Sportul, noiembrie 1970 (Anul 26, nr. 1070-1099)

1970-11-25 / nr. 1094

Pag. S 2-a LA STARTUL UNOR NOI ÎNTRECERI PESTE HOTARE Patru înotători ai clubului Steaua, M. Nicodim, O. Resler, A. Adam şi S. Cosmescu vor participa la tradiţionalul concurs al armatelor prietene ce va avea loc săptămîna viitoare la Leningrad. • Un grup de înotători dinamovişti, în frunte cu Cristina Balaban, Atila Peterei, Anca Georgescu şi Aurel Vitelaru, va lua parte la competiţia internaţională ce se va desfăşura în zilele de 12 şi 13 decembrie la Gottwaldow (Cehoslovacia). • A fost perfectat meciul de juniori dintre selecţionatele oraşelor Bucureşti şi Sofia. Intîlnirea este programată în capitala Bulgariei pentru zilele de 19 și 20 decembrie. ANCA GROZA CONTINUA CURSA RECORDURILOR Piscina acoperită (50 m) de la centrul „23 August“, a găzduit primul concurs oficial cu caracter intern. Au fost programate probe neclasice, pe distanţe de 60 m, 400 m şi 800 m, idee bună avînd în vedere stadiul actual de pregătire a înotătorilor din Capitală. Cele mai bune rezultate : G. Cerbeanu 32,5, A. Groza 33,3, A. Steiner 33,4 — 50 m delfin (f); A. Petelei 29,2, N. Postăvaru 30,4, T. Nicolae 30,4 — 50 la delfin (m) ; E. Cristescu 36,8—50 m spate (f); G. Lupu 30,0, M. Movanu 30,4 — 50 m spate (m) ; L. Burlacu 37,6, A. Georgescu 37,9 — 50 m bras (f) ; P. Teodorescu 33,8, A. Soptereanu 34,3, O. Resler 34,5 — 50 m bras (f) ; Cr. Balaban 30,5, L. Dan 30,9 — 50 m liber (f); M. Slavic 26,3, D. Turcanu 27,0 — 50 m liber (m) ; Lupu 5 :17,4 — 400 m spate (m) ; A. Georgescu 6 : 12,5 — 400 m bras (f); T. Nicolae 5 :54,6 — 400 m delfin (m) ; E. Hempel 5 : 46,0 — 400 m bras. In acelaşi concurs, Marian Slavic a înotat distanţa de 100 m liber în 56,4 iar Cristina Balaban a cîştigat proba de 800 m liber în 10 :40,1, fiind urmată de Anca Groza (14 ani) în 10 : 43,9 — nou record de fete categoria A şi junioare mici şi Eugenia Cristescu (12 ani) 11:10,1. Evoluţia celor 208 finalişti la ediţia din acest an a campionatului de juniori a prilejuit, pe parcursul a trei zile de concursuri, o trecere in revistă a speranţelor gimnasticii, a valorii schimbului de mîine, a fruntaşilor acestei discipline sportive. Mai intii, este de relevat faptul că, faţă de anii precedenţi, se remarcă progrese în privinţaselecţiei sportivilor, a creşterii gradului de pregătire şi a nivelului tehnic, in special pe linia îmbogăţirii exerciţiilor cu noi mişcări grele. Finala pe aparate a celor mai buni şase gimnaşti şi gimnaste a fost grăitoare in acest sens. Au încintat evoluţiile unor sportivi, progresele înregistrate de ei, dirzenia cu care au concurat, dar, mai ales, posibilităţile etalate de mulţi gimnaşti şi gimnaste, care ne dau dreptul să sperăm de la ei şi să pretindem antrenorilor rezultate tot mai înalte. Mă refer, in primul rînd, la Felicia Cornea, Nicolae Oprescu, Paula Ioan, Radu Branca, Elisabeta Turcu, Gheorghe Iusan, Maria Antinie, Constantin Petrescu, Maria Constantinescu, ale căror eforturi au fost încununate de obţinerea titlului de campion al României pe anul 1970. O menţiune deosebită se cuvine Măriei Antinie de la Şcoala sportivă Sibiu, care, debutind la categoria maestre, a reuşit — datorită hărniciei şi curajului ei, precum şi priceperii antrenorilor Nicolae Buzoianu şi Cristel Kvanca — să prezinte un exerciţiu la bîrnă cu elemente de mare dificultate şi risc (roată flic-flac înapoi, „danilvă” laterală, coborire prin salt înainte cu întoarcere de 360 grade), ciştigînd prin aceasta titlul suprem la proba respectivă. Exerciţiul şi execuţia au avut şi unele lipsuri in ceea ce priveşte siguranţa, eleganţa, continuitatea şi