JUHASZ, Dridea I, MOCANU, RADU URZICEANU Atac bucureştean la poarta petroliştilor: Vronea respinge cu capul Foto I. Mihăică crişul a ms mmm un punct preţios (Liniare din pag. 1) n-au dezarmat nici o clipă. ba, dimpotrivă au atacat cu şi mai multă vigoare, de o manieră corespunzătoare actualului efectiv, cu 4 jucători pe linia de fund, cu Naghi şi Vlad (excelent coordonator) la mijlocul terenului, zonă in care a mai operat cu succes şi Danian. in faţă — ,,cavaleria uşoară" (Haos, Szakács III. Mănescu) derutantă, dar lipsită de forţă de pătrundere şi de şut. Pe linia ultimelor comportări, dinamoviştii au evoluat din nou sub posibilităţi. Au început biia, creiind in min. 4 o fază de gol. (oprită prin fault in careu), după care s-au complăcut in a fi dominaţi. Echipa a acţionat in general static, fără nerv, sperind să păstreze pină la sfîrşit infimul avantaj hiat prin transformarea loviturii de pedeapsă. Cînd s-au căzut egalaţi (in min. 61) campionii au încercat să forţeze victoria, insă fără succes. Atacat (intr-o altă formulă din cauza accidentarii lui Haida) n-a legat mai nimic şi singurul şut tras cu sete (Enefi în juin. 88) a iitilnit bara transversală. Dintre compartimente, apararea s-a situat cu ceva peste celelalte, dar trebuie spus că şi de astă dată Popa a abuzat de ţinerea mingii, de driblinguri care erau să... coste. In film „de scurt metraj" al jocului ar arăta astfel: la început au atacat orădenii. Apoi, imediat, liderul reuşeşte deschiderea scorului. Pircălab trimite precis la P. Emil, intercalat un atac, şi acesta, in poziţie bună de şut, este faultat de Pojoni. Arbitrul acordă lovitură de la 11 m, pe care Frăţilă o transformă: 1-0 pentru Dinamo. In continuare, oaspeţii preiau iniţiativa făctnd risipă de energie, tuitind pentru fiecare minge. Şuturile spre poartă sunt insă slabe sau nu-şi ating ţinta. În toată repriza dinamoviştii vor mai trage la poartă doar două şuturi (Frăţilă min. 20 şi Oct. Popescu min. 38) şi îşi pot crea o ocazie de gol (min. 35) pe care Ţircovnica o va risipi. Crişul continuă să atace şi după reluare şi din min. 61. Racoş ezită la o centrare pierzind o bună ocazie. 4 minute mai tirziu. Damian egalează, reluînd de aproape, sub bară, mingea trimisă de Szakacs III, la o lovitură liberă de pe stingă. După gol, oaspeţii se mai menţin un timp in atac, după care e rîndul gazdelor să domine. Pînă la sfîrşit mai notăm „bara" lui Eric II (in min. 88) şi un contraatac al Crişului la care Daten trebuie să intervie cu piciorul in afara careului, pentru a salva situaţia. Arbitrul Ioan Dobrin (Petroşerdi) a condus formaţiile: Dinamo: Daten — Popa, Nunweiller III, Nunweiller IV, Ivan — P. Emil, O. Popescu **, Pircălab, Ţircovnicu (min. 53 Ghergheli), Ene II, Frăţilă, Crişul I Duca — Georgescu, Solomon, Pojoni, Szakacs II r-e. Naghi (min. 85 Iacob), Vlad — Bacoş, Sza-' kacs III, Damian, Mănescu, GALAŢI 17 (prin telefon). ---- In partida de sîmbătă, „unsprezecele** locul fi-a dezamăgit din nou suporterii. In jocul cu Steagul roşu Braşov, terminat cu un scor alb, Siderurgistul s-a comportat sub aşteptări. Şi cum nici oaspeţii nu s-au