Sportul Popular, iunie 1964 (Anul 19, nr. 4453-4470)

1964-06-15 / nr. 4461

JÂFDTBA^J ! Ploaia torenţială pe care o străbateam cu greu ieri spre stadionul .23 1August“ ne luase orice speranță să mai vedem fotbal. Dreptunghiul de gazon ne-a apărut ca o... insulă in marea formată de pista de piersări. îiAsta numai la prima vedere, pentru că o dată sosiţi jucătorii, ne-am dat seama că terenul de joc era la rindu-i . fi... mare mai mică, dar cu destule ■ „insule" care să permită săritura minjgii şi ca atare, disputarea meciului. Lovitura de începere o au bucureştenii şi după primele clipe avem infaţa nu imaginea a două echipe defotbal, ci a două... corăbii, care se înfruntă. Fotbalişti, arbitri, minge, totul pluteşte, se afundă şi revine, alunecă iăşiii din urmă ,siaturi, sau spintecind, asemenea numelor, valuri ce ţimnesc in dreapta şi-n stingă. De o parte şi de alta se luptă din răsputeri, se consumă înzecit energiile. In timp ce mingea, ca şi „corăbierii“ p— care o controlează foarte greu — fac pozne peste pozne. Au aştgat dinamoviştii, datorită unui plus evident de dăruire şi unuijoc adaptat terenului şi bine organizat, pe aripi, mai ales pe partea lui Pircălab, deosebit de adie in acest joc. Dar ceea ce le-a adus victoria a fost faptul că... archebuzele de pe corabia lor au funcţionat din plin, au tras puternic şi cu adresă. In timp ce oaspeţii, cu pulberea umezită de ploaie, n-au tras mai deloc, sau au tras foarte slab şi cu înttrziere. In locul şuturilor prompte, din orice poziţie şi de la orice distanţă (mingea era greu de controlat) înaintaşii arădeni, cu tot concursul apărării dinamoviste — slabă ieri, mai ales in prima repriză — s-au întrecut in a indici treburile, căutind la nesfirşit să intre cu balonul in poartă. lată, deci, explicaţia acestui GS0 cu care liderul şi-a consolidat nu numai punctele in clasament ci şi golaverajul. Primele opt minute aparţin dinamoviştilor, care anunţă deschiderea scorului prin Frăţilă (bară, in min. 2), Nunweiller IV (şut oprit de... apă. In min. 5), tiaida (min. 7 şi 8). Curind insă cei de la UT.A. încep să preseze, minute in şir, şi cind presau mai evident, un contraatac aduce mingea la Pircălab, care centrează in careul mic. Dintr-o învălmăşeală, vedem un om care se răstoarnă, face foarfecă pe spate şi mingea lişneşte in plasă. Recunoaştem după îmbrăţişări pe O. Popescu: 10. Tn min. 27 Selimeşi ii „pune“ splendid o minge lui Ţîrlea, la numai 2 metri de linia porţii lui Datcu. apărarea gazdă e „mat“, dar Ţirlea infuzie, apoi trage (o adevărată performanţă) afară. Presiune la poarta lui Dinamo şi in min. 30, dar la un nou contraatac, apărarea U.T.A.-ei respinge pină la P. Emil, care şutează sec de la distanţă şi înscrie: 20. Mijlocaşii şi parte din înaintarea bucureşteană vin să întărească apărarea, la centru răminind Pircălab, Enei şi uneori Haidu. Czako ratează o mare ocazie in min. 34, trăgind slab din apropiere o minge interceptată de la Ştefan, care trimisese la... portar. In min. 40 Popescu ridică scorul la 3—0, dintr-o centrare a lui Pircălab. In continuare dinamoviştii pun definitiv stăpinire pe joc, luptind pentru fiecare minge şi organizindu-şi mai bine jocul. Interesant de notat că niciuna din echipe nu se lasă impresionată de scor și luptă ca la 0—01 Notăm in repriza a doua o nouă ocazie a U.T.A.