Sportul Popular, noiembrie 1966 (Anul 21, nr. 5115-5140)

1966-11-01 / nr. 5115

in completare la cronica etapei a Ill a Electroputere Craiova — Ind. srmei C. Târzii (m I) 3—0 (5, 7, 9). Localnicii şi-au adjudecat victoria în 55 de minute. Oaspeţii sau prezentat slab. S-au remarcat : Dumitriu (Electroputere) şi Mitrea (Ind. sîrmei). (T. Costin — coresp.). Voinţa Botoşani — Progresul Bucureşti (f I) 0—3 (8, 6, 9). Bucureştencele au lăsat o frumoasă impresie. (T. Ungureanu — coresp.). Drapelul roşu Sibiu — Sănătatea Arad (f I) 3—0 (2, 10, 2). Sibiencele au obţinut a treia victorie consecutivă. Gazdele au acţionat bine, la blocaj şi dublaj. S-au remarcat: Stoica (de la gazde) şi Iliescu (de la Sănătatea). (M. Lupuţiu — coresp.). A.S.A. Sibiu — Farul Constanţa (m I) 0—3 (4, 13, 4). A.S.A. Sibiu s-a apropiat de valoarea adversarilor numai în setul al doilea. (G. Topîrceanu — coresp.). Progresul I.R.A. Suceava — Progresul Bucureşti (m I) 3—1 (13, —9, 7, 6). Sucevenii au dovedit o mare putere de luptă. S-au remarcat: Vasiliu de la oaspeţi şi Căldare şi Ionescu de la gazde. (C. Alexa — coresp. principal). I.M.F. Tg. Mureş — Universitatea Bucureşti (f II) 3—1 (3, 7, —10, 9). Gazdele au obţinut o victorie meritată. Bucureştencele s-au comportat slab. S-au remarcat: Fodor, Marcarian şi Molnár de la învingătoare şi Ceamurian de la învinse. (N. Stănescu — coresp.). I.C. Arad — Semănătoarea Bucureşti (m I) 3—1 (—12, 13, 7, 14). Cele două echipe au oferit un joc de un bun nivel tehnic. După ce au pierdut primul set, arădenii îşi mobilizează toate eforturile şi, practicînd un joc eficace, cîştigă consecutiv 3 seturi. S-au remarcat Răileanu şi Chelemen (de la I.C.A.) şi Rotaru, Schafer (Semănătoarea). (Şt. Iacob — coresp. principal). Universitatea Timişoara — Politehnica Cluj ( II) 0—3 (14, 9, 7). Cu trăgători mai siguri şi cu un joc mai bun în linia a doua, clujenii au repurtat cu uşurinţă victoria. (C. Creţu — coresp.). Universitatea Timişoara — Universitatea Iaşi (1 II) 3—0 (7, 2, 16). Tricotajul roşu Braşov — Voinţa M. Ciuc (1 I) 3—1 (4, 7, —11, 7). Gazdele puteau cîştiga în 3 seturi, dacă ar fi acţionat cu hotărîre şi in setul 3. Oaspetele s-au prezentat foarte slab. (V. Secăreanu — coresp.). Medicina Cluj — Medicina Bucureşti (f II) 0—3 (9, 6, 4). Joc slab al gazdelor. Bucureştencele au jucat bine, remarcîndu-se Pandrea şi Bărbulescu. (Şt. Tămaş — coresp.). Liceul „N. Bălcescu" Cluj — Progresul Tîrgovişte (f I) 0—3 (5, 11, 5). Medicina Bucureşti — Institutul Pe- - dagogic Tg. Mureş (m II) 0—3. Construcţii Bucureşti — Politehnica Iaşi (m II) 3—1. I.C.F. — Universitatea Bucureşti (m II) 3—0. I.S.E. Bucureşti — Politehnica Galaţi (f II) 3—2 (11, —13, —5, 0, 10). Blocajul echipei Construcţii, Bucureşti încearcă să respingă un atac al Politehnicii. Fază din meciul I.C. Jr.—Politehnica Iaşi: 3—1. Foto: Th. Roibu CONCURS DE VITEZA LA TG. MURES* Duminică dimineaţa in centrul oraşului Tg. Mureş a avut loc un reuşit concurs motociclist de viteză pe circuit inter oraşe, cu participarea sportivilor din Reşiţa, Timişoara, Cluj, Oradea, Baia Mare, Satu Mare, Tîrnăveni şi Tg. Mureş. Iată ciştigătorii pe clase: I. Iardi (Tg. Mureş) la 70 cmc, L. Borbely (Cluj) la 125 cmc şi nelimitat, ti. Netzler (Reşiţa) la 175 cmc, If, Ilirschnoftil (Reşiţa) la 250 cmc, Gr. llereny (Timişoara) la 350 cmc, Ştefan şi loan Csorkasy (Tg. Mureş) la oraş. Clasament : Reşiţa 37 p, Tg Mureş 23 p, Timişoara şi Cluj este 22 p, Oradea şi Baia Mare cîte 15 p. I. PAUL - coresp. principal AU MAI RĂMAS DOAR DOI ANI!  