Sportul Popular, iunie 1964 (Anul 19, nr. 4453-4470)

1964-06-29 / nr. 4469

Rapid şi-a consolidat locul II 3-1 (2-0) cu C.S.M.S. 1 Nu i-am văzut de multă vreme la lucru pe fotbalişti de la C.S.M.S., pe un stadion din Bucureşti. Ei n-au mai evoluat în Capitală din a doua etapă a returului (22 martie) cînd au părăsit terenul învinşi cu 5-1 de Steaua. Şi acum, ca şi atunci, de altfel, aprecierile cronicarului sunt în general favorabile in ciuda faptului că şi ieri ieşenii au fost întrecuţi. De data asta cu 3—1 (2—0) de Rapid. De altfel, dacă am reciti majoritatea cronicilor partidelor susţinute de C.S.M.S., aprecierile pozitive asupra jocului echipei le-ar întrece pe cele negative. Şi totuşi, echipa e pe locul 13 în zona periculoasă... Ieri, ieşenii s-au instalat în careul rapidist încă din min. 2. Din min. 2 spunem, pentru că nici nu începuse bine meciul şi rapidiştii au şi înscris primul gol. Năsturescu a demarat pe partea dreaptă, profită de o ezitare a lui Deleanu (încorsetat in tactica „la ofsaid“ a apărării, el nu a ştiut ce să facă: să-l atace pe înaintaşul rapidist, sau să facă un pas înainte spre a l lăsa în ofsaid?) şi înscrie plasat: 1-0 pentru Rapid. Pornind cu un gol la pasiv, fotbaliştii ieşeni s-au avintat în atac. Totul a fost însă în zadar. Din nou a ieşit la iveală una din carenţele esenţiale ale C.S.M.S.ului: jocul lor în cimp este lipsit de „explozie“, de creşterea ritmului în apropierea porţii adverse, de şuturi puternice pe poartă. Degeaba, în repetate rînduri, au pornit la atac şi Deleanu şi V. Popescu, cei doi fundaşi de margine, care au jucat uneori ca două extreme (o curată aplicare a sistemului 4—2—4) pentru că n-a avut cine continua acţiunile lor, n-a avut cine le fructifica. Nu le-au lipsit ieşenilor nici ocaziile de gol, în min. 17 Matei execută un corner la Voica (aflat în poziţie bună de şut) dar Deleanu strigă să-i lase lui mingea (ceea ce Voica face) pentru ca acesta s-o... piardă. Trei minute mai tîrziu, V. Popescu trimite un şut centrare spre Voica, dar intervine Greavu şi, din piciorul lui, mingea iese în corner, milimetric pe lîngă bară. Ce a făcut în acest timp Rapid? A ştiut să tempereze atacurile C.S.M.S.ului şi să contracareze tactica cu cei doi fundaşi în atac prin aportul adus în apărare de N. Georgescu, care a ştiut să-l anihileze pe V. Popescu. Pe partea cealaltă, Greavu a fost cel care a dus greul pentru că Jamaischi nu s-a regăsit nici un moment (de altfel a fost și schimbat cu Dinu). Avînd spatele asigurat, feroviarii au contraatacat cînd cu mingi lungi, pe extreme unde Kraus și în special Năsturescu au fost cei mai activi, cînd prin un doiuri schimbate între cei doi înaintaşi centrali, lonescu şi Dumitriu 11. La un astfel de contraatac, în plină dominare a ieşenilor, lonescu culege balonul de la mijlocul terenului, trece pe lîngă V. Popescu, Danileţ, Vornicu şi Deleanu atrăgînd asupra lui atenţia apărării ieşenii. O pasă trimisă de el la momentul oportun lui Dumitriu II. face ca acesta să înscrie (min. 2d) al doilea gol al bucureștenilor. După 2 0 C.S.M.S. părăsește tactica „la ofsaid“, total contraindicată în fața unei înaintări cu dribleri fini, ca lonescu și Dumitriu 11. Nici n-a început bine repriza a doua şi C.S.M.S. (la fel ca in meciul