-ei. In min. 50, cind trei înaintași arădeni se încurcă reciproc in careul mic, pentru ca apoi, conform... regulei, Ene II să înscrie pe contraatac cel de al 4-lea gol. Peste un minut, Ene 11 serecompensează", servindu-i lui Pircălab o minge. Acesta driblează toată apărarea, inclusiv pe portarul Vasile (total neinspirat ieri) şi înscrie: 5—0. Tot el pecetluieşte peste 3 minute scorul final, la capătul unei acţiuni personale: 6—0. Arădenii contraatacă în minutele 65, 75 şi 85 dar nu trag la poartă, deşi au situaţii foarte favorabile, deoarece Tomeş se mişcă şi se decide, greu, ca şi Chiou şi Ţîrlea, de altfel. O minge respinsă de bară vine la Tomeş, singur la 2 m, dar acesta infuzie pentru a nu ştiu cita oară şi pierde a nu ştiu cita ocazie. S-au evidenţiat in mod deosebit de la Dinamo — Pircălab şi Ene II. Fraţii Nunweiller şi Ştefan au jucat bine in repriza a doua. De la U.T.A. am notat pe Selimeşi, Comisar, Metcaş şi Pecican. Arbitrul C. Geană-Braşov a condus cu scăpări. Am avut impresia că n-a sancţionat două henţuri comise aproape simultan de Popa şi Nunweiller III, in mini. 30. DINAMO BUCUREŞTI: Datcu — Popa, Nunweiller 111, Nunweiller IV, Ştefan — P. Emil, C. Popescu — Pircălab, Ene II, Frăţilă, Vlaidu. U.T.A.: Vasile — Bacoş, Capaş, Metcaş, Neamţu (Pecican, din min. 55) — Comisar, Chivu, — Czako, Tomeş, Ţîrlea, Selimeşi. MIRCEA COSTEA Ploaie cu găleata şi cu... goluri! Dinamo Bucureşti- S.A. (3-0) e ORADEA 14 (prin telefon de la trimisul nostru). O surpriză la fel de mare ca aceea înregistrată astătoamnă la Constanţa, s-a petrecut an la Oradea . Farul a cîştigat cu 1-0, luindu-şi revanşa exact cu scorul la care a pierdut atunci. Oradenii au intrat pe teren prea siguri de victorie. Impresia ne-a fost întărită de o fază petrecută chiar în primul minut cînd, în aplauzele spectatorilor, micul Socac 111 a reluat foarte puternic şi spectaculos din voie o minge centrată de Bakoş şi pe care Ghibăltencu a respins-o cu greu îa corner. Fotbaliştii oradeni se... amuză in continuare şi irosesc ocazii după ocazii şi cornere după cornere. Nici Farul nu iese de la „cutie“. Cel care expediază primul şut periculos la poarta lui Duca este mijlocaşul Neacşu (min. 17). Jocul este interesant doar prin... contabilizarea numeroaselor ocazii ratate de Crişul. Astfel se încheie prima repriză în cea de a doua. Crişul porneştedin nou în iureş şi 15 minute apărătorii Farului, în frunte cu Ghibănescu şi terminind cu Bukoşi, muncesc din răsputeri şi fac tot ce este posibil pentru a împiedica intrarea mingii în poartă. Titvescu degajează cu capul an şut al lui Iacob (min. 48) ; de la Em Damian trage un Ghibănescu (min. 49) ; Sacaci III, din poziţie favorabilă, futează peste bară (min. 50) ! 11 imită Bakoş (min. 52), Pojoni (min. 55). Iar Solomon (min. 58) ii „solicită" pe Gihibănescu. Dar randamentul înaintaşilor orădeni scade. A fost o cădere, credem, mai mult de ordin moral. 1b minid 72 Zamfir înscrie golul victoriei constanţene . Ia un contraatac îoi culege singur balonul de la mijlocul terenului, sprintează printre toţi apărătorii Grişului şi ajuns singur la faţa lui Duca, trimite mingea în plasă, pe lingă portarul orădean. Oaspeţii sînt mai mult în atac, dar spre sfirşitul meciului (min. 88) orădenii mai au o zvîcnire: Pojoni, Socaci 11 (venit în atac) şi Damian trag pe rînd în minge, la aceeaşi fază, dar fără rezultat. ...Aşa se întimplă cînd II priveşti pe adversari prea de sus. Arbitrul A. Bentu (Bucureşti) a condus bine