Sportul Popular, iunie 1964 (Anul 19, nr. 4453-4470)

1964-06-20 / nr. 4464

Steaua a întrecut li TA la scor: î-0 (3-0) După meciurile de duminică şi joi, prilej formaţia şi forma jucătorilor textiliştii din Arad au părăsit Capi pentru partida de duminică cu Prolala cu destinaţia Cluj, cu geamana , Ce,e 7 ,Bri au fost :n9Crise ude pline de... goluri , o primire de la Dinamo şi 7 de la Steaua. Firesc, ›››= Pavlovici (2), Voinea (2), Petrscu, după această penibilă evoluţie se pune Raksi şi Bacoş (autogol). întrebarea : cîte vor mai încasa pînă acasă ? Căci văzîndu-i cum au jucat, cum şi-au apărat culorile, cum s-ara orientat în teren, cu greu poţi concepe că jucătorii arădeni sunt capabili de un reviriment duminică în faţa Ştiinţei Cluj. La prima vedere s-ar părea că aceasta este o chestiune care priveşte direct conducerea asociaţiei, pe antrenorii şi jucătorii formaţiei din orad. Dar nu este aşa. U.T.A. joacă în categoria A, iar calitatea — sub orice critică — a fotbalului pe care îl practică la această oră, nu poate fi trecută cu vederea, ci impune luarea unor măsuri grabnice... Cei peste 20.000 de spectatori, prezenţi la „restanţa*4 de pe stadionul Republicii, au vizionat o întrecere desfăşurată sub semnul unei covîrşitoare superiorităţi a fotbaliştilor bucureşteni, care au făcut tot ce au vrut cu mingea şi... adversarul. Ei au răsplătit cu aplauze combinaţiile reuşite ale jucătorilor de la Steaua care, fără eforturi, i-au depăşit pe arădeni la toate capitolele. Evoluţia scorului a fost şi ea la discreţia lui Pavlovici şi Voinea , aflaţi în cursă pentru ocuparea primului loc în clasamentul golgeterilor. A mai ieşit în relief forma bună a lui Raksi, driblingurile pline de savoare ale lui Creiniceanu, ca şi impetuozitatea lui Sorin Avram. Apărarea bucureşteană n-a avut probleme de rezolvat. Pe scurt, Steaua a făcut un joc reuşit, verificîndu-şi cu acest Arbitraj Petre Sutir (Mediaş) a condus bine formaţiile : STEAUA : Suciu — Georgescu, Petescu, D. Niculae, Cojocaru — Pavlovici, Koszka — S. Avram, Voinea, Hulsi, Creiniceanu. A U.T.A. : Coman — Racoş, Capaş, Meţcaş, Pecican — Comisar, Chivu — Tomeş, Ţirlea, Floruţ, Solimeşi.  e. J* — Fără cuvinte... ! (desen de Mircea Ivănescu-Bucureşti) Ştiaţi că... ...pe stadionul 1 Mai din Vişeul de Sus a avut loc primul meci de fotbal în nocturnă ? S-au întîlnit echipele Bradul Vişeu (din campionatul regional) şi Minerul Baia Sprie (cat. C). Scor final: 2-0 pentru Minerul. (I. Mocanu-coresp). ... a luat sfirşit campionatul orăşenesc de fotbal la Oneşti ? A cîştigat echipa Cauciucul care din cele 16 meciuri jucate a obţinut victoria în 14 şi a făcut două meciuri nule, înscriind 101 goluri şi primind doar 12. (A. Aromînesei-coresp.). ...deşi meciul de juniori Crişul Oradea — Steaua roşie Salonta nu s-a disputat din cauza neprezentării echipei oaspe, totuși cei peste 300 de spectatori au plătit prețul biletului de intrare pentru a asista la meci ? Ar fi fost mult mai bine dacă organizatorii — clubul sportiv Grisul — nu ar fi pus în vînzare biletele pînă cînd n-ar fi fost siguri că le vor veni musafirii ! (I. Boitos-coresp.). ...