de la Iaşi cu Dinamo Bucureşti) a mai primit un nou gol după o fază de mare spectacol: primind mingea de la Năsturescu Ionescu, flancat îndeaproape de Deleanu şi Daniiel, fuge spre poartă dar trimite imagea înapoi, cu călciiul lui Dumitriu II care înscrie nestingherite 3—0 (min. 46). Ieşenii pornesc din nou la atac dar nu reuşesc decit să micşoreze diferenţa (min. 66) la 3— 1 prin Pop (după ce tot el, la aceeaşi fază, şutează în bară), după ce în min. 57 Vornicu a ratat un penaţii acordat de arbitru in urma unui fault în careu făcut de Macri asupra lui Ştefănescu. Arbitrul C. Geană-Braşov a condus cu scăpări dînd uneori decizii greşite. RAPID: Andrei-Greavu, Motroc, LUPESCU, Macri-Jamaischi (min. 75 Dinu), GEORGESCU-NĂSTURESCU, Dumitriu ÎL. IONESCU, Kraus. C.S.M.S.: Constantinescu - V. POPESCU, Motoc, Vornicu, DELEANUDanileţ (min. 57 Ţapu), STEFANESCU-Matei, POP, Voicu, Milea. MIRCEA TUDORAN Ştiinţa Timişoara-Dinamo Bucureşti 1-1 (0-0) REŞIŢA 28 (prin telefon). Peste 13 000 de spectatori din întreaga regiune (dintre care mai bine de 2000 din Timişoara) au ţinut să fie prezenţi la padida dintre Ştiinţa Timişoara şi Dinamo Bucureşti. Spre regretul numeroşilor suporteri ai echipei Studenţeşti, aceasta a evoluat mult mai slab decit in meciul cu Steaua, de miercuri, şi n-a reuşit să scoată decit un rezultat de egalitate. 1-1. Repriza iutii se caracterizează printr-o dominare teritorială a echipei Ştiinţa. Dar, Manolache, Miţaru şi M. Pop ratează pe rind multe ocazii foarte favorabile. In această parte a jocului, fotbaliştii de la Dinamo au controlat mai bine balonul şi au atacat periculos insă nici ei n-au reuşit să înscrie. Ctteva faze din această repriză. In min. 3, Manolache are o mare ocazie de a deschide scorul. El se află in apropierea porţii doar cu Datcu in faţă. înaintaşul timişorean şutează insă slab astfel că portarul dinamovist intervine şi reţine fără dificultate. In min. IS este rindul dinamoviştilor să rateze o bună ocazie de gol. Plrcările execută de la aproximativ 20 de metri o lovitură liberă. Traiectoria şatului trece peste apărătorii timişoreni care făcuseră zid. Mingea loveşte insă bara. In juin. 25 o altă ocazie pentru fotbaliştii din Timişoara. AL Pop are balonul, înaintează vijelios către poarta lui Datcu, îşi caută insistent un culoar, se pripeşte totuşi şi trimite pe lingă poartă. In fine, in min. 30. Dinamoaiştii provoacă panică in careul advers. Un şut bombă pleacă din piciorul und înaintaş bucureştean vizează poarta lui Curcan, care nu se afla pe fază. Golul ca şi făcut este salvat de Bittan, cu capul... La reluare, studenţii atacă puternic forţind deschiderea scorului. Ei ratează o nouă ocazie in min. 56 prin Miţaru care din apropierea porţii trage pe lingă bară. Dinamooiştii răspund cu contraatacuri rare dar foarte periculoase. La un astfel de contraatac, în min. 79, Dinamo Bucureşti deschide scorul. Mingea ajunsă la un moment dat , Numweiller V! este pasată de acesta lui Petru Emil care şutează de la distanţă şi înscrie: 1-0 pentru Dinamo. După acest gol, Ştiinţa Timişoara atacă supranumeric obligindu-şi adversarii să se apere cu dirzenie. Studenţii nu reuşesc însă decit să egaleze, în min. 89. In acest penultim minut al partidei, Manolache este faultat în