Sportul Popular, decembrie 1966 (Anul 21, nr. 5141-5167)

1966-12-01 / nr. 5141

Profesoara Ana Cătineanu-Molet lucrează cu multă conştiinciozitate la „bara de perete" un nou element de gimnastică artistică cu fetițele de la clubul „Viitorul". Foto: A. Neagu ÎNSEMNĂRI CU PASIUNE ŞI COMPETENŢA In toamna anului 1950, cînd a terminat I.CF.-ul, Constantin Lache a fost repartizat ca profesor de educaţie fizică la fosta S.M.T.C.F. din Timişoara. La început, tînărul absolvent s-a ocupat de pregătirea echipelor de baschet, din rîndul cărora, mai tîrziu, aveam să întîlnim multe nume în loturile reprezentative. Să vi le reamintim : Lavinia Vasiliu, Hilde Weissenburger-Avachian, Ana Crivăţ-Marin, Lucia Popescu, Hortensia Magdin, Violeta Zăvădescu, Zamfiriţa Belu-Danciu. In 1952, îşi completează bogata activitate preprint şi funcţia de antrenor de handbal la Ştiinţa Timişoara. Patru ani mai tîrziu, echipa de handbal nu 11 cîştigă titlul de campioană republicană, iar cea de handbal în locul II, ambele echipe fiind pregătite de el. In această perioadă ,în loturile reprezentative apar numele unor jucători ca Jude, Vlad, Barbu, Silvestrovici şi, mai ales, a unuia care ani de-a rîndul va face cinste oraşului de pe Bega — MOSER — descoperit şi pregătit de Constantin Lache. Ca profesor al Liceului cu program de educaţie fizică se ocupă temeinic de elevii săi, din rîndul cărora s-au ridicat jucători se activează în prezent în echipe de categoria A Gerhardt (Dinamo Bacău), Demian, Sauer I, Sauer II, Fuchs, Constantinescu, Zamfirache, Magheru, Albert (Politehnica Timișoara), Braşoveanu (Teleajen), Cristian (Steaua) etc-Talentul, tenacitatea, pasiunea, buna pregătire, stima de care se bucură şi STATORNICIA (16 ani la aceeaşi şcoală!) sunt calităţile principale ale profesorului Constantin Lache. . PROFESORUL DIN TORMAC Printre gimnaştii participanţi la faza regională a Spartachiadei pionierilor din Banat, s-au numărat şi reprezentanţii raionului Deta. A fost însă suficient ca aceşti mici gimnaşti în costume albe să-şi înceapă evoluţia la sol sau la aparate pentru a atrage atenţia arbitrilor, publicului şi a temuţilor lor adversari timişoreni, arădeni, lugojeni sau reşiţeni. Cu grijă şi emoţie, le urmărea evoluţia profesorul lor. Se terminase exerciţiul de sol, cînd elevul său Adalbert Sail luase 8,30. Era fericit L-am răpit grupului gălăgios de copii care-l asalta cu tot felul de întrebări (Ce facem acum? Pînă unde să mergem ? Aici covorul este mai mare? Cum facem cu exerciţiile de la inele ? etc), rugîndu-l să ne spună cîteva cuvinte în legătură cu alcătuirea acestei echipe. Cu satisfacţia muncii împlinite, acest tinăr absolvent al promoţiei- 1965 a Facultăţii de educaţie fizică din Timişoara ne-a spus: „Lucrez de 6 luni cu aceşti copii. Nu avem condiţii din cele mai bune de lucru — suntem la început — dar important este că ne place gimnastica ! Cu sprijinul conducerii şcolii şi a comitetului de părinţi (mulţi prezenţi la acest concurs) astăzi avem covor, saltele, inele, capră pentru sărituri etc. TIMIŞORENE Desigur, nu este uşor să munceşti cu elevi care nu au avut nici o noţiune, dar este plăcut să lucrezi cu ei deoarece manifestă o deosebită dorinţă de a acumula cît mai mult. Dintre cei care au evoluat azi, doi se detaşează avînd reale calităţi: Adalbert Gall şi Maria Keresi, pe care doresc să-i promovez într-o secţie de performanţă“. Dar e timpul să dăm şi numele acestui entuziast şi priceput profesor : Victor Bergler. El a reuşit să fie prezent cu o echipă la etapa regională a Spartachiadei pionierilor, alături de alte centre cu tradiţie. Pasiunea cu care munceşte reprezintă girul unor viitoare succese şi exemplu pentru alţii. DUPĂ CINCI ANI DE ACTIVITATE Tînărul profesor Desideriu Blaier şi-a luat în primire postul de