combinaţia, dar sîntem siguri că, printr-o muncă chibzuită, ea poate deveni o gimnastă de nădejde pentru echipa ţării. La bilanţul pozitiv al campionatului şi la rezultatele obţinute de sportivii citaţi trebuie să adăugăm contribuţia muncii desfăşurate de antrenorii secţiilor de bază, din care s-au evidenţiat : Leana Sima (Petrolul Ploieşti), Mircea Rădulescu (Dinamo Buc.), Marina şi Mircea Bibire, Gheorghe Gorgoi, Fiorica Dobre, Valeri Munteanu, Marta Karoly (Liceul cu program de gimnastică din Municipiul Gh. Gheorghiu- Dej), Ioan Pâtru şi Cristina Andruţă (Cl. şcolar Buc.), Andrei Batiz (C.S.M. Cluj), Gabriel Molea (Lie. 35 Buc.), Barbara Frenchel şi Gheza Weinert (Vagonul Arad), Marin Trincă şi Pavel Horvat (Lie. 4 Timişoara). Nicolae Sebeşan (Lie. 2 Braşov), în legătură cu întrecerea rezervată echipelor reprezentative de judeţ, categoria a II-a, consemnăm un uşor regres faţă de anul trecut, un nivel şi o participare mai redusă la băieţi decât la fete. Unele judeţe, ca Argeş, Buzău, Cluj, Caraş-Severin au absentat la băieţi, iar Argeş, Bacău, Mureş şi Constanţa au absentat la fete. Necorespunzător s-a prezentat echipa de băieţi a judeţului Arad şi ne-am întrebat vâzînd notele (intre 2 şi 7) cum de a fost posibil sa se insiste de către organele CJEFS pentru înscrierea ei la finală. Anul acesta, ca şi în ultimii ani, un exemplu de bună prezentare îl constituie reprezentativele judeţelor Sibiu, Prahova, Timiş, Braşov şi Municipiul Bucureşti, care — de altfel — au obţinut şi locuri fruntaşe de fiecare dată. Din concursul pe echipe, cit şi din concursul individual au ieşit în evidenţă o serie de lipsuri în pregătirea tinerilor gimnaşţi care trebuie să devină obiectul unei analize a procesului de pregătire a acestora : — unii gimnaşti şi, mai ales, gimnaste, deşi au atins o valoare internaţională ca bagaj de mişcări, au încă o ţinută necorespunzătoare in concurs, merg şi aleargă arâi nu numai cînd execută acest lucru în exerciţiu, dar şi atunci cînd se deplasează de la un aparat la altul ; — se observă o tendinţă generală de a neglija elementele simple din exerciţii, care sînt efectuate la un nivel inferior, avînd un efect negativ asupra educaţiei generale a sportivului ; — învăţarea elementelor şi repetarea lor sau a exerciţiilor întregi, mersul, prezentarea şi plecarea de la aparat, să se facă la antrenamente în lumina exigenţelor impuse de cerinţele de concurs şi de cerinţele estetice ale gimnasticii ; — este vizibilă şi lipsa generală de preocupare pentru exerciţii speciale de prelucrare a musculaturii şi segmentelor cu redarea dezvoltării forţei, mobilităţii şi altor calităţi specifice, necesare unei ţinute frumoase şi execuţii corecte a mişcărilor ; — la băieţi, de exemplu, se observă o mare lipsă de forţă, ceea ce face ca la cal cu mînere şi inele să existe deficienţe tehnice mari şi un bagaj de mişcări sub nivelul celorlalte aparate ; — la inele, tehnica juniorilor noştri, mai ales la elementele de balans accesibile, este învechită, executîndu-se mişcări fără amplitudinea cerută astăzi pe plan internaţional. — Ia fete, lasă de dorit, în primul rînd, ţinuta şi execuţia artistică (ritmul, expresivitatea, eleganţa), de asemenea nivelul tehnic slab la unele mişcări de bază cum sunt îndreptările la paralele inegale. Tot la acest aparat, majoritatea combinaţiilor se axează pe subbalansuri şi îndreptări. Ar trebui abordate şi alte mişcări mai complexe, ca rotările în sprijin înapoi, care dau perspectivă mai multor elemente. — o altă problemă o constituie acompaniamentul muzical al exerciţiilor la sol. Fie ca urmare a lipsei de pianişti, fie ca urmare a lipsei de colaborare, preocupare