careu şi Lereter transformă lovitura. Despre Dinamo trebuie spus că a acţionat calm, ca o echipă ce are titlul de campioană în... buzunar. Aceasta ar fi explicaţia prncipală a faptului că fotbaliştii dinamovişti n-au forţat ritmul, iar înaintarea n-a mai acţionat cu eficacitatea din ultimele etape. Arbitrului Cornel Kiţescu (Sibiu) care a condus bine acest meci i s-au aliniat formaţiile: ŞTIINŢA : Curcan — Surdan, Răcelescu, Mihăilă, Botescu — Bihari, Lereter — Remus Lazăr, Manolache, M. Popa, Miţaru (din min. 70, Matei), DINA,MO: Datcu — Popa, Nunweiller III, Nunweiller IV, Ştefan — Petru Emil, Octavian Popescu — Pîrcălab, Nunweiller VI, Frăţilă, Haidu P. BOCŞANL-coresp. Dinamo Piteşti—Lazio 2-1 (1-1) (Urmare din pag. Ilos), fie că se complică un pase de prisos. Şi totuşi, în min. 17, Giacomini îşi creează un culoar şi şutează puternic, iar Matache — nesigur — respinge defectuos (a apărat fără vizieră, cu soare in faţă), pînă la Maraschi, care reia în plasă : 1—1, scor cu care se sfârşeşte repriza. În primul minut după pauză înaintarea piteşteană combină fulgerător şi balonul ajunge la Naghi, care după ce trece de apărarea oaspeţilor, îl saltă peste portarul ieşit in întimpinare: 2—1. Dinamo ratează citeva ocazii bune, Lazio de asemenea, şi incet-incet, jocul se linişteşte. Cacoveanu — introdus La pauză in locul lui David (accidentat) —hactceşte tot jocul înaintării, Naghi, Iliescu şi Stănoaie se resimt după efortul serios pe care l-au depus pînă atunci şi iniţiativa trece de partea pastţioţilrr. Dar ce ştie cel de al doilea gol al partidei, în min. 88 Ionescu primeşte o pasă pe dreapta, complet nemarcat, apărarea oaspeţilor crede că e ofsaid, se opreşte şi din arr ovistul înscrie un gol acordat şi apoi anulat de arbitru, după tîrzii şi îndelungi „conciliabule“. Pînă la sfîrşitul partidei asistăm la un joc anost oboseala punînd stăpînire pe ambele echipe. Fluierul final găseşte pe Lazio în atac. Arbitrul AL Ionescu (Bucureşti) a condus în general bine următoarele formaţii : DINAMO : Matache (din min. 46 Niculescu) — Badea, Gorneanu, Radu — Barbu (din min. 62 Constantinescu), I. Stelian — Stănoaie, David (din min. 62 Cacoveanu), Naghi, Dumitrescu, Ionescu. L AZIO: Cei — Zanetti, Garbuglia, Governato — Carossi, Rambotti, Mara&chi. Giacomini (din min. 46 Gasperi), Rozzoni (din min. 46 Galii), Monroe, Mari (-din min. -46 Giacotnini). PROGRESUL A REVENIT ÎN LOTUL FRUNTAȘ • SCORUL ZILEI LA, DE A DOUA ECHIPA CARE VA RETROGRADA Victorie cu multe emoţii PROGRESUL-FARUL 1-0 (1-0) De la „nulul“ obţinut la Braşov — care a pus capăt seriei de 7 înfregeri — zeloşii suporteri ai Progresului au început să trăiască şi ei duminici senine; de atunci echipa şi-a revenit ca prin farmec, a acumulat, în jocurile care au urmat, 4 puncte din tot atitea posibile şi iat-o acum în clasament pe onorabilul loc 4, înaintea învinsei sale de ieri. Farul. Cum a jucat formaţia învingătoare? Foarte aproape de evoluţiile care s-au soldat cu victoriile de prestigiu obţinute în meciurile cu Steaua (oficial) şi Lazio Roma (amical). Primind replica unui adversar destul de puternic, Progresul a rămas şi ieri fidelă formulei 1—4—31—3, arătîndu-ne (pentru a cita oară?) cu preţ pun antrenorii echipei pe treimea de mijloc a