Sportul, noiembrie 1969 (Anul 25, nr. 712-741)

1969-11-19 / nr. 730

PENTRU MECIUL CU FRANŢA Boxerii români sunt optimişti După turneul de box pe categorii, de la Brăila, antrenorii Ion Popa şi Titi Dumitrescu au selecţionat echipa reprezentativă de box care, aşa cum se ştie, va întîlni la 22 noiembrie la Saint Brieuc, formaţia Franţei. După acest meci, pugiliştii români vor mai evolua în Scoţia şi Irlanda, unde vor boxa cu selecţionatele ţărilor respective. In vederea acestor importante confruntări, cei doi antrenori au alcătuit o echipă redutabilă, cu tot ceea ce are mai bun boxul românesc la ora actuală. Au fost selecţionaţi toţi medaliaţii de la C.E. în frunte cu campionii continentali : Constantin Ciucă, Aurel Dumitrescu, Calistrat Cuţov şi Ion Alexe. Alături de aceştia se află Victor Silberman şi Ion Manea (argint), Ion Covaci (bronz). La categoria pană, o prezenţă inedită , fostul campion european al cocoşilor, Nicolae Gîju. După o perioadă destul de îndelungată de căutări, Gîju s-a stabilit la 57 kg şi speră ca şi în cadrul acestei categorii să aibă un cuvînt de spus„ Ceilalţi tricolori sunt Mihai Aurel, Paul Dobescu, Gheorghe Chivăr şi Marin Constantinescu. Deci, o echipă redutabilă, capabilă să realizeze comportări bune la nivelul performanţelor celor ce o compun. Antrenorii Popa şi Dumitrescu, împreună cu doctorul Radovici, şi-au adunat elevii la Snagov unde lucrează de zor. I-am vizitat la cantonament. In ambianţa plăcută şi liniştitoare a Snagovului, boxerii transpirau din greu executînd comenzile profesorilor. Ciucă şi Monea, nemulţumiţi de ultimele lor evoluţii, băteau sacii de nisip cu rivnă. Gîju şi Dobrescu săreau coarda cu viteză şi dexteritate greu de imitat. Cuţov, cu un adversar imaginar în faţă, lovea năpraznic şi era numai ochi şi urechi la sfaturile maestrului său Titi Dumitrescu. Pe gazonul stadionului Aurel, Covaci, Suberman, Chivăr, Constantinescu şi Alexe au încins o miuţă în care arbitrul, dr. Radovici (foarte sever), sancţionează orice intrare mai tare a lui Mihai Aurel. In cercul de aruncări, Aurel Dumitrescu exersează directul de stingă pe care-1 trimite cu o regularitate de metronom în palmele antrenorului Popa. Intr-o pauză, l-am întrebat pe campionul european al cocoşilor ce părere are despre adversarul său din echipa Franţei, Aldo Cosentino. Dumitrescu a răspuns: ,/Am citit în „Sportul“ toate noutăţile legate de partida cu Franţa. In ceea ce priveşte optimismul lui Cosentino, puteţi fi liniştiţi ! In ultimul timp, m-am pregătit foarte bine şi sper ca la Saint Brieuc să înregistrez al doilea succes în faţa redutabilului meu adversar din finala europenelor". Taul IOVAN AUREI. DUMITRESCU „ văzut de Al. CLENCIU FOTBAL-MERIDIANE • Echipa Mexicului sub focul criticilor • Tragerea la sor fi in „C. C. E." şi „Cupa cupelor“ la 10 decembrie • Reprezentativa Marocului — învinsă în Echipa de tineret a Iugoslaviei a ciştigat cupa-challenge UEFA Ziarele mexicane critică evoluţia echipei Mexicului, care, după cum se știe, într-un joc amical a învins la Ciudad de Mexico cu 1-0 echipa Belgiei. Comentatorii de specialitate consideră că echipa mexicană nu a jucat la adevărata sa valoare. Unele ziare remarcă că jocul a fost „rudimentar și lipsit de fantezie“. Ziarul „OVACIONES“ subliniază