în comuna Oprişor, raionul Vinju Mare, există în campionatul raional o echipă (Voinţa) a cărei medie de virstă este de 19 ani ? Dar, nu acesta-i atil-ul principal al echipei. După cum ne informează preşedintele asociaţiei sportive Voinţa Oprişor, tov. Lulea Cfin, echipa este bine pregătită şi foarte disciplinată, calităţi care au adus-o printre primele echipe din raion. ...cei doi fraţi Valentin şi Alecu Milea din echipa de juniori FI. roşie Tecuci s-au bătut între ei in timpul meciului cu Chimica Oneşti, pentru că unul din ei (Alecu) a ratat un gol ? Rezultatul : amîndoi fraţii au fost eliminaţi de pe teren de către arbitrul V. Lupu. (..VI. Andronescu-coresp.). Miercuri 24 iunie: patru jocuri restanţa in categoria A Au fost reprogramate jocurile restanţă din etapa a IV-a a returului. Ele se vor desfăşura miercuri 24 iunie, după următorul program : Bucureşti: Rapid — Steagul roşu şi Progresul — Petrolul ; Reşiţa : Ştiinţa Timişoara — Steaua ; Iaşi: C.S.M.S. — Dinamo București. „Românii au cîştigat pe merţt. După jocul selecţionata categoriei A — echipa olimpică a R.S.F. Iugoslavia ? Aşadar, şi cel de al doilea meci susţinut în faţa echipei olimpice a R.S.F. Iugoslavia s-a încheiat cu victoria fotbaliştilor noştri. Scorul — la fel ca la Bucureşti: 2—1. Este o victorie de prestigiu, obţinută în deplasare, în faţa unei echipe valoroase. Cu excepţia jucătorilor Radovici şi Miladinovici, reţinuţi în echipa lor de club pentru turneul ce-l întreprinde în aceste zile, şi a lui Zambata (în examene), iugoslavii au prezentat în meciul cu selecţionata categoriei A cei mai buni jucători vizaţi pentru turneul de la Tokio. Şase dintre ei (Kurkovici, Vujovici, Belin, Kop, Naumovici şi Samardzkci) au jucat şi in meciul din toamnă de la Bucureşti. Ba mai mult, cu acest prilej gazdele au verificat şi cîţiva jucători remarcaţi în ultimele jocuri, cum sînt mijlocaşul Rasovici şi înaintaşul Takacs. Iugoslavii au ţinut mult să obţină victoria, să-şi ia revanşa. De fapt, aceasta era şi atmosfera dinaintea meciului. Tinerii noştri fotbalişti au avut o misiune dificilă cu atît mai mult cu cît formaţia noastră avea în componenţa ei mulţi debutanţi într-o partidă de un asemenea nivel (Lupescu, Grăjdeanu, Dinu, Andrei etc.). Lipsă de experienţă a fost suplinită însă de o putere de luptă exemplară. Referindu-ne la desfăşurarea jocului, la evoluţia echipei noastre, trebuie să spunem că in primele 20 de minute fundaşii de margine, Lupescu şi Greavu, au fost nesiguri in intervenţii, au dat unele pase greşite, s-au plasat deseori defectuos în jocul la intercepţie. I-au dublat însă de fiecare dată cu succes C. Dan şi Grăjdeanu şi astfel s-a reuşit să se depăşească momentele grele de la începutul partidei, cînd gazdele au atacat permanent, mai ales pe partea lui Samardzici, o mare speranţă a iugoslavilor. In repriza a doua, cu excepţia ezitării, cînd s-a lăsat surprinsă de „ţişnirea“ lui Takacs, apărarea a jucat decis, astfel că atacurile iugoslave s-au oprit întotdeauna la marginea careului de 16 metri, gazdele nereuşind să tragă la poartă în această repriză decit de două ori. în prima parte a meciului atacul nostru a acţionat mai mult pe partea stingă, unde Ionescu s-a descurcat mai bine. în schimb, Dumitriu II nu a reuşit să demonstreze pe deplin posibilităţile sale reale. A fost foarte timorat, a jucat crispat şi fantezia sa a dat mai puţine roade decit neobişnuise în meciurile din campionat. Aşa stînd lucrurile, Dinu a fost nevoit să acţioneze pe un spaţiu mare şi s-a resimţit de pe urma eforturilor depuse, ne mai evoluînd la valoarea sa. Schimbarea lui cu Octavian Popescu a fost binevenită Popescu şi Georgescu au fost adevărate pistoane, care s-au făcut simţite mai ales în atac. Georgescu, de altfel, a fost