echipele: CRIŞUL: Duca — A. Georgescu, Solomon, Pojoni, Sacaci II — Damian, Vlad — Bakoş, Sacaci III, Iacob (E. Naghi, min. 75), Mănescu. FARUL : Ghibănescu — Costin, Tîlvescu, Gref, Stancu — Neacşu, Zamfir — Moroianu, Tufan, Bukosi, Ologan (Manea, min. 75). M. TUDORAN Constanţenii s-au revanşat Crişul-Farul 0-1 (0-0) . Este adevărat că ploaia, care-şi face de la un timp apariţia pe străzile Bucureştiului cu o punctualitate... ecuatorială, a încetat în momentul când fotbaliştii de la Steaua şi Ştiinţa Cluj ieşeau de la cabine, dar aceasta a însemnat o... concesie făcută doar spectatorilor. Jucătorii s-au bucurat prea puţin de ea, după ce mai bine de trei ore plouase mărunt, stăruitor, îmbibină terenul cu apă şi făcîndu-1 alunecos ca un patinoar. In asemenea condiţiuni, partida s-a transformat, de tagt, int -un meci în... trei, în care terenul era adversarul cel mai periculos. Steaua, cu înaintarea ei sprintenă, în care Rak şi a preluat rolul de dispecer, al lui Constantin, a cîştigat acest neaşteptat „triunghiular", după un joc care în repriza a doua a avut multe faze spectaculoase. Bucureştenii s-au mişcat mult mai bine pe teren, au acţionat mai variat în atac, s-au dovedit mai iscusiţi în driblinguri (Greiniceanu) şi în pătrunderi (Pavlovici şi Voinea). Toate acestea, sprijinite pe o fermă voinţă de luptă — de ce n-au avut-o şi în meciul cu Farul ? — au făcut ca un meci egal teritorial să se încheie cu o victorie categorică şi pe deplin meritată a fotbaliştilor de la Steaua. Acomodarea cu terenul s-a făcut greu, astfel că pripia repriză a Mituirii a trecut aproape neobservată, excepţie făcând bineînţeles cele două faze care au adus golurile echipei Steaua. Prima s-a produs după nici 5 minute de joc, a centrat puternic Creiniceanu, pe jos, şi aripa cealaltă, Sorin Avram, a reluat în gol. Fază clasică de fotbal, în care apărarea aproape nu mai are ce face. Nu acelaşi lucru se poate spune însă la golul al doilea, înscris în min. 37. Apărarea studenţilor (Moguţ mai ales), a ezitat la o minge trimisă pe sus de Voinea, iar Pavlovici, care a urmărit faza, a ţîşnit şi a marcat cu capul. Repriza a II-a a început sub semnul ofensivei clujene, dar Suci a oprit în min. 51 o minge (trăsese Bretan, cu capul) ce părea că se va strecura sub bară. Portarul echipei Steaua a avut în cursul meciului şi alte câteva intervenţii care au cântărit mult în balanţa partidei. O singură dată el a trebuit să se dea bătut, în min. 65, dar pentru un stadion întreg (mai puţin arbitrul Anton Galambos) a fost evident că Szabó se afla cu MINIMUM 2 METRI in spatele ultimului jucător de câmp în momentul când i-a trimis mingea cu care a pornit singur-singurei spre poartă. Acest „gol“ îi pune în mişcare pe dlujeni, dar Steaua răspunde prin acţiuni pe partea stingă, unde Crehnceanu face adevărate „slalomuri“ printre apărătorii Ştiinţei. In min. 72, aceştia nu-l mai pot opri decît printr-un fault, ceea ce înseamnă al treilea gol al echipei Steaua (Pavlovici a transformat lovitura de la 11 metri) şi risipirea ultimelor incertitudini în privinţa rezultatului final. Cu trei minute înainte de sfîrşit, Voinea — care primise o „minge" ideală de la Bakşi — avea să înscrie şi al patrulea goL Ce se poate spune despre arbitrajul lui Anton Galamboş (Baia Mare)? Despre golul acordat Ştiinţei am vorbit. Mai trebuie spus că, după aceea, în compensaţie probabil, a trecut cu vederea