sau competenţă, există o mare neconcordanţă între conţinutul exerciţiului, pe de o parte, execuţie şi muzică, pe de altă parte, lucru observat şi cu ocazia concursului de la Cluj. In încheiere, subliniez efortul, priceperea şi competenţa Comisiei judeţene de gimnastică de la Cluj şi bunăvoinţa organelor locale care au asigurat, ca şi cu alte ocazii, buna organizare şi reuşita acestui frumos campionat al tinereţii. Nicolae VIERU secretar general al F. R. Gimnastică EMNASTICA -JUNIORII IN PRAGUL MATURIZĂRII ANCA ANDREI. A. ŞOPTEREANU, P. TEODORESCU REVIN IN PISCINE Trei dintre cei mai buni înotători români, Anca Andrei, Angel Şoptereanu şi Petre Teodorescu, şi-au reluat pregătirile după un an de pauză în activitatea competiţională internă şi internaţională. Reşiţeanca, legitimată la clubul Olimpia, se antrenează cu prof. I. Schuster. P. Teodorescu a revenit în grupa prof. G. Dimeca, iar A. Șoptereanu a preferat culorile clubului Dinamo, alcătuind împreună cu E. Hempel un puternic cuplu de brasiști în grupa prof. Sanda Grințescu. ,»INTERNAŢIONALELE“ Şl... TROFEELE SPECIALE In programul majorităţii tradiţionalelor concursuri de înot de pe continent — „Trofeo dei Navigli“ (la Milano). ..Marele premiu al ziarului Komsomolskaia Pravda“. ..Trofeo dei sette colli“, „Gala internaţionalilor” (de la Paris). „Premiul naţiunilor“ (Viena) — există una (sau mai multe) probe dotate cu trofee speciale. De obicei, aceste curse atrag pe listele de înscrieri numele celor mai celebri sportivi din Europa şi de pe alte continente, mărind considerabil interesul faţă de întreaga competiţie. Şi campionatele internaţionale ale ţării noastre, ajunse la cea de a 12-a ediţie, se înscriu anual pe lista marilor mitinguri nautice de ce continent, aducînd uneori la start sportivi de certă valoare. Dar între cele 29 de probe din program nu există nici o distincţie şi, în general, F.R.N. lasă deschisă lista invitaţilor la aprecierea federaţiilor de specialitate din ţările participante, fapt care nu o dată ne-a pus in faţa unor întreceri lipsite de interes, fără nume sonore. Viitoarea ediţie a acestei competiţii internaţionale se va desfăşura pentru prima oară (21 şi 22 februarie 1971) intr-un bazin de 25 m, oferind oaspeţilor condiţii de concurs cit mai apropiate de cele în care se pregătesc în sezonul de iarnă. Mai mult, organizarea a fost încredinţată (tot în premieră) pasionaţilor activişti din Reşiţa, centru de înot care s-a afirmat cu prisosinţă în ultimul deceniu. Iată, aşadar, suficiente motive (în plus) care pledează pentru acordarea respectului cuvenit „internaţionalelor“ noastre şi trecerea lor în drepturile oricărui mare concurs european. Instituirea unor trofee speciale pentru probele de 400 m liber sau 200 m bras la bărbaţi, 100 m liber sau 100 m delfin la femei, şi trimiterea neîntîrziată a unor invitaţii nominale federaţiilor interesate, adresate cîtorva performeri de valoare ar însemna un prim pas în această direcţie. — a. V.— SABINA ŞERBANESCU - LOCUI I LA EXERCIŢIUL CU CERC Comisia de gimnastică modernă a C.M.E.F.S. Bucureşti a organizat duminică un concurs pe aparate (exerciţiu cu cerc), la care au participat 30 dintre cele mai bune sportive din Capitală, excelent prilej de verificare a formei înaintea finalei de la Tg. Mureş. La categoria a II-a, sportivele de la „Viitorul“ şi-au dominat net adversarele, prin exerciţii spectaculoase, dinamice Primele clasate: Adriana Hoppe şi Irina Stoenescu. La categoria I Anca Ilie (Lie. 35) — care manifestă o formă remarcabilă în acest final de sezon — a reuşit să se desprindă de următoarele trei clasate (toate cu aceeaşi notă, dar