cel mai periculos şuter în acest joc. După pauză, echipa noastră s-a impus cu autoritate. Puterea de luptă şi omogenitatea echipei, mult superioare formaţiei iugoslave, au fost completate cu un joc tehnic, desfăşurat intr-un ritm rapid, cu acţiuni purtate in viteză, mai ales pe partea lui Năsturescu. Meritul fotbaliştilor noştri este cu atît mai mare cu cît ei au jucat în „nocturnă“ fiind prima lor evoluţie în acest sezon la lumina reflectoarelor. Alcătuirea formaţiei pe scheletul echipei Rapid s-a dovedit deosebit de inspirată. Omogenitatea selecţionatei, conlucrarea bună dintre jucători, realizarea unui joc colectiv au fost atuurile cu care i-am depăşit pe iugoslavi. Acestea au fost de altfel evidenţiate şi de specialiştii iugoslavi, ca şi de ziarele din Belgrad, din care am spicuit cîteva impresii. LUBOMIR LOVRICI, preşedintele comisiei de selecţie: „Echipa română a demonstrat o valoare ridicată. Are jucători foarte rapizi şi cu o tehnică bună. Toţi s-au mişcat bine în teren, au efectuat schimburi rapide de locuri. Echipa este foarte tînără şi lipsa de experienţă a ieşit în evidenţă in prima repriză. Cu cîteva îmbunătăţiri, această formaţie este mai bună decît echipa olimpică a Bulgariei, pe care am învins-o de două ori. Cît priveşte formaţia noastră ea a fost nomogenă. Romînii au cîştigat pe merit“. ZIARUL „BORBA“ BELGRAD: „Medalia de aur se întunecă peste titlul cronicii jxxum.Speranţele noastre olimpice au fost învinse chiar la Belgrad cu scorul de 2-1. Rezidiatul este cu totul meritos. Românii au fost mai iuţi, au dovedit că au mai mult clan. Oaspeţii au dorit să învingă şi au luptat pentru victoria pe care au reuşit s-o cucerească în final. „SPORT" BELGRAD: „Fotbaliştii noştri au jucat bine numai la începutul meciului. Apoi au slăbit jocul şi oaspeţii au luat iniţiativa pe care nu au mai cedat-o şi au cîştigat pe merit. Romînii sunt foarte rapizi şi in acest meci au reuşit să aplice corect sistemul cu patru fundaşi. După comportarea avută in această partidă fotbaliştii romini au demonstrat că vor juca un rol hotăritor in turneul olimpic de la Tokio". In acelaşi ziar este redată şi declaraţia lui HUGO RUSEVLJANIN, membru al comisiei de selecţie. „Fotbaliştii romini au impresionat prin rapiditate şi printr-un spirit de luptă exemplar. Cele două acţiuni reuşite le-au adus o victorie pe deplin meritată“. CONSTANTIN ALEXE SINCERITATE Fără îndoiala că mulţi dintre suporterii echipei Progresul Bucureşti se întreabă de ce in ultima vreme nu mai apare în formaţie fundaşul de margine Liviu Colceriu ? Am căutat răspunsul chiar la sursa cea mai autorizată , la Colceriu. ..Cum să vă spun, mi-a răspuns Colceriu, pentru această dispariţie sunt vinovat, în primul rînd, eu. Să mă explic: cu mine s-a întîmplat ceea ce se petrece, din păcate, şi cu alţi tineri care sunt promovaţi în categoria A. La început, nu pierdeam nici o clipă din orele prevăzute pentru antrenament, duceam o viaţă sportivă după toate regulile, munceam mult în teren şi, de ce nu aş mărturisi-o, suplineam unele lipsuri tehnice prin devotament faţă de cauza echipei. Apoi, unele succese, umflate la maximum de ,,admiratorii casei", au făcut ca, aşa cum citeam deunăzi într-o carte, să văd numai strălucirea şi să nu mai simt „fumul şi tăciunii“. Flacăra iubirii pentru fotbal a început să pălească, iar ceasurile de antrenament să devină lungi şi plictisitoare. Bineînţeles toate acestea s-au repercutat în joc. Eu şi „admiratorii“ am considerat criticile juste ale conducerii tehnice ale echipei ca pe nişte şicane... izvorîte din invidie pentru... „valoarea" mea. Am fost, firesc, înlocuit din formaţie şi acum trebuie s-o iau de la început. Dar, cum se spune, orice rău este spre bine. M-am trezit . Doresc să mai precizez un lucru : să nu luaţi această mărturisire ca un fel de pocăinţă falsă. De loc ! Sunt nişte concluzii la care am ajuns privind de pe marginea terenului, nişte adevăruri simple dar greu de aflat cînd ai capul plin de fumuri...“ Comentariile sínt de prisos. 11 Cupe şi clasamentele lor... S-a consumat o nouă etapă în campionatul categoriei A. Rezultatele înregistrate au adus unele modificări în clasamentele cupelor oferite de o serie de ziare şi reviste din Capitală. In rîndurile ce urmează publicăm situaţia la zi în aceste cupe. „CUPA SPORTUL POPULAR* (oferită echipei cu cea mai valoroasă comportare) : 1. Rapid, 2. Dinamo Buc., 3. Steaua. „CUPA SCÎNTEIA TINERETULUI” (echipei cu cei mai mulţi jucători promovaţi în categoria A) : 1—2—3. U.T.A., Crişul şi C.S.M.S Iaşi. „CUPA RADIOTELEVIZIUNII* (antrenorului care a dat cei mai mulţi titulari echipelor reprezentative) : 1—2. Traian Ionescu (Dinamo Buc.) şi Gh. Ola (Steaua) — cîte 14 jucători ; 3. Valentin Stănescu (Rapid) — 12 jucători. „CUPA ROMÎNIA LIBERA" (echipei cu cel mai bun atac) : 1. Steaua 56 goluri, 2. Dinamo Buc. 48 goluri, 3. Rapid 40 goluri. „CUPA INFORMAŢIA BUCUREŞTIULUI" (golgeterului campionatului) : 1. Pavlovici (Steaua) 18 goluri; 2.3 Ţiclea (U.T.A.) şi Voinea (Steaua) 15 goluri; 4. Ionescu (Rapid) 14 goluri. „CUPA MUNCA" (celei mai disciplinate echipe) : 1. C.S.M S. Iaşi 2. Petrolul. „CUPA REVISTEI SPORT” (celui mai bun portar al campionatului) : 1. Andrei (Rapid) 1 gol în 6 meciuri. „CUPA FLACARA* (echipei cu cele mai bune rezultate în deplasare) : 1. Rapid 14 p., 2. Dinamo Buc. 13 p., 3. Steaua 11 p. „CUPA MAGAZIN" (jucătorului cu cei mai multi ani de activitate) : Macri (Rapid), Capaş (U.T.A.), dr. Georgescu (Ştiinţa Cluj). „CUPA LOTO-PRONOSPORT“ (echipei cu cel mai bun golaveraj prin scădere) : 1. Dinamo Buc. 4 29; 2. Steaua 4-23; 3. Rapid 4-14. „CUPA STEAGUL ROŞU" (celui mai bun arbitru) , la sfîrşitul turului : Cornel Niţescu (Sibiu); la sfîrșitul returului : ? Meciuri amicale internaţionale METALUL TÂRGOVIŞTE - AMICIŢIA RIEHEN : 7—1 (2—0) TIRGOVIŞTE: 19 (prin telefon). — Peste 4 000 de spectatori au luat loc in tribunele stadionului din localitate pentru aurmări jocul amical internaţional care a opus echipei Metalul pe formaţia elveţiană Amiciţia Riehen din Basel. Gazdele au cîştigat la scor — 7—1 (2—0) — prin punctele înscrise de Constantin (min. 58 şi 60), Beceanu (min. 13), Georgescu (min. 25), Ion C. Ion (min. 47), Mihăilescu (min. 52) şi Oteanu (min. 82). Pentru Amiciţia a înscris Mozer (min. 85) din 11 m. Meciul a fost condus de arbitrul N. Mihăilescu. Al. AV.ANU, coresp. C.S.M. SIBIU — REGGIANA (ITALIA) 4—1 (3-1) SIBIU 18 (prin telefon). în faţa a peste 6 000 de spectatori echipa locală a repurtat o frumoasă victorie învingînd cu scorul de 4—1 echipa italiană Reggiana. Oaspeţii au demonstrat pe parcursul meciului o bună tehnică individuală, însă au ratat adeseori In careul de 16 metri. Echipa d Sibiu a reuşit In atac combinaţii Inimoase, finalizînd prin Dombrovschi (de două ori), Văcaru (din 11 m) şi Rutscher. De la oaspeţi a înscris Bon. Arbitrului Ion Chilimbar (Piteşti) i s-au aliniat formaţiile