terenului, zona unde se pregătesc şi se... opresc atacurile. Şi de această dată Mateianu şi Mafteuţă au făcut risipă de energie (Icniţă a avut sarcini mai mult defensive), în dorinţa de a furniza primei linii baloane utilizabile. Apoi, ei şi-au adus contribuţia şi la înăbuşirea din faşă a aCţiunilor ofensive, declanşate de constânţeni. Aceşti doi jucători, împreună cu Cosma (apărat şi de... baie), Caricaş şi Ştirbei, au constituit punctele forte ale echipei. In atac, cele trei „vitrtri“ (Oaidă, D. Popescu, Stoicescu), oarecum izolate, n-au reuşit mare lucru: singura acţiune ofensivă care au făcut intr-adevăr „şah mat“ apărarea adversă, a avut drept constructor un fundaş (pe Ivănescu, intercalat în atac), iar ca realizator pe D. Popescu, care, calm ca de obicei, a înscris (nn min. 7) unicul gol al partidei. In rest, mai mult încercări de străpungere pe flancul sting și şuturi trimise de dincolo de careul de 16 m. Evoluţia Farului a satisfăcut publicul spectator. Echipa a avut o bună organizare în joc, desfăşurindu-se in cadrul lui 1—4—2—4. Şi aici mjlocaşii (Zamfîr-Neacşu, în prima repriză şi Bibere-Neacşu, în cea de a doua) au dat un rondnent superior celorlalte compariimente, muncind neobosit şi încercind deseori vigilenţa lu'Cosma. S-a mutat cu o frecvenţă satisfăcătoare la poartă (s-au ratat şi două ocazii mari) Tufán, min. 24 şi Zamfir, min. 85 dar „vîrfurile* Tufan- Bükössi (in repriza I) şi Zamfir- Bükössi (în cea de a doua) nu au construit mai nimic în importanta zonă din faţa porţii, „zona adevărului“, cum a numit-o plastic un cronicar de specialitate. Partida a debutat cu atacuri la poarta gazdelor. Apoi jocul s-a echilibrat şi (in min. 7) la primul şut cu adresă D. Popescu trimite mingea în plasă: 1—5 pentru Progresul. In continuare, Farul ripostează puternic, dar nu reușește să obțină decit cornere. Apoi notăm o „foarfecă“ spectaculoasă a lui D. Popescu, care trimite balonul pujin peste bară (min. 23) și ocazia ratată de Tufan (min. 24), precedată de o „bară“ a lui Neacşu. In min. 36 Cosma se remarcă, respingînd ba- ! Ionul în corner in urma şutului puter- nic expediat de Ologu. Apoi, în ulti-imul minut al reprizei, panică la poar- t ta lui Ghibănescu, care scapă însă cu fata curată. După reluare iniţiativa este de partea echipei Progresul. In mia. ] 52, Mateianu reia cu capul la o cen- trare a lu' Oaidă, dar mingea trece pe lingă bară, iar în min. 56, Stoicescu trimite balonul în bară, mingea revine la Mateianu, al cărui şut puternic este respins in extremis, în corner. De la jumătatea reprizei, iniţiativa trece de partea formaţiei oaspe care forţează egalarea. In min. 68, Bükössi execută splendid o lovitură liberă (de la 13 m), dar mingea, care se îndrepta spre păianjen, este reţinută printr-un , salt acrobatic de Cosma. Urmează momente de emoţii la ambele porţi, apoi marea ocazie ratată de Zamfir (min. 85) şi... utma „bară” (min. 89) în urma şului expediat de Bü-kössi. Arbitrul A. Bofcaru (Iaşi) a condus bine următoarele formaţii: PROGRESUL : Cosma - Ivănescu, Caricaş, Ştirbei, Constantinescu - Ioniţă (min. 63 D. Popescu), Mateianu, Mafteuţă - Oaidă, D. Popescu (min. 63 Stoicescu), Stoicescu (rain. 63 Ba-bore). FARUL: Ghibănescu - Gostin, Stan- cu, Tilvescu. Gref - Zamfir (min. 46 I Bibore), Neacşu - Moroianu, Tufan (min. 43 Zamfir), Bükössi, Ologu. G. MICOLAESCU Ghibănescu n-a putut evita înscrierea golului (min. 7) şi acum se uită după... balon, care a ieşit din plasă Concursul nr. 26 etapa din 28 iunie. Așa arată o variantă cu 12 rezultate exacte. I. Şt. îi nr.