un fault în careu comis de bucureşteni, penatizabil mai degrabă decit henţul involuntar al lui Georgescu din min. 57. Şi, fără doar şi poate, că penalti-ul (tras afară de Gripeanu) trebuia repetat, fiindcă Suciu a „mişcat" înainte ca lovitura să fie executată Asta, ca să nu ne mai referim la faulturile şi la obstrucţiile nefluierate sau sancţionate pe dos, la legea avantajului- ignorată ca un lucru fără însemnătate etc., etc. STEAUA: SUCIU - Georgescu, Petescu, D. NICULAE, Cojocaru —• PAVLOVICI, KOSZKA (Negrea) — Sorin Avram, VOINEA, BAKSI, CREINICEANU. ŞTIINŢA CLUJ: Moguţ — Maren, Neşu, GRAJDEANU, Gripeanu — Al. Vasile SUCIU — Ivansiuc (Toma), BRETAN, Adam, Szabó. JACK BERARIU . Joc bun, victorie meritată. STEAUA - ŞTIINŢA CLUJ 4-1 (2-0) Moguţ salvează o siluație adică Miză mare, un gol anulat C. S. M. S. Iaşi - Ştiinţa Timişoara 3-0 (1-0) IAŞI 14 (prin telefon de la trimisul nostru). „După ploaie şi furtună vine vreme bună", spune o zicală populară. Şi aici, la Iaşi, după zile de ploi neîntrerupte, sîmbătă după-amiază, plafonul gros de nori s-a spart şi a apărut cerul senin. A doua zi, peste 20 000 de spectatori au aplaudat intrarea pe teren a următoarelor echipe : C.S.M.S. Iaşi: Constantinescu—Popescu, Motoc, Deleanu, Humă (din min. 16 Daniiel), Vornicu, Matei, Pop, Ştefănescu, Voica, Milea. Ştiinţa Timişoara: Curcan— Botescu, Lereter, Hirsova (din min. 53 Bidlan), Mihăilă, Răcelescu, Igna, R. Lazăr, Manolache, Surdan, Miţaru. Conducătorul meciului : arbitrul bulgar Bogdan Perev. Jocul a început într-o tensiune nervoasă deosebită, ca urmare a mizei mari, a faptului că se decidea în ultimă instanţă echipa care va rămîne în A. Din această cauză cele două formaţii au practicat, în general, un fotbal de factură tehnică modestă, în care acţiunile (in special cele ale timişorenilor) au vădit multă dezorientare. Pină în min. 36, asistăm la o „învîrtită“ pe la mijlocul terenului, punctată de numeroase faulturi de ambele părţi. In min. 37 lucrurile se limpezesc în parte. Se execută cel de al doilea corner al C.S.M.S.-ului şi mingea ajunge la Matei, care centrează lui Milea. Dintr-o întoarcere de 180 de grade, acesta (de la circa 4 m), şutează puternic în poartă: 1-0 pentru C.S.M.S. In acest moment se produce o înviorare în sinul echipei ieșene, care se scutură de tracul ce o stăpînea și joacă mai aproape de valoarea ei. Ieșenii completează dominarea lor teritorială cu o serie de atacuri la poarta lui Curcan, în care se remarcă „pistonul“ Matei Milea. Repriza se termină în nota de dominare a gazdelor. Repriza a doua începe în iureş, cu contraatacuri rapide de o parte şi de alta. Timişorenii au prilejul să înscrie în min. 51 prin Miţaru, care este oprit insă la timp de blocajul perfect al portarului Constantineseu. Gazdele răspund prompţi dar în min. 61, Milea şi Pop se împiedică în faţa poeţii lui Curcan, ratînd o bună ocazie de a majora scorul. Fotbaliştii de la C.S.M.S. pun stăpinire pe joc, acţionează mai clar, în special pe partea lui Matei, ce mai bun jucător de pe teren. Superioritatea tot mai evidentă a echipei gazdă este atestată de cel de al doilea gol, înscris de Milea în min. 67, după o combinaţie splendidă cu Matei. Profitînd de o mică relaxare survenită în tabăra ieşeană, oaspeţii pun în cursă pe Răcelescu (min. 70), care, din cauza unei bijbnieli nu reuşeşte să reducă din handicap. O altă ocazie o au oaspeţii în