departajate prin vîrstă) cu numai o zecime, suficientă, însă,, pentru victorie. Aşteptată cu justificat interes, întrecerea maestrelor a oferit un spectacol de înaltă ţinută, cîştigătoarea fiind cunoscută de-abia în final. Deşi a intrat prima pe covor — avînd, deci, notă de consult — Mihaela Nicolaescu a lucrat foarte bine, obţinînd 9,00 Au urmat evoluţiile favoritelor, privite şi arbitrate cu foarte multă atenţie. Maria Preda a lucrat bine dar — evident marcată de emoţie— a avut două ezitări sancţionate de arbitre. Cristina Hurezeanu ne-a încintat apoi prin acurateţea stilului şi precizia exerciţiilor, dar nota ei (9,45) i-a asigurat numai locul trei. Victoria Vîlcu a evoluat corect, fără ratări, dar şi fără verva ce o caracterizează, fiind nevoită să treacă pe poziţia a doua în clasament, căci Sabina Şerbănescu — pe bună dreptate revelaţia concursului — a avut o evoluţie impecabilă, ciştigînd, o dată cu locul întîi şi o primă opţiune morală pentru apropiata finală de la Tg. Mureş. CLASAMENT. Cat. a II-a : A. Hoppe 9,00; I. Stoenescu 8,30; T. Serea 7,90. Cat. I : Anca Ilie 8,90; V. Török 8,80; L. Cizer 8,80; E. Sterca 8,80. Categoria maestre: S. Șerbănescu 9,60; V. Vîlcu 9,50; Q. Hurezeanu 9,45; M. Preda 9,40; Maria Pegulescu 9,20 ; M. Nicolaescu 900. REP. BIATLON PE USCAT! Duminică, Poiana Braşov a găzduit — în premieră pe ţară — un concurs de biatlon pe uscat, la care au participat toate secţiile cluburilor şi asociaţiilor braşovene, precum şi invitaţi de pe Valea Prahovei. Desigur, nu este vorba de un sport nou, de o formulă competiţională, ci de o verificare a stadiului de pregătire pe uscat a biatloniştilor juniori, în condiţii de efort specific şi la potenţial maxim. Concursul a constat dintr-o probă de ştafetă 4x4.500 m, intercalată cu două trageri cu arma sport calibru redus pentru fiecare schimb. Condiţiile de organizare excelente, numărul mare de participanţi (44) şi de echipe (11) au constituit primul răspuns fericit la această idee originală, precum şi argumente pentru fixarea în tradiţie a acestui gen de întrecere. Deşi zăpada n-a venit la Poiana Braşov, pentru biatlonişti emoţiile startului au început. Şcoala sportivă Braşovia (organizatoarea întrecerii) a răsplătit pe primii clasaţi cu materiale şi echipament sportiv, cupe, diplome şi medalii. REZULTATE TEHNICE: ştafetă: 1. Clubul sportiv Sinaia, 2. Şcoala sportivă Braşovia, 3. A.S.A. Braşov; juniori mari: 1. Nicolae Cristoloveanu (AS.A.), 2. Adrian Mocanu (Sc. sp. Braşovia), 3. Nicolae Olteanu (Sc. sp. Braşovia); juniori mici: 1. Eleonor Cercel (A.S.A.), 2. Adrian Păunescu (CI. sp. Sinaia), 3 loan Mîndruş (CI. sp Sinaia) Mihai BIRA sportál ANTRENORII DE POLO LA MASA ROTUNDĂ Astăzi şi mîine la sediul Centrului de cercetări ştiinţifice şi documentare tehnică al C.N.E.F.S. (B-dul Muncii nr. 37—39) va avea loc consfătuirea anuală metodică a antrenorilor de polo din întreaga ţară. Cu acest prilej se va face analiza activităţii antrenorilor în acest an şi vor fi prezentate o serie de referate cuprinzînd : „învăţăminte în urma campionatelor europene de la Barcelona“, „Probleme medicale actuale ale jocului de polo*. ..Criterii biologice în dirijarea antrenamentelor“. „Criterii selective privind biotipologia jucătorului“, „Metodica de pregătire a jucătorilor intr-un ciclu săptămînal“ etc. IA DINAMO S-A CONSTITUIT COLEGIUL ANTRENORILOR In vederea unei activităţi mai eficiente pe linia pregătirii de specialitate a cadrelor tehnice şi perfecţionării procesului instructiv-educativ, în cadrul clubului sportiv Dinamo Bucureşti, s-a constituit Colegiul antrenorilor, organ metodic, cu atribuţii pe linia sintetizării şi