—Dl. Buc. (cat. A) X II. U.T.A.—Steaua (cat. A) 1 III. Progresul—Farul (cat. A) 1 IV. Rapid—C.S.M.S Iaşi (cat. A) 1 V. Petrolul—Ştiinţa Cluj (cat. A) 1 VI. U.R.S.S..(Dl.)—R.D.G. (Dl.) 2 VII. Siderhrgistul—Grisul (cat. A) 2 VIII. Vasasr-RM.TF.K. /camp. R.P.U.) 2 IX. K gy ^ţerţes—S/.a I li tok . , (Cupa vară R.P.U.) 1 X. Lang—Budafok (Cupa vară R.P.U.) 1 X II. J a s/,bereny—Szolnoki M. \. V. (Clpa vară R P.U.) 1 Fond de premii: 160 847 lei. (Cupa vară R.P.U.) 1 XI. Dunaújváros—Borsod Meci de mare la Petrolul — Ştiinţ PLOIEŞTI 28 (prin telefon). încă din primele minute, ploieştenii au atacat poarta lu. Mogul (in formă bună) ratînd şi citeva ocazii prin Ivan (min. LI) şi Badea (min. 14). Dominarea petroliştilor i-a permis fundaşului Pahontu să se evidenţieze in min. 13 şi 15 prin şuturi puternice expediate la poarta clujenilor. In min. 30 o mare ocazie de a înscrie a ratat-o Badea care, singur cu portarul şutează în acesta. La numai 3 minute Hălmăgeanu expediază o minge cu capul şi Mogul cu greu o poate reţine. In min. 42 şi 45, Iuhas şi Hâlmâgeanu sunt pe punctul de a înscrie, dar Moguţ se evidenţiază din nou. Şi studenţii au avut două ocazii clare in min. 17 şi 22 dar ele au fost ratate de Adam. Ihurziind să şuteze, a dat prilej apărătorilor ploieşteni să-l deposedeze de minge. După pauză, ploieştenii atacă insistent, ratînd chiar în primul minut o mare ocazie prin Mocanu, care luptează în faţa porţii goale. Acelaşi IMocanu, în min. 49, se revanşează înscriind unicid punct al partidei, cu Victorie U. T. A.— STEAUA 4 tru situaţia ei în clasament. întrecînd aşteptările fotbaliştii echipei U.T.A. au obţinut victoria la un scor cu totul neaşteptat : 4—0 (2—0). învingătorii au fost superiori adversarului lor în urnindouă reprizele, acţionînd la un bun nivel tehnic şi cu o deosebită dirzenie, în acest meci decisiv, linia de atac a funcţionat bine, aducîndu-şi aportul filaturi de celelalte compartimente la succesul echipei. După meciul susţinut miercuri la Reuşiţa, formaţia militară ni s-a părut oarecum obosită. Cu toate acestea oaspeţii şi-au adus contribuţia la reuşita partidei, combinînd bine în cimp, dar dovedind vise ineficact în faţa porţii. Iată fazele cele mai importante ale meciului. Prima ocazie de a deschide scorul aparţine formaţiei bucureştene, însă Pavlovici trimite, în min. 17, balonul în bară, în min. 34, gazdele desfăşoară un atac pe aripa dreaptă . Tomeş centrează precis la Comisar şi acesta şutează puternic de la 16 m, trimiţînd mingea in colţul sting . 1—0 Cu un minut înainte de sfîrşitul primei reprize textiştii înscriu cel de-al doilea gol: Tomeş îşi depăşeşte adversarul direct, trimite mingea la Floruţ, care reia fulgerător, de la aproximativ 18 m, în colţul din dreapta. ARAD, 28 (prin telefon). — Peste 10 090 de spectatori au luat loc în tribunele, stadionului din localitate ,pentru a urmări jocul U.T.A.—Steaua, ultimul pe teren propriu, al formaţiei textiliste și de mare însemnătate pen-