că victoria mexicanilor nu a satisfăcut pe nimeni şi că din echipă nu a corespuns decât linia de fundaşi. ★ U.E.F.A. a anunţat că tragerea la sorţi a jocurilor din cadrul sferturilor de finală ale competiţiilor europene („Cupa campionilor europeni“ şi „Cupa Cupelor“) va avea loc la Zürich în dimineaţa zilei de 10 decembrie. La Kotonu s-a disputat întîlnirea amicală dintre selecţionatele Marocului şi Coastei de Fildeş. Victoria a revenit echipei Coastei de Fildeş cu scorul de 1—0 (0—0). Reamintim că formaţia Marocului este calificată in turneul final al C.M. In etapa a 13-a a campionatului olandez, Ajax Amsterdam a învins cu 2—0 pe D.W.S. Amsterdam, iar Feyjenoord a ciștigat cu 4—0 la Haarlem. Alte rezultate: M.V.V. Maastricht — Groningen 2—0; Schiedam — Sparta Rotterdam 2—2 ; Telstar — Nijmegen 0—1 ; Nac Breda — A.Z. 67 2—2 ; F.C. Twente — P.S.V. Eindhoven 1—1. In clasament conduce Ajax cu 24 p, urmată de Feyjenoord — 23 p (un joc mai puțin) etc. In clasamentul golgeterilor conduc Van der Kuylen (P.S.V.) și Cruyff (Ajax) cu cite 10 goluri înscrise. ★ Rezultate înregistrate în etapa a 8-a a campionatului din Luxemburg: Beggen — Stade 2—3 ; Tetingen — Red Boys 2—2; Dudelingen — Spora 1—1 ; Aris — Rümelingen 1—4 ; Niderkorn — Jeunesse 2—2. Pe primul loc se află formaţia Rümelingen cu 12 p, urmată de Jeunesse — 10 p. La Zrenjanin (Iugoslavia) s-a disputat finala competiţiei internaţionale pentru echipele de tineret, dotată cu cupa challenge ..U.E.F.A.“. In finală, echipa Iugoslaviei a învins cu 2—0 (1—0) echipa Suediei. ★ Conducerea clubului Steaua Roşie din Belgrad a hotărît ca antrenamentele echipei să aibă loc cu porţile închise. La antrenamente nu va mai asista nici un spectator ! ★ Presa iugoslavă din ultimele zile ne oferă o noutate, de senzaţie : iugoslavul Zlatko Ceaikovski (fost la Bayern München), a fost angajat să conducă pregătirile reprezentativei Mexicului la campionatele mondiale. ★ ★ ★ Simbătă vom cunoaşte a 13-a finalistă pentru Mexic Simbătă, 22 noiembrie, la Neapole, se va disputa meciul dintre echipele Italiei şi R. D. Germane, contind pentru preliminariile C.M. de fotbal (grupa a IlI-a). In vederea acestui loc, decisiv pentru calificarea în turneul final din Mexic, selecţionerii italieni au alcătuit următorul lot de jucători : Albertosi, Cudicini, Zoff, Anquetti, Rosato, Burgnioli, Facchetti, Polelli, Cuia, Salvadore, Cera, Bertini, Bulgarelli, Ferrante, De Sisti, Juliano, Rivera, Anastasi, Domenghini, Riva, Mazzola, Prali. Echipa învingătoare va fi cea de a 13-a finalistă la C.M. din Mexic. In cazul unui scor egal, se va desfășura un al treilea meci. ASTĂZI, ÎN SALA SPORTURILOR DIN CLUJ, AU LOC PARTIDELE FINALE Urmare din pag. II MILLIOUD: „Locuind la Lausanne am şansa de a arbitra meciuri nu numai în Elveţia ci şi în Franţa•„ Ei bine, vă spun sincer, că în aceste două ţări echipele masculine nu se ridică la valoarea formaţiilor feminine pe care le-am văzut la Cluj. Mă pasionează jocul lor şi socotesc remarcabil saltul de valoare pe care l-au făcut in aceşti ani. După părerea mea apropierea de jocul băieţilor, de jocul echipelor masculine bune măreşte spectaculozitatea handbalului feminin, îl face mai atrăgător. Este de-a dreptul cuceritor spiritul de prietenie care domneşte aci şi