Urmare din pag. 1) cesc sportivii respectivi şi antrenorii lor, in stilul defectuos de muncă al federaţiilor, cit şi în modul în care unele consilii regionale ale UCFS şi cluburi îşi îndeplinesc sarcinile pe linia dezvoltării sportului de performanţă. Este cu totul criticabil faptul că planurile de măsuri elaborate de consiliile regionale ale UCFSS au fost îndeplinite tocmai la indicii privind sportul de performantă. In cursul anilor 1965 şi 1960 o serie de consilii regionale au redus în mod substanţial numărul de sportivi de performanţă pe care şi-au propus să-i pregătească în vederea Jocurilor Olimpice din 1968. Desigur că această situaţie reflectă o mare doză de formalism, de uşurinţă în planificare, de lipsă de discernămînt, unii activişti ai organelor şi organizaţiilor noastre fiind obişnuiţi să nu fie traşi totdeauna la răspundere cînd angajamentele nu au fost îndeplinite. Contribuţia unor consilii regionale UCFS (Banat, Ploieşti, Oltenia, Crişana, Iaşi ş.a.) la întărirea loturilor republicane cu sportivi de valoare olimpică este necorespunzătoare posibilităţilor. O serie de cluburi sportive — verigile de bază ale activităţii de performanţă — şi multe secţii nominalizate nu-şi îndeplinesc integral sarcina de a mări necontenit fondul valoric al sportului nostru. în pofida recomandărilor făcute, ele continuă să lucreze cu unii sportivi plafonaţi, fără perspectivă, numărul de antrenamente este scăzut, volumul şi intensitatea efortului sunt reduse, o serie de mijloace folosite nu mai corespund cerinţelor metodice actuale. Problema selecţiei n-a fost abordată cu tot spiritul de răspundere de către factorii chemaţi să contribuie la dezvoltarea activităţii noastre sportive. Este încă redus aportul pe care-l aduce şcoala şi universitatea Făcindu-se o analiză succintă aprincipalelor ramuri sportive — şi in special a celor olimpice — »• constau, cu excepţia caiacului şi canoei, unde avem un efectiv corespunzător de sportivi de mare valoare, că la celelalte numărul performerilor apţi de a-şi spune cuvîntul intr-o întrecere de anvergura J.O. este necorespunzător, că există un decalaj foarte mare între rezultatele primului clasat şi ale celorlalţi. De asemenea, se mai constată încă la consiliile regionale UCFS, cluburi şi secţii nominalizate, o fluctuaţie nepermis de mare a sportivilor fruntaşi, ceea ce creează serioase prejudicii dezvoltării sportului nostru de performanţă. Critici serioase se cuvin din acest punct de vedere cluburilor Dinamo, Steaua, Rapid, Progresul din Capitală, Steagul roşu din Braşov şi altele. Ţinînd seama de sarcinile complexe ale pregătirii, ca şi de situaţia din unele sporturi, pînă la Jocurile Olimpice din 1968 n-a rămas prea mult timp. Tocmai de aceea se impune o intensificare şi o îmbunătăţire substanţială a întregii activităţi. Federaţiile pe ramură de sport, consiliile regionale ale UCFS şi cluburile sportive au datoria să analizeze cu tot simţul de răspundere stadiul de îndeplinire a planurilor de pregătire pentru J.O. şi să ia măsurile ce se impun. Trebuie intensificată şi perfecţionată selecţia sportivilor, în pregătirea lor folosindu-se metodele cele mai avansate, îmbinate cu munca de educaţie patriotică. Este necesară, de asemenea, o mai bună folosire a bazei