generalizării experienţei pozitive, promovării în munca de pregătire a mijloacelor şi metodelor antrenamentului sportiv contemporan. Colegiul este alcătuit din antrenori, profesori de educaţie fizică şi medici sportivi, din rîndul cărora s-a ales un birou. Activitatea colegiului antrenorilor se va desfăşura în cadrul Cabinetului metodic al clubului. Cu prilejul constituirii, vicepreşedintele clubului, prof. Cosma Liţă, a expus sarcinile colegiului, măsurile rezultate din necesitatea ca fiecare cadru tehnic să-şi perfecţioneze continuu cunoştinţele de specialitate, să fie un promotor al noului în munca de educaţie şi instruire sportivă. • Azi, la ora 18, se dispută în sala Dinamo un derby al diviziei A, Dinamo — Universitatea Cluj, restanţă din etapa a Vii-a. Meciul a fost amînat, deoarece studenţii clujeni au luat parte, zilele trecute, la un turneu internaţional, la Bratislava. Aici ei au fost întrecuţi de Slavia Praga cu 73—51 şi au dispus de A.Z.S. Gdansk cu 69—49 şi PETRE ŞANDOR (Steaua) CAMPION LA ARMA MILITARĂ Luni s-a disputat pe poligonul de 300 m de la Tunari proba de armă militară 3X20 focuri, probă contînd pentru campionatele naţionale pe 1970. Şi de data aceasta, la întrecere a luat parte un număr infim de trăgători (doar şase), toţi de la clubul Steaua. Cu tot timpul potrivnic (ploaie, vînt, frig şi vizibilitate redusă), cîştigatorul probei, multiplul campion al ţării la probele de armă calibru mare, Petre Şandor, a realizat un rezultat foarte bun — 542 p din 600 posibile, repetăm, o cifră foarte valoroasă pentru vremea pe care s-a concurat. Iată rezultatele celor şase participanţi la probă : 1. P. SANDOR 512 P (Pe poziţii : Ia culcat 183 p, In picioare 169 p, In genunchi — 190 p) — campion naţional pe 1970, 2. T. Ciulu 534 p, 3. L. Cristescu 529 p, 4. T. Coldea 511 p, 5. I. Codreanu 370 p, 6. C. Manole 308 p. Duminică se va disputa ultima restanţă a naţionalelor, proba de armă liberă calibru mare 3 X 40 f. Sperăm că de data aceasta participarea va fi mai mare de Slavia Bratislava cu 86—68. Clasamentul final al turneului : 1. Slavia Praga (campioana Cehoslovaciei), 2. M.A.F.C. Sopron (virtuală campioană a Ungariei), 3. Universitatea Cluj, 4. Slavia Bratislava, 5. Humbold Universität Berlin, 6. A.Z.S. Gdansk. Principalii marcatori ai clujenilor: Demian 60, Zdrengnea 36, Rónay 33. • A fost stabilit programul etapei de duminică a diviziei A, care cuprinde şi derby-urile Dinamo-Steaua (masculin) şi Politehnica — Rapid (feminin). întrecerile se vor desfăşura în sala Floreasca, de la ora 9, în următoarea ordine: I.E.F.S. — Politehnica Braşov (m), RAPID — POLITEHNICA (f), STEAUA — DINAMO (m), Politehnica — I.C.H.F. (m). Ultimul meci prezintă şi el mare importanţă pentru locurile fruntaşe ale clasamentului. • La finalele Criteriului naţional de minibaschet, care vor avea loc între 25—28 decembrie, vor participa, la băieţi categoria I, cîştigătoarele zonelor (şase echipe) şi primele două clasate în campionatul municipiului Bucureşti ; băieţi categoria a II-a , cîştigătoarele zonelor (patru echipe), primele două clasate în campionatul municipiului Bucureşti şi Şcoala sportivă Oradea ; fete categoria I, la fel ca la băieţi categoria I, fete categoria a II-a , direct zece echipe care vor fi împărţite în două serii de cîte cinci. • Programul special de recuperare, urmat cu conştiinciozitate de pivotul dinamo-eivist Gh. Novac, a grăbit evident refacerea talentatului sportiv după accidentul suferit in primăvară. Ca urmare, este posibil ca el să fie folosit cît de curînd, poate chiar în jocul retur cu Akademik Sofia, din cadrul G.G.E. BASCHET -AZI, IN CAPITALA, MECI