fermecătoarea ospitalitate a românilor. Îmi este greu să găsesc cuvinte pentru a exprima exact ceea ce glndesc, pentru a mulţumi gazdelor care mi-au făcut onoarea de a mă invita la un turneu atit de interesant". Chiar dacă părerile diferă atunci cînd este apreciată maniera de joc, ele converg în ceea ce priveşte utilitatea acestui turneu internaţional (toată lumea socotindu-l un adevărat campionat mondial), modul ireproşabil in care a fost organizat şi climatul favorabil în care s-a desfăşurat. Numeroase personalităţi din lumea handbalului, prezente, aci, la Cluj. Programul de azi, de la ora 15: România (tineret) — Polonia (locurile 7—8); Cehoslovacia — Ungaria (locurile 5—6); Iugoslavia — U.R.S.S. (locurile 3—4); România — R. D. Germană (locurile 1—2), ne-au declarat că în afara importanţei pe care o prezintă pentru grupul de tehnicieni români, „Trofeul Carpaţi“ este o reală şi eficientă contribuţie la dezvoltarea handbalului feminin internaţional, o acţiune menită să menţină unitatea celor ce doresc , progresul acestui sport în lume. Finalele, actul cel mai important al întrecerii, sunt comentate pe larg. Se fac pronosticuri, se estimează posibilităţile, se pun în balanţă calităţile şi defectele participantelor. Majoritatea comentariilor vizează finala cea mare, meciul pentru desemnarea învingătoarei. Cum însă calculele hirtiei sînt adesea răsturnate găsim mai firesc să vă prezentăm cele două echipe fără a mai face vreun comentariu. Intre paranteze sînt trecute vîrsta şi jocurile internaţionale ale handbalistelor. ROMANIA : Irina Naghi-Glimovschi (32, 101), Lucreţia Anca (27, 31), Aneta Stamco (24, 42), Maria Maghiari (19, 14), Rodica Vidu (25, 33), Elena Dobîrceanu (24, 22), Rozalia Soos (22, 35), Constantinanie (23, 28), Simona Arghir (20, 28), Petruţa Băicoianu (21, 35), Tereza Secheli (22, 11), Emilia Neghină (19, 17), Magda Micloș (21, 20), Aurelia Costandache (19, 5), Natalia Matache (18, 8), Iuliana Nedelcu (20, 0) ; antrenor * Vaierul Gogîltan. R. D. GERMANA : Eva Beldeweg (21, 4), Edelgard Rothe (25, 21), Inge Schanding (34, 119), Mara Winkler (20, 82), Marlene Janger (25, 60), Valtraute Czelake (21, 43), Valtraute Mester (23. 20), Barbel Fluchmacher (24, 4), Barbel Braun (24. 45), Barbe) Helwig (25. 10). Renate Brenner (26, 25), Barbel Enoch (23, 7), Cristina Hochmuth (23. 43), Regine Schnepel (25. 17) ; antrenori : Hans Becker şi Peter Krelzschmaar. Tiparul I.P. „Informaţia“, str. Brezoianu nr. 23—25, Bucureşti REZULTATE DE LA C. H. 1.D. GENEVA In cadrul concursului internaţional de călărie de la Geneva s-a desfăşurat o probă pe echipe mixte. Victoria a revenit cuplului englez Anneli Drummond (pe „Xanthos“)—Smith (pe „Times Square“) cu timpul de 137,1. Pe locul secund s-a clasat perechea braziliană Lucia Faria (pe „Rush du Camp“)— Nelson Pessoa (pe „Olimpia“) cu 138,9. INTILNIRE SAHISTĂ 9 UNGARIA - R. S. F. S. R. BUDAPESTA, 18 (Agerpres). — Meciul de șah dintre echipele mixte ale Ungariei și R.S.F.S. Ruse, disputat la Budapesta în patru tururi, s-a încheiat cu scorul de 27—21 în favoarea gazdelor. Iată cîteva dintre rezultatele înregistrate în ultimul tur (primii sunt trecuţi şahiştii maghiari) : Ribli — Karpov 1—0 ; Barczay — Antoşin 0—1 ; Adorján — Sveşnikov 0—1 ; Ivanka — Bilunova 1—0. Aceasta