antrenor la secţia de volei feminin a Şcolii sportive din Timişoara, în anul 1961. După o selecţie prin şcolile timişorene şi-a format un lot de 27 eleve. An de an, numărul celor care au învăţat şi s-au perfecţionat in această ramură a crescut, ajungînd la sfîrşitul celui de al cincilea an la cifra de 210. Prezenţa în lotul de tineret a jucătoarelor Ruxandra Drăgolici, Liana Milosav, Brigite Wolf precum şi a trei voleibaliste în lotul de junioare al ţării (Mihaela Gheorghiu, Mariane Wolf şi Ecaterina Gherei) constituie rodul muncii acestui harnic şi pasionat profesor . Dintre performanţele cele mai importante cucerite în cei cinci ani de activitate notăm: locul I la campionatul şcolar pe oraş în 1962, ciştigarea titlului republican în campionatul şcolar din 1964, participarea la turneul de calificare pentru campionatul republican seria a II-a. In cele 18 competiţii la care a participat în anul 1966, echipa antrenată de profesorul Desideriu Blaier a ocupat de zece ori locul I, de cinci ori locul II şi de trei ori locul III, ciştigînd 76 jocuri din cele 112 jucate . De menţionat că majoritatea sportivelor sunt şi fruntaşe la învăţătură. PETRE ARCAN-poresp. principal Ieri, la Braşov Steagul roşu—C.S.M.S. Iaşi 5-0 (3-0) BRAŞOV, 30 (prin telefon). Amînată marţi din cauza terenului impracticabil, partida s-a desfăşurat azi pe stadionul Tineretului unde braşovenii n-au mai susţinut jocuri oficiale de mai mulţi ani. Terenul de joc, bine curăţat de zăpadă, a fost practicabil, astfel că jucătorii s-au putut întrece în condiţii destul de bune. Partida a fost spectaculoasă, cu multe faze de fotbal curat la ambele porţi, la aceasta aducindu-şi contribuţia şi formaţia învinsă, deşi scorul nu ar indica acest lucru. Cei care au urmărit însă jocul de la Braşov pot confirma cît de deschis au jucat fotbaliştii ieşeni, ca să nu mai punem la socoteală şi ocaziile de gol pe care şi le-au creat. Obsedaţi de rezultatele nesatisfăcătoare obţinute în ultimele jocuri şi mai ales de ultimul loc în clasament, pe care il vor deţine pînă la reluarea campionatului, braşovenii s-au mobilizat in această partidă, vrînd să arate adevăratele lor posibilităţi. Abordind cu insufleţire jocul, ei s-au impus de la Început, acţionind în viteză, cu schimbări foarte reuşite, cu numeroase şuturi la poartă. Braşovenii au reuşit să fructifice 5 din numeroasele ocazii pe care le-au avut. Oaspeţii, în ciuda dominării la care au fost supuşi, mai ales in primele 45 de minute, n-au renunţat la acţiunile ofensive. De cîteva ori, ei au contraatacat periculos, punind la grea încercare apărarea imediată a braşovenilor ca şi vigilenţa portarului Pilcă. Incursiunile jucătorilor ieşeni, mai a Ies in perioada celor 20 de minute din repriza secundă cînd Steagul roşu a scăzut din potenţial, au fost destul de reuşite şi periculoase, lăsînd să se vadă că nici ei nu-şi... merită locul pe care îl deţin la ora actuală in clasament. Oaspeţii au manifestat însă lacune la capitolul finalizare şi exemplul concludent nu-l serveşte Lupulescu care, în min. CD, singur cu portarul Pilcă a tras în acesta ! Ca o concretizare a jocului deschis practicat de învinşi: 8—8 — raport de cernere. Au marcat: Necula (min. 3) — cu capul la o lovitură de colţ executată de Ivăncescu; Gane (min. 20) în urma unei combinaţii cu Necula; Goran (min. 32) cu capul la o centrare a lui Necula; Gane (min. 53) reluare la o lovitură liberă executată de Necula; Necula (min. 88) in urma unei combinaţii cu Győrfi şi Năftănăilă. A arbitrat bine Alexandru Alexe — Rm. Vilcea. STEAGUL ROŞU: Pilcă 7 — Ivăncescu 7, Jenei 7, Alecu 7, Campo 7 — Năftănăilă 8, Sigheti 7 — Necula 8, Gane 7, Goran 7, Györfi 6. C.S.M.S.: Constantinescu 6 — Romilă 6, Ianuț 6, Malschi 6, Deleanu 7— Ștefănescu 7, Lupulescu 7 — Pop 6, Stoicescu 6, Cuperman 6, Incze 5 (min. 73 — Galățeanu). C. GRUIA-corcsp. principal ÍN MECI RESTANŢĂ Politehnica Bucureşti- Ceahlăul Piatra Neamţ 3-0 (1-0) O partidă disputată într-un ritm susţinut în ciuda terenului foarte greu care a cerut ambelor echipe eforturi deosebite. Studenţii au obţinut o victorie meritată. Ei au desfăşurat un joc combativ supunînd poarta lui Argeşeanu (care a apărat excelent) unui tir permanent. In prima parte a jocului bucureştenii reuşesc să deschidă scorul prin Ciornoavă (min. 17) care a reluat plasat o centrare a lui Lucescu. Datorită lipsei de concentrare în fazele de finalizare Lucescu, Ciornoavă şi Unguroiu au ratat apoi ocazii clare de gol. După pauză studenţii domină cu insistenţă şi reuşesc să majoreze scorul prin Ciornoavă (min. 48) după un dribling prelungit printre apărătorii adverşi şi Unguroiu (min. 51) care a transformat o lovitură de la 11 m în urma unui henţ în careu. S-au remarcat: Ciornoavă, Rotaru, Lucescu, Sîrbu, Halagian de la Politehnica, Argeşeanu şi Ghergheşan de la Ceahlăul. " A arbitrat bine C. Niculescu (Bucureşti), G. C. „Olimpicii“ noştri in America de Sud Reprezentativa olimpică de fotbal a României va întreprinde în prima parte a lunii decembrie un turneu in America de Sud. Fotbaliştii noştri vor evolua în Argentina, Peru, Ecuador şi Uruguay unde vor întîlni echipe de club şi selecţionate naţionale. Fac deplasarea următorii jucători : portari : Constantinescu (C.S.MS.), Niculescu (Dinamo Bucureşti) ; fundaşi : Sătmareanu (Steaua), Lupescu (Rapid), Boc (Petrolul), Florea (Petrolul), Dumitru Nicolae (Steaua), Deleanu (C.S M.S.) ; mijlocaşi : Surdan (Politehnica Timişoara), Năftănăilă (Steagul roşu), Dragomir (Petrolul) ; înaintaşi: Năsturescu (Rapid), Dumitriu II (Rapid), Ionescu (Rapid), Györfi (Steagul roşu), Libardi (Jiul), Frăţilă (Dinamo Bucureşti), Moldoveanu (Petrolul). Echipa olimpică va părăsi ţara la inceputul săptămînii viitoare. Selecţionata de tineret in Africa Tot la începutul săptămînii viitoare va pleca în Africa reprezentativa de tineret a României. Ea va susţine prima partidă la Cairo, vineri 9 decembrie, in compania selecţionatei I.A.U. Din lot fac parte : portari : Pilcă (Steagul roşu), Răducanu (Rapid): fundaşi : Ştefan Vasile (Rapid), Popa (Oltul Rm. Vîlcea), Anca (Universitatea Cluj), Petrovici (Politehnica Timişoara), Alecu (Steagul roşu), Rotaru (Politehnica Timişoara), Măndoiu (Progresul): mijlocaşi : Dincuţă (Petrolul), Vigu (Steaua), Mustăţea (Universitatea Cluj), înaintaşi : Pantea (Steaua), Dumitriu III (A.S A. Tg. Mureş), Oblemenco (Universitatea Craiova), Cârciumirescu (Universitatea Craiova), Popanică (Politehnica Timişoara), Panici (C.FR Timişoara), .. Regep (Politehnica Timişoara) . După meciul de la Cairo, fotbaliştii români vor evolua şi in alte ţări africane. Lungu+Pavlovici + Dumitriu Iii = 20 goluri! Zilele trecute, am asistat la unul dintre antrenamentele echippei A.S.A. Tg. Mureș. Pe gazonul verde și-au făcut apariția jucătorii echipei.. Pe compartimente, ei au început să exerseze diferite procedee tehnice: șuturi pe poartă, degajări, lovituri cu capul, pase la distanţă şi semidistanţă, şuturi la poartă din combinaţii etc. Ne atrag atenţia reuşitele „slalomuri" executate cu mingea printre jaloane de Dumitriu III. Dumitru Dumitriu (n. 1945, 1,77 m, 74 kg), prîslea familiei Dumitriu, este la fel de îndrăgostit de fotbal ca şi fratele său Emil, talentatul jucător rapidist. La un alt „atelier* lucrează cu multă seriozitate perechea de mijlocaşi Dodu (n. 1945, 1,74 m, 71 kg) — Ciutac (n. 1942, 1,70 m, 68 kgs) care reprezintă pentru formaţia A.S.A. cureaua de transmisie. Avînd o mare mobilitate şi clarviziune în teren, acoperind un spaţiu larg, perechea Dodu—Ciutac sprijină acţiunile liniei de înaintaşi In care, de altfel, se infiltrează deseori, luind parte la finalizare. La una dintre porţi, portarul Solyom face faţă cu greu tirului executat de tripleta Lungu (n. 1945, 1,72 m, 73 kg) — Pavlovici—Dumitriu III care în acest campionat a inscris 20 de goluri. Maestrul emerit al sportului Tiberiu Bone, antrenorul echipei, se apropie de noi şi privind către cei trei înaintaşi ne mărturiseşte cu satisfacţie : „Sunt foarte talentaţi, îmi pun mari speranțe in ei. Sper să nu mă dezamăgească. Deocamdată, Dumitriu III a debutat in lotul de tineret. Pavlovici este mult schimbat in bine fi depune tot efortul pentru a reveni in „națională“. Iar despre Lungu se va vorbi in curind...“ Antrenamentul luase sfirşit Ne am îndreptat spre cabine. In timp ce băieţii făceau obişnuitul duş, am solicitat celor doi antrenori, Tiberiu Bone şi Ernest Vakares, unele păreri despre comportarea în viitor a formaţiei pe care o conduc. „In seria noastră activează echipe bune, cum sunt C.F.R. Timişntm, Criţul Oradea. Vagonul Arad. Minerul Baia Mare. Clujeana care practică un joc de calitate. Considerăm că promovarea in categoria A va fi grea avind adversari atit de puternici. Sperăm totuşi să ieşim victorioşi şi de aceea ne pregătim — după cum a fi văzut — ca toată seriozitatea.“ Iată cîteva caracteristici care au contribuit la deţinerea poziţiei de lider în clasamentul categoriei B, seria a 11-a ! Cel mai sirguincios : înaintaşul central strigă, Dumitriu III. Cel mai eficace: căpitanul echipei. Pavlovici — 11 goluri. Cel mai disciplinat : fundaşul dreapta. Bartoc. Cel mai constant: mijlocaşul dreapta. Dodu. Cel mai tinăr: extrema dreaptă, Lucaci (17 ani). Cel mai in virstă: înaintaşul central, Vegh (30 ani). Media de virstă a echipei: 22 de ani. Şi acum, la sfirşit, lotul: Solyom, Stănescu — portari, Bartoc, Timpănaru, Bolaj, Toth, Gzako, Pirvulescu—fundaşi, Dodu,Ciutac, Sico — mijlocaşi, Lungu, Pavlovici, Dumitriu III, Lucaci, Dragomir, Vegh — înaintaşi. GHEORGHE CIOBANU LOTO • PRONOSPORT • PRONOEXPRES NOUA FORMULA LA LOTO SE APLICĂ IN CONTINUARE Cu tragerea care s-a desfășurat vineri 25 noiembrie a început apli-carea unei noi formule la LOTO. Pentru prima oară de cînd există acest sistem, au fost extrase 12 numere din 90, astfel că se poate cîștiga cu 3 numere din toate cele 12 extrase. Iată cîteva din principalele avantaje oferite de noua formulă, care se aplică în continuare:— este simplă şi oferă cele mai mari şanse de cîştig faţă de toate tragerile obişnuite anterioare ; — se cîştigă aproape de două ori mai uşor ;• — se extrag din urnă încă două numere în plus şi se cîştigă aproape de două ori mai uşor; — se atribuie premii mari, cu o variantă cîştigătoare, putîndu-se obţine premii pînă la 150.000 Iei. Reţineţi ! Astăzi este ultima zi în care mai puteţi procura bilete pentru cea de a doua tragere LOTO la care se aplică noua formulă tehnică.. • Tragerea LOTO de mîine, vineri 2 decembrie 1966, va avea loc la București, in sala din strada Doamnei nr. 2, cu începere de la orele 18. PRONOEXPRES Nr. 48 din 30 noiembrie 1966 32 6 33 14 1 26 (48 29) Fond de premii : 686.912 lei din care 55.950 lei report la categoria I. Tragerea următoare va avea loc la Ploieşti. Premiul de 25.000 lei atribuit unei variante de categoria a II-a la conc nr. 47 din 23 noiembrie 1966 a fost cîştigat de participantul MARIART CIUC CAROL din Bucureşti. PREMIILE ÎNTREGI ŞI SFERTURI LA TRAGEREA LOTO din 25 noiembrie 1966 Categoria I s 8 variante sfert a 17.658 lei; categoria a II-a s • 7 a 20.181 lei și 14 a 5.045 lei ; categoria a IlI-a : 156 a 1.163 lei , 347 a 290 lei ; categoria a IV-a : 565 a 414 lei și 1.150 a 103 lei ; categoria a V-a : 1.075 a 250 lei și 2.467 a 62 lei. • LOTO é PRONOSPORT • PRONOEXPRES Rubrică redactată de Administrația de Stat Loto-Pronosport /