DE MARE ATRACTIE5 DINAMO.TH CLUJ SCRIMA ~ NOILE ECHIPE CALIFICATE ÎN DIVIZIA B La Braşov s-a desfăşurat returul campionatului de calificare în divizia B de scrimă, la toate armele. Spre deosebire de turul competiţiei, care a reunit un număr mai mare de echipe, de data aceasta s-au înregistrat numeroase absenţe (Trotuşul — Oraşul Gh. Gheorghiu Dej, la floretă masculin şi feminin; Şc. sportivă Oradea, la sabie şi spadă; Şc. sportivă şi Fetrolul din Ploieşti la floretă masculin şi, respectiv, spadă ; Victoria Cărei la floretă feminin şi C.S.M. Iaşi la spadă). Cea mai bună comportare a avut-o echipa masculină de floretă a Politehnicii Iaşi (antrenor N. Pufnei), alcătuită din elemente tinere, înzestrate cu o bună tehnică. La un nivel remarcabil s-a situat şi echipa feminină de floreta C.S.M. Cluj (antrenor Ad. Gurath) care va trebui, însă, să-şi îndrepte atenţia mai mult spre tineret. La spadă şi sabie întrecerile au fost de nivel mai scăzut deoarece s-a recurs la trăgători, fie prea tineri, fie în vîrstă mai înaintată, precum şi la trăgători cu specialitatea floretă. S-au calificat în divizia B: Politehnica Iaşi (floretă — masculin), C.S.M. Cluj (floretă feminin), Victoria Cărei (spadă) și Politehnica Timișoara (sabie). Ilie STANCA, coresp. SURPRIZĂ IN CAMPIONATUL REPUBLICAN DE TELEGRAFIE A XI-a ediţie a campionatului republican de telegrafie, care a avut loc recent la Radioclubul Central din Bucureşti, s-a terminat cu un rezultat surpriză. Un concurent care nu pornea favorit decît cel mult la „transmitere-viteză" a reuşit să-şi adjudece toate cele trei titluri de campion, la probele individuale. Este vorba de inginerul agronom Radu Bratu din Constanţa. Cunoscut ca un pasionat radioamator (indicativ Y04HW), el a lucrat în ultimul timp exclusiv in telegrafie cu un manipulator electronic de construcţie proprie. Inginerul Bratu a reuşit astfel să demonstreze, o dată în plus, necesitatea antrenamentului prin lucrul la staţie şi superioritatea manipulatorului electronic asupra celui clasic. Favoriţii, ne referim la Dem. Dascălu (Suceava), Ioan Şerbănescu (Argeş) şi Vasile Giurgiu (Sibiu) au trebuit să se încline în faţa celui mai bun. O menţiune, totuşi. Pentru veteranul D. Dascălu Dar, iată rezultatele tehnice : regularitate 1. R. Bratu 4071 puncte, 2. D. Dascălu 3814 p, 3. V. Giurgiu 3629 p; recepţie-viteză 1. R. Bratu 282 p, 2. I .Şerbănescu 280 p. 3. D. Dascălu 258 p ; transmitere-viteză 1. R. Bratu 1807 p. 2. D. Dascălu 1686 p. 3. V. Giurgiu 1675 p. Pe echipe, cel mai bun rezultat a fost obţinut de reprezentativa judeţului Argeş, formată din I. Kuti şi I. Şerbănescu. Pe locurile următoare s-au clasat judeţele Bihor şi Timiş. Dacă pînă anul acesta campionatul republican însemna încheierea activităţii de performanţă a telegrafiştilor, acum, pe cei mai buni dintre ei îi aşteaptă o confruntare de mare anvergură: „Cupă Dunării“. Această competiţie la care vor participa telegrafişti din ţările riverane Dunării, va avea loc la Bucureşti în cursul lunii decembrie. Aspect din timpul probei de regularitate — recepţie. Foto: ST. CIOTLOŞ  ZODIA CROSE! ŞI PUCULUI formare din pag. 11 mersurile făcute pe lingă noua fabrică textilă de lingă Miercurea Ciuc, pentru ca aceasta să producă tricouri şi jambiere. De asemenea, cooperativa meşteşugărească „Oltul“, al cărei preşedinte este şi preşedintele comisiei judeţene de resort — ADALBERT NAGY — confecţionează pantaloni de hochei, pe care specialiştii îi consideră foarte reuşiţi. Conducerea cooperativei „Oltul“ intenţionează să înfiinţeze o secţie specială pentru confecţionarea de apărători, mănuşi şi alt echipament. — Să înţelegem că sezonul de iarnă va trăi sub zodia hocheiului ? — Nicidecum, deşi acest sport işi amplifică de la un an la altul aria de răspindire. Ne străduim să stimulăm şi celelalte discipline de iarnă. 