a fost cea de-a cincea întîlnire dintre cele două reprezentative. De trei ori victoria a revenit şahiştilor sovietici şi de două ori celor maghiari. Suedezii conduc in Raliul Marii Britanii LONDRA, 18. — In condiţii atmosferice nefavorabile (zăpadă şi vînt puternic) se desfăşoară în prezent Raliul automobilistic internaţional al Marii Britanii. După trei zile de întreceri, competiţia este dominată de concurenţii suedezi, care ocupă primele trei locuri în clasamentul general. La punctul de control orar de la Blackpool, primul a trecut echipajul condus de Waldegaard (pe „Porsche“), urmat de Kallström (pe „Lancia“) — la 5 minute, și Trna (pe „Saab“) — la peste 12 min. Pe locul patru se află englezul Fall (pe „Lancia“). La campionatele mondiale masculine de baschet din anul 1970, pe care le va găzdui Iugoslavia, America Centrală va fi reprezentată de sportivii din Panama, cîştigători ai recent încheiatului campionat. Iată-i, în fotografie, pe campionii de baschet ai Americii Centrale, aliniaţi la ceremonia de premiere. Foto : PRENSA LATINA DUPĂ MECIUL DE HALTERE ROMÂNIA-ITALIA UN NOU SEMNAL DE ALARMĂ! Ultima evoluţie pe arena internaţională a reprezentativei de haltere a ţârii noastre nu a corespuns aşteptărilor. Echipa României a fost învinsă cu 5—2 de selecţionata Italiei, deci la o diferenţă mai mare decit anul trecut la Verona (4—3). Care sunt cauzele acestui rezultat nedorit ? Stînd de vorbă cu mai mulţi antrenori şi membri ai federaţiei, am aflat unele aspecte care nu numai că explică rezultatul, dar arată care sunt cauzele regresului general al sportivilor fruntaşi, manifestat în ultimele concursuri. 1. De mai mult timp, halterofilii fruntaşi nu se antrenează pe baza unui plan unic, centralizat. Pregătirea lor se face la cluburile Dinamo şi Steaua, de către antrenorii celor două cluburi, Alexandru Cosma şi Ştefan Achim. 2. Se pare că pregătirea in cluburi este nesatisfăcătoare. Selecţionabilii manifestă indiferenţă faţă de pregătire. 3. Cei doi antrenori nu sunt suficient de exigenţi. O serie de componenţi ai echipei naţionale nu sunt controlaţi cu regularitate în ceea ce priveşte greutatea corporală, pe care trebuie s-o aibă înainte de concurs. Aproape toţi sportivii noştri din echipa naţională sunt nevoiţi să slăbească multe kilograme, înainte de întrecere, şi, în cel mai bun caz, ei reuşesc să realizeze la limită categoria la care au fost înscrişi. Procedeul acesta este profund greşit. Dacă, de pildă, V. Bădescu ar fi fost numai cu cîteva sute de grame mai uşor, el ar fi ciştigat întrecerea cu sportivul italian, de altfel ca şi Ştefan Pintilie, căruia li trebuiau cu 2,5 kg mai puţin la ultima încercare (la aruncat) pentru a cuceri locul I. Problema greutăţii corporale a sportivilor am mai tratat-o in repetate rînduri. Totuşi, deşi este vorba de cîteva chestiuni elementare, suntem nevoiţi să revenim amintind din nou că unii sportivi sînt graşi. In locul unei fibre musculare ei au un ţesut de... grăsime. In asemenea condiţii, performanţele nu pot creşte, ci, dimpotrivă, scad. Sportivii devin mai lenţi în mişcări, obosesc mai repede. Trei exemple sunt edificatoare: F. Balaş, care cu greu mai realizează 67,5 kg (cat. uşoară), Ştefan Pintilis (peste 82,5 kg) şi super-greul Gh. Mincu, care a ajuns la nu mai puţin de... 140 kilograme! Din această cauză,, Mincu ..aruncă” mai puţin decit „împinge”, ca să nu mai vorbim de rezultatul său la „smuls“, unde ridică cu un... sportiv de la categoria uşoară ! De ce aceste probleme, atît de simple, nu stau in atenţia celor doi antrenori ? 