C.S.M. SIBIU: Buzatu (Pitea) — Ene, Nacu (Fikchiş), Buzeşan, Lutsch — Rätscher, Popa — Dombrovschi, Bîscă, Văcaru, Nunu (Lauriceag). REGGIANA: Berlini II — Baricchi, Berlini I, Bon, Latini — Villa, Gagliardi, Longo, Mognon, Cornachini. Eacliini. ILIÉ IONESCU — coresp. MUREŞUL TG. MUREŞ — E.S.V. INGLOSTADT 3—0 (2—0) TG. MUREŞ, 19 (prin telefon). Aşteptată cu interes partida internaţăonală dintre echipele Mureşul Tg. Mureş şi E. S. V. Inglostadt a satisfăcut pe cei aproximativ 5 000 de spectatori. Formaţia gazdă a avut iniţiativa în joc şi a obţinut victoria cu scorul de 3—0 (2—0). Punctele au fost înscrise de Fodor (min. 14), Vegh (min. 43) şi Siko (min. 80). ION VULCAN - coresp. Dinamo-Rapid, meciul etapei (a 24-a) in categoria (Urmare din pag. 1) unei A, căreia feroviarii bucureşteni i-au dat zece oameni. Nici o schimbare în formaţiile celor două echipe pentru jocul de online. DINAMO va intra pe teren cu: Datcu — Popa, Nunweiller III, Nunweiller IV, Ştefan — P. Emil, O. Popescu — Pîrcălab, Ene II, Frăţilă, Haidu, iar RAPID, cu: Andrei — Lupescu, Motroc, C. Dan, Greavu — Dinu, Georgescu — Năsturescu, Dumitriu II, Ionescu, Codreanu. Victoria scontată în „restanţa“ cu U.T.A. a adus formaţia Steaua pe locul 2 în clasament, la egalitate de puncte cu Rapid, dar cu un golaveraj superior. In eventualitatea obţinerii unei noi victorii (mîine în faţa Progresului), militarii vor totaliza 31 de puncte şi vor asista, în continuare pe acelaşi stadion, la derbiul etapei, în postura de „suporteri“ ai Rapidului, în cazul în care mai „ţintesc“ locul I, sau de susţinători ai dinamoviştilor, dacă pretenţiile lor se vor opri la locul secund. Fideli principiului „formaţia care cîştigă nu trebuie schimbată“ antrenorii trimit mîine pe gazonul de la „23 August“ echipa care a cîştigat jocurile cu Ştiinţa Quj şi cu U.T.A. Adică : Suciu — Georgescu, Petescu, D. Nicolae, Cojocaru — Pavlovici, Koska — Sorin Avram, Voinea, Raksi, Creiniceanu. Iată programul etapei a 24-a : Bucureşti, stadionul „23 August*, ora 16,15: Progresul — Steaua; ora 18: Dinamo — Rapid; Ploieşti: Petrolul — C.S.M.S.; Piteşti: Dinamo — Siderurgistul; Reşiţa: Ştiin■a Timişoara — Crişul; Cluj: Ştiinţa — U.T.A.; Constanţa: Farul — Steagul roşu. Progresul nu va fi un adversar comod pentru Steaua. „Nulul" reuşit la Braşov, arată că echipa s-a mai regăsit şi va aborda cu o „inimă mai bună“ ultimele jocuri. Ce echipă va alinia ? Pe aceea de la Braşov, cu o singură excepţie, în linia de atac: Oaidă sau Stoicescu pe aripa dreaptă în locul lui Baboie. Dar iată formaţia comunicată de antrenorul Dincă Schileru: Mîndru — Constantinescu, Caricaş, Ştirbei, I. Popescu — Ioniţă, Iancu — Oaidă (Stoicescu), Mateianu, D. Popescu, Ălafteuţă. In ţară, un singur meci „liniştit“ între două echipe (Farul — Steagul roşu) aflate la adăpost de orice emoţii, nu pot spera la mai bine, dar sunt şi suficient de departe de razele lanternei roşii. In rest, patru partide (Petrolul — C.S.M.S., Dinamo Piteşti — Siderurgistul, Ştiinţa Timişoara — Crişul şi Ştiinţa Cluj — U.T.A.), în care toate aceste opt echipe — teoretic vorbind — n-au scăpat încă de retrogradare şi au deci „probleme“ de rezolvat: unele mai dificile, altele mai uşoare. Vom putea aprecia însă, duminică seara după jocurile de la Piteşti şi Reşiţa dacă Siderurgistul (îndeosebi) şi Ştiinţa Timişoara mai pot spera la ceva de la puţinele etape care au mai rămas. SPORTUL POPULAR Nr. 4464 Pag. a 5-a