materiale existente, utilizarea cu chibzuinţă a mijloacelor materiale. Dar, desigur, înainte de toate, se cere din partea sportivilor, a antrenorilor şi tehnicienilor o muncă neobosită, de cea mai bună calitate, desfăşurată cu pasiune, cu hotărîrea fermă de a răspunde prin rezultate de valoare grijii partidului şi guvernului, dragostei şi încrederii cu care întreg poporul îi înconjoară pe sportivi. Pînă la Jocurile Olimpice din 1968 au mai rămas 2 anii în acest timp este necesar să ne intensificăm eforturile, este necesar ca sportivii şi antrenorii să desfăşoare o muncă de înaltă calitate, care să asigure reprezentanţilor sportului românesc posibilitatea obţinerii la J.O. a unor performanţe la nivelul aşteptărilor, al cerinţelor actuale . La orizont J. O. din 1968 ULTIMA ETAPĂ A CAMPIONATULUI PE ECHIPE Programate la sfîrşitul săptămmii trecute, întrecerile ultimei etape a campionatului republican pe echipe au prilejuit dispute extrem de dirze. Iată ce ne relatează corespondenţii noştri despre aceste partide: ORADEA. — Derbiul etapei a 10-a, disputat sîmbătă seara în sala Armatei din localitate, între „combinata" Crişana-Maramureş şi selecţionata regiunii Oltenia, a dat loc unor meciuri atractive. Victoria echipei craiovene (obţinută cu scorul de 12—8) este meritată dar, în mod real, scorul final trebuia să fie 11—9 pentru oaspeţi, deoarece în întîlnirea de la categoria uşoară arbitrii C. Chiriac, B. Robert şi I. Boamfă au greşit acordînd decizie de egalitate, fapt care l-a dezavantajat pe boxerul Al. Şerban (CM). Acesta a manifestat mai multă iniţiativă şi s-a dovedit mai tehnic decit adversarul său, I. Enache (O). Iată celelalte rezultate tehnice: FI. Lucaci (C-M) egal cu C. Tobă (O) î C. Pop (O) b.p. «Şt. Molnar (C-M)! C. Buzuniuc (O) b.p. I. Streche (C-M) — campionul republican a trecut prin momente grele în prima repriză, reuşind, totuşi, în final, să cîştige destul de greu la puncte; M. Goanţă (O) b.p. I. Sabău (C-M) ; I. Hodoşan (O) b.ab. 3 G. Tîmpescu (C-M); C. Conceag (C-M) b. ab. 1 V. Deşliu (O); E. Constantinescu (O) b.p. C. Naghi (C-M); Gh. Maidan (C-M) b.p. Şt. Panduru (O); C. Bălănescu (C-M) b.p. I. Sănătescu (O); I. Ghişa şi Al. Jilău-coresp. REŞIŢA. Aproximativ 2009 de iubitori ai sportului cu mănuşi din localitate au ţinut să vizioneze întîlnirea dintre echipele regiunii Banat şi „combinata" Braşov- Mureş- Autonomă Maghiară. Meciurile au fost, în ansamblu, de nivel satisfăcător. De menţionat faptul că la trei categorii de greutate „combinata" n-a prezentat boxeri. Iată rezultatele tehnice : I. Pop (B) b.p. M. Vass (Braşov + Mureş- A.M.) ; I. Angelescu (B) b.p. T. Kincses (Braşov + Mureş-A.M.); M. Surdu (B) b. ab. 2 A Oprişor (Braşov -f Mureş-A.M.); C. Stanciu (Braşov -f Mureş-A.M.) b.p. V. Aşteleanu (B); I. Borchescu (B) egal cu I. Costin (Braşov + Mureş-A.M.); N. Cîmpeanu (B) b.p. P. Păcuraru (Braşov + Mureş-A.M.); R. Lazăr (B) cîştigă fără adversar; I. Ardeleanu (B) b. ab. 3. I. Făgărăşanu (Braşov + Mureş-A.M.); Tr. Cîrciovan (B) cîştigă fără adversar.