4. Nu suntem de acord cu uşurinţa cu care este alcătuită echipa naţională. Nici in ziua meciului nu se ştia cu precizie componenţa reprezentativei noastre. De pildă, la „cocoş" trebuia să se aleagă unul dintre cei doi propuşi : Em. Covaci sau Z. Fiat. Despre ultimul s-a spus că este accidentat, iar despre Covaci că... nu a sosit Încă de la Oradea ! De ce şi-au dat antrenorii asentimentul ca după campionatele pe echipe de la Oradea Em. Covaci să rămină acasă ? Se ştia doar că peste cîteva zile urmează un meci internaţional. Sau, poate, antrenorii nici n-au ştiut că Em. Covaci va fi selecţionat . Şi Intr-un caz, şi In altul, greşeala este de neconceput. După toate aceste întimplări, In echipă a fost introdusă „ad hoc” a doua rezervă, M. Grigoraş, care, aşa cum era de aşteptat, a pierdut întîlnirea cu reprezentantul Italiei. 5. Se impune ca federaţia de specialitate să ia măsurile cele mai energice pentru a pune capăt acestor stări de lucruri. Ne aşteaptă în curînd o mare competiţie la Bucureşti (Balcaniada) şi dacă lucrurile nu se îmbunătăţesc (măcar cit se poate în ultima clipă) nu este exclus să asistăm şi la alte surprize, mai neplăcute. Ion OCHSENFELD Surprize în hocheiul sovietic MOSCOVA, 18 (Agerpres). In campionatul de hochei pe gheaţă al U.R.S.S. s-au înregistrat două surprize. Lidera clasamentului, echipa T.S.K.A. Moscova, a pierdut cu scorul de 4—6 (3—3, 0—1, 1—2) în faţa formaţiei Aripile Sovietelor Moscova. Aceasta este prima înfrîngere suferită în actualul campionat de hocheiștii de la T.S.K.A. Cea de-a doua surpriză a fost realizată de Torpedo Gorki, care a întrecut pe teren propriu cu 5—2 (2—1, 2—0, 1—1) redutabila formație Spartak Moscova. In clasamentul campionatului, pe primul loc se află Ț.S.K.A. Moscova cu 37 de puncte din 20 de meciuri (18 victorii, un meci nul şi o înfrîngere), urmată de Spartak Moscova — 28 puncte (un joc mai puţin). Ilii AJUNUL IMI ! EDIŢII CAMPIONATELOR BALCANICE DE SCRIMA Ne mai desparte o zi de începutul unei noi ediţii a campionatelor balcanice de scrimă, iar lotul nostru se află, de ieri după-amiază, la Zagreb, oraşul care găzduieşte această întrecere, adăugată — în toamna anului trecut — celor ce prilejuiesc sportivilor din sud-estul continentului să-şi confrunte potenţe şi valori, să realizeze admirabila osmoză a experienţei, să întindă prieteneşte mina unui învingător sau învins. Mai înainte ca scrimerii din cele cinci ţări participante să păşească pe planşele întrecerilor, să rememorăm ceea ce s-a întîmplat, exact în aceeaşi perioadă, cu un an în urmă, la Bucureşti. In probele individuale, proaspătul campion olimpic, Ionel Drîmbă, a fost nevoit să se încline — după un baraj — în faţa ambiţiei coechipierului său Mihai Ţiu.Vom asista, anul acesta, la o revanşă ?). Tot după un baraj — între Sepeşiu şi Pongrat — a fost decis şi campionul balcanic la spadă. Victoria a revenit lui Sepeşiu, care nu va mai fi, însă, prezent şi la actuala ediţie. Proba feminină de floretă a văzut, pe primele 4 