11 secţii afiliate la federaţia de schi, conduse de 8 profesori calificaţi şi un antrenor, precum şi numeroşi sportivi începători fac intense pregătiri pe... uscat, pentru a lua startul — cînd va cădea zăpada — in campionatul judeţean de juniori, cel al şcolilor generale şi intr-o serie de concursuri dotate cu diverse trofee. Programul competiţional al patinatorilor de viteză va fi, insă, mai sărăcăcios, din pricina lipsei de concurenţi, deoarece mai toţi copiii care ştiu să alunece pe gheaţă sunt atraşi de mirajul jocului cu pucul şi crosa. Fosta campioană a ţării la pa Nr. 1094 (6528) ETAPĂ Vil-a ÎN DIVIZIA B Etapa a VlI-a a diviziei naţionale B nu a produs schimbări esenţiale în clasamament. La masculin, voleibaliştii de la Universitatea Timişoara (seria I) şi de la Universitatea Craiova (seria a II-a), se menţin neînvins şi după această etapă, pe primul loc. La feminin, anele sunt tulburi în ambele serii. Liderele seriei I, Voinţa M. Ciuc şi Spartac Bucureşti, şi-au adăugat cea de a doua înfîingere, astfel că outsiderii (Sănătatea Arad şi Corvinul Deva), avînd cîta un joc mai puţin (ambele cu Voinţa Oradea) se pot considera cu un punct avans faţă de primele, după disputarea restanţelor. în seria a doua, terţetul din frunte (Viitorul, Flacăra roşie şi Universitatea Bucureşti) continuă, la set averaj, lupta pentru şefie. REZULTATE MASCULIN. Seria 11 Progresul Bucureşti — Silvania Simleul S. 3—0. Voinţa. Bucureşti — Universitatea Timişoara 1—3. C.F.R. Timişoara — Alumina Oradea 0—3. Politehnica Braşov — Voinţa Arad 3—2. A.S.A. Sibiu — C.F.R. Cluj 3—0 , seria a II-a — Universitatea Bucureşti — Vagonul Ploieşti 3—0. Electra Bucureşti — Farul Constanţa 3—0, Electroputere Craiova — Medicina Bucureşti 3—2. Siderurgistul Galaţi — Aurora Bucureşti 3—2. Politehnica Iaşi — Universitatea Craiova 2—3. FEMININ! Seria 1: Voinţa Oradea — Voinţa Zalău 3—0. Voinţa Braşov — LT.B. Informaţia 3—2. Corvinul Deva — Spartac Bucureşti 3—2. Sănătatea Arad — Voinţa M. Ciuc 3—1. Medicina Tg. Mureş — Viitorul Bistriţa 3—0, Drapelul roşu Sibiu — Medicina Cluj 3—1; seria a II-a: Constructorul Bucureşti — Universitatea Bucureşti 1—3, A.S.E. Bucureşti — Politehnica Galaţi 3—1, Sănătatea Ploieşti — Flacăra roşie Bucureşti 1—3, Electromotor Piteşti — Viitorul Bucureşti 0—3, Voinţa Constanţa — Progresul Bucureşti 3—2, Universitatea Iaşi — Sănătatea Tîrgovişte 3—2. . BELŞUG DE NOUTĂŢI PE MELEAGURILE HARGHITEI UN MOMENT DE MATURIZARE (Urmare din pag. 1) de împlinire: patinoarul artificial acoperit din Miercurea Ciuc, — oferirii multiple posibilităţi pentru practicarea in condiţiuni optime a hocheiului şi patinajului artistic — constituie premisa maturizării acestor activităţi sportive. Ţinind seama de actuala reţea a bazelor sportive, putem organiza o activitate mai amplă şi ca atare dorim ca întrecerile să nu se desfăşoare doar în citeva asociaţii sau la nivel de oraş, ci pe un plan mult mai larg, angajindu-i pe sportivi in etape superioare. Sper că propunerile C.J.E.F.S., Consiliului judeţean sindical, Comitetului U.T.C. şi cele făcute de ceilalţi coautori ai planului comun pe perioada de iarnă, vor duce la stabilirea celor mai eficiente măsuri in vederea angrenării sportivilor din toate localităţile intr-o rodnică activitate competiţională, tinaj viteză, EVA FARKAS, angajată de curînd ca antrenoare la asociaţia sportivă Avîntul Miercurea Ciuc, este insă optimistă. Ii dorim succes deplin. TINERII NU VOR STA LA... GURA SOBEI In ceea ce priveşte asigurarea bazei materiale necesară extinderii formelor de activitate sportivă simple şi larg accesibile maselor, am aflat de la tov. ANDREI FABIAN, primul secretar al comitetului judeţean U.T.C. că s-a relansat concursul pentru amenajarea celui mai frumos patinoar natural in mediul rural. Interesul purtat celui mai spectaculos joc sportiv de iarnă, hocheiul, îi face pe iniţiatorii concursului să considere că startul va fi excelent şi, în consecinţă, mai toate comunele vor avea terenuri cu gheaţă. Cit despre schi şi săniuş, relieful judeţului oferă condiţii propice. Printre preocupările comitetului judeţean U.T.C. se mai înscriu întrecerile menite să-i smulgă de la „gura sobei“ pe tineri. Astfel, Trofeul întreprinderilor de mecanizare a agriculturii — la schi, Festivalul zăpezii — la patinaj, hochei şi schi, „Cupa tineretului de la sate“, in programul căreia s-au introdus patinajul şi, hocheiul — iată numai citeva din concursurile care şi-au dovedit viabilitatea în localităţile rurale ale Harghitei. PE PRIMUL PLAN : EXCURSIILE PE SCHIURI De data aceasta ne aflăm în biroul tov. IOSIF BURIAN, preşedintele Consiliului judeţean sindical. — Ce ne puteţi spune despre lărgirea bazei materiale a asociaţiilor sportive sindicale şi despre problema relaxării salariaţilor în orele lor libere? — Volumul investiţiilor şi subvenţiilor, ne declară tov. Burian, a crescut considerabil in ultima vreme. 569 000 lei, la care se mai adaugă contribuţia comitetelor sindicale din întreprinderile, fabricile şi instituţiile respective, au fost destinaţi asociaţiilor sportive pentru a putea participa la concursurile judeţene şi de alt profil, programate in apropiatul sezon. Incurajind permanent interesul tinerilor şi vîrstnicilor din centrele muncitoreşti pentru practicarea sporturilor de iarnă, Consiliul judeţean sindical patronează un „triunghiular“ de schi, „Cupa 30 Decembrie“ la hochei, demonstraţii de patinaj artistic şi viteză şi va organiza numeroase excursii pe schiuri la diferite puncte turistice din bazinul Ciucului. De altfel, aici se preconizează drumeţii pentru posesorii de schiuri, la fiecare sfirşit de săptămînă. In cadrul discuţiei, am mai aflat că asociaţia sportivă Avîntul Gheorghieni va fi ajutată să-şi acopere patinoarul, după modelul celui de la Bucureşti. Colaborarea strînsă dintre factorii interesaţi va asigura, fără îndoială, cadrul in care se va desfăşura o iarnă plină de surprize plăcute pentru iubitorii de sport de pe meleagurile Harghitei. - HOCHEI ! — (Urmare din pag. 1) Desigur, pe lista favoriţilor vom trece la locul I reprezentativa Uniunii Sovietice, care a cîştigat anul trecut campionatul european de juniori şi se pregăteşte să repete performanţa şi in acest an, la întrecerea programată în oraşul cehoslovac Presov. O bună valoare deţin juniorii cehoslovaci, polonezi şi cei din Republica Democrată Germană. Dar, şi cadeţii noştri alcătuiesc, la această oră, o formaţie închegată şi redutabilă, căreia antrenorii St. Ionescu şi I. Ganga au reuşit să-i imprime o concepţie modernă de joc şi s-o înarmeze cu bune cunoştinţe tehnice. Ţinind seama de faptul că România va organiza la finele anului turneul grupei secunde a campionatului european, devine evident că participarea la jocurile „Turneului , Prietenia“ capătă semnificaţia ultimului test oficial înaintea disputei continentale. Nutrim speranţa că în compania valoroasă a acestor echipe (promiţînd meciuri de mare spectacol), reprezentanţii României vor şti să-şi pună în valoare cunoştinţele şi talentul, reuşind o comportare frumoasă, pe măsura aşteptărilor şi a speranţelor investite in ei!