prezentat mai bine a rezultat un meci anost, de slabă calitate. Partida a început în nota de dominare a gazdelor. In primele minute Siderurgistul beneficiază de o bună ocarzie, ratată însă de C. Matei care şutează peste bară. La un contraatac al braşovenilor, Selymest, din situaţie favorabilă, trage în portarul Nicoolescu. In continuare asistăm la o partidă de luptă dar fără faze de poartă prea numeroase. Reţinem doar şuturile lui C. Matei şi Banu care greşesc ţinta. După pauză gălăţenii beneficiază de avantajul viatului dar nu ştiu să-l folosească şi oaspeţii sunt cei care au mai muit iniţiativa, în ansamblu, evoluţia ambelor echipe decepţionează. Singurele note harte în această întîlnire se cuvin compartimentelor defensive ale celor două formaţii. liniile de atac au jucat slab şi în această privinţă dăm cifre edificatoare din tot meciul, Siderurgistul a şutat la poartă de zece ori (patru şuturi pre poartă) iar Steagul roşu de unsprezece ori (două şuturi pe poartă). Arbitrul A. Bentu-Bucureşti a condus bine formaţiile : Siderurgistul : Niculescu — Tomescu, Dragomir, Florescu, Voicu — Gheorghe, Gherghina — Banu, C. Matei (min. 75 Hulea), R. Matei, David. Steagul roşu : Adamache — Zaharia, Jenei, Naghi, Cimpoi— Sigheti (min. 45 Mesaroş), Seredai — Haşoti, Năftănăilă, Necula, Selymest. S. CONSTANTINESCU, coresp. Joc slab la Galaţi: Siderurgistul-Steagul roşu 0-0 Ştiinţa Timişoara TIMIŞOARA 17 (de la trimisul nostru). Derbiul bănăţean dintre Ştiinţa şi U.T.A. a fost urmărit de aproape 25.000 de spectatori. Meciul a fost interesant doar prin felul cum a evoluat scorul (2—0 pentru U.T.A. apoi 3—2 pentru Ştiinţa şi in final 3—3). După aspectul general al partidei şi în special pentru jocul din repriza secundă. Ştiinţa ar fi meritat victoria. Studenţii au dominat categoric în partea a doua a meciului, dar înaintaşii timişoreni s-au pierdut în faţa porţii, ratînd goluri gata făcute. Pe de altă parte, la orice contraatac declanşat de U.T.A. apărarea studenţilor (în Punte cu Ţurcan şi Răceleanu) s-a pripit, permiţind „dirijorului“ Ţiclea să găsească fisuri. U.T.A. şi-a organizat foarte bine jocul. In prima repriză, cînd fiu a adoptat o tactică defensivă, a controlat bine centrul terenului, lansînd atacuri eficace. Au remarcat în această perioadă tehnica textiliştilorşi schimbul frumos de pase. Ca urmare, ei au ajuns sa conducă cu 2-0 în numai 23 de minute. Ţirlea a deschis scorul în min. 9 în urma unui schimb de pase cu Tomeş (un „tin-doi“ cum scrie la carte) făcând „mat“ apărarea Ştiinţei. In min. 23, după un fault comis de Hirşova, Floruţ a executat o lovitură liberă cu boltă şi Tomeş a reluat balonul în plasă. La 20 0 pentru U.T.A. studenţii nu s-au pierdut ci, dimpo In derbiul bânăţean —U.T.A. 33 (2-2, trivă, au început să atace mai hotărî In min. 25 Atiţaru a tras de aproap şi mingea ştergînd bara a depăşit lin. de gol. Punctul marcat a dat aripi gazdelor care nu au întîrziat să egalez. In min. 30 după ce apărarea oaspeţii« a fost depăşită, Ion Vasile a ieşit inoportun din poartă şi Manolache a înscris nestingherit. Spre sfîrşitul reprzei Ion Vasile are cîteva Intervent splendide. O mare ocazie ratează Cc inîsar. După pauză asistăm la un asalt cortinim al echipei Ştiinţa, rămas mult vreme fără rezultat. In min. 75 insterete.’ a reluat cu capul o lovitură d colţ: 3—2 pentru Ştiinţa. In acela minut se produce şi egalarea . Se meşi centrează şi Tomeş reia din vo în poarta lui Popa. Arbitrul N. Mîhăilescu (Buc.) a prus formaţiile : Ştiinţa Timişoara : Popa — Hîrşov Mihăilă, Ţurcan, Răcelescu — Lefter, Surdan — Igna, Ciosescu, Manollehe, Miţaru. U.T.A. : Ion Vasile (din min. 78 Coman) — Pecican, Bacoş, Meţca Neamţu — Chivu. Comisar — Tomi Ţirlea, Floruţ, Selymesi, ION OCHSENFELD C.S.M.S. - In cinuta norilor care se îmbulzeai deasupra Copoului, un public numeros şi foarte entuziast, înarmat cu haine de ploaie şi umbrele, se afla sîmbătît prezent pe stadion cînd arbitrul a da semnalul de începere a meciului C.S.M.S. — Progresul. Şi spectatorii au avut de cîştigat de două ori : mai întîi prin aceea că ai aplaudat o victorie a formaţiei favorite ; în al doilea rîrvd pentru că aţi asistat la un joc cu multe faze spectaculoase, datorate în exclusivitate jucătorilor localnici, li eforturile la continue de a evita „zona periculoasă“ ieşenii au obţinut o victorie preţioasă (2—0), în dauna unei echipe, Progresul, aflată la cea de a şasea infringere consecutivă. Am dori să subliniem nu atît victoria (căci scorul e destul redus faţă de aspectul partidei) cît mai ales, modul inteligent în care ea a fost realizată. Echipa C.S.M.S. a jucat cu pase lungi, precise, la jucători cei mai demarcaţi. Atacurile au fos purtate mai ales pe extreme. Oaspeţii s-au preocupat aproape Rapid-Dina. (Urmare din pag. 1) nul greu, cu toată „miza*. Preocuparea pentru calitate, pentru sportivita, a stat pe primul plan. A învins Rapid pe merit, datorită, în primul mod, evidentei sale superiorităţi tehnice, care s-a adăugat sudura dintre compartiiuente. Ca și duminica trecută a văzut o linie de fund ermetică, bin plasată cu Lupescu și Dan Coe în formă, mijlocul terenului a fost bine controlat de Georgescu și Dian (în man verva de joc), in timp ce la înainta. Năsturescu, Dumitru! ÎI, Ion lor»?«w (in repriza doua) si Codreanu au p SERIA EST Moldova Iaşi — Textila Buhuşi 4—0 (1- Flamura roşie Tecuci — Rapid Mizil 2- (1-0) Rulmentul Bârlad — Laminorul Brăila 1- (1-0) Chimia Oneşti — Unirea Botoşani 3- (2-0) Petrolul Moieşti — Metalosport Gal 3—0 (1—0) Fructexport Focşani — Dinamo Sucea 1—0 (1-0) CLASAMENT Clasamentul a fost refăcut în urma imologarii rezultatului meciului dintre eupele Moldova Iaşi — Unirea Botoşani. F.I a dat cîştig de cauză, cu 3—0, Unirii Brani. ETAPA VIITOARE : Textila Buhuşi — mentul Birlad, Fructexport Focşani — I 1. Laminorul Brăila 20 12 4 4 47:17 2. FI. raşi* Tecuci 20 » S » 40:24 3. Dinamo Suceava 13 3 5 5 23:18 4. Chimia Oneşti 20 3 4 7 23:18 5. Textila Buhuşi 20 3 4 8 31:30 6. Moldova Iaşi 20 8 3 9 27:34 7. Rapid Mizil 19 9 1 9 24:32 3. Fructoxport Focşani 20 7 4 9 27:25 9. Unirea Botoşani 20 3 2 10 27:31 10. Rulmentul Bîrlad 20 6 5 9 26:51 11. Metalosport Gaia# 20 6 4 10 25:35 12. Petrolul Meinesi 20 6 3 11 26:35 IE