locuri, toate reprezentantele noastre, în frunte cu Ecaterina Iencic. De data aceasta, situaţia va fi — probabil — mai echilibrată căci, alături de două trăgătoare cu vechi state (Szabó şi Vicol) vor evolua şi două elemente tinere (Moroşanu, Alexandrov). întrecerea sabrerilor a avut ca învingător pe H. Bădescu, dar ea a permis — totodată — afirmarea trăgătorilor bulgari Stavrev şi Atanasov, clasaţi pe locurile II şi III. De fapt, sabrerii bulgari aveau să-şi confirme mai categoric clasa în proba pe echipe care le-a revenit. La celelalte arme, întrecerea pe echipe s-a soldat cu succesul scontat al scrimerilor români care au ocupat şi locul I în clasamentul general. Sportivii bulgari care au mai avut evoluţii remarcabile la floretă (feminin şi masculin), au terminat pe locul secund, fiind urmaţi de trăgătorii iugoslavi care s-au impus, atunci, la spadă — echipe (locul II). Este de aşteptat ca, la actuala ediţie, şi scrimerii turci să aibă o comportare mai bună, întrucît ei desfăşoară o intensă activitate pregătitoare pentru viitoarele campionate mondiale în care doresc să nu se rezume numai la rolul de gazde. In linii generale, scrimerii noştri pornesc ca principali favoriţi şi in noua ediţie a campionatelor balcanice, dar este de aşteptat ca ei să primească o replică mai susţinută din partea adversarilor care consideră această competiţie o etapă importantă în drumul lor spre afirmarea pe plan international.Sebastian BONIFACIU CORESPONDENŢĂ SPECIALĂ PENTRU sportivi BENVENUTI ÎNTÎLNEȘTE PE RODRIGUEZ ÎN CEL MAI DIFICIL MECI DIN CARIERĂ Exact acum 10 ani, Nino Benvenuti, sosea în România — încununat cu titlul de campion amator al Europei pe care îl cucerise la Lucerna. La Bucureşti şi la Cluj, el avea să întîlnească — în cadrul tradiţionalelor meciuri Italia —• România — doi valoroşi boxeri, pe Cojan şi pe Şerbui pe care i-a învins, demonstrînd o clasă şi pumn viguros. La 10 ani după aceasta, Benvenuti se află în postura fericită de campion al lumii la categoria mijlocie. Este un profesionist al ringului (în cea mai favorabilă accepţie a cuvîntului) . Madison-ul l-a văzut într-o luptă titanică împotriva americanului Emile Griffith, numit „şoimul din St Thomas“, un pugilist de culoare înzestrat cu o rezistenţă şi o clasă remarcabile. Dar lumea boxului nu stă niciodată, campionii sunt totdeauna sub presiune , după fiecare victorie, ei trebuie să se pregătească pentrualt meci. Nino, italianul din Triest, se află azi, se pare, în fațacelei mai grele misiuni din cariera lui. La 31 de ani, el nu mai este marele campion. Tehnica lui a rămas intactă dar prospeţimea şi forţa pumnului său drept nu mai sunt ca altădată. La 22 noiembrie, pe un ring din Roma, sub bolta imensă a Palatului sporturilor, el va trebui să-l înfrunte pe masivul Luis Rodriguez, un pugilist care posedă un palmares cu 104 meciuri din care 96 cîştigate (iar mai mult de jumătate prin K.O.). Fără să fie de loc impresionat de faima italianului, Rodriguez a venit la Roma cu gîndul să intre în posesia titlului și să-l ducă peste Ocean. Este o întîlnire în care nu se poate da un pronostic. In antrenamentele pe care le-a și făcut în Italia, cubanezul a lăsat o puternică impresie, dovedind că este un boxer dificil, foarte rapid şi cu o dreaptă necruţătoare pe