• G. Schubert (B) cîştigă fără adversar. I. Plăviţu-coresp. • Selecţionata regiunii Galaţi a realizat sîmbătă seara, la Ploieşti, o preţioasă victorie, în întîlnirea cu „combinata“ Argeş-Ploieşti, victorie care-i deschide drumul spre primul joc în seria I a campionatului republican pe echipe. Gălăţenii, cu o formaţie mai matură mai bine pregătită fizic şi tehnic, au reuşit să-şi adjudece victoria cu scorul de 11-1 9. Cele mai interesante partide le-au furnizat „perechile“ Covaliov— Răileanu, Vasiliu—Vişinescu şi Felea—Manole. Iată rezultatele tehnice: Dobrescu (G) egal cu Mihai (A—P); Alexandru (A—P) b.p. Antohi (G); Covaliov (G) b. ab. 2 Răileanu (A—P) — până în momentul abandonului, Răileanu reușise să-i facă „zile negre“ boxerului gălățean; Rotaru (A—P) b.ab. 3 Costandache (G); Roman (G) b.p. Dumitrescu (A—P) ; Vasiliu (G) egal cu Vişinescu (A—P); Şandru (G) egal cu Manea (A—P); Maniţă (G) b. dese. 3 Păunoiu (A-P); Manole (A — P) b.p. Felea (G); Cojan (G) cîştigă prin Reprezentarea adversarului (Ivan). • La Bacău a avut loc partida dintre „combinata“ Iaşi—Bacău—Suceava şi selecţionata Bucureştiului. S-au disputat numai 7 partide, datorită faptului că antrenorii „combinatei" n-au prezentat trei pugilişti în ring. Bucureştenii au ciătigat cu scorul de 15—5. Să vedem insă ce va hotări biroul federal la omologarea rezultatelor! Conform regulamentului, o intilnire se consideră „oficială“ dacă se dispută cel puţin 8 partide. Steaua şi Dinamo Bucureşti (neînvinse) in fruntea clasamentului După cele şase etape desfăşurate pînă acum în cadrul campionatului republican masculin de baschet, a început să se facă o departajare a echipelor. Ca şi anul trecut, pe primele locuri se află, neînvinse, actuala campioană, Steaua, şi formaţia Dinamo Bucureşti. Ele îşi vor disputa, în mod cert, din nou titlul. Următorul lot este alcătuit din echipele Politehnica Bucureşti, Universitatea Timişoara, Universitatea Cluj, candidate principale pentru calificarea în turneul final al campionatului, în sfîrşit, urmează Academia militară şi Rapid care şi ele aspiră la un joc între primele şase formaţii ale ţării, iar Politehnica Galaţi, Dinamo Oradea, I.M.F- Tg. Mureş şi Steagul roşu Braşov vor lupta, probabil, pentru evitarea retrogradării. Tinăra formaţia a I.C.F.-ului nu şi-a spus încă „cuvintul“. Iată clasamentul : 1. Steaua 6 6 0 566—389 12 2. Dinamo Bucureşti 6 6 0 498—352 12 3. Universitatea Tim. 6 4 2 413—416 10 ★ în etapa a II-a a categoriei B, seria I, au fost înregistrate următoarele rezultate : masculin : Construcţii Bucureşti — Pedagogic Oradea 80— 69 (35—25), Universitatea Craiova — Politehnica II Bucureşti 70—46 ( 32— 17), Medicina Timişoara — Politehnica Cluj 63—59 (24—31); feminin: Arhitectura Bucureşti — Construcţii Bucureşti 47—33 (29—11), I.C.F. — Politehnica Braşov 90—35 (38—14), I.M.F. Tg. Mureş — Medicina Iaşi 37—18 (23—6), Medicina Cluj — Universitatea Timişoara 41—56 (20— 29), Pedagogic Constanta — Universitatea Bucureşti 62—39 (29—24). 4. Academia militară 6 3 3 409—445 9 5. Rapid Bucureşti 6 3 3 441—415 9 6. Universitatea Cluj 5 3 2 377—351 8 7. Politehnica Buc. 5 3 2 379—313 8 8. Politehnica Galati 6 2 4 371—441 8 9. Steagul roşu Brasov 6 1 5 400—453 7 10. I.M.F. Tg. Mures 8 1 5 368—441 7 11. Dinamo Oradea 6 1 5 332—468 7 12. I.C.F. 4 1 3 251—321 5 De la I.E.B.S. Astăzi se redeschide patinoarul artificial „23 August“, cursul de iniţiere in patinaj pentru copii intre 6—14 ani. înscrierile se fac zilnic la casa patinoarului, între orele 10—12 şi 15—18. Informaţii se pot lua la telefonul 21.21.63. Vizionaţi la cinematograful PATRIA din Capitală coproducţia iugoslavo-sovietică VERIFICAT- EXISTĂ MINE! Regia: IURI LISENKO, ZDRAVKO VELIMIROVIC Ca: Olga Lisenko, Branko Piesa, Nikola Popovic, Miha Baloh