min.SO, cind mingea se plimbă prin faţa porţii goale, în timp ce timişorenii priveau la ea parcă... hipnotizaţi. Dirijaţi cu multă fineţe de Pop, înaintaşii de la C.S.M.S. încep să acţioneze in finalul partidei pe un front larg, cu deschideri pe extreme şi schimbări de direcţie. Rezultatul : destrămarea apărării oaspe, de fapt punctul nevralgic al formaţiei din timişoara. O frumoasă acţiune în min. 84: Ştefănescu descinde în adincime (şi impecabil) pe Matei, acesta schimbă direcţia balonului, care ajunge la Deleanuvenit în atac. Fundaşul ieşean prveşte prin dribling apărarea timişor şi pune balonul pe „tavă“ lui Voie,care înscrie nestingherit: 30 0 pentru C.S.M.S. Eforturile oaspeţilor de a stivili atacurile incisive ale gazdelor ramm fără rezultat. In min.87 Pop, foarte atent, stopează balonul, îl înţeapă parcă cu virful bocancului şi-l trimite fulgerător în plasă. De neînţeles, arbitrul a anulat acest gol perfect valabil. Fluierul final consfinţeşte superioritatea evidentă a echipei locale, care a câştigat nu fără emoţii, dar pe deplin meritat. VASILE GRADINARU PROGRESUL IN... P BRAȘOV 14 (prin telefon de la trimisul nostru). — Intîlnirea Steagul roşu—Progresul a avut două aspecte complet diferite. Am asistat la o primă repriză în care s-a jucat foarte frumos, spectaculos, cu multe șuturi la poartă de-o parte și de cealalta. Ii această parte a jocului ambele formaţii au avut ocazii clare de a înscrie, dar le-au ratat. Mateianu, Iancu, Joachim Popescu, Năftănăilă, Selimeşi, Seredai, s-au aflat de multe ori în poziţii favorabile. .. In repriza a doua jocul are un alt aspect: Progresul se retrage în apărare cu cite 7—8 jucători. Steagul roşu începe să domine din ce în ce mai insistent, interceptează multe mingi respinse, dar nu poate pătrunde decisiv din careul oaspeţilor. Progresul se apără cu străşnicie, făcînd faţă cu destulă greutate atacurilor adverse. Se poate spune că, în aceste momente, Caricaş şi Ştirbei au fost stilpii apărării. Deşi a dominat cel puţin 35 de minii- Joc frumos . Dinamo Piteşti-F PITEŞTI 14 (pirat telefon de« îrlmul nostru). Se poate spune pe drept cuvînt că im oraşul de pe Argeş s-a consumat osul dintre derbiurile mijlocului clasamentului. Cele doua puncte, extrem de preţioase la ora actuala, au dat loc la o dispută dîrză pentru care fotbaliştii ambelor formaţii au luptat cu ardoare* Situaţia a fost incertă In repriză mntdl. Echipele s-au angrenat într-un joc de uzură, In care apărările s-au remarcat. Miza partidei pusese stăpinire pe jucători şi rareori s-au putut desluşi acţiuni spectaculoase. Asistam la o serie de pase greşite, preluări defectuoase, o sumedenie de faulturi voluntare şi... involuntare, care spre sfirşitul reprizei se soldează cu accidentarea lui Dumitraşcu (Petrolul). In această parte a meciului merită a fi reţinută doarbara din min. 11 a lui Dinuţă (un junior talentat, care a debutat la Petrolul), cîteva şuturi de la distanţă trimise de petrolişti, şi aparate cu succes de Matache, o ocazie a lui Dobrin (min. 31) şi una a lui C. Ionescu (min. 41). In general, în primele 45 de minute s-a jucat confuz, încîlcit. Aspectul jocului se schimbă total în repriza secundă. Dinamoviştii joacă mai hotârîţi, iniţiază atacuri după atacuri, care pun din ce în ce mai mult în pericol poarta lui Ionescu. Acestor dâzlânţuiri de forţe piteştene le face faţa cu succes Halmâgeanu şi Marin Marcepînd în min. 57.