care o manevrează uşor şi decis. Benvenuti speră să învingă deşi comentatorii italieni par, de data aceasta, mai sceptici. De fapt, pugilistul italian a decepţionat mult în ultimul lui meci, susţinut la Neapole, cu tînărul Scott. Din acest motiv, el nu apare de data aceasta ca favorit în pronosticurile specialiştilor deşi boxează „pe teren propriu“. S-ar putea ca tocmai mîndria campionului să fie un factor decisiv în această luptă, indiscutabil cea mai dificilă din cariera lui. Cu siguranţă vom asista la un meci care va aduce învingătorului cele mai mari satisfacţii şi care, pentru învins, s-ar putea să însemne sfîrşitul carierei. Benvenuti nu vrea să se gîndească la această ipoteză. El îşi dă seama de importanţa meciului şi, în ciuda scepticismului specialiştilor, este decis să realizeze cea mai frumoasă ispravă a sa. Rodriguez, care a întîlnit şi el de două ori pe Griffith (în faţa căruia a pierdut şi a ciştigat), este adversarul cel mai indicat pentru a stabili cine este cel mai bun mijlociu din lume. La 22 noiembrie, pe ringul din Roma, vom afla dacă italianul poate fi considerat un pugilist de mare clasă, ca predecesorii săi La Motta, Robinson şi Tiger sau dacă nu este decit un campion de tranziţie. Giuliano ORLANDO Milano, noiembrie Hocheiştii din R. D. G. in turneu VARŞOVIA, 18. — In cadrul turneului pe care îl întreprinde în Polonia, echipa de hochei pe gheaţă S. C. Dynamo Berlin a jucat la Bydgoszcz cu formaţia locală „Polonia“. La capătul unui joc spectaculos, cele două echipe au terminat la egalitate: 5—5 (1—3, 2—2, 2—0), Europenii au dominat open-ul de la Buenos Aires Turneul internaţional „open“ de tenis de la Buenos Aires a fost câştigat de jucătorul francez Francois Jauffret, care în finală l-a întrecut în patru seturi pe iugoslavul Franulovici: 3—6, 6—2, 6—4, 6—3. Jauffret a manifestat în acest turneu o formă excelentă, el învingînd — printre alţii — pe Jan Kodes şi Roy Emerson. Proba de simplu femei a revenit surprinzător tenismanei vest-germane Helga Niessen, învingătoare cu 1—6, 6—4, 6—2 în fața americancei Rosemary Casals. Un nou turneu „open“ de tenis LONDRA, 18 — Elita tenisului se află reunită acum în capitala Angliei, unde a Hocheiştii români şi-au început turneul în Danemarca Pe stadionul de iarnă din Copenhaga s-a desfăşurat aseară partida dintre selecţionatele de hochei ale României şi Danemarcei. La ora închiderii ediţiei, mai rămăseseră de jucat puţine minute şi reprezentativa ţării noastre conducea cu 7—3 (2—1, 4—1, 1—1) prin golurile marcate de Biro, I. Szabó, Florescu, Başa, Fodorea, Gheorghiu şi Calamar. Vom reveni ca amănunte. început desfăşurarea unui mare turneu internaţional „open“, găzduit sub cupola sălii sporturilor de la Wembley. în primul tur al întrecerii, cel mai echilibrat meci a fost cel opunînd pe olandezul Tom Okker şi prima rachetă britanică Mark Cox. Primul a ciştigat, după emoţii, cu 6—2, 19—21 (!), 6—4. Un rezultat remarcabil a fost obţinut de campionul S.U.A., Stan Smith, care l-a eliminat pe sud-africanul Cliff Drysdale : 3—6, 6—3, 6—4. Alte rezultate: Clifton (Anglia) — T. Ulrich (Danemarca) 7—9, 6—3, 6—4 ; Davidson (Australia) — Pasarell (S.U.A.) 6—4, 6—1 * Stilwell (Anglia) — Moore (R.S.A.) 6—2, 6—2, Plotz (R.F